Die vond ik wel grappig in die tijd, ik had er zelfs stripboeken vanquote:
Ik heb iets vergelijkbaars. Doof aan een oor, daarom is het voor mij lastig om mensen te verstaan in drukke ruimtes en fysiek moe als ik een hele dag vergaderingen heb gehad. Nu een CROS-hoortoestel dat geluid van de slechte kant naar de goed kant doorstuurt. Dat maakt het wel wat beter, maar niet zoveel als ik gehoopt had.quote:Op maandag 25 maart 2024 21:38 schreef Tegan het volgende:
Ik heb een (klein) gehoordefect opgelopen als baby, wat zich uit in mensen niet kunnen verstaan in drukke ruimtes. Tig gehoortesten gehad als kind maar het was nooit 'erg genoeg' voor een gehoorapparaat. Maar het heeft me wel erg geisoleerd. Je vraagt maar zovaak 'wat zeg je' tot je gewoon maar knikt. En dat verstrooide geisoleerde gevoel op drukke plekken tekent je sociale skills voor het leven.
Nog een paar jaar rekken en ik voel me helemaal thuis tussen de dove bejaarden![]()
.
Edit: Ik ben veel leuker op een tekstueel medium dan i.r.l. dus.
Treurig en herkenbaar. Hier ook zo goed als doof, komt door cholesteatoom en 7 operaties. In de zomer hopelijk een bone conducting implantaat. Was dat voor jou geen optie?quote:Op maandag 25 maart 2024 21:55 schreef simonblue het volgende:
[..]
Ik heb iets vergelijkbaars. Doof aan een oor, daarom is het voor mij lastig om mensen te verstaan in drukke ruimtes en fysiek moe als ik een hele dag vergaderingen heb gehad. Nu een CROS-hoortoestel dat geluid van de slechte kant naar de goed kant doorstuurt. Dat maakt het wel wat beter, maar niet zoveel als ik gehoopt had.
Wat is er gebeurd met je peetoom? Heeft hij je aangeranden seksueel of iets anders?quote:
Wat ken je precies van lynepatienten? Ik ben redelijk zeker dat ik geen Lyme heb. Wat is dat eigenlijk?quote:Op maandag 25 maart 2024 21:18 schreef Hydrogeny het volgende:
Verstopte darmen! Als jong kind veel last van gehad, niet naar de wc kunnen. Ophouden met als resultaat vuile onderbroeken (en geur). Teruggetrokken geweest zelfs toen het over was. Na mijn 13e en de ontdekking van alcohol weer helemaal goed gekomen![]()
![]()
@:Keep_Walking - Ik ken dit van lymepatienten (hier zelf van lyme af). Ben je hier op getest?
Geen idee eigenlijk want ik kwam redelijk onbeschadigd op Fok en nu bijna 20 jaar later lig ik helemaal aan puinquote:nu zo gebroken en beschadigd bent dat je een fokker bent geworden?
Bij mij is de oorzaak waarschijnlijk een oorontsteking geweest toen ik ca 3 was. De enige optie toen ik jong was (30+ jaar geleden) was om te kijken of ze zenuwbanen konden herstellen (met vrij weinig hoop op succes), maar die zenuwen liggen naast die van de handen en ogen ie tegelijkertijd beschadigd konden raken.quote:Op maandag 25 maart 2024 22:09 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Treurig en herkenbaar. Hier ook zo goed als doof, komt door cholesteatoom en 7 operaties. In de zomer hopelijk een bone conducting implantaat. Was dat voor jou geen optie?
Voelde je toen dat je er helemaal alleen voor stond en dat je anderen niet kon vertrouwen?quote:Op maandag 25 maart 2024 21:22 schreef ToT het volgende:
Stelselmatig in elkaar gebeukt worden op school en de schooldirectie deed er geen zak op uit.
Vervang 'alcoholverslaafd' door 'structureel depressief' en dan is het een beetje mijn verhaal. En eens, ik zou ook niet willen ruilen.quote:Op maandag 25 maart 2024 22:29 schreef BasEnAad het volgende:
Moeder was alcoholverslaafd. Slopend voor haar en iedereen om haar heen. Dat heeft mij gedwongen moeilijke keuzes te maken en heeft mij zeker 'verpest'.
Toen was het kut, maar nu zou ik niet willen ruilen. Relaties die ik nu heb met vrienden of familie zijn zo veel dieper en waardevoller.
Komt door een beet van een teken toch?quote:Op maandag 25 maart 2024 22:23 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Wat ken je precies van lynepatienten? Ik ben redelijk zeker dat ik geen Lyme heb. Wat is dat eigenlijk?
Een beet van een teek. Een tekenbeet.quote:Op maandag 25 maart 2024 22:39 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Komt door een beet van een teken toch?
Wat mij wel is gebeurd is dat alleen de vrienden die zelf ook verpest zijn, zijn blijven hangen als vriend. De oppervlakkige vriendengroep is weggevallen. Daar haalde ik geen voldoening meer uit.quote:Op maandag 25 maart 2024 22:32 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Vervang 'alcoholverslaafd' door 'structureel depressief' en dan is het een beetje mijn verhaal. En eens, ik zou ook niet willen ruilen.
Ja, herkenbaar. De kleine groep om me heen hebben ook allen hun portie wel gehad en het mooie is dat we hier nu, zoveel jaren later, met humor mee om kunnen gaan. Dat was ooit ondenkbaar, maar nu vind ik het een geschenk. We zien elkaar te weinig, maar als we elkaar zien dan spat de warmte er vanaf.quote:Op maandag 25 maart 2024 22:46 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Wat mij wel is gebeurd is dat alleen de vrienden die zelf ook verpest zijn, zijn blijven hangen als vriend. De oppervlakkige vriendengroep is weggevallen. Daar haalde ik geen voldoening meer uit.
Of Seedorf die van 11 meter schootquote:Op maandag 25 maart 2024 22:52 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Deze ben ik ook nog niet te boven.
Ja broer, dat is goud. Dat je er nu met humor mee om kunt gaan, betekent dat jullie mekaar goed genoeg kennen en dat je ervoor gekozen hebt niet alles op te kroppen, maar de lelijke verhalen met elkaar te delen.quote:Op maandag 25 maart 2024 22:48 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Ja, herkenbaar. De kleine groep om me heen hebben ook allen hun portie wel gehad en het mooie is dat we hier nu, zoveel jaren later, met humor mee om kunnen gaan. Dat was ooit ondenkbaar, maar nu vind ik het een geschenk. We zien elkaar te weinig, maar als we elkaar zien dan spat de warmte er vanaf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |