Zou Joop Soesan niet helemaal objectief zijn in deze?quote:Op maandag 8 april 2024 19:43 schreef sp3c het volgende:
Goed verhaal weer Joop
Onschuldig is niet hetzelfde als leuk ...
Ken hem niet maar dit is geen zuivere koffie!quote:Op maandag 8 april 2024 19:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zou Joop Soesan niet helemaal objectief zijn in deze?
Het woord 'zuiver' ligt gevoelig gezien Joop zijn Joodse achtergrond. Zou graag zien dat jij hier rekening mee houdt.quote:Op maandag 8 april 2024 19:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ken hem niet maar dit is geen zuivere koffie!
Ik weet dat die cijfers er zijn. Zou elke groep waar de Jodenhaat hoger is dan onder niet-moslims dus dan maar iedereen van die groep over een kam geschoren worden? Er zijn meer groepen dan moslims, dit kan wel eens vervelend worden.quote:Op maandag 8 april 2024 19:42 schreef oblo het volgende:
[..]
Gelovigen die emigreren puur vanwege hun geloof die heb je het liefst niet in grote aantallen in je land, want over het algemeen zijn dat mensen die een soort van parallelle samenleving leven of gaan creren. En in grote getale kan dat erg problematisch worden. Zie de extreem orthodoxen in Israel. Ik kan je uit ervaring vertellen dat je zulke mensen liever kwijt dan rijk bent.
[..]
Over het algemeen is er veel meer jodenhaat onder moslims dan niet-moslims in NL. Daar zijn gewoon cijfers van en dat lijkt mij ook algemeen bekend. Dus op zich heeft hij een punt.
Hmm, maar niemand maakt toch ook het argument dat het om alle moslims zou gaan? Dat maak jij er iedere keer zelf van. Er wordt alleen aangegeven dat antisemitisme disproportioneel een probleem is Islamtische kringen. Dat wil dus zeggen dat het daar veel meer de norm is dan binnen andere groepen, niet dat letterlijk elke moslim een antisemiet is.quote:Op maandag 8 april 2024 20:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik weet dat die cijfers er zijn. Zou elke groep waar de Jodenhaat hoger is dan onder niet-moslims dus dan maar iedereen van die groep over een kam geschoren worden? Er zijn meer groepen dan moslims, dit kan wel eens vervelend worden.
Dan mis ik ook nog waarom dat cijfer onder niet moslims leidend is. Waarom is dat de lat? Moet alle Chinezen tot drie generaties terug ook weg? Daarnaast mis ik al helemaal waarom ALLE mensen die ongewild tot een van die groepen zouden horen ondanks hun normen, waarden, idealen, principes of standpunten ineens bij idioten horen. Dat vind ik knap lullig voor zo'n Aboutaleb, hij vecht zelfs tegen jodenhaat, is wel een moslim brrrrr
Er is maar een reden om iedereen over een kam te willen scheren en dat is omdat het over anderen gaat, over 'hun', en niet over onszelf. Als een Jood Nederland zou willen verlaten vanwege de haat, het verlies aan vrijheid (waar het hier in dit topic al jaren overgaat), dan staat het hele topic op zijn kop. Dan is het verschrikkelijk. Alleen nu gaat 't niet om ons maar om anderen, om de vijand, en dan is het prima dat een minderheid van die groep op alles en iedereen van die hele groep geprojecteerd wordt.
Dat is nooit ok.
Nog zo'n cijfer. Intolerantie, discriminatie en criminaliteit ligt veel hoger onder laagopgeleiden. Laagopgeleiden wonen in de slechte buurten. Gaan we mensen veroordelen omdat ze in een slechte wijk wonen?
Jij en anderen kennen van die twee gemigreerde Nederlanders Marokkanen hun standpunt mbt Joden of wat dan ook niet. Toch vond je het een goede ontwikkeling dat die mensen die hier geboren zijn toch emigreren want ze hebben een kenmerk die overeenkomst met een groep van 1 miljoenen nede... mensen waar een relatief hoog percentage Jodenhaat is.quote:Op maandag 8 april 2024 20:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, maar niemand maakt toch ook het argument dat het om alle moslims zou gaan? Dat maak jij er iedere keer zelf van. Er wordt alleen aangegeven dat antisemitisme disproportioneel een probleem is Islamtische kringen. Dat wil dus zeggen dat het daar veel meer de norm is dan binnen andere groepen, niet dat letterlijk elke moslim een antisemiet is.
Nee, niemand heeft het over de twee Marokkanen in kwestie maar over de bredere trend van emigratie. Het blijft een realiteit dat als er minder Islam in het Westen zou zijn, antisemitisme ook zou afnemen.quote:Op maandag 8 april 2024 20:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jij en anderen kennen van die twee gemigreerde Nederlanders Marokkanen hun standpunt mbt Joden of wat dan ook niet. Toch vond je het een goede ontwikkeling dat die mensen die hier geboren zijn toch emigreren want ze hebben een kenmerk die overeenkomst met een groep van 1 miljoenen nede... mensen waar een relatief hoog percentage Jodenhaat is.
Je kijkt iedereen van een groep aan op een deel van de groep.
Dat deden we ze in Duitsland n Nederland ook al een paar keer. Er waren allerlei redenen om een probleem met 'de Jood' te hebben. Jij weet er duizend keer meer vanaf dan ik. Was dat voor 1940 en weet ik veel welke tientallen/honderden pogroms ver voor 1900 rationeel?
Ik ben het op zich eens met je hele post hoor, maar ik had het nergens over vervolgen en discrimineren, daar sta ik niet voor. Ik denk simpelweg dat het goed is dat streng gelovigen emigreren ipv in NL in een parallelle samenleving te leven. Of dat nou strenge moslims zijn of extreem orthodoxe joden maakt mij niks uitquote:Op maandag 8 april 2024 20:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik weet dat die cijfers er zijn. Zou elke groep waar de Jodenhaat hoger is dan onder niet-moslims dus dan maar iedereen van die groep over een kam geschoren worden? Er zijn meer groepen dan moslims, dit kan wel eens vervelend worden.
Dan mis ik ook nog waarom dat cijfer onder niet moslims leidend is. Waarom is dat de lat? Misschien veel te hoog (of te laag). Moet alle Chinezen tot drie generaties terug ook weg? Daarnaast mis ik al helemaal waarom ALLE mensen die ongewild tot een van die groepen zouden horen ondanks hun normen, waarden, idealen, principes of standpunten ineens bij idioten horen. Dat vind ik knap lullig voor zo'n Aboutaleb, hij vecht zelfs tegen jodenhaat, is wel een moslim brrrrr
Er is maar een reden om iedereen over een kam te willen scheren en dat is omdat het over anderen gaat, over 'hun', en niet over onszelf. Als een Jood Nederland zou willen verlaten vanwege de haat, het verlies aan vrijheid (waar het hier in dit topic al jaren overgaat), dan staat het hele topic op zijn kop. Dan is het verschrikkelijk. Alleen nu gaat 't niet om ons maar om anderen, om de vijand, en dan is het prima dat een minderheid van die groep op alles en iedereen van die hele groep geprojecteerd wordt.
Dat is nooit ok.
Nog zo'n cijfer. Intolerantie, discriminatie en criminaliteit ligt veel hoger onder laagopgeleiden. Laagopgeleiden wonen in de slechte buurten. Gaan we mensen 'veroordelen' omdat ze in een slechte wijk wonen?
Ik zou het fijn vinden als iedereen hier in vrijheid kan wonen, helaas worden ook de autochtonen met de dag intoleranter. Natuurlijk zijn er redenen waarom we intoleranter worden, alleen elke gek heeft argumenten waarom x, y of z. Haat is nooit rationeel
Uiteraard niet. Ik denk ook niet dat ze de vrouwen na enkele maanden verkrachten zouden vrijlaten. Het staat nogal slordig als ze zwanger zijn en zo. Dat gaat toch wat sympathie kosten, dat snapt Hamas ook wel. Dan is lijken overdragen beter. Tegen de tijd dat bewezen is dat ze misbruikt waren brult iedereen weer braaf GeNoCiDuH!quote:
Niet verrassend en een van de redenen dat ze al maanden onderhandelingen traineren.quote:
There is no racial bigotry here. I do not look down on niggers, kikes, wops or greasers. Here you are all equally worthless.quote:Op maandag 8 april 2024 19:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het woord 'zuiver' ligt gevoelig gezien Joop zijn Joodse achtergrond. Zou graag zien dat jij hier rekening mee houdt.
En streng gereformeerden?quote:Op maandag 8 april 2024 20:55 schreef oblo het volgende:
[..]
Ik ben het op zich eens met je hele post hoor, maar ik had het nergens over vervolgen en discrimineren, daar sta ik niet voor. Ik denk simpelweg dat het goed is dat streng gelovigen emigreren ipv in NL in een parallelle samenleving te leven. Of dat nou strenge moslims zijn of extreem orthodoxe joden maakt mij niks uit
Tja, het was nu eenmaal een hamasbasis met een ziekenboeg.quote:
Daarom juist. De enige manier om informatie te krijgen is via NGO's.quote:Op maandag 8 april 2024 21:20 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Strikt technisch is de WHO natuurlijk geen journalistieke organisatie.
Ah je was erbij?quote:Op maandag 8 april 2024 21:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
Tja, het was nu eenmaal een hamasbasis met een ziekenboeg.
Wat had je gedacht? Dat ze daar buut vrij konden gaan roepen?
Het was geen seconde in me opgekomen.quote:Op maandag 8 april 2024 21:25 schreef oblo het volgende:
[..]
ja ook, waarom vraag je dit? Probeer je hypocrisie te ontdekken?
Geen idee. Onafhankelijk onderzoek is er niet en journalisten worden niet toegelaten.quote:Op maandag 8 april 2024 21:29 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het feit dat dat het vol zat met hamasholes zegt genoeg.
Of zaten die daar niet?
Dat weet @Kijkertje niet, want hij was er niet bij en er waren geen journalisten.quote:Op maandag 8 april 2024 21:29 schreef Ulx het volgende:
[..]
Of zaten die daar niet?
Gaat het wel eens door je hoofd dat ja, Hamas gestoord is, maar tevens dat de destructie die we nu zien in Gaza ook wel eens niet helemaal meer in de haak zou kunnen zijn? En dat Isral daar dan ook ietsiepietsie verantwoordelijkheid voor draagt?quote:Op maandag 8 april 2024 21:29 schreef Ulx het volgende:
[..]
Of zaten die daar niet?
Moeten die niet vr een aanval de boel controleren? Anders is het mosterd na de maaltijd.quote:Op maandag 8 april 2024 21:31 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Geen idee. Onafhankelijk onderzoek is er niet en journalisten worden niet toegelaten.
Hoezo? Waarom zou een ziekenhuis een vrijhaven voor Hamas moeten zijn?quote:Op maandag 8 april 2024 21:33 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Gaat het wel eens door je hoofd dat ja, Hamas gestoord is, maar tevens dat de destructie die we nu zien in Gaza ook wel eens niet helemaal meer in de haak zou kunnen zijn? En dat Isral daar dan ook ietsiepietsie verantwoordelijkheid voor draagt?
Ze hebben daar zo veel rattenholen dat hamas zelf zei dat als israel ze vol met water zou pompen dat bodemverzakkingen zou veroorzaken.quote:Op maandag 8 april 2024 21:29 schreef Ulx het volgende:
[..]
Of zaten die daar niet?
In bredere zin de destructie en het hoge aantal doden in Gazaquote:Op maandag 8 april 2024 21:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoezo? Waarom zou een ziekenhuis een vrijhaven voor Hamas moeten zijn?
En NGO's maken zelf regels om verspreiding tegen te gaan (in een NDA vastgelegd, onderandere) zoals ik eerder schreef - waarschijnlijk ook uit (zelf)bescherming.quote:Op maandag 8 april 2024 21:25 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Daarom juist. De enige manier om informatie te krijgen is via NGO's.
En Israel laat niet voor niets geen journalisten toe.
Belgiequote:Op maandag 8 april 2024 21:30 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het was geen seconde in me opgekomen.
Waar moeten die heen dan? Naar Gereformeerdi?
Hoge aantal doden valt mee. 10k hamas, de rest burgers/onduidelijk. Na zes maanden stadsgevechten is dat peanuts.quote:Op maandag 8 april 2024 21:38 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
In bredere zin de destructie en het hoge aantal doden in Gaza
Helemaal in orde, tuurlijk. Hamas stopt niet, dus de vernietiging van Gaza mag daarom onverbloemd doorgaan, het aantal burgerdoden is hoe dan ook twijfelachtig dus tellen we liever helemaal geen burgerdoden mee, maar ook al tellen we ze niet zijn dan ze toch gerechtvaardigd want Hamas stopt niet etc etcquote:Op maandag 8 april 2024 21:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoge aantal doden valt mee. 10k hamas, de rest burgers/onduidelijk. Na zes maanden stadsgevechten is dat peanuts.
Vernietiging had gestopt kunnen worden door Hamas.
Wat is de andere optie? Je weet wat ze deden met de gijzelaars.quote:Op maandag 8 april 2024 21:49 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Helemaal in orde, tuurlijk. Hamas stopt niet, dus de vernietiging van Gaza mag daarom onverbloemd doorgaan, het aantal burgerdoden is hoe dan ook twijfelachtig dus tellen we liever helemaal geen burgerdoden mee, maar ook al tellen we ze niet zijn dan ze toch gerechtvaardigd want Hamas stopt niet etc etc
Everybody triggerhappy!!
Geen vuiltje aan de lucht qua geweten, helemaal naar de klote mag Gaza en de gehele bevolking mag op de Hamas blaren zitten.
Isral is helemaal okee, olee olee.
Te veel mensen zijn oorlogsgek geworden in die contreien, en ja, aan beide kanten.
Ja, Hamas ontzettend heel slecht. Van hen hoef je weinig te verwachten, dat is waar.quote:Op maandag 8 april 2024 21:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat is de andere optie? Je weet wat ze deden met de gijzelaars.
quote:Netanyahu voert druk op en zegt dat er een datum is voor offensief in Rafah
De Isralische premier Benjamin Netanyahu heeft maandag aangekondigd dat een datum is vastgesteld voor een offensief in de stad Rafah. Zo'n inval ligt internationaal zeer gevoelig. Er bevinden zich naar schatting zo'n anderhalf miljoen ontheemde Palestijnen in de stad.
De Isralische premier zei niet wanneer de inval precies gaat plaatsvinden.
'Jamaar Israel'quote:
'Jamaar Israel'quote:
Zo'n aanval ligt zeer gevoelig.quote:
De logica is sterk in deze.quote:Op maandag 8 april 2024 21:49 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
het aantal burgerdoden is hoe dan ook twijfelachtig dus tellen we liever helemaal geen burgerdoden mee
Wil Israel Hamas volledig verslaan, dan zullen ze Gaza volledig moeten bezetten imo. Dat gaat een lastig en langdurig probleem worden. Een groot deel van Noordelijk Isral zal onbewoonbaar blijven voor mensen die denken weer huiswaarts te kunnen keren.quote:Op maandag 8 april 2024 22:28 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Zo'n aanval ligt zeer gevoelig.
Niet bij degenen om wie het gaat. Laat de rest van de wereld gewoon z'n muil eens houden en Isral laten doen wat het moet doen.
Dat is toch in het voordeel van het zionistisch project. Dan blijkt zo'n man toch iets genuanceerder te reageren dan de gemiddelde zionist.quote:Op maandag 8 april 2024 10:48 schreef Homey het volgende:
Bizar al die (negatieve) focus op Netanyahu.
Nooit een focus op de leiders van Hamas. Wie zijn dat precies? Wat zeggen ze? Krijgen ze kritische vragen? Doen zij niet aan persconferenties? Etcetera, etcetera.
Nooit hoor je iets over hen op het 8 uur journaal.
Dat is toch in het voordeel van het zionistisch project. Dan blijkt zo'n man toch iets genuanceerder te reageren dan de gemiddelde zionist.quote:Op maandag 8 april 2024 10:48 schreef Homey het volgende:
Bizar al die (negatieve) focus op Netanyahu.
Nooit een focus op de leiders van Hamas. Wie zijn dat precies? Wat zeggen ze? Krijgen ze kritische vragen? Doen zij niet aan persconferenties? Etcetera, etcetera.
Nooit hoor je iets over hen op het 8 uur journaal.
En moslim hater die anderen van joden haat beschuldigd. Moet niet gekker worden.quote:Op maandag 8 april 2024 17:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, ik heb eigenlijk geen idee waar je het over hebt. Het is een feit dat binnen Islamtische kringen er disproportioneel veel antisemitisme is, vooral onder religieuze moslims. Dus als veel (religieuze) moslims het Westen verlaten, neemt dit af. Dat is niet meer dan een logisch gevolg. En als je mij niet wil geloven, zie bijvoorbeeld deze hoorzitting omtrent antisemitisme van een aantal jaar geleden in de Tweede Kamer:
[..]
Hetzelfde geldt als het over de staat Isral gaat. Zie bijvoorbeeld:
[..]
Ook hebben Islamtische jongeren een negatief effect op het onderwijs over de Holocaust en antisemitisme:
[..]
[..]
[..]
Het mag duidelijk zijn dat zulke sentimenten er dus al op jonge leeftijd inzitten.
In plaats dus allerlei rare aantijgingen richting mij te maken, zou ik mij als ik jou was jezelf vooral afvragen waarom jij er zelf moeite mee hebt dat dit soort zaken benoemd worden? Er is zoals je kunt zien genoeg over geschreven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |