Veel partijen met Vrijheid in de naam...alleen de naam, uiteraard.quote:Op vrijdag 5 april 2024 16:12 schreef Tijn het volgende:
Zag deze gisteren langskomen. De partijen die hiervoor zijn... mja, typisch clubje weer, he.
[ afbeelding ]
Opvallend dat BBB tegen stemt.quote:Op vrijdag 5 april 2024 16:12 schreef Tijn het volgende:
Zag deze gisteren langskomen. De partijen die hiervoor zijn... mja, typisch clubje weer, he.
[ afbeelding ]
Dit is toch niet iets waar politiek zich mee moet bezighouden jemig. Wat een onzin weer. En lachwekkend clubje die voor stemt. Alleen van VVD had ik het niet verwacht, de rest verbaast me niet.quote:Op vrijdag 5 april 2024 16:12 schreef Tijn het volgende:
[ afbeelding ]
Past natuurlijk in het straatje van de PVVD om niet zelf je tegenmacht te faciliteren, zie ook de wens van de PVV om de media aan banden te leggen.quote:Op vrijdag 5 april 2024 16:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dit is toch niet iets waar politiek zich mee moet bezighouden jemig. Wat een onzin weer. En lachwekkend clubje die voor stemt. Alleen van VVD had ik het niet verwacht, de rest verbaast me niet.
Politiek moet beleid maken en niet voor rechter spelen. Scheiding van machten heet dat. Maar dat is afgelopen jaren wel heel erg vervaagd.
Het blijkt dus dat rechtse partijen vinden dat wetsovertreders gestraft dienen te worden. Meer zegt dit niet.quote:Op vrijdag 5 april 2024 16:12 schreef Tijn het volgende:
Door van een stichting de ANBI status af te nemen? Waar in het wetboek is dat een mogelijke straf?quote:Op vrijdag 5 april 2024 18:40 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Het blijkt dus dat rechtse partijen vinden dat wetsovertreders gestraft dienen te worden. Meer zegt dit niet.
De vraag is of ze hierdoor niet juist nog veel meer in de problemen komen. Die deadline voor de waterkwaliteit is momenteel echt hard (al moet je altijd afwachten wat er na de Europese verkiezingen gaat gebeuren).quote:Op vrijdag 5 april 2024 18:04 schreef Janneke141 het volgende:
En opnieuw komt de boerenlobby weg met een potje tijdrekken.
Het recept voor de agrariërs is vrij simpel: als er ergens een politicus wat wil gaan doen dat de bedrijfsvoering in gevaar brengt dan ga je met wat trekkers naar de snelweg, een ministerie of het huis van een bewindspersoon en dan worden alle keutels ingetrokken. Dat heeft tot nu toe iedere keer gewerkt, dus hoe verwachten we ooit dat boeren een keer ergens mee akkoord zullen gaan? Na hun de zondvloed.quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
De vraag is of ze hierdoor niet juist nog veel meer in de problemen komen. Die deadline voor de waterkwaliteit is momenteel echt hard (al moet je altijd afwachten wat er na de Europese verkiezingen gaat gebeuren).
Demonstranten wetovertreders noemenquote:Op vrijdag 5 april 2024 18:40 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Het blijkt dus dat rechtse partijen vinden dat wetsovertreders gestraft dienen te worden. Meer zegt dit niet.
Artikel 5b, lid 8, AWR.quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:06 schreef Hanca het volgende:
Door van een stichting de ANBI status af te nemen? Waar in het wetboek is dat een mogelijke straf?
Lijkt me iets voor een rechter. En niet voor de TK.quote:
Aan de inspecteur in eerste aanleg.quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Lijkt me iets voor een rechter. En niet voor de TK.
Dat weet ik niet, ik weet niet of een minister de inspecteur kan aanwijzen daar naar te handelen, als er überhaupt al sprake zou zijn van zulke strafbare feiten (volgens mij alleen opruiing waar een veroordeling voor ligt en die valt niet in dat rijtje). Maar goed, het ontnemen van de ANBI-status kán dus wel en er is ook een tijd discussie over geweest om de grond daarvoor uit te breiden naar niet-strafbare feiten, maar maatschappelijk zeer onwenselijke activiteiten, zoals bijvoorbeeld homogenezers. Maar wat daaruit is gekomen weet ik niet.quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is echter niet aan de 2e Kamer om te bepalen wie daar onder valt, lijkt mij.
Dat het kan lijkt mij volkomen logisch, dat een aantal 2e Kamer fracties daar over gaat beslissen is een ander verhaal.quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:26 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, ik weet niet of een minister de inspecteur kan aanwijzen daar naar te handelen, als er überhaupt al sprake zou zijn van zulke strafbare feiten (volgens mij alleen opruiing waar een veroordeling voor ligt en die valt niet in dat rijtje). Maar goed, het ontnemen van de ANBI-status kán dus wel en er is ook een tijd discussie over geweest om dat uit te breiden naar niet-strafbare, maar zeer maatschappelijk onwenselijke activiteiten, zoals bijvoorbeeld homogenezers. Maar wat daaruit is gekomen weet ik niet.
Volgens mij denkt een deel van de TK dat ze daadwerkelijk mogen bepalen wie schuldig is aan wat en welke straf er op moet volgen. Rare tijden.quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is echter niet aan de 2e Kamer om te bepalen wie daar onder valt, lijkt mij.
Dat lijkt mij duidelijk, ja. Dat dit van een FvD en PVV afkomt verbaast mij niet, VVD wel.quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:38 schreef VoMy het volgende:
[..]
Volgens mij denkt een deel van de TK dat ze daadwerkelijk mogen bepalen wie schuldig is aan wat en welke straf er op moet volgen. Rare tijden.
Welke crimineel heeft daar dan de leiding:quote:
Artikel 67 lid 1 heeft het over strafbare feiten waar minstens 4 jaar gevangenisstraf op staat.quote:8.Een instelling wordt eveneens door de inspecteur niet, of niet langer, als algemeen nut beogende instelling aangemerkt indien de instelling, een bestuurder van die instelling, een persoon die feitelijk leiding geeft aan die instelling of een voor die instelling gezichtsbepalende persoon door een Nederlandse rechter onherroepelijk is veroordeeld wegens het opzettelijk plegen van een misdrijf als bedoeld in artikel 67, eerste lid, van het Wetboek van Strafvordering, mits:
a. het misdrijf is gepleegd in de hoedanigheid van bestuurder, feitelijk leidinggevende of gezichtsbepalend persoon van de instelling;
b. nog geen vier kalenderjaren zijn verstreken sinds de veroordeling, en
c. het misdrijf gezien zijn aard of de samenhang met andere door de algemeen nut beogende instelling of genoemde personen begane misdrijven een ernstige inbreuk op de rechtsorde oplevert.
Dat was niet je vraag. 67 lid 1 strekt overigens veel breder dan misdrijven waar meer dan vier jaar op kán staan, bijvoorbeeld 132 Sr. Dat het niet aan de Kamer, maar aan het OM is om tot eventuele vervolging, die dan weer tot intrekking van de ANBI-status zou moeten leiden, over te gaan, klopt.quote:
Ook van de VVD anno 2024 verbaast het mij niet eigenlijk.quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat lijkt mij duidelijk, ja. Dat dit van een FvD en PVV afkomt verbaast mij niet, VVD wel.
Nee, mijn vraag was waar het intrekken van de ANBI status een straf is. Dat is het ook waar jij naar verwijst niet, daar is het een administratief gevolg van een opgelegde straf. Nooit een losse straf.quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:54 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat was niet je vraag. 67 lid 1 strekt overigens veel breder dan misdrijven waar meer dan vier jaar op kán staan, bijvoorbeeld 132 Sr. Dat het niet aan de Kamer, maar aan het OM is om tot eventuele vervolging, die dan weer tot intrekking van de ANBI-status zou moeten leiden, over te gaan, klopt.
Zie ook VIjlbriefs eerdere antwoord.
Niet in strafrechtelijke zin nee, daar heb je gelijk in. In gewoon Nederlands wordt dat natuurlijk wel als straf gezien. Als ik geen VOG krijg omdat ik wat te enthousiast aan im- en export heb gedaan, dan ervaar ik dat in ieder geval wel zo, terwijl dat mijn straf juridisch inderdaad niet is.quote:Op vrijdag 5 april 2024 20:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, mijn vraag was waar het intrekken van de ANBI status een straf is. Dat is het ook waar jij naar verwijst niet, daar is het een administratief gevolg van een opgelegde straf. Nooit een losse straf.
Maar de Kamer wil het hier dus als losse straf opleggen, bij mijn weten kan dat dus niet.quote:Op vrijdag 5 april 2024 20:06 schreef nostra het volgende:
[..]
Niet in strafrechtelijke zin nee, daar heb je gelijk in. In gewoon Nederlands wordt dat natuurlijk wel als straf gezien. Als ik geen VOG krijg omdat ik wat te enthousiast aan im- en export heb gedaan, dan ervaar ik dat in ieder geval wel zo, terwijl dat mijn straf juridisch inderdaad niet is.
Ben zeer benieuwd welke plannen hij binnenkort presenteert om dit te realiseren.quote:Op vrijdag 5 april 2024 21:37 schreef Slobeend het volgende:
[ x ]
Dit is niet goed hoor. @:koffieplanter
Hij geeft zelf aan dat hij geen concessies meer doet, dan is het einde gesprekken en komen er geen plannen, maar geschreeuw aan de zijlijn.quote:Op vrijdag 5 april 2024 22:05 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ben zeer benieuwd welke plannen hij binnenkort presenteert om dit te realiseren.
Dat is zeg maar de onderliggende boodschap van mijn bericht, ja.quote:Op vrijdag 5 april 2024 22:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij geeft zelf aan dat hij geen concessies meer doet, dan is het einde gesprekken en komen er geen plannen, maar geschreeuw aan de zijlijn.
Ah ...ijskast stuk ? Onze nationale knuffelbare volksmenner doet weer zijn werk...liegen en haatzaaienquote:Op vrijdag 5 april 2024 21:37 schreef Slobeend het volgende:
[ x ]
Ik neem aan dat het een reactie is opquote:Op vrijdag 5 april 2024 22:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ah ...ijskast stuk ? Onze nationale knuffelbare volksmenner doet weer zijn werk...liegen en haatzaaien
Foute aanname.quote:Op vrijdag 5 april 2024 22:58 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het een reactie is op
https://www.nu.nl/politie(...)n-nu-aan-werken.html
?
Ik heb in al m'n 40+ jaar hier in Nederland überhaupt nog nooit een AZC gezien, waar dan ook.quote:Op vrijdag 5 april 2024 23:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik woon in Breda en ik heb nooit een azc gezien daar.
Zeker niet. Is het dan ook vreemd als de VVD de coalitie die het eigenlijk gewoon eens was over een fors pakket om de totale migratie te beperken laat vallen op een marginaal onderdeel waarop ze hun zin niet kregen?quote:Op vrijdag 5 april 2024 22:58 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
En is het dan heel vreemd dat iemand hier iets aan wilt doen?
Hij is de grootste partij, wat let hem om een wetsvoorstel in te dienen om IETS te doen? Hm?quote:Op vrijdag 5 april 2024 22:58 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
En is het dan heel vreemd dat iemand hier iets aan wilt doen?
ER dus wel. Ik vind het verwerpelijk dat jij wetsovertredingen toejuicht.quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:12 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Demonstranten wetovertreders noemen.
De VVD mag wel in de spiegel kijken hier ja na jaren zogenaamd iets aan de migratie te doen.quote:Op vrijdag 5 april 2024 23:47 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zeker niet. Is het dan ook vreemd als de VVD de coalitie die het eigenlijk gewoon eens was over een fors pakket om de totale migratie te beperken laat vallen op een marginaal onderdeel waarop ze hun zin niet kregen?
Zonder die val waren veel van die maatregelen immers al doorgevoerd…
Ze konden niks doen want hun coalitiepartners wilden helemaal niks doen aan de instroom.quote:Op zaterdag 6 april 2024 06:15 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
De VVD mag wel in de spiegel kijken hier ja na jaren zogenaamd iets aan de migratie te doen.
Dat staat er niet in. Maar het is een politieke keuze om wetsovertreders (volgens artikel 162 van het Wetboek van Strafrecht kan voor het opzettelijk versperren van de rijbaan een celstraf van maximaal negen jaar opleveren) het leven zo zuur mogelijk te maken. Rechts-georiënteerde, praktisch ingestelde burgers zoals ik vinden dat wetsovertredingen bestraft dienen te worden. Mensen met dubieuze, ideologische denkbeelden vinden van niet. Dat is de wereld waar we in leven.quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Door van een stichting de ANBI status af te nemen? Waar in het wetboek is dat een mogelijke straf?
Straffen is aan de rechter, nooit aan de Kamer. En ja, wat mij betreft worden zowel de boeren als de leden van ER vervolgd voor het blokkeren van de snelweg. Maar de Kamer heeft zich daar niet mee te bemoeien. Nooit. Ik zou zelfs willen zeggen: alleen mensen met dubieuze denkbeelden over de politiek keuren het goed als de Kamer de rol van rechter op zich neemt.quote:Op zaterdag 6 april 2024 07:19 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Dat staat er niet in. Maar het is een politieke keuze om wetsovertreders (volgens artikel 162 van het Wetboek van Strafrecht kan voor het opzettelijk versperren van de rijbaan een celstraf van maximaal negen jaar opleveren) het leven zo zuur mogelijk te maken. Rechts-georiënteerde, praktisch ingestelde burgers zoals ik vinden dat wetsovertredingen bestraft dienen te worden. Mensen met dubieuze, ideologische denkbeelden vinden van niet. Dat is de wereld waar we in leven.
Toch werd Verdonk nogal populair omdat ze streng op asielzoekers was. Dit kon ze zijn door de nieuwe vreemdelingenwet die Kalsbeek en Cohen (twee van die coalitiepartners van de PvdA) in het leven geroepen hadden.quote:Op zaterdag 6 april 2024 07:11 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Ze konden niks doen want hun coalitiepartners wilden helemaal niks doen aan de instroom.
Gelukkig heeft Rutte gebroken met zijn kabinet en zal een rechts kabinet nu eindelijk migratie aanpakken.
De kans dat er een strenger akkoord komt dan dat er lag en dat dat dan ook nog stand kan houden bij de rechter lijkt me praktisch 0%.quote:Op zaterdag 6 april 2024 08:03 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Toch werd Verdonk nogal populair omdat ze streng op asielzoekers was. Dit kon ze zijn door de nieuwe vreemdelingenwet die Kalsbeek en Cohen (twee van die coalitiepartners van de PvdA) in het leven geroepen hadden.
Gelukkig merkten we 8 juli 2023 dat instroom de VVD echt aan het hart ging. Ze hadden dit kabinet overal op laten vallen maar ze deden het op maatregelen die migratie zouden bemoeilijken. Directe gevolg is wel dat we nu, 274 dagen verder, nog geen enkele maatregel hebben.
Hoe snel denk je dat deze formerende partijen, de crème de la crème van instroom beperkend Nederland, een nieuw akkoord hierover hebben?
In de praktijk had de VVD daar in het verleden ook gewoon altijd de PvdA voor nodig.quote:Op zaterdag 6 april 2024 06:15 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
De VVD mag wel in de spiegel kijken hier ja na jaren zogenaamd iets aan de migratie te doen.
Dit is gewoon een stevige leugen.quote:Op zaterdag 6 april 2024 07:11 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Ze konden niks doen want hun coalitiepartners wilden helemaal niks doen aan de instroom.
Dat eerste klopt, op een marginaal onderdeel van het totale pakket met een invloed van enkele tientallen mensen per jaar.quote:Gelukkig heeft Rutte gebroken met zijn kabinet en zal een rechts kabinet nu eindelijk migratie aanpakken.
Dus ook de boeren stevig aanpakken? Of de mensen die een vreedzaam protest tegen Zwarte Piet met illegale acties onmogelijk maken?quote:Op zaterdag 6 april 2024 07:19 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Dat staat er niet in. Maar het is een politieke keuze om wetsovertreders (volgens artikel 162 van het Wetboek van Strafrecht kan voor het opzettelijk versperren van de rijbaan een celstraf van maximaal negen jaar opleveren) het leven zo zuur mogelijk te maken. Rechts-georiënteerde, praktisch ingestelde burgers zoals ik vinden dat wetsovertredingen bestraft dienen te worden. Mensen met dubieuze, ideologische denkbeelden vinden van niet. Dat is de wereld waar we in leven.
Lekker liberaal ookquote:Op zaterdag 6 april 2024 08:37 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dus ook de boeren stevig aanpakken? Of de mensen die een vreedzaam protest tegen Zwarte Piet met illegale acties onmogelijk maken?
Dat soort zaken hoor je de rechts georiënteerde mensen eigenlijk maar weinig bepleiten…
Mensen die zich in het huidige Nederland rechts noemen zijn zelden of nooit liberaal. Daarvoor is het spectrum in z’n geheel te ver opgeschoven.quote:
"Als het bericht had geklopt, dat het wel om asielzoekers ging, dan was het gewoon feitelijk juist geweest"quote:Op zaterdag 6 april 2024 10:29 schreef trein2000 het volgende:
Dames en heren, de nieuwe minister van landbouw: https://www.tubantia.nl/b(...)om-geweest~afe224d6/
quote:Op zaterdag 6 april 2024 10:39 schreef BlackLining het volgende:
[..]
"Als het bericht had geklopt, dat het wel om asielzoekers ging, dan was het gewoon feitelijk juist geweest"
Nou, ik ben behoorlijk rechts, maar de basale grondslag voor een liberale samenleving is dat je daar prima dubieuze, ideologische denkbeelden mag hebben, godzijdank.quote:Op zaterdag 6 april 2024 07:19 schreef Erik_Groen het volgende:
Rechts-georiënteerde, praktisch ingestelde burgers zoals ik vinden dat wetsovertredingen bestraft dienen te worden. Mensen met dubieuze, ideologische denkbeelden vinden van niet. Dat is de wereld waar we in leven.
Niets tussen te krijgen.quote:Op zaterdag 6 april 2024 10:39 schreef BlackLining het volgende:
[..]
"Als het bericht had geklopt, dat het wel om asielzoekers ging, dan was het gewoon feitelijk juist geweest"
Niet nodig. Yezilgoz kan gewoon zelf opdracht geven om tot vervolging over te gaan ex art 127 wet ROquote:Op zaterdag 6 april 2024 10:59 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou, ik ben behoorlijk rechts, maar de basale grondslag voor een liberale samenleving is dat je daar prima dubieuze, ideologische denkbeelden mag hebben, godzijdank.
Ook, of misschien wel juist, als die denkbeelden haaks staan op die van de overheid, moet diezelfde overheid het kunnen uiten daarvan beschermen. Nu kan je van het hele ANBI-circus in de basis best wat vinden, maar gegeven dat dat nu het systeem is waarmee we omgaan met ideologische organisaties, geldt dat in de basis dus ook voor XR, hoe verwerpelijk ik dat clubje ook mag vinden. Dat is mijn meninkje, aan hen de hunne.
Waar het gaat botsen is bij zwaardere strafrechtelijke gedragingen en er valt best te pleiten dat XR, of in persona de gezichten daarvan, die hebben gepleegd. Er is alleen geen OM dat heeft vervolgd en dus ook geen uitspraak. Dan kan je niet eigen rechtertje gaan spelen.
Ik weet niet of de overheid, hier immers belanghebbende, een artikel 12 zou kunnen starten, dat weet @:trein2000 vast. Dat zou dan nog een mogelijkheid zijn.
Dat zou nogal fascistoïde zijn.quote:Op zaterdag 6 april 2024 11:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet nodig. Yezilgoz kan gewoon zelf opdracht geven om tot vervolging over te gaan ex art 127 wet RO
Doet me denken aan de treintweet van Thierry Beaudet een paar jaar geleden, waarin hij zei dat "vriendinnen van hem" lastig werden gevallen door marokkanen in de trein. Later bleek het te gaan om NS-personeel dat kaartjes wilde controleren. De reactie van Thierry was toen dat het inderdaad niet zo gebeurd was als hij zei, maar het had wel kunnen gebeurenquote:Op zaterdag 6 april 2024 10:39 schreef BlackLining het volgende:
[..]
De ondraagelijke domheid...quote:Op zaterdag 6 april 2024 10:39 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En dat wordt in de wandelgangen genoemd als minister. LPF taferelenquote:
Boeren met hun wetteloze acties moet heel stevig worden aangepakt. De wet = de wet!!!quote:Op zaterdag 6 april 2024 08:37 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dus ook de boeren stevig aanpakken? Of de mensen die een vreedzaam protest tegen Zwarte Piet met illegale acties onmogelijk maken?
Dat soort zaken hoor je de rechts georiënteerde mensen eigenlijk maar weinig bepleiten…
quote:Op zaterdag 6 april 2024 10:29 schreef trein2000 het volgende:
Dames en heren, de nieuwe minister van landbouw: https://www.tubantia.nl/b(...)om-geweest~afe224d6/
Bij dat laatste ging het mij om mensen in Friesland of in Staphorst die hen het demonstreren onmogelijk maakten…quote:Op zaterdag 6 april 2024 12:06 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Boeren met hun wetteloze acties moet heel stevig worden aangepakt. De wet = de wet!!!
KOZP demonstranten moeten zich aan de wet houden. Als ze dat doen mogen ze protesteren dat ze een ons wegen maar links-georienteerde mensen zoals jij vinden dat de wet niet voor hen hoeft te gelden.
Aan de andere kant is een snelweg blokkade prima acceptabel tegenwoordig.quote:Op zaterdag 6 april 2024 12:07 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Bij dat laatste ging het mij om mensen in Friesland of in Staphorst die hen het demonstreren onmogelijk maakten…
Wat mij betreft worden die gewoon van de snelweg afgeveegd, of het nou klimaatactivisten, boeren of blokkeerfriezen zijn..quote:Op zaterdag 6 april 2024 12:28 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Aan de andere kant is een snelweg blokkade prima acceptabel tegenwoordig.
En dat is ook precies wat er gebeurt. Nou ja, behalve met boeren dan, die mogen gewoon blijven staan met hun tractors.quote:Op zaterdag 6 april 2024 12:44 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wat mij betreft worden die gewoon van de snelweg afgeveegd, of het nou klimaatactivisten, boeren of blokkeerfriezen zijn..
Beledigen is ook een misdrijf. Moeten Derksen en Gijp ook opgepakt worden bij elke grap of weegt de persvrijheid net zoals het demonstratierecht erboven?quote:Op zaterdag 6 april 2024 06:11 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
ER dus wel. Ik vind het verwerpelijk dat jij wetsovertredingen toejuicht.
Aangezien enige logica je vreemd is, hier een korte uiteenzetting:
Opzettelijke blokkade is een misdrijf (artikel 162 van WvS)
ER voert opzettelijke blokkades uit
Conclusie: ER is een misdadige organisatie
ER moet keihard worden aangepakt, uitroken die hap.
Alle middelen zijn geoorloofd om misdadigers aan te pakken.
Gelukkig komt er een rechts kabinet om orde op zaken te stellen.
Daar hebben we een tegeltje voor.quote:Op zaterdag 6 april 2024 11:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Doet me denken aan de treintweet van Thierry Beaudet een paar jaar geleden, waarin hij zei dat "vriendinnen van hem" lastig werden gevallen door marokkanen in de trein. Later bleek het te gaan om NS-personeel dat kaartjes wilde controleren. De reactie van Thierry was toen dat het inderdaad niet zo gebeurd was als hij zei, maar het had wel kunnen gebeuren
Ijzersterke demagogie. Zulke onzin valt ook nauwelijks te ontkrachten.quote:
Dat lijkt mij ronduit gelogen.quote:Op zaterdag 6 april 2024 12:06 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Boeren met hun wetteloze acties moet heel stevig worden aangepakt. De wet = de wet!!!
KOZP demonstranten moeten zich aan de wet houden. Als ze dat doen mogen ze protesteren dat ze een ons wegen maar links-georienteerde mensen zoals jij vinden dat de wet niet voor hen hoeft te gelden.
Nee, die mensen worden gearresteerd en de weg word vrij gemaakt.quote:Op zaterdag 6 april 2024 12:28 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Aan de andere kant is een snelweg blokkade prima acceptabel tegenwoordig.
Ik vind van niet. Links georienteerde mensen vinden dat KOZP groot gelijk heeft met hun protesten, ook al verpesten ze onschuldige kinderfeestjes tot grote frustatie van brave huismoeders- en vaders. Ik zie een VVD'er echt niet klappen voor dat demonstratietuig.quote:
Jij zegt eerst dat de wet voor hun niet hoeft te gelden volgens linksquote:Op zaterdag 6 april 2024 14:01 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Ik vind van niet. Links georienteerde mensen vinden dat KOZP groot gelijk heeft met hun protesten, ook al verpesten ze onschuldige kinderfeestjes tot grote frustatie van brave huismoeders- en vaders. Ik zie een VVD'er echt niet klappen voor dat demonstratietuig.
Meer dan de helft van de Nederlanders is het eens met KOZP, slechts 39% vind dat ZP zwart moet zijn nu. Kortom, KOZP heeft gewonnen en zichzelf opgeheven.quote:Op zaterdag 6 april 2024 14:01 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Ik vind van niet. Links georienteerde mensen vinden dat KOZP groot gelijk heeft met hun protesten, ook al verpesten ze onschuldige kinderfeestjes tot grote frustatie van brave huismoeders- en vaders. Ik zie een VVD'er echt niet klappen voor dat demonstratietuig.
Eens. Nou, wat is je probleem dan?quote:Op zaterdag 6 april 2024 14:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Meer dan de helft van de Nederlanders is het eens met KOZP, slechts 39% vind dat ZP zwart moet zijn nu. Kortom, KOZP heeft gewonnen en zichzelf opgeheven.
Niemand hoeft ervoor te klappen maar zolang zij de wet respecteren, demonstraties netjes aanvragen hebben de frusties hun handjes thuis te houden.
Wat maakt ze demonstratietuig dan?quote:Op zaterdag 6 april 2024 14:26 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Eens. Nou, wat is je probleem dan?
Jij had een probleem en een grote bek over linksen, dacht ik, niet ik. En je hebt die bewering totaal niet kunnen onderbouwen maar je bent ineens begonnen over VVD'ers die het niet zouden steunen.quote:Op zaterdag 6 april 2024 14:26 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Eens. Nou, wat is je probleem dan?
Hey, hou eens op met die jij-bakken.quote:Op zaterdag 6 april 2024 12:06 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
------------quote:Goed bestuur dat transparant, eerlijk en integer is bij moeilijke beslissingen. .
De man gaat in de Kamer zitten en wordt dus per definitie niet de belangrijkste bestuurder van Nederland.quote:Op zaterdag 6 april 2024 22:11 schreef Bluesdude het volgende:
Die man de belangrijkste bestuurder van Nederland maken is falen in de NSC-doelstellingen.
Vooruit...... een van de top 4....quote:Op zaterdag 6 april 2024 22:17 schreef nostra het volgende:
[..]
De man gaat in de Kamer zitten en wordt dus per definitie niet de belangrijkste bestuurder van Nederland.
Chemours (inclusief bestuurders) zit het OM wel op.quote:Op zaterdag 6 april 2024 15:18 schreef mcmlxiv het volgende:
Dat er nog geen bestuurders van bedrijven als Tata of Chemours in het gevang zitten is eigenlijk het echte schandaal, niet het blokkeren van een weg door een groepje demonstranten.
Nou nee, de MP lijkt me ook in deze wat exotische variant van een feitelijk meerderheids- gedoog- extra-parlementair programkabinet de belangrijkste bestuurder.quote:Op zaterdag 6 april 2024 22:24 schreef Bluesdude het volgende:
Vooruit...... een van de top 4....
Met zo'n leugenaar een transparant bestuur voeren is niet mogelijk
Wilders blijft aan de touwtjes trekken , het volk belazeren en opruien met leugens als "bezet gebied" en "overal azc's" Het is ook etnisch profileren tot in het racistischequote:Op zaterdag 6 april 2024 22:30 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou nee, de MP lijkt me ook in deze wat exotische variant van een feitelijk meerderheids- gedoog- extra-parlementair programkabinet de belangrijkste bestuurder.
Zelfs een onervaren jurist zou gehakt maken van jouw aannames, onbewezen stellingen, verdachtmakingen en beschuldigingen. Bénédicte Ficq, de gevreesde strafadvocaat, heeft een paar jaar geleden de tabaksindustie aangeklaagd met als hoofdaanklacht dat de tabakindustrie een misdaadorganisatie is. Ficq wilde de tabaksindustrie vervolgen voor moord, doodslag, mishandeling en valsheid in geschrifte. Uiteindelijk werd de zaak stopgezet. Mensen kunnen wel een grote bek opzetten maar net als rechtse populisten en doorgeslagen linkse idealisten gebeurt er niks.quote:Op zaterdag 6 april 2024 15:18 schreef mcmlxiv het volgende:
De moeilijkheid met extinsion rebellion versus big oil - big tech/farma/money enzovoort is dat niet helemaal duidelijk is wie hier nou eigenlijk de misdadiger is en wie de vrijheidsstrijder.
Te verdedigen valt dat de macht van BIG (oil//tech/money/farma/enzovoort) zo groot is geworden dat er best gesproken kan worden over een vorm van georganiseerde misdaad die op onrechtmatige wijze het bestuur van ons land (en vele andere landen) heeft beïnvloed teneinde de eigen positie te garanderen. Kijk naar Tata met zijn honderden slachtoffers, naar Chemours met opzettelijke Pfas verontreiniging, naar het gedoe rondom ASML en Boskalis. Bedrijven die over lijken gaan, bedrijven die er niet voor terugdeinzen chantage te gebruiken om hun zin door te drijven. Daar waar normale economie in hebzucht en misdaad overgaat is de strijd lastig en is wie dader is en wie slachtoffer maar net vanuit welk perspectief je kijkt.
De vraag is dus of zonder wetsovertredingen succesvolle tegenacties mogelijk zijn. Ik begrijp op zich de jeugdigen onder ons die zich beseffen dat wat er nu met klimaat en milieu gebeurd voor hun kinderen en kleinkinderen ronduit kut gaat zijn wel. Net als KOZP is het randje opzoeken waarschijnlijk het enige wat wellicht kan leiden tot echte verandering.
De vroegtijdige dood, de vele onnodige kankergevallen en mogelijke onvruchtbaarheid bij tienduizenden onschuldige slachtoffers als gevolg van hebzucht is in mijn ogen een veel grotere misdrijf dan alles wat XR en aanverwant uitvoert. Dat er nog geen bestuurders van bedrijven als Tata of Chemours in het gevang zitten is eigenlijk het echte schandaal, niet het blokkeren van een weg door een groepje demonstranten.
Grappig hoe je mij gelijk geeft zonder dat je het zelf doorhebtquote:Op zondag 7 april 2024 09:20 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Zelfs een onervaren jurist zou gehakt maken van jouw aannames, onbewezen stellingen, verdachtmakingen en beschuldigingen. Bénédicte Ficq, de gevreesde strafadvocaat, heeft een paar jaar geleden de tabaksindustie aangeklaagd met als hoofdaanklacht dat de tabakindustrie een misdaadorganisatie is. Ficq wilde de tabaksindustrie vervolgen voor moord, doodslag, mishandeling en valsheid in geschrifte. Uiteindelijk werd de zaak stopgezet. Mensen kunnen wel een grote bek opzetten maar net als rechtse populisten en doorgeslagen linkse idealisten gebeurt er niks.
Neemt niet weg dat ik ook grote vraagtekens zet bij de wantoestanden in dit land.
Ja dit ga je dus gewoon de komende jaren elke keer krijgen vanuit de oppositiebankjes, inclusief af en toe een aanval op een bewindspersoon van een coalitiepartij of een coalitiepartner erbij.quote:Op vrijdag 5 april 2024 21:37 schreef Slobeend het volgende:
[ x ]
Ja, Wilders heeft tot nu toe alles perfect gespeeld bij de gratie van het falen van de anderen en dan met name Omtzigt en Y.quote:Op zondag 7 april 2024 09:40 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Ja dit ga je dus gewoon de komende jaren elke keer krijgen vanuit de oppositiebankjes, inclusief af en toe een aanval op een bewindspersoon van een coalitiepartij of een coalitiepartner erbij.
Ik snap echt niet dat die andere 3 hier in trappen: of je houdt Wilders buiten de coalitie of je maakt hem premier zodat hij alle moeilijke keuzes en compromissen zelf maar moet maken en verdedigen en hij ook schade oploopt als iets mis gaat. Dit vrij schieten van de zijlijn met af en toe een onrealistisch voorstel tussendoor is precies wat hij wil.
Omtzigt is een amateur van epische proporties, maar dat is geen verrassing.quote:Op zondag 7 april 2024 09:44 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, Wilders heeft tot nu toe alles perfect gespeeld bij de gratie van het falen van de anderen en dan met name Omtzigt en Y.
Als je big tech wil aanpakken dan is een sterke EU juist een noodzaak, zowel voor handhaving als voor vestigingsklimaat (Europese tech zelf laten groeien).quote:Op zondag 7 april 2024 09:20 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Zelfs een onervaren jurist zou gehakt maken van jouw aannames, onbewezen stellingen, verdachtmakingen en beschuldigingen. Bénédicte Ficq, de gevreesde strafadvocaat, heeft een paar jaar geleden de tabaksindustie aangeklaagd met als hoofdaanklacht dat de tabakindustrie een misdaadorganisatie is. Ficq wilde de tabaksindustrie vervolgen voor moord, doodslag, mishandeling en valsheid in geschrifte. Uiteindelijk werd de zaak stopgezet. Mensen kunnen wel een grote bek opzetten maar net als rechtse populisten en doorgeslagen linkse idealisten gebeurt er niks.
Neemt niet weg dat ik ook grote vraagtekens zet bij de wantoestanden in dit land.
Het probleem met woorden als betrouwbaar is dat mensen en bedrijven dat alleen en uitsluitend in hun eigen voordeel uitleggen en dat het eigenlijk helemaal niet over het woord betrouwbaar zelf gaat, maar over wetgeving die in iemands nadeel verandert.quote:Op zondag 7 april 2024 09:52 schreef nostra het volgende:
[..]
Als je big tech wil aanpakken dan is een sterke EU juist een noodzaak, zowel voor handhaving als voor vestigingsklimaat (Europese tech zelf laten groeien).
Wat Boskalis en ASML doen is geen chantage, maar handelen naar een onbetrouwbare overheid. Als bedrijven ergens een bloedhekel aan hebben, dan is het dat wel. Zie RWE en Uniper die eerst centrales moesten bouwen en vier jaar later meer laten gaan sluiten, een 30% regeling waar ASML op drijft enzovoorts. Daar brand je je als bedrijf één keer aan en dan is het ook klaar.
En ondertussen lekker proberen Adema tegen te houden met zijn brede opkoopregeling voor veehouders. En ondertussen lekker de nieuwe pensioenwet proberen af te breken zonder een alternatief te bieden.quote:Op zaterdag 6 april 2024 22:11 schreef Bluesdude het volgende:
NSC-statement:
[..]
------------
Wilders is niet transparant,eerlijk en integer.
Die man de belangrijkste bestuurder van Nederland maken is falen in de NSC-doelstellingen.
De opkoopregeling voor veehouders is niet nodig omdat de sector door het vervallen van de derogatie (die er nooit had moeten komen) vanzelf gesaneerd wordt. Dat boeren na het vervallen van de melkquota massaal hun veestapel hebben uitgebreid, wetende dat de sector daarmee over de grenzen van de mestquota heen zou gaan (daar werd al meteen voor gewaarschuwd) is een kuil die ze zelf gegraven hebben. Val er dan ook maar in.quote:Op zondag 7 april 2024 10:43 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
En ondertussen lekker proberen Adema tegen te houden met zijn brede opkoopregeling voor veehouders. En ondertussen lekker de nieuwe pensioenwet proberen af te breken zonder een alternatief te bieden.
Voor mij voelt het wel heel erg als een wolf in schaapskleding.
Een financieel product met dwangverkoop via collectieve regelingen.quote:Op zondag 7 april 2024 11:00 schreef Lurf het volgende:
[..]
En er is al een goed alternatief voor de nieuw pensioenwet: de huidige pensioenwet. De hele discussie gaat nog steeds om botsende paradigma's: is pensioen in Nederland sociale zekerheid of een financieel product? Zolang daar geen eenduidige keuze in gemaakt wordt blijft het een rommeltje en lost elke nieuwe pensioenwet niets op.
Niet dus. In elk geval niet als je jonger dan 50 bent.quote:Op zondag 7 april 2024 11:00 schreef Lurf het volgende:
En er is al een goed alternatief voor de nieuw pensioenwet: de huidige pensioenwet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |