abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 maart 2024 @ 08:00:24 #101
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212832445
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 23:13 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
https://www.parlement.com(...)r_l_marcel_de_graaff
Voormalig PVV'er , Nu FvD in EP
Je schaamt je toch kapot als Nederlander.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  vrijdag 15 maart 2024 @ 08:04:54 #102
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_212832481
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 08:00 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Idd, we staan er weer gekleurd op met zulke volidioten.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_212832620
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 08:00 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het gaat nu zelfs de andere europarlementariërs, die toch wel wat idioten gewend zijn, te ver: https://www.gelderlander.(...)-in-oorlog~a8d8850d/

quote:
Het Europees Parlement moet nagaan of FVD-Europarlementariër Marcel de Graaff zich laat gebruiken door Rusland, vindt een aantal van zijn collega's. Ze zijn geschokt door de 'Russische propaganda' die De Graaff zou verspreiden.

De Europarlementariërs, onder wie VVD'er Catharina Rinzema, gaan voorzitter Roberta Metsola vragen het lopende onderzoek van het parlement naar beïnvloeding vanuit Rusland uit te breiden. Nu richt zich dat nog op de Letse afgevaardigde Tatjana Zdanoka. Rinzema en haar collega's Rasa Juknevičienė uit Litouwen en Hilde Vautmans uit België zoeken op het ogenblik steun van andere Europarlementariërs voor hun verzoek.

De Graaff neemt het al langer op voor Rusland, maar na uitlatingen die hij woensdag deed in de vergaderzaal in Straatsburg was de maat vol. Hij noemde de berichten over de deportatie van Oekraïense kinderen 'pure propaganda' en beweerde dat Rusland hen juist redt van bombardementen. Het parlement kan zulke 'flagrante leugens' niet over zijn kant laten gaan, vinden Rinzema en haar medestanders.

Het onderzoek naar Zdanoka moet verbreed worden en zich richten op verspreiding van Russische propaganda in het hele parlement, stellen de drie in hun brief aan Metsola.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  vrijdag 15 maart 2024 @ 08:42:45 #104
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_212832875
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 07:24 schreef Hanca het volgende:
Het speculeren is nu echt begonnen: https://www.ad.nl/politie(...)-gaan-rond~ae7a8df5/

Wim Voermans vindt dat de premier uit de Kamer moet komen, dat vind ik dan weer enorm onwaarschijnlijk en volgens mij heeft hij ook helemaal geen punt dat dat 'geen porum' zou zijn. Die man is zelf gewoon een PVV stemmer die graag een PVV'er premier ziet worden, maar ik denk dat zelfs Wilders zelf dat niet wil. Alleen al omdat Wilders zijn kans dan helemaal verdwenen is, ook na de volgende verkiezingen.

Maar goed, namen die worden genoemd zijn Putters (maar die heeft gezegd dat hij het niet gaat worden), Remkes, Teeven en Hoogervorst. De laatste 2 lijken me trouwens misschien wel kansrijk voor een ministerspost, maar niet voor premier.

Ook RTL en WNL komen met Remkes, blijkbaar de grootste kandidaat:

https://www.rtlnieuws.nl/(...)tie-kabinet-torentje
https://wnl.tv/2024/03/15(...)allend-vaak-genoemd/
Fred Teeven die in de race is voor de plek in het Torentje, dat is toch pure komedie. Ik krijg hier enorme Dr. Akkermans gevoelens bij.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_212832940
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 08:42 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Fred Teeven die in de race is voor de plek in het Torentje, dat is toch pure komedie. Ik krijg hier enorme Dr. Akkermans gevoelens bij.
Hij weet wel alles van besturen, natuurlijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_212832985
En over internationale uitstraling gesproken, wel een aardig inkijkje in de buitenlandse kranten over de Nederlandse formatie: https://www.volkskrant.nl(...)htse-macht~bc3ccfc3/
pi_212833003
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 07:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Wim Voermans komt uit leiden en kan leuk kletsen. Inhoudelijk is hij echter volstrekt niet serieus te nemen.
Is er dan ook plaats voor zijn collega Kinneging?
  vrijdag 15 maart 2024 @ 08:57:12 #108
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_212833010
Kabinet zoekt na verbod naar andere wegen voor leveren F-35-onderdelen aan Israël

https://nos.nl/artikel/25(...)nderdelen-aan-israel

Schitterend gaaf land die rechterlijke macht maar vervelend vindt
  Moderator vrijdag 15 maart 2024 @ 08:58:59 #109
5428 crew  miss_sly
pi_212833036
quote:

[..]
Kun jij ook maar één persoon bedenken die wél onze minister-president zou kunnen worden? Uit de rechtse koker dan met name, want dat zal wel een voorwaarde zijn.

Je moet er toch ook niet aan denken dat het Mona Keijzer alsnog wordt?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 15 maart 2024 @ 09:00:24 #110
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_212833051
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 08:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Kun jij ook maar één persoon bedenken die wél onze minister-president zou kunnen worden? Uit de rechtse koker dan met name, want dat zal wel een voorwaarde zijn.

Hans Wiegel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator vrijdag 15 maart 2024 @ 09:04:50 #111
5428 crew  miss_sly
pi_212833088
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 09:00 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Hans Wiegel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uit de VVD koker valt nog het meeste te verwachten, maar daar zit ook een aantal personen dat niet zal willen, omdat het niet wil meewerken aan deze coalitie met PVV.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 15 maart 2024 @ 09:04:52 #112
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_212833089
quote:

[..]
Kees van Kooten is daadwerkelijk beschikbaar trouwens.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_212833172
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 08:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Remkes dus. Ik denk het beste wat er voor handen is.
  vrijdag 15 maart 2024 @ 09:19:42 #114
436222 Japepk
Padvinder
pi_212833222
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 09:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
Remkes dus. Ik denk het beste wat er voor handen is.
Dan mogen we ook nooit meer klagen dat in de VS uit álle mensen 2 hoogbejaarden het hoogste ambt kunnen krijgen. Al is iemand als Remkes of Tjeenk Willink waarschijnlijk wel het best, daar heeft iedereen nog wel enig respect voor. Op zich wel een neutrale opstelling dit. De premier is ten minste niet (recent) beschadigd door vuile campagnes of politieke schandalen en kan dus in elk geval neutraal beginnen.
't Echte en 't ware!
pi_212833253
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 09:19 schreef Japepk het volgende:

[..]
Dan mogen we ook nooit meer klagen dat in de VS uit álle mensen 2 hoogbejaarden het hoogste ambt kunnen krijgen. Al is iemand als Remkes of Tjeenk Willink waarschijnlijk wel het best, daar heeft iedereen nog wel enig respect voor. Op zich wel een neutrale opstelling dit. De premier is ten minste niet (recent) beschadigd door vuile campagnes of politieke schandalen en kan dus in elk geval neutraal beginnen.
Toen Biden werd aangesteld om 4 jaar de puinhoop te herstellen klaagde ook niemand over zijn leeftijd. Pas nu hij 4 jaar later nog geen ruimte maakt voor een opvolger doet men dat. Ik denk dat als je in een chaos bent beland (zoals in de VS maar nu ook in NL), het zeer verstandig is een zeer ervaren tussenpaus neer te zetten, die geen dingen meer hoeft te doen om zijn eigen carrière op gang te houden. Biden had een tussenpaus moeten zijn in de VS, Remkes kan hier perfect een tussenpaus zijn. Zoals hij dat ook in Limburg was. En Remkes is ook 1 van de weinigen met het gezag om Wilders, Omtzigt en Yeşilgöz in toom te houden.
  vrijdag 15 maart 2024 @ 09:27:01 #116
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_212833279
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2024 09:24 schreef nostra het volgende:

[..]
Niet bepaald, je komt zelf met een auteur aan wier oplossing ik alleen maar analyseer.
[..]
Klopt, dat er een inherente kracht in het kapitalisme zit besloten, betekent niet dat er geen keerzijde van de medaille is. Fukuyama schrijft daar prima boekjes over. Een zekere mate van overheidssturing hoeft ook niet verkeerd te zijn, als die maar gericht, effectief en haalbaar is. Meubels op de bon en niet meer vliegen haalt het effectiviteitscriterium dan misschien wel, maar is natuurlijk niet haalbaar.

Het allerbelangrijkste is vooral dat je met een mondiale oplossing komt en daar heb je meer voor nodig dan vingerwijzen naar de rijken. Juist de opkomende economieën zal je daar in moeten betrekken, die logischerwijze zich nogal achtergesteld voelen op het moment dat "wij" gaan dicteren dat zij zich niet meer mogen ontwikkelen op de manier zoals wijzelf rijk zijn geworden.
Een auteur die nergens het woord communisme gebruikt en die ik alleen maar aanhaal omdat jij out of the blue over de betaalbaarheid van de verzorgingsstaat begint.

Fukuyama's recente werk heb ik niet gelezen want hij kreeg nogal slechte recensies. Dat overheidssturing " niet verkeerd hoeft te zijn" is nogal mild uitgedrukt. De overheid blijkt bijvoorbeeld noodzakelijk voor de aanpak van de opwarming, destructieve ongelijkheid, de obesitaspandemie (marketing), de achteruitgang van biodiversiteit, het leegvissen van zeeën en vervuiling van lucht, water en bodem (fijnstof, PFAS). In het kapitalisme staat geld verdienen centraal (en niet problemen oplossen) en dat financiele belang is vaak onverenigbaar met de langetermijn belangen leefbaarheid en gezondheid.

Een mondiale oplossing betekent dus ook dat Nederland verantwoordelijkheid neemt voor de schade die Nederland over de landsgrenzen veroorzaakt. En dan kom je al snel uit bij de financiële sector. De schade door investeringen in fossiel of projecten ten koste van biodiversiteit had ik al aangestipt. Maar er is meer. Nederland faciliteert nog steeds op grote schaal belastingontwijking. Blijkbaar was het voormalig fiscaal hoogleraar Geerten Michielse die als eerste Nederland een belastingparadijs heeft genoemd. Dat was in 2009 bij het programma Zembla. Nu werkt hij bij het IMF en ziet hij regelmatig tijdens werkbezoeken tot zijn eigen ontzetting de schade die belastingontwijking aanricht. Hij schaamt zich dan om Nederlander te zijn. Landen die slachtoffer zijn van ontwijking via Nederland zijn vaak niet bepaald de rijkste landen die vanwege het verlies aan inkomen gehinderd worden in adaptatie en mitigatie als antwoorden op de opwarming.
quote:
Van de UvA naar de Zuidas

Nederland is nog steeds een hoofdrolspeler in de wereldwijde belastingontwijking, maar fiscale wetenschappers doen er amper onderzoek naar. Velen van hen werken zelfs, als adviseur van bedrijven, mee aan de belastingontwijking.

Diederik Baazil beeld Olivia Ettema

28 februari 2024 – uit nr. 9
https://www.groene.nl/artikel/van-de-uva-naar-de-zuidas
pi_212833336
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 07:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, maar het interpreteren voor nu, daar slaat hij echt regelmatig de plank mis.
Ik zei: hij heeft veel kennis over de geschiedenis van het staatsrecht.
Ik discrimineer niet, voor mij zijn alle mensen met een rare mening gelijk
pi_212833393
quote:

[..]
Teeven is een man van hardcore Law&Order. Ik verwacht dan dat pro-palestina betogingen verboden zullen worden en zwaar bestraft bij overtreding. Hij lijkt mij dus een prima kandidaat voor de MP-positie.
Ik discrimineer niet, voor mij zijn alle mensen met een rare mening gelijk
pi_212833460
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 09:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Toen Biden werd aangesteld om 4 jaar de puinhoop te herstellen klaagde ook niemand over zijn leeftijd. Pas nu hij 4 jaar later nog geen ruimte maakt voor een opvolger doet men dat. Ik denk dat als je in een chaos bent beland (zoals in de VS maar nu ook in NL), het zeer verstandig is een zeer ervaren tussenpaus neer te zetten, die geen dingen meer hoeft te doen om zijn eigen carrière op gang te houden. Biden had een tussenpaus moeten zijn in de VS, Remkes kan hier perfect een tussenpaus zijn. Zoals hij dat ook in Limburg was. En Remkes is ook 1 van de weinigen met het gezag om Wilders, Omtzigt en Yeşilgöz in toom te houden.
Ik vraag me af of Thom de Graaf en Balkenende ook hiervoor in aanmerking komen. mogelijk staat associatie met verkeerde politieke partij wel in de weg.
pi_212833507
quote:

[..]
Politici als Teeven, die eigenlijk niet heel veel te verliezen hebben als het misgaat zullen ideaal zijn.
pi_212833585
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 09:42 schreef DrParsifal het volgende:

[..]
Ik vraag me af of Thom de Graaf en Balkenende ook hiervoor in aanmerking komen. mogelijk staat associatie met verkeerde politieke partij wel in de weg.
Thom de Graaf zal zeker niet willen, als echte D66er. En bij Balkenende heb ik het idee dat hij geniet van zijn anonieme leven. Remkes zoekt steeds publiciteit, hij zoekt grote publieke functies. Als commissaris van de koning in Limburg, als informateur, met allerlei commissies. Hij geeft ook steeds interviews. Zoals ook hier: https://www.kennisvandeov(...)han-remkes---artikel

Dat heb ik Balkenende allemaal niet zien doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hanca op 15-03-2024 10:08:12 ]
pi_212833646
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 09:04 schreef Perrin het volgende:

[..]
Kees van Kooten is daadwerkelijk beschikbaar trouwens.
Die is te capabel, dat gaat hem niet worden.
  vrijdag 15 maart 2024 @ 09:59:31 #123
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212833716
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 09:37 schreef Erik_Groen het volgende:

[..]
Teeven is een man van hardcore Law&Order. Ik verwacht dan dat pro-palestina betogingen verboden zullen worden en zwaar bestraft bij overtreding. Hij lijkt mij dus een prima kandidaat voor de MP-positie.
Teeven is van de Order, met de Law veegt hij zijn reet af.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 15 maart 2024 @ 10:00:01 #124
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212833728
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 09:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Die is te capabel, dat gaat hem niet worden.
Bovendien veel te links.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_212833755
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 09:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Thom de Graaf zal zeker niet willen, als echte D66er. En bij Balkenende heb ik het idee dat hij geniet van zijn anonieme leven. Remkes zoekt steeds pobliciteit, hij zoekt grote publieke functies. Als commissaris van de koning in Limburg, als informateur, met allerlei commissies. Hij geeft ook steeds interviews. Zoals ook hier: https://www.kennisvandeov(...)han-remkes---artikel

Dat heb ik Balkenende allemaal niet zien doen.
Het gaat me vooral om het aanzien en gezag. Remkes ligt inderdaad wel meer voor de hand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')