Mooi wollig stuk dat verder niets zegt dan laten we het gaan hebben met een programkabinet overquote:Op donderdag 14 maart 2024 16:30 schreef Hanca het volgende:
Eindverslag Putters: https://www.kabinetsforma(...)-informateur-putters
Symboliek zou ik het niet noemen, als door het eigen risico 28% van de mensen zorg mijdt. https://eenvandaag.avrotr(...)plicht-eigen-risico/. Nou ben ik niet voor afschaffen, wat mij betreft wordt het alleen max 50 euro per behandeling met een max van 250 euro, oid. Zodat je niet in 1 keer 380 euro kwijt bent.quote:Op donderdag 14 maart 2024 17:40 schreef Straatcommando. het volgende: [..] Dat bedoel ik, dat is veel geld voor symboliek
![]()
Dat kan inderdaad ook, maar ik vind het goedkoop om zonder na te denken (gemene deler dit) dingen te roepen die miljarden kosten.quote:Op donderdag 14 maart 2024 17:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Symboliek zou ik het niet noemen, als door het eigen risico 28% van de mensen zorg mijdt. https://eenvandaag.avrotr(...)plicht-eigen-risico/. Nou ben ik niet voor afschaffen, wat mij betreft wordt het alleen max 50 euro per behandeling met een max van 250 euro, oid. Zodat je niet in 1 keer 380 euro kwijt bent.
Ik vind het juist een verademing na het basisschoolniveau vodje van Plasterk. En je hebt de meer interessante zin onder de bullets weggelaten:quote:Op donderdag 14 maart 2024 17:42 schreef Vallon het volgende:
[..]
Mooi wollig stuk dat verder niets zegt dan laten we het gaan hebben met een programkabinet over
• Asiel en migratie
• Stikstof, natuur, water, landbouw, visserij en voedselzekerheid
• Bestaanszekerheid, koopkracht
• Zorg
• Volkshuisvesting
• Goed bestuur
• Veiligheid
• Financiën
• Rechtsstaat
• Internationaal en vestigingsklimaat
PvdD was ziek en kon kennelijk geen vervangster sturen om aan dat wenslijstje dierenrechten en een verbod op vlees toe te voegen.
Veel succes verder met wat niet gaat komen en heel snel uit elkaar valt. Een Regering zonder, idd samenbindend mandaat als vastgelegde afspraken; gaat het niet lang maken. Jammer voor Rutte die wellicht gehoopt had netjes afgesloten te vertrekken om zijn kunde over het slagveld te spreiden.
quote:In aanvulling daarop kan, ter overweging, een lijst gemaakt worden met thema’s waarop fracties een eigen koers willen varen en zo mogelijk afspraken maken over de wijze waarop ze met deze verschillen zullen omgaan.
We hebben geen idee hoeveel dat zorgmijden nou precies kost, natuurlijk.quote:Op donderdag 14 maart 2024 17:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad ook, maar ik vind het goedkoop om zonder na te denken (gemene deler dit) dingen te roepen die miljarden kosten.
Ongetwijfeld veel, maar van het afschaffen eigen risico weten we het wel.quote:Op donderdag 14 maart 2024 17:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
We hebben geen idee hoeveel dat zorgmijden nou precies kost, natuurlijk.
Het zorgvraagstuk blijft lastig voor wie het wel en niet nodig heeft; en dan ongeacht qua zienswijze met afgrijzen ziet hoe dat zorgwekkender wordt. Zowel in toegankelijkheid, beschikbaarheid, kwaliteit betrokkenheid als in keiharde kosten. Grenzen aan "zorg" stellen is verder weg dan ooit.quote:Op donderdag 14 maart 2024 17:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Symboliek zou ik het niet noemen, als door het eigen risico 28% van de mensen zorg mijdt. https://eenvandaag.avrotr(...)plicht-eigen-risico/. Nou ben ik niet voor afschaffen, wat mij betreft wordt het alleen max 50 euro per behandeling met een max van 250 euro, oid. Zodat je niet in 1 keer 380 euro kwijt bent.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
quote:Op donderdag 14 maart 2024 17:58 schreef Vallon het volgende:
[..]Kankerbehandelingen kunnen al 180.000 kosten: https://www.nrc.nl/nieuws(...)kosten%20hoog%20zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
25k is echt zeer weinig in de zorg.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
De PvdD of de rest van de partijen hebben hier niets mee te maken, dit zijn de onderwerpen waarop de PVV-VVD-NSC-BBB coalitie afspraken wil vastleggen.quote:Op donderdag 14 maart 2024 17:42 schreef Vallon het volgende:
[..]
Mooi wollig stuk dat verder niets zegt dan laten we het gaan hebben met een programkabinet over
• Asiel en migratie
• Stikstof, natuur, water, landbouw, visserij en voedselzekerheid
• Bestaanszekerheid, koopkracht
• Zorg
• Volkshuisvesting
• Goed bestuur
• Veiligheid
• Financiën
• Rechtsstaat
• Internationaal en vestigingsklimaat
PvdD was ziek en kon kennelijk geen vervangster sturen om aan dat wenslijstje dierenrechten en een verbod op vlees toe te voegen.
Veel succes verder met wat niet gaat komen en heel snel uit elkaar valt. Een Regering zonder, idd samenbindend mandaat als vastgelegde afspraken; gaat het niet lang maken. Jammer voor Rutte die wellicht gehoopt had netjes afgesloten te vertrekken om zijn kunde over het slagveld te spreiden.
Ik lees het anders dat hij Putters (best goeie vent) net als Plasterk, de afgelopen 4 weken opnieuw vastgesteld heeft dat er verder gesproken moet worden. De leesbaarheid van Plasterk vond ik aanmerkelijk beter dan een stuk volplempen met titulatuur (met ws een doel het meer onderbouwde autoriteit te geven).quote:Op donderdag 14 maart 2024 17:47 schreef Hanca het volgende:
Ik vind het juist een verademing na het basisschoolniveau vodje van Plasterk. En je hebt de meer interessante zin onder de bullets weggelaten:
In aanvulling daarop kan, ter overweging, een lijst gemaakt worden met thema’s waarop fracties een eigen koers willen varen en zo mogelijk afspraken maken over de wijze waarop ze met deze verschillen zullen omgaan
Kom, kom, schelden en schreeuwen op social media is toch wat het volk wil?quote:Op donderdag 14 maart 2024 18:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
Vrij sneu dat een informateur in zijn verslag moet zetten dat de partijleiders "er goed aan doen hun uitingen op (sociale) media tot een minimum te beperken"
Yep en ik zou dus geen kankerbehandeling willen hebben.quote:Op donderdag 14 maart 2024 18:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Kankerbehandelingen kunnen al 180.000 kosten: https://www.nrc.nl/nieuws(...)kosten%20hoog%20zijn.
25k is echt zeer weinig in de zorg.
One of us!quote:Op donderdag 14 maart 2024 18:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kom, kom, schelden en schreeuwen op social media is toch wat het volk wil?
Putters raadt in zijn verslag een programkabinet te onderzoeken wat ik alleen maar kan lezen dat er op allerlei punten naar meerderheden wordt gezocht.quote:Op donderdag 14 maart 2024 18:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De PvdD of de rest van de partijen hebben hier niets mee te maken, dit zijn de onderwerpen waarop de PVV-VVD-NSC-BBB coalitie afspraken wil vastleggen.
Een kankerbehandeling zou ik wel willen hebben, zolang er een redelijke slagingskans is. Ik ben het met je eens dat we het moeten hebben over dure behandelingen en of die altijd noodzakelijk zijn. Maar de oplossing 'we doen geen kankerbehandelingen, ook niet als de kans op slagen groot is en de patiënt nog een heel leven voor zich heeft', daar kan ik me absoluut niet in vinden.quote:Op donderdag 14 maart 2024 18:14 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep en ik zou dus geen kankerbehandeling willen hebben.
Dat anderen dat wel willen en geen grenzen willen/kunnen/druven/gaan stellen, snap ik meer dan waarbij die zienswijze ergens onhoudbaar tegen een muur zal gaan klappen.
Dan lees je het wel heel gek, er komt op de punten van de bullets juist wel een akkoord.quote:Op donderdag 14 maart 2024 18:17 schreef Vallon het volgende:
[..]
Putters raadt in zijn verslag een programkabinet te onderzoeken wat ik alleen maar kan lezen dat er op allerlei punten naar meerderheden wordt gezocht.
Punt is dat er geen coalitie is, anders dat men daarin afspreekt om niets af te spreken.
quote:De samenwerkende fracties willen op bovenstaande onderwerpen concrete afspraken maken over de te bereiken doelen, overeenstemming bereiken over de problemen die daarvoor moeten worden opgelost en de richting bepalen waarin die oplossing moet worden gezocht.
Bedankt voor de details, Kim.quote:Geen van de fractievoorziters is op dit moment voornemens bij het aantreden van een kabinet dat mede steunt op de PVV-fractie hiertegen een motie van wantrouwen in te dienen. De voorziters van de fracties van GL/PvdA en D66 sluiten niet uit dat zij bij het aantreden van een nieuw kabinet hiertegen een motie van wantrouwen zullen indienen indien de huidige voorziter van de PVV-fractie dan ministerpresident van dit kabinet is. De voorziter van Volt laat de indiening van een dergelijke motie afhangen van de samenstelling van het kabinet en de inhoud van een akkoord.
Ten aanzien van de samenwerking tussen fracties en met het nieuwe kabinet, zijn de voorziters van de fracties van CDA, D66, SP, FvD, SGP, CU, Volt en JA21 voornemens voorstellen op de inhoud te beoordelen, dat wil zeggen: goede voorstellen te steunen en andere voorstellen aan te passen of te verwerpen. De voorzitters van de fracties van CDA en SGP staan positief tegenover onderwerpen in de gemeenschappelijke basis uit mijn bericht en zijn bereid zich hierbij constructief op te stellen. De fractievoorziter van CU vindt het voor de hand liggen dat partijen in de Tweede Kamer zich commiteren aan de rechtsstaat, de
internationale rechtsorde en een financieel kader, maar ziet geen toegevoegde waarde om dit opnieuw te bevestigen. De voorziter van de fractie van GL/PvdA werkt niet mee aan voorstellen waarbij de PVV betrokken is, waarbij hij hooguit enige ruimte ziet voor samenwerking tussen de fracties bij een beperkt aantal onderwerpen.
En dat was van diegene ook weer een reactie op iemand die stelde dat als je niet op Wilders gestemd heb dan je min of meer een verrader bent die van Nederland een kalifaat wil maken.quote:Op donderdag 14 maart 2024 17:31 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over jou, maar over de kwalificaties fascisme, extreem-rechts en vervolgen als IS-strijders. Dat is extreme verdunning van die begrippen of extreem opblazen van waar Wilders voor staat en beide vervuilen de discussie gewoon. En als het in de politieke arena gebeurt, dan ben je sowieso al af.
In Kim's definities ligt dit anders. Elk kabinet heeft een parlementaire meerderheid tot het valt door een parlementaire meerderheid. Dus een parlementaire meerderheid is alle partijen die op dat moment het kabinet niet ter val willen brengen.quote:Op donderdag 14 maart 2024 19:08 schreef Tijn het volgende:
Maar eh, Omtzigt wilde geen meerderheidskabinet met de PVV steunen en daarom neemt-ie nu deel aan een meerderheidskabinet met PVV?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |