Mwa, dat heb je niet helemaal juist denk ik. Dat type heeft vaak over meerdere zaken een sterke mening. Zwarte Piet, woke, de euro, stikstof, asielzoekers en ja de overheid. Het allemaal snappen is wel een tweede ja.quote:Op donderdag 14 maart 2024 22:05 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Neuh wildersstemmers hebben gewoon een hekel aan allochtonen, een falende overheid interesseert ze echt geen flikker en daar snappen ze ook niet zoveel van.
In principe komt de financiele paragraaf van het PVV-programma neer op "Geen gezeik, iedereen rijk" en "Met ze alle voor ons eige". Het is Rugop '81 in de 21e eeuw.quote:Op donderdag 14 maart 2024 22:29 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Liever iedereen even arm inderdaad.
En 1 keer per week is meer dan genoeg.quote:Op donderdag 14 maart 2024 22:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Iedereen verwacht maar dat de overheid de gebraden kippetjes wel levert elke avond.
De overheid is kut want onder leiding van minister-president Yasser Klaver is heel Afrika hier binnengekomen, veel meer is het niet.quote:Op donderdag 14 maart 2024 22:32 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Mwa, dat heb je niet helemaal juist denk ik. Dat type heeft vaak over meerdere zaken een sterke mening. Zwarte Piet, woke, de euro, stikstof, asielzoekers en ja de overheid. Het allemaal snappen is wel een tweede ja.
Dat zeker. Het hele geneuzel van Omtzigt over een extraparlementair kabinet had ook een typetje van Jacobse en van Es kunnen zijn.quote:Op donderdag 14 maart 2024 22:33 schreef -XOR- het volgende:
[..]
In principe komt de financiele paragraaf van het PVV-programma neer op "Geen gezeik, iedereen rijk" en "Met ze alle voor ons eige". Het is Rugop '81 in de 21e eeuw.
Hehe, die is wel het meest grijpbaar voor ze ja.quote:Op donderdag 14 maart 2024 22:35 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De overheid is kut want onder leiding van minister-president Yasser Klaver is heel Afrika hier binnengekomen, veel meer is het niet.
Als je leest dat burgers in de randstad soms tot meer dan 20 jaar moeten wachten op een sociale huurhuis en de Telegraaf kopt dat de asielzoeker om de hoek een huis krijgt (wat niet eens klopt want ze moeten eerst een status hebben) is dat toch niet zo raar.quote:Op donderdag 14 maart 2024 22:02 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ja en nee. Falend overheidsbeleid zal populisme inderdaad aanwakkeren, maar met veel zaken hoeft de overheid of de democratie niet eens te falen wil men tegen zijn. Mensen doen het gewoon niet zo goed met tegenslagen en zoeken maar wat graag een zondebok.
Het lijkt mij sterk om meer dan twee miljoen stemmers op Wilders af te schilderen als racisten. Ook in de politiek wordt daarvoor gewaakt.quote:Op donderdag 14 maart 2024 22:05 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Neuh wildersstemmers hebben gewoon een hekel aan allochtonen, een falende overheid interesseert ze echt geen flikker en daar snappen ze ook niet zoveel van.
Tja, de opkomst van de sociale media heeft de nieuwsmedia geen goed gedaan.quote:Op donderdag 14 maart 2024 22:48 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Als je leest dat burgers in de randstad soms tot meer dan 20 jaar moeten wachten op een sociale huurhuis en de Telegraaf kopt dat de asielzoeker om de hoek een huis krijgt (wat niet eens klopt want ze moeten eerst een status hebben) is dat toch niet zo raar.
Erg snugger zijn ze nietquote:Op donderdag 14 maart 2024 22:50 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Het lijkt mij sterk om meer dan twee miljoen stemmers op Wilders af te schilderen als racisten. Ook in de politiek wordt daarvoor gewaakt.
Tja, 20 jaar Wilders roept die gevoelens over zijn partij natuurlijk wel af. Natuurlijk een hoop verontwaardiging als je ze racistisch noemt, maar die bijsmaak hebben ze natuurlijk wel.quote:Op donderdag 14 maart 2024 22:50 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Het lijkt mij sterk om meer dan twee miljoen stemmers op Wilders af te schilderen als racisten. Ook in de politiek wordt daarvoor gewaakt.
Strikt genomen is dat nu toch ook ?quote:Op donderdag 14 maart 2024 20:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat een ontzettend slecht en ondemocratisch idee. Grote partijen gaan dan regeerakkoorden tegenhouden om de stemmen van de kleintjes af te snoepen. En dan krijg je uiteindelijk van die walgelijk grote partijen zoals in de VS en het VK die geen besluiten kunnen nemen omdat ze altijd wel een eigen flank tegen zich in het harnas jagen (en een compromis naar een andere partij is altijd beter uit te leggen dan een compromis naar een eigen flank).
Zo simpel is verzuiling eigenlijk waarbij het generaliseren net zo op gaat op andere punten voor ander partijen.quote:Op donderdag 14 maart 2024 21:05 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ik denk dat het antwoord op de meeste punten is, dat men gewoon een zeer rechts kabinet wil die ophoudt met moeilijke regeltjes ala stikstof en dat men even stopt met migratie. Veel meer inhoud zoekt de gemiddelde “Wilders”stemmer gewoon niet.
Het huidige systeem is inderdaad wel perfect democratisch. Sterker, volgens mij hebben wij het beste, meest democratische systeem ter wereld en doet elke wijziging daar afbreuk aan. Hoe hardgrondig ik het ook oneens ga zijn met de komende coalitie, dat verandert daar niks aan.quote:Op donderdag 14 maart 2024 23:01 schreef Vallon het volgende:
[..]
Strikt genomen is dat nu toch ook ?
Uiteindelijk, bottom line heb je altijd coalitie versus oppositie. Waar het coalitie blok de macht heeft.
En nee, ook in VS/US heb je heen en weer jumpende elementen die soms wel en soms niet een bepaald voorstel steunen. Wat we hier in de Kamer natuurlijk niet moeten hebben is partijdiscipline die op een voorgeschreven knopje moeten drukken.
Definieer hier wat nu gebeurd zg wel democratisch zou zijn. Ik kan mij niet herinneren dat op het stembiljet deze botertrage "plasterk-e & s-putterende" constructie stond.
Wat nu gebeurd vind ik qua daadkracht alleen maar slecht. En ja ik kan democratisch er mee leven wanneer mijn gedachten niet worden gerealiseerd (mits de grondrechtern te allen tijden in stand blijven).
Heel veel 'nieuwe' Wilders-stemmers vragen zich af hoe het kan dat importlui joden mogen bedreigen en een terreurbeweging verheerlijken zonder dat er strenge straffen op volgen.quote:Op donderdag 14 maart 2024 22:05 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wim Voermans komt uit leiden en kan leuk kletsen. Inhoudelijk is hij echter volstrekt niet serieus te nemen.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 07:24 schreef Hanca het volgende:
Het speculeren is nu echt begonnen: https://www.ad.nl/politie(...)-gaan-rond~ae7a8df5/
Wim Voermans vindt dat de premier uit de Kamer moet komen, dat vind ik dan weer enorm onwaarschijnlijk en volgens mij heeft hij ook helemaal geen punt dat dat 'geen porum' zou zijn. Die man is zelf gewoon een PVV stemmer die graag een PVV'er premier ziet worden, maar ik denk dat zelfs Wilders zelf dat niet wil. Alleen al omdat Wilders zijn kans dan helemaal verdwenen is, ook na de volgende verkiezingen.
Maar goed, namen die worden genoemd zijn Putters (maar die heeft gezegd dat hij het niet gaat worden), Remkes, Teeven en Hoogervorst. De laatste 2 lijken me trouwens misschien wel kansrijk voor een ministerspost, maar niet voor premier.
Ook RTL en WNL komen met Remkes, blijkbaar de grootste kandidaat:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)tie-kabinet-torentje
https://wnl.tv/2024/03/15(...)allend-vaak-genoemd/
Of dat je dan van die rondes krijgt in de TK waarbij mensen zich kandidaat stellen en er steeds iemand afvalt. Tot iemand de meerderheid haalt. Zoals de voorzitter gekozen wordt.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 07:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wim Voermans komt uit leiden en kan leuk kletsen. Inhoudelijk is hij echter volstrekt niet serieus te nemen.
Ik vind dit wel lachen. De grootste partij worden en dan aankondigen dat je premier van alle Nederlanders wordt. Om vervolgens met twee linkse formateurs een soort zakenkabinet te vormen waarin je eigen partij helemaal uitgeschaakt wordt.quote:Op donderdag 14 maart 2024 21:22 schreef Vis1980 het volgende:
Overigens zou je ook nog kunnen stellen dat het vreemd is dat Wilders blijkbaar akkoord gaat met (bijna) alle eisen van de andere partijen, zijn programma bijna compleet laat vallen en meegaat met dat hij dan geen MP wordt. Vervolgens gaat ie zielig doen in de media en dat het oneerlijk is. Ja, ga dan niet akkoord.
Blijkbaar zijn alle partijen zo ontzettend desperate dat ze nu toch dit gedrocht willen voortzetten en laten ze allemaal hun principes vallen om maar te kunnen regeren. Nergens heb je het idee dat dit een lange samenwerking gaat worden.
En dat er dan een meerderheid gezocht wordt buiten de coalitie?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 07:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Of dat je dan van die rondes krijgt in de TK waarbij mensen zich kandidaat stellen en er steeds iemand afvalt. Tot iemand de meerderheid haalt. Zoals de voorzitter gekozen wordt.
Hij heeft wel veel kennis over de geschiedenis van het Nederlands staatsrecht.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 07:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wim Voermans komt uit leiden en kan leuk kletsen. Inhoudelijk is hij echter volstrekt niet serieus te nemen.
Ja, maar het interpreteren voor nu, daar slaat hij echt regelmatig de plank mis.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 07:49 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Hij heeft wel veel kennis over de geschiedenis van het Nederlands staatsrecht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |