Dat zei hij ook over airliners.quote:Op zondag 21 april 2024 12:42 schreef WammesWaggel het volgende:
Je zou denken dat Unilever een intressante kandidaat is voor een investering van Berkshire als er een ander management aan gesteld zou worden...
Maar na het debacle van Kraft-Heinz blijft ome Warren vast verre van die sector

Ik heb een staatsleningen en etf euro overnight rate swapquote:Op woensdag 24 april 2024 08:57 schreef Steven184 het volgende:
Iemand hier die in bond/obligatie ETFs zit als defensieve aanvulling?

Ik heb https://www.ishares.com/n(...)bond-0-1yr-ucits-etfquote:Op woensdag 24 april 2024 08:57 schreef Steven184 het volgende:
Iemand hier die in bond/obligatie ETFs zit als defensieve aanvulling?

Ja zit wat in.quote:Op zondag 21 april 2024 00:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Omdat de Rabo nu aanbiedt ze voor 108,5 te kopen. Boven de marktwaarde. Dan koop ik ze daarna voor minder terug

quote:Op woensdag 24 april 2024 11:45 schreef dop het volgende:
[..]
Ik heb een staatsleningen en etf euro overnight rate swap
Thanks - ik ga even op onderzoek en eventueel ook wat toevoegen.quote:Op woensdag 24 april 2024 12:09 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Ik heb https://www.ishares.com/n(...)bond-0-1yr-ucits-etf
Amerikaanse T-Bills die >5% yielden op dit moment, betaalt in maart en september uit. Als je liever geen distributies hebt, dan is er ook een accumulerende T-Bill ETF, dat is deze https://www.ishares.com/n(...)bond-0-1yr-ucits-etf

Dan moet je ingaan op het bod van de Rabo. Hoe dat gaat hoor je van je brokerquote:Op woensdag 24 april 2024 13:38 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Ja zit wat in.
Hoe kun je ze verkopen tegen 108.5?

Op basis van de resultaten zou je verwachten dat het gelijk blijft of daalt.quote:Op woensdag 24 april 2024 17:37 schreef Breekfast het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom Tesla 11% in de plus staat na deze cijfers?

Voor Rabobank certificaten zit ik gewoon bij de Rabobank, maar ik zie hier nergens berichtgeving over.quote:Op woensdag 24 april 2024 15:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan moet je ingaan op het bod van de Rabo. Hoe dat gaat hoor je van je broker

Dat was bij degiro heel raar. Ik moest tegen een limiet een soort pseudo-aandelen kopen, wat eerst niet lukte omdat ik een rare foutmelding kreeg. Toen dat met de helpdesk was opgelost stonden zowel mijn Rabo certificaten als die pseudo-aandelen in mijn portefeuille. Op zeker moment zijn mijn certificaten toen verdwenen.quote:Op donderdag 25 april 2024 09:03 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Voor Rabobank certificaten zit ik gewoon bij de Rabobank, maar ik zie hier nergens berichtgeving over.
Hoe ben jij akkoord gegaan?

Ja, het klopt op zich allemaal wel, maar niet transparant of intuļtief.quote:Op donderdag 25 april 2024 12:16 schreef JimmyJames het volgende:
Ik zou bloednerveus worden van zo'n broker...

Hč, jammer, ik logde al in bij de bank om wat van de ETF bij te kopen met die kortingquote:Op donderdag 25 april 2024 15:19 schreef monkyyy het volgende:
Nasdaq futures -10%, zien mijn ogen dit nou goed?
Edit: nee dat klopt niet, Seekingalpha laat gewoon gekke getallen zien

Toen moest je nog inbellen.quote:

In het begin wel.quote:

Microsoft en Meta zijn enigszins in de ramsj..quote:Op donderdag 25 april 2024 15:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hč, jammer, ik logde al in bij de bank om wat van de ETF bij te kopen met die korting

Zit een beetje te twijfelen om er op in te gaan. Zou me iets van 500 euro opleveren als ik ze zou mogen verkopen en weer terug zou kopen tegen de huidige koers. Maar Rabo-certificaathouders zijn natuurlijk allemaal van die behoudende boomers die hun certificaten gelijk weer terugkopen. Als ik het daardoor tegen de 108 weer terug moet kopen is het de moeite niet waard.quote:Op zondag 21 april 2024 00:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Omdat de Rabo nu aanbiedt ze voor 108,5 te kopen. Boven de marktwaarde. Dan koop ik ze daarna voor minder terug

Wat zijn het ook voor hoge transactiekosten, 28 euro per economische eigenaar...quote:Op donderdag 25 april 2024 19:34 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Zit een beetje te twijfelen om er op in te gaan. Zou me iets van 500 euro opleveren als ik ze zou mogen verkopen en weer terug zou kopen tegen de huidige koers. Maar Rabo-certificaathouders zijn natuurlijk allemaal van die behoudende boomers die hun certificaten gelijk weer terugkopen. Als ik het daardoor tegen de 108 weer terug moet kopen is het de moeite niet waard.
Plus dat je nu al weet dat DeGiro iets gaat verkloten

Dat blijft natuurlijk de vraag. Sowieso moet je er niet op rekenen meer dan 20-25% van wat je aanbiedt te verkopen..quote:Op donderdag 25 april 2024 19:34 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Zit een beetje te twijfelen om er op in te gaan. Zou me iets van 500 euro opleveren als ik ze zou mogen verkopen en weer terug zou kopen tegen de huidige koers. Maar Rabo-certificaathouders zijn natuurlijk allemaal van die behoudende boomers die hun certificaten gelijk weer terugkopen. Als ik het daardoor tegen de 108 weer terug moet kopen is het de moeite niet waard.
Plus dat je nu al weet dat DeGiro iets gaat verkloten

Heerlijk, die wetgeving die iedere burger verdacht maaktquote:Op vrijdag 26 april 2024 11:32 schreef monkyyy het volgende:
Ik krijg weer irritante KYC vragen van Saxo

Waarom niet rustig elke week/maand wat terugkopen?quote:Op vrijdag 26 april 2024 13:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
Nog geen Tesla teruggekocht, ik wacht eerst nog rustig Q2 af, dus na 1 juli maar weer eens zien.

Ik vertrouw Tesla wel maar verwacht eigenlijk dat de koers weer inzakt.quote:Op vrijdag 26 april 2024 14:29 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Waarom niet rustig elke week/maand wat terugkopen?
Dan had je ook voor de cijfers wat Tesla gehad.
Ik vertrouw Tesla niet. Maar anders zou ik zelf zo te werk gaan.

quote:Op vrijdag 26 april 2024 11:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Heerlijk, die wetgeving die iedere burger verdacht maakt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Om bankafschriften vragen, brutaal. En zo'n dreigmailtje erachteraan, als ik niet gauw antwoord bestaat er de kans dat de boel gewoon op slot gaat. You can learn anything, the secret lies in discipline.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.

Herkenbaar. Maakt ook niet uit welke bank of broker, ze hebben allemaal hun eigen manier maar gegevens inleveren zal je.quote:Op vrijdag 26 april 2024 17:24 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Om bankafschriften vragen, brutaal. En zo'n dreigmailtje erachteraan, als ik niet gauw antwoord bestaat er de kans dat de boel gewoon op slot gaat.

quote:Op vrijdag 26 april 2024 17:24 schreef monkyyy het volgende:
[..]Wat een matig taalgebruik ookSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Om bankafschriften vragen, brutaal. En zo'n dreigmailtje erachteraan, als ik niet gauw antwoord bestaat er de kans dat de boel gewoon op slot gaat. Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.

Ik kreeg ze eerst van IBKR en vervolgens van Rabobank wat ik allemaal in Ierland deed (IBKR heeft een Ierse tegenrekening als je opneemt).quote:Op vrijdag 26 april 2024 18:19 schreef maan_man het volgende:
Ze slaan inderdaad wel door met het uitvragen van stukken. Tot nu toe gelukkig nog geen last van gehad. Of mijn vermogen is niet zo interessant of IBKR is al buitenlandse broker wat coulanter.
 En van kansspelen werd de Rabo al helemaal bloednerveus. Offboarding, P&L per gespeelde hand, miljoenenwinsten die ik gemaakt zou hebben.
 En van kansspelen werd de Rabo al helemaal bloednerveus. Offboarding, P&L per gespeelde hand, miljoenenwinsten die ik gemaakt zou hebben.  Vervolgens lever je die hele zooi in en hoor je niets meer, nu een aantal maanden geleden dus ik neem aan dat het nog oké is. Enfin, toch weg bij de Rabo als mijn huis is gepasseerd 1 juli, dus zak er in. Ik zie wel of er zwarte busjes van de FIU voor de deur staan straks.
 Vervolgens lever je die hele zooi in en hoor je niets meer, nu een aantal maanden geleden dus ik neem aan dat het nog oké is. Enfin, toch weg bij de Rabo als mijn huis is gepasseerd 1 juli, dus zak er in. Ik zie wel of er zwarte busjes van de FIU voor de deur staan straks.

Ondanks dat de Rabobank wel scherp is en vrij snel vragen stelt, zijn ze wel het meest redelijk tot nu toe.quote:Op maandag 29 april 2024 12:43 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik kreeg ze eerst van IBKR en vervolgens van Rabobank wat ik allemaal in Ierland deed (IBKR heeft een Ierse tegenrekening als je opneemt).En van kansspelen werd de Rabo al helemaal bloednerveus. Offboarding, P&L per gespeelde hand, miljoenenwinsten die ik gemaakt zou hebben.
Vervolgens lever je die hele zooi in en hoor je niets meer, nu een aantal maanden geleden dus ik neem aan dat het nog oké is. Enfin, toch weg bij de Rabo als mijn huis is gepasseerd 1 juli, dus zak er in. Ik zie wel of er zwarte busjes van de FIU voor de deur staan straks.

ToffCap update iedere maandag een pdfje met oa grote buybacks (maar ook insider buys, spinoffs, M&A's, liquidaties). Volledig graties te krijgen.quote:Op maandag 29 april 2024 19:19 schreef Steven184 het volgende:
Iemand trouwens die weet heeft van een goed overzicht van de aandeleninkoopprogramma's van de verschillende bedrijven? (Vergelijkbaar met de dividendwebsites)

Dit is fantastisch, bedankt!quote:Op maandag 29 april 2024 19:32 schreef monkyyy het volgende:
[..]
ToffCap update iedere maandag een pdfje met oa grote buybacks (maar ook insider buys, spinoffs, M&A's, liquidaties). Volledig graties te krijgen.
https://toffcap.substack.com/p/toffcaps-monday-monitor-23
Onderaan een download knop naar de pdf. Wat betreft buy backs stodn er deze week dit in::
[ afbeelding ]

In mijn geval was IBKR juist de eerste die begon met het opvragen van gedetailleerd bewijs materiaal. Ik had de grootste moeite om alles bij elkaar te krijgen en in te scannen. Bijvoorbeeld verkoop contracten van jaren geleden, alleen op papier. Je merkt dan ook dat sommige banken bank afschriften van de afgelopen x jaar online aanbieden, maar dat je oudere afschriften specifiek moet aanvragen en alleen per post krijgt bezorgd..quote:Op vrijdag 26 april 2024 18:19 schreef maan_man het volgende:
Ze slaan inderdaad wel door met het uitvragen van stukken. Tot nu toe gelukkig nog geen last van gehad. Of mijn vermogen is niet zo interessant of IBKR is al buitenlandse broker wat coulanter.

Ik verwacht niet dat ze in de buurt van de 100% komen en zo wel dan koop ik wat bij .quote:Op woensdag 1 mei 2024 22:39 schreef LXIV het volgende:
Van de Rabo certificaten krijg je Max 100K of 1/3 van wat je aangeboden hebt toegekend..
Volgens mij stond dit niet in de prospectus.. ik verwacht dat de certificaten behoorlijk zullen dalen na toekenning

Ik denk rond de 102quote:Op woensdag 1 mei 2024 23:09 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat ze in de buurt van de 100% komen en zo wel dan koop ik wat bij .
6,5% couponrente is erg netjes!

Wanneer is die toekenning?quote:Op woensdag 1 mei 2024 22:39 schreef LXIV het volgende:
Van de Rabo certificaten krijg je Max 100K of 1/3 van wat je aangeboden hebt toegekend..
Volgens mij stond dit niet in de prospectus.. ik verwacht dat de certificaten behoorlijk zullen dalen na toekenning

Worden die dingen in box 3 nog steeds beschouwd als aandelen? Want dat is natuurlijk wel killing voor vastrentend, helemaal als je daar wel diep achtergesteld voor moet slikken en de fiscus daar lak aan heeft.quote:Op woensdag 1 mei 2024 23:09 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat ze in de buurt van de 100% komen en zo wel dan koop ik wat bij .
6,5% couponrente is erg netjes!

Ja.quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Worden die dingen in box 3 nog steeds beschouwd als aandelen? Want dat is natuurlijk wel killing voor vastrentend, helemaal als je daar wel diep achtergesteld voor moet slikken en de fiscus daar lak aan heeft.

Omdat dat de inkomstenstroom verhoogt, plain and simple.quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja.
Wat ik idioot vind is dat de fiscus er vanuit gaat dat als je vermogen groter is, je meer aandelen en minder obligaties hebt. Hoezo dan en waarom?

Wees niet bang hoor, ze zijn druk bezig de box 3 belasting te wijzigen en zo snel mogelijk.quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:09 schreef nostra het volgende:
[..]
Omdat dat de inkomstenstroom verhoogt, plain and simple.

Voordat de belastingdienst van hun AS/400 systemen af is, de eindeloze discussie over vermogens-, vermogenswinst-, vermogensaanwas- en bronbelasting tot een einde is gekomen, zitten we allang weer in een jaar waarin aandelen -20% doen en er iets anders bedacht moet worden.quote:Op donderdag 2 mei 2024 12:10 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Wees niet bang hoor, ze zijn druk bezig de box 3 belasting te wijzigen en zo snel mogelijk.
Dan betaal je 2 tot 4x zoveel als nu.
Al dat gehuil over werkelijk rendement, dit is dan het resultaat.

Bd ziet ze als obligaties.quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Worden die dingen in box 3 nog steeds beschouwd als aandelen? Want dat is natuurlijk wel killing voor vastrentend, helemaal als je daar wel diep achtergesteld voor moet slikken en de fiscus daar lak aan heeft.

Lol zitten zij nog steeds op as400?quote:Op donderdag 2 mei 2024 12:14 schreef nostra het volgende:
[..]
Voordat de belastingdienst van hun AS/400 systemen af is, de eindeloze discussie over vermogens-, vermogenswinst-, vermogensaanwas- en bronbelasting tot een einde is gekomen, zitten we allang weer in een jaar waarin aandelen -20% doen en er iets anders bedacht moet worden.

BTW draait op iets uit 1982, dus misschien nog erger.quote:Op donderdag 2 mei 2024 12:15 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Lol zitten zij nog steeds op as400?

Nee.quote:Op donderdag 2 mei 2024 12:14 schreef nostra het volgende:
[..]
Voordat de belastingdienst van hun AS/400 systemen af is, de eindeloze discussie over vermogens-, vermogenswinst-, vermogensaanwas- en bronbelasting tot een einde is gekomen, zitten we allang weer in een jaar waarin aandelen -20% doen en er iets anders bedacht moet worden.

Musk gonna Musk.quote:Tesla’s TSLA move this week to lay off much of the team responsible for creating the largest and most successful electric-vehicle charging network in the U.S. threw the industry into a state of shock and confusion.
The layoffs halted construction work at a dozen Supercharger sites in Texas. In New York, property owners in negotiations with Tesla were left hanging as discussions about adding chargers to their sites were ongoing.
The upheaval comes as the EV industry struggles with sluggish sales growth and a bumpy rollout of a national highway-charging network.
The Tesla layoffs were sweeping and included employees in the sales force to those overseeing the construction of charging sites, according to people familiar with the decision. Contractors and executives at other automakers that have partnered with Tesla on charging described widespread confusion over the future of Tesla’s charging business.
Tesla has long been the bright spot in a messy charging world, outbuilding and outperforming other companies to create the closest thing the U.S. has to a national highway network, considered the linchpin to greater EV adoption. A Tesla pullback in EV charging could slow the entire U.S. market.
Tesla has been opening up its network to other kinds of cars and chasing—and winning—public funding for chargers, a boon to the Biden administration’s plans to build out national charging infrastructure. States have started to release the first wave of around $5 billion for a highway network, approved in the 2021 federal infrastructure law.
Elon Musk said on social-media platform X that Tesla still plans to grow its Supercharger
The layoffs caught some employees by surprise. One person who was laid off said that while it was understood the company was in a precarious position, the charging business had been viewed as a priority among employees.
Tesla shares fell 1.8% in trading Wednesday after declining 5.6% Tuesday.
The departures also baffled the charging industry.
After Tesla opened its charging to other cars, major automakers spent last summer announcing a switch to the Tesla-designed charging connector and signing agreements to allow their customers access to the Tesla network.
“This is by all accounts a dramatic move,” said Nick Nigro, founder of the research and consulting group Atlas Public Policy.
Tesla should “take things more carefully in the future because increasing amounts of people are dependent on them. In the case of infrastructure projects, there’s lots of sites that are under development, including those that federal awards are attached to,” Nigro said.
On Tuesday, Chief Executive Elon Musk posted on X, “Tesla still plans to grow the Supercharger network, just at a slower pace for new locations and more focus on 100% uptime and expansion of existing locations.”
Some of those laid off woke up Tuesday morning to find themselves locked out of the company computer system and learned about the layoffs in messages to their personal email accounts.
“Dear Employee,” the message began. “As you know, we recently announced a significant decision that impacts the entire organization, and you directly.”
The Information earlier reported that Musk, in an internal email sent late Monday, said he would dismiss everyone in the Supercharger group, and its senior director Rebecca Tinucci was leaving the company.
The world’s most-valuable automaker last week said its first-quarter profit plunged to its lowest level since 2021. Tesla plans to slash more than 10% of its global workforce amid broader cooling in consumer demand for electric vehicles.
The charging pullback is the latest blow to waning growth in EV sales.
At the start of last year, automakers were having a hard time keeping up with demand for EVs, but the well of willing consumers proved more shallow than expected. An early wave of adopters made their purchases and by last summer, dealers began warning of unsold electric vehicles clogging their lots. Within months automakers were scaling down their plans for EVs and adding hybrids to their lineups as those rose in popularity.
At least some of the reason for EV hesitancy is the nation’s fledgling charging network. The ability to repower cars in about 30 minutes and let drivers hopscotch from charger to charger across the country is considered essential to putting EV drivers at ease.
Tesla is known for building charging stations cheaper and faster than competitors. Its installations are up around 19% this year through March, to 1,526 charging ports, according to the firm EVAdoption. That is more than four times as many pieces of equipment as the nearest charging provider.
Andres Pinter, co-CEO of Bullet EV Charging Solutions, a subcontractor building a dozen Supercharger sites in Texas for Tesla, said all 20 of its contacts at Tesla had been laid off. Pinter has received a series of bounceback emails—“This email address is no longer valid. Any future emails sent to this address will not be received”—but no other communication from the company. He halted construction work at the sites for now.
A Tesla slowdown could also leave a gap in the market for others to fill, said Carleen Cullen, co-founder and executive director of Cool the Earth, which advocates for EV adoption and charging reliability.
“With upgrades making stations more reliable, Tesla’s slow-walk approach may cause short-term market upheaval, but it will result in a healthier competitive landscape,” Cullen said.
Adam Gordon, managing partner at New York City-based developer Wildflower, said the company was nearly at the finish line after seven or eight months of lease negotiations with Tesla for a Supercharger site in Queens.
Tuesday morning, Gordon had a text from his contact at Tesla, which said that the group working on the project had been laid off in a 4 a.m. email. He hasn’t heard from anyone from Tesla so far.
“Our perspective is that this kind of behavior doesn’t leave us with a sense that we have a reliable counterparty no matter what they say,” Gordon added.
Write to Jennifer Hiller at jennifer.hiller@wsj.com, Sean McLain at sean.mclain@wsj.com and Ryan Felton at ryan.felton@wsj.com

Hehe, ja that's funny.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 07:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
De belastingdienst heeft inmiddels aangegeven dat zelfs voor 2027 het geen enkel probleem zal zijn het allemaal in/door te voeren.

Kan je allemaal wel roepen, maar zo gebeurt het niet.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:12 schreef nostra het volgende:
[..]
Hehe, ja that's funny.
Enniewee, hoe eerder hoe beter hoor om daadwerkelijk rendement te belasten. Het probleem zit hem niet alleen in de uitvoering, maar vooral in de beleidskeuzes. Belast je dividend, gooi je je geld in Acc ETF's; belast je realisatie, realiseer je niet; belast je aanwas, heb je het geld niet liquide.
Doe gewoon zoals de yanks en je bent er.

En door.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Kan je allemaal wel roepen, maar zo gebeurt het niet.

Ik vond het al bizar dat ze hun superchargers gingen delen met andere auto's. Ze hadden nagenoeg een monopoly op betrouwbare, makkelijk te bereiken snelladers die allemaal ook nog eens op geweldige plekken stonden, aan de snelweg bij een restaurant. Een concurrentievoordeel dat niemand ze op korte termijn kon afpakken. Het was één van de doorslaggevende punten voor mij om in 2021 een Tesla te kopen.quote:

Ja hier ook!quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:27 schreef Sport_Life het volgende:
Ik kreeg gisteren een brief van de Rabobank dat inschrijven tot 30 april mogelijk is..
Dagtekening 17 april maar die is dus 2 weken onderweg geweest
1/3e wordt toegekend dus als je 1000 euro aanbood dan betaal je al 2% transactie kosten.. (7 euro van 333)

Ik betaal nu al 60% meer dan eerst.quote:Op donderdag 2 mei 2024 12:10 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Wees niet bang hoor, ze zijn druk bezig de box 3 belasting te wijzigen en zo snel mogelijk.
Dan betaal je 2 tot 4x zoveel als nu.
Al dat gehuil over werkelijk rendement, dit is dan het resultaat.

Als ik zelf vooruit ga rekenen qua inkomsten dividend maar ook spaarrente door de komende jaren heen, en dat is deels wel redelijk in te schatten tenzij je in cowboy bedrijven zit te beleggen, dan is het over een jaar of 5 alleen houdbaar als ik mijn of ons inkomen weet te verhogen x2.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik betaal nu al 60% meer dan eerst.
Ga ik 2 keer meer betalen dan is verblijf in Nederland voor mij niet meer haalbaar. De belastingdienst vergeet dat van mijn 8% rendement ook nog 5% inflatie moet worden afgetrokken

Toch een keurige 15% van de winstquote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:46 schreef Zwansen het volgende:
Weet iemand waarom Apple eigenlijk dividend uitkeert? Het gaat om 25 cent per kwartaal terwijl het aandeel op $180+ staat. Dus op jaarbasis is het minder dan een half procent rendement.

Er zijn best wel wat fondsen die alleen participeren in dividend uitkerende bedrijven. Indien Apple stopt met uitkeren zijn zij “ verplicht “ om uit te stappen. Daarom werd het uitkeren van een minimaal dividend door Meta en Alphabet ook met gejuich begroet .quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:46 schreef Zwansen het volgende:
Weet iemand waarom Apple eigenlijk dividend uitkeert? Het gaat om 25 cent per kwartaal terwijl het aandeel op $180+ staat. Dus op jaarbasis is het minder dan een half procent rendement.

quote:Berkshire Hathaway zag de bedrijfswinst in het eerste kwartaal met 39% na belastingen stijgen tot een record van $11,2 miljard, gestimuleerd door de kracht van de eigendoms- en ongevallenverzekeringsactiviteiten van het bedrijf en hogere beleggingsinkomsten.
Berkshire verlaagde ook zijn enorme belang in Apple tijdens het eerste kwartaal met ongeveer 13% tot 790 miljoen aandelen, berekent Barron op basis van informatie in het Berkshire 10-Q rapport dat samen met de winstcijfers werd vrijgegeven.
Berkshire had eind 2023 905 miljoen aandelen van de iPhone-maker in handen.

Aandeel Starbucks ging onderuit omdat consumenten hun hand op de knip hielden en voorzichtiger waren met uitgaven aan luxe producten. Dat alles door inflatie natuurlijk. Gaat MacDonalds dat ook niet merken?quote:Op dinsdag 30 april 2024 18:20 schreef JimmyJames het volgende:
Ik had nog wel een euroknaller order ingelegd voor mcdonalds aan $260, maar niet binnengehaald. Cijfers zijn op zich redelijk. Was gewoon een beat geweest zonder het gedoe in het Midden-Oosten.

Zit je nu bij Saxo?quote:Op donderdag 25 april 2024 15:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, het klopt op zich allemaal wel, maar niet transparant of intuļtief.
Binck vond ik nog de beste broker. Niet de goedkoopste maar wel goede service en duidelijk. Alex was ook goed.

Nee, degiro. Heb gedwongen even bij saxo gezeten, maar vond de app niet fijn en de tarieven te hoogquote:Op zaterdag 4 mei 2024 22:31 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Zit je nu bij Saxo?
Saxo is afgelopen maand eindelijk over de brug gekomen met lagere tarieven voor gebruikers, mocht ook wel een keertje na de overname van Binck. Belangrijkste aanpassing is denk ik wel dat de maandelijkse service fee nu een transactietegoed is voor de komende maand.

Tarieven zijn/waren zeker te hoog. Ik heb overwogen naar degiro over te stappen. Maar heb toch besloten bij Saxo te blijven. Saxo is betrouwbaarder. Is al meerdere malen voorgekomen dat vrienden van mij op specifieke momenten wilden handelen en DeGiro eruit lag. Ik kon bij Saxo op die momenten wel gewoon kopen/verkopen. Onderaan de streep weet ik niet wat dan goedkoper is, maar reden genoeg voor mij om bij het duurdere Saxo te blijven.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 23:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, degiro. Heb gedwongen even bij saxo gezeten, maar vond de app niet fijn en de tarieven te hoog

Voor mij was de service fee te hoog. Ik handel maar weinig. Bij Binck had ik een speciale regeling (geen service fee en toch de lage tarieven). Saxo wilde geen speciale regelingen voor klanten meer…quote:Op zondag 5 mei 2024 00:07 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Tarieven zijn/waren zeker te hoog. Ik heb overwogen naar degiro over te stappen. Maar heb toch besloten bij Saxo te blijven. Saxo is betrouwbaarder. Is al meerdere malen voorgekomen dat vrienden van mij op specifieke momenten wilden handelen en DeGiro eruit lag. Ik kon bij Saxo op die momenten wel gewoon kopen/verkopen. Onderaan de streep weet ik niet wat dan goedkoper is, maar reden genoeg voor mij om bij het duurdere Saxo te blijven.

Begrijpelijke keuze dan. Moest je nog betalen om je posities over te zetten naar een andere broker?quote:Op zondag 5 mei 2024 00:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Voor mij was de service fee te hoog. Ik handel maar weinig. Bij Binck had ik een speciale regeling (geen service fee en toch de lage tarieven). Saxo wilde geen speciale regelingen voor klanten meer…

Dat was erg duur. Ik heb alles verkocht en ‘aan de andere kant’ aangekochtquote:Op zondag 5 mei 2024 00:37 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Begrijpelijke keuze dan. Moest je nog betalen om je posities over te zetten naar een andere broker?

Overdragen niet goedkoper?quote:Op zondag 5 mei 2024 08:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat was erg duur. Ik heb alles verkocht en ‘aan de andere kant’ aangekocht

Nog meer cash waar niet echt een bestemming voor is.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 15:32 schreef michaelmoore het volgende:
Buffet stapt deels uit Apple
https://finance.yahoo.com(...)e-hathaway-sees.html
[..]

zou me niets verbazen als Buffett een groot deel van Shell koopt en de company naar de USA haaltquote:Op zondag 5 mei 2024 09:24 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Nog meer cash waar niet echt een bestemming voor is.
Alhoewel men zou kijken naar iets in de financiėle sector in Canada maar dat zou slechts een paar miljard betreffen.
Ben niet zo enthousiast over deze verkoop.
Wel Intressant om de bijeenkomst van Berkshire te bekijken overigens... heb er nu een uur opzitten alweer.

Bizar.quote:Op zondag 5 mei 2024 17:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, dat was 50 euro per regel. Over klantenbinding gesproken!

Ik ga zo nu en dan naar een AGM (virtueel en irl). Ik vul ook regelmatig mijn stembiljet in en dien het dan per email of web portal in. Soms doe ik dat omdat er iets wordt voorgesteld waar ik het niet mee eens ben, maar meestal stem ik mee met het management en/of de meerderheids aandeelhouder als ik tevreden ben over hoe het bedrijf wordt gerund.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 21:25 schreef monkyyy het volgende:
Maken jullie weleens gebruik van je stemrecht met je aandelen? Ik heb dat nog nooit gedaan. Wat gebeurt er dan met mijn stem? Gewoon blanco?

McDonalds levert nou niet bepaald een luxe product. Het is zelfs denkbaar dat die in een periode van krappe consumenten budgetten meer gaan verkopen, omdat klanten Chipotle verruillen voor McDonalds.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 22:11 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Aandeel Starbucks ging onderuit omdat consumenten hun hand op de knip hielden en voorzichtiger waren met uitgaven aan luxe producten. Dat alles door inflatie natuurlijk. Gaat MacDonalds dat ook niet merken?

Gezien hoe duur de Mac is tegenwoordig, kan je beter voor een paar tientjes meer naar een echt restaurant onderhand.quote:Op maandag 6 mei 2024 07:34 schreef jaco het volgende:
[..]
McDonalds levert nou niet bepaald een luxe product. Het is zelfs denkbaar dat die in een periode van krappe consumenten budgetten meer gaan verkopen, omdat klanten Chipotle verruillen voor McDonalds.

Dus omdat eten bij de mac tegenwoordig 12 euro kost ipv 7 euro kun je beter voor 40euro bij een echt restaurant eten?quote:Op maandag 6 mei 2024 09:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Gezien hoe duur de Mac is tegenwoordig, kan je beter voor een paar tientjes meer naar een echt restaurant onderhand.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |