abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213014581
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 01:34 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
En dat Rusland er niks te zoeken heeft is denk ik iedereen het wel mee eens,
Daarom mogen we de vraag niet stellen of zelfs maar hebben over de vraag stellen.
  zaterdag 30 maart 2024 @ 01:46:00 #227
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213014590
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 01:44 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Daarom mogen we de vraag niet stellen of zelfs maar hebben over de vraag stellen.
Komop, als je die op een volwassen manier zou stellen ja! Maar met je "hey Q", "hey Banaan".. Nee gaan we gewoon niet doen. En verder in FB want ik ben er klaar mee nu. En moet je eerlijk zeggen dat ben ik niet snel.
Lach met een schone bips
pi_213014620
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 01:46 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Komop, als je die op een volwassen manier zou stellen ja! Maar met je "hey Q", "hey Banaan".. Nee gaan we gewoon niet doen. En verder in FB want ik ben er klaar mee nu. En moet je eerlijk zeggen dat ben ik niet snel.
Waarom stel je zelf de vraag niet? Je zegt maar dat het aannames zijn en juist jij zou wel volwassen genoeg moeten zijn. Vraag alsjeblieft de 3 users die ik gequote had of ze inderdaad willen zien dat de Russen weer terug naar hun eigen land gaan en de Krim en Donbas verlaten.
  zaterdag 30 maart 2024 @ 02:03:25 #229
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213014648
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 01:55 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Waarom stel je zelf de vraag niet? Je zegt maar dat het aannames zijn en juist jij zou wel volwassen genoeg moeten zijn. Vraag alsjeblieft de 3 users die ik gequote had of ze inderdaad willen zien dat de Russen weer terug naar hun eigen land gaan en de Krim en Donbas verlaten.
Weet je, dat zal ik morgen avond voor je doen. Maar niet nu om 2u in de nacht :) Maar ik vraag het ze morgen op een normale manier. Akkoord?
Lach met een schone bips
pi_213015216
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 22:42 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Jij bent best onbeschoft bezig eigenlijk.
Dat geveinsde fatsoen ook..

Iemand die hier met droge ogen mee aan komt zetten hoef je als het gaat om fatsoen nooit maar dan ook nooit serieus te nemen:
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 20:26 schreef Candymannetje het volgende:
De agressie van Rusland is gericht tegen overheid van Oekraïne en de militairen.
  zaterdag 30 maart 2024 @ 09:51:12 #231
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_213016508
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 21:22 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Bennie trouwens al aan boek begonnen (ff offtopic). Moet er nog aan beginnen maar is het wat?`
Als je veel op BNW zit is het zeker boeiend.
Heb zelf maar audioboek geluisterd.

Maar ik vond m niet geweldig en kan er niet helemaal bij waarom dit boek zo ontzettend geprezen word.
Als ik een boek lees en vind m geweldig blijven veel dingen bij..

Had ik niet bij deze..
Animal farm vind ik vele malen beter.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  FOK!fotograaf zaterdag 30 maart 2024 @ 09:53:55 #232
364681 over_hedge
pi_213016552
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 01:51 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Gaat over een toekomstige maatschappij waarin constante omdraaiing van alles centraal staat. Een terugkerende slogan is "War is peace".

En zo zijn er nog heel veel elementen die lijken op de huidige ontwikkelingen. Het is echt heel treffend. De backdrop van de "V For Valentine" podcast is ook echt spot on.

[ afbeelding ]
Hahaha boris serieus nemen _O- :D Nu heb ik alles gezien

ik kijk Gamekings sinds de tijd van The box. En zie boris dus al een jaar of 20. Super vermakelijk altijd. Maar god wat heeft hij een rare kijk op de wereld :D
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  FOK!fotograaf zaterdag 30 maart 2024 @ 10:01:10 #233
364681 over_hedge
pi_213016766
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 23:34 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
En waar lees jij dat het niet zo is? Iedereen wil ze weg uit de UA.
Iedereen? Weet je dat heel zeker. Ik weet dat je vrij nieuw hier bent. Maar als je hier langer mee geleest had. Wist je zelf ook wel dat dit niet waar is.

Zou überhaupt de eerste keer ooit in het topic zijn dat iedereen het eens is ;)
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_213017545
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 09:53 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Hahaha boris serieus nemen _O- :D Nu heb ik alles gezien

ik kijk Gamekings sinds de tijd van The box. En zie boris dus al een jaar of 20. Super vermakelijk altijd. Maar god wat heeft hij een rare kijk op de wereld :D
Of de wereld is raar. Maar het is natuurlijk geruststellender om de boodschapper de schuld te geven
  Moderator zaterdag 30 maart 2024 @ 10:49:31 #235
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213017569
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 09:51 schreef theguyver het volgende:

[..]

Maar ik vond m niet geweldig en kan er niet helemaal bij waarom dit boek zo ontzettend geprezen word.

Had ik niet bij deze..
Ik krijg sowieso de indruk dat mensen die er veel mee schermen het überhaupt niet gelezen hebben
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_213017597
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 09:51 schreef theguyver het volgende:

[..]

Had ik niet bij deze..
We hadden het niet over 1984 want die hebben we beide al gelezen maar maakt niet uit.
pi_213017624
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 10:49 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ik krijg sowieso de indruk dat mensen die er veel mee schermen het überhaupt niet gelezen hebben
Waar baseer je dat op?
pi_213018029
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 10:49 schreef sp3c het volgende:

[..]
Het George Carlin effect noem ik dat.
Conscience do cost.
  FOK!fotograaf zaterdag 30 maart 2024 @ 11:23:45 #239
364681 over_hedge
pi_213018107
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 10:47 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Of de wereld is raar. Maar het is natuurlijk geruststellender om de boodschapper de schuld te geven
Ik geef boris de schuld van dat de wereld raar is?
pi_213018593
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 10:47 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Dat sowieso, zodra de waarheid aan het licht komt vertonen de betrokken vlucht of vechtgedrag bij gebrek aan argumenten.
En dan bedoel ik niet hier op het forum maar in de politiek.
  Moderator zaterdag 30 maart 2024 @ 11:54:20 #241
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213018694
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 10:54 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Waar baseer je dat op?
Omdat het gebruikt wordt als dooddoener, je beargumenteerd iets, maakt niet uit wat en de reactie is dan '1984, orwell, you will own nothing' en als je dan doorvraagt is men zelden in staat in eigen woorden de relevantie tot het argument in kwestie uit te leggen

Soort Godwin, gewoon maar een nazi vergelijking maken zodat het duidelijk is dat je het er niet mee eens bent zonder het uit te hoeven/kunnen te leggen
pi_213020680
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 01:31 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Ik denk dat je het dan verkeerd leest of ik, wat ik meestal lees is de angst hier dat alle hulp uit het westen juist escalatie kan veroorzaken. Dat zijn toch wel 2 verschillende dingen.
Bang zijn voor escalatie is ook niet hetzelfde als willen dat Rusland Oekraïne verlaat.

Zeker in het begin leek dat inderdaad de motivatie van een aantal posters. Oekraïne mocht geen wapens ontvangen, want dat zou het conflict kunnen escaleren en deze richting op kunnen komen.

Even later werd daar weer juist de draak mee gestoken en werd het oorlogshitserij genoemd dat Rusland een bedreiging zou zijn voor Europa.

Dat brengt me wel aan het twijfelen over de motivatie van die personen.

Was men werkelijk bang voor escalatie, of was dat een excuus?

Het westen krijgt de kritiek dat door de wapenleveranties het conflict langer duurt dan hoeft.

Maar zonder die leveranties is de kans sneller dat Oekraïne moet kapituleren en grote delen land kwijt raakt.

Hoe is dat te rijmen met het willen dat Rusland Oekraïne verlaat?

Plus dat in de 8 jaar daarvoor nooit kritiek klonk over hoe Rusland de oorlog in Donbass heeft aangejaagd en 8 jaar lang in stand gehouden.
In tegendeel; er is juist kritiek op Oekraïene in dat conflict..

En dan die toespraak van FVD in het Europees Parlement, waarin gesteld wordt dat Oekraïense kinderen beter af zijn in Rusland, dan in Europa, en Zelensky als oorlogsmisdadiger moet worden vervolgd, etc, dan heeft die eigenlijk wel een punt.

Als ik iets post wat gechargeerd neerkomt op 'Poetin Bad', dan duiken sommigen daar meteen bovenop om het voor Poetin op te nemen.

Als er wordt gewezen op Nazi sympathieën binnen het Russische leger en de FSB, dan wordt er vertwijfeld afgevraagd waarom daar de nadruk op wordt gelegd.
Als dan wordt gezegd dat eerder bij Oekraïne hetzelfde gebeurde, dan wordt dat ontkent.
Voorbeelden graag!

En vervolgens wordt het eerste voorbeeld meteen afgeschoten.

Terwijl als je zoekt op nazi in het BNW forum er complete posts met Nazi vlaggen en al tevoorschijn komen...

Hoezo is dat nooit een issue geweest?

Ik ben er niet van overtuigd dat in dit subforum 'iedereen' tegen de Russische agressie in Oekraïne is.

In tegendeel zelfs, er is laatst nog gezegd dat de Russische referenda in Oekraïne gerespecteerd moeten worden.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_213021221
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 14:25 schreef Wantie het volgende:

[..]
Bang zijn voor escalatie is ook niet hetzelfde als willen dat Rusland Oekraïne verlaat.

Zeker in het begin leek dat inderdaad de motivatie van een aantal posters. Oekraïne mocht geen wapens ontvangen, want dat zou het conflict kunnen escaleren en deze richting op kunnen komen.

Even later werd daar weer juist de draak mee gestoken en werd het oorlogshitserij genoemd dat Rusland een bedreiging zou zijn voor Europa.

Dat brengt me wel aan het twijfelen over de motivatie van die personen.

Was men werkelijk bang voor escalatie, of was dat een excuus?

Het westen krijgt de kritiek dat door de wapenleveranties het conflict langer duurt dan hoeft.

Maar zonder die leveranties is de kans sneller dat Oekraïne moet kapituleren en grote delen land kwijt raakt.

Hoe is dat te rijmen met het willen dat Rusland Oekraïne verlaat?

Plus dat in de 8 jaar daarvoor nooit kritiek klonk over hoe Rusland de oorlog in Donbass heeft aangejaagd en 8 jaar lang in stand gehouden.
In tegendeel; er is juist kritiek op Oekraïene in dat conflict..

En dan die toespraak van FVD in het Europees Parlement, waarin gesteld wordt dat Oekraïense kinderen beter af zijn in Rusland, dan in Europa, en Zelensky als oorlogsmisdadiger moet worden vervolgd, etc, dan heeft die eigenlijk wel een punt.

Als ik iets post wat gechargeerd neerkomt op 'Poetin Bad', dan duiken sommigen daar meteen bovenop om het voor Poetin op te nemen.

Als er wordt gewezen op Nazi sympathieën binnen het Russische leger en de FSB, dan wordt er vertwijfeld afgevraagd waarom daar de nadruk op wordt gelegd.
Als dan wordt gezegd dat eerder bij Oekraïne hetzelfde gebeurde, dan wordt dat ontkent.
Voorbeelden graag!

En vervolgens wordt het eerste voorbeeld meteen afgeschoten.

Terwijl als je zoekt op nazi in het BNW forum er complete posts met Nazi vlaggen en al tevoorschijn komen...

Hoezo is dat nooit een issue geweest?

Ik ben er niet van overtuigd dat in dit subforum 'iedereen' tegen de Russische agressie in Oekraïne is.

In tegendeel zelfs, er is laatst nog gezegd dat de Russische referenda in Oekraïne gerespecteerd moeten worden.
Ik vind deze post wel een beetje stigmatiserend voor dit subforum.
Je bent behoorlijk aan het generaliseren imo.
En veel dingen die je nu op noemt zijn al vaker besproken en ook uitgelegd.
Maar die uitleg leg je gewoon naast je neer.
pi_213021627
quote:
88s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 11:54 schreef sp3c het volgende:

[..]
Omdat het gebruikt wordt als dooddoener, je beargumenteerd iets, maakt niet uit wat en de reactie is dan '1984, orwell, you will own nothing' en als je dan doorvraagt is men zelden in staat in eigen woorden de relevantie tot het argument in kwestie uit te leggen

Maar je hebt 1984 zelf niet gelezen gaf je aan. Hoe kun je dan de relevantie bepalen? You will own nothing komt ook niet van Orwell trouwens.
pi_213021804
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 15:46 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Maar je hebt 1984 zelf niet gelezen gaf je aan. Hoe kun je dan de relevantie bepalen? You will own nothing komt ook niet van Orwell trouwens.
"Tatum Report" 1984 Is Here! 'You Will Own Nothing, And You Will Be Happy (TV Episode 2020) - Reference View - IMDb
pi_213022057
quote:
Dat Schwab zich heeft laten inspireren door Orwell/1984 geloof ik best.

Maar andersom kan qua tijdlijn natuurlijk niet dus ik begrijp niet waarom je dit deelt.
  Moderator zaterdag 30 maart 2024 @ 16:13:48 #247
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213022068
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 15:46 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Ik vraag juistheid om de relevantie omdat ik het zelf niet kan bepalen aan de hand van de titel omdat ik het niet heb gelezen

Dat je die nagenoeg nooit krijgt suggereert voor mij dat de meeste mensen die het als argument gebruikenhet ook niet hebben gelezen
pi_213022166
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 16:13 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ik vraag juistheid om de relevantie omdat ik het zelf niet kan bepalen aan de hand van de titel omdat ik het niet heb gelezen

Dat je die nagenoeg nooit krijgt suggereert voor mij dat de meeste mensen die het als argument gebruiken het ook niet hebben gelezen
Aannames dus. Het suggereert voor mij dat sommigen alleen inhoudelijk willen reageren op users die bekend zijn met de materie.
  Moderator zaterdag 30 maart 2024 @ 16:29:26 #249
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213022324
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 16:20 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Aannames dus. Het suggereert voor mij dat sommigen alleen inhoudelijk willen reageren op users die bekend zijn met de materie.
Als de zin begint met 'ik krijg de indruk dat ... ' dan volgt er eigenlijk altijd een aanname

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 30-03-2024 16:35:38 ]
pi_213022490
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 16:13 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Dat Schwab zich heeft laten inspireren door Orwell/1984 geloof ik best.

Maar andersom kan qua tijdlijn natuurlijk niet dus ik begrijp niet waarom je dit deelt.
De koppeling tussen beide uitdrukkingen.
Die andere is overigens niet van Schwab.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')