Die vond ik wel grappig in die tijd, ik had er zelfs stripboeken vanquote:
Ik heb iets vergelijkbaars. Doof aan een oor, daarom is het voor mij lastig om mensen te verstaan in drukke ruimtes en fysiek moe als ik een hele dag vergaderingen heb gehad. Nu een CROS-hoortoestel dat geluid van de slechte kant naar de goed kant doorstuurt. Dat maakt het wel wat beter, maar niet zoveel als ik gehoopt had.quote:Op maandag 25 maart 2024 21:38 schreef Tegan het volgende:
Ik heb een (klein) gehoordefect opgelopen als baby, wat zich uit in mensen niet kunnen verstaan in drukke ruimtes. Tig gehoortesten gehad als kind maar het was nooit 'erg genoeg' voor een gehoorapparaat. Maar het heeft me wel erg geisoleerd. Je vraagt maar zovaak 'wat zeg je' tot je gewoon maar knikt. En dat verstrooide geisoleerde gevoel op drukke plekken tekent je sociale skills voor het leven.
Nog een paar jaar rekken en ik voel me helemaal thuis tussen de dove bejaarden![]()
.
Edit: Ik ben veel leuker op een tekstueel medium dan i.r.l. dus.
Treurig en herkenbaar. Hier ook zo goed als doof, komt door cholesteatoom en 7 operaties. In de zomer hopelijk een bone conducting implantaat. Was dat voor jou geen optie?quote:Op maandag 25 maart 2024 21:55 schreef simonblue het volgende:
[..]
Ik heb iets vergelijkbaars. Doof aan een oor, daarom is het voor mij lastig om mensen te verstaan in drukke ruimtes en fysiek moe als ik een hele dag vergaderingen heb gehad. Nu een CROS-hoortoestel dat geluid van de slechte kant naar de goed kant doorstuurt. Dat maakt het wel wat beter, maar niet zoveel als ik gehoopt had.
Wat is er gebeurd met je peetoom? Heeft hij je aangeranden seksueel of iets anders?quote:
Wat ken je precies van lynepatienten? Ik ben redelijk zeker dat ik geen Lyme heb. Wat is dat eigenlijk?quote:Op maandag 25 maart 2024 21:18 schreef Hydrogeny het volgende:
Verstopte darmen! Als jong kind veel last van gehad, niet naar de wc kunnen. Ophouden met als resultaat vuile onderbroeken (en geur). Teruggetrokken geweest zelfs toen het over was. Na mijn 13e en de ontdekking van alcohol weer helemaal goed gekomen![]()
![]()
@:Keep_Walking - Ik ken dit van lymepatienten (hier zelf van lyme af). Ben je hier op getest?
Geen idee eigenlijk want ik kwam redelijk onbeschadigd op Fok en nu bijna 20 jaar later lig ik helemaal aan puinquote:nu zo gebroken en beschadigd bent dat je een fokker bent geworden?
Bij mij is de oorzaak waarschijnlijk een oorontsteking geweest toen ik ca 3 was. De enige optie toen ik jong was (30+ jaar geleden) was om te kijken of ze zenuwbanen konden herstellen (met vrij weinig hoop op succes), maar die zenuwen liggen naast die van de handen en ogen ie tegelijkertijd beschadigd konden raken.quote:Op maandag 25 maart 2024 22:09 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Treurig en herkenbaar. Hier ook zo goed als doof, komt door cholesteatoom en 7 operaties. In de zomer hopelijk een bone conducting implantaat. Was dat voor jou geen optie?
Voelde je toen dat je er helemaal alleen voor stond en dat je anderen niet kon vertrouwen?quote:Op maandag 25 maart 2024 21:22 schreef ToT het volgende:
Stelselmatig in elkaar gebeukt worden op school en de schooldirectie deed er geen zak op uit.
Vervang 'alcoholverslaafd' door 'structureel depressief' en dan is het een beetje mijn verhaal. En eens, ik zou ook niet willen ruilen.quote:Op maandag 25 maart 2024 22:29 schreef BasEnAad het volgende:
Moeder was alcoholverslaafd. Slopend voor haar en iedereen om haar heen. Dat heeft mij gedwongen moeilijke keuzes te maken en heeft mij zeker 'verpest'.
Toen was het kut, maar nu zou ik niet willen ruilen. Relaties die ik nu heb met vrienden of familie zijn zo veel dieper en waardevoller.
Komt door een beet van een teken toch?quote:Op maandag 25 maart 2024 22:23 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Wat ken je precies van lynepatienten? Ik ben redelijk zeker dat ik geen Lyme heb. Wat is dat eigenlijk?
Een beet van een teek. Een tekenbeet.quote:Op maandag 25 maart 2024 22:39 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Komt door een beet van een teken toch?
Wat mij wel is gebeurd is dat alleen de vrienden die zelf ook verpest zijn, zijn blijven hangen als vriend. De oppervlakkige vriendengroep is weggevallen. Daar haalde ik geen voldoening meer uit.quote:Op maandag 25 maart 2024 22:32 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Vervang 'alcoholverslaafd' door 'structureel depressief' en dan is het een beetje mijn verhaal. En eens, ik zou ook niet willen ruilen.
Ja, herkenbaar. De kleine groep om me heen hebben ook allen hun portie wel gehad en het mooie is dat we hier nu, zoveel jaren later, met humor mee om kunnen gaan. Dat was ooit ondenkbaar, maar nu vind ik het een geschenk. We zien elkaar te weinig, maar als we elkaar zien dan spat de warmte er vanaf.quote:Op maandag 25 maart 2024 22:46 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Wat mij wel is gebeurd is dat alleen de vrienden die zelf ook verpest zijn, zijn blijven hangen als vriend. De oppervlakkige vriendengroep is weggevallen. Daar haalde ik geen voldoening meer uit.
Of Seedorf die van 11 meter schootquote:Op maandag 25 maart 2024 22:52 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Deze ben ik ook nog niet te boven.
Ja broer, dat is goud. Dat je er nu met humor mee om kunt gaan, betekent dat jullie mekaar goed genoeg kennen en dat je ervoor gekozen hebt niet alles op te kroppen, maar de lelijke verhalen met elkaar te delen.quote:Op maandag 25 maart 2024 22:48 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Ja, herkenbaar. De kleine groep om me heen hebben ook allen hun portie wel gehad en het mooie is dat we hier nu, zoveel jaren later, met humor mee om kunnen gaan. Dat was ooit ondenkbaar, maar nu vind ik het een geschenk. We zien elkaar te weinig, maar als we elkaar zien dan spat de warmte er vanaf.
Hoe oud ben je nu?quote:Op dinsdag 26 maart 2024 00:17 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Genoeg shit gehad, vanaf eind tienertijd gewrichtspijn (de keerzijde van hyperflexy), oorontstekingen als kind zijnde, vader die overleed aan hersenvliesontsteking en ik die als baby/peuter drie weken in het ziekenhuis heeft gelegen en ze dachten dat ik het misschien ook had en dood zou gaan (wat gelukkig niet zo was). Ernstige bronchitis gehad als kind zijnde. Paar keer door het oog van de naald gekropen, mogelijke schedelbasis fractuur die goed afliep oa. Had een aantal keer dood kunnen zijn, heb geluk gehad.
Niets heeft mijn leven verpest. Ik hou alleen maar meer van het leven door die tegenslagen. Ook mentaal wel wat klappen gehad.
Ik leef en het meeste is goed. Ik hou van het leven, waardeer het leven. Zelfs wanneer het moeilijk was waren er mooie dingen.
Chronisch positief, dat is mijn beste aandoening.
Nondeju zeg, wat een negatieve insteek, wat een misplaatst causaal verbandquote:Op maandag 25 maart 2024 21:09 schreef Keep_Walking het volgende:
Welke gebeurtenis of ervaringen in je jeugd heeft de koers van je leven veranderd in de negatieve zin dat je nu zo gebroken en beschadigd bent dat je een fokker bent geworden?
Dat moet het uiteraard niet, het was gewoon weer tijd voor TS om een topic te openen waarin hij kan verdrinken in zelfmedelijden.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 03:19 schreef sp3c het volgende:
Mijn leven is niet verpest
Iemand op school zei een keer, man je moet op Fok! kijken, daar mag je alles zeggen en hier zijn we dan
Ik vind dit maar een vreemd topic zo, waarom moet je leven helemaal verpest zijn om hier mee te doen?
Yup.quote:Op maandag 25 maart 2024 22:31 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Voelde je toen dat je er helemaal alleen voor stond en dat je anderen niet kon vertrouwen?
Is maar semi-serieus; beetje de stereotype FOK!ker is een kluizenaar enzo.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 03:19 schreef sp3c het volgende:
Mijn leven is niet verpest
Iemand op school zei een keer, man je moet op Fok! kijken, daar mag je alles zeggen en hier zijn we dan
Ik vind dit maar een vreemd topic zo, waarom moet je leven helemaal verpest zijn om hier mee te doen?
Verzin dan wat.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 00:42 schreef r_one het volgende:
[..]
Nondeju zeg, wat een negatieve insteek, wat een misplaatst causaal verband![]()
Ik ben Fok!ker geworden zonder enig jeugdtrauma, is er nu wat chronisch mis met mij?
..en je vindt het nog steeds niks?quote:Op dinsdag 26 maart 2024 05:36 schreef ToT het volgende:
[..]
Is maar semi-serieus; beetje de stereotype FOK!ker is een kluizenaar enzo.
Anyway, hoe ik op FOK! gekomen ben: voordat Within Temptation doorbrak ging ik wel eens naar hun concerten toe, en zat veel op hun forum die ze toen nog hadden.
We hadden soms meetings en 1 van de vaste kliek zei ooit eens trots tegen me: "Ik ben moderator po FOK!".
- "Van wat?"
"De grootste site van Nederland!"
Ik had er serieus nog nooit van gehoord. Tijdje later ff gaan kijken, ik vond het maar niks.
Later een account aangemaakt, ik vond het nog steeds niks.
Actief gebleven op andere forums, maar die bloedden dood en toen toch uiteindelijk maar hier naar toe gekomen.
Wat een enorme pech, kerel...quote:Op maandag 25 maart 2024 22:29 schreef simonblue het volgende:
[..]
Bij mij is de oorzaak waarschijnlijk een oorontsteking geweest toen ik ca 3 was. De enige optie toen ik jong was (30+ jaar geleden) was om te kijken of ze zenuwbanen konden herstellen (met vrij weinig hoop op succes), maar die zenuwen liggen naast die van de handen en ogen ie tegelijkertijd beschadigd konden raken.
Mijn CROS toestel heb ik bijna 5 jaar geleden gekregen. Een bone conducting implantaat is toen ook besproken, met een vergelijkbaar verwacht resultaat tussen beide opties. Omdat een bone conducting implantaat een grotere ingreep zou zijn dan hoortoestellen heb ik voor de hoortoestellen gekozen. Binnenkort maak ik de 5 jaar vol en mag ik opnieuw naar de verschillende opties kijken, dus dan is dat wel weer het overwegen waard.
Steek je snikkel zonder rubber in een heterofiel of poot?quote:Op maandag 25 maart 2024 22:53 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Of Seedorf die van 11 meter schoot
Zoiets van: "Lazer op zeg! Je bent volwassen, je hebt je er allang overheen moeten zetten! Je was toen een kind, nu zou je veel beter met dit soort dingen om moeten kunnen gaan! Je verschuilen achter wat je toen overkomen is, is zwak en laf!"quote:Op dinsdag 26 maart 2024 08:28 schreef MeneerPresident het volgende:
Overigens wordt het concept trauma in de jeugd nogal weinig serieus genomen. Terwijl het letterlijk de bron is van het gros van de angststoornissen en depressies.
Ehm .... (denk denk) .... iets wat ik als kind had of iets wat ik nu heb?quote:
Iets wat je als kind hebt meegemaakt maar waar je nu nog steeds last van hebt.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 09:05 schreef r_one het volgende:
[..]
Ehm .... (denk denk) .... iets wat ik als kind had of iets wat ik nu heb?
Hou kun je nou weten dat je het niet hebt of hebt gehad als je niet eens weet wat het is?quote:Op maandag 25 maart 2024 22:23 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Wat ken je precies van lynepatienten? Ik ben redelijk zeker dat ik geen Lyme heb. Wat is dat eigenlijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |