abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 april 2024 @ 17:17:25 #241
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213138432
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2024 16:42 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Iedereen kent jouw islam rants wel, jijzelf toch ook?

als die video over Joden was gegaan, dat die steeds vaker overwegen te emigreren vanwege hun geloof en iemand reageert met: "Dit zou natuurlijk een prima ontwikkeling zijn" dan wordt die persoon gewoon een antisemiet genoemd. Heel simpel en volledig terecht.

Verder doe je het in je laatste zin nog een keer dunnetje over "Ook zou het voor een afname in antisemitisme en anti-Israël sentimenten zorgen als veel moslims besluiten het Westen te verlaten". Je hebt geen idee of die mensen die overwegen te emigreren antisemiet zijn, toch scheer je iedereen over een kam. Dan mag het, als de moslims 't maar niet doen hé
Nee, ik heb eigenlijk geen idee waar je het over hebt. Het is een feit dat binnen Islamtische kringen er disproportioneel veel antisemitisme is, vooral onder religieuze moslims. Dus als veel (religieuze) moslims het Westen verlaten, neemt dit af. Dat is niet meer dan een logisch gevolg. En als je mij niet wil geloven, zie bijvoorbeeld deze hoorzitting omtrent antisemitisme van een aantal jaar geleden in de Tweede Kamer:
quote:
Antisemitistische opvattingen komen in alle bevolkingsgroepen voor. Zij zijn echter bijzonder sterk verbreid onder moslims, waar antisemitisme geen randverschijnsel is, maar een grote minderheid of zelfs de meerderheid kenmerkt. Bovendien blijkt uit onderzoek een duidelijke samenhang met religiositeit: onder de religieuze moslims en in het bijzonder onder degenen daarvan die een fundamentalistische geloofsopvatting aanhangen, is het antisemitisme veel sterker verbreid – in de orde van grootte van 60-70% - dan onder niet-praktiserende of seculiere moslims. Omdat moslims in Europa een relatief klein deel – ongeveer 5% - van de bevolking uitmaken, zijn desondanks de meeste antisemieten niet –moslim.

Bron
Hetzelfde geldt als het over de staat Israël gaat. Zie bijvoorbeeld:
quote:
Een klein percentage van de christelijke en niet-gelovige jongeren denkt niet zo positief over Joden in Nederland; onder islamitische jongeren is dit aantal iets hoger. Christelijke en niet-gelovige jongeren denken veel vaker niet zo positief over Antillianen, Surinamers, Marokkanen, Turken en in het algemeen moslims dan over Joden in Nederland. We zien verder dat christelijke en niet-gelovige jongeren veel vaker niet zo positief denken over Antillianen, Surinamers, Marokkanen, Turken en in het algemeen moslims dan islamitische jongeren denken over Joden in Nederland. Tegelijkertijd constateren we dat aanzienlijk meer jongeren, in het bijzonder islamitische jongeren, niet zo positief denken over Joden in Israël, over de staat Israël en over zionisten. De uitkomsten van het survey onderzoek bevestigen dat veel islamitische jongeren een sterke betrokkenheid voelen en duidelijke meningen hebben over het conflict tussen Israël en de Palestijnen.

Bron
Ook hebben Islamtische jongeren een negatief effect op het onderwijs over de Holocaust en antisemitisme:
quote:
Leerkrachten hebben thans in klassen met veel islamitische jongeren moeite om antisemitisme bespreekbaar te maken door de heftige en defensieve reacties van de jongeren. Niet zelden zijn reacties in de klas te horen als ‘Waarom moeten we het over de Joden hebben? Waarom niet over de Palestijnen? Worden die dan niet vervolgd?’ of ‘En wij dan, worden wij (Marokkaanse jongeren, Turkse jongeren) niet gediscrimineerd in Nederland?’ Veel islamitische jongeren hebben het gevoel dat met twee maten wordt gemeten bij verschillende vormen van discriminatie in Nederland én in de Nederlandse beeldvorming over het Midden-Oostenconflict. Daardoor dreigen leertrajecten over antisemitisme eerder antisemitische reacties op te roepen dan tegen te gaan

Bron
quote:
Uit recent onderzoek van het weekblad Elsevier en onderzoeksbureau ResearchNet onder 339 docenten blijkt dat één op de vijf docenten in de vier grote steden weleens heeft meegemaakt dat hij of zij de Holocaust niet of nauwelijks ter sprake kon brengen omdat met name islamitische leerlingen daar moeite mee hebben. Vooral docenten op het vmbo stuiten volgens de enquête op weerstand.

Bron
quote:
Steeds meer leraren hebben moeite de Holocaust te bespreken in de klas. Moslimkinderen haten dit onderwerp. De ChristenUnie houdt vandaag een rondetafelgesprek met leraren, joodse organisaties en vertegenwoordigers van de moslimsgemeenschap in de Tweede Kamer over dit probleem.

Zegt de leraar 'Joden', zeggen leerlingen 'Gaza'. Zegt de leraar 'Holocaust', zeggen leerlingen 'allemaal bullshit'. Wissam Feriani, leraar burgerschap op het roc van Amsterdam, heeft het allemaal gehoord. ,,De joden krijgen altijd de schuld. 'Ze horen er niet,' zegt een aantal leerlingen dan. Dat is moeilijk."

Bron
Het mag duidelijk zijn dat zulke sentimenten er dus al op jonge leeftijd inzitten.

In plaats dus allerlei rare aantijgingen richting mij te maken, zou ik mij als ik jou was jezelf vooral afvragen waarom jij er zelf moeite mee hebt dat dit soort zaken benoemd worden? Er is zoals je kunt zien genoeg over geschreven.

[ Bericht 0% gewijzigd door HowardRoark op 08-04-2024 17:26:36 ]
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Forum Admin maandag 8 april 2024 @ 17:17:28 #242
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_213138434
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2024 17:15 schreef Molo het volgende:

[..]
Wie is deze man? Vind het een fijne en realistische uiteenzetting van de hele gruweljkheid en het dilemma van deze oorlog
Joe Rogan, staat normaliter niet echt bekend om zijn nuance. Straks even luisteren.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 8 april 2024 @ 17:20:45 #243
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213138472
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 17:17 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Joe Rogan, staat normaliter niet echt bekend om zijn nuance. Straks even luisteren.
Nee die donkere kerel bedoel ik
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 8 april 2024 @ 17:24:36 #244
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213138516
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2024 17:20 schreef Molo het volgende:

[..]
Nee die donkere kerel bedoel ik
Dat is Coleman Hughes, een bijzonder intelligente man. Heeft ook een podcast en recent zijn eerste boek gepubliceerd. Beide zijn de moeite waard om te checken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213138529
quote:
14s.gif Op maandag 8 april 2024 17:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, ik heb eigenlijk geen idee waar je het over hebt. Het is een feit dat binnen Islamtische kringen er disproportioneel veel antisemitisme is, vooral onder religieuze moslims. Dus als veel (religieuze) moslims het Westen verlaten, neemt dit af. Dit is een afname van antisemitisme een logisch gevolg. En als je mij niet wil geloven, zie bijvoorbeeld deze hoorzitting omtrent antisemitisme van een aantal jaar geleden in de Tweede Kamer:
[..]
Hetzelfde geldt als het over de staat Israël gaat. Zie bijvoorbeeld:
[..]
Ook hebben Islamtische jongeren een negatief effect op het onderwijs over de Holocaust en antisemitisme:
[..]
[..]
[..]
Het mag duidelijk zijn dat zulke sentimenten er dus al op jonge leeftijd inzitten.

In plaats dus allerlei rare aantijgingen richting mij te maken, zou ik mij als ik jou was jezelf vooral afvragen waarom jij er zelf moeite mee hebt dat dit soort zaken benoemd worden? Er is zoals je kunt zien genoeg over geschreven.
Rare aantijging? Vraag een antisemiet waarom hij of zij Joden haat en je gaat van hem of haar allerlei argumenten horen, vast ook iets met percentages.

Dat jij geen onderscheid kan maken tussen haatbaarden, intolerante- an alle andere moslims is precies wat ook het probleem is met die antisemieten of andere intolerante mensen.

Onder de mensen met rood / oranje haar is relatief meer agressie en drugsgebruik. Kijk je daar alle mensen met die haarkleur op aan? Verwijt je collega die in de Biblebelt woont dat we nu weer kinkhoest en andere 'uitgestorven' ziektes in 't land hebben
  maandag 8 april 2024 @ 17:25:27 #246
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213138531
quote:
14s.gif Op maandag 8 april 2024 17:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is Coleman Hughes, een bijzonder intelligente man. Heeft ook een podcast en recent zijn eerste boek gepubliceerd. Beide zijn de moeite waard om te checken.
Zal eens in gaan verdiepen, thanks!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_213138598
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 15:40 schreef egayalS het volgende:
De moord op buitenlandse hulpverleners heeft niet uitgepakt zoals de Israelis hadden gehoopt en bleek de spreekwoordelijke druppel voor Biden;( [ x ]
Hoe hadden ze gehoopt dat het zou uitpakken dan?

Volgens mij was het vooral een voorbeeld van triggerhappy- amateurisme. Het is en blijft een Midden-Oosters land.
pi_213139523
quote:
14s.gif Op maandag 8 april 2024 17:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Snel opgekomen intellectueel en vrijdenker idd. Heeft de storm aan kritiek vanuit zwart Amerika (uncle tom, bounty en de andere usual stuff) behoorlijk goed doorstaan.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
  maandag 8 april 2024 @ 19:30:40 #249
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213139960
twitter
pi_213140174
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2024 16:42 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Iedereen kent jouw islam rants wel, jijzelf toch ook?

als die video over Joden was gegaan, dat die steeds vaker overwegen te emigreren vanwege hun geloof en iemand reageert met: "Dit zou natuurlijk een prima ontwikkeling zijn" dan wordt die persoon gewoon een antisemiet genoemd. Heel simpel en volledig terecht.
Gelovigen die emigreren puur vanwege hun geloof die heb je het liefst niet in grote aantallen in je land, want over het algemeen zijn dat mensen die een soort van parallelle samenleving leven of gaan creëren. En in grote getale kan dat erg problematisch worden. Zie de extreem orthodoxen in Israel. Ik kan je uit ervaring vertellen dat je zulke mensen liever kwijt dan rijk bent.
quote:
Verder doe je het in je laatste zin nog een keer dunnetje over "Ook zou het voor een afname in antisemitisme en anti-Israël sentimenten zorgen als veel moslims besluiten het Westen te verlaten". Je hebt geen idee of die mensen die overwegen te emigreren antisemiet zijn, toch scheer je iedereen over een kam. Dan mag het, als de moslims 't maar niet doen hé
Over het algemeen is er veel meer jodenhaat onder moslims dan niet-moslims in NL. Daar zijn gewoon cijfers van en dat lijkt mij ook algemeen bekend. Dus op zich heeft hij een punt.
  Moderator maandag 8 april 2024 @ 19:43:30 #251
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213140191
Goed verhaal weer Joop :')

Onschuldig is niet hetzelfde als leuk ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_213140348
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 19:43 schreef sp3c het volgende:
Goed verhaal weer Joop :')

Onschuldig is niet hetzelfde als leuk ...
Zou Joop Soesan niet helemaal objectief zijn in deze? _O-
  Moderator maandag 8 april 2024 @ 19:55:23 #253
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213140376
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 19:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Zou Joop Soesan niet helemaal objectief zijn in deze? _O-
Ken hem niet maar dit is geen zuivere koffie!
pi_213140421
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 19:55 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ken hem niet maar dit is geen zuivere koffie!
Het woord 'zuiver' ligt gevoelig gezien Joop zijn Joodse achtergrond. Zou graag zien dat jij hier rekening mee houdt.
pi_213140470
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 19:42 schreef oblo het volgende:

[..]
Gelovigen die emigreren puur vanwege hun geloof die heb je het liefst niet in grote aantallen in je land, want over het algemeen zijn dat mensen die een soort van parallelle samenleving leven of gaan creëren. En in grote getale kan dat erg problematisch worden. Zie de extreem orthodoxen in Israel. Ik kan je uit ervaring vertellen dat je zulke mensen liever kwijt dan rijk bent.
[..]
Over het algemeen is er veel meer jodenhaat onder moslims dan niet-moslims in NL. Daar zijn gewoon cijfers van en dat lijkt mij ook algemeen bekend. Dus op zich heeft hij een punt.
Ik weet dat die cijfers er zijn. Zou elke groep waar de Jodenhaat hoger is dan onder niet-moslims dus dan maar iedereen van die groep over een kam geschoren worden? Er zijn meer groepen dan moslims, dit kan wel eens vervelend worden.

Dan mis ik ook nog waarom dat cijfer onder niet moslims leidend is. Waarom is dat de lat? Misschien veel te hoog (of te laag). Moet alle Chinezen tot drie generaties terug ook weg? Daarnaast mis ik al helemaal waarom ALLE mensen die ongewild tot een van die groepen zouden horen ondanks hun normen, waarden, idealen, principes of standpunten ineens bij idioten horen. Dat vind ik knap lullig voor zo'n Aboutaleb, hij vecht zelfs tegen jodenhaat, is wel een moslim brrrrr

Er is maar een reden om iedereen over een kam te willen scheren en dat is omdat het over anderen gaat, over 'hun', en niet over onszelf. Als een Jood Nederland zou willen verlaten vanwege de haat, het verlies aan vrijheid (waar het hier in dit topic al jaren overgaat), dan staat het hele topic op zijn kop. Dan is het verschrikkelijk. Alleen nu gaat 't niet om ons maar om anderen, om de vijand, en dan is het prima dat een minderheid van die groep op alles en iedereen van die hele groep geprojecteerd wordt.

Dat is nooit oké.

Nog zo'n cijfer. Intolerantie, discriminatie en criminaliteit ligt veel hoger onder laagopgeleiden. Laagopgeleiden wonen in de slechte buurten. Gaan we mensen 'veroordelen' omdat ze in een slechte wijk wonen?

Ik zou het fijn vinden als iedereen hier in vrijheid kan wonen, helaas worden ook de autochtonen met de dag intoleranter. Natuurlijk zijn er redenen waarom we intoleranter worden, alleen elke gek heeft argumenten waarom x, y of z. Haat is nooit rationeel

[ Bericht 4% gewijzigd door opgebaarde op 08-04-2024 20:08:13 ]
  maandag 8 april 2024 @ 20:09:08 #256
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213140623
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2024 20:01 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik weet dat die cijfers er zijn. Zou elke groep waar de Jodenhaat hoger is dan onder niet-moslims dus dan maar iedereen van die groep over een kam geschoren worden? Er zijn meer groepen dan moslims, dit kan wel eens vervelend worden.

Dan mis ik ook nog waarom dat cijfer onder niet moslims leidend is. Waarom is dat de lat? Moet alle Chinezen tot drie generaties terug ook weg? Daarnaast mis ik al helemaal waarom ALLE mensen die ongewild tot een van die groepen zouden horen ondanks hun normen, waarden, idealen, principes of standpunten ineens bij idioten horen. Dat vind ik knap lullig voor zo'n Aboutaleb, hij vecht zelfs tegen jodenhaat, is wel een moslim brrrrr

Er is maar een reden om iedereen over een kam te willen scheren en dat is omdat het over anderen gaat, over 'hun', en niet over onszelf. Als een Jood Nederland zou willen verlaten vanwege de haat, het verlies aan vrijheid (waar het hier in dit topic al jaren overgaat), dan staat het hele topic op zijn kop. Dan is het verschrikkelijk. Alleen nu gaat 't niet om ons maar om anderen, om de vijand, en dan is het prima dat een minderheid van die groep op alles en iedereen van die hele groep geprojecteerd wordt.

Dat is nooit oké.

Nog zo'n cijfer. Intolerantie, discriminatie en criminaliteit ligt veel hoger onder laagopgeleiden. Laagopgeleiden wonen in de slechte buurten. Gaan we mensen veroordelen omdat ze in een slechte wijk wonen?
Hmm, maar niemand maakt toch ook het argument dat het om alle moslims zou gaan? Dat maak jij er iedere keer zelf van. Er wordt alleen aangegeven dat antisemitisme disproportioneel een probleem is Islamtische kringen. Dat wil dus zeggen dat het daar veel meer de norm is dan binnen andere groepen, niet dat letterlijk elke moslim een antisemiet is.
pi_213140791
quote:
14s.gif Op maandag 8 april 2024 20:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm, maar niemand maakt toch ook het argument dat het om alle moslims zou gaan? Dat maak jij er iedere keer zelf van. Er wordt alleen aangegeven dat antisemitisme disproportioneel een probleem is Islamtische kringen. Dat wil dus zeggen dat het daar veel meer de norm is dan binnen andere groepen, niet dat letterlijk elke moslim een antisemiet is.
Jij en anderen kennen van die twee geëmigreerde Nederlanders Marokkanen hun standpunt mbt Joden of wat dan ook niet. Toch vond je het een goede ontwikkeling dat die mensen die hier geboren zijn toch emigreren want ze hebben een kenmerk die overeenkomst met een groep van 1 miljoenen nede... mensen waar een relatief hoog percentage Jodenhaat is.

Je kijkt iedereen van een groep aan op een deel van de groep.

Dat deden we ze in Duitsland én Nederland ook al een paar keer. Er waren allerlei redenen om een probleem met 'de Jood' te hebben. Jij weet er duizend keer meer vanaf dan ik. Was dat voor 1940 en weet ik veel welke tientallen/honderden pogroms ver voor 1900 rationeel?
  maandag 8 april 2024 @ 20:44:33 #258
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213141100
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2024 20:20 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Jij en anderen kennen van die twee geëmigreerde Nederlanders Marokkanen hun standpunt mbt Joden of wat dan ook niet. Toch vond je het een goede ontwikkeling dat die mensen die hier geboren zijn toch emigreren want ze hebben een kenmerk die overeenkomst met een groep van 1 miljoenen nede... mensen waar een relatief hoog percentage Jodenhaat is.

Je kijkt iedereen van een groep aan op een deel van de groep.

Dat deden we ze in Duitsland én Nederland ook al een paar keer. Er waren allerlei redenen om een probleem met 'de Jood' te hebben. Jij weet er duizend keer meer vanaf dan ik. Was dat voor 1940 en weet ik veel welke tientallen/honderden pogroms ver voor 1900 rationeel?
Nee, niemand heeft het over de twee Marokkanen in kwestie maar over de bredere trend van emigratie. Het blijft een realiteit dat als er minder Islam in het Westen zou zijn, antisemitisme ook zou afnemen.

En de vergelijking met de periode voor de Tweede Wereldoorlog is ongepast. De haat jegens Joden was ongefundeerd en op basis van belachelijke leugens en letterlijke rassenleer. Europese Joden waren in veel gevallen juist uitstekend geïntegreerd en wisten zich op positieve manieren te onderscheiden in de samenleving, helaas was dit enkel een reden tot meer haat.

De problemen die worden benoemd met de Islam zijn ook niet op basis van verzinsels, laat staan zoiets als rassenleer, maar het resultaat van structureel negatief gedrag dat statistisch aantoonbaar is. Dit maakt de situatie dus onvergelijkbaar.
pi_213141278
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2024 20:01 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dan mis ik ook nog waarom dat cijfer onder niet moslims leidend is. Waarom is dat de lat? Misschien veel te hoog (of te laag). Moet alle Chinezen tot drie generaties terug ook weg? Daarnaast mis ik al helemaal waarom ALLE mensen die ongewild tot een van die groepen zouden horen ondanks hun normen, waarden, idealen, principes of standpunten ineens bij idioten horen. Dat vind ik knap lullig voor zo'n Aboutaleb, hij vecht zelfs tegen jodenhaat, is wel een moslim brrrrr

Dat is nooit oké.

Nog zo'n cijfer. Intolerantie, discriminatie en criminaliteit ligt veel hoger onder laagopgeleiden. Laagopgeleiden wonen in de slechte buurten. Gaan we mensen 'veroordelen' omdat ze in een slechte wijk wonen?

Ik zou het fijn vinden als iedereen hier in vrijheid kan wonen, helaas worden ook de autochtonen met de dag intoleranter. Natuurlijk zijn er redenen waarom we intoleranter worden, alleen elke gek heeft argumenten waarom x, y of z. Haat is nooit rationeel
Ik ben het op zich eens met je hele post hoor, maar ik had het nergens over vervolgen en discrimineren, daar sta ik niet voor. Ik denk simpelweg dat het goed is dat streng gelovigen emigreren ipv in NL in een parallelle samenleving te leven. Of dat nou strenge moslims zijn of extreem orthodoxe joden maakt mij niks uit
  Moderator maandag 8 april 2024 @ 21:02:57 #260
8781 crew  Frutsel
pi_213141531
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2024 21:02 schreef Frutsel het volgende:
[ x ]
Wat een verrassing.
pi_213141565
quote:
[ x ]
Uiteraard niet. Ik denk ook niet dat ze de vrouwen na enkele maanden verkrachten zouden vrijlaten. Het staat nogal slordig als ze zwanger zijn en zo. Dat gaat toch wat sympathie kosten, dat snapt Hamas ook wel. Dan is lijken overdragen beter. Tegen de tijd dat bewezen is dat ze misbruikt waren brult iedereen weer braaf GeNoCiDuH!
  maandag 8 april 2024 @ 21:17:22 #263
323401 Kijkertje
met filter
pi_213141568
twitter

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator maandag 8 april 2024 @ 21:19:56 #264
8781 crew  Frutsel
pi_213141592
quote:
9s.gif Op maandag 8 april 2024 21:13 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Wat een verrassing.
Dus Rafah gaat ook aan gort.
pi_213141595
quote:
[ x ]
Niet verrassend en een van de redenen dat ze al maanden onderhandelingen traineren.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 8 april 2024 @ 21:20:29 #266
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_213141601
quote:
81s.gif Op maandag 8 april 2024 21:17 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
[ x ]
Strikt technisch is de WHO natuurlijk geen journalistieke organisatie.
  Moderator maandag 8 april 2024 @ 21:21:25 #267
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213141608
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 19:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het woord 'zuiver' ligt gevoelig gezien Joop zijn Joodse achtergrond. Zou graag zien dat jij hier rekening mee houdt.
There is no racial bigotry here. I do not look down on niggers, kikes, wops or greasers. Here you are all equally worthless.
  maandag 8 april 2024 @ 21:21:26 #268
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_213141609
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 20:55 schreef oblo het volgende:

[..]
Ik ben het op zich eens met je hele post hoor, maar ik had het nergens over vervolgen en discrimineren, daar sta ik niet voor. Ik denk simpelweg dat het goed is dat streng gelovigen emigreren ipv in NL in een parallelle samenleving te leven. Of dat nou strenge moslims zijn of extreem orthodoxe joden maakt mij niks uit
En streng gereformeerden?
pi_213141656
quote:
81s.gif Op maandag 8 april 2024 21:17 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
[ x ]
Tja, het was nu eenmaal een hamasbasis met een ziekenboeg.

Wat had je gedacht? Dat ze daar buut vrij konden gaan roepen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2024 21:26:07 ]
pi_213141657
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 21:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
En streng gereformeerden?
ja ook, waarom vraag je dit? Probeer je hypocrisie te ontdekken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')