Amora gescoordquote:Op vrijdag 22 maart 2024 21:01 schreef sigme het volgende:
Vandaag reden we door zonnig zuid-Frankrijk.
Lunch
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kijk dan hoe lentig het hier al is!
[ afbeelding ]
Nu zit we in een studio'tje in een voormalige abdij
[ afbeelding ]
Alwaar ik dan dus zelf een maaltijd bereid heb
[ afbeelding ]
Nu ook bij Albert Heijn.quote:
SPOILER: want lange lap tekstOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 23 maart 2024 09:24 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Morgane89 spannend ook voor jou! Ik duim voor je!
@:Lucky_Strike de like was voor de activiteiten, niet voor de rugpijnbeterschap!
Ik heb een tuin vraag.Ik snap hemSPOILER: want lange lap tekstOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rugpijn valt mee gelukkig nu ik wat heb bewogen. Ik ben uiteindelijk ook niet verkouden geworden
![]()
Ik zal je tuinvraag later lezen, ga nu lekker aan de slag.Spoilers!
quote:Op zaterdag 23 maart 2024 09:08 schreef Lonaa het volgende:
Hai. Vandaag is de draaidag van onze klus.Laatste puntjes op de I vanmiddag maar eerst nog een uitvaart opbouwen. Ik hoop vannacht om 2:30 wel in mn bed te liggen. Morgen moeten we dan breken.
Ik geloof niet dat ik eerder 48 uur in 4 dagen gewerkt heb.
Dan hoop ik voor jullie dat dinsdag zo blijft.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 10:05 schreef Lonaa het volgende:
Mwoah @:Kaatje
Maandag de bus en aanhanger uitpakken en alles opruimen, uitvaart afbouwen,dingen in huis. Dinsdag nog vrij-ish for now en woensdag en donderdag moet ik weer werken.
@:Lucky_Strike de like was voor de activiteiten, niet voor de rugpijnbeterschap!
Ik heb een tuin vraag.MosSPOILER: want lange lap tekstOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en paardebloemen
Ik had hier tot voorkort een bak op het balkon waar ik alle mooie mosjes (autocorrect zei: meisjes) uit de andere bakken in verzamelde.La derecha oprime, la izquierda libera
Ik heb een tuin vraag.Ik zou het mos als een malle cultiveren. Mos is veel zachter dan gras, het prikt niet als je eens wil gaan liggen ergens, ik ben er niet allergisch voor en je kunt er verschillende soorten van hosselen door stiekem als je ergens mooi mos ziet een klein stukje mee te nemen en dat in je eigen gazon te parkeren. Vraagt ook een stuk minder onderhoud dan een gazon.SPOILER: want lange lap tekstOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
😂quote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:05 schreef Vanyel het volgende:
Disclaimer: mijn boomervader vond ikv mijn woz bezwaar "ik weet dat jullie dat anders zien, maar in mijn ogen kun je ook wel aanvoeren dat jullie tuin de waarde van het huis drukt. Er is nergens sprake van een mooi gazon of nette borders". Ik nam het maar als het compliment dat het niet was
Sorry, de ipad of de pagina laden traag. En ik zie geen hoeveelheden.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:09 schreef Molo het volgende:
CUL vraag want ik bak eigenlijk nooit
Dit is toch een debiele hoeveelheid suiker qua verhoudingen? Of gaat dat echt werken?![]()
https://theviewfromgreatisland.com/cardamom-crumb-cake/
Mijn collega heeft voor haar grote feest vanaaf (ze wordt 50) bij haar thuis ook Lonaas ingehuurd, die alles, maar dan ook alles verzorgen! Moest aan je denkenquote:Op zaterdag 23 maart 2024 09:08 schreef Lonaa het volgende:
Hai. Vandaag is de draaidag van onze klus.Laatste puntjes op de I vanmiddag maar eerst nog een uitvaart opbouwen. Ik hoop vannacht om 2:30 wel in mn bed te liggen. Morgen moeten we dan breken.
Ik geloof niet dat ik eerder 48 uur in 4 dagen gewerkt heb.
De kans dat je last krijgt is inderdaad klein, maar kennelijk had mnX dat toch wel.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 17:02 schreef z80 het volgende:
[..]
Gezien zijn eerste brevet. En hobby duiken. Zal de "pressure group" waarin hij viel na de laatste duik wel mee vallen. Als je dan ruim 12 uur op de kant staat zit je weer rond de 0. Zelf wel een keer op Z gezeten volgend de duik computer. Of volgens de tabel er overheen. Zat een diepte duik naar 30 meter bij, die iets langer werd dan vooraf gedacht door de divemaster. We gingen zuinig om met de lucht. En bij donker stond er nog een nacht/grotduik op het programma.
Zou ik ook doenquote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:05 schreef Vanyel het volgende:
Disclaimer: mijn boomervader vond ikv mijn woz bezwaar "ik weet dat jullie dat anders zien, maar in mijn ogen kun je ook wel aanvoeren dat jullie tuin de waarde van het huis drukt. Er is nergens sprake van een mooi gazon of nette borders". Ik nam het maar als het compliment dat het niet was
Hoe is ‘t met jou?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 13:15 schreef Yinny het volgende:
@:vlindertje89 balen dat nieuws van sollicitatie het zo lang duurt!
Gazon: klaver ipv gras een optie?
@:morgane89 duim, duim, duim voor jouw sollicitatie!
@:lonaa oei, succes met al dat werken!
@:myraela hoera! Gefeliciteerd met geboorte dochter!
Ik heb een tuin vraag.Zou lekker alleen dat stukje boomschors voor je schaduw bankje doen.SPOILER: want lange lap tekstOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat gras vervangen is echt zonde van je tijd. Als het echt harde klei is dan schep je dat ook niet zo even om.
Paardebloemen en klaver in je gras worden de bijen heel blij van![]()
En verder gewoon beetje kort maaien dan merk je niks van dat onkruid.
prachtig en die kleurquote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:18 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De kans dat je last krijgt is inderdaad klein, maar kennelijk had mnX dat toch wel.
Voor de rest moet iedereen zelf weten wat hij/zij doet, maar sinds ik een vriend heb meegemaakt (Scuba Master) die de duikregels niet zo nauw nam, daardoor maanden heeft moeten revalideren en er nu nog last van heeft, hou ik het aan de veilige kant.
De diepteduik gisteren naar 30 meter was relatief kort (33 minuten), maar verliep prima. Geen narcose verschijnselen ondervonden…
Filmpje van de muur van vissen gisteren
[ afbeelding ]
Hier zitten mensen met altijd goeie tips en kennisquote:Op zaterdag 23 maart 2024 14:13 schreef vlindertje89 het volgende:
Hmm, jullie zijn wel eensgezind. Ik ben net begonnen met bovenste laagje eraf te scheppen aan de achterkant, en dat is inderdaad gewoon best hard. Wel wormen enzo dus opzich wel goede voedingsbodem haha. Maar dan denk ik dat ik idd alleen van achterste twee meter laagje af schep en daar boomschors op gooi. En dan het overige 'gras'veld nog keer verticuteer en met wat extra tuinaarde erbij weer doorzaai, en dat ik het daar dan maar gewoon bij laat. En dan inderdaad wat beter bijhouden qua (nieuw) onkruid eruit en maaien. En dan aan de andere kant, bij de smalle strook tussen pad en heg, wil ik nog afrikaantjes en goudsbloem gaan planten.
Ik heb overigens ook ligusterhaag aan ene kant, klimophaag en daarachter nog een stukje andere haag aan andere kant en een vlinderstruik tussen pad en klimop/schutting, dus sowieso al wel dingen voor de insecten. Niet alleen gras
Tomatengroentensoep (paar weken geleden gemaakt) en een uienkaas broodje erbijquote:Op zaterdag 23 maart 2024 15:33 schreef gcjoel het volgende:
Wat eten jullie vandaag? Ik wil iets lekkers maar weet niet wat
https://uitpaulineskeuken.nl/recept/mac-cheese-met-bloemkoolquote:Op zaterdag 23 maart 2024 15:33 schreef gcjoel het volgende:
Vooralsnog nachos en/of empanada en/of pokebowl en/of een loempia/bamiblok/twister friesquote:Op zaterdag 23 maart 2024 15:33 schreef gcjoel het volgende:
Maak er goed gebruik van voordat het weer weggaat!quote:Op zaterdag 23 maart 2024 16:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben stuk denk ik. Ik ben aan de schoonmaak en vind het gewoon leukDit kan nooit kloppen.
Zo gaat het hier ook. Zit nu zo lekker in het zonnetje (binnen)quote:Op zaterdag 23 maart 2024 16:39 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Maak er goed gebruik van voordat het weer weggaat!
Ik heb net na het beginnetje met gras wegscheppen ook een kliko vol klimop uit m'n haag geknipt. Tussen de buien door. De zon heeft al tig keer geschenen, het heeft ook al tig keer geregend en het heeft zelfs 2x (vrij hard) gehageld![]()
Had ik al voor de lunchquote:Op zaterdag 23 maart 2024 15:54 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Tomatengroentensoep (paar weken geleden gemaakt) en een uienkaas broodje erbij
Dit is in de goede richting. Ik ga thuisbezorgd even bezoekenquote:Op zaterdag 23 maart 2024 16:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Vooralsnog nachos en/of empanada en/of pokebowl en/of een loempia/bamiblok/twister fries![]()
Nou, laat ik mijzelve eens quoten 😉 het was geen succes.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 16:04 schreef AnneX het volgende:
[..]
https://uitpaulineskeuken.nl/recept/mac-cheese-met-bloemkool
Wanneer ik het lees denk ik meteen, mis chili vlokken, of pimenton.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 19:09 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nou, laat ik mijzelve eens quoten 😉 het was geen succes.
Wel opgegeten. Er miste een bite en iets hartigs.
Betere avond @:All.
Je mag de poten van de stoel wel eens afnemen met een doekjequote:Op zaterdag 23 maart 2024 16:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Zon
[ afbeelding ]
Wassen
[ afbeelding ]
Het leven van een kat is mooi
Hier ook flinke hagelbuien, het schommelde aardig met de temperatuur. Van 2.5 graden na de hagelbui, tot 7.5 toen ik weer thuis was. Veel goedkope dingen kunnen kopen bij de Aldi in België.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 18:19 schreef z80 het volgende:
Winterbanden er vandaag omgewisseld voor de zomerbanden. Rij naar huis, door een hagelstorm. Is de rijbaan in een ijsbaan aan het veranderen. Dat was niet de bedoeling.
En avond eten was rijst met tomaten,groente,vleessaus.
Wat leuk! Ook verwarming in de tent? (Was toch een tent of was dat bij @Lonaa ?)quote:Op zaterdag 23 maart 2024 23:50 schreef Blues het volgende:
Dat was pas een feessie bij m'n collega bij haar thuis.
De Lonaas hadden een bar, een dj, een disco dansvloer, lekkere muziek.
Superleuk gehad
Aan haar serre hadden de Lonaas een tent bevestigdquote:Op zaterdag 23 maart 2024 23:57 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wat leuk! Ook verwarming in de tent? (Was toch een tent of was dat bij @:lonaa ?)
Beter. Ga weer bibberen wanneer ik denk aan het feestje bij S 😉quote:Op zondag 24 maart 2024 00:07 schreef Blues het volgende:
[..]
Aan haar serre hadden de Lonaas een tent bevestigd
Geen verwarming. Was niet nodig!
Nog gefeliciteerd!quote:Op zondag 24 maart 2024 08:27 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mogguh!
Halve nacht wakker want een iets verlaat verjaardagskadootje was de rode klats dus buikpijn![]()
Extra dekentje plus paracetamol hielp. Dus dadelijk gelukkig toch zwemmen, vanmiddag ander verjaardagsfeestje en vanavond uit eten.
En nu stuitte ik op Titus en Fien TV. Even hersenloos kijken voor ik me in badpak hijs. Wat geven de acteurs van het van Hoorne theater toch leuke shows
Dat had Nika ook altijd wanneer ze in de rui was, zou dat het ook kunnen zijn?quote:Op zondag 24 maart 2024 09:47 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen
Gefeliciteerd nog Cat!
Hier lijkt een van onze katten nu echt in hongerstaking
Hmm kan niet zeggen dat het ons opvalt dat hij meer haar verliest.quote:Op zondag 24 maart 2024 09:54 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat had Nika ook altijd wanneer ze in de rui was, zou dat het ook kunnen zijn?
Bij Nika wist ik op een gegeven moment, minder eten dan een paar dagen later werd de haaruitval erger (nadat ik al tig keer 2x per jaar naar de da ging, bloedonderzoek, speciaal voer, klauwen met geld uitgegevenquote:Op zondag 24 maart 2024 09:59 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hmm kan niet zeggen dat het ons opvalt dat hij meer haar verliest.
Zo maar eens kijken of hij wel interesse heeft in andere brokjes, maar die kunnen we ook niet laten staan vanwege zijn broer
quote:Op zondag 24 maart 2024 09:57 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb gister een bed onkruidvrij gemaakt 💪
Misschien lukt het morgen wel om zelfAmandines
erin te stoppen. Dan nog eens kijken of er dinsdag nog ergens anders wat onkruid weg kan voor meer
Amandines
Dankjewelquote:
Ja ik kan me nog herinneren dat je daar mee bezig was. Lastig soms om er achter te komen wat het is bij katten.quote:Op zondag 24 maart 2024 10:26 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Bij Nika wist ik op een gegeven moment, minder eten dan een paar dagen later werd de haaruitval erger (nadat ik al tig keer 2x per jaar naar de da ging, bloedonderzoek, speciaal voer, klauwen met geld uitgegeven)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 24 maart 2024 11:52 schreef Blues het volgende:
Om 9 uur gaat de bel, wij liggen nog in bed...
Ontbijtservice![]()
Van mijn collega's met de tekst "even ontspannen..."Wat ongelooflijk lief en collegiaal! 🥰SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die zijn er dus ook!
Dadelijk ga ik op stap met bieb collega naar van Tilburg in Nistelrode.
Vorige week kreeg ik een tegoedbon na de laatste aankoop en zij is ook wel benieuwd. 😇
Nog van harte Catquote:Op zondag 24 maart 2024 08:27 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mogguh!
Halve nacht wakker want een iets verlaat verjaardagskadootje was de rode klats dus buikpijn![]()
Extra dekentje plus paracetamol hielp. Dus dadelijk gelukkig toch zwemmen, vanmiddag ander verjaardagsfeestje en vanavond uit eten.
En nu stuitte ik op Titus en Fien TV. Even hersenloos kijken voor ik me in badpak hijs. Wat geven de acteurs van het van Hoorne theater toch leuke shows
Ja, ze zitten bij onsquote:Op zondag 24 maart 2024 11:54 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wat ongelooflijk lief en collegiaal! 🥰
Die zijn er dus ook!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ik google op amandines krijg ik koekjes te zienquote:Op zondag 24 maart 2024 09:57 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb gister een bed onkruidvrij gemaakt 💪
Misschien lukt het morgen wel om zelfAmandines
erin te stoppen. Dan nog eens kijken of er dinsdag nog ergens anders wat onkruid weg kan voor meer
Amandines
Ontbijtservice![]()
Van mijn collega's met de tekst "even ontspannen..."Wat liefSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En het is nog lekker/verfrissend om te eten ook.quote:Op zondag 24 maart 2024 12:39 schreef Kaatje1 het volgende:
Klinkt allemaal zo lekker @:madmaster
Wat apart, die Aloe Vera, die gelei achtige binnenkant. Nooit geweten.
Ontbijtservice![]()
Van mijn collega's met de tekst "even ontspannen..."Mooi gebaar!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Da's toch nog niet zo lang geleden? Volgens mij hoor je dat wel vaker. Maar wel jammer, jullie/jij moeten het toch van proeven hebben om een lekker biertje te maken.quote:Op zondag 24 maart 2024 15:11 schreef Sarabi het volgende:
Ondertussen begin ik te denken dat mijn laatste verkoudheid (of toch corona?) iets met mijn smaak heeft gedaanMeerdere biertjes die ik de afgelopen dagen geproefd heb, vond ik erg chemisch smaken terwijl mijn man daar niets van merkt.
https://www.zaadhandelvan(...)ssen/amandine-am-rasquote:Op zondag 24 maart 2024 12:07 schreef Blues het volgende:
[..]
Als ik google op amandines krijg ik koekjes te zien![]()
Een klein weekje geledenquote:Op zondag 24 maart 2024 15:38 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Da's toch nog niet zo lang geleden? Volgens mij hoor je dat wel vaker. Maar wel jammer, jullie/jij moeten het toch van proeven hebben om een lekker biertje te maken.
Net de reuniedatum vastgelegd. Grotendeels de bekende groep neven en nichten komt.
Las net ook dat een nichtje van mij een collega van @:sigme is
Duurt nog even (begin juni). En ja, hele kleine wereld (al lijkt het me sterk dat ze elkaar kennen)quote:Op zondag 24 maart 2024 15:50 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Een klein weekje geledendus hopelijk trekt het snel weer weg.
Veel plezier! Kleine wereld
Oja, komt vast wel weer goed.quote:Op zondag 24 maart 2024 16:20 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Duurt nog even (begin juni). En ja, hele kleine wereld (al lijkt het me sterk dat ze elkaar kennen)
Het lijkt me dat je smaak nog even moet herstellen van verkouden zijn.
auwquote:Op zondag 24 maart 2024 16:54 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Oja, komt vast wel weer goed.
Alleen beetje jammer dat het kwartje pas viel nadat ik een biertje van 7 euro open maakte
quote:Op zondag 24 maart 2024 18:49 schreef Tele6 het volgende:
Ik deed een survivalrun.
En vanmiddag deed ik een middag meefietsen met clubgenootje dat diezelfde survivalrun deed.
Kortom ik ben 40 keer natgeregend en weer opgedroogd
Nu naar huis. Pizza afbakken denk ik
Pizza bestellen, stukje van eten en van de week te rest, ben je snel klaar met “koken “quote:Op zondag 24 maart 2024 18:41 schreef vlindertje89 het volgende:
Nog gefeliciteerd @:Cat-astrophe!
En goed bezig @:Lucky_Strike![]()
En sterkte met weigerkat @:Sarabi![]()
Ik luisterde vanuit bed naar hagel vanochtend, wat het niet echt aantrekkelijk maakte om te gaan hockeyen. Maar ja, het moest. Gehockeyd (verloren, maar prima wedstrijd verder, iig gewoon sportieve tegenstanders), geluncht met team op de club, onze H2 tegen H3 gekeken, nog even blijven hangen met ze. Nu thuis, aan het bedenken of ik nog pizza ga bestellen of dat ik eigenlijk al wel genoeg gegeten heb want niet echt heel grote trek. En moe![]()
En straks nog even snel stageplan van student lezen, want heb dat gesprek morgen om 8.00 gepland zodat het nog voor haar werk kan. Nu spijt van
Dit bedacht ik net inderdaad ookquote:Op zondag 24 maart 2024 18:57 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Pizza bestellen, stukje van eten en van de week te rest, ben je snel klaar met “koken “
Klinkt als een goed planquote:Op zondag 24 maart 2024 18:59 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dit bedacht ik net inderdaad ookdus de pizza is besteld. En misschien als ik stukje gegeten heb dat ik dan toch best trek blijk te hebben, zou ook niet de eerste keer zijn
Fijn van de brokjes eter. Trapt broer er niet in wanneer hij uit de hand z’n eigen brokjes krijgt?quote:Op zondag 24 maart 2024 19:26 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Klinkt als een goed plan
Kat heeft net wat nieuwe brokjes uit mijn hand gegeten
Broer was het er niet mee eens dat hij deze brokjes niet kreeg.
Dat werkt beterquote:Op zondag 24 maart 2024 19:47 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Fijn van de brokjes eter. Trapt broer er niet in wanneer hij uit de hand z’n eigen brokjes krijgt?
Ik had ooit een kat die geen snoepjes meer mocht. Toen de eigen brokjes in het bakje van de snoepjes gedaan. Ze trapte er zo inquote:
Ik was gisteren bij een bierbrouwer in Slovenië. Hij leek op Tiktok Tammo overigens.quote:Op maandag 25 maart 2024 06:33 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen![]()
Tijd om 2 bieren te brouwen. En tussendoor nog even 2 uur in de auto om de kat insuline te geven
quote:Op zondag 24 maart 2024 21:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vriendelijk vogeltje, die hop van @:sigme
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hopelijk vandaag wat meer rust en dan vanavond maar vroeg naar bedRabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
quote:Op maandag 25 maart 2024 10:36 schreef Barreltje het volgende:
morguh..
Hele weekend stress gehad.. niet van druk dingen doen maar van vervelende situaties waar ik iets mee moet![]()
slecht geslapen vannacht en vandaag moet ik iets met die sitiaties.. eens kijken of ik het allemaal overleefSituatie 1 is shit zegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hopelijk vandaag wat meer rust en dan vanavond maar vroeg naar bed
Situatie 2 bij hen laten![]()
Z'n stofzuiger?quote:Op maandag 25 maart 2024 12:13 schreef MadMaster het volgende:
Bon dia!
[..]
De hertog van Sussex?
De maat van Derrick?
Houdini zal het niet zijn…
Harry Klein. Maatje van Derrick.quote:Op maandag 25 maart 2024 12:13 schreef MadMaster het volgende:
Bon dia!
[..]
De hertog van Sussex?
De maat van Derrick?
Houdini zal het niet zijn…
Bel eens met je verzekeraar. Die doen als het goed is aan wachtlijst bemiddeling.quote:Op maandag 25 maart 2024 19:20 schreef sigme het volgende:
Vandaag telefonische afspraak met m'n huisarts. Die stuurt me door naar de gyneacoloog om daarmee over Novasure te overleggen. Maar hij stuurt me naar het ziekenhuis met de langste wachttijd (volgens zorgkaartnederland). Weet iemand hoe ik dat kan aanpassen? Moet ik dan terug naar de huisarts?
Er zijn twee ziekenhuizen in de buurt (die ook Novasure uitvoeren en waar ik ook bekend ben) met kortere wachttijd.
Wat is dat? Kunnen die me dan omboeken naar een ander ziekenhuis? Of onderhandelen ze me een hogere positie bij het geplande ziekenhuis?quote:Op maandag 25 maart 2024 19:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Bel eens met je verzekeraar. Die doen als het goed is aan wachtlijst bemiddeling.
Of ze omboeken weet ik niet, maar zij hebben wel een overzicht over wachtlijsten. Had het een keer, kon ik 3 dagen eerder voor een echo, maar dan in Zutphen of Zwolle (weet niet meer). Maar hoorde het wel tijdens het gesprekquote:Op maandag 25 maart 2024 19:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat is dat? Kunnen die me dan omboeken naar een ander ziekenhuis? Of onderhandelen ze me een hogere positie bij het geplande ziekenhuis?
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar het kan allebei.quote:Op maandag 25 maart 2024 19:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat is dat? Kunnen die me dan omboeken naar een ander ziekenhuis? Of onderhandelen ze me een hogere positie bij het geplande ziekenhuis?
Is het niet simpeler om de huisarts te vragen je te verwijzen naar een ziekenhuis naar je keuze?quote:Op maandag 25 maart 2024 19:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Lijkt mij wel.quote:Op maandag 25 maart 2024 19:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Is het niet simpeler om de huisarts te vragen je te verwijzen naar een ziekenhuis naar je keuze?
Ik weet dat niet, daarom vraag ik hetquote:Op maandag 25 maart 2024 19:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Is het niet simpeler om de huisarts te vragen je te verwijzen naar een ziekenhuis naar je keuze?
Mijn huisarts (assistente) gaf toen zelf het advies om de verzekeraar te bellen. Bij de verzekeraar zitten er mensen voor en bij de huisarts is het (denk ik) te druk om diverse ziekenhuizen te bellen (om dan vervolgens van de patient te horen te krijgen “dan kan ik niet)quote:
Yup, mijn huisarts vraagt ook altijd waar ik naar toe wil en schrijft daar de verwijsbrief dan voor. Dat hoeft namelijk niet automatisch het dichtstbijzijnde ziekenhuis te zijn. Zeker niet meer in deze regioquote:Op maandag 25 maart 2024 19:48 schreef Vanyel het volgende:
Lijkt mij wel.
Mijn huisarts trekt in mijn bijzijn altijd het overzicht van opties plus wachttijden uit de regio open en dan kijken we even naar locatie+wachttijd en wat me het meeste aanstaat. Dan word ik verwezen naar de plek van mijn keus.
Goede timingquote:Op maandag 25 maart 2024 19:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Weer een mazzeltje (al zat ik erop te wachten). Zo’n 2-3 x per jaar heeft bol een aanbieding koffiecups. Mijn vorige aankoop is bijna op en net kwam de aanbieding online. 18 cent ipv 26 cent per cupje
Mijn huisarts zit *in* het UMCG en stuurt me naar het Martini. Terwijl ik voor gynaecologie bij jou gelopen heb.quote:Op maandag 25 maart 2024 20:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Yup, mijn huisarts vraagt ook altijd waar ik naar toe wil en schrijft daar de verwijsbrief dan voor. Dat hoeft namelijk niet automatisch het dichtstbijzijnde ziekenhuis te zijn. Zeker niet meer in deze regio
Kan je toch gewoon vragen om een verwijzing wza? Ik zou de assistente morgen bellen en dat voorleggen.quote:Op maandag 25 maart 2024 20:07 schreef sigme het volgende:
Mijn huisarts zit *in* het UMCG en stuurt me naar het Martini. Terwijl ik voor gynaecologie bij jou gelopen heb.
Op zich maakt het mij niks uit welk ziekenhuis ik heen ga, maar liever zo snel als mogelijk (duh). UMCG ben ik trouwens ook al eens voor iets in die hoek geweest, die hebben een spiraaltje gezet. Dat is er toen in het Wilhelmina weer uitgehaald bij de lisexcisie. Martini hebben ze me m'n rug een lelijk litteken gezorgd, toch een heel andere tak van sport. Oh, en me een dagje door de duizeligheidsmolen gehaald maar dat hielp niet.quote:Op maandag 25 maart 2024 20:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Kan je toch gewoon vragen om een verwijzing wza? Ik zou de assistente morgen bellen en dat voorleggen.
Nice! Ik heb ook meteen besteldquote:Op maandag 25 maart 2024 19:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Weer een mazzeltje (al zat ik erop te wachten). Zo’n 2-3 x per jaar heeft bol een aanbieding koffiecups. Mijn vorige aankoop is bijna op en net kwam de aanbieding online. 18 cent ipv 26 cent per cupje
Hoezo sportiever met de auto?quote:Op maandag 25 maart 2024 20:11 schreef Clubsoda het volgende:
Zo, ik fiets tegenwoordig een keer per week naar mijn werkvanochtend was het koud! Maar mooi een hoop buitenlucht gehad en beide keren 12 minuten van de googlemapsvoorspelling afgereden
(goed goed, wel elektrisch dus het telt niet en ik zou sportiever zijn als ik met de auto ging, maar soit). Vrijdag weer want de auto heeft een lekke band, dat was ook een primeur.
Voor zo snel mogelijk zou je inderdaad contact op kunnen nemen met je zorgverzekeringquote:Op maandag 25 maart 2024 20:15 schreef sigme het volgende:
Op zich maakt het mij niks uit welk ziekenhuis ik heen ga, maar liever zo snel als mogelijk (duh). UMCG ben ik trouwens ook al eens voor iets in die hoek geweest, die hebben een spiraaltje gezet. Dat is er toen in het Wilhelmina weer uitgehaald bij de lisexcisie. Martini hebben ze me m'n rug een lelijk litteken gezorgd, toch een heel andere tak van sport. Oh, en me een dagje door de duizeligheidsmolen gehaald maar dat hielp niet.
Ik moet woensdag naar het umcg en de bedoeling was met de autoquote:Op maandag 25 maart 2024 20:17 schreef sigme het volgende:
Ik ga morgen weer eens lekker fietsen. Komende maanden mag je sowieso eigenlijk niet met auto naar Stad, dus dat is nog wat extra motivatie voor de fiets.
Ga dan via Waterhuizen.quote:Op maandag 25 maart 2024 20:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik moet woensdag naar het umcg en de bedoeling was met de auto
Ik denk dat ‘s ochtends de stad in en eind van de middag de stad uit de grootste bottlenecks zijn.quote:Op maandag 25 maart 2024 20:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik moet woensdag naar het umcg en de bedoeling was met de auto
Ik ben begeleidingquote:Op maandag 25 maart 2024 20:23 schreef sigme het volgende:
Ga dan via Waterhuizen.
En het UMCG heeft wel een prima parkeergarage onder de hoofdingang (ook aan de achterkant nog eentje maar daar ben ik nooit geweest). Die aan de voorkant duik je in elk geval zó in. Hij is wel wat eng krap qua bochtenwerk maar het past heus.
Is het een dienstreis of voor jezelf of ben je begeleiding?
quote:Op maandag 25 maart 2024 20:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben begeleidingParkeren onder umcg al ervaring mee
Ik zie al dat er een hele website aan geweid is: https://www.groningenbereikbaar.nl/nieuws/hoe-kom-ik-bij-het-umcg
Oei.quote:Op maandag 25 maart 2024 20:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben begeleidingParkeren onder umcg al ervaring mee
Ik zie al dat er een hele website aan geweid is: https://www.groningenbereikbaar.nl/nieuws/hoe-kom-ik-bij-het-umcg
Eh nee, ten eerste duurt dit tm september en ten tweede is het onderzoek en artsbezoek.quote:Op maandag 25 maart 2024 20:36 schreef AnneX het volgende:
Oei.
Hoe lang gaat dat duren? Misschien is het mogelijk om bezoek uit te stellen?
Prima item in Radar.quote:Op maandag 25 maart 2024 08:51 schreef borisz het volgende:
Ik schijn vanavond naar Radar te moeten kijken.
Linkje van Quote die het alvast samenvat.
We gaan het zien.
Dat is de CUL SC logica, dat je zelf vijf kilometer (ofzo) met de auto gaat en mensen met ebikes basht omdat ze lui zijnquote:
Nou, ik bezit uitsluitend ebikes dus als ik met de dreumes fiets, dan op de ebike ja. Maar wel de stadsversie om minimale ondersteuning, niet op m'n nieuwe hybride racemonsterquote:Op maandag 25 maart 2024 20:35 schreef AnneX het volgende:
Toch even melden, dat ik selluf avondeten heb bereid.
Basis https://uitpaulineskeuken.nl/recept/bieten-galette-met-geitenkaas
met ook de kastanjechampignons die moesten op. Zure room op de bodem.
En pompoenpitten eroverheen.
Fris door de citroen.
Sportief op de fiets 👍🏼 @:Clubsoda doe je straks (of nu al) ook ebiken met peuter.
Nee hè?
Oh, zelfkastijding omdat er wel eens een idioot op internet post.quote:Op maandag 25 maart 2024 20:50 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat is de CUL SC logica, dat je zelf vijf kilometer (ofzo) met de auto gaat en mensen met ebikes basht omdat ze lui zijn
Tja. Hopelijk valt het dan mee.quote:Op maandag 25 maart 2024 20:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Eh nee, ten eerste duurt dit tm september en ten tweede is het onderzoek en artsbezoek.
Och nee, ik kastijd niet hoor, ik verbaas me even over het gebrek aan logica en verder zit ik prinsheerlijk op mijn stalen rosquote:Op maandag 25 maart 2024 20:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, zelfkastijding omdat er wel eens een idioot op internet post.
Thanx, op de sites kijken geeft wel extra info. Martini heeft het zelfs als specifiek onderwerp op de site staan met wachttijd, en dat is acceptabel (49 dagen).quote:Op maandag 25 maart 2024 20:57 schreef Blues het volgende:
@:sigme ik zou de site zorgkaart naast me neerleggen. Is niet wat het lijkt![]()
https://www.medischcontac(...)d-nog-uitermate-laag
Zorgverzekeraars bellen de ziekenhuizen en kijken op de sites naar wachttijden, dat is iets dat je zelf ook kan doen
Hee dit ziet eruit als iets leuksquote:Op maandag 25 maart 2024 21:05 schreef Lonaa het volgende:
Zo, alle kutzooi van afgelopen weekend is opgeruimd. Ik ben nog steeds wel een beetje gesloopt.
Van volledig lege hal naar dit op zaterdagavond:
[ afbeelding ]
Je hebt vrije keuze qua ziekenhuis dus je mag gewoon de specifieke verwijzing naast je neerleggenquote:Op maandag 25 maart 2024 21:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Thanx, op de sites kijken geeft wel extra info. Martini heeft het zelfs als specifiek onderwerp op de site staan met wachttijd, en dat is acceptabel (49 dagen).
Bedoelde meer de info vanuit de huisarts, veel mensen volgen welk ziekenhuis/zorgaanbieder er in de verwijzing staat maar dat is helemaal niet nodig en regelmatig ook helemaal niet gefundeerd of überhaupt in het belang van de patiëntquote:Op maandag 25 maart 2024 21:22 schreef Blues het volgende:
'We' zijn wel verplicht om de wachttijden op tijd aan te leveren en/of in te kloppen, maar dat gebeurt niet altijd, ook wat Molo zegt![]()
Dus bellen naar 2 of 3 zkh en vragen naar de wachttijden voor de desbetreffende poli is nog het beste want het meest betrouwbare info.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
SPOILER: Nog veel meer onderwaterfoto's van het wrak en diverse vissen…Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 25 maart 2024 21:27 schreef stavromulabeta het volgende:
Zo, na ruim 13 jaar als externe inhuur, tijdelijk, ad interim een vacature opgevuld te hebben, vandaag voor het laatst de deur achter me dicht getrokken (nou ja, een draaideur). Vanaf morgen 50% van mijn tijd als Koos Werkeloos genieten van het mooie weer
Wel prima periode voor qua weertjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
13 jaar externe inhuur klinkt hels trouwens
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
quote:Op maandag 25 maart 2024 21:29 schreef MadMaster het volgende:
Diep in de zee, diep in de zee…
[ afbeelding ]Wat is die een na laatste?SPOILER: Nog veel meer onderwaterfoto's van het wrak en diverse vissen…Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Nou nee, de tijd van mijn leven gehad. Bij alles kunnen antwoorden: "Ik ben maar de tijdelijke vervanger." Maar ondertussen wel het historische geweten van de betreffende organisatie zijn.quote:Op maandag 25 maart 2024 21:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Wel prima periode voor qua weertje
13 jaar externe inhuur klinkt hels trouwens![]()
quote:Op maandag 25 maart 2024 21:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Je hebt vrije keuze qua ziekenhuis dus je mag gewoon de specifieke verwijzing naast je neerleggen
Communicatie hierover zou zooooooveel beter kunnen. Zorg is en blijft zo'n onprofessionele kutsector wat dat betreft
Ik "krijg" helemaal geen doorverwijzing met een genoemd ziekenhuis oid, ik ga vanuit dat ziekenhuis een uitnodiging krijgen. Ikzelf kom daar helemaal niet meer aan te pas.quote:Op maandag 25 maart 2024 21:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Bedoelde meer de info vanuit de huisarts, veel mensen volgen welk ziekenhuis/zorgaanbieder er in de verwijzing staat maar dat is helemaal niet nodig en regelmatig ook helemaal niet gefundeerd of überhaupt in het belang van de patiënt
quote:Op maandag 25 maart 2024 21:37 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Nou nee, de tijd van mijn leven gehad. Bij alles kunnen antwoorden: "Ik ben maar de tijdelijke vervanger." Maar ondertussen wel het historische geweten van de betreffende organisatie zijn.
Zo, na ruim 13 jaar als externe inhuur, tijdelijk, ad interim een vacature opgevuld te hebben, vandaag voor het laatst de deur achter me dicht getrokken (nou ja, een draaideur). Vanaf morgen 50% van mijn tijd als Koos Werkeloos genieten van het mooie weer
En de andere 50%?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Dat vind ik helemaal matig, lekker de patiënt in regie, maar niet heusquote:Op maandag 25 maart 2024 21:41 schreef sigme het volgende:
[..]
[..]
Ik "krijg" helemaal geen doorverwijzing met een genoemd ziekenhuis oid, ik ga vanuit dat ziekenhuis een uitnodiging krijgen. Ikzelf kom daar helemaal niet meer aan te pas.
Niets zo definitief als tijdelijk.quote:Op maandag 25 maart 2024 21:41 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
![]()
Ok, zo bezien, mooie tijd wel
'Tijdelijk' is sowieso een prachtwoord in werksettings
Dat krijg ik ook. Overkoepelend ziekenhuis, afwachten welke locatiequote:Op maandag 25 maart 2024 21:41 schreef sigme het volgende:
[..]
[..]
Ik "krijg" helemaal geen doorverwijzing met een genoemd ziekenhuis oid, ik ga vanuit dat ziekenhuis een uitnodiging krijgen. Ikzelf kom daar helemaal niet meer aan te pas.
Welkom in mijn werkwereld en je hebt zo gelijkquote:Op maandag 25 maart 2024 21:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Bedoelde meer de info vanuit de huisarts, veel mensen volgen welk ziekenhuis/zorgaanbieder er in de verwijzing staat maar dat is helemaal niet nodig en regelmatig ook helemaal niet gefundeerd of überhaupt in het belang van de patiënt
En dat bellen is me ook echt doorn in het oog, moet je eens zien hoeveel totaal overbodige handelingen er overal in 'het systeem' zitten. Geef gewoon overzicht, hoppa. Kan allemaal makkelijk en zorgprofessional- en patiëntvriendelijk geautomatiseerd
Zorgen voor brood op de plank. Tot augustus. En dan moet ik even aan de bak, want die opdracht houdt dan ook op terwijl de gedoodverfde opvolger tegen Europese aanbestedingsperikelen aanloopt.quote:
Succes, lijkt me erg spannend!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Huh? Bedoel je dan ook bij zorgdomein verwijzingen? Want die verwijzing gaat toch juist rechtstreeks naar het ziekenhuis waar ze naar verwijzen? De laatste keer bij verwijzing naar uroloog kon ik zelfs de verwijsbrief zelf niet eens inzien (wat ik bijzonder irritant en ontransparant vond, zeker omdat ik nog nagevraagd heb of het klopte dat ik dat niet kan zien en na navraag bleek dat deze arts dat inderdaad standaard zo instelt). Dus ik had niet eens de verwijsbrief kunnen gebruiken voor ander ziekenhuis..quote:Op maandag 25 maart 2024 21:26 schreef Molo het volgende:
[..]
En dat bellen is me ook echt doorn in het oog, moet je eens zien hoeveel totaal overbodige handelingen er overal in 'het systeem' zitten. Geef gewoon overzicht, hoppa. Kan allemaal makkelijk en zorgprofessional- en patiëntvriendelijk geautomatiseerd
Klopt wat je zegt, de zorgdomein wordt door de huisarts naar een ziekenhuis gestuurd. Als je liever een ander zkh wil, moet de huisarts overnieuw naar dat ander zkh sturen.quote:Op maandag 25 maart 2024 22:09 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Huh? Bedoel je dan ook bij zorgdomein verwijzingen? Want die verwijzing gaat toch juist rechtstreeks naar het ziekenhuis waar ze naar verwijzen? De laatste keer bij verwijzing naar uroloog kon ik zelfs de verwijsbrief zelf niet eens inzien (wat ik bijzonder irritant en ontransparant vond, zeker omdat ik nog nagevraagd heb of het klopte dat ik dat niet kan zien en na navraag bleek dat deze arts dat inderdaad standaard zo instelt). Dus ik had niet eens de verwijsbrief kunnen gebruiken voor ander ziekenhuis..
Ik kijk meestal vooraf zelf op sites v ziekenhuizen in de buurt en/of bel de poli's op als er geen (recente) bijwerkdatum bij de huidige wachttijden genoemd staat. En dan vraag ik huisarts of ik daarheen kan. Als ik een verwijzing verwacht, dan. Bij de mammo was ik verwezen naar wat volgens systeem kortste wachttijd was, maar dat bleek op 'vandaag' te staan ivm één vrije plek een half uur na consult bij huisarts en daarna pas week later. Toen heb ik zelf op zorgkaart gekeken en degenen met kortste wachttijd gebeld om te checken of die echt klopt en vervolgens assistente laten weten naar welk zkh de verwijzing omgezet moest worden, en die heeft dat toen met huisarts geregeld.
Ik zie het jaquote:Op maandag 25 maart 2024 22:19 schreef Blues het volgende:
[..]
Klopt wat je zegt, de zorgdomein wordt door de huisarts naar een ziekenhuis gestuurd. Als je liever een ander zkh wil, moet de huisarts overnieuw naar dat ander zkh sturen.
Jezus Christus wat een idioterie, ik zit echt weer eens met emosmiley op mijn smoelwerk dit te lezenquote:Hoe bekijk ik mijn verwijzing? Je kunt je verwijzing alleen bekijken als je een e-mail hebt ontvangen van je verwijzer (meestal is dit je huisarts). Heb je geen e-mail ontvangen, vraag dan je verwijzer om je e-mailadres te controleren en de e-mail opnieuw te sturen.
Nou, dat lijkt me ook redelijk essentieel ende goed jaquote:Op maandag 25 maart 2024 22:11 schreef Vanyel het volgende:
Wat een idiote arts. Mijn huisarts laat mij wel weten wat ze verwijst
Klopt, maar ja, dat is dan ook weer door de marktwerking die de overheid zelf geschapen heeft.quote:Op maandag 25 maart 2024 22:44 schreef Blues het volgende:
De mensjes van zorgdomein worden er wel lekker rijk van![]()
Kun je niet meer terug dan? Er is een vacature!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wil je terug? Of kijk je uit naar vrije tijd in de zomerperiode?
50% is wel veel, toch?
Ja, ik was er ook wel vrij pissig om. Ik gaf aan dat ik het bij voorbereiden afspraak altijd prettig vind om de verwijsbrief te kunnen lezen en dat ik bij eerdere verwijzingen ook wel die brief gewoon kon zien. Dus ze ging met ha overleggen en gaf toen aan dat zij standaard afgeschermd heeft en ik dus niet in kan zien. Ik vond het dit keer extra vervelend omdat het ging om de verwijzing naar uroloog waar ze van had laten doorschemeren dat ze het eigenlijk niet echt nodig vond nog etc, dus ik had geen idee nu wat de uroloog dan al te lezen kreeg. Heb dat toen maar gewoon aan haar gevraagd en zelf mijn verhaal gedaan, maar vond het best kwalijk. Het is inderdaad potdorie mn eigen medisch dossier/info waarvan ik gewoon recht op inzage heb.quote:Op maandag 25 maart 2024 22:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Nou, dat lijkt me ook redelijk essentieel ende goed ja
Ik vind het wel prima, even een hoop vrije tijd in de zomer. Ik ben al sinds 2019 niet langer dan een week vrij geweest, dus dat ga ik nu inhalen.quote:Op maandag 25 maart 2024 23:20 schreef AnneX het volgende:
[..]
Kun je niet meer terug dan? Er is een vacature!
Wil je terug? Of kijk je uit naar vrije tijd in de zomerperiode?
50% is wel veel, toch?
Ik zou het niet echt tof vinden als ze slecht nieuws in persoon wilden brengen. Kan je niet eens even rustig janken enzo.quote:Op maandag 25 maart 2024 23:49 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ja, ik was er ook wel vrij pissig om. Ik gaf aan dat ik het bij voorbereiden afspraak altijd prettig vind om de verwijsbrief te kunnen lezen en dat ik bij eerdere verwijzingen ook wel die brief gewoon kon zien. Dus ze ging met ha overleggen en gaf toen aan dat zij standaard afgeschermd heeft en ik dus niet in kan zien. Ik vond het dit keer extra vervelend omdat het ging om de verwijzing naar uroloog waar ze van had laten doorschemeren dat ze het eigenlijk niet echt nodig vond nog etc, dus ik had geen idee nu wat de uroloog dan al te lezen kreeg. Heb dat toen maar gewoon aan haar gevraagd en zelf mijn verhaal gedaan, maar vond het best kwalijk. Het is inderdaad potdorie mn eigen medisch dossier/info waarvan ik gewoon recht op inzage heb.
Morgen ga ik daadwerkelijk de inschrijving bij nieuwe ha regelen. Heb sinds gister enorm stijve nek, maar ook hals wat dikker en pijn die ook wat doortrekt naar oor, en oor voelt al paar dagen wat pijnlijk en beetje dicht ook. Normaal zou ik gewoon even ass in oor laten kijken, want bekend met chronische trommelvlies ontsteking en bij dit gevoel in oor is het 9/10x een oorontsteking of gehoorgangontsteking. Maar nu denk ik, ik was er net 2.5 week geleden nog voor bloeduitslagen bespreken, ze zien me aankomen.. en da's natuurlijk niet de bedoeling.
Hoor morgen op werk wat over solli. Best spannend wel. Ze weten het al wel, want collega vroeg of ik morgen op uni ben. Ik gaf aan dat dat kan als handig, en toen zei ze idd handig, anders bellen ze me maar beter in persoon. Hoofd denkt natuurlijk meteen, ja, vast slecht nieuws dan, want waarom zou je goed nieuws niet gewoon meteen vanmiddag doorbellen. Maargoed, ze denken wel vaker rare dingen, en vast ook andere redenen te bedenken waarom ze beter in persoon vinden ook bij goed nieuws. Ik ben er rond 12.30 want in ochtend eerst fysio nog.. en dan hoor ik het eindelijk.
Superfijnquote:Op dinsdag 26 maart 2024 13:57 schreef vlindertje89 het volgende:
Goed nieuws![]()
Ze gaan me per zo snel mogelijk omzetten naar een contract met de hogere functie, en dat wordt ook meteen een vast contract![]()
Ze wilde vooral even toelichten wat voor soort 'profiel' zij voor zich zagen en welke verdeling onderwijs/onderzoek, en daar kan ik me helemaal in vinden. Dus super fijn![]()
En over ruim uurtje huisarts.
En yoga, én sportschoolquote:Op dinsdag 26 maart 2024 14:12 schreef AnneX het volgende:
Yeah Vlinder 💐🍀🎶🎂🎼😉🎹👍🏼
Vanaf de loungebank in de sportschool: een welgemeend GeFeLiCiTeerd 💐
Oops…Hoop werkt niet. 😎quote:Op dinsdag 26 maart 2024 14:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
En yoga, én sportschoolIk hoop een van de twee te kunnen doen vandaag.
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 26 maart 2024 13:57 schreef vlindertje89 het volgende:
Goed nieuws![]()
Ze gaan me per zo snel mogelijk omzetten naar een contract met de hogere functie, en dat wordt ook meteen een vast contract![]()
Ze wilde vooral even toelichten wat voor soort 'profiel' zij voor zich zagen en welke verdeling onderwijs/onderzoek, en daar kan ik me helemaal in vinden. Dus super fijn![]()
En over ruim uurtje huisarts. Heb op mn linkerarm ook een beetje kleine rode vlekjes erbij die volgens mij niet echt wegdrukbaar zijn, dat zit me niet helemaal lekker. Dus fijn als ze dat even kan checken en oor kan checken en dan hoop ik vooral dat het niks ergs is maar wel iets waar ze wat aan kunnen doen
Zo’n kaart is voor 5 jaar en je mag overal in Europa parkeren op een gehandicapten parkeerplaats, en de vaste plek is ook voor 5 jaarquote:Op dinsdag 26 maart 2024 15:16 schreef Blues het volgende:
Dus eens een invalide p altijd een invalide p ?
Das gek!
En lastig een coll waar je last van hebt![]()
Heb net bijna 40 min in t bos hierachter gelopen. Met vogelconcert(je loopt dan langs een vogelreservaat)
quote:Op dinsdag 26 maart 2024 14:49 schreef Tuindier het volgende:
Gefeliciteerd @:vlindertje89!
Ik heb ff een baaldag. Heb een (lichte?) blessure opgelopen in mijn schouder, ik denk door meer sporten en meer tuinieren en dan net verkeerd belasten. De balans vinden tussen oefeningen om sterker te worden en rust om te herstellen is lastig. Wilde net een legpuzzel maken maar zelfs dat was onaangenaam.Die balans vinden is soms echt een gevechtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Heb je al iets van je assessment gehoord? Ik heb geen idee hoe lang zoiets duurt.Spoilers!
Je drukte niet per ongeluk op "Doneer" ?quote:Op dinsdag 26 maart 2024 16:19 schreef Lonaa het volgende:
Ja, ik vergat op de bonknop te drukken nadat ik 10 euro statiegeld had ingeleverd. Topdag.
Ik drukte op helemaal niks.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 16:26 schreef fietsie het volgende:
[..]
Je drukte niet per ongeluk op "Doneer" ?
Nergens op drukken levert verrekte weinig effect op ja..quote:
Shipsquote:Op dinsdag 26 maart 2024 16:19 schreef Lonaa het volgende:
Ja, ik vergat op de bonknop te drukken nadat ik 10 euro statiegeld had ingeleverd. Topdag.
In de steek laten van biljetjes in noodquote:Op dinsdag 26 maart 2024 17:01 schreef Blues het volgende:
[..]
Ships![]()
Niet dat dit mij geheel vreemd voorkomt.
Of dat je geld pint en het geld in de gleufffff laat zitten en weer dromerigwantzogaikdoorhetleven gewoon wegloopt
Wat leuk om zoiets eens te proberen. Ik ben best wel yogaverslaafd geworden inmiddels. Ik merk zo veel vorderingen tegenwoordig.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 14:45 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oops…Hoop werkt niet. 😎
Gewoon de fokwet gebruiken, dan ga je wel…
Overigens deed ik na afloop ook wat rek en strek van de stoel yoga en kwam al heel wat verder! 😉
Een maandje op proef en geen gedoe met matje op de grond oefeningen.
In mijn gehele bijna 65 jarige leven ook niet maar 1x gebeurd hequote:Op dinsdag 26 maart 2024 17:35 schreef Dr_Flash het volgende:
In de steek laten van biljetjes in nood![]()
quote:Op dinsdag 26 maart 2024 17:54 schreef Blues het volgende:
[..]
In mijn gehele bijna 65 jarige leven ook niet maar 1x gebeurd he![]()
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
Thanksquote:Op dinsdag 26 maart 2024 15:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Die balans vinden is soms echt een gevecht![]()
Heb je al iets van je assessment gehoord? Ik heb geen idee hoe lang zoiets duurt.
quote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:33 schreef Syrena het volgende:
voor Vlindertje!
Net ook maar ff Novasure gegoogled. Ik struisvogel nog ff verder
Novasure is niet eng of erg hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al druppelde ik wel zes weken na.
Achteraf was het de moeite niet, gezien de huidige ontwikkelingen.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Ik heb wel eens zo’n schema op google gevondenquote:Op dinsdag 26 maart 2024 19:53 schreef vlindertje89 het volgende:
Dank allen!
@:derLudolf een 'hogere' functie dan mijn huidige, op mn eigen afdelingmaar wel ook extern uitgezet.
Verder ben ik nog niet erg bijgelezen. De rode vlekjes vond hij geen reden tot zorgen om meningitis, oor zag er niet ontstoken uit, dus wss gewoon virus. Meer pijnstilling gaan slikken voor mn nek, en dan ga ik hopelijk de cirkel minder pijn - spieren meer ontspannen - nog minder pijn etc in, ipv de cirkel pijn - spieren aanspannen - nog meer pijn etc.
Zit wel beetje te kutten met schema. Hij zei 4x pd 1000mg pcm en 3x 400mg ibu. Maar overal staat 6u tussen pcm en 8u tussen ibu, maar ik wil ook geen wekker zetten voor pcm/ibu. Wat korter ertussen, kan dat gewoon? Dat ik 7.30-12.30-17.30-22.30 voor de pcm doe en 7.30-15u-22.30 voor de ibu ofzo? Ik heb nu 15.00 voor t laatst 2pcm gehad en ben eigenlijk al wel toe aan iets nieuws, maar dat is qua timing vrij onhandig. Kijken of ik mn pittenzak kan vinden zo, mss helpt dat ook wat.
Beide geen indicatie voor een gehandicaptenkaart of -plaats dus wellicht speelt er iets anders wat je niet weet of uitgekiende fraude of zulksquote:Op dinsdag 26 maart 2024 15:11 schreef Kaatje1 het volgende:
Ook weer thuis. Pfff nieuwe vrijwilliger, liep al een paar keer mee, maar dodelijk vermoeiend. Keiharde stem, valt iedereen in de rede, zucht en steunt want slaap tekort door ramadan (de anderen hebben daar geen last van), discussies over make-up, kappers en kleding, ik kan daar niet zo best tegen.
Wat vervelend @:tuindier is er een fysio bij het sporten aangesloten zodat die wat tips kan geven?
Even een kleine ergernis. Rondom de flat hebben we 4 gehandicapten parkeerplaatsen, 1 is voor iemand die regelmatig in een rolstoel zit, de andere 3 voor mensen waar iemand een knie of heupoperatie hebben gehad, die nu weer wandelen met de hond, tennissen, einden (lees hele dag) fietsen. Maar wel 5 jaar overal mogen parkeren en hier zelfs een eigen plek hebben. Ik heb er zelf, geen auto, last van, maar echt zo asociaal
Ga jij nu gedwongen de overgang in?quote:Op dinsdag 26 maart 2024 19:40 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Novasure is niet eng of erg hoor.
Al druppelde ik wel zes weken na.
Achteraf was het de moeite niet, gezien de huidige ontwikkelingen.
Ja joh, dat komt niet zo nauw. Ontspannen en blijven bewegen erbij is handig en verstandig trouwensquote:Op dinsdag 26 maart 2024 19:53 schreef vlindertje89 het volgende:
Dank allen!
@:derLudolf een 'hogere' functie dan mijn huidige, op mn eigen afdelingmaar wel ook extern uitgezet.
Verder ben ik nog niet erg bijgelezen. De rode vlekjes vond hij geen reden tot zorgen om meningitis, oor zag er niet ontstoken uit, dus wss gewoon virus. Meer pijnstilling gaan slikken voor mn nek, en dan ga ik hopelijk de cirkel minder pijn - spieren meer ontspannen - nog minder pijn etc in, ipv de cirkel pijn - spieren aanspannen - nog meer pijn etc.
Zit wel beetje te kutten met schema. Hij zei 4x pd 1000mg pcm en 3x 400mg ibu. Maar overal staat 6u tussen pcm en 8u tussen ibu, maar ik wil ook geen wekker zetten voor pcm/ibu. Wat korter ertussen, kan dat gewoon? Dat ik 7.30-12.30-17.30-22.30 voor de pcm doe en 7.30-15u-22.30 voor de ibu ofzo? Ik heb nu 15.00 voor t laatst 2pcm gehad en ben eigenlijk al wel toe aan iets nieuws, maar dat is qua timing vrij onhandig. Kijken of ik mn pittenzak kan vinden zo, mss helpt dat ook wat.
Thanks! Kon het op internet niet zo goed vinden.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 20:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja joh, dat komt niet zo nauw. Ontspannen en blijven bewegen erbij is handig en verstandig trouwens
Aandikken van het verhaal. Bij 2 moesten de vrouwen geopereerd worden, zij rijden vrijwel nooit zelf maar hebben aangegeven dat wel te doen. Bij deze 2 was het ook binnen 2 maanden na elkaar. Ze hebben het vol trots aan iemand in het gebouw verteldquote:Op dinsdag 26 maart 2024 20:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Beide geen indicatie voor een gehandicaptenkaart of -plaats dus wellicht speelt er iets anders wat je niet weet of uitgekiende fraude of zulks
Oh ja, dat had je ook ooit. Dat je maar één keer per dag vreemd kon gaan met je pas.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb wel eens een kennis 'gered' die terwijl we met een groepje stonden te kletsen bij de pinautomaat. Alleen hij pinde om iets voor 12 uur. Ik had die dag al een keer gepind dus we moesten tot na 0.00 wachten. Het ging om best veel geld, hij was niet heel blijZijn geld lag gelukkig nog in het bakje toen het mijne er uit kwam.
Gefeliciteerd, je wordt al bijna de slimste mens van deze scquote:Op dinsdag 26 maart 2024 20:10 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Thanks! Kon het op internet niet zo goed vinden.
Ik doe idd mn best om te ontspannen, en door de dag heen bewust regelmatig juist wel draaien en kantelen etc en wat rekken in de pijnlijke positiesdus hopelijk helpt dat samen met meer pijnstilling om t snel weer weg te laten gaan!
Ga? Het was gebeurd voor ik met mijn ogen kon knipperen. Geen overgang te bekennen, die kan nog geen maand geduurd hebben, ik ging van regelmatig ongesteld naar postmenopausaal in maximaal 26 dagen (mijn cyclusduur voor chemo 1).quote:
Ja inderdaadquote:Op dinsdag 26 maart 2024 20:31 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Oh ja, dat had je ook ooit. Dat je maar één keer per dag vreemd kon gaan met je pas.
Ik betrap me ook wel eens op denken dat vroeger alles beter was. Maar dit soort feiten zijn wel een goede reality check.
Bizar eigenlijk, mentaal met alles wat op je af kwam en komt ook allemaal abrupt en veel manquote:Op dinsdag 26 maart 2024 20:47 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ga? Het was gebeurd voor ik met mijn ogen kon knipperen. Geen overgang te bekennen, die kan nog geen maand geduurd hebben, ik ging van regelmatig ongesteld naar postmenopausaal in maximaal 26 dagen (mijn cyclusduur voor chemo 1).
Dat is dan dus niet op die indicatie, die wordt als er niet gefraudeerd wordt, heel zorgvuldig en nogal schaars toegekendquote:Op dinsdag 26 maart 2024 20:24 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Aandikken van het verhaal. Bij 2 moesten de vrouwen geopereerd worden, zij rijden vrijwel nooit zelf maar hebben aangegeven dat wel te doen. Bij deze 2 was het ook binnen 2 maanden na elkaar. Ze hebben het vol trots aan iemand in het gebouw verteld
Wat bizar dat dat zo snel gaat. Heftig, vooral bovenop alles.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 20:47 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ga? Het was gebeurd voor ik met mijn ogen kon knipperen. Geen overgang te bekennen, die kan nog geen maand geduurd hebben, ik ging van regelmatig ongesteld naar postmenopausaal in maximaal 26 dagen (mijn cyclusduur voor chemo 1).
Rijst afgieten? Dan gooi je de smaak weg.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 21:04 schreef AnneX het volgende:
@:Vlindertje89 en nu zit alle spanning van de afgelopen weken vast in de nekspieren.
Is er bij de sportschool een fysio en dan een massage afspreken? Via een inloop spreekuur bijv. En dat dan combineren met oefenstof thuis en tussendoor.
Maanden geleden was ik enthousiast over een nieuwe pan met handig deksel.
Geen gedoe met pannenlappen meer en gewoon zo maar afgieten vanwege de zeef gaatjes in het deksel.
https://www.hema.nl/koken(...)sfD_BwE&gclsrc=aw.ds
Pas vanavond kom ik erachter, dat het deksel aan de ene kant grovere zeefgaatjes heeft bijv. voor aardappelen en fijnere aan de andere kant, bijv. voor rijst.
😂 suf hè?!
Soms is er wel water over.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 21:09 schreef z80 het volgende:
[..]
Rijst afgieten? Dan gooi je de smaak weg.
Lekker kortquote:Op dinsdag 26 maart 2024 21:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja inderdaad![]()
Een paar dagen geleden bedacht ik iets soortgelijks uit die tijd. Totaal vergeten en nu ondenkbaar. Maar ik weet niet meer wat het was. Goed verhaal dit wel.
Ochmoptochheeldetijdquote:Op dinsdag 26 maart 2024 21:38 schreef Vanyel het volgende:
Ja ik vond dat psychisch wel een dingetje ja, dat ik opeens een oud wijf zou zijn.
Toen knalde de chemo erin en werd ik fysiek zo'n oud wijf dat dat beetje mentaal oud niet zoveel meer in te brengen had. Dat komt vast wel weer als ik fysiek weer normaal kan doen.
Niks ten nadele van de mensen die van nature een oud wijf werden. Dan is het alleen maar tof natuurlijk dat je dat gegeven is.
Groot verschil tussen natuurlijk een oud wijf worden en chemischquote:Op dinsdag 26 maart 2024 21:38 schreef Vanyel het volgende:
Ja ik vond dat psychisch wel een dingetje ja, dat ik opeens een oud wijf zou zijn.
Toen knalde de chemo erin en werd ik fysiek zo'n oud wijf dat dat beetje mentaal oud niet zoveel meer in te brengen had. Dat komt vast wel weer als ik fysiek weer normaal kan doen.
Niks ten nadele van de mensen die van nature een oud wijf werden. Dan is het alleen maar tof natuurlijk dat je dat gegeven is.
Is ook gewoon godsgruwelijk klote iddquote:Op dinsdag 26 maart 2024 21:38 schreef Vanyel het volgende:
Is altijd het overwegen waard. Ik moet ook weer overstappen van woonhuisverzekeringen en AVP. Totaal geen zin in dit keer.quote:Op woensdag 27 maart 2024 06:44 schreef Vanyel het volgende:
Hum.
Ik betaal iets over de 50 per maand aan mijn opstal- en inboedelverzekering. Eerste hit op Independer doet nog geen 32. Toch eens tijd om mijn verzekeringen te bekijken zou je zeggen?
Mijn man moest een nieuwe auto, bij contact met de verzekering vertelden die dat ze nieuwe inboedelvarianten hebben. Ik had het omgezet van alleenstaand naar gezin indertijd, en ze hadden nu bv ook 2-zonder-kinderen. Scheelde 5 euroquote:Op woensdag 27 maart 2024 06:44 schreef Vanyel het volgende:
Hum.
Ik betaal iets over de 50 per maand aan mijn opstal- en inboedelverzekering. Eerste hit op Independer doet nog geen 32. Toch eens tijd om mijn verzekeringen te bekijken zou je zeggen?
Ik probeer maar nooit te klagen over mijn leeftijd, inderdaad. Ik hoop nog veel oduer te worden.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 21:38 schreef Vanyel het volgende:
quote:Op woensdag 27 maart 2024 08:54 schreef Lonaa het volgende:
Mini-beetje hoofdpijn, maar gisterenavond was gezellig.Over half uurtje stap ik in de bus van de baas en ga ik richting het Westen om een veiling op te halen en als ik er toch ben even koffie te doen bij LS.
Je zat vast niet te wachten op een voorproefje van je bejaarde zelf. Heftig om dat zo door te moeten maken. Ik vind je openheid overigens wel verfrissend, hoe kut het ook allemaal is.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 21:38 schreef Vanyel het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |