Jimmy White heeft een walkover eerste rondequote:Op zondag 7 april 2024 22:24 schreef Szura het volgende:
Mooi man, die vergane glorie in de voorrondes altijd
quote:Op maandag 8 april 2024 09:24 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ja, Gould heeft vaker last gehad van mentale problemen..
Verder vandaag nog weinig fatsoenlijke namen in actie.. maar in de loop vd week wordt het vanzelf leuk
(en ik dacht dat Fergal O'Brien al gestopt was.. maar die speelt waarschijnlijk morgen z'n allerlaatste wedstrijd)
Waarom doet zij nog steeds mee eigenlijk? Heeft ze ooit een wedstrijd gewonnen in het mannencircuit?quote:Op woensdag 10 april 2024 06:36 schreef borisz het volgende:
22 Oliver Brown [91] 10 - 0 Reanne Evans (f) [120]
Ja, 1x één ronde op de shootout (en daarmee was ze de eerste vrouw die een professionele wedstrijd won) en dit seizoen heeft ze de eerste ronde van de European Masters gewonnen. Maar het is nog niet een unaniem belachelijk groot succes.quote:Op woensdag 10 april 2024 06:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarom doet zij nog steeds mee eigenlijk? Heeft ze ooit een wedstrijd gewonnen in het mannencircuit?
Lekker seizoen gedraaidquote:Op zondag 14 april 2024 10:14 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dale heeft een nieuw vriendinnetje dus daardoor was ie dit jaar weer begonnen met trainen: https://www.wst.tv/news/2(...)-day-four-round-up-/ .
https://www.wst.tv/news/2024/april/13/wpbsa-statement--/quote:Op zondag 7 april 2024 23:21 schreef koffieleuk het volgende:
Maar het is omdat Martin Gould moest afzeggen, heeft al een paar toernooien afgezegd dit seizoen en lijkt zijn tour plek ook te verliezen nu
quote:Following Martin Gould’s withdrawal from the 2024 Cazoo World Snooker Championship, the WPBSA has considered the position in relation to his tour place.
This is following an application for a medical exemption which was lodged with the WPBSA earlier in the season, at a time Martin was forced to withdraw from several major ranking events, due to injury.
Having considered the all of the facts, the WPBSA, in consultation with WST, has now offered Martin a 12-month extension to his tour place. Martin will retain his current earned prize money points and this decision will not affect other current tour players.
The WPBSA, WPBSA Players and WST wish Martin all the best and look forward to seeing him back competing next season.
Hoe die rode van Mertens in dat frame er niet in ging en hoe Si daar niet in-off ging zal ik nooit weten.quote:Op maandag 15 april 2024 23:34 schreef I.R.Baboon het volgende:
Zat net even Mertens-Si Juawei te kijken, Mertens stond 9-8 voor en was bezig met een goede clearence tot ie bij 68-0 een fout maakt. Uiteindelijk heeft Si een snooker nodig, vindt die, en na een hoop over en weer snookers met zwart en roze wint Si met 70-69. Nu beslissend frame dus.
Eikelquote:Op woensdag 17 april 2024 11:24 schreef borisz het volgende:
Oh Ronnie
https://www.eurosport.nl/(...)10104999/story.shtml
Wat zitten Gek en Geniaal toch altijd dicht bij elkaar hè.quote:Op woensdag 17 april 2024 11:24 schreef borisz het volgende:
Oh Ronnie
https://www.eurosport.nl/(...)10104999/story.shtml
quote:Op woensdag 17 april 2024 16:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat zitten Gek en Geniaal toch altijd dicht bij elkaar hè.
Voor hetgeen hij waarschijnlijk voor zijn ambassadeurschap vangt zou ik dat ook wel zeggen.quote:De ophef die in de Engelse snookerwereld is ontstaan na de oproep van Ronnie O’Sullivan om het wereldkampioenschap te verhuizen naar Saoedi-Arabië, is in een heel ander daglicht komen te staan.
Want woensdag is naar buiten gekomen dat O’Sullivan een driejarig contract heeft getekend als ambassadeur om het snooker in het Midden-Oosten te promoten. In het contract staat dat The Rocket aan alle snookerevenementen in het Midden-Oosten zal deelnemen en daarnaast veelvuldig in de snookeracademie, die in ‘de zandbak’ zal worden geopend, les zal geven aan talentvolle Arabische spelers.
Sponsorovereenkomst
De organisatie in Riyad heeft ook met het sportbureau Matchroom (dat o.a. het wereldkampioenschap snooker organiseert) een sponsorovereenkomst getekend voor het wereldkampioenschap dat zaterdag in Sheffield begint.
Volgend seizoen zal in Riyad een officieel rankingtoernooi worden gespeeld. Als in 2027 het contract tussen Matchroom en The Crucible afloopt, hopen de Arabische autoriteiten dat het wereldkampioenschap in Riyad zal worden gehouden.
Zou het mooi vinden voor Donaldson, moest vorig jaar helaas vanwege medische redenen de strijd staken.quote:Op woensdag 17 april 2024 20:24 schreef I.R.Baboon het volgende:
Van alle mensen die er nog in zitten zou Joe O'Connor de enige debutant zijn. Mocht Selt winnen dan helemaal niemand dus.
En Scott Donaldson (vreselijk kapsel, trouwens) is na de break van 2-7 naar 8-7 tegen Day gegaan.
Vooral McGill, op basis van het seizoen had ik Wakelin ook wel verwacht.quote:Op donderdag 18 april 2024 14:46 schreef Adrie072 het volgende:
Wie missen we, Robertson, verder nog?
Wakelin (20) is de beste op de ranking die er niet bij is.quote:Op donderdag 18 april 2024 17:07 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Vooral McGill, op basis van het seizoen had ik Wakelin ook wel verwacht.
quote:Op vrijdag 19 april 2024 17:06 schreef koffieleuk het volgende:
De naam is Brecel, Luca Brecel. Ronnie had nog niet genoeg headlines of zo
[ x ]
quote:Naast O’Sullivan, aan de andere kant van de trofee, draagt de titelverdediger een stevige zonnebril. Luca Brecel voelt zich nog steeds niet optimaal en wordt daardoor ook een beetje gespaard door organisator World Snooker. Zijn interviews worden beperkt, de geplande podcast met Stephen Hendry en Judd Trump wordt afgeblazen.
“Het gaat gelukkig elke dag een beetje beter”, houdt Brecel de moed erin. “Donderdag was de trip met de auto vanuit Maasmechelen niet mijn beste ooit. Mijn vader heeft gereden, ik was versuft door de antibiotica. Die lijken hun werk wel te doen, alleen mijn stem laat me nog af en toe in de steek. Ik verwacht dat het zaterdag wel zal lukken aan de snookertafel. Al weet ik eigenlijk totaal niet waar ik sta op dit moment. Het kan heel goed en heel slecht uitdraaien. Tenzij ik een superdag heb, wordt het een zware opdracht tegen David Gilbert.”
Duurde nog best even..quote:
Daarom zei ik ook niet "we zij er aan begonnen"quote:
Meestal hebben nieuwe wereldkampioenen het jaar daarna veel problemen de eerste wedstrijd te winnen. Vloekje van de cruciblequote:Op zaterdag 20 april 2024 11:40 schreef borisz het volgende:
Brecel begint iig goed. Century is binnen 2-0.
Als dit de andere helft was dan is ie nu klaarquote:
Focus weg, wat fouten. Zie hem er ook nog wel uitvliegen als hij niet uitkijkt.quote:Op zaterdag 20 april 2024 21:21 schreef I.R.Baboon het volgende:
Hoe Brecel net het frame weggaf was nogal eigenaardig (maar daardoor wel leuk om te kijken)
Die opmerking staat hier al op repeatquote:
En opeens krijgen we een deciderquote:Op zaterdag 20 april 2024 22:37 schreef Zorro het volgende:
[..]
Die opmerking staat hier al op repeat
Raadselachtige wedstrijd idd, hoe dit nou weer ineens zover is gekomen...quote:
quote:
Ik hoop wel dat ze de wedstrijd met de beslissing laten zien en niet die vreseljke Selbyquote:Op zondag 21 april 2024 10:06 schreef koffieleuk het volgende:
Wordt aan beide tafels een lange sessie, vraag me af of Jak en Zhang het vanmorgen wel kunnen afmaken.
Volgens de Eurosport graphic van gisteravond niet, Eurosport 1 lijkt vandaag alleen wielrennen uit te zendenquote:Op zondag 21 april 2024 11:03 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat ze de wedstrijd met de beslissing laten zien en niet die vreseljke Selby
Eurosport laat sowieso niks zien voor vanavondquote:Op zondag 21 april 2024 11:05 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Volgens de Eurosport graphic van gisteravond niet
Ik ben al lang uitgeput wat Selby betreft.quote:Op zondag 21 april 2024 11:35 schreef Faraday01 het volgende:
Selby begint meteen aan de procedure om de tegenstander uit te putten, hoewel met weinig succes
Hij ziet er zelf eigenlijk al best uitgeput uit, voor de eerste sessie van de dag.quote:Op zondag 21 april 2024 11:35 schreef Faraday01 het volgende:
Selby begint meteen aan de procedure om de tegenstander uit te putten, hoewel met weinig succes
Ik hoop dat je me niet dood zit te maken met een blije mus!quote:Op zondag 21 april 2024 13:41 schreef koffieleuk het volgende:
Typisch voor dit seizoen eigenlijk, behalve een handvol goeie matches heeft Selby er nooit uitgezien als iemand die gaat winnen, en dat zie ik ook niet gebeuren hier.
Neal Foulds ziet Joe O'Connor een Jak Jones doen en de kwartfinale halen in z'n debuut en dat zie ik ook wel.
Dat zou ik willen maar nee.quote:Op zondag 21 april 2024 13:48 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik hoop dat je me niet dood zit te maken met een blije mus!
"Dat zou ik willen"? Lees ik hier nu iets van een Selby fan?quote:
Oh nee je hebt gelijk natuurlijk.quote:Op zondag 21 april 2024 13:51 schreef Zorro het volgende:
[..]
"Dat zou ik willen"? Lees ik hier nu iets van een Selby fan?
Dat kan echt niet.
quote:
Als dat echt zo was, was ie nooit aan 820 career centuries gekomen, and counting.quote:Op zondag 21 april 2024 18:54 schreef wimderon het volgende:
Selby is vooral saai om naar te kijken als je actie wilt zien. Als er een pot ligt maar een mogelijkheid tot snooker 1% meer kans geeft op framewinst gaat hij voor dat laatste.
Het kan toch dat hij zowel geweldig kan potten, als geweldig kan verdedigen, als berekenend speelt? Hij heeft niet voor niets zoveel gewonnen en dan met name in toernooien met langere formats.quote:Op zondag 21 april 2024 19:13 schreef Modus het volgende:
[..]
Als dat echt zo was, was ie nooit aan 820 career centuries gekomen, and counting.
Maguire.quote:Op zondag 21 april 2024 21:11 schreef Janneke141 het volgende:
Welke van de twee zou het eerste zijn keu gaan opeten?
Zelf hou ik wel van het spel dat Selby speelt. Dat geduldige en relatief berekende (verdedigende) spel kan heel indrukwekkend zijn. Maar Selby zelf heeft zo weinig uitstraling, en dat maakt hem voor mij dan weer saai. Ik hou eigenlijk wel van spelers die wat emotie tonen tijdens het spel. Al heb ik het gevoel dat je dat steeds minder begint te zien. Ze mogen best af en toe eens frustratie uiten. Of een klap op de tafel geven na een stomme misser. Ik vond Robertson altijd wel een mooie speler, maar ook dat is een dood vogeltje geworden. Zal wellicht ook met prive situatie te maken hebben. Het spel snooker is al mooi, maar met echte emotie van spelers erbij zou het nog veel leuker worden imo.quote:Op zondag 21 april 2024 18:54 schreef wimderon het volgende:
Selby is vooral saai om naar te kijken als je actie wilt zien. Als er een pot ligt maar een mogelijkheid tot snooker 1% meer kans geeft op framewinst gaat hij voor dat laatste. Meer kans als ik er een slopende wedstrijd van maak? Dan doen we dat. Berekend tot in het extreme.
Er zijn wel WK's geweest waar het leek dat alles zijn kant op leek te vallen inclusief extreme flukes, al kan dat natuurlijk ook zo lijken als je sympathie bij de andere speler ligt.
Tja, Zhang is nr 11 van de wereld geloof ik. Toch is het niet veel. Die Jak Jones was ruim favoriet bij de bookies.quote:Op zaterdag 20 april 2024 14:29 schreef koffieleuk het volgende:
Opeens lukt Zhang Anda niets meer en komt Jones na een matig seizoen onder z'n steen vandaan.
Daarom Maguirequote:Op maandag 22 april 2024 00:01 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Zelf hou ik wel van het spel dat Selby speelt. Dat geduldige en relatief berekende (verdedigende) spel kan heel indrukwekkend zijn. Maar Selby zelf heeft zo weinig uitstraling, en dat maakt hem voor mij dan weer saai. Ik hou eigenlijk wel van spelers die wat emotie tonen tijdens het spel. Al heb ik het gevoel dat je dat steeds minder begint te zien. Ze mogen best af en toe eens frustratie uiten. Of een klap op de tafel geven na een stomme misser. Ik vond Robertson altijd wel een mooie speler, maar ook dat is een dood vogeltje geworden. Zal wellicht ook met prive situatie te maken hebben. Het spel snooker is al mooi, maar met echte emotie van spelers erbij zou het nog veel leuker worden imo.
Mogen ze dit nauwelijks (meer) uiten in verband met eventuele boetes? Of doen ze het niet omdat het niet gebruikelijk is de bij ''nette'' sport snooker? Of hebben ze zichzelf deze houding puur aangeleerd omdat dat het spel ten goede komt? Op zich wel grappig dat het bij darts echt compleet omgekeerd is. Daar gaat het publiek, en de spelers, echt als gekken tekeer.
Verdiend gewonnen, kan je niet omheenquote:
Ik hoop het, (afhankelijk van tegen wiequote:Op maandag 22 april 2024 19:04 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Verdiend gewonnen, kan je niet omheen![]()
Tweede ronde moet ie ook wel door kunnen komen.
Het komt nu ook op ervaring aan en dan zou je Williams toch als licht favoriet moeten zienquote:Op dinsdag 23 april 2024 18:43 schreef de_boswachter het volgende:
Decider
Zou het zonde vinden als Williams het strijdtoneel moest verlaten, maar denk wel dat het gaat gebeuren.
Die eerste paar games vanmiddag
Diepe dalen en weinig hoge pieken. Enige piek was zijn eerste frame en toen hield het ook wel op.quote:Op dinsdag 23 april 2024 19:00 schreef H.Vviv het volgende:
Terechte overwinning van Si. Zowel vandaag als gisteren had Williams echt zwakke momenten in zijn wedstrijd wat steeds meerdere frames achter elkaar duurde.
Gaat hard, idd. Zal Ronnie niet erg vinden.quote:Op dinsdag 23 april 2024 19:21 schreef koffieleuk het volgende:
Wat een match, Willo kwam heel dichtbij maar dat was een pressure break van de bovenste plank.
6 seeds er al uit, het record van 8 is niet ver.
Het op het niveau van de lokale snookerclub aangekomen.quote:
Milkins heeft aan het begin nog een 58 gemaakt.quote:Op dinsdag 23 april 2024 22:39 schreef koffieleuk het volgende:
Kijk net even, is die 23 break van Pang de hoogste van de avond zo ver?
Het is zo'n avond
Je onderschat het vermogen van Milkins om zelf de zaak te verneuken.quote:Op dinsdag 23 april 2024 23:50 schreef de_boswachter het volgende:
Wat een fout van de Chinees. Dit is wel klaar zo…
Nu niet meer. Wat een pot ditquote:Op woensdag 24 april 2024 00:00 schreef Zorro het volgende:
[..]
Je onderschat het vermogen van Milkins om zelf de zaak te verneuken.
quote:“Ik weet niet of ik terugkom naar het WK, ik word 50”
Mark Williams (WS-6) zal het wereldkampioenschap snooker dit jaar geen vierde keer winnen. De wereldkampioen van 2000, 2003 en 2018 werd in het Crucible Theatre van Sheffield in de eerste ronde met 10-9 uitgeschakeld door de Chinees Si Jiahui (WS-23), die met zijn 21 jaar liefst 28 jaar jonger is dan Williams.
Goed twee weken geleden won Williams nog het Tour Championship door ‘s werelds nummer een Ronnie O’Sullivan in de finale met 10-5 te verslaan. Daardoor trok hij als een van de favorieten naar The Crucible.
De 21-jarige Si, met een halve finale de WK-revelatie van vorig jaar, was wel meteen een zware loting. ‘The Welsh’ Potting Machine’ liet het niet aan zijn hart komen. Hij startte met een 142-century uitstekend aan zijn partij en potte ook nog breaks van 57 en 63 weg voor een 4-5 voorsprong na de eerste sessie. Dinsdagnamiddag won Si via breaks van 63, 61 en 67 vier frames op rij. Williams knokte zich nog terug tot 8-7 en sleepte met een 51-break ook nog een decider uit de brand, maar daarin maakte Si het met een 77 af.
Na de wedstrijd werd de 49-jarige Williams gevraagd of hij zou terugkeren naar de Crucible. “Volgend jaar word ik 50 en dan kijk je wel eens om je heen. Maar ik heb nog van elke minuut genoten. Ik weet niet of ik hier terugkeer. Ik ben niet bezig met mijn toekomst, ik kan alleen maar zeggen dat dit een heel moeilijke wedstrijd was.”
“Fingers crossed dat je mij volgend jaar zult zien spelen, maar ik word 50 en kan niet eeuwig doorgaan.”
Williams gelooft ook dat de 21-jarige Si de eerste wereldkampioen uit China zou kunnen worden.
“Hij heeft zeker de potentie om het WK te winnen. Of het nu dit jaar is, wie weet wordt het zwaar.”
Si reageerde: “Ik ben erg blij met deze complimenten. Het betekent veel omdat ze van hem komen, een snookerlegende. Ik ben blij dat ik hem heb kunnen kloppen. Ik ga nu mijn best doen, maar ik denk niet dat ik nu al het niveau heb om wereldkampioen te worden.”
Ik hoop het. Van mij mag hij het record breken, al was Hendry ooit mijn eerste grote favoriet.quote:Op woensdag 24 april 2024 15:41 schreef Zorro het volgende:
Nou, eens kijken of Ronnie dit jaar op de afspraak is
Ik hoop het. Even als enige aan kop van het aantal WK's komen, die 888 maakt het extra leuk, en daarna mag Trump, en graag ook een keer Ding het WK winnen. Daarna Si, maar ik zou het leuk vinden als Ding toch de eerste Chinees wordt.quote:Op woensdag 24 april 2024 19:16 schreef koffieleuk het volgende:
Denk dat het Judd of Allen moet zijn die Ronnie gaat tegenhouden maar ik zie de 888 gewoon hangen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Trekstoot lijkt me?quote:Op woensdag 24 april 2024 23:25 schreef koffieleuk het volgende:
Hoe noem je dit in het Nederlands? 'Schroefstoot' klinkt niet als een woord dat bestaat.
Ryan Day maakt het hierna 9-8 na 5-8 achter te hebben gestaan
[ x ]
Oh ja natuurlijk, was me even ontgliptquote:
De echte fan heeft uiteraard een abo op de Eurosport-playerquote:Op donderdag 25 april 2024 18:15 schreef koffieleuk het volgende:
Beetje gek dat de Beeb vanavond de eerste sessie van Trump/Ford uitzendt terwijl Higgins/Jones tot z'n eind loopt, Eurosport wel met de logische keus.
Uiteraard, ben geen held in het gehannes met VPN'squote:Op donderdag 25 april 2024 18:29 schreef TAmaru het volgende:
[..]
De echte fan heeft uiteraard een abo op de Eurosport-player
Overigens werkt NordVPN met de BBC iPlayer ook uitstekend! Dit jaar in elk geval wel, in het verleden wilde het vaak niet lukken.
Dan kun je dus zelf kiezen wat je kijkt. Én met BBC-commentaar, wat beter is dan Eurosport, vind ik.
Het Engelse commentaar van Eurosport is toch prima?quote:Op donderdag 25 april 2024 18:29 schreef TAmaru het volgende:
[..]
De echte fan heeft uiteraard een abo op de Eurosport-player
Overigens werkt NordVPN met de BBC iPlayer ook uitstekend! Dit jaar in elk geval wel, in het verleden wilde het vaak niet lukken.
Dan kun je dus zelf kiezen wat je kijkt. Én met BBC-commentaar, wat beter is dan Eurosport, vind ik.
Ik kan je de Eurosport-player echt aanbevelen als je veel snooker of wielrennen of een aantal andere sporten kijkt.quote:Op donderdag 25 april 2024 18:55 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Uiteraard, ben geen held in het gehannes met VPN's
Denk dat ik het met je eens ben, maar hoe vooral Rob Walker daar nog mag zitten is me een raadsel.
Wel erg veel spelers die nog in het toernooi zitten die het er naast doen. Kennelijk zou Robbo ook nog een TV klusje doen maar kwam er een zieke hond tussen.
Oh nee ik heb het zekerquote:Op donderdag 25 april 2024 19:02 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik kan je de Eurosport-player echt aanbevelen als je veel snooker of wielrennen of een aantal andere sporten kijkt.
Rob Walker is inderdaad een raadsel ... vreselijke commentator. Maar Stephen Hendry vind ik dan wel weer de absolute top. Ook John Virgo en Dennis Taylor zijn uiteraard klassiekers, die ik al sinds mijn kindertijd als commentator ken, dus dat is ook een stukje nostalgie voor mij.
Ik vind het commentaar van Eurosport vrij matig en er zitten er een paar bij die ik echt vreselijk vind, zoals Phil Yates. Wat een kwal is dat zeg. Ook van Dave Hendon en Neil Foulds ben ik geen groot fan. Fergal O'Brien is de nieuwe toevoeging. Die doet het wel goed, maar dat accent en die stem ... pff. Dominic Dale is dan misschien nog de beste van Eurosport voor mij. Jammer dat McManus doorgaans geen commentaar geeft.
Nee, dit kan echt nietquote:Op donderdag 25 april 2024 19:15 schreef Faraday01 het volgende:
Het Nederlandstalige commentaar op Eurosport vind ik ook niet slecht
Nou, het Vlaamse commentaar is prima, vooral Bouwens, maar het Nederlandse is dramatisch.quote:Op donderdag 25 april 2024 19:15 schreef Faraday01 het volgende:
Ik kijk al sinds eind jaren 90 snooker en heb altijd vrij gemakkelijk geschakeld tussen de Beeb en Eurosport.quote:
We krijgen toch altijd Vlaams commentaar?quote:Op donderdag 25 april 2024 19:22 schreef Zorro het volgende:
[..]
Nou, het Vlaamse commentaar is prima, vooral Bouwens, maar het Nederlandse is dramatisch.
Nee soms zit er een Nederlander, dit keer gelukkig nog maar 1 keer gehoord. Alex Lely dacht ik?quote:Op donderdag 25 april 2024 19:24 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
We krijgen toch altijd Vlaams commentaar?
Die zitten vooral heel stil te kijken, zeggen alleen de meest duidelijke dingen "dat was mis" of "dit is een belangrijke bal".quote:Op donderdag 25 april 2024 19:15 schreef Faraday01 het volgende:
quote:Op donderdag 25 april 2024 19:25 schreef Zorro het volgende:
[..]
Nee soms zit er een Nederlander, dit keer gelukkig nog maar 1 keer gehoord. Alex Lely dacht ik?
natuurlijk bijzonder deskundig, maar ik vind zijn stem niet fijnquote:Op donderdag 25 april 2024 19:33 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Haneveer wel mijn favoriet van de drie
Gelukkig doet die dan ook geen commentaar.quote:Op donderdag 25 april 2024 19:02 schreef TAmaru het volgende:
Rob Walker is inderdaad een raadsel ... vreselijke commentator.
Hij mag ook stoppen als volksmennerquote:Op donderdag 25 april 2024 19:40 schreef Modus het volgende:
[..]
Gelukkig doet die dan ook geen commentaar.
Jawel hoor, regelmatig als commentator te horen bij de BBC.quote:Op donderdag 25 april 2024 19:40 schreef Modus het volgende:
[..]
Gelukkig doet die dan ook geen commentaar.
Op zich prima, maar ik word een beetje moe van zijn standaard zinnetje "hij heeft hem" of juist "en hij heeft hem niet"quote:Op donderdag 25 april 2024 19:33 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Haneveer wel mijn favoriet van de drie
Voor een signature zinnetje is het vrij karig ja.quote:Op donderdag 25 april 2024 19:56 schreef Zorro het volgende:
[..]
Op zich prima, maar ik word een beetje moe van zijn standaard zinnetje "hij heeft hem" of juist "en hij heeft hem niet"
Dat vind ik nou ook. Ik ziet niet te wachten op frames dat spelers de ene na de andere rood/zwart combinatie maken als alle rode op de onderste helft van het veld een beetje uit mekaar liggen maar nog wel gecentreerd. Juist een prachtige safety spelen en de oplossing die de tegenstander daar voor heeft, je uit moeilijke situaties redden als er ballen tegen de band liggen, het in de juiste positie komen op een vervolgbal die moeilijk ligt, dat maakt voor mij snooker een boeiende sport om naar te kijken. Als ik zie dat er in een frame een hoge breakkans ligt zap ik meteen weg.quote:Op donderdag 25 april 2024 18:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het Engelse commentaar van Eurosport is toch prima?
Ik vind trouwens snooker een schitterende sport, behalve dan dat gehamer op centuries. Ik zie dat hier afgegeven wordt op Selby, maar dat vind ik nou een schitterende speler. Snooker draait voor een heel deel om safety's en snookers, het is geen 'balletje pot'. Doe mij maar lange, slopende wedstrijden met allemaal scrappy frames.
Wegzappen niet, ik kijk wedstrijden compleet. Maar het is wel het moment om koffie te pakken (of dit forum te checkenquote:Op donderdag 25 april 2024 20:07 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Dat vind ik nou ook. Ik ziet niet te wachten op frames dat spelers de ene na de andere rood/zwart combinatie maken als alle rode op de onderste helft van het veld een beetje uit mekaar liggen maar nog wel gecentreerd. Juist een prachtige safety spelen en de oplossing die de tegenstander daar voor heeft, je uit moeilijke situaties redden als er ballen tegen de band liggen, het in de juiste positie komen op een vervolgbal die moeilijk ligt, dat maakt voor mij snooker een boeiende sport om naar te kijken. Als ik zie dat er in een frame een hoge breakkans ligt zap ik meteen weg.
Ik vind het allebei boeiend.quote:Op donderdag 25 april 2024 20:07 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Dat vind ik nou ook. Ik ziet niet te wachten op frames dat spelers de ene na de andere rood/zwart combinatie maken als alle rode op de onderste helft van het veld een beetje uit mekaar liggen maar nog wel gecentreerd. Juist een prachtige safety spelen en de oplossing die de tegenstander daar voor heeft, je uit moeilijke situaties redden als er ballen tegen de band liggen, het in de juiste positie komen op een vervolgbal die moeilijk ligt, dat maakt voor mij snooker een boeiende sport om naar te kijken. Als ik zie dat er in een frame een hoge breakkans ligt zap ik meteen weg.
Als je fysiek ongemak hebt en mede daardoor veel mist, begrijp ik de frustratie welquote:Op vrijdag 26 april 2024 12:26 schreef GwaiLow het volgende:
Ik heb helemaal niets met Milkins, maar het is wel top dat hij tenminste emotie laat zien. Hij smijt net ook z'n keu op de grond, in zijn wedstrijd tegen Gilbert. Begin hem toch een beetje te waarderen nu.
Ah, heeft ie dat? Dat is erg vervelend inderdaad. Vind het wel mooi dat hij die emotie gewoon laat zien. Niet dat ijskoude...quote:Op vrijdag 26 april 2024 12:27 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Als je fysiek ongemak hebt en mede daardoor veel mist, begrijp ik de frustratie wel
https://www.wst.tv/match-(...)6b-9638-4e34d46bf51aquote:LIVE UPDATES
11’
David Gilbert pots a red (+1 point).
11’
David Gilbert pots the pink (+6 points).
10’
10’
10’
9’
9’
9’
8’
8’
8’
7’
6’
6’
David Gilbert pots the green (+3 points).
5’
1’
Robert Milkins has started the frame by breaking
en heeft ie het record?quote:Op vrijdag 26 april 2024 20:12 schreef wdn het volgende:
hup Gilbert
op naar het record 'meest aantal gepotte punten' zonder dat de tegenstander een pot maakt
418(?)![]()
4-13. Milkins is compleet ingestort.
Geblesseerdquote:Op vrijdag 26 april 2024 20:39 schreef TAmaru het volgende:
[..]
en heeft ie het record?
vreselijk die Milkins.
Neequote:Op vrijdag 26 april 2024 20:39 schreef TAmaru het volgende:
[..]
en heeft ie het record?
vreselijk die Milkins.
En neemt ook hier een pot aan die hij misschien beter had gelaten als je onder druk staat.quote:Op vrijdag 26 april 2024 21:11 schreef koffieleuk het volgende:
Jak Jones 5 frames gewonnen op zwart, in totaal nog minder punten dan Si. Mist gewoon nog wat tactisch vernuft
Ik vind het wel boeiend, maar wel een beetje pijnlijk voor Si. Ik had ergens graag gezien dat hij de nieuwe grote jonge kampioen zou zijn en WK na WK zou winnen zoals Hendry.quote:
Hij kan nog wel winnen..quote:Op vrijdag 26 april 2024 21:50 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik vind het wel boeiend, maar wel een beetje pijnlijk voor Si. Ik had ergens graag gezien dat hij de nieuwe grote jonge kampioen zou zijn en WK na WK zou winnen zoals Hendry.
Si gaat er 8-8 van maken vanavondquote:
Als je met vertraging kijkt, bv op eurosport, dan kun je steeds het begin van een frame kijken, en als het een century break lijkt te worden, dan zap je 5 minuten voorwaarts, mocht het toch een safety battle zijn, dan weer even terug etcquote:Op donderdag 25 april 2024 20:07 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Ik vermoed dat - ondanks pas 1e sessie - er toch meer mensen naar deze 2 grote namen kijken dan naar Si - Jones.quote:Op zaterdag 27 april 2024 15:37 schreef Zorro het volgende:
Echt, hoe verzinnen ze het? Allen - Higgins begint net, die hebben 3 sessies te gaan, Si - Jones gaat naar een beslissing.
Och zegt BBC, laten we Allen - Higgins uitzenden, leuk jonguh!
kun je niet sowieso kiezen waar je naar wilt kijken op de BBC ?quote:Op zaterdag 27 april 2024 15:37 schreef Zorro het volgende:
Echt, hoe verzinnen ze het? Allen - Higgins begint net, die hebben 3 sessies te gaan, Si - Jones gaat naar een beslissing.
Och zegt BBC, laten we Allen - Higgins uitzenden, leuk jonguh!
Dat zit onder de red button en dat kennen we hier nietquote:Op zaterdag 27 april 2024 18:58 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
kun je niet sowieso kiezen waar je naar wilt kijken op de BBC ?
De Britten kunnen kiezen want die hebben blijkbaar een rode knop. Wij kunnen niet kiezen wat we zien op de BBC, hoewel mijn NordVPN met de BBC iPlayer goed werkt dit jaar.quote:Op zaterdag 27 april 2024 18:58 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
kun je niet sowieso kiezen waar je naar wilt kijken op de BBC ?
13-5 of zoquote:Op zondag 28 april 2024 11:30 schreef GwaiLow het volgende:
Wat is jullie voorspelling bij Ronnie-Ryan? Ze zijn nu bezig.
13-{weinig}quote:Op zondag 28 april 2024 11:30 schreef GwaiLow het volgende:
Kan het me niet herinnerenquote:
Ja, ik kan het ook niet zo makkelijk vinden op Google.quote:Op zondag 28 april 2024 11:45 schreef wdn het volgende:
[..]
Kan het me niet herinneren
Wat je vaak ziet is dat bij 5,6,7,8-0 een speler concentratie verliest. Wat dan tot een 1,2,3 frames leidt voor de andere speler.
Hij komt er mee wegquote:Op zondag 28 april 2024 11:46 schreef GwaiLow het volgende:
Oef, Day mist een simpele rode op 35-0. Dat kan niet tegen Ronnie...
11 - 13quote:Op zondag 28 april 2024 11:30 schreef GwaiLow het volgende:
Nee.quote:
quote:Event debutant Luo Honghao was drawn against 13th seed Shaun Murphy. Finishing 10–0 to Murphy, the match was a whitewash, only the second ever to be witnessed at the Crucible (the first being John Parrott's defeat of Eddie Charlton in the first round of the 1992 championship).[20] Luo accumulated just 89 points during the entire match, the lowest number of points ever scored in a World Championship match, and more than 100 fewer than the previous record low of 191 scored by Danny Fowler when he lost 1–10 to Stephen Hendry in the 1993 championship.
Boh bizar zeg, slechts 89 punten in de hele wedstrijd maken.quote:Op zondag 28 april 2024 11:55 schreef Zorro het volgende:
[..]
Nee.
Alleen 2x een 10-0
Van de wiki van het 2019 WK:
[..]
We hadden ook nog de (uit mijn hoofd) 18-3 van Hendry Davis tegen Parrot in de finale. Ook 15 verschilquote:Op zondag 28 april 2024 11:59 schreef wdn het volgende:
beste wat ik kan vinden
"Steve Davis’ 1989 World Championship Semi-final
Steve Davis, a six-time world champion, delivered one of the most impressive wins in snooker history during the 1989 World Championship semi-final against Dean Reynolds. Davis secured an overwhelming 16-1 victory, which remains the biggest winning margin in a World Championship semi-final to this day."
Maar dat is alleen vanaf de semi finale.
ah mini edit. Herinner me die nog en ja dat was Davisquote:Op zondag 28 april 2024 12:01 schreef Zorro het volgende:
[..]
We hadden ook nog de (uit mijn hoofd) 18-3 van Hendry Davis tegen Parrot in de finale. Ook 15 verschil
Dat wel.quote:Op zondag 28 april 2024 12:03 schreef wdn het volgende:
[..]
ah mini edit. Herinner me die nog en ja dat was Davis
maar 16-1 lijkt me dan slechter (17 frames of 21 frames de kans op scoren dan is 17 lastiger)
Davis' dominantie in de jaren 80 was idd ongekend.quote:Op zondag 28 april 2024 12:01 schreef Zorro het volgende:
[..]
We hadden ook nog de (uit mijn hoofd) 18-3 van Hendry Davis tegen Parrot in de finale. Ook 15 verschil
Edit: Verdomme, dat was hetzelfde jaar. Davis
Dat zeker.quote:Op zondag 28 april 2024 12:16 schreef EP3 het volgende:
[..]
Davis' dominantie in de jaren 80 was idd ongekend.
Hij levert wel vaak op het wkquote:Op zondag 28 april 2024 13:10 schreef Zorro het volgende:
Maguire gooit er nog een century uit om de volgende ronde te bereiken.
Het is nog steeds niet best.quote:Op zondag 28 april 2024 16:39 schreef wdn het volgende:
frame 9 was goed
frame 10 slordig
frame 11...slecht tot nu toe
Pockets iets krapper als ik het op de BBC goed begrepen hebquote:Op zondag 28 april 2024 20:20 schreef wdn het volgende:
Pocket rechtsonder wordt bijzonder veel op gemist.
Dit jaar zal waarschijnlijk het nivo halen van 2015 als het om centuries gaat.
Als iedereen constant aan het klooien is moet het wel de tafel of de luchtkwaliteit zijn
Maar mist daarnaast naar mijn idee meer makkelijke ballen dan normaal.quote:
Toch kun je moeilijk zeggen dat hij op niveau speelt. Mist echt veel.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |