Veel partijen met Vrijheid in de naam...alleen de naam, uiteraard.quote:Op vrijdag 5 april 2024 16:12 schreef Tijn het volgende:
Zag deze gisteren langskomen. De partijen die hiervoor zijn... mja, typisch clubje weer, he.
[ afbeelding ]
Opvallend dat BBB tegen stemt.quote:Op vrijdag 5 april 2024 16:12 schreef Tijn het volgende:
Zag deze gisteren langskomen. De partijen die hiervoor zijn... mja, typisch clubje weer, he.
[ afbeelding ]
Dit is toch niet iets waar politiek zich mee moet bezighouden jemig. Wat een onzin weer. En lachwekkend clubje die voor stemt. Alleen van VVD had ik het niet verwacht, de rest verbaast me niet.quote:Op vrijdag 5 april 2024 16:12 schreef Tijn het volgende:
[ afbeelding ]
Past natuurlijk in het straatje van de PVVD om niet zelf je tegenmacht te faciliteren, zie ook de wens van de PVV om de media aan banden te leggen.quote:Op vrijdag 5 april 2024 16:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dit is toch niet iets waar politiek zich mee moet bezighouden jemig. Wat een onzin weer. En lachwekkend clubje die voor stemt. Alleen van VVD had ik het niet verwacht, de rest verbaast me niet.
Politiek moet beleid maken en niet voor rechter spelen. Scheiding van machten heet dat. Maar dat is afgelopen jaren wel heel erg vervaagd.
Het blijkt dus dat rechtse partijen vinden dat wetsovertreders gestraft dienen te worden. Meer zegt dit niet.quote:Op vrijdag 5 april 2024 16:12 schreef Tijn het volgende:
Door van een stichting de ANBI status af te nemen? Waar in het wetboek is dat een mogelijke straf?quote:Op vrijdag 5 april 2024 18:40 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Het blijkt dus dat rechtse partijen vinden dat wetsovertreders gestraft dienen te worden. Meer zegt dit niet.
De vraag is of ze hierdoor niet juist nog veel meer in de problemen komen. Die deadline voor de waterkwaliteit is momenteel echt hard (al moet je altijd afwachten wat er na de Europese verkiezingen gaat gebeuren).quote:Op vrijdag 5 april 2024 18:04 schreef Janneke141 het volgende:
En opnieuw komt de boerenlobby weg met een potje tijdrekken.
Het recept voor de agrariėrs is vrij simpel: als er ergens een politicus wat wil gaan doen dat de bedrijfsvoering in gevaar brengt dan ga je met wat trekkers naar de snelweg, een ministerie of het huis van een bewindspersoon en dan worden alle keutels ingetrokken. Dat heeft tot nu toe iedere keer gewerkt, dus hoe verwachten we ooit dat boeren een keer ergens mee akkoord zullen gaan? Na hun de zondvloed.quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
De vraag is of ze hierdoor niet juist nog veel meer in de problemen komen. Die deadline voor de waterkwaliteit is momenteel echt hard (al moet je altijd afwachten wat er na de Europese verkiezingen gaat gebeuren).
Demonstranten wetovertreders noemenquote:Op vrijdag 5 april 2024 18:40 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Het blijkt dus dat rechtse partijen vinden dat wetsovertreders gestraft dienen te worden. Meer zegt dit niet.
Artikel 5b, lid 8, AWR.quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:06 schreef Hanca het volgende:
Door van een stichting de ANBI status af te nemen? Waar in het wetboek is dat een mogelijke straf?
Lijkt me iets voor een rechter. En niet voor de TK.quote:
Aan de inspecteur in eerste aanleg.quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Lijkt me iets voor een rechter. En niet voor de TK.
Dat weet ik niet, ik weet niet of een minister de inspecteur kan aanwijzen daar naar te handelen, als er überhaupt al sprake zou zijn van zulke strafbare feiten (volgens mij alleen opruiing waar een veroordeling voor ligt en die valt niet in dat rijtje). Maar goed, het ontnemen van de ANBI-status kįn dus wel en er is ook een tijd discussie over geweest om de grond daarvoor uit te breiden naar niet-strafbare feiten, maar maatschappelijk zeer onwenselijke activiteiten, zoals bijvoorbeeld homogenezers. Maar wat daaruit is gekomen weet ik niet.quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is echter niet aan de 2e Kamer om te bepalen wie daar onder valt, lijkt mij.
Dat het kan lijkt mij volkomen logisch, dat een aantal 2e Kamer fracties daar over gaat beslissen is een ander verhaal.quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:26 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, ik weet niet of een minister de inspecteur kan aanwijzen daar naar te handelen, als er überhaupt al sprake zou zijn van zulke strafbare feiten (volgens mij alleen opruiing waar een veroordeling voor ligt en die valt niet in dat rijtje). Maar goed, het ontnemen van de ANBI-status kįn dus wel en er is ook een tijd discussie over geweest om dat uit te breiden naar niet-strafbare, maar zeer maatschappelijk onwenselijke activiteiten, zoals bijvoorbeeld homogenezers. Maar wat daaruit is gekomen weet ik niet.
Volgens mij denkt een deel van de TK dat ze daadwerkelijk mogen bepalen wie schuldig is aan wat en welke straf er op moet volgen. Rare tijden.quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is echter niet aan de 2e Kamer om te bepalen wie daar onder valt, lijkt mij.
Dat lijkt mij duidelijk, ja. Dat dit van een FvD en PVV afkomt verbaast mij niet, VVD wel.quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:38 schreef VoMy het volgende:
[..]
Volgens mij denkt een deel van de TK dat ze daadwerkelijk mogen bepalen wie schuldig is aan wat en welke straf er op moet volgen. Rare tijden.
Welke crimineel heeft daar dan de leiding:quote:
Artikel 67 lid 1 heeft het over strafbare feiten waar minstens 4 jaar gevangenisstraf op staat.quote:8.Een instelling wordt eveneens door de inspecteur niet, of niet langer, als algemeen nut beogende instelling aangemerkt indien de instelling, een bestuurder van die instelling, een persoon die feitelijk leiding geeft aan die instelling of een voor die instelling gezichtsbepalende persoon door een Nederlandse rechter onherroepelijk is veroordeeld wegens het opzettelijk plegen van een misdrijf als bedoeld in artikel 67, eerste lid, van het Wetboek van Strafvordering, mits:
a. het misdrijf is gepleegd in de hoedanigheid van bestuurder, feitelijk leidinggevende of gezichtsbepalend persoon van de instelling;
b. nog geen vier kalenderjaren zijn verstreken sinds de veroordeling, en
c. het misdrijf gezien zijn aard of de samenhang met andere door de algemeen nut beogende instelling of genoemde personen begane misdrijven een ernstige inbreuk op de rechtsorde oplevert.
Dat was niet je vraag. 67 lid 1 strekt overigens veel breder dan misdrijven waar meer dan vier jaar op kįn staan, bijvoorbeeld 132 Sr. Dat het niet aan de Kamer, maar aan het OM is om tot eventuele vervolging, die dan weer tot intrekking van de ANBI-status zou moeten leiden, over te gaan, klopt.quote:
Ook van de VVD anno 2024 verbaast het mij niet eigenlijk.quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat lijkt mij duidelijk, ja. Dat dit van een FvD en PVV afkomt verbaast mij niet, VVD wel.
Nee, mijn vraag was waar het intrekken van de ANBI status een straf is. Dat is het ook waar jij naar verwijst niet, daar is het een administratief gevolg van een opgelegde straf. Nooit een losse straf.quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:54 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat was niet je vraag. 67 lid 1 strekt overigens veel breder dan misdrijven waar meer dan vier jaar op kįn staan, bijvoorbeeld 132 Sr. Dat het niet aan de Kamer, maar aan het OM is om tot eventuele vervolging, die dan weer tot intrekking van de ANBI-status zou moeten leiden, over te gaan, klopt.
Zie ook VIjlbriefs eerdere antwoord.
Niet in strafrechtelijke zin nee, daar heb je gelijk in. In gewoon Nederlands wordt dat natuurlijk wel als straf gezien. Als ik geen VOG krijg omdat ik wat te enthousiast aan im- en export heb gedaan, dan ervaar ik dat in ieder geval wel zo, terwijl dat mijn straf juridisch inderdaad niet is.quote:Op vrijdag 5 april 2024 20:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, mijn vraag was waar het intrekken van de ANBI status een straf is. Dat is het ook waar jij naar verwijst niet, daar is het een administratief gevolg van een opgelegde straf. Nooit een losse straf.
Maar de Kamer wil het hier dus als losse straf opleggen, bij mijn weten kan dat dus niet.quote:Op vrijdag 5 april 2024 20:06 schreef nostra het volgende:
[..]
Niet in strafrechtelijke zin nee, daar heb je gelijk in. In gewoon Nederlands wordt dat natuurlijk wel als straf gezien. Als ik geen VOG krijg omdat ik wat te enthousiast aan im- en export heb gedaan, dan ervaar ik dat in ieder geval wel zo, terwijl dat mijn straf juridisch inderdaad niet is.
Ben zeer benieuwd welke plannen hij binnenkort presenteert om dit te realiseren.quote:Op vrijdag 5 april 2024 21:37 schreef Slobeend het volgende:
[ x ]
Dit is niet goed hoor. @:koffieplanter
Hij geeft zelf aan dat hij geen concessies meer doet, dan is het einde gesprekken en komen er geen plannen, maar geschreeuw aan de zijlijn.quote:Op vrijdag 5 april 2024 22:05 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ben zeer benieuwd welke plannen hij binnenkort presenteert om dit te realiseren.
Dat is zeg maar de onderliggende boodschap van mijn bericht, ja.quote:Op vrijdag 5 april 2024 22:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij geeft zelf aan dat hij geen concessies meer doet, dan is het einde gesprekken en komen er geen plannen, maar geschreeuw aan de zijlijn.
Ah ...ijskast stuk ? Onze nationale knuffelbare volksmenner doet weer zijn werk...liegen en haatzaaienquote:Op vrijdag 5 april 2024 21:37 schreef Slobeend het volgende:
[ x ]
Ik neem aan dat het een reactie is opquote:Op vrijdag 5 april 2024 22:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ah ...ijskast stuk ? Onze nationale knuffelbare volksmenner doet weer zijn werk...liegen en haatzaaien
Foute aanname.quote:Op vrijdag 5 april 2024 22:58 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het een reactie is op
https://www.nu.nl/politie(...)n-nu-aan-werken.html
?
Ik heb in al m'n 40+ jaar hier in Nederland überhaupt nog nooit een AZC gezien, waar dan ook.quote:Op vrijdag 5 april 2024 23:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik woon in Breda en ik heb nooit een azc gezien daar.
Zeker niet. Is het dan ook vreemd als de VVD de coalitie die het eigenlijk gewoon eens was over een fors pakket om de totale migratie te beperken laat vallen op een marginaal onderdeel waarop ze hun zin niet kregen?quote:Op vrijdag 5 april 2024 22:58 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
En is het dan heel vreemd dat iemand hier iets aan wilt doen?
Hij is de grootste partij, wat let hem om een wetsvoorstel in te dienen om IETS te doen? Hm?quote:Op vrijdag 5 april 2024 22:58 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
En is het dan heel vreemd dat iemand hier iets aan wilt doen?
ER dus wel. Ik vind het verwerpelijk dat jij wetsovertredingen toejuicht.quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:12 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Demonstranten wetovertreders noemen.
De VVD mag wel in de spiegel kijken hier ja na jaren zogenaamd iets aan de migratie te doen.quote:Op vrijdag 5 april 2024 23:47 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zeker niet. Is het dan ook vreemd als de VVD de coalitie die het eigenlijk gewoon eens was over een fors pakket om de totale migratie te beperken laat vallen op een marginaal onderdeel waarop ze hun zin niet kregen?
Zonder die val waren veel van die maatregelen immers al doorgevoerd…
Ze konden niks doen want hun coalitiepartners wilden helemaal niks doen aan de instroom.quote:Op zaterdag 6 april 2024 06:15 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
De VVD mag wel in de spiegel kijken hier ja na jaren zogenaamd iets aan de migratie te doen.
Dat staat er niet in. Maar het is een politieke keuze om wetsovertreders (volgens artikel 162 van het Wetboek van Strafrecht kan voor het opzettelijk versperren van de rijbaan een celstraf van maximaal negen jaar opleveren) het leven zo zuur mogelijk te maken. Rechts-georiėnteerde, praktisch ingestelde burgers zoals ik vinden dat wetsovertredingen bestraft dienen te worden. Mensen met dubieuze, ideologische denkbeelden vinden van niet. Dat is de wereld waar we in leven.quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Door van een stichting de ANBI status af te nemen? Waar in het wetboek is dat een mogelijke straf?
Straffen is aan de rechter, nooit aan de Kamer. En ja, wat mij betreft worden zowel de boeren als de leden van ER vervolgd voor het blokkeren van de snelweg. Maar de Kamer heeft zich daar niet mee te bemoeien. Nooit. Ik zou zelfs willen zeggen: alleen mensen met dubieuze denkbeelden over de politiek keuren het goed als de Kamer de rol van rechter op zich neemt.quote:Op zaterdag 6 april 2024 07:19 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Dat staat er niet in. Maar het is een politieke keuze om wetsovertreders (volgens artikel 162 van het Wetboek van Strafrecht kan voor het opzettelijk versperren van de rijbaan een celstraf van maximaal negen jaar opleveren) het leven zo zuur mogelijk te maken. Rechts-georiėnteerde, praktisch ingestelde burgers zoals ik vinden dat wetsovertredingen bestraft dienen te worden. Mensen met dubieuze, ideologische denkbeelden vinden van niet. Dat is de wereld waar we in leven.
Toch werd Verdonk nogal populair omdat ze streng op asielzoekers was. Dit kon ze zijn door de nieuwe vreemdelingenwet die Kalsbeek en Cohen (twee van die coalitiepartners van de PvdA) in het leven geroepen hadden.quote:Op zaterdag 6 april 2024 07:11 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Ze konden niks doen want hun coalitiepartners wilden helemaal niks doen aan de instroom.
Gelukkig heeft Rutte gebroken met zijn kabinet en zal een rechts kabinet nu eindelijk migratie aanpakken.
De kans dat er een strenger akkoord komt dan dat er lag en dat dat dan ook nog stand kan houden bij de rechter lijkt me praktisch 0%.quote:Op zaterdag 6 april 2024 08:03 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Toch werd Verdonk nogal populair omdat ze streng op asielzoekers was. Dit kon ze zijn door de nieuwe vreemdelingenwet die Kalsbeek en Cohen (twee van die coalitiepartners van de PvdA) in het leven geroepen hadden.
Gelukkig merkten we 8 juli 2023 dat instroom de VVD echt aan het hart ging. Ze hadden dit kabinet overal op laten vallen maar ze deden het op maatregelen die migratie zouden bemoeilijken. Directe gevolg is wel dat we nu, 274 dagen verder, nog geen enkele maatregel hebben.
Hoe snel denk je dat deze formerende partijen, de crčme de la crčme van instroom beperkend Nederland, een nieuw akkoord hierover hebben?
In de praktijk had de VVD daar in het verleden ook gewoon altijd de PvdA voor nodig.quote:Op zaterdag 6 april 2024 06:15 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
De VVD mag wel in de spiegel kijken hier ja na jaren zogenaamd iets aan de migratie te doen.
Dit is gewoon een stevige leugen.quote:Op zaterdag 6 april 2024 07:11 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Ze konden niks doen want hun coalitiepartners wilden helemaal niks doen aan de instroom.
Dat eerste klopt, op een marginaal onderdeel van het totale pakket met een invloed van enkele tientallen mensen per jaar.quote:Gelukkig heeft Rutte gebroken met zijn kabinet en zal een rechts kabinet nu eindelijk migratie aanpakken.
Dus ook de boeren stevig aanpakken? Of de mensen die een vreedzaam protest tegen Zwarte Piet met illegale acties onmogelijk maken?quote:Op zaterdag 6 april 2024 07:19 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Dat staat er niet in. Maar het is een politieke keuze om wetsovertreders (volgens artikel 162 van het Wetboek van Strafrecht kan voor het opzettelijk versperren van de rijbaan een celstraf van maximaal negen jaar opleveren) het leven zo zuur mogelijk te maken. Rechts-georiėnteerde, praktisch ingestelde burgers zoals ik vinden dat wetsovertredingen bestraft dienen te worden. Mensen met dubieuze, ideologische denkbeelden vinden van niet. Dat is de wereld waar we in leven.
Lekker liberaal ookquote:Op zaterdag 6 april 2024 08:37 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dus ook de boeren stevig aanpakken? Of de mensen die een vreedzaam protest tegen Zwarte Piet met illegale acties onmogelijk maken?
Dat soort zaken hoor je de rechts georiėnteerde mensen eigenlijk maar weinig bepleiten…
Mensen die zich in het huidige Nederland rechts noemen zijn zelden of nooit liberaal. Daarvoor is het spectrum in z’n geheel te ver opgeschoven.quote:
"Als het bericht had geklopt, dat het wel om asielzoekers ging, dan was het gewoon feitelijk juist geweest"quote:Op zaterdag 6 april 2024 10:29 schreef trein2000 het volgende:
Dames en heren, de nieuwe minister van landbouw: https://www.tubantia.nl/b(...)om-geweest~afe224d6/
quote:Op zaterdag 6 april 2024 10:39 schreef BlackLining het volgende:
[..]
"Als het bericht had geklopt, dat het wel om asielzoekers ging, dan was het gewoon feitelijk juist geweest"
Nou, ik ben behoorlijk rechts, maar de basale grondslag voor een liberale samenleving is dat je daar prima dubieuze, ideologische denkbeelden mag hebben, godzijdank.quote:Op zaterdag 6 april 2024 07:19 schreef Erik_Groen het volgende:
Rechts-georiėnteerde, praktisch ingestelde burgers zoals ik vinden dat wetsovertredingen bestraft dienen te worden. Mensen met dubieuze, ideologische denkbeelden vinden van niet. Dat is de wereld waar we in leven.
Niets tussen te krijgen.quote:Op zaterdag 6 april 2024 10:39 schreef BlackLining het volgende:
[..]
"Als het bericht had geklopt, dat het wel om asielzoekers ging, dan was het gewoon feitelijk juist geweest"
Niet nodig. Yezilgoz kan gewoon zelf opdracht geven om tot vervolging over te gaan ex art 127 wet ROquote:Op zaterdag 6 april 2024 10:59 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou, ik ben behoorlijk rechts, maar de basale grondslag voor een liberale samenleving is dat je daar prima dubieuze, ideologische denkbeelden mag hebben, godzijdank.
Ook, of misschien wel juist, als die denkbeelden haaks staan op die van de overheid, moet diezelfde overheid het kunnen uiten daarvan beschermen. Nu kan je van het hele ANBI-circus in de basis best wat vinden, maar gegeven dat dat nu het systeem is waarmee we omgaan met ideologische organisaties, geldt dat in de basis dus ook voor XR, hoe verwerpelijk ik dat clubje ook mag vinden. Dat is mijn meninkje, aan hen de hunne.
Waar het gaat botsen is bij zwaardere strafrechtelijke gedragingen en er valt best te pleiten dat XR, of in persona de gezichten daarvan, die hebben gepleegd. Er is alleen geen OM dat heeft vervolgd en dus ook geen uitspraak. Dan kan je niet eigen rechtertje gaan spelen.
Ik weet niet of de overheid, hier immers belanghebbende, een artikel 12 zou kunnen starten, dat weet @:trein2000 vast. Dat zou dan nog een mogelijkheid zijn.
Dat zou nogal fascistoļde zijn.quote:Op zaterdag 6 april 2024 11:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet nodig. Yezilgoz kan gewoon zelf opdracht geven om tot vervolging over te gaan ex art 127 wet RO
Doet me denken aan de treintweet van Thierry Beaudet een paar jaar geleden, waarin hij zei dat "vriendinnen van hem" lastig werden gevallen door marokkanen in de trein. Later bleek het te gaan om NS-personeel dat kaartjes wilde controleren. De reactie van Thierry was toen dat het inderdaad niet zo gebeurd was als hij zei, maar het had wel kunnen gebeurenquote:Op zaterdag 6 april 2024 10:39 schreef BlackLining het volgende:
[..]
De ondraagelijke domheid...quote:Op zaterdag 6 april 2024 10:39 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En dat wordt in de wandelgangen genoemd als minister. LPF taferelenquote:
Boeren met hun wetteloze acties moet heel stevig worden aangepakt. De wet = de wet!!!quote:Op zaterdag 6 april 2024 08:37 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dus ook de boeren stevig aanpakken? Of de mensen die een vreedzaam protest tegen Zwarte Piet met illegale acties onmogelijk maken?
Dat soort zaken hoor je de rechts georiėnteerde mensen eigenlijk maar weinig bepleiten…
quote:Op zaterdag 6 april 2024 10:29 schreef trein2000 het volgende:
Dames en heren, de nieuwe minister van landbouw: https://www.tubantia.nl/b(...)om-geweest~afe224d6/
Bij dat laatste ging het mij om mensen in Friesland of in Staphorst die hen het demonstreren onmogelijk maakten…quote:Op zaterdag 6 april 2024 12:06 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Boeren met hun wetteloze acties moet heel stevig worden aangepakt. De wet = de wet!!!
KOZP demonstranten moeten zich aan de wet houden. Als ze dat doen mogen ze protesteren dat ze een ons wegen maar links-georienteerde mensen zoals jij vinden dat de wet niet voor hen hoeft te gelden.
Aan de andere kant is een snelweg blokkade prima acceptabel tegenwoordig.quote:Op zaterdag 6 april 2024 12:07 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Bij dat laatste ging het mij om mensen in Friesland of in Staphorst die hen het demonstreren onmogelijk maakten…
Wat mij betreft worden die gewoon van de snelweg afgeveegd, of het nou klimaatactivisten, boeren of blokkeerfriezen zijn..quote:Op zaterdag 6 april 2024 12:28 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Aan de andere kant is een snelweg blokkade prima acceptabel tegenwoordig.
En dat is ook precies wat er gebeurt. Nou ja, behalve met boeren dan, die mogen gewoon blijven staan met hun tractors.quote:Op zaterdag 6 april 2024 12:44 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wat mij betreft worden die gewoon van de snelweg afgeveegd, of het nou klimaatactivisten, boeren of blokkeerfriezen zijn..
Beledigen is ook een misdrijf. Moeten Derksen en Gijp ook opgepakt worden bij elke grap of weegt de persvrijheid net zoals het demonstratierecht erboven?quote:Op zaterdag 6 april 2024 06:11 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
ER dus wel. Ik vind het verwerpelijk dat jij wetsovertredingen toejuicht.
Aangezien enige logica je vreemd is, hier een korte uiteenzetting:
Opzettelijke blokkade is een misdrijf (artikel 162 van WvS)
ER voert opzettelijke blokkades uit
Conclusie: ER is een misdadige organisatie
ER moet keihard worden aangepakt, uitroken die hap.
Alle middelen zijn geoorloofd om misdadigers aan te pakken.
Gelukkig komt er een rechts kabinet om orde op zaken te stellen.
Daar hebben we een tegeltje voor.quote:Op zaterdag 6 april 2024 11:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Doet me denken aan de treintweet van Thierry Beaudet een paar jaar geleden, waarin hij zei dat "vriendinnen van hem" lastig werden gevallen door marokkanen in de trein. Later bleek het te gaan om NS-personeel dat kaartjes wilde controleren. De reactie van Thierry was toen dat het inderdaad niet zo gebeurd was als hij zei, maar het had wel kunnen gebeuren
Ijzersterke demagogie. Zulke onzin valt ook nauwelijks te ontkrachten.quote:
Dat lijkt mij ronduit gelogen.quote:Op zaterdag 6 april 2024 12:06 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Boeren met hun wetteloze acties moet heel stevig worden aangepakt. De wet = de wet!!!
KOZP demonstranten moeten zich aan de wet houden. Als ze dat doen mogen ze protesteren dat ze een ons wegen maar links-georienteerde mensen zoals jij vinden dat de wet niet voor hen hoeft te gelden.
Nee, die mensen worden gearresteerd en de weg word vrij gemaakt.quote:Op zaterdag 6 april 2024 12:28 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Aan de andere kant is een snelweg blokkade prima acceptabel tegenwoordig.
Ik vind van niet. Links georienteerde mensen vinden dat KOZP groot gelijk heeft met hun protesten, ook al verpesten ze onschuldige kinderfeestjes tot grote frustatie van brave huismoeders- en vaders. Ik zie een VVD'er echt niet klappen voor dat demonstratietuig.quote:
Jij zegt eerst dat de wet voor hun niet hoeft te gelden volgens linksquote:Op zaterdag 6 april 2024 14:01 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Ik vind van niet. Links georienteerde mensen vinden dat KOZP groot gelijk heeft met hun protesten, ook al verpesten ze onschuldige kinderfeestjes tot grote frustatie van brave huismoeders- en vaders. Ik zie een VVD'er echt niet klappen voor dat demonstratietuig.
Meer dan de helft van de Nederlanders is het eens met KOZP, slechts 39% vind dat ZP zwart moet zijn nu. Kortom, KOZP heeft gewonnen en zichzelf opgeheven.quote:Op zaterdag 6 april 2024 14:01 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Ik vind van niet. Links georienteerde mensen vinden dat KOZP groot gelijk heeft met hun protesten, ook al verpesten ze onschuldige kinderfeestjes tot grote frustatie van brave huismoeders- en vaders. Ik zie een VVD'er echt niet klappen voor dat demonstratietuig.
Eens. Nou, wat is je probleem dan?quote:Op zaterdag 6 april 2024 14:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Meer dan de helft van de Nederlanders is het eens met KOZP, slechts 39% vind dat ZP zwart moet zijn nu. Kortom, KOZP heeft gewonnen en zichzelf opgeheven.
Niemand hoeft ervoor te klappen maar zolang zij de wet respecteren, demonstraties netjes aanvragen hebben de frusties hun handjes thuis te houden.
Wat maakt ze demonstratietuig dan?quote:Op zaterdag 6 april 2024 14:26 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Eens. Nou, wat is je probleem dan?
Jij had een probleem en een grote bek over linksen, dacht ik, niet ik. En je hebt die bewering totaal niet kunnen onderbouwen maar je bent ineens begonnen over VVD'ers die het niet zouden steunen.quote:Op zaterdag 6 april 2024 14:26 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Eens. Nou, wat is je probleem dan?
Hey, hou eens op met die jij-bakken.quote:Op zaterdag 6 april 2024 12:06 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
------------quote:Goed bestuur dat transparant, eerlijk en integer is bij moeilijke beslissingen. .
De man gaat in de Kamer zitten en wordt dus per definitie niet de belangrijkste bestuurder van Nederland.quote:Op zaterdag 6 april 2024 22:11 schreef Bluesdude het volgende:
Die man de belangrijkste bestuurder van Nederland maken is falen in de NSC-doelstellingen.
Vooruit...... een van de top 4....quote:Op zaterdag 6 april 2024 22:17 schreef nostra het volgende:
[..]
De man gaat in de Kamer zitten en wordt dus per definitie niet de belangrijkste bestuurder van Nederland.
Chemours (inclusief bestuurders) zit het OM wel op.quote:Op zaterdag 6 april 2024 15:18 schreef mcmlxiv het volgende:
Dat er nog geen bestuurders van bedrijven als Tata of Chemours in het gevang zitten is eigenlijk het echte schandaal, niet het blokkeren van een weg door een groepje demonstranten.
Nou nee, de MP lijkt me ook in deze wat exotische variant van een feitelijk meerderheids- gedoog- extra-parlementair programkabinet de belangrijkste bestuurder.quote:Op zaterdag 6 april 2024 22:24 schreef Bluesdude het volgende:
Vooruit...... een van de top 4....
Met zo'n leugenaar een transparant bestuur voeren is niet mogelijk
Wilders blijft aan de touwtjes trekken , het volk belazeren en opruien met leugens als "bezet gebied" en "overal azc's" Het is ook etnisch profileren tot in het racistischequote:Op zaterdag 6 april 2024 22:30 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou nee, de MP lijkt me ook in deze wat exotische variant van een feitelijk meerderheids- gedoog- extra-parlementair programkabinet de belangrijkste bestuurder.
Zelfs een onervaren jurist zou gehakt maken van jouw aannames, onbewezen stellingen, verdachtmakingen en beschuldigingen. Bénédicte Ficq, de gevreesde strafadvocaat, heeft een paar jaar geleden de tabaksindustie aangeklaagd met als hoofdaanklacht dat de tabakindustrie een misdaadorganisatie is. Ficq wilde de tabaksindustrie vervolgen voor moord, doodslag, mishandeling en valsheid in geschrifte. Uiteindelijk werd de zaak stopgezet. Mensen kunnen wel een grote bek opzetten maar net als rechtse populisten en doorgeslagen linkse idealisten gebeurt er niks.quote:Op zaterdag 6 april 2024 15:18 schreef mcmlxiv het volgende:
De moeilijkheid met extinsion rebellion versus big oil - big tech/farma/money enzovoort is dat niet helemaal duidelijk is wie hier nou eigenlijk de misdadiger is en wie de vrijheidsstrijder.
Te verdedigen valt dat de macht van BIG (oil//tech/money/farma/enzovoort) zo groot is geworden dat er best gesproken kan worden over een vorm van georganiseerde misdaad die op onrechtmatige wijze het bestuur van ons land (en vele andere landen) heeft beļnvloed teneinde de eigen positie te garanderen. Kijk naar Tata met zijn honderden slachtoffers, naar Chemours met opzettelijke Pfas verontreiniging, naar het gedoe rondom ASML en Boskalis. Bedrijven die over lijken gaan, bedrijven die er niet voor terugdeinzen chantage te gebruiken om hun zin door te drijven. Daar waar normale economie in hebzucht en misdaad overgaat is de strijd lastig en is wie dader is en wie slachtoffer maar net vanuit welk perspectief je kijkt.
De vraag is dus of zonder wetsovertredingen succesvolle tegenacties mogelijk zijn. Ik begrijp op zich de jeugdigen onder ons die zich beseffen dat wat er nu met klimaat en milieu gebeurd voor hun kinderen en kleinkinderen ronduit kut gaat zijn wel. Net als KOZP is het randje opzoeken waarschijnlijk het enige wat wellicht kan leiden tot echte verandering.
De vroegtijdige dood, de vele onnodige kankergevallen en mogelijke onvruchtbaarheid bij tienduizenden onschuldige slachtoffers als gevolg van hebzucht is in mijn ogen een veel grotere misdrijf dan alles wat XR en aanverwant uitvoert. Dat er nog geen bestuurders van bedrijven als Tata of Chemours in het gevang zitten is eigenlijk het echte schandaal, niet het blokkeren van een weg door een groepje demonstranten.
Grappig hoe je mij gelijk geeft zonder dat je het zelf doorhebtquote:Op zondag 7 april 2024 09:20 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Zelfs een onervaren jurist zou gehakt maken van jouw aannames, onbewezen stellingen, verdachtmakingen en beschuldigingen. Bénédicte Ficq, de gevreesde strafadvocaat, heeft een paar jaar geleden de tabaksindustie aangeklaagd met als hoofdaanklacht dat de tabakindustrie een misdaadorganisatie is. Ficq wilde de tabaksindustrie vervolgen voor moord, doodslag, mishandeling en valsheid in geschrifte. Uiteindelijk werd de zaak stopgezet. Mensen kunnen wel een grote bek opzetten maar net als rechtse populisten en doorgeslagen linkse idealisten gebeurt er niks.
Neemt niet weg dat ik ook grote vraagtekens zet bij de wantoestanden in dit land.
Ja dit ga je dus gewoon de komende jaren elke keer krijgen vanuit de oppositiebankjes, inclusief af en toe een aanval op een bewindspersoon van een coalitiepartij of een coalitiepartner erbij.quote:Op vrijdag 5 april 2024 21:37 schreef Slobeend het volgende:
[ x ]
Ja, Wilders heeft tot nu toe alles perfect gespeeld bij de gratie van het falen van de anderen en dan met name Omtzigt en Y.quote:Op zondag 7 april 2024 09:40 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Ja dit ga je dus gewoon de komende jaren elke keer krijgen vanuit de oppositiebankjes, inclusief af en toe een aanval op een bewindspersoon van een coalitiepartij of een coalitiepartner erbij.
Ik snap echt niet dat die andere 3 hier in trappen: of je houdt Wilders buiten de coalitie of je maakt hem premier zodat hij alle moeilijke keuzes en compromissen zelf maar moet maken en verdedigen en hij ook schade oploopt als iets mis gaat. Dit vrij schieten van de zijlijn met af en toe een onrealistisch voorstel tussendoor is precies wat hij wil.
Omtzigt is een amateur van epische proporties, maar dat is geen verrassing.quote:Op zondag 7 april 2024 09:44 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, Wilders heeft tot nu toe alles perfect gespeeld bij de gratie van het falen van de anderen en dan met name Omtzigt en Y.
Als je big tech wil aanpakken dan is een sterke EU juist een noodzaak, zowel voor handhaving als voor vestigingsklimaat (Europese tech zelf laten groeien).quote:Op zondag 7 april 2024 09:20 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Zelfs een onervaren jurist zou gehakt maken van jouw aannames, onbewezen stellingen, verdachtmakingen en beschuldigingen. Bénédicte Ficq, de gevreesde strafadvocaat, heeft een paar jaar geleden de tabaksindustie aangeklaagd met als hoofdaanklacht dat de tabakindustrie een misdaadorganisatie is. Ficq wilde de tabaksindustrie vervolgen voor moord, doodslag, mishandeling en valsheid in geschrifte. Uiteindelijk werd de zaak stopgezet. Mensen kunnen wel een grote bek opzetten maar net als rechtse populisten en doorgeslagen linkse idealisten gebeurt er niks.
Neemt niet weg dat ik ook grote vraagtekens zet bij de wantoestanden in dit land.
Het probleem met woorden als betrouwbaar is dat mensen en bedrijven dat alleen en uitsluitend in hun eigen voordeel uitleggen en dat het eigenlijk helemaal niet over het woord betrouwbaar zelf gaat, maar over wetgeving die in iemands nadeel verandert.quote:Op zondag 7 april 2024 09:52 schreef nostra het volgende:
[..]
Als je big tech wil aanpakken dan is een sterke EU juist een noodzaak, zowel voor handhaving als voor vestigingsklimaat (Europese tech zelf laten groeien).
Wat Boskalis en ASML doen is geen chantage, maar handelen naar een onbetrouwbare overheid. Als bedrijven ergens een bloedhekel aan hebben, dan is het dat wel. Zie RWE en Uniper die eerst centrales moesten bouwen en vier jaar later meer laten gaan sluiten, een 30% regeling waar ASML op drijft enzovoorts. Daar brand je je als bedrijf één keer aan en dan is het ook klaar.
En ondertussen lekker proberen Adema tegen te houden met zijn brede opkoopregeling voor veehouders. En ondertussen lekker de nieuwe pensioenwet proberen af te breken zonder een alternatief te bieden.quote:Op zaterdag 6 april 2024 22:11 schreef Bluesdude het volgende:
NSC-statement:
[..]
------------
Wilders is niet transparant,eerlijk en integer.
Die man de belangrijkste bestuurder van Nederland maken is falen in de NSC-doelstellingen.
De opkoopregeling voor veehouders is niet nodig omdat de sector door het vervallen van de derogatie (die er nooit had moeten komen) vanzelf gesaneerd wordt. Dat boeren na het vervallen van de melkquota massaal hun veestapel hebben uitgebreid, wetende dat de sector daarmee over de grenzen van de mestquota heen zou gaan (daar werd al meteen voor gewaarschuwd) is een kuil die ze zelf gegraven hebben. Val er dan ook maar in.quote:Op zondag 7 april 2024 10:43 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
En ondertussen lekker proberen Adema tegen te houden met zijn brede opkoopregeling voor veehouders. En ondertussen lekker de nieuwe pensioenwet proberen af te breken zonder een alternatief te bieden.
Voor mij voelt het wel heel erg als een wolf in schaapskleding.
Een financieel product met dwangverkoop via collectieve regelingen.quote:Op zondag 7 april 2024 11:00 schreef Lurf het volgende:
[..]
En er is al een goed alternatief voor de nieuw pensioenwet: de huidige pensioenwet. De hele discussie gaat nog steeds om botsende paradigma's: is pensioen in Nederland sociale zekerheid of een financieel product? Zolang daar geen eenduidige keuze in gemaakt wordt blijft het een rommeltje en lost elke nieuwe pensioenwet niets op.
Niet dus. In elk geval niet als je jonger dan 50 bent.quote:Op zondag 7 april 2024 11:00 schreef Lurf het volgende:
En er is al een goed alternatief voor de nieuw pensioenwet: de huidige pensioenwet.
Ik mag niet meer jij-bakken dus leg ik het nog 1 keer uit.quote:Op zondag 7 april 2024 09:29 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Grappig hoe je mij gelijk geeft zonder dat je het zelf doorhebt
Toch is Tata door omwonenden aansprakelijk gesteld voor gezondheidschade.quote:Op zondag 7 april 2024 11:28 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Ik mag niet meer jij-bakken dus leg ik het nog 1 keer uit.
1. Je hanteert in je verhaal juridisch niet te handhaven beweringen en aannames. Teveel om ze stuk voor stuk te benoemen.
2. Ik gaf je een voorbeeld van een recente rechtszaak die met min of meer dezelfde gronden werd afgeblazen omdat de aanklager geen poot had om op te staan
3. De juridische werkelijkheid staat op gespannen voet met mijn subjectieve visie op sommige zaken maar dat heb ik maar te accepteren.
Hopelijk ben ik je nu wel van dienst geweest.
Dat staat wel mijlenver van het strafartikel voor georganiseerde misdaad af.quote:Op zondag 7 april 2024 11:48 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Toch is Tata door omwonenden aansprakelijk gesteld voor gezondheidschade.
Omdat er een verschil is tussen strafrechterlijk en civielrechterlijk.quote:Op zondag 7 april 2024 11:50 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Dat staat wel mijlenver van het strafartikel voor georganiseerde misdaad af.
De huidige pensioenwet is een regeling waarbij jong Nederland het pensioen van de ouderen betaalt en zeker weet daar nooit iets voor terug te krijgen. Iedereen onder de 45 kan nooit met pensioen met de huidige wet. De huidige wet voldeed bij een bepaalde bevolkingssamenstelling en gaat uit van een levensverwachting van 78, de bevolkingssamenstelling is veranderd en de levensverwachting is omhoog, de huidige pensioenwet zou nu alleen nog voldoen als we besluiten iedereen boven de 75 niks meer te geven.quote:Op zondag 7 april 2024 11:00 schreef Lurf het volgende:
[..]
En er is al een goed alternatief voor de nieuw pensioenwet: de huidige pensioenwet. De hele discussie gaat nog steeds om botsende paradigma's: is pensioen in Nederland sociale zekerheid of een financieel product? Zolang daar geen eenduidige keuze in gemaakt wordt blijft het een rommeltje en lost elke nieuwe pensioenwet niets op.
Ik zag het gisteren ook ineens, werd ook eens tijdquote:Op zaterdag 6 april 2024 13:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, die mensen worden gearresteerd en de weg word vrij gemaakt.
Dat is al vanaf de eerste keer het geval geweest.quote:Op zondag 7 april 2024 12:56 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik zag het gisteren ook ineens, werd ook eens tijd
Pensioen zou ook een optionele keuze moeten zijn.quote:Op zondag 7 april 2024 11:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een financieel product met dwangverkoop via collectieve regelingen.
Er zijn legio protesten geweest dat ze op de a12 zaten en er niemand is gearresteerd.quote:Op zondag 7 april 2024 12:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is al vanaf de eerste keer het geval geweest.
Probleem is dat allereerst het pensioen kan bestaan bij de gratie van collectiviteit, net zoiets als zorgverzekeringen. En daarnaast dat veel mensen op financieel gebied echt dom zijn en niet verder dan 3 maanden kunnen kijken, dan komen veel mensen pas op AOW leeftijd er dus achter dat het eigenlijk wel handig was geweest om voor die periode te sparen.quote:Op zondag 7 april 2024 13:02 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Pensioen zou ook een optionele keuze moeten zijn.
Of je stort het in de gokpot of je krijgt het netto uitgekeerd.
Nu werd het voor het eerst echt voortvarend gedaan, er is zelfs op plekken voorkomen dat men de weg op kon lopen. Dat werd wel tijd. Lopen op de snelweg mag gewoon niet, dus dat had elke keer voorkomen moeten worden.quote:Op zondag 7 april 2024 12:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is al vanaf de eerste keer het geval geweest.
Tja. Dom zijn, of gewoon nu al niet rond kunnen komen natuurlijk. Optioneel pensioen betekent in de praktijk alleen pensioen voor de bovenkant van de samenleving, en dat heeft niet perse te maken met dom zijn of niet.quote:Op zondag 7 april 2024 13:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Probleem is dat allereerst het pensioen kan bestaan bij de gratie van collectiviteit, net zoiets als zorgverzekeringen. En daarnaast dat veel mensen op financieel gebied echt dom zijn en niet verder dan 3 maanden kunnen kijken, dan komen veel mensen pas op AOW leeftijd er dus achter dat het eigenlijk wel handig was geweest om voor die periode te sparen.
Dat is natuurlijk ook een kip-eiverhaal; als je een rubberentegelmaatschappij faciliteert, dan is eigen verantwoordelijkheid ook ver te zoeken. Niet een reden om dat in stand te houden, sterker nog juist andersom.quote:Op zondag 7 april 2024 13:18 schreef Hanca het volgende:
En daarnaast dat veel mensen op financieel gebied echt dom zijn en niet verder dan 3 maanden kunnen kijken, dan komen veel mensen pas op AOW leeftijd er dus achter dat het eigenlijk wel handig was geweest om voor die periode te sparen.
Als we de rubberentegels dan even oplichten, zien we meteen dat mensen zelf verantwoordelijkheid nemen. Zelden hoor je verhalen over ZZPėrs die niet verzekerd voor arbeidsongeschiktheid zijn en dergelijke.quote:Op zondag 7 april 2024 13:27 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook een kip-eiverhaal; als je een rubberentegelmaatschappij faciliteert, dan is eigen verantwoordelijkheid ook ver te zoeken. Niet een reden om dat in stand te houden, sterker nog juist andersom.
Je kunt er te ver in gaan, maar wat rubbertegels in de maatschappij zijn zo slecht nog niet.quote:Op zondag 7 april 2024 13:27 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook een kip-eiverhaal; als je een rubberentegelmaatschappij faciliteert, dan is eigen verantwoordelijkheid ook ver te zoeken. Niet een reden om dat in stand te houden, sterker nog juist andersom.
Tja, dat is keuze die bij ZZP'en hoort. En dan hoeft het nog niet eens om verantwoordelijkheid nemen te gaan, in veel gevallen raak je niet eens verzekerd of is de premie onbetaalbaar. Pensioen ķs overigens ook gewoon een optionele keuze, er is geen wet die een werkgever verplicht een pensioenregeling aan te bieden, alleen is het in veel cao's wel zo geregeld.quote:Op zondag 7 april 2024 13:39 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Als we de rubberentegels dan even oplichten, zien we meteen dat mensen zelf verantwoordelijkheid nemen. Zelden hoor je verhalen over ZZPėrs die niet verzekerd voor arbeidsongeschiktheid zijn en dergelijke.
Dan komt er meer geld direct vrij, dat weet dan iedereen dus stijgen prijzen.quote:Op zondag 7 april 2024 13:27 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, het wordt vanuit deze status quo een onuitvoerbaar gebeuren lijkt me, maar het kan zeker een prijsopdrijvend effect hebben ja - al zijn het ook weer niet de wereldbedragen.quote:Op zondag 7 april 2024 13:54 schreef -XOR- het volgende:
Dan komt er meer geld direct vrij, dat weet dan iedereen dus stijgen prijzen.
Dom praat. Er wordt geen pensioen "gegeven".quote:Op zondag 7 april 2024 12:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
De huidige pensioenwet is een regeling waarbij jong Nederland het pensioen van de ouderen betaalt en zeker weet daar nooit iets voor terug te krijgen. Iedereen onder de 45 kan nooit met pensioen met de huidige wet. De huidige wet voldeed bij een bepaalde bevolkingssamenstelling en gaat uit van een levensverwachting van 78, de bevolkingssamenstelling is veranderd en de levensverwachting is omhoog, de huidige pensioenwet zou nu alleen nog voldoen als we besluiten iedereen boven de 75 niks meer te geven.
Of je werkte bij de Shell, dat is pas heel recent naar DC gegaan.quote:Op zondag 7 april 2024 14:37 schreef quo_ het volgende:
De generatie die nog volle bak van het eindloonsysteem hebben geprofiteerd zijn nu rond de 90. Zo veel zijn dat er niet meer.
Nee, dus. Het huidige systeem is pensioen niet je eigen spaarpot. Jouw inleg wordt gebruikt om het pensioen van de huidige gepensioneerden te betalen. En nadat de babyboomgeneratie hun pensioen heeft gehad, met hun veel langere levensduur dan waarvoor ze gespaard hebben, is dat geld op. Ieder die wat anders beweerd, die uit pas 'domme praat'. Doen alsof het huidige pensioenstelsel uit persoonlijke pensioenpotten bestaat, dat is gewoon regelrecht liegen. Er zijn geen persoonlijke pensioenpotten. Dat is juist wat de nieuwe pensioenwet invoert, die persoonlijke pensioenpotten.quote:Op zondag 7 april 2024 14:37 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dom praat. Er wordt geen pensioen "gegeven".
Pensioen is primair je eigen spaarpot waar geld in is gestort door jezelf en je werkgever. Zodra je met pensioen bent eet je die eigen spaarpot leeg. Het enige "kadootje" dat er aan verbonden is komt van mensen die vroeg dood gaan en hun eigen pot niet leeg krijgen of er zelfs nooit aan hebben kunnen beginnen.
Daarnaast hebben veel pensioenfondsen nog iets van een risicoverzekekering die uitkeert bij arbeidsongeschiktheid of die gebruikt kan worden voor een nabestaanden uitkering. Deze zijn al actief voor pensionering dus jong en oud hebben daar dezelfde voordelen van.
Met de invoering van het middelloon systeem is het gedaan met het "op de pof pensioen" over de rug van jongeren. De generatie die nog volle bak van het eindloonsysteem hebben geprofiteerd zijn nu rond de 90. Zo veel zijn dat er niet meer.
En de CAO is dan weer bij wet vastgelegd, zo is het dus wel bij wet verplicht.quote:Op zondag 7 april 2024 13:52 schreef nostra het volgende:
[..]
Tja, dat is keuze die bij ZZP'en hoort. En dan hoeft het nog niet eens om verantwoordelijkheid nemen te gaan, in veel gevallen raak je niet eens verzekerd of is de premie onbetaalbaar. Pensioen ķs overigens ook gewoon een optionele keuze, er is geen wet die een werkgever verplicht een pensioenregeling aan te bieden, alleen is het in veel cao's wel zo geregeld.
Niet elk bedrijf heeft een cao hč, ik heb er nog nooit onder gewerkt in ieder geval en was van plan dat zo te houden (alleen was Eneco een te mooie keus).quote:Op zondag 7 april 2024 14:44 schreef Hanca het volgende:
En de CAO is dan weer bij wet vastgelegd, zo is het dus wel bij wet verplicht.
Hier ben ik het helemaal eens. Wij zouden best een behoorlijk lager pensioen accepteren als we een volledig groen pensioen konden krijgen, een fonds wat vol in zet op energietransitie. Wij worden niet blij van een hoog pensioen dat de toekomst van onze kinderen om zeep helpt.quote:Op zondag 7 april 2024 13:39 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Waar het m.i. wel een beetje wringt is dat je anders dan bij de zorgverzekeraar de uitvoerder niet kunt kiezen.
Klopt. Maar als je bijvoorbeeld in de zorg werkt of onderwijzer bent heb je geen keus.quote:Op zondag 7 april 2024 14:45 schreef nostra het volgende:
[..]
Niet elk bedrijf heeft een cao hč, ik heb er nog nooit onder gewerkt in ieder geval en was van plan dat zo te houden (alleen was Eneco een te mooie keus).
Ja, dat klopt. Ik wens ze heel veel succes.quote:Op zondag 7 april 2024 11:48 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Toch is Tata door omwonenden aansprakelijk gesteld voor gezondheidschade.
Bij de zorgverzekering zijn we niet echt beter geworden van die keuzevrijheid. Veel aanbieder die allemaal hetzelfde prodcut aanbieden met dure uitvoeringsorganisatie,directies en marketing/reclame budgetten.quote:Op zondag 7 april 2024 13:39 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Dat een overheid met een stelsel van sociale zekerheid wil dat je iets regelt voor de oude dag en niet volledig terugvalt op de staatsruif is best redelijk. Waar het m.i. wel een beetje wringt is dat je anders dan bij de zorgverzekeraar de uitvoerder niet kunt kiezen.
Desinformatie van iemand die er geen ene reet van begrepen heeft.quote:Op zondag 7 april 2024 14:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dus. Het huidige systeem is pensioen niet je eigen spaarpot. Jouw inleg wordt gebruikt om het pensioen van de huidige gepensioneerden te betalen. En nadat de babyboomgeneratie hun pensioen heeft gehad, met hun veel langere levensduur dan waarvoor ze gespaard hebben, is dat geld op. Ieder die wat anders beweerd, die uit pas 'domme praat'. Doen alsof het huidige pensioenstelsel uit persoonlijke pensioenpotten bestaat, dat is gewoon regelrecht liegen. Er zijn geen persoonlijke pensioenpotten. Dat is juist wat de nieuwe pensioenwet invoert, die persoonlijke pensioenpotten.
Als je dit soort claims maakt, "desinformatie", bewijs het dan ook, dat zou heel simpel moeten zijn, lijkt mij.quote:Op zondag 7 april 2024 15:48 schreef quo_ het volgende:
[..]
Desinformatie van iemand die er geen ene reet van begrepen heeft.
In de eerste plaats werken pensioenfondsen al sinds heel veel jaren met een persoonlijke spaarpot. Inleg en uitkering is namelijk persoonsgebonden en inkomnsafhankelijk.
En in de ene post roepen dat de nieuwe pensioenwet er voor zorgt dat dat de jonge generatie geplukt wordt en in een volgende post beweren dat de nieuwe pensieoenwet er voor zorgt dat er persoonlijke potten ingevoerd worden is natuurlijk volledig met elkaar in tegenspraak.
Nee, de oude pensioenwet zorgt er voor dat de jonge generatie geplukt wordt. Er zijn namelijk absoluut nog geen persoonlijke pensioenspaarpotten. Maar jij lijkt nog ongeļnformeerd, dat kan, lees anders even deze reeks: POL / De nieuwe pensioenwet .......quote:Op zondag 7 april 2024 15:48 schreef quo_ het volgende:
[..]
Desinformatie van iemand die er geen ene reet van begrepen heeft.
In de eerste plaats werken pensioenfondsen al sinds heel veel jaren met een persoonlijke spaarpot. Inleg en uitkering is namelijk persoonsgebonden en inkomnsafhankelijk.
En in de ene post roepen dat de nieuwe pensioenwet er voor zorgt dat dat de jonge generatie geplukt wordt en in een volgende post beweren dat de nieuwe pensieoenwet er voor zorgt dat er persoonlijke potten ingevoerd worden is natuurlijk volledig met elkaar in tegenspraak.
Zoals ik zei, leuk hoe je mijn verhaal onderbouwt, nu zelfs al twee keer.quote:Op zondag 7 april 2024 11:28 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Ik mag niet meer jij-bakken dus leg ik het nog 1 keer uit.
1. Je hanteert in je verhaal juridisch niet te handhaven beweringen en aannames. Teveel om ze stuk voor stuk te benoemen.
2. Ik gaf je een voorbeeld van een recente rechtszaak die met min of meer dezelfde gronden werd afgeblazen omdat de aanklager geen poot had om op te staan
3. De juridische werkelijkheid staat op gespannen voet met mijn subjectieve visie op sommige zaken maar dat heb ik maar te accepteren.
Hopelijk ben ik je nu wel van dienst geweest.
Je premie en aanspraak wordt natuurlijk wel individueel berekend, maar het geld zit in één pot en vanuit die pot worden de huidige gepensioneerden betaald. En als de pot leeg is, dan krijg je niets meer. En die pot gįįt leeg.quote:Op zondag 7 april 2024 15:48 schreef quo_ het volgende:
Ik waag het toch sterk te betwijfelen. We hebben een waanzinnig grote pensioenpot, heel veel groter dan welk land dan ook. Zeker in tijden dat geld niet gratis is (nu dus) zijn de inkomsten alleen aan rente heel veel meer dan er jaarlijks uitgekeerd wordt.quote:Op zondag 7 april 2024 16:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je premie en aanspraak wordt natuurlijk wel individueel berekend, maar het geld zit in één pot en vanuit die pot worden de huidige gepensioneerden betaald. En als de pot leeg is, dan krijg je niets meer. En die pot gįįt leeg.
Dat mag, maar de mensen die er verstand van hebben zijn behoorlijk eensgezind.quote:
Nee hoor, dat zijn ze helemaal niet. Mensen die veel geld verdienen aan het nog meer oppotten van die fondsen, die zijn behoorlijk eensgezind, dat klopt. De objectieve cijfers spreken voor zichzelf en die geven overduidelijk aan dat het Nederlandse stelsel ijzersterk is en tot de absolute top behoort.quote:Op zondag 7 april 2024 16:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat mag, maar de mensen die er verstand van hebben zijn behoorlijk eensgezind.
Laat me raden je hebt geen inhoudelijke argumenten, je kwaakt alleen na wat anderen je verteld hebben?quote:Op zondag 7 april 2024 16:44 schreef Janneke141 het volgende:
Laat me raden, je username is ook je geboortejaar?
Nee hoor, ik heb me ingelezen en ik kan toevallig ook een beetje rekenen. Maar het is niet ongebruikelijk dat een mening gekleurd kan worden door een persoonlijk belang.quote:Op zondag 7 april 2024 16:56 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Laat me raden je hebt geen inhoudelijke argumenten, je kwaakt alleen na wat anderen je verteld hebben?
Dat mag hier ook hoor, krijg je net als in Frankrijk pakweg 1500 euro, ongeveer de helft van hier. En oh ja, in Frankrijk moet je wel 43 jaar gewerkt hebben om met 64 pensioen te krijgen. Heb je dat niet dan ga je ook gewoon met 67.quote:Op zondag 7 april 2024 17:07 schreef Kickinalfa het volgende:
In theorie staan we weliswaar bovenaan, maar toch zou ik liever Frankrijk zitten en met 64 met pensioen gaan.
Je hebt je ingelezen in jouw bubbel en dat mag. Of je kunt rekenen betwijfel ik dan enigszins, dan had je wel begrepen wat het betekent dat er zelfs zonder premie-inleg drie keer meer aan winst binnenkomt dan aan pensioenen uitgaat. Daarbij doe je de aanname dat ik tegen het nieuwe stelsel ben. Dat is helemaal niet zo. De invoering zal ongelofelijk ingewikkeld zijn, de schandalen zijn nu al voorspelbaar, maar een eerlijker systeem voor 40- lijkt mij best wenselijk.quote:Op zondag 7 april 2024 17:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb me ingelezen en ik kan toevallig ook een beetje rekenen. Maar het is niet ongebruikelijk dat een mening gekleurd kan worden door een persoonlijk belang.
De noodzaak voor een aangepast pensioenstelsel wordt trouwens bijzonder breed gedragen. Of het plan dat er nu ligt de juiste is staat wat meer ter discussie, maar dat is een ander vraagstuk. Het oude stelsel blaast zichzelf op, dat heeft bijna iedereen toch wel geaccepteerd.
En toch zeggen zo goed als alle specialisten dat de pot na de babyboom leeg is met het oude stelsel.quote:Op zondag 7 april 2024 16:37 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ik waag het toch sterk te betwijfelen. We hebben een waanzinnig grote pensioenpot, heel veel groter dan welk land dan ook.
Ook voor jou: lees die reeks. Daarin is bijzonder duidelijk uitgelegd dat het oude stelsel gewoon niet meer houdbaar is. We hebben een vervelende leeftijdsopbouw straks, met meer ouderen dan jongeren. En de ouderen hebben gespaard met een veel te kort berekende levensverwachting. Die pot gaat gegarandeerd leeg of in elk geval te leeg zijn na de babyboomgeneratie.quote:Op zondag 7 april 2024 17:27 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Je hebt je ingelezen in jouw bubbel en dat mag. Of je kunt rekenen betwijfel ik dan enigszins, dan had je wel begrepen wat het betekent dat er zelfs zonder premie-inleg drie keer meer aan winst binnenkomt dan aan pensioenen uitgaat. Daarbij doe je de aanname dat ik tegen het nieuwe stelsel ben. Dat is helemaal niet zo. De invoering zal ongelofelijk ingewikkeld zijn, de schandalen zijn nu al voorspelbaar, maar een eerlijker systeem voor 40- lijkt mij best wenselijk.
Laten we alleen niet doen alsof ons huidige stelsel enorm slecht, ondermaats of onbetaalbaar is, dat is namelijk gewoon niet zo. Of het nieuwe beter gaat worden moet echt nog blijken. Daar is zeker niet iedereen op voorhand zeker van.
Dat is juist het grappige. Geef mij nou eens een lijstje van drie specialisten die dat echt zeggen? Ik kan je nu al zeggen, die ga je niet vinden. Je gaat alleen vaagheden vinden, niets anders. Zelfs jouw eigen CU komt niet verder dan dit: https://www.christenunie.(...)-over-de-pensioenwet.quote:Op zondag 7 april 2024 17:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
En toch zeggen zo goed als alle specialisten dat de pot na de babyboom leeg is met het oude stelsel.
Zie die hierboven gelinkte draad, zie de gesprekken met specialisten die hierover in de Kamer zijn gevoerd en die ik allemaal gezien heb. Die waren behoorlijk eensgezind: het huidige, oude, stelsel is onbetaalbaar.quote:Op zondag 7 april 2024 18:17 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dat is juist het grappige. Geef mij nou eens een lijstje van drie specialisten die dat echt zeggen? Ik kan je nu al zeggen, die ga je niet vinden. Je gaat alleen vaagheden vinden, niets anders. Zelfs jouw eigen CU komt niet verder dan dit: https://www.christenunie.(...)-over-de-pensioenwet.
Er is dus expliciet op het moment, in het oude stelsel, geen sprake van persoonlijke potten. Alleen van boterzachte, onhaalbare persoonlijke beloftes.quote:Tegenover de persoonlijke beloftes die een pensioenfonds doet, staat bovendien één gezamenlijke pot met beleggingen. Dit leidt tot discussie tussen deelnemersgroepen in het fonds over welk deel van de gezamenlijke pot bij wie terecht komt. Bijvoorbeeld tussen jongeren en ouderen.
Door één pot met beleggingen voor iedereen te gebruiken, staan jongeren en ouderen daarnaast voor een groot deel bloot aan dezelfde beleggingsrisico’s. Dit terwijl jongeren, die nog ver van hun pensioen zitten, meer beleggingsrisico’s kunnen dragen dan ouderen.
quote:Op zondag 7 april 2024 18:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zie die hierboven gelinkte draad, zie de gesprekken met specialisten die hierover in de Kamer zijn gevoerd en die ik allemaal gezien heb. Die waren behoorlijk eensgezind: het huidige, oude, stelsel is onbetaalbaar.
Lees nou gewoon deze stukken nog een keer kritisch en probeer nou eens er feiten uit te destilleren. Feiten als in getallen, geconcretiseerde risico’s met maatregelen en concrete wijzigingen met conclusies en consequenties. Die staan er niet in! Die staan in geen enkel stuk over het pensioenstelsel en al dan niet noodzakelijke wijzigingen.quote:Op zondag 7 april 2024 18:36 schreef Hanca het volgende:
En over die persoonlijke pensioenpotten, zie gewoon de DNB, de toezichthouder:
https://www.dnb.nl/actuel(...)-pensioenstelsel-nu/
[..]
Er is dus expliciet op het moment, in het oude stelsel, geen sprake van persoonlijke potten. Alleen van boterzachte, onhaalbare persoonlijke beloftes.
Jij hebt alle linkjes uit die andere topicreeks inmiddels gelezen? En de hoorzitting van de tweede kamer teruggeluisterd? Want dat gaf ik als bronnen.quote:Op zondag 7 april 2024 18:52 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
[..]
Lees nou gewoon deze stukken nog een keer kritisch en probeer nou eens er feiten uit te destilleren. Feiten als in getallen, geconcretiseerde risico’s met maatregelen en concrete wijzigingen met conclusies en consequenties. Die staan er niet in! Die staan in geen enkel stuk over het pensioenstelsel en al dan niet noodzakelijke wijzigingen.
Een uiterst vaag stukje over “beloftes die wellicht niet waargemaakt kunnen worden” zonder concreet te maken waarom in een nieuw stelsel wat ook op dalende premies en onzekerheden als rentestand en beleggingsresultaat gebaseerd is dat zal verbeteren.
Nogmaals ik denk dat nadenken over aanpassingen van het stelsel een uitstekend idee is, maar niet vanuit niet op feiten gebaseerde en niet met getallen onderbouwde angst. En al helemaal niet op waanideeėn als dat “het geld straks op is”.
Als je grand-pčre of grand-mčre bent wel maar kleinkinderen mogen straks de rekening betalen voor hun wijnslurpende en feestende grootouders. .quote:Op zondag 7 april 2024 17:07 schreef Kickinalfa het volgende:
In theorie staan we weliswaar bovenaan, maar toch zou ik liever Frankrijk zitten en met 64 met pensioen gaan.
Iedereen met een DC-regeling heeft dat natuurlijk al gewoon.quote:Op zondag 7 april 2024 19:02 schreef Hanca het volgende:
De link waar jij op reageert ging over het hier door @:quo_ verkondigde verzinsel dat we nu al persoonlijke pensioenpotten zouden hebben.
Wat weerhoudt mensen die zo denken er van om een gewelddadige coup te plegen? Als de nood echt zo hoog is. Een snelweggetje blokkeren is duidelijk niet genoeg, of wel?quote:Op zaterdag 6 april 2024 15:18 schreef mcmlxiv het volgende:
De moeilijkheid met extinsion rebellion versus big oil - big tech/farma/money enzovoort is dat niet helemaal duidelijk is wie hier nou eigenlijk de misdadiger is en wie de vrijheidsstrijder.
Te verdedigen valt dat de macht van BIG (oil//tech/money/farma/enzovoort) zo groot is geworden dat er best gesproken kan worden over een vorm van georganiseerde misdaad die op onrechtmatige wijze het bestuur van ons land (en vele andere landen) heeft beļnvloed teneinde de eigen positie te garanderen. Kijk naar Tata met zijn honderden slachtoffers, naar Chemours met opzettelijke Pfas verontreiniging, naar het gedoe rondom ASML en Boskalis. Bedrijven die over lijken gaan, bedrijven die er niet voor terugdeinzen chantage te gebruiken om hun zin door te drijven. Daar waar normale economie in hebzucht en misdaad overgaat is de strijd lastig en is wie dader is en wie slachtoffer maar net vanuit welk perspectief je kijkt.
De vraag is dus of zonder wetsovertredingen succesvolle tegenacties mogelijk zijn. Ik begrijp op zich de jeugdigen onder ons die zich beseffen dat wat er nu met klimaat en milieu gebeurd voor hun kinderen en kleinkinderen ronduit kut gaat zijn wel. Net als KOZP is het randje opzoeken waarschijnlijk het enige wat wellicht kan leiden tot echte verandering.
De vroegtijdige dood, de vele onnodige kankergevallen en mogelijke onvruchtbaarheid bij tienduizenden onschuldige slachtoffers als gevolg van hebzucht is in mijn ogen een veel grotere misdrijf dan alles wat XR en aanverwant uitvoert. Dat er nog geen bestuurders van bedrijven als Tata of Chemours in het gevang zitten is eigenlijk het echte schandaal, niet het blokkeren van een weg door een groepje demonstranten.
Ja, maar dat is niet het standaard waarmee je nu gewoon pensioen opbouwt bij 1 van de pensioenfondsen. Dan heb je momenteel geen persoonlijke pot, dat gaat dus veranderen. En dat is wat mij betreft zeer positief en ook enorm nodig.quote:Op zondag 7 april 2024 20:23 schreef nostra het volgende:
[..]
Iedereen met een DC-regeling heeft dat natuurlijk al gewoon.
Het zijn in het algemeen mensen die doordraaien in betweterigheid en woke-zijn.quote:Op zondag 7 april 2024 20:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat weerhoudt mensen die zo denken er van om een gewelddadige coup te plegen? Als de nood echt zo hoog is. Een snelweggetje blokkeren is duidelijk niet genoeg, of wel?
Die wordt (gelukkig) natuurlijk wel verplicht afgedragen en collectief belegd, de eigen inspraak is vrij gelimiteerd.quote:Op zondag 7 april 2024 20:23 schreef nostra het volgende:
[..]
Verplicht afgedragen ja, maar als ik alles in vastgoed wil pompen, dan staat me dat volledig vrij, binnen het aangeboden spectrum natuurlijk.quote:Op zondag 7 april 2024 20:53 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die wordt (gelukkig) natuurlijk wel verplicht afgedragen en collectief belegd, de eigen inspraak is vrij gelimiteerd.
Is dat zo? Ik dacht dat je alleen verschillende stromen (prefab risicoprofielen) kon kiezen.quote:Op zondag 7 april 2024 20:57 schreef nostra het volgende:
[..]
Verplicht afgedragen ja, maar als ik alles in vastgoed wil pompen, dan staat me dat volledig vrij, binnen het aangeboden spectrum natuurlijk.
De omslagstelsels die ze in o.a. Frankrijk, Italiė en Duitsland hebben zijn met een vergrijzende bevolking legale Ponzischema's. Duitsland heeft tenminste nog een relatief lage staatsschuld, maar de huishoudboekjes van in het bijzonder Italiė (in mindere mate ook Frankrijk) vormen door de weinig duurzame pensioenstelsels, de dramatische geboortecijfers en de nu al hoge schuldenberg een explosieve cocktail. Een financiėle crisis lijkt me onafwendbaar, de pensioenen (en zorgkosten) zijn met dergelijke stelsels op niet al te lange termijn gewoonweg niet te betalen. Je zou dus inderdaad kunnen opteren voor een pensioen op je 64e in Frankrijk, daarbij loop je echter wel het risico dat je op termijn met lege(re) handen komt te staan door de beperkte houdbaarheid van het systeem.quote:Op zondag 7 april 2024 17:07 schreef Kickinalfa het volgende:
Als de feiten zo duidelijk zijn, kun je dan ook even een fijne link delen?quote:Op zondag 7 april 2024 18:52 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
[..]
Lees nou gewoon deze stukken nog een keer kritisch en probeer nou eens er feiten uit te destilleren. Feiten als in getallen, geconcretiseerde risico’s met maatregelen en concrete wijzigingen met conclusies en consequenties. Die staan er niet in! Die staan in geen enkel stuk over het pensioenstelsel en al dan niet noodzakelijke wijzigingen.
Een uiterst vaag stukje over “beloftes die wellicht niet waargemaakt kunnen worden” zonder concreet te maken waarom in een nieuw stelsel wat ook op dalende premies en onzekerheden als rentestand en beleggingsresultaat gebaseerd is dat zal verbeteren.
Nogmaals ik denk dat nadenken over aanpassingen van het stelsel een uitstekend idee is, maar niet vanuit niet op feiten gebaseerde en niet met getallen onderbouwde angst. En al helemaal niet op waanideeėn als dat “het geld straks op is”.
Zal aan de aanbieder liggen denk ik, bij NN had ik vrij veel keus, asr iets beperkter.quote:Op zondag 7 april 2024 21:07 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik dacht dat je alleen verschillende stromen (prefab risicoprofielen) kon kiezen.
Wat ben je een enorme draaikont. Eerst luidkeels roepen dat de nieuwe pensioenwet een drama is voor de jongeren en nu 180 graden draaien.quote:Op zondag 7 april 2024 20:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, maar dat is niet het standaard waarmee je nu gewoon pensioen opbouwt bij 1 van de pensioenfondsen. Dan heb je momenteel geen persoonlijke pot, dat gaat dus veranderen. En dat is wat mij betreft zeer positief en ook enorm nodig.
Mijn pensioenfonds laat mij al meer dan 20 jaar het voor mij opgebouwde bedrag zien met daarbij een prognose van jet jaarlijks uit te keren bedrag na het ingaan van het pensioen. Uiteraard garanties tot aan de voordeur want het geld is ondergebracht is aandelen en vastgoed. Hou op met het geroep over leugens en verzinsels.quote:Op zondag 7 april 2024 19:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
De link waar jij op reageert ging over het hier door @:quo_ verkondigde verzinsel dat we nu al persoonlijke pensioenpotten zouden hebben. Niet over de onbetaalbaarheid van het oude stelsel.
Dan moet ik mijn regeling denk ik ook nog maar eens goed doorlezen.quote:Op zondag 7 april 2024 21:22 schreef nostra het volgende:
[..]
Zal aan de aanbieder liggen denk ik, bij NN had ik vrij veel keus, asr iets beperkter.
DC markt is maar iets van ~10%quote:Op zondag 7 april 2024 20:23 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat heb ik nergens gezegd, dat heb ik ook nog nooit gezegd. Ik ben uitermate consequent, zeker op dit dossier. Jij hebt me vast verkeerd begrepen. Als ik het heb over de huidige wet of het huidige stelsel, gaat dat over het oude. Het nieuwe is immers nog niet ingegaan. Lees anders nou eens die topic serie, daar ben ik ook zeer consequent.quote:Op zondag 7 april 2024 21:24 schreef quo_ het volgende:
[..]
Wat ben je een enorme draaikont. Eerst luidkeels roepen dat de nieuwe pensioenwet een drama is voor de jongeren en nu 180 graden draaien.
[..]
Ik ben juist geen boomer, ik ben iemand van de jonge generatie die onder het oude stelsel niks gaan krijgen. En ja, je ziet een soort persoonlijke belofte, maar dat is een papieren belofte waar verder niks onder ligt. Alleen een "op=op" garantie. De pensioenpotten zijn niet persoonlijk en de beloftes aan de jongeren gaan onder het huidige, oude, stelsel nooit waargemaakt kunnen worden.quote:Mijn pensioenfonds laat mij al meer dan 20 jaar het voor mij opgebouwde bedrag zien met daarbij een prognose van jet jaarlijks uit te keren bedrag na het ingaan van het pensioen. Uiteraard garanties tot aan de voordeur want het geld is ondergebracht is aandelen en vastgoed. Hou op met het geroep over leugens en verzinsels.
Het enige wat jij hier probeert is je bayboomer fobie te slijten met je stemmingmakerij door te doen of de werkwijze van pensioenfondsen op dit moment nog steeds dezelfde is als in de jaren 60 en 70.
quote:Op zondag 7 april 2024 11:50 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Dat staat wel mijlenver van het strafartikel voor georganiseerde misdaad af.
Nee er is sprake van een strafrechtelijke aangifte tegen directeur van der Berg.quote:Op zondag 7 april 2024 12:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Omdat er een verschil is tussen strafrechterlijk en civielrechterlijk.
Het politieke klimaat is niet alleen rechts dat is ook zeker links.quote:Op maandag 8 april 2024 12:22 schreef Cupfighter het volgende:
Het politieke klimaat vind ik beschamend slecht, van mag dat rechtse kabinet wegblijven of snel vallen als het er komt
Vind het altijd zo grappig om te zien hoe men aan de boosrechtse kant van het spectrum altijd graag de laatste modewoordjes wil gebruiken om te proberen een punt te maken. Tegenwoordig is dat woordje het woordje "ophitser", waarvan ik overigens vermoed dat het bekend is geworden nadat naive boze vredesduiven en krimlintrollen het al langere tijd hadden over "oorlogshitsers" als het om steun voor Oekraļne ging.quote:Op maandag 8 april 2024 12:16 schreef Bluesdude het volgende:
Hoezo is Wilders milder geworden ?[ x ]
Geert, stop eens met die agressie uit de ijskast halen. Houd de kast gesloten.
[ afbeelding ]
Wat een inkopper.quote:Op maandag 8 april 2024 12:52 schreef xzaz het volgende:
[..]
Het politieke klimaat is niet alleen rechts dat is ook zeker links.
quote:
quote:Op maandag 8 april 2024 13:00 schreef quo_ het volgende:
[..]
[ x ]
Kijk eens aan, zuur links is voorstander geworden van het benoemen van feiten.
Kennelijk hebben ze door dat Geert W dit al lang doet en daarmee bij veel kiezers goed scoort.
Als Timmermans en Klaver dat nou ook eens gaan doen i.p.v. structureel wegkijken komt het misschien nog goed in dit land.
Lekker mekkeren is wat we willuh.quote:
Dus Timmermans en Klaver moeten andere politici gaan beledigen en uitschelden want dat is constructief?quote:Op maandag 8 april 2024 13:00 schreef quo_ het volgende:
[..]
[ x ]
Kennelijk hebben ze door dat Geert W dit al lang doet en daarmee bij veel kiezers goed scoort.
Als Timmermans en Klaver dat nou ook eens gaan doen i.p.v. structureel wegkijken komt het misschien nog goed in dit land.
D66 zou eigenlijk elke keer de Johan de Witt en Van Oldenbarnevelt-kaart moeten spelen bij de hausse aan persoonlijke aanvallen uit de hoek van de monarchistische christenen.quote:Op maandag 8 april 2024 12:56 schreef xpompompomx het volgende:
Verder is het gebruik van het "Fortuinargument" door radicaal rechts als het weer eens (terechte) kritiek krijgt ook wel tenenkrommend zeg.
Als je zoveel eeuw terug moet heb je natuurlijk geen argument meer. Els Borst lijkt me dan relevanter.quote:Op maandag 8 april 2024 14:24 schreef VoMy het volgende:
[..]
D66 zou eigenlijk elke keer de Johan de Witt en Van Oldenbarnevelt-kaart moeten spelen bij de hausse aan persoonlijke aanvallen uit de hoek van de monarchistische christenen.
https://www.cvdm.nl/wp-co(...)-partijen_2023-1.pdfquote:Op maandag 8 april 2024 17:59 schreef Janneke141 het volgende:
Hoe werkt het eigenlijk met de zendtijd voor Politieke Partijen? Iedereen evenveel? Op basis van zetelaantal? Moeten partijen zendtijd inkopen alsof het een reclameblok is?
De VVD heeft een vast blok gekregen op zondag van 10 tot 11 uur 's ochtends.quote:Op maandag 8 april 2024 17:59 schreef Janneke141 het volgende:
Hoe werkt het eigenlijk met de zendtijd voor Politieke Partijen? Iedereen evenveel? Op basis van zetelaantal? Moeten partijen zendtijd inkopen alsof het een reclameblok is?
De SGP had die daar al jarenquote:Op maandag 8 april 2024 18:35 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De VVD heeft een vast blok gekregen op zondag van 10 tot 11 uur 's ochtends.
Echte SGP'ers kijken geen tv, dus dat helpt die partij nietquote:
@Janneke141 bedoelt natuurlijk niet de tvquote:Op maandag 8 april 2024 18:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Echte SGP'ers kijken geen tv, dus dat helpt die partij niet
quote:Op maandag 8 april 2024 18:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Echte SGP'ers kijken geen tv, dus dat helpt die partij niet
Ik dacht aan Nederland zingt op zondag, al is dat wat te licht voor de SGP natuurlijk.quote:Op maandag 8 april 2024 18:44 schreef -XOR- het volgende:
[..]
@:Janneke141 bedoelt natuurlijk niet de tv
Henk Binnendijk was dat toch? Die zou het voor de SGP aan stemmigheid ontbreken, dat is meer een blijde Christen.quote:Op maandag 8 april 2024 18:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik dacht aan Nederland zingt op zondag, al is dat wat te licht voor de SGP natuurlijk.
Ben nog biased dan, ik zie het echt nergens meer (DB dan).quote:
Wat denk je van ABP, PME, PMT, ZORG & WELZIJN, BOUW?quote:Op maandag 8 april 2024 19:38 schreef nostra het volgende:
[..]
Ben nog biased dan, ik zie het echt nergens meer (DB dan).
Timmermans moet niet de ene dag Wilders de maat nemen en de andere dag over Gru met z'n minions beginnen, dan had hij nog recht van spreken.quote:Op maandag 8 april 2024 14:05 schreef Tijger_m het volgende:
Dus Timmermans en Klaver moeten andere politici gaan beledigen en uitschelden want dat is constructief?
Mwah..quote:Op maandag 8 april 2024 12:54 schreef xpompompomx het volgende:
Vind het altijd zo grappig om te zien hoe men aan de boosrechtse kant van het spectrum altijd graag de laatste modewoordjes wil gebruiken om te proberen een punt te maken. Tegenwoordig is dat woordje het woordje "ophitser"
Ik zal het vanzelf wel mee gaan maken, maar had de verhoudingen door mijn omgeving hoger ingeschat. My bad.quote:Op maandag 8 april 2024 19:39 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Wat denk je van ABP, PME, PMT, ZORG & WELZIJN, BOUW?
Alle consultancygroepjes zitten niet bij een bedrijfstakpensioenfonds nee. En die zijn 9 van de 10x DB
Geen van deze voorbeelden voegt uberhaupt iets toe aan het debat, dat was zeg maar het punt. De Pimwin is qua relevantie dood en begraven, voorzover ie ooit relevant was.quote:Op maandag 8 april 2024 17:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als je zoveel eeuw terug moet heb je natuurlijk geen argument meer. Els Borst lijkt me dan relevanter.
Hij wordt toch MP?quote:
Wie geerIwilders? Zo kinderachtig om dergelijke onzin op X te plaatsen met zo'n nepaccount. Alsof ook maar iemand daar intrapt!quote:
Best opvallend dat hij meteen zo in de slachtofferrol gaat, en Fortuyn demonisering erbij gaat slepen.quote:Op maandag 8 april 2024 13:00 schreef quo_ het volgende:
[..]
[ x ]
Die banden zijn gewoon overduidelijk en vooral ideologisch? Op de dag van de invasie van Oekraine stelde Wilders nog dat het de schuld van de NAVO was dat de oorlog uitbrak.quote:Op dinsdag 9 april 2024 10:47 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Best opvallend dat hij meteen zo in de slachtofferrol gaat, en Fortuyn demonisering erbij gaat slepen.
Ik denk dat hij zomaar aan het zweten is dat als er banden zijn geweest met het Kremlin in het verleden nu boven water gaan komen.
Ideologisch is jarenlang overduidelijk, maar is dat wat Klaver bedoelt?quote:Op dinsdag 9 april 2024 10:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die banden zijn gewoon overduidelijk en vooral ideologisch? Op de dag van de invasie van Oekraine stelde Wilders nog dat het de schuld van de NAVO was dat de oorlog uitbrak.
De medaille is nooit teruggegeven en er is ook nooit spijt betuigd dat hij die medaille aannam van een land wat rechtstreeks verantwoordelijk is voor de moord op 196 landgenoten.
En als klap op de vuurpijl....Poetin is direct en indirect verantwoordelijk voor een groot deel van asielzoekers en vluchtelingen in Nederland.
In de onzin van zijn echte account trappen ook velenquote:Op dinsdag 9 april 2024 10:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Wie geerIwilders? Zo kinderachtig om dergelijke onzin op X te plaatsen met zo'n nepaccount. Alsof ook maar iemand daar intrapt!
Mogelijk niet. NRC heeft er nog niet zo lang geleden een artikel over gepubliceerd dat Wilders betaald was voor die reis naar Moskou.quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ideologisch is jarenlang overduidelijk, maar is dat wat Klaver bedoelt?
Dat was Elissen, Wilders pakte het allemaal wat geraffineerder aan:quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:03 schreef Tijger_m het volgende:
Mogelijk niet. NRC heeft er nog niet zo lang geleden een artikel over gepubliceerd dat Wilders betaald was voor die reis naar Moskou.
Edit: Ik kan het artikel helaas niet terugvinden bij de NRC.
Zou niet het eerste slippertje zijn dan.quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mogelijk niet. NRC heeft er nog niet zo lang geleden een artikel over gepubliceerd dat Wilders betaald was voor die reis naar Moskou.
Edit: Ik kan het artikel helaas niet terugvinden bij de NRC.
Buiten dat zie ik een veel groter probleem, namelijk dat de Eerste Kamer, en daarmee mensen die niet democratisch verkozen zijn, (alweer) politiekje aan het spelen is. Het is allang geen chambre de reflexion meer, schaf die onzin af.quote:Op dinsdag 9 april 2024 19:12 schreef Hanca het volgende:
Verhoging van het minimumloon weggestemd door de Eerste Kamer, waar rechts de meerderheid heeft. Weten we gelijk wat ons de komende jaren te wachten staat en waar al die rechtse stemmers met een laag inkomen voor gestemd hebben.
Die zullen gewoon wederom roepen dat het allemaal door links komt en die stemmen de volgende weer op de volgende nog radicalere messias.quote:Op dinsdag 9 april 2024 19:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die mensen zijn ook echt niet zo snugger, he
Waarbij voor de eerlijkheid wel vermeld mag worden dat de PVV voor een verhoging stemde.quote:Op dinsdag 9 april 2024 19:12 schreef Hanca het volgende:
Verhoging van het minimumloon weggestemd door de Eerste Kamer, waar rechts de meerderheid heeft. Weten we gelijk wat ons de komende jaren te wachten staat en waar al die rechtse stemmers met een laag inkomen voor gestemd hebben.
Ze stemmen in ieder geval rechts, dat schortte er in de programma's nog wel eens aan. Terecht ook.quote:Op dinsdag 9 april 2024 19:12 schreef Hanca het volgende:
Ja, terecht? In een periode dat een derde van de huishoudens moeilijk rond kan komen, moeten we vooral de minima niet helpen zeker?quote:Op dinsdag 9 april 2024 19:29 schreef nostra het volgende:
[..]
Ze stemmen in ieder geval rechts, dat schortte er in de programma's nog wel eens aan. Terecht ook.
Nou, ik ben benieuwd hoe lang de haat tegen asielzoekers/immigranten boven het eigen inkomen gaat bij de PVV, BBB en VVD stemmersquote:Op dinsdag 9 april 2024 19:29 schreef nostra het volgende:
[..]
Ze stemmen in ieder geval rechts, dat schortte er in de programma's nog wel eens aan. Terecht ook.
Roep gewoon dat ze je banen en uitkeringen komen afpakken en je kan weer een stemronde vooruitquote:Op dinsdag 9 april 2024 20:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou, ik ben benieuwd hoe lang de haat tegen asielzoekers/immigranten boven het eigen inkomen gaat bij de PVV, BBB en VVD stemmers
Het grote probleem is de koppeling met de AOW en uitkeringen.quote:Op dinsdag 9 april 2024 20:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, terecht? In een periode dat een derde van de huishoudens moeilijk rond kan komen, moeten we vooral de minima niet helpen zeker?
Het minimumloon moet gewoon gaan voldoen aan de europese richtlijn: 60% van het mediane inkomen. Dat was in november 2023 nog 16 euro. Een stijging van 1 of 2% is dus niet voldoende, het is zo'n 20% te laag. Zo simpel is het eigenlijk. Dan moet je niet de stapjes in de goede richting nu tegen gaan houden, uit angst voor het grootbedrijf.
Daarbij doet een verhoging van het minimumloon gelijk wat aan de arbeidsmigratie, omdat we hier dan minder lagelonenbedrijven zullen hebben.
Dat is op zich geen probleem, als je gelijk de AOW fiscaliseert. Dan gaat de stijging alleen naar hen die het nodig hebben en gaan mensen met een zeer ruim pensioen zelfs wat meer belasting betalen waarmee je een deel van de kosten kunt dekken. Of zelfs de hele AOW inkomensafhankelijk maken, maak er een soort bijstand van. Dat krijg je ook niet als je het niet nodig hebt, het is vreemd dat we na de pensioenleeftijd plots een basisinkomen hebben wat we aan iedereen geven, ook hen die al tonnen per jaar pensioen krijgen.quote:Op dinsdag 9 april 2024 20:18 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Het grote probleem is de koppeling met de AOW en uitkeringen.
Zo belangrijk is die bestaanszekerheid ook weer niet dus.quote:Op dinsdag 9 april 2024 19:12 schreef Hanca het volgende:
Ja dat kan, maar dat doe je niet even en al helemaal niet als een demissionair kabinet. Dat is een gigantische wijziging.quote:Op dinsdag 9 april 2024 20:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is op zich geen probleem, als je gelijk de AOW fiscaliseert. Dan gaat de stijging alleen naar hen die het nodig hebben en gaan mensen met een zeer ruim pensioen zelfs wat meer belasting betalen waarmee je een deel van de kosten kunt dekken. Of zelfs de hele AOW inkomensafhankelijk maken, maak er een soort bijstand van. Dat krijg je ook niet als je het niet nodig hebt, het is vreemd dat we na de pensioenleeftijd plots een basisinkomen hebben wat we aan iedereen geven, ook hen die al tonnen per jaar pensioen krijgen.
Daarom ging het nu ook maar om 1,2% en kwam dat uit de Kamer, niet uit het kabinet.quote:Op dinsdag 9 april 2024 20:40 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ja dat kan, maar dat doe je niet even en al helemaal niet als een demissionair kabinet. Dat is een gigantische wijziging.
Het gaat ook niet alleen om de mensen die letterlijk tonnen krijgen, al zijn die er wel. Het idee dat de werkenden die niet rond kunnen komen AOW premies afdragen voor gepensioneerden met vaak genoeg een goed pensioen en een groot vermogen op de bank en een afbetaald huis is toch te gek voor woorden? Sinds wanneer zijn we in Nederland voor een basisinkomen voor iedereen, incl de miljonairs?quote:Overigens moet je hier heel goed over nadenken want dan krijgen jongeren dus minder AOW dan degene die het nu al ontvangen. En die worden al aan alle kanten genaaid.
Overigens zijn degene die tonnen pensioen krijgen per jaar bijna letterlijk op 1 hand te tellen.
Die 1.2% werkt altijd door en komt zoals je zelf ook zegt voor een groot deel bij mensen die het helemaal niet nodig hebben.quote:Op dinsdag 9 april 2024 20:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Daarom ging het nu ook maar om 1,2% en kwam dat uit de Kamer, niet uit het kabinet.
[..]
Het gaat ook niet alleen om de mensen die letterlijk tonnen krijgen, al zijn die er wel. Het idee dat de werkenden die niet rond kunnen komen AOW premies afdragen voor gepensioneerden met vaak genoeg een goed pensioen en een groot vermogen op de bank en een afbetaald huis is toch te gek voor woorden? Sinds wanneer zijn we in Nederland voor een basisinkomen voor iedereen, incl de miljonairs?
Jup, alles afbreken, links de schuld geven, negeren dat we al decennia rechtse kabinetten hebben. Maar goed, ik herhaal mezelf nogal, maar ik snap niet dat menen én zeuren over de zittende macht en vervolgens nog dieper die weg in willen gaan.quote:Op dinsdag 9 april 2024 19:20 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die zullen gewoon wederom roepen dat het allemaal door links komt en die stemmen de volgende weer op de volgende nog radicalere messias.
Nederland moet helemaal niets en al helemaal niet "gewoon", de richtlijn noemt slechts een voorbeeld van de vorm van een indicatie:quote:Op dinsdag 9 april 2024 20:10 schreef Hanca het volgende:
Het minimumloon moet gewoon gaan voldoen aan de europese richtlijn: 60% van het mediane inkomen. Dat was in november 2023 nog 16 euro. Een stijging van 1 of 2% is dus niet voldoende, het is zo'n 20% te laag. Zo simpel is het eigenlijk.
Men hoopt dat die Marokkaan/asielzoeker twee straten verderop weg moet. En daar gaan ze mee door totdat ze niets meer hebben en daar dan links weer de schuld van geven.quote:Op dinsdag 9 april 2024 20:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou, ik ben benieuwd hoe lang de haat tegen asielzoekers/immigranten boven het eigen inkomen gaat bij de PVV, BBB en VVD stemmers
Goede beslissing. Het is zeer slecht voor het bedrijfsleven en dus voor Nederland als het minimumloon te hoog wordt. Nederland zit al in de top van Europa wat minimumloon betreft.quote:Op dinsdag 9 april 2024 19:12 schreef Hanca het volgende:
Absoluut niet, qua percentage van het mediane inkomen zit Nederland onder de helft. Dus ook in hoeveel je kunt besteden met het minimumloon in Nederland.quote:Op dinsdag 9 april 2024 21:04 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Goede beslissing. Het is zeer slecht voor het bedrijfsleven en dus voor Nederland als het minimumloon te hoog wordt. Nederland zit al in de top van Europa wat minimumloon betreft.
Uitgedrukt in Purchasing Power, wat de meest objectieve vergelijkingsmaatstaf is, staat Nederland derde:quote:Op dinsdag 9 april 2024 21:28 schreef Hanca het volgende:
Dus ook in hoeveel je kunt besteden met het minimumloon in Nederland.
Rot op met je haatzaaiende onzin.quote:Op dinsdag 9 april 2024 21:44 schreef Beaurealis het volgende:
Wanneer zou jij pas op de PVV gaan stemmen?
A. Wanneer dochter/vrouw verplicht hoofddoek om moet (je bent te laat, de PVV is dan al verboden)
B. Wanneer op last van het Kalifaat der Nederlanden mijn favoriete kroeg wordt gesloten (je bent wederom te laat)
C. Wanneer mijn geliefden omkomen bij een islamitische aanslag
D. Iets anders?
quote:Op dinsdag 9 april 2024 21:44 schreef Beaurealis het volgende:
A. Wanneer dochter/vrouw verplicht hoofddoek om moet (je bent te laat, de PVV is dan al verboden)
B. Wanneer op last van het Kalifaat der Nederlanden mijn favoriete kroeg wordt gesloten (je bent wederom te laat)
D. Iets anders?
Je schiet nogal door. Alleen een echt vuurwerk onder c) zou Wilders de hoogte in laten schieten en dat zou dan ook nog net samen met verkiezingen moeten vallen.quote:Op dinsdag 9 april 2024 21:44 schreef Beaurealis het volgende:
D. Iets anders?
Een aanslag door geradicaliseerde gekken betekent niet dat Mohammed de Turkse pizzabakker dat toejuicht. In tegendeel, ik denk dat de gemiddelde moslim in Nederland zo'n aanslag nog verschrikkelijker zouden vinden dan jij of ik, want die zien de haat-bui die ze over zich heen gestort gaan krijgen gelijk hangen.quote:Op dinsdag 9 april 2024 21:49 schreef nostra het volgende:
[..]
Je schiet nogal door. Alleen een echt vuurwerk onder c) zou Wilders de hoogte in laten schieten en dat zou dan ook nog net samen met verkiezingen moeten vallen.
Gelukkig hebben/hadden jij en Pim een feilloos werkende glazen bol..quote:Op dinsdag 9 april 2024 21:51 schreef Beaurealis het volgende:
Jullie hebben echt geen idee wat er op ons afkomtIk citeer Pim Fortuyn: "Ik wens iedereen die denkt dat het wel zal mee vallen met de agressie van de Islam veel sterkte!"
Leuke quote, zeker 20 jaar oud ondertussen. Lijkt me duidelijk dat Pim het allemaal niet zo heel scherp zag dus.quote:Op dinsdag 9 april 2024 21:51 schreef Beaurealis het volgende:
Jullie hebben echt geen idee wat er op ons afkomtIk citeer Pim Fortuyn: "Ik wens iedereen die denkt dat het wel zal mee vallen met de agressie van de Islam veel sterkte!"
Vermoed dat we nog wel een paar plekjes zakken als je de Scandinavische landen meerekent. Die hebben alleen geen wettelijk minimumloon, maar een alternatief stelsel via de vakbonden en CAO’squote:Op dinsdag 9 april 2024 21:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Uitgedrukt in Purchasing Power, wat de meest objectieve vergelijkingsmaatstaf is, staat Nederland derde:
[ afbeelding ]
Optie Equote:Op dinsdag 9 april 2024 21:44 schreef Beaurealis het volgende:
D. Iets anders?
Nooit en te nimmer.quote:Op dinsdag 9 april 2024 21:44 schreef Beaurealis het volgende:
D. Iets anders?
Dat is totaal geen objectieve maatstaf, want het zegt niks over hoeveel je met dat bedrag kunt kopen. Het is dus zelfs geen maatstaf, je vergelijkt appels met peren.quote:Op dinsdag 9 april 2024 21:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Uitgedrukt in Purchasing Power, wat de meest objectieve vergelijkingsmaatstaf is, staat Nederland derde:
[ afbeelding ]
Dat zegt het nu precies wel.quote:Op dinsdag 9 april 2024 22:18 schreef Hanca het volgende:
Dat is totaal geen objectieve maatstaf, want het zegt niks over hoeveel je met dat bedrag kunt kopen.
Nee, je elimineert valutakoersen. Maar dat huur hier 1000 euro in de maand is en in Bulgarije maar 300 euro (dat is al hoog ingeschat, 150 euro kan ook) en dat boodschappen en al het andere daar veel goedkoper zijn reken je niet mee. Je vergelijkt dus appels met peren. Echt, die grafiek slaat volledig nergens op en dat weet je zelf ook wel.quote:Op dinsdag 9 april 2024 22:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat zegt het nu precies wel.
PPPs tell us how many currency units a given quantity of goods and services costs in different countries. Using PPPs to convert expenditure expressed in national currencies into an artificial common currency, the purchasing power standard (PPS), eliminates the effect of price level differences across countries created by fluctuations in currency exchange rates.
Nee, je eliminieert juist voor het valutakoerseffect (althans, de cost of living standard). In Hamburg kan je 1000 hmburgers kopen met 1000 PPP's (1000 euro), in Bulgarije ook (met dus 1000 PPP's, maar dan voor 100 euro). Dat is juist precies appels met appels vergelijken.quote:
Gewoon van Eurostatquote:Echt, die grafiek slaat volledig nergens op
Nee, zo werkt die grafiek dus niet. Hij zet munteenheden om in PPS, maar houdt er vervolgens geen rekening mee hoeveel je met 1 PPS kunt kopen.quote:Op dinsdag 9 april 2024 22:43 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee, je eliminieert juist voor het valutakoerseffect (althans, de cost of living standard). In Hamburg kan je 1000 hmburgers kopen met 1000 PPP's (1000 euro), in Bulgarije ook (met dus 1000 PPP's, maar dan voor 100 euro). Dat is juist precies appels met appels vergelijken.
Zie https://ec.europa.eu/euro(...)sing_power_parities_(PPPs)
[..]
Gewoon van Eurostat
Lees je nou opzettelijk niet wat er staat?quote:Op dinsdag 9 april 2024 22:46 schreef Hanca het volgende:
Hij zet munteenheden om in PPS, maar houdt er vervolgens geen rekening mee hoeveel je met 1 PPS kunt kopen.
quote:PPPs tell us how many currency units a given quantity of goods and services costs in different countries. Theoretically, one PPS can buy the same amount of goods and services in each country.
Scandi's zijn een divisietje hoger met zo ongeveer alles inderdaad.quote:Op dinsdag 9 april 2024 22:03 schreef Lichtloper het volgende:
Vermoed dat we nog wel een paar plekjes zakken als je de Scandinavische landen meerekent. Die hebben alleen geen wettelijk minimumloon, maar een alternatief stelsel via de vakbonden en CAO’s
Eerste levensbehoeften zijn vaak in het voormalig Oostblok goedkoper ten opzichte van Nederland, echter kleding en electronica is hetzelfde geprijsd als in Nederland. Met een lager loon in het voormalig Oostblok kun je alsnog minder kopen als in Nederland.quote:Op dinsdag 9 april 2024 22:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is totaal geen objectieve maatstaf, want het zegt niks over hoeveel je met dat bedrag kunt kopen. Het is dus zelfs geen maatstaf, je vergelijkt appels met peren.
In Bulgarije kun je met die 760 euro meer dan met 1755 euro hier. Je moet het dan altijd relateren aan de prijzen voor wonen, vaste lasten en boodschappen. En dan keldert Nederland dus. Dat kun je zien aan dat % van het mediane loon. Daar staat bulgarije niet voor niets derde.
1957quote:Op dinsdag 9 april 2024 20:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het gaat ook niet alleen om de mensen die letterlijk tonnen krijgen, al zijn die er wel. Het idee dat de werkenden die niet rond kunnen komen AOW premies afdragen voor gepensioneerden met vaak genoeg een goed pensioen en een groot vermogen op de bank en een afbetaald huis is toch te gek voor woorden? Sinds wanneer zijn we in Nederland voor een basisinkomen voor iedereen, incl de miljonairs?
23 jaar om exact te zijn.quote:Op dinsdag 9 april 2024 21:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
Leuke quote, zeker 20 jaar oud ondertussen. Lijkt me duidelijk dat Pim het allemaal niet zo heel scherp zag dus.
Waarom vind je het nodig om altijd feiten te verdraaien en te liegen?quote:Op dinsdag 9 april 2024 21:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Absoluut niet, qua percentage van het mediane inkomen zit Nederland onder de helft. Dus ook in hoeveel je kunt besteden met het minimumloon in Nederland.
[ afbeelding ]
Ik heb geen feit verdraaid, ik heb de bron er bij geleverd. Nederland zit bij de slechte helft als je het minimumloon als percentage van het mediane inkomen pakt. En aangezien het al wel langer een internationale standaard is dat je minstens 60% van het mediane inkomen nodig hebt om rond te komen, aangezien kosten zich aanpassen aan het inkomensniveau, zit Nederland dus gewoon aan de verkeerde kant van de streep.quote:Op woensdag 10 april 2024 05:39 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Waarom vind je het nodig om altijd feiten te verdraaien en te liegen?
https://www.salaris-onlin(...)top-3-van-eu-landen/
Mijn stelling dat het goed is voor Nederland en de Nederlandse werkgelegenheid blijft dus gehandhaafd en jouw argumenten kunnen weer door de shredder.
Daar ben ik het niet mee eens. De werkelijkheid is dat de natuur kapot gaat in Nederland door de grote uitstoot van stikstof van een deel van de boeren. Maar in dat stuk blijkt nergens uit dat het natuurbelang de reden is voor VVD en NSC om de plannen van Adema te steunen. De reden voor de VVD en NSC om de plannen van Adema te overwegen is dat Nederland zijn uitzonderingspositie verliest betreffende het Europese mestbeleid. Beleid dat de VVD het liefst door de schredder ziet gaan.quote:Op woensdag 10 april 2024 07:51 schreef Hanca het volgende:
En intussen maken de plannem van Adema plots toch een kans: https://nos.nl/artikel/25(...)d-over-mestproblemen
De boerenlobby is fel tegen, maar VVD en NSC sluiten hun ogen gelukkig niet voor de werkelijkheid dat er snel veel moet gebeuren.
Daar zie je dus ook gewoon een soortgelijke grafiek als die van @nostra voorbijkomen, met Nederland in de top naast Duitsland, Belgiė en Luxemburg:quote:Op woensdag 10 april 2024 07:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
En ook mijn grafiek komt gewoon van eurostat: https://ec.europa.eu/euro(...)stieken&oldid=388359
Ik denk dat de BBB en de daarmee in Europa aangezwengelde teneur een behoorlijk effect heeft. Hiermee is BBB de belichaming van het boerenprotest. Maar wat zal er in deze formatie precies te halen zijn voor de BBB.quote:Op woensdag 10 april 2024 07:51 schreef Hanca het volgende:
En intussen maken de plannem van Adema plots toch een kans: https://nos.nl/artikel/25(...)d-over-mestproblemen
De boerenlobby is fel tegen, maar VVD en NSC sluiten hun ogen gelukkig niet voor de werkelijkheid dat er snel veel moet gebeuren.
quote:Op woensdag 10 april 2024 08:30 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Daar zie je dus ook gewoon een soortgelijke grafiek als die van @:Nostra voorbijkomen, met Nederland in de top naast Duitsland, Belgiė en Luxemburg:
[ afbeelding ]
Lijkt me ook de meest logische maatstaf eigenlijk. Minimumloon gecorrigeerd voor de kosten van levensonderhoud in een land.
Dat zullen gezellige gesprekken worden aan de formatietafel. Maar gelukkig hebben VVD en NSC nog een klein beetje gezond verstand over, in tegenstelling tot de BBB die de vingers in de oren stopt en heel hard lalala roept.quote:Op woensdag 10 april 2024 07:51 schreef Hanca het volgende:
Om welke reden VVD en NSC hun ogen niet sluiten voor de werkelijkheid maakt natuurlijk in feite niet uit. Ik heb net het deel van Van Campen (VVD) en Nijhoff (PVV) geluisterd en de VVD was wel vrij duidelijk in dat er snel veel moet gebeuren en was eigenlijk bedekt vrij positief over de plannen van Adema. De PVV gaf trouwens ook wel aan dat ze erkennen dat er veel moet gebeuren en had het duidelijk niet over teruggaan naar de EU om alsnog de derogatie te halen, die waterkwaliteit noemden zij ook een probleem.quote:Op woensdag 10 april 2024 08:27 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. De werkelijkheid is dat de natuur kapot gaat in Nederland door de grote uitstoot van stikstof van een deel van de boeren. Maar in dat stuk blijkt nergens uit dat het natuurbelang de reden is voor VVD en NSC om de plannen van Adema te steunen. De reden voor de VVD en NSC om de plannen van Adema te overwegen is dat Nederland zijn uitzonderingspositie verliest betreffende het Europese mestbeleid. Beleid dat de VVD het liefst door de schredder ziet gaan.
VVD en het CDA hebben deze techniek natuurlijk al decennia toegepast, BBB heeft gewoon de tijd nog niet gehad om tot het besef te komen. Erger mij vooral aan het oplossend vermogen van BBB:quote:Op woensdag 10 april 2024 08:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat zullen gezellige gesprekken worden aan de formatietafel. Maar gelukkig hebben VVD en NSC nog een klein beetje gezond verstand over, in tegenstelling tot de BBB die de vingers in de oren stopt en heel hard lalala roept.
Niets van “een alternatief zou dit kunnen zijn” maar enkel van kunnen we de regels nog tegenhouden.quote:De BBB is er niet van overtuigd dat in Europa genoeg is gedaan om de Nederlandse uitzonderingspositie te bepleiten. Zowel Adema als NSC en VVD maakten daar korte metten mee. Dat station is volgens hen gepasseerd. Nederland heeft keer op keer de voorwaarden voor die uitzondering overtreden, zoals het voldoen aan een goede waterkwaliteit. Volgens Adema valt in Europa nu niet "meer" te halen. En daar ligt hij "soms 's nachts wakker van".
Dat maakt natuurlijk wel uit. Als het natuurbelang wel de reden zou zijn om wat aan de boeren te doen dan zouden VVD en NSC niet pas actie ondernemen als dat moet van Europa maar al veel eerder. Het is immers al een tijdje bekend dat de natuur in Nederland kapot gaat door stikstof.quote:Op woensdag 10 april 2024 08:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Om welke reden VVD en NSC hun ogen niet sluiten voor de werkelijkheid maakt natuurlijk in feite niet uit.
Uiteindelijk maakt voor uitgevoerd beleid niet zo uit wat de intentie is, duidelijk is dat VVD en NSC behoorlijk de lijn van het nieuwe plan Adema volgen. Om welke reden dan ook, dit is gewoon goed nieuws voor Nederland en de natuur in Nederland.quote:Op woensdag 10 april 2024 09:13 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Dat maakt natuurlijk wel uit. Als het natuurbelang wel de reden zou zijn om wat aan de boeren te doen dan zouden VVD en NSC niet pas actie ondernemen als dat moet van Europa maar al veel eerder. Het is immers al een tijdje bekend dat de natuur in Nederland kapot gaat door stikstof.
Dan zouden ze ook bereid zijn om geld uit te geven aan de natuur, in plaats van enkel geld uit te geven aan de boeren die de natuur juist vernaggelen of vernaggeld hebben. Dit plan kan hun goedkeuring krijgen omdat het een zoveelste massadonatie is aan de boerensector.quote:Op woensdag 10 april 2024 09:13 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Dat maakt natuurlijk wel uit. Als het natuurbelang wel de reden zou zijn om wat aan de boeren te doen dan zouden VVD en NSC niet pas actie ondernemen als dat moet van Europa maar al veel eerder. Het is immers al een tijdje bekend dat de natuur in Nederland kapot gaat door stikstof.
PvdA-GL noemde gister in het debat het plan van Adema 'een doorrekening van het partijprogramma van PvdA-GL'. PvdD was laaiend enthousiast over het plan. Ik heb het idee dat jij mist dat jij nu aan de kant van BBB, FDF en LTO staat.quote:Op woensdag 10 april 2024 09:32 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dan zouden ze ook bereid zijn om geld uit te geven aan de natuur, in plaats van enkel geld uit te geven aan de boeren die de natuur juist vernaggelen of vernaggeld hebben. Dit plan kan hun goedkeuring krijgen omdat het een zoveelste massadonatie is aan de boerensector.
Voor het tempo kan het sowieso wel uitmaken als je laat begint. En natuur dat ernstig beschadigd is doet er langer over om te herstellen als dat überhaupt al lukt. We zeggen immers ook niet dat we pas klimaatmaatregelen nemen als de Aarde 3 graden is opgewarmd omdat het voor het uitgevoerd beleid niet uit maakt wat de intentie is.quote:Op woensdag 10 april 2024 09:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Uiteindelijk maakt voor uitgevoerd beleid niet zo uit wat de intentie is, duidelijk is dat VVD en NSC behoorlijk de lijn van het nieuwe plan Adema volgen. Om welke reden dan ook, dit is gewoon goed nieuws voor Nederland en de natuur in Nederland.
Interesseert mij het nou wat al die partijen ervan vinden. Het is gewoon weer het zoveelste plan om boeren meer geld en meer subsidie te kunnen geven en dan maar hopen dat het ook nog wat oplevert voor de natuur. Het is zoals bij alle voorgaande ministers: de natuur is het obstakel maar wel een handig excuus om meer geld te geven aan de boeren.quote:Op woensdag 10 april 2024 09:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
PvdA-GL noemde gister in het debat het plan van Adema 'een doorrekening van het partijprogramma van PvdA-GL'. PvdD was laaiend enthousiast over het plan. Ik heb het idee dat jij mist dat jij nu aan de kant van BBB, FDF en LTO staat.
Tja, ik vind het net als alle partijen in de Kamer geen goed idee als er geen boeren meer zijn in Nederland, als het land onbeheerd wordt en we helemaal geen voedsel meer produceren. En die kant ga jij dan wel op.quote:Op woensdag 10 april 2024 09:49 schreef VoMy het volgende:
[..]
Interesseert mij het nou wat al die partijen ervan vinden. Het is gewoon weer het zoveelste plan om boeren meer geld en meer subsidie te kunnen geven en dan maar hopen dat het ook nog wat oplevert voor de natuur. Het is zoals bij alle voorgaande ministers: de natuur is het obstakel maar wel een handig excuus om meer geld te geven aan de boeren.
Ook alweer een nieuwe, uitgebreide 'mats je familieleden'-regeling. Alsof niet misschien wel het grote probleem is dat de huidige boeren een extreem voordeel hebben tegenover potentiėle instromers omdat ze onder andere een eeuw aan overheidssubsidie van generatie op generatie met belastingvoordelen mogen doorgeven. Het boerenbedrijf is een sector gebaseerd op erfenis omdat alle regelgeving in het nadeel is van beginners en in het voordeel is van mensen die al in een boerenfamilie geboren worden. Dat is simpelweg oneerlijk, maar het wordt gek genoeg als iets prachtigs beschouwd wat direct weer een volgende argument zou zijn om rijkelijk het belastinggeld die kant op te laten stromen.
Ik ben tegen elk plan dat deze sector voor de zoveelste maal een gratis berg geld geeft gebaseerd op bedrijfswaarderingen die volledig bestaan uit subsidies en coulante overheidsregels die in geen enkele andere industrie of sector te vinden zijn. Dus ook tegen dit plan.
Er zijn mestregels. Boeren zorgen maar dat ze zich aan die mestregels kunnen houden. Datzelfde geldt voor alle andere regels die allang en breed bekend zijn en waarvan ingangsdata en aanscherpingsmomenten keurig op te zoeken zijn. Vrijwel elk probleem dat uit die regels voortvloeit, zijn geen nationale problemen, maar een probleem van individuele ondernemers die nog niet eens in staat zijn om een botsing met een schildpad te voorkomen als die met een meter per uur op ze afkomt kruipen. Er is geen enkele reden om nu weer duizenden mensen een miljonairspensioen te geven op kosten van de mensen die braaf hun hele leven lang zich staande hebben gehouden of moeten houden op de arbeidsmarkt of in de echte ondernemerswereld.
quote:De PVV wil voor u:
• Herstel van uw bestaanszekerheid met het volgende koopkrachtpakket:
› Verlaging BTW op boodschappen van 9% naar 0
› Verlagen energierekening (lagere belasting en btw)
› Verlagen sociale huren
› Verhogen wettelijk minimumloon
› Verhogen van de huurtoeslag
› Afschaffen van het eigen risico in de zorg
› Verlaging van de brandstofaccijnzen
› Verhoging ouderenkorting
› Handhaven IOAOW
› Schrappen vliegtax
Jee wie had dat zien aankomen.quote:Op woensdag 10 april 2024 10:34 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
Geert Wilders stemt niet volgens zijn belofte in het programma 2023. pagina 11
[..]
Omdat het plan van Beckerman de groei van voedselbanken belemmert?quote:Op woensdag 10 april 2024 10:53 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het zou overigens ook geen verstandig plan zijn.
Als je een verlaging van de sociale huren met 20% een goed plan vindt, dan mag dat. Verwacht niet dat er een voedselbankklant minder om zal zijn…quote:Op woensdag 10 april 2024 10:58 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Omdat het plan van Beckerman de groei van voedselbanken belemmert?
Het belangrijkste is dat er meer gebouwd wordt en er ook meer sociale huur beschikbaar komt.quote:Op woensdag 10 april 2024 11:06 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Als je een verlaging van de sociale huren met 20% een goed plan vindt, dan mag dat. Verwacht niet dat er een voedselbankklant minder om zal zijn…
Beckerman wil bevriezing van de huurpijzen, geen verlaging van 20%.quote:Op woensdag 10 april 2024 11:06 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Als je een verlaging van de sociale huren met 20% een goed plan vindt, dan mag dat. Verwacht niet dat er een voedselbankklant minder om zal zijn…
Maar waarom zouden ze alles moeten aflossen? Heb je wel eens gezien hoe een gemiddelde boerenhoeve eruitziet en wat de woonwaarde van zo'n huis alleen al is? Waarom moet de overheid dat precies aflossen? Gaat de overheid ook mijn hypotheek aflossen als ik met pensioen wil?quote:Op woensdag 10 april 2024 10:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
En die opmerking 'miljonairspensioen' slaat natuurlijk helemaal nergens op, bij de uitkoopregelingen gaat bijna al het geld op aan het aflossen van schulden en andere kosten, zo veel houden ze helemaal niet over. Het siert je niet als je zulke termen gebruikt die gewoon gebaseerd zijn op leugens.
Dus we willen corporaties verplichten tot verduurzaming, maar ze mogen de komende jaren de huren niet verhogen. Sounds like a plan.quote:Op woensdag 10 april 2024 11:15 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Beckerman wil bevriezing van de huurpijzen, geen verlaging van 20%.
Hier (zie link) wat aan doen.quote:Op woensdag 10 april 2024 12:30 schreef nostra het volgende:
[..]
Dus we willen corporaties verplichten tot verduurzaming, maar ze mogen de komende jaren de huren niet verhogen. Sounds like a plan.
Maar nu is Amsterdam de duurste stad van Europa.quote:Op woensdag 10 april 2024 12:39 schreef nostra het volgende:
Bovendien is sociale huren verlagen wat anders dan over įlle huren wat te zeggen willen hebben als overheid, iets wat vrij ridicuul op zichzelf is. En wat flauw om zo ongeveer de hele kamer tegen je te hebben, op (radicaal-)links na, en dan de PVV eruit te pakken.
Gelukkig voor die arme arme boeren is er ook nog een belastingvrijstelling over de winst die gemaakt is op landbouwgrond.quote:Op woensdag 10 april 2024 12:27 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar waarom zouden ze alles moeten aflossen? Heb je wel eens gezien hoe een gemiddelde boerenhoeve eruitziet en wat de woonwaarde van zo'n huis alleen al is? Waarom moet de overheid dat precies aflossen? Gaat de overheid ook mijn hypotheek aflossen als ik met pensioen wil?
Het gaat wel degelijk om miljoenen waarmee zo'n uitkoop gepaard gaat, miljoenen die verdeeld worden over de banken en de pensionado's bij de boeren.
Ja, dat is mooie televisie: moet en zal er eerst een generieke anti tax avoidance directive opgelegd worden (want Nederland belastingparadijs en mevrouw Heineken en de multinesjenels) en ondanks alle waarschuwingen vooraf dat dat ook (zo niet voornamelijk) allerlei zeer ongewenste bij-effecten gaat hebben toch doorzetten. Nu worden die bij-effecten zichtbaar en "moet daar iets aan gedaan worden": ja jongens, we told you so. Er is nu eenmaal (gelukkig) geen belastingmaatregel mogelijk waar we discretionair bedrijven die we lief vinden niet, en bedrijven die we niet lief vinden wel gaan belasten.quote:Op woensdag 10 april 2024 12:41 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Hier (zie link) wat aan doen.
https://stadszaken.nl/art(...)-miljarden-belasting
Ik zie het probleem niet zo, een wooncorporatie is toch wat anders dan een bedrijf. Maar je zou als alternatief bijvoorbeeld meevallers ten goede kunnen laten komen aan de corporaties als tegenprestatie voor de verhuurdersheffing die immers als doel had de staatsfinancien te dienen.quote:Op woensdag 10 april 2024 13:03 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, dat is mooie televisie: moet en zal er eerst een generieke anti tax avoidance directive opgelegd worden (want Nederland belastingparadijs en mevrouw Heineken en de multinesjenels) en ondanks alle waarschuwingen vooraf dat dat ook (zo niet voornamelijk) allerlei zeer ongewenste bij-effecten gaat hebben toch doorzetten. Nu worden die bij-effecten zichtbaar en "moet daar iets aan gedaan worden": ja jongens, we told you so. Er is nu eenmaal (gelukkig) geen belastingmaatregel mogelijk waar we discretionair bedrijven die we lief vinden niet, en bedrijven die we niet lief vinden wel gaan belasten.
Het is ergens best wel knap dat het dhr. Vermeer zo weinig moeite kost om te laten zien dat hij er weinig van begrepen heeft.quote:Op woensdag 10 april 2024 13:46 schreef KaheemSaid het volgende:
[ x ]
Wat is het ook een mooi clubje bij elkaar deze formerende partijen!
Ja, alleen is vpb niet zo binair en kan ook een stichting vpb-plichtig zijn, of dus een woningcorporatie, de rechtsvorm is daar niet de enige bepalende factor in. En ga je aan die knoppen draaien, dan open je weer mogelijkheden voor diezelfde belastingontwijking. Dat is dus ook precies het probleem van (vaak) links: dat ze denken dat vpb een soort uniform tarief is dat je op "bedrijven" kan plakken en dat "winst" ook nog eens heel eenvoudig is te bepalen en dat je daardoor allemaal makkelijke regeltjes kan verzinnen om ongewenst fiscaal gedrag te voorkómen. Helaas werkt de praktijk niet zo, de Zuidas staat er niet voor niets.quote:Op woensdag 10 april 2024 13:37 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Ik zie het probleem niet zo, een wooncorporatie is toch wat anders dan een bedrijf.
En kom je wellicht weer in de knoei met staatssteun.quote:Maar je zou als alternatief bijvoorbeeld meevallers ten goede kunnen laten komen aan de corporaties als tegenprestatie voor de verhuurdersheffing die immers als doel had de staatsfinancien te dienen.
Rechtsstatelijke slijptol Pieter Omtzigt gaat samen met de staatkundige mannenbroeders van de SGP de komende regering anders enorm controleren op het respecteren van de principes van de rechtsstaat!1!quote:Op woensdag 10 april 2024 13:46 schreef KaheemSaid het volgende:
[ x ]
Wat is het ook een mooi clubje bij elkaar deze formerende partijen!
We gaan in Nederland steeds meer richting rijk (huizenbezitters) en arm. (huurders)quote:Op woensdag 10 april 2024 11:15 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Beckerman wil bevriezing van de huurpijzen, geen verlaging van 20%.
Het afschuiven op eigen verantwoordelijkheid is veel te makkelijk. Er is een hele generatie die er helemaal niks aan kan doen (eigenlijk iedereen onder de 30/35), die worden gewoon genaaid door de generaties die voor hun gekomen zijn.quote:Op woensdag 10 april 2024 14:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
We gaan in Nederland steeds meer richting rijk (huizenbezitters) en arm. (huurders)
Nou vind ik dat ook wel deels eigen verantwoordelijkheid (velen hebben de boot gemist 20/30 jaar geleden) maar het gaat de polarisatie in de samenleving alleen maar groter maken.
Blaming the victim, goed werk Pietjequote:Op woensdag 10 april 2024 14:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
We gaan in Nederland steeds meer richting rijk (huizenbezitters) en arm. (huurders)
Nou vind ik dat ook wel deels eigen verantwoordelijkheid (velen hebben de boot gemist 20/30 jaar geleden) maar het gaat de polarisatie in de samenleving alleen maar groter maken.
En dan noemen ze deze mensen pech generatie door die ¤12.000,- studieschuld….quote:Op woensdag 10 april 2024 14:18 schreef J.B. het volgende:
[..]
Het afschuiven op eigen verantwoordelijkheid is veel te makkelijk. Er is een hele generatie die er helemaal niks aan kan doen (eigenlijk iedereen onder de 30/35), die worden gewoon genaaid door de generaties die voor hun gekomen zijn.
Had ik maar niet met blokken moeten spelen en gewoon een pandje moeten kopen.quote:Op woensdag 10 april 2024 14:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Voor de huizencrash van 2008 werd er ook wel minder makkelijk vermogen gestapeld in de huizenmarkt - periodes van vrij hoge rentes icm aflossingsvrije hypotheken. Ik denk niet dat iedereen die bijvoorbeeld in de jaren '00 instapte nou automatisch exorbitant rijk geworden is van de koop destijds.quote:Op woensdag 10 april 2024 14:18 schreef J.B. het volgende:
[..]
Het afschuiven op eigen verantwoordelijkheid is veel te makkelijk. Er is een hele generatie die er helemaal niks aan kan doen (eigenlijk iedereen onder de 30/35), die worden gewoon genaaid door de generaties die voor hun gekomen zijn.
Het gaat ook om het opleggen aan woningcorporaties van ATAD.quote:Op woensdag 10 april 2024 14:00 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, alleen is vpb niet zo binair en kan ook een stichting vpb-plichtig zijn, of dus een woningcorporatie, de rechtsvorm is daar niet de enige bepalende factor in. En ga je aan die knoppen draaien, dan open je weer mogelijkheden voor diezelfde belastingontwijking. Dat is dus ook precies het probleem van (vaak) links: dat ze denken dat vpb een soort uniform tarief is dat je op "bedrijven" kan plakken en dat "winst" ook nog eens heel eenvoudig is te bepalen en dat je daardoor allemaal makkelijke regeltjes kan verzinnen om ongewenst fiscaal gedrag te voorkómen. Helaas werkt de praktijk niet zo, de Zuidas staat er niet voor niets.
[..]
En kom je wellicht weer in de knoei met staatssteun.
https://www.vastgoedbs.nl(...)n-woningcorporaties/quote:Vanaf 1 januari 2023 wordt de verhuurdersheffing afgeschaft. Deze regeling kostte de woningcorporaties zo’n 1,2 miljard euro per jaar. De overheid schaft de heffing af op voorwaarde dat de corporaties gaan investeren in bouwen en verduurzamen van sociale huurwoningen. Maar door die rekening wordt een streep getrokken door de Anti-Tax Avoidance Directive (ATAD). Deze regeling moet belastingontduiking voorkomen en richt zich vooral op multinationals. Woningcorporaties zijn dat uiteraard niet, ze maken geen winst. Maar op grond van de ATAD mogen zij nog maar 20% van de rente die zij betalen aftrekken van de belasting die wordt afgedragen.
En dat is dus totaal irrelevant, nogmaals: hier schiet men weer in zijn eigen voet door te denken dat vpb iets te maken heeft met "waar het zich eigenlijk op richt" of het hebben van een winstoogmerk. Zo is de vpb niet ingeregeld - belasting wordt geheven naar de letter van de wet en niet naar de geest van degene die met het wetsvoorstel kwam. Wat dus ook telkenmale (nu valt bijvoorbeeld te denken aan het afschaffen van de BOR) naar voren wordt gebracht: je schiet met hagel en raakt van alles dat je niet wil raken. Ook uitzonderingsposities zijn er niet te maken, of - als ze wel te maken zijn - werken ze marktverstorend omdat dan een veel breder scala aan bedrijven van die uitzonderingspositie gebruik kan maken.quote:Op woensdag 10 april 2024 14:38 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Deze regeling moet belastingontduiking voorkomen en richt zich vooral op multinationals. Woningcorporaties zijn dat uiteraard niet, ze maken geen winst.
quote:Op woensdag 10 april 2024 14:18 schreef J.B. het volgende:
[..]
Ik zeg niet voor niets deels. Maar ik ken vijftigers en zestigers die 30 jaar geleden prima hadden kunnen kopen en nu klagen dat ze zoveel huur betalen.quote:Op woensdag 10 april 2024 14:28 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Blaming the victim, goed werk Pietje
[..]
En dan noemen ze deze mensen pech generatie door die ¤12.000,- studieschuld….
Grootste schulden staan helemaal niet op de boerderijen, maar op de stallen en machines, incl allerlei aanpassingen die de laatste tijd door de overheid zijn gestimuleerd en vervolgens door de rechter afgeschoten.quote:Op woensdag 10 april 2024 12:27 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar waarom zouden ze alles moeten aflossen? Heb je wel eens gezien hoe een gemiddelde boerenhoeve eruitziet en wat de woonwaarde van zo'n huis alleen al is? Waarom moet de overheid dat precies aflossen? Gaat de overheid ook mijn hypotheek aflossen als ik met pensioen wil?
Het gaat wel degelijk om miljoenen waarmee zo'n uitkoop gepaard gaat, miljoenen die verdeeld worden over de banken en de pensionado's bij de boeren.
Ik ben 36 en heb toevallig een huis, maar mijn zusje van 24 heeft echt geen mogelijkheid om te kopen en huurt nu dus voor 1300 per maand. Dat is het dubbele van wat ik maximaal aan rente en aflossing heb betaald in mijn leven... Daar zit geen nuance bij, zij heeft niet eens een studieschuld omdat mijn ouders alles hebben betaald.quote:Op woensdag 10 april 2024 14:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
[..]
Ik zeg niet voor niets deels. Maar ik ken vijftigers en zestigers die 30 jaar geleden prima hadden kunnen kopen en nu klagen dat ze zoveel huur betalen.
Tja, dat vind ik wel eigen schuld dan. Heb het dus niet over de nieuwe lichting starters al zijn daar ook genoeg nuances bij te plaatsen.
Door de overheid gestimuleerd onder druk van de agro-lobby om vooral de moeilijke beslissingen door te schuiven. Investeringen in onbewezen technologie zouden de milieuproblemen wel oplossen. De overheid is zeker niet onschuldig maar de boeren hebben zelf ook boter op het hoofd. Pun intended.quote:Op woensdag 10 april 2024 16:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Grootste schulden staan helemaal niet op de boerderijen, maar op de stallen en machines, incl allerlei aanpassingen die de laatste tijd door de overheid zijn gestimuleerd en vervolgens door de rechter afgeschoten.
Met nuances bedoelde ik:quote:Op woensdag 10 april 2024 16:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ben 36 en heb toevallig een huis, maar mijn zusje van 24 heeft echt geen mogelijkheid om te kopen en huurt nu dus voor 1300 per maand. Dat is het dubbele van wat ik maximaal aan rente en aflossing heb betaald in mijn leven... Daar zit geen nuance bij, zij heeft niet eens een studieschuld omdat mijn ouders alles hebben betaald.
Een deel van de boeren en LTO, maar daar kun je niet elke individuele boer op afrekenen.quote:Op woensdag 10 april 2024 16:23 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Door de overheid gestimuleerd onder druk van de agro-lobby om vooral de moeilijke beslissingen door te schuiven. Investeringen in onbewezen technologie zouden de milieuproblemen wel oplossen. De overheid is zeker niet onschuldig maar de boeren hebben zelf ook boter op het hoofd. Pun intended.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |