abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 8 april 2024 @ 19:43:30 #251
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213140191
Goed verhaal weer Joop :')

Onschuldig is niet hetzelfde als leuk ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_213140348
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 19:43 schreef sp3c het volgende:
Goed verhaal weer Joop :')

Onschuldig is niet hetzelfde als leuk ...
Zou Joop Soesan niet helemaal objectief zijn in deze? _O-
  Moderator maandag 8 april 2024 @ 19:55:23 #253
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213140376
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 19:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Zou Joop Soesan niet helemaal objectief zijn in deze? _O-
Ken hem niet maar dit is geen zuivere koffie!
pi_213140421
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 19:55 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ken hem niet maar dit is geen zuivere koffie!
Het woord 'zuiver' ligt gevoelig gezien Joop zijn Joodse achtergrond. Zou graag zien dat jij hier rekening mee houdt.
pi_213140470
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 19:42 schreef oblo het volgende:

[..]
Gelovigen die emigreren puur vanwege hun geloof die heb je het liefst niet in grote aantallen in je land, want over het algemeen zijn dat mensen die een soort van parallelle samenleving leven of gaan creren. En in grote getale kan dat erg problematisch worden. Zie de extreem orthodoxen in Israel. Ik kan je uit ervaring vertellen dat je zulke mensen liever kwijt dan rijk bent.
[..]
Over het algemeen is er veel meer jodenhaat onder moslims dan niet-moslims in NL. Daar zijn gewoon cijfers van en dat lijkt mij ook algemeen bekend. Dus op zich heeft hij een punt.
Ik weet dat die cijfers er zijn. Zou elke groep waar de Jodenhaat hoger is dan onder niet-moslims dus dan maar iedereen van die groep over een kam geschoren worden? Er zijn meer groepen dan moslims, dit kan wel eens vervelend worden.

Dan mis ik ook nog waarom dat cijfer onder niet moslims leidend is. Waarom is dat de lat? Misschien veel te hoog (of te laag). Moet alle Chinezen tot drie generaties terug ook weg? Daarnaast mis ik al helemaal waarom ALLE mensen die ongewild tot een van die groepen zouden horen ondanks hun normen, waarden, idealen, principes of standpunten ineens bij idioten horen. Dat vind ik knap lullig voor zo'n Aboutaleb, hij vecht zelfs tegen jodenhaat, is wel een moslim brrrrr

Er is maar een reden om iedereen over een kam te willen scheren en dat is omdat het over anderen gaat, over 'hun', en niet over onszelf. Als een Jood Nederland zou willen verlaten vanwege de haat, het verlies aan vrijheid (waar het hier in dit topic al jaren overgaat), dan staat het hele topic op zijn kop. Dan is het verschrikkelijk. Alleen nu gaat 't niet om ons maar om anderen, om de vijand, en dan is het prima dat een minderheid van die groep op alles en iedereen van die hele groep geprojecteerd wordt.

Dat is nooit ok.

Nog zo'n cijfer. Intolerantie, discriminatie en criminaliteit ligt veel hoger onder laagopgeleiden. Laagopgeleiden wonen in de slechte buurten. Gaan we mensen 'veroordelen' omdat ze in een slechte wijk wonen?

Ik zou het fijn vinden als iedereen hier in vrijheid kan wonen, helaas worden ook de autochtonen met de dag intoleranter. Natuurlijk zijn er redenen waarom we intoleranter worden, alleen elke gek heeft argumenten waarom x, y of z. Haat is nooit rationeel

[ Bericht 4% gewijzigd door opgebaarde op 08-04-2024 20:08:13 ]
  maandag 8 april 2024 @ 20:09:08 #256
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213140623
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2024 20:01 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik weet dat die cijfers er zijn. Zou elke groep waar de Jodenhaat hoger is dan onder niet-moslims dus dan maar iedereen van die groep over een kam geschoren worden? Er zijn meer groepen dan moslims, dit kan wel eens vervelend worden.

Dan mis ik ook nog waarom dat cijfer onder niet moslims leidend is. Waarom is dat de lat? Moet alle Chinezen tot drie generaties terug ook weg? Daarnaast mis ik al helemaal waarom ALLE mensen die ongewild tot een van die groepen zouden horen ondanks hun normen, waarden, idealen, principes of standpunten ineens bij idioten horen. Dat vind ik knap lullig voor zo'n Aboutaleb, hij vecht zelfs tegen jodenhaat, is wel een moslim brrrrr

Er is maar een reden om iedereen over een kam te willen scheren en dat is omdat het over anderen gaat, over 'hun', en niet over onszelf. Als een Jood Nederland zou willen verlaten vanwege de haat, het verlies aan vrijheid (waar het hier in dit topic al jaren overgaat), dan staat het hele topic op zijn kop. Dan is het verschrikkelijk. Alleen nu gaat 't niet om ons maar om anderen, om de vijand, en dan is het prima dat een minderheid van die groep op alles en iedereen van die hele groep geprojecteerd wordt.

Dat is nooit ok.

Nog zo'n cijfer. Intolerantie, discriminatie en criminaliteit ligt veel hoger onder laagopgeleiden. Laagopgeleiden wonen in de slechte buurten. Gaan we mensen veroordelen omdat ze in een slechte wijk wonen?
Hmm, maar niemand maakt toch ook het argument dat het om alle moslims zou gaan? Dat maak jij er iedere keer zelf van. Er wordt alleen aangegeven dat antisemitisme disproportioneel een probleem is Islamtische kringen. Dat wil dus zeggen dat het daar veel meer de norm is dan binnen andere groepen, niet dat letterlijk elke moslim een antisemiet is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213140791
quote:
14s.gif Op maandag 8 april 2024 20:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm, maar niemand maakt toch ook het argument dat het om alle moslims zou gaan? Dat maak jij er iedere keer zelf van. Er wordt alleen aangegeven dat antisemitisme disproportioneel een probleem is Islamtische kringen. Dat wil dus zeggen dat het daar veel meer de norm is dan binnen andere groepen, niet dat letterlijk elke moslim een antisemiet is.
Jij en anderen kennen van die twee gemigreerde Nederlanders Marokkanen hun standpunt mbt Joden of wat dan ook niet. Toch vond je het een goede ontwikkeling dat die mensen die hier geboren zijn toch emigreren want ze hebben een kenmerk die overeenkomst met een groep van 1 miljoenen nede... mensen waar een relatief hoog percentage Jodenhaat is.

Je kijkt iedereen van een groep aan op een deel van de groep.

Dat deden we ze in Duitsland n Nederland ook al een paar keer. Er waren allerlei redenen om een probleem met 'de Jood' te hebben. Jij weet er duizend keer meer vanaf dan ik. Was dat voor 1940 en weet ik veel welke tientallen/honderden pogroms ver voor 1900 rationeel?
  maandag 8 april 2024 @ 20:44:33 #258
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213141100
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2024 20:20 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Jij en anderen kennen van die twee gemigreerde Nederlanders Marokkanen hun standpunt mbt Joden of wat dan ook niet. Toch vond je het een goede ontwikkeling dat die mensen die hier geboren zijn toch emigreren want ze hebben een kenmerk die overeenkomst met een groep van 1 miljoenen nede... mensen waar een relatief hoog percentage Jodenhaat is.

Je kijkt iedereen van een groep aan op een deel van de groep.

Dat deden we ze in Duitsland n Nederland ook al een paar keer. Er waren allerlei redenen om een probleem met 'de Jood' te hebben. Jij weet er duizend keer meer vanaf dan ik. Was dat voor 1940 en weet ik veel welke tientallen/honderden pogroms ver voor 1900 rationeel?
Nee, niemand heeft het over de twee Marokkanen in kwestie maar over de bredere trend van emigratie. Het blijft een realiteit dat als er minder Islam in het Westen zou zijn, antisemitisme ook zou afnemen.

En de vergelijking met de periode voor de Tweede Wereldoorlog is ongepast. De haat jegens Joden was ongefundeerd en op basis van belachelijke leugens en letterlijke rassenleer. Europese Joden waren in veel gevallen juist uitstekend gentegreerd en wisten zich op positieve manieren te onderscheiden in de samenleving, helaas was dit enkel een reden tot meer haat.

De problemen die worden benoemd met de Islam zijn ook niet op basis van verzinsels, laat staan zoiets als rassenleer, maar het resultaat van structureel negatief gedrag dat statistisch aantoonbaar is. Dit maakt de situatie dus onvergelijkbaar.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213141278
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2024 20:01 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dan mis ik ook nog waarom dat cijfer onder niet moslims leidend is. Waarom is dat de lat? Misschien veel te hoog (of te laag). Moet alle Chinezen tot drie generaties terug ook weg? Daarnaast mis ik al helemaal waarom ALLE mensen die ongewild tot een van die groepen zouden horen ondanks hun normen, waarden, idealen, principes of standpunten ineens bij idioten horen. Dat vind ik knap lullig voor zo'n Aboutaleb, hij vecht zelfs tegen jodenhaat, is wel een moslim brrrrr

Dat is nooit ok.

Nog zo'n cijfer. Intolerantie, discriminatie en criminaliteit ligt veel hoger onder laagopgeleiden. Laagopgeleiden wonen in de slechte buurten. Gaan we mensen 'veroordelen' omdat ze in een slechte wijk wonen?

Ik zou het fijn vinden als iedereen hier in vrijheid kan wonen, helaas worden ook de autochtonen met de dag intoleranter. Natuurlijk zijn er redenen waarom we intoleranter worden, alleen elke gek heeft argumenten waarom x, y of z. Haat is nooit rationeel
Ik ben het op zich eens met je hele post hoor, maar ik had het nergens over vervolgen en discrimineren, daar sta ik niet voor. Ik denk simpelweg dat het goed is dat streng gelovigen emigreren ipv in NL in een parallelle samenleving te leven. Of dat nou strenge moslims zijn of extreem orthodoxe joden maakt mij niks uit
  Moderator maandag 8 april 2024 @ 21:02:57 #260
8781 crew  Frutsel
pi_213141531
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2024 21:02 schreef Frutsel het volgende:
[ x ]
Wat een verrassing.
pi_213141565
quote:
[ x ]
Uiteraard niet. Ik denk ook niet dat ze de vrouwen na enkele maanden verkrachten zouden vrijlaten. Het staat nogal slordig als ze zwanger zijn en zo. Dat gaat toch wat sympathie kosten, dat snapt Hamas ook wel. Dan is lijken overdragen beter. Tegen de tijd dat bewezen is dat ze misbruikt waren brult iedereen weer braaf GeNoCiDuH!
  maandag 8 april 2024 @ 21:17:22 #263
323401 Kijkertje
met filter
pi_213141568
twitter

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator maandag 8 april 2024 @ 21:19:56 #264
8781 crew  Frutsel
pi_213141592
quote:
9s.gif Op maandag 8 april 2024 21:13 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Wat een verrassing.
Dus Rafah gaat ook aan gort.
pi_213141595
quote:
[ x ]
Niet verrassend en een van de redenen dat ze al maanden onderhandelingen traineren.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 8 april 2024 @ 21:20:29 #266
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_213141601
quote:
81s.gif Op maandag 8 april 2024 21:17 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
[ x ]
Strikt technisch is de WHO natuurlijk geen journalistieke organisatie.
  Moderator maandag 8 april 2024 @ 21:21:25 #267
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213141608
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 19:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het woord 'zuiver' ligt gevoelig gezien Joop zijn Joodse achtergrond. Zou graag zien dat jij hier rekening mee houdt.
There is no racial bigotry here. I do not look down on niggers, kikes, wops or greasers. Here you are all equally worthless.
  maandag 8 april 2024 @ 21:21:26 #268
Niet te kritisch
pi_213141609
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 20:55 schreef oblo het volgende:

[..]
Ik ben het op zich eens met je hele post hoor, maar ik had het nergens over vervolgen en discrimineren, daar sta ik niet voor. Ik denk simpelweg dat het goed is dat streng gelovigen emigreren ipv in NL in een parallelle samenleving te leven. Of dat nou strenge moslims zijn of extreem orthodoxe joden maakt mij niks uit
En streng gereformeerden?
pi_213141656
quote:
81s.gif Op maandag 8 april 2024 21:17 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
[ x ]
Tja, het was nu eenmaal een hamasbasis met een ziekenboeg.

Wat had je gedacht? Dat ze daar buut vrij konden gaan roepen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2024 21:26:07 ]
pi_213141657
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 21:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
En streng gereformeerden?
ja ook, waarom vraag je dit? Probeer je hypocrisie te ontdekken?
  maandag 8 april 2024 @ 21:25:33 #271
323401 Kijkertje
met filter
pi_213141658
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 21:20 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Strikt technisch is de WHO natuurlijk geen journalistieke organisatie.
Daarom juist. De enige manier om informatie te krijgen is via NGO's.

En Israel laat niet voor niets geen journalisten toe.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 8 april 2024 @ 21:26:48 #272
323401 Kijkertje
met filter
pi_213141670
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2024 21:25 schreef Ulx het volgende:

[..]
Tja, het was nu eenmaal een hamasbasis met een ziekenboeg.

Wat had je gedacht? Dat ze daar buut vrij konden gaan roepen?
Ah je was erbij?
pi_213141700
twitter
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_213141705
quote:
81s.gif Op maandag 8 april 2024 21:26 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ah je was erbij?
Het feit dat dat het vol zat met hamasholes zegt genoeg.

Of zaten die daar niet?
  maandag 8 april 2024 @ 21:30:23 #275
Niet te kritisch
pi_213141717
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 21:25 schreef oblo het volgende:

[..]
ja ook, waarom vraag je dit? Probeer je hypocrisie te ontdekken?
Het was geen seconde in me opgekomen.

Waar moeten die heen dan? Naar Gereformeerdi?
  maandag 8 april 2024 @ 21:31:36 #276
323401 Kijkertje
met filter
pi_213141740
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 21:29 schreef Ulx het volgende:

[..]

Of zaten die daar niet?
Geen idee. Onafhankelijk onderzoek is er niet en journalisten worden niet toegelaten.
  maandag 8 april 2024 @ 21:32:21 #277
Niet te kritisch
pi_213141751
quote:

[..]

Of zaten die daar niet?
Dat weet @Kijkertje niet, want hij was er niet bij en er waren geen journalisten.
pi_213141759
quote:

[..]

Of zaten die daar niet?
Gaat het wel eens door je hoofd dat ja, Hamas gestoord is, maar tevens dat de destructie die we nu zien in Gaza ook wel eens niet helemaal meer in de haak zou kunnen zijn? En dat Isral daar dan ook ietsiepietsie verantwoordelijkheid voor draagt?
pi_213141788
quote:
82s.gif Op maandag 8 april 2024 21:31 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Geen idee. Onafhankelijk onderzoek is er niet en journalisten worden niet toegelaten.
Moeten die niet vr een aanval de boel controleren? Anders is het mosterd na de maaltijd.

Dat IDF aanvalt nadat het in de krant is geweest, zeg maar.
pi_213141800
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 21:33 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Gaat het wel eens door je hoofd dat ja, Hamas gestoord is, maar tevens dat de destructie die we nu zien in Gaza ook wel eens niet helemaal meer in de haak zou kunnen zijn? En dat Isral daar dan ook ietsiepietsie verantwoordelijkheid voor draagt?
Hoezo? Waarom zou een ziekenhuis een vrijhaven voor Hamas moeten zijn?
pi_213141825
quote:

[..]

Of zaten die daar niet?
Ze hebben daar zo veel rattenholen dat hamas zelf zei dat als israel ze vol met water zou pompen dat bodemverzakkingen zou veroorzaken.
pi_213141827
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 21:36 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hoezo? Waarom zou een ziekenhuis een vrijhaven voor Hamas moeten zijn?
In bredere zin de destructie en het hoge aantal doden in Gaza
pi_213141835
quote:
84s.gif Op maandag 8 april 2024 21:25 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Daarom juist. De enige manier om informatie te krijgen is via NGO's.

En Israel laat niet voor niets geen journalisten toe.
En NGO's maken zelf regels om verspreiding tegen te gaan (in een NDA vastgelegd, onderandere) zoals ik eerder schreef - waarschijnlijk ook uit (zelf)bescherming.
pi_213141839
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 21:30 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Het was geen seconde in me opgekomen.

Waar moeten die heen dan? Naar Gereformeerdi?
Belgie :P
pi_213141856
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 21:38 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
In bredere zin de destructie en het hoge aantal doden in Gaza
Hoge aantal doden valt mee. 10k hamas, de rest burgers/onduidelijk. Na zes maanden stadsgevechten is dat peanuts.

Vernietiging had gestopt kunnen worden door Hamas.
pi_213141936
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 21:41 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hoge aantal doden valt mee. 10k hamas, de rest burgers/onduidelijk. Na zes maanden stadsgevechten is dat peanuts.

Vernietiging had gestopt kunnen worden door Hamas.
Helemaal in orde, tuurlijk. Hamas stopt niet, dus de vernietiging van Gaza mag daarom onverbloemd doorgaan, het aantal burgerdoden is hoe dan ook twijfelachtig dus tellen we liever helemaal geen burgerdoden mee, maar ook al tellen we ze niet zijn dan ze toch gerechtvaardigd want Hamas stopt niet etc etc

Everybody triggerhappy!!

Geen vuiltje aan de lucht qua geweten, helemaal naar de klote mag Gaza en de gehele bevolking mag op de Hamas blaren zitten.

Isral is helemaal okee, olee olee.

Te veel mensen zijn oorlogsgek geworden in die contreien, en ja, aan beide kanten.
pi_213142030
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 21:49 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Helemaal in orde, tuurlijk. Hamas stopt niet, dus de vernietiging van Gaza mag daarom onverbloemd doorgaan, het aantal burgerdoden is hoe dan ook twijfelachtig dus tellen we liever helemaal geen burgerdoden mee, maar ook al tellen we ze niet zijn dan ze toch gerechtvaardigd want Hamas stopt niet etc etc

Everybody triggerhappy!!

Geen vuiltje aan de lucht qua geweten, helemaal naar de klote mag Gaza en de gehele bevolking mag op de Hamas blaren zitten.

Isral is helemaal okee, olee olee.

Te veel mensen zijn oorlogsgek geworden in die contreien, en ja, aan beide kanten.
Wat is de andere optie? Je weet wat ze deden met de gijzelaars.
pi_213142144
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 21:57 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wat is de andere optie? Je weet wat ze deden met de gijzelaars.
Ja, Hamas ontzettend heel slecht. Van hen hoef je weinig te verwachten, dat is waar.

Maar ik heb daarom al het vertrouwen dat Netanyahu na het huidige ruimen van Hamas, met wat restschade in de vorm van schijnbaar ontelbare burgerdoden, de gelegenheid zal benutten om in de nabije toekomst tot een vruchtbare samenwerking te komen met de resterende bewoners in het puin van Gaza. Laat het lange termijn denken verder maar aan Bibi over, dat is een prima en eerlijke gozer. Dat laat hij alvast zien middels de schijnbaar enige overgebleven optie, door zijn betrokkenheid bij de architectuur, ruimtelijke ordening en gezondheidszorg in Gaza.
pi_213142165
Het zou echt geweldig zijn als we Bibi nog wel in de gevangenis gaan zien.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_213142207
quote:
Netanyahu voert druk op en zegt dat er een datum is voor offensief in Rafah
De Isralische premier Benjamin Netanyahu heeft maandag aangekondigd dat een datum is vastgesteld voor een offensief in de stad Rafah. Zo'n inval ligt internationaal zeer gevoelig. Er bevinden zich naar schatting zo'n anderhalf miljoen ontheemde Palestijnen in de stad.

De Isralische premier zei niet wanneer de inval precies gaat plaatsvinden.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 8 april 2024 @ 22:20:10 #291
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213142254
quote:
9s.gif Op maandag 8 april 2024 21:13 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Wat een verrassing.
'Jamaar Israel'
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 8 april 2024 @ 22:22:55 #292
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213142296
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 21:29 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]
'Jamaar Israel'
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_213142368
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 22:15 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Zo'n aanval ligt zeer gevoelig. :')

Niet bij degenen om wie het gaat. Laat de rest van de wereld gewoon z'n muil eens houden en Isral laten doen wat het moet doen.
Intolerant voor intolerantie
pi_213142385
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 21:49 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
het aantal burgerdoden is hoe dan ook twijfelachtig dus tellen we liever helemaal geen burgerdoden mee
De logica is sterk in deze. :Y :')
Intolerant voor intolerantie
pi_213142454
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 22:28 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Zo'n aanval ligt zeer gevoelig. :')

Niet bij degenen om wie het gaat. Laat de rest van de wereld gewoon z'n muil eens houden en Isral laten doen wat het moet doen.
Wil Israel Hamas volledig verslaan, dan zullen ze Gaza volledig moeten bezetten imo. Dat gaat een lastig en langdurig probleem worden. Een groot deel van Noordelijk Isral zal onbewoonbaar blijven voor mensen die denken weer huiswaarts te kunnen keren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 08-04-2024 23:19:35 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 9 april 2024 @ 01:16:00 #296
323401 Kijkertje
met filter
pi_213143346
twitter

En dat dus al 6 maanden ...
pi_213143515
De Joodse mensen hebben veel meegemaakt in de 2e wereldoorlog. En nu doet Israel hetzelfde. Inmiddels al meer dan 15.000 kinderen vermoord door Israel, meer dan 15.000 volwassenen en Israel is de oorzaak van 1 miljoen gazanen in hongersnood. De westerse wereld kijkt ernaar en doet niets. WALGELIJK. Hier is gewoon genocide gaande. En het zou zomaar kunnen dat Israel de aanval van Hamas wel zag aankomen, maar het heeft laten gebeuren. Gewoon omdat ze dan zogenaamd het recht hadden om gaza plat te gooien en honderdduizenden kinderen kapot te maken.
pi_213143519
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 10:48 schreef Homey het volgende:
Bizar al die (negatieve) focus op Netanyahu.

Nooit een focus op de leiders van Hamas. Wie zijn dat precies? Wat zeggen ze? Krijgen ze kritische vragen? Doen zij niet aan persconferenties? Etcetera, etcetera.

Nooit hoor je iets over hen op het 8 uur journaal.
Dat is toch in het voordeel van het zionistisch project. Dan blijkt zo'n man toch iets genuanceerder te reageren dan de gemiddelde zionist.
pi_213143520
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 10:48 schreef Homey het volgende:
Bizar al die (negatieve) focus op Netanyahu.

Nooit een focus op de leiders van Hamas. Wie zijn dat precies? Wat zeggen ze? Krijgen ze kritische vragen? Doen zij niet aan persconferenties? Etcetera, etcetera.

Nooit hoor je iets over hen op het 8 uur journaal.
Dat is toch in het voordeel van het zionistisch project. Dan blijkt zo'n man toch iets genuanceerder te reageren dan de gemiddelde zionist.
quote:
14s.gif Op maandag 8 april 2024 17:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, ik heb eigenlijk geen idee waar je het over hebt. Het is een feit dat binnen Islamtische kringen er disproportioneel veel antisemitisme is, vooral onder religieuze moslims. Dus als veel (religieuze) moslims het Westen verlaten, neemt dit af. Dat is niet meer dan een logisch gevolg. En als je mij niet wil geloven, zie bijvoorbeeld deze hoorzitting omtrent antisemitisme van een aantal jaar geleden in de Tweede Kamer:
[..]
Hetzelfde geldt als het over de staat Isral gaat. Zie bijvoorbeeld:
[..]
Ook hebben Islamtische jongeren een negatief effect op het onderwijs over de Holocaust en antisemitisme:
[..]
[..]
[..]
Het mag duidelijk zijn dat zulke sentimenten er dus al op jonge leeftijd inzitten.

In plaats dus allerlei rare aantijgingen richting mij te maken, zou ik mij als ik jou was jezelf vooral afvragen waarom jij er zelf moeite mee hebt dat dit soort zaken benoemd worden? Er is zoals je kunt zien genoeg over geschreven.
En moslim hater die anderen van joden haat beschuldigd. Moet niet gekker worden.
pi_213143523
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 april 2024 01:16 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
En dat dus al 6 maanden ...
De wereld mag de gruwelijkheden die het Palestijnse volk worden aangedaan door IOF niet zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')