abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213378304
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 18:19 schreef maan_man het volgende:
Ze slaan inderdaad wel door met het uitvragen van stukken. Tot nu toe gelukkig nog geen last van gehad. Of mijn vermogen is niet zo interessant of IBKR is al buitenlandse broker wat coulanter.
In mijn geval was IBKR juist de eerste die begon met het opvragen van gedetailleerd bewijs materiaal. Ik had de grootste moeite om alles bij elkaar te krijgen en in te scannen. Bijvoorbeeld verkoop contracten van jaren geleden, alleen op papier. Je merkt dan ook dat sommige banken bank afschriften van de afgelopen x jaar online aanbieden, maar dat je oudere afschriften specifiek moet aanvragen en alleen per post krijgt bezorgd..

Ik heb hieruit mijn les getrokken en rond de 8ste van elke maand log ik in bij al m'n banken en brokers om het PDF overzicht van de maand daarvoor te downloaden naar mijn eigen harddisk en een online backup drive. Zelfs voor kleine saldi zoals bijvoorbeeld Wise. Ik bewaar daarnaast alle individuele dividend nota's, corporate actions, etc. Dus in feite alles wat een nota of afschrift genereert. IBKR is trouwens niet de meeste handige broker in dit geval, omdat je alles zelf moet genereren in hun rapportage systeem.

Ik verwacht namelijk dat de controles alsmaar gedetailleerder zullen worden. Ik denk ook dat je kunt aannemen dat de brokers/banken beginnen bij de grotere klanten maar uiteindelijk iedereen onder de microscoop leggen..
  woensdag 1 mei 2024 @ 22:39:10 #152
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213387271
Van de Rabo certificaten krijg je Max 100K of 1/3 van wat je aangeboden hebt toegekend..
Volgens mij stond dit niet in de prospectus.. ik verwacht dat de certificaten behoorlijk zullen dalen na toekenning
The End Times are wild
pi_213387472
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 22:39 schreef LXIV het volgende:
Van de Rabo certificaten krijg je Max 100K of 1/3 van wat je aangeboden hebt toegekend..
Volgens mij stond dit niet in de prospectus.. ik verwacht dat de certificaten behoorlijk zullen dalen na toekenning
Ik verwacht niet dat ze in de buurt van de 100% komen en zo wel dan koop ik wat bij .

6,5% couponrente is erg netjes!
  woensdag 1 mei 2024 @ 23:16:16 #154
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213387525
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2024 23:09 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Ik verwacht niet dat ze in de buurt van de 100% komen en zo wel dan koop ik wat bij .

6,5% couponrente is erg netjes!
Ik denk rond de 102
The End Times are wild
pi_213389485
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 22:39 schreef LXIV het volgende:
Van de Rabo certificaten krijg je Max 100K of 1/3 van wat je aangeboden hebt toegekend..
Volgens mij stond dit niet in de prospectus.. ik verwacht dat de certificaten behoorlijk zullen dalen na toekenning
Wanneer is die toekenning?
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  donderdag 2 mei 2024 @ 09:45:34 #156
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213389803
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 09:08 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Wanneer is die toekenning?
Morgen dacht ik
The End Times are wild
pi_213390186
Ik kreeg gisteren een brief van de Rabobank dat inschrijven tot 30 april mogelijk is.. :P
Dagtekening 17 april maar die is dus 2 weken onderweg geweest

1/3e wordt toegekend dus als je 1000 euro aanbood dan betaal je al 2% transactie kosten.. (7 euro van 333)
pi_213390306
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2024 23:09 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Ik verwacht niet dat ze in de buurt van de 100% komen en zo wel dan koop ik wat bij .

6,5% couponrente is erg netjes!
Worden die dingen in box 3 nog steeds beschouwd als aandelen? Want dat is natuurlijk wel killing voor vastrentend, helemaal als je daar wel diep achtergesteld voor moet slikken en de fiscus daar lak aan heeft.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  donderdag 2 mei 2024 @ 10:54:02 #159
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213390448
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2024 10:39 schreef nostra het volgende:

[..]
Worden die dingen in box 3 nog steeds beschouwd als aandelen? Want dat is natuurlijk wel killing voor vastrentend, helemaal als je daar wel diep achtergesteld voor moet slikken en de fiscus daar lak aan heeft.
Ja.
Wat ik idioot vind is dat de fiscus er vanuit gaat dat als je vermogen groter is, je meer aandelen en minder obligaties hebt. Hoezo dan en waarom?
Als je ouder bent heb je meer obligaties omdat je beleggings horizon afneemt.
The End Times are wild
pi_213390586
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 10:54 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ja.
Wat ik idioot vind is dat de fiscus er vanuit gaat dat als je vermogen groter is, je meer aandelen en minder obligaties hebt. Hoezo dan en waarom?
Omdat dat de inkomstenstroom verhoogt, plain and simple.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_213391113
quote:
6s.gif Op donderdag 2 mei 2024 11:09 schreef nostra het volgende:

[..]
Omdat dat de inkomstenstroom verhoogt, plain and simple.
Wees niet bang hoor, ze zijn druk bezig de box 3 belasting te wijzigen en zo snel mogelijk.
Dan betaal je 2 tot 4x zoveel als nu.

Al dat gehuil over werkelijk rendement, dit is dan het resultaat.
pi_213391139
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 12:10 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Wees niet bang hoor, ze zijn druk bezig de box 3 belasting te wijzigen en zo snel mogelijk.
Dan betaal je 2 tot 4x zoveel als nu.

Al dat gehuil over werkelijk rendement, dit is dan het resultaat.
Voordat de belastingdienst van hun AS/400 systemen af is, de eindeloze discussie over vermogens-, vermogenswinst-, vermogensaanwas- en bronbelasting tot een einde is gekomen, zitten we allang weer in een jaar waarin aandelen -20% doen en er iets anders bedacht moet worden.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_213391142
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2024 10:39 schreef nostra het volgende:

[..]
Worden die dingen in box 3 nog steeds beschouwd als aandelen? Want dat is natuurlijk wel killing voor vastrentend, helemaal als je daar wel diep achtergesteld voor moet slikken en de fiscus daar lak aan heeft.
Bd ziet ze als obligaties.
pi_213391144
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2024 12:14 schreef nostra het volgende:

[..]
Voordat de belastingdienst van hun AS/400 systemen af is, de eindeloze discussie over vermogens-, vermogenswinst-, vermogensaanwas- en bronbelasting tot een einde is gekomen, zitten we allang weer in een jaar waarin aandelen -20% doen en er iets anders bedacht moet worden.
Lol zitten zij nog steeds op as400? :D
pi_213391173
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 12:15 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Lol zitten zij nog steeds op as400? :D
BTW draait op iets uit 1982, dus misschien nog erger. ;)

https://www.rekenkamer.nl(...)eer-nog-niet-op-orde
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_213399243
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2024 12:14 schreef nostra het volgende:

[..]
Voordat de belastingdienst van hun AS/400 systemen af is, de eindeloze discussie over vermogens-, vermogenswinst-, vermogensaanwas- en bronbelasting tot een einde is gekomen, zitten we allang weer in een jaar waarin aandelen -20% doen en er iets anders bedacht moet worden.
Nee.

De belastingdienst heeft inmiddels aangegeven dat zelfs voor 2027 het geen enkel probleem zal zijn het allemaal in/door te voeren.

Dit is Nederland hè, als ze je kunnen uitknijpen dan kunnen ze het opeens razendsnel.
Versus andersom waar het gros nog steeds wacht om geld te krijgen naar aanleiding toeslagen schandaal.

Maw wat je zegt, ik zou daar absoluut niet vanuit gaan.
En ironisch gesproken is de enige hoop de VVD die blijkbaar wel kan nadenken en begrijpen dat aanwasbelasting niet alleen achterlijk is maar je wederom met fictieve rendementen gaat werken.

“Aandelen zijn meer liquide”.. nee aandelen zijn helemaal geen fuck waard tot je het verkoopt.
Dat maakt investeren en met name beleggen zo “risicovol”.
  vrijdag 3 mei 2024 @ 10:09:16 #167
13309 nostra
ask why
pi_213400785
quote:
Tesla’s TSLA move this week to lay off much of the team responsible for creating the largest and most successful electric-vehicle charging network in the U.S. threw the industry into a state of shock and confusion.

The layoffs halted construction work at a dozen Supercharger sites in Texas. In New York, property owners in negotiations with Tesla were left hanging as discussions about adding chargers to their sites were ongoing.

The upheaval comes as the EV industry struggles with sluggish sales growth and a bumpy rollout of a national highway-charging network.


The Tesla layoffs were sweeping and included employees in the sales force to those overseeing the construction of charging sites, according to people familiar with the decision. Contractors and executives at other automakers that have partnered with Tesla on charging described widespread confusion over the future of Tesla’s charging business.

Tesla has long been the bright spot in a messy charging world, outbuilding and outperforming other companies to create the closest thing the U.S. has to a national highway network, considered the linchpin to greater EV adoption. A Tesla pullback in EV charging could slow the entire U.S. market.

Tesla has been opening up its network to other kinds of cars and chasing—and winning—public funding for chargers, a boon to the Biden administration’s plans to build out national charging infrastructure. States have started to release the first wave of around $5 billion for a highway network, approved in the 2021 federal infrastructure law.


Elon Musk said on social-media platform X that Tesla still plans to grow its Supercharger
The layoffs caught some employees by surprise. One person who was laid off said that while it was understood the company was in a precarious position, the charging business had been viewed as a priority among employees.

Tesla shares fell 1.8% in trading Wednesday after declining 5.6% Tuesday.

The departures also baffled the charging industry.

After Tesla opened its charging to other cars, major automakers spent last summer announcing a switch to the Tesla-designed charging connector and signing agreements to allow their customers access to the Tesla network.


“This is by all accounts a dramatic move,” said Nick Nigro, founder of the research and consulting group Atlas Public Policy.

Tesla should “take things more carefully in the future because increasing amounts of people are dependent on them. In the case of infrastructure projects, there’s lots of sites that are under development, including those that federal awards are attached to,” Nigro said.

On Tuesday, Chief Executive Elon Musk posted on X, “Tesla still plans to grow the Supercharger network, just at a slower pace for new locations and more focus on 100% uptime and expansion of existing locations.”

Some of those laid off woke up Tuesday morning to find themselves locked out of the company computer system and learned about the layoffs in messages to their personal email accounts.


Dear Employee,” the message began. “As you know, we recently announced a significant decision that impacts the entire organization, and you directly.”

The Information earlier reported that Musk, in an internal email sent late Monday, said he would dismiss everyone in the Supercharger group, and its senior director Rebecca Tinucci was leaving the company.

The world’s most-valuable automaker last week said its first-quarter profit plunged to its lowest level since 2021. Tesla plans to slash more than 10% of its global workforce amid broader cooling in consumer demand for electric vehicles.

The charging pullback is the latest blow to waning growth in EV sales.

At the start of last year, automakers were having a hard time keeping up with demand for EVs, but the well of willing consumers proved more shallow than expected. An early wave of adopters made their purchases and by last summer, dealers began warning of unsold electric vehicles clogging their lots. Within months automakers were scaling down their plans for EVs and adding hybrids to their lineups as those rose in popularity.

At least some of the reason for EV hesitancy is the nation’s fledgling charging network. The ability to repower cars in about 30 minutes and let drivers hopscotch from charger to charger across the country is considered essential to putting EV drivers at ease.

Tesla is known for building charging stations cheaper and faster than competitors. Its installations are up around 19% this year through March, to 1,526 charging ports, according to the firm EVAdoption. That is more than four times as many pieces of equipment as the nearest charging provider.

Andres Pinter, co-CEO of Bullet EV Charging Solutions, a subcontractor building a dozen Supercharger sites in Texas for Tesla, said all 20 of its contacts at Tesla had been laid off. Pinter has received a series of bounceback emails—“This email address is no longer valid. Any future emails sent to this address will not be received”—but no other communication from the company. He halted construction work at the sites for now.

A Tesla slowdown could also leave a gap in the market for others to fill, said Carleen Cullen, co-founder and executive director of Cool the Earth, which advocates for EV adoption and charging reliability.

“With upgrades making stations more reliable, Tesla’s slow-walk approach may cause short-term market upheaval, but it will result in a healthier competitive landscape,” Cullen said.

Adam Gordon, managing partner at New York City-based developer Wildflower, said the company was nearly at the finish line after seven or eight months of lease negotiations with Tesla for a Supercharger site in Queens.

Tuesday morning, Gordon had a text from his contact at Tesla, which said that the group working on the project had been laid off in a 4 a.m. email. He hasn’t heard from anyone from Tesla so far.

Our perspective is that this kind of behavior doesn’t leave us with a sense that we have a reliable counterparty no matter what they say,” Gordon added.

Write to Jennifer Hiller at jennifer.hiller@wsj.com, Sean McLain at sean.mclain@wsj.com and Ryan Felton at ryan.felton@wsj.com
Musk gonna Musk.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  vrijdag 3 mei 2024 @ 10:12:57 #168
13309 nostra
ask why
pi_213400829
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 07:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
De belastingdienst heeft inmiddels aangegeven dat zelfs voor 2027 het geen enkel probleem zal zijn het allemaal in/door te voeren.
Hehe, ja that's funny.

Enniewee, hoe eerder hoe beter hoor om daadwerkelijk rendement te belasten. Het probleem zit hem niet alleen in de uitvoering, maar vooral in de beleidskeuzes. Belast je dividend, gooi je je geld in Acc ETF's; belast je realisatie, realiseer je niet; belast je aanwas, heb je het geld niet liquide.

Doe gewoon zoals de yanks en je bent er.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_213400930
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 10:12 schreef nostra het volgende:

[..]
Hehe, ja that's funny.

Enniewee, hoe eerder hoe beter hoor om daadwerkelijk rendement te belasten. Het probleem zit hem niet alleen in de uitvoering, maar vooral in de beleidskeuzes. Belast je dividend, gooi je je geld in Acc ETF's; belast je realisatie, realiseer je niet; belast je aanwas, heb je het geld niet liquide.

Doe gewoon zoals de yanks en je bent er.
Kan je allemaal wel roepen, maar zo gebeurt het niet.
  vrijdag 3 mei 2024 @ 10:24:53 #170
13309 nostra
ask why
pi_213400950
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 10:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Kan je allemaal wel roepen, maar zo gebeurt het niet.
En door.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_213401302
VLK gaat ook lekker, mijn GAK zit op ¤ 24,59 dus wel mooi in de plus inmiddels.
  vrijdag 3 mei 2024 @ 17:33:18 #172
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_213405459
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 10:09 schreef nostra het volgende:

[..]
Musk gonna Musk.
Ik vond het al bizar dat ze hun superchargers gingen delen met andere auto's. Ze hadden nagenoeg een monopoly op betrouwbare, makkelijk te bereiken snelladers die allemaal ook nog eens op geweldige plekken stonden, aan de snelweg bij een restaurant. Een concurrentievoordeel dat niemand ze op korte termijn kon afpakken. Het was één van de doorslaggevende punten voor mij om in 2021 een Tesla te kopen.

Maargoed, die hele snellaad business is een vermoedelijke geldverslinder loss leader en er moet geld bespaard worden, dus Elon trapt op de rem. Begrijpelijke keus op korte termijn.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_213405601
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2024 10:27 schreef Sport_Life het volgende:
Ik kreeg gisteren een brief van de Rabobank dat inschrijven tot 30 april mogelijk is.. :P
Dagtekening 17 april maar die is dus 2 weken onderweg geweest

1/3e wordt toegekend dus als je 1000 euro aanbood dan betaal je al 2% transactie kosten.. (7 euro van 333)
Ja hier ook!
BlaBlaBla
  vrijdag 3 mei 2024 @ 19:08:53 #174
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213406661
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 12:10 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Wees niet bang hoor, ze zijn druk bezig de box 3 belasting te wijzigen en zo snel mogelijk.
Dan betaal je 2 tot 4x zoveel als nu.

Al dat gehuil over werkelijk rendement, dit is dan het resultaat.
Ik betaal nu al 60% meer dan eerst.

Ga ik 2 keer meer betalen dan is verblijf in Nederland voor mij niet meer haalbaar. De belastingdienst vergeet dat van mijn 8% rendement ook nog 5% inflatie moet worden afgetrokken
The End Times are wild
pi_213407205
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 19:08 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik betaal nu al 60% meer dan eerst.

Ga ik 2 keer meer betalen dan is verblijf in Nederland voor mij niet meer haalbaar. De belastingdienst vergeet dat van mijn 8% rendement ook nog 5% inflatie moet worden afgetrokken
Als ik zelf vooruit ga rekenen qua inkomsten dividend maar ook spaarrente door de komende jaren heen, en dat is deels wel redelijk in te schatten tenzij je in cowboy bedrijven zit te beleggen, dan is het over een jaar of 5 alleen houdbaar als ik mijn of ons inkomen weet te verhogen x2.

Zodat je zeg maar dat extra inkomen kan gebruiken of om extra in te leggen of om eigenlijk te sparen voor de belastingdienst zodat je je dividend inkomen als t ware niet hoeft aan te raken en volledig kan herbeleggen.
(Wil je op termijn je inleg maximaliseren is dat eigenlijk wel een vereiste, afhankelijk van leeftijd en vermogen etc)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')