Is dit niet het ziekenhuis wat al 5 keer volledig is vernield en wat al sinds november december januari februari zonder stroom zit?quote:Op maandag 18 maart 2024 13:09 schreef bianconeri het volgende:
Weer een ziekenhuis. Na al de zoveelste hulpkonvooi en voedseldistributie punt.
Om over andere walgelijkheden maar niet te spreken.
Maar nee de Israel-lovers hier die verdedigen nog altijd Israël. Nee, zeker geen genocide
Echt hoe haal je het in je hoofd om nu nog Israël te verdedigen
Verschrikkelijk. Alleen dat er heel veel kinderen sterven komt door de dichtbevolktheid, dat 40% minderjarig is en Hamas zich tussen de burgers aan het verschuilen is.quote:
Genoeg propaganda berichten van beide kanten, maar er is natuurlijk genoeg leed onder de bevolking van Gaza en ook de kinderen daar. Wonderlijk dat er geen enkele kritiek mag gaan naar Israël (los van Hamas) wat dit doet met de bevolking.quote:Op maandag 18 maart 2024 08:45 schreef Ulx het volgende:
Ah, de kindjes die eerst werden gebombardeerd en vervolgens werden doodgeschoten zijn nu ook al de hongerdood ingedreven?
Van wie mag dat niet? volgens mij creëer je nu een soort self fulfilling prophecy.quote:Op maandag 18 maart 2024 14:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Genoeg propaganda berichten van beide kanten, maar er is natuurlijk genoeg leed onder de bevolking van Gaza en ook de kinderen daar. Wonderlijk dat er geen enkele kritiek mag gaan naar Israël (los van Hamas) wat dit doet met de bevolking.
Hamas zijn klootzakken omdat ze zich juist schuilhouden tussen de burgers en juist in ziekenhuizen. Geloof er ook niks van dat ze zo maar ziekenhuizen bombarderen, maar het is natuurlijk wel een keuze om dat te doen wetende dat er ook veel burgers aanwezig zijn.quote:Op maandag 18 maart 2024 13:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En jij gaat er geheel onpartijdig vanuit dat ze zomaar uit kwaadaardigheid een operatie bij dat ziekenhuis hebben uitgevoerd.
Er zijn beelden van activiteiten vanuit het ziekenhuis (opnieuw) en dat zou het tot een legitiem doelwit maken helaas voor de burgers die er zo bij genaaid worden.
Alles is een keuze. Niets doen ook. Daarom is zulke keuze's maken ook niet voor iedereen weggelegd.quote:Op maandag 18 maart 2024 14:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Hamas zijn klootzakken omdat ze zich juist schuilhouden tussen de burgers en juist in ziekenhuizen. Geloof er ook niks van dat ze zo maar ziekenhuizen bombarderen, maar het is natuurlijk wel een keuze om dat te doen wetende dat er ook veel burgers aanwezig zijn.
https://www.aljazeera.com(...)bed-gaza-media-towerquote:Op maandag 18 maart 2024 14:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Hamas zijn klootzakken omdat ze zich juist schuilhouden tussen de burgers en juist in ziekenhuizen. Geloof er ook niks van dat ze zo maar ziekenhuizen bombarderen, maar het is natuurlijk wel een keuze om dat te doen wetende dat er ook veel burgers aanwezig zijn.
Zoals Trump ooit zei. Ik kan iemand op straat doodschieten en miljoenen zullen nog steeds op mij stemmen.quote:Op maandag 18 maart 2024 13:09 schreef bianconeri het volgende:
Weer een ziekenhuis. Na al de zoveelste hulpkonvooi en voedseldistributie punt.
Om over andere walgelijkheden maar niet te spreken.
Maar nee de Israel-lovers hier die verdedigen nog altijd Israël. Nee, zeker geen genocide
Echt hoe haal je het in je hoofd om nu nog Israël te verdedigen
Kom op nou, genoeg mensen hier (ook op fok) die geen enkele kritiek op de aanpak van Israël kunnen uiten. (En ook andersom). Het is dan vaak ja maar Hamas, ja maar Islam.quote:Op maandag 18 maart 2024 14:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Van wie mag dat niet? volgens mij creëer je nu een soort self fulfilling prophecy.
En toch steunen we als Nederland Israël militair gezien....quote:Op maandag 18 maart 2024 14:39 schreef theunderdog het volgende:
In Nederland is de Israellobby nagenoeg onbestaand. Het CIDI bestaat uit wat boomers, die de ontwikkelingen qua AI er vergelijkbare ontwikkelingen niet kunnen bijbenen. De Nederlandse bevolking is overwegend Israel-kritisch. Dus hoe kom je er nu in hemelsnaam bij dat je geen kritiek op Israel mag geven?
Kritiek op Isreal is verweten worden dat je antisemiet bent.quote:Op maandag 18 maart 2024 14:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Genoeg propaganda berichten van beide kanten, maar er is natuurlijk genoeg leed onder de bevolking van Gaza en ook de kinderen daar. Wonderlijk dat er geen enkele kritiek mag gaan naar Israël (los van Hamas) wat dit doet met de bevolking.
Ik zeg toch dat ik niet geloof dat ze de intentie hebben burgers te doden, maar toch komen er veel burgers om. Er worden echt wel keuzes gemaakt.quote:Op maandag 18 maart 2024 14:41 schreef Origami94 het volgende:
[..]
https://www.aljazeera.com(...)bed-gaza-media-tower
1: Er zijn hier Israel-fanboys ja. Net zoals Palestinafanboys.quote:Op maandag 18 maart 2024 14:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Kom op nou, genoeg mensen hier (ook op fok) die geen enkele kritiek op de aanpak van Israël kunnen uiten. (En ook andersom). Het is dan vaak ja maar Hamas, ja maar Islam.
[..]
En toch steunen we als Nederland Israël militair gezien....
Sommige mensen hebben niet de intentie om vreemd te gaan en toch gaan ze vreemd, met de beste intenties.quote:Op maandag 18 maart 2024 14:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zeg toch dat ik niet geloof dat ze de intentie hebben burgers te doden, maar toch komen er veel burgers om. Er worden echt wel keuzes gemaakt.
Bron: Het IDF.quote:Op maandag 18 maart 2024 13:30 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
[..]
wat is het probleem, ben je boos dat hamas weer een ziekenhuis gebruikt als basis?
Gelukkig wel, ja.quote:Op maandag 18 maart 2024 14:46 schreef Momo het volgende:
Nou dan ga ik de komende dagen maar weer eens kritiek geven, vorige suggesties dat Israël ook niet zo onschuldig is viel vorige keren niet zo goed in reeks.quote:Op maandag 18 maart 2024 14:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Er zijn hier Israel-fanboys ja. Net zoals Palestinafanboys.
En op welke manier houdt dat je tegen kritiek te uiten?
Nou ja als je niet de intentie hebt om burgers te doden, hoe komen er dan tienduizenden burgers om?quote:Op maandag 18 maart 2024 14:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zeg toch dat ik niet geloof dat ze de intentie hebben burgers te doden, maar toch komen er veel burgers om. Er worden echt wel keuzes gemaakt.
Nee johquote:Op maandag 18 maart 2024 14:46 schreef Momo het volgende:
Klopt.....quote:Op maandag 18 maart 2024 14:46 schreef Chadi het volgende:
[..]
Kritiek op Isreal is verweten worden dat je antisemiet bent.
Dan worden de groupies emotioneel. En jij laat je daardoor tegenhouden?quote:Op maandag 18 maart 2024 14:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Nou dan ga ik de komende dagen maar weer eens kritiek geven, vorige suggesties dat Israël ook niet zo onschuldig is viel vorige keren niet zo goed in reeks.
Omdat we een beetje moeten kiezen. Israel net iets hoger IQ dan de andere zandmensen. Iets maar, hoor. israel is ook kenkerdebiel.quote:
Wat noem je daar gelukkig aan?quote:
Je weet dat je ook neutraal kunt blijven?quote:Op maandag 18 maart 2024 14:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Omdat we een beetje moeten kiezen. Israel net iets hoger IQ dan de andere zandmensen. Iets maar, hoor. israel is ook kenkerdebiel.
Hahaha wat.quote:Op maandag 18 maart 2024 14:55 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat noem je daar gelukkig aan?
Dat Nederland steun geeft aan een genocide. Aan het volledig kapot maken van een land, van een bevolking.
Van het bombarderen van van alles, van met tanks op voedselpunten schieten.
Het is toch te walgelijk voor woorden als een Westers land zoiets gaat steunen?
Dat een Iran, Syrie, Rusland of Noord-Korea zoiets steunt is te begrijpen. Maar een Westers land?
Omdat Israël de steun uit het westen hard nodig heeft in de strijd tegen de terroristen. Daarnaast hebben we, indirect en onbedoeld, ook meegefinancierd aan de aanslagen van 7 oktober, dus het lijkt me niet meer dan terecht dat je dan ook steun biedt aan het land dat met de gevolgen te dealen heeft.quote:
Omdat Gaza een dichtbevolkt gebied is waar Hamasleden zich onder de bevolking bevinden. En als er vermoeden is dat op een bepaalde plaats Hamasleden zitten er bommen worden gegooid. Met of zonder bevolking, in de ogen van de Israëliërs collateral damage. En dat en het afsnijden van voedsel, water medicijnen is natuurlijk genoeg kritiek op te geven. Maar ik geloof niet dat ze massaal bewust bommen droppen op gebieden om de bevolking uit te roeien (genocide).quote:Op maandag 18 maart 2024 14:52 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nou ja als je niet de intentie hebt om burgers te doden, hoe komen er dan tienduizenden burgers om?
En waarom worden er dan hulpkonvooien, voedselpunten en ziekenhuizen aangevallen?
Waarom werd voedsel, water en medicijnen afgesneden?
Waarom worden dan hele wijken platgegooid?
Noem je dat ''geen intentie hebben tot''?
Omdat: geopolitiek.quote:Op maandag 18 maart 2024 14:56 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Je weet dat je ook neutraal kunt blijven?
Dan wel de kant van burgers en dus vrede kunt kiezen?
Als er 2 walgelijke partijen zijn (Hamas en Israel), waarom zou je dan uberhaupt partij kiezen?
Nou dan raken we dat stukje cultuur als Germanen kwijt.quote:Op maandag 18 maart 2024 14:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hahaha wat.
Als Israel genocide aan het plegen is, doen ze aan culturele toe-eigening. Genocide is van ons Germanen.
Whutquote:Op maandag 18 maart 2024 14:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat Israël de steun uit het westen hard nodig heeft in de strijd tegen de terroristen. Daarnaast hebben we, indirect en onbedoeld, ook meegefinancierd aan de aanslagen van 7 oktober, dus het lijkt me niet meer dan terecht dat je dan ook steun biedt aan het land dat met de gevolgen te dealen heeft.
En dat de regering niet altijd blind 'de mening van het volk' overneemt lijkt me voor onszelf ook wel een gelukje.
isarel probeert zeker hamas te dwingen iets te doen. ik hoop nog steeds van harte dat drukmiddel niet is, om de bevolking uit te hongeren. maar ik vrees zo langzamerhand dat dat wel mee speelt.quote:Op maandag 18 maart 2024 13:44 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Minimaal twee weken onderhandelen. Dan zitten we alweer aan het eind van de Ramadan. Iets zegt mij dat ze het spelletje meespelen en dat er verder niets uit gaat komen. Voor de gijzelaars en de burgers in nood hoop ik dat er toch op de een of andere manier iets uit gaat komen.
Echter zou ik het ook typisch voor de regio vinden om voor de schone schijn mee te veren om vervolgens het tegenovergestelde te doen.
Hamas heeft twee jaar geveinsd om mee te werken aan normalisatie terwijl ze 7 oktober voorbereidden. Wellicht heeft Israël nu zoiets van nou, hoe smaken de koekjes van eigen deeg?
Ja, hebben wij als westen schuld voor het doneren van ontwikkelingsgeld? Je zou het hoogstens naïef kunnen noemen. Elders in de wereld zien we ook dat goede doelen geld in de zakken van een paar pipo's komt en het niet bij de bevolking komt. Het doden van Hamas terroristen ok, maar ook alle burgerdoden en gigantische schade aan Gaza is dat ok?quote:Op maandag 18 maart 2024 14:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat Israël de steun uit het westen hard nodig heeft in de strijd tegen de terroristen. Daarnaast hebben we, indirect en onbedoeld, ook meegefinancierd aan de aanslagen van 7 oktober, dus het lijkt me niet meer dan terecht dat je dan ook steun biedt aan het land dat met de gevolgen te dealen heeft.
En dat de regering niet altijd blind 'de mening van het volk' overneemt lijkt me voor onszelf ook wel een gelukje.
uiteindelijk is hamas gewoon verantwoordelijk voor deze hele schijtpartij. en ze kunnen het binnen een dag oplossen. maar, israel, he... altijd israel. want?quote:Op maandag 18 maart 2024 14:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Als je doelbewust bommen gooit op een flat waar mogelijk een Hamas strijder in zou zitten, is dat dan niet doelbewust burgers vermoorden?quote:Op maandag 18 maart 2024 14:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Omdat Gaza een dichtbevolkt gebied is waar Hamasleden zich onder de bevolking bevinden. En als er vermoeden is dat op een bepaalde plaats Hamasleden zitten er bommen worden gegooid. Met of zonder bevolking, in de ogen van de Israëliërs collateral damage. En dat en het afsnijden van voedsel, water medicijnen is natuurlijk genoeg kritiek op te geven. Maar ik geloof niet dat ze massaal bewust bommen droppen op gebieden om de bevolking uit te roeien (genocide).
Ene kant politiek gezien logisch. Europa kiest voor Europa.quote:Op maandag 18 maart 2024 14:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Omdat: geopolitiek.
Bovendien veroordelen wij het beleid van israel constant. De Palestijnen zijn alleen niet belangrijk genoeg om er echt iets tegen te doen. Maar prijs je gelukkig: als Israel zo doorgaat, laten we dat land ook steeds meer stikken.
Kunnen ze het mooi uitzoeken. Een soort magnetisch veld eromheen, en hoppa.
De enige oplossing voor dit conflict is diplomatiek. Maar beide partijen weten heel misschien nog net hoe je dat moet spellen.quote:Op maandag 18 maart 2024 15:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, hebben wij als westen schuld voor het doneren van ontwikkelingsgeld? Je zou het hoogstens naïef kunnen noemen. Elders in de wereld zien we ook dat goede doelen geld in de zakken van een paar pipo's komt en het niet bij de bevolking komt. Het doden van Hamas terroristen ok, maar ook alle burgerdoden en gigantische schade aan Gaza is dat ok?
Hamas is verantwoordelijk voor 7 oktober.quote:Op maandag 18 maart 2024 15:02 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
uiteindelijk is hamas gewoon verantwoordelijk voor deze hele schijtpartij. en ze kunnen het binnen een dag oplossen. maar, israel, he... altijd israel. want?
Wat ís opkomen voor vrede eigenlijk volgens jou? En wat en hoe zie jij die vrede voor je?quote:Op maandag 18 maart 2024 14:53 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Klopt.....
Als je ook maar iets zegt waar de Israel-fanboys het hier niet mee eens zijn dan ben je ineens een antisemiet.
Opkomen voor vrede mag hier niet.
We hebben meer met Israel, dan met andere landen in het Midden-Oosten. Dat is waar het omgaat. Zij zijn een beetje de ogen en oren voor het westen.quote:Op maandag 18 maart 2024 15:03 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Als je doelbewust bommen gooit op een flat waar mogelijk een Hamas strijder in zou zitten, is dat dan niet doelbewust burgers vermoorden?
Dan kan je wel zeggen ''collateral damage'', maar als je doelbewust bommen gooit op burgerdoelen omdat er misschien een Hamas-strijder zit.......
[..]
Ene kant politiek gezien logisch. Europa kiest voor Europa.
Maar wij hebben niets met Israel, laat staan als ze walgelijke dingen gaan doen.
En dan maar zeggen ach het zijn slechts Palestijnen? Is echt walgelijk. Zo werkt het wereldje helaas.....
Dat zie je ook in de comments hier wel.
Klopt, dat staat er ook. Maar Israël heeft te dealen met de gevolgen van onze naïviteit. dus dan ben je wel verplicht om ze te helpen in de strijd tegen die gevolgen.quote:
in jouw waanwaarheid misschien...quote:Op maandag 18 maart 2024 14:50 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Bron: Het IDF.
Nog onbetrouwbaarder dan de Russen.
Er is hier m.i. geen sprake van één homogene mening en perspectief in deze reeksquote:Op maandag 18 maart 2024 14:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Nou dan ga ik de komende dagen maar weer eens kritiek geven, vorige suggesties dat Israël ook niet zo onschuldig is viel vorige keren niet zo goed in reeks.
Nou daar is de eerste ja maar Hamas weer. Maak een losse post met kritiek op Israël en ja maar ja maar!quote:Op maandag 18 maart 2024 15:02 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
uiteindelijk is hamas gewoon verantwoordelijk voor deze hele schijtpartij. en ze kunnen het binnen een dag oplossen. maar, israel, he... altijd israel. want?
ja israel is al een paar stapjes verder. die interesseert het niet meer wat het buitenland zegt of doet. kijk maar naar de onophoudelijke stroom druk van de UN, europa, ook de vs nu, die alleen maar proberen om israel te laten stoppen moordbende hamas uit te schakelen. zonder enige oplossing te bieden die realistisch is. gewoon, ophouden, en wachten op de volgende slachtpartij.quote:Op maandag 18 maart 2024 14:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Omdat: geopolitiek.
Bovendien veroordelen wij het beleid van israel constant. De Palestijnen zijn alleen niet belangrijk genoeg om er echt iets tegen te doen. Maar prijs je gelukkig: als Israel zo doorgaat, laten we dat land ook steeds meer stikken.
Kunnen ze het mooi uitzoeken. Een soort magnetisch veld eromheen, en hoppa.
Ik zie serieus geen oplossing hier die reëel is.quote:Op maandag 18 maart 2024 15:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De enige oplossing voor dit conflict is diplomatiek. Maar beide partijen weten heel misschien nog net hoe je dat moet spellen.
het is een reflex, anti israelisch zijn. mensen hebben zelf niet door dat ze gewoon een eeuwenlange traditie voortzetten. omdat het constant gevoed wordt door valse info vanuit palestijnse hoek.quote:Op maandag 18 maart 2024 15:04 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hamas is verantwoordelijk voor 7 oktober.
Echter niet verantwoordelijk voor de tientallen jaren voorgaande aan 7 oktober.
Owh en Israel?
Israel bombardeert er op los. Schiet alles wat los en vast zit. Dus ga nou niet zo kinderachtig lopen doen alsof mensen hier antisemitisch zouden zijn.
Het zal iets moeten worden als een hele dikke muur.quote:Op maandag 18 maart 2024 15:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zie serieus geen oplossing hier die reëel is.
omgaat met de terroristische dreiging van... hamas.quote:Op maandag 18 maart 2024 15:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Nou daar is de eerste ja maar Hamas weer. Maak een losse post met kritiek op Israël en ja maar ja maar!
Ja, want ik zeg echt niks over Hamas in mijn posts. Waarom mag er geen kritiek worden gegeven op Israël zonder perse Hamas er direct bij te betrekken? Het gaat nu even om hoe Israël omgaat met de terroristische dreiging. Welke beslissingen Israël maakt.
Het is anders onwijs simpel. Tweestaten.quote:Op maandag 18 maart 2024 15:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zie serieus geen oplossing hier die reëel is.
Jeminee.quote:Op maandag 18 maart 2024 15:12 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
het is een reflex, anti israelisch zijn. mensen hebben zelf niet door dat ze gewoon een eeuwenlange traditie voortzetten. omdat het constant gevoed wordt door valse info vanuit palestijnse hoek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |