Ja, en de kruisjes van Amsterdam staan ook van links naar rechts, dat soort geneuzel waar een reclamejongen een ton mee heeft gepakt veroorzaakt allemaal kortsluiting in mijn hoofd.quote:
Het verhogen van de verkeersboetes ondanks alle eerdere afspraken en door experts gegeven adviezen is slechts de kers op de taart.quote:Op woensdag 13 maart 2024 09:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een vernietigend OVV rapport (vooruit, deels voor fouten van voor haar tijd) en klacht van de politiebonden bij de arbeidsinspectie over haar, klachten door advocaten nadat ze een kabinetsvoorstel over doodslag koppelde aan afrekeningen in het criminele circuit (die natuurlijk geen doodslag zijn, maar moord met voorbedachte rade, dat is basiskennis) en ze noemde wokisme als één van de grootste bedreigingen van de rechtsstaat. Nee, ze was en is geen goede minister van justitie.
J&V is natuurlijk sowieso een hakblok over het algemeen. Gezeik van je voorganger, gezeik van politiebonden (die het onderling ook nog eens oneens zijn), gezeik met je ambtenaren, over het algemeen gaat ergens je kop er wel vanaf. Ze ligt in ieder geval uitermate goed bij de politietop en is inderdaad door "demense" goed beoordeeld (het beste van alle ministers), juist ook door haar HJ Schoolezing, maar ja da's Elsevier dus dat is niet iedereen zijn smaak hier.quote:Op woensdag 13 maart 2024 09:22 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ze word in Rutte 4 toch wel goed beoordeeld?
Nee, niet echt: https://www.ad.nl/binnenl(...)sinspectie~ad561fe9/quote:Op woensdag 13 maart 2024 11:37 schreef nostra het volgende:
[..]
Ze ligt in ieder geval uitermate goed bij de politietop ...
-Top =/= -bonden.quote:Op woensdag 13 maart 2024 12:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, niet echt: https://www.ad.nl/binnenl(...)sinspectie~ad561fe9/
De top zou zich wel wat aan moeten trekken van de bonden.quote:
Af bij mensen die er inhoudelijk naar kijken. Eén held voor de mensen die roepen om daadkracht en strenger straffen. En daar zit de aanhang die de VVD zoekt. Wetten, regels en verdragen zijn voor die groep maar lastig.quote:Op woensdag 13 maart 2024 12:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
De top zou zich wel wat aan moeten trekken van de bonden.
Maar sowieso ben je gewoon volledig af als minister van justitie als je het verschil tussen doodslag en moord met voorbedachte rade niet weet en dus argumenten over moord gebruikt om er een slecht voorstel over doodslag doorheen te drukken. Dan ben je gewoon ongeschikt.
Semantisch geneuzel vooral en voer voor de "er moet een jurist op J&V"-aanhangers. Vaak vallen 'meedogenloze afrekeningen binnen het criminele circuit', althans wat een normale leek daaronder verstaat, onder doodslag, omdat voorbedachte rade niet is te bewijzen.quote:Op woensdag 13 maart 2024 12:52 schreef Hanca het volgende:
Maar sowieso ben je gewoon volledig af als minister van justitie als je het verschil tussen doodslag en moord met voorbedachte rade niet weet en dus argumenten over moord gebruikt om er een slecht voorstel over doodslag doorheen te drukken. Dan ben je gewoon ongeschikt.
Hoe een minister door 'demense' wordt beoordeeld is helaas geen graadmeter of iemand goed functioneert.quote:Op woensdag 13 maart 2024 11:37 schreef nostra het volgende:
[..]
J&V is natuurlijk sowieso een hakblok over het algemeen. Gezeik van je voorganger, gezeik van politiebonden (die het onderling ook nog eens oneens zijn), gezeik met je ambtenaren, over het algemeen gaat ergens je kop er wel vanaf. Ze ligt in ieder geval uitermate goed bij de politietop en is inderdaad door "demense" goed beoordeeld (het beste van alle ministers), juist ook door haar HJ Schoolezing, maar ja da's Elsevier dus dat is niet iedereen zijn smaak hier.
[ afbeelding ]
Bron
https://nos.nl/artikel/25(...)er-bij-nieuw-kabinetquote:De partijleiders van PVV, VVD, NSC en BBB zijn bereid om in de Tweede Kamer te blijven zitten als er een nieuw kabinet komt. Bronnen rond de partijen zeggen dat de vier dat hebben afgesproken onder leiding van informateur Putters. Op basis daarvan gaan ze nu verder praten.
Het zou betekenen dat de leider van de grootste partij, Geert Wilders, geen premier wordt van een nieuw kabinet. Wilders zelf wil daar nog niets over zeggen, maar de andere partijen hebben het als harde eis gesteld om verder te praten, zo bevestigen de bronnen. Ook VVD-leider Yesilgöz, die nu nog demissionair minister van Justitie is, is bereid de Kamer in te gaan.
De vier partijen volgen daarmee de definitie die veel deskundigen hanteren voor een extraparlementair kabinet. Zo'n kabinet heeft een lossere band met de Tweede Kamer dan een gewoon kabinet en geen gedetailleerd regeerakkoord. De ministers en staatssecretarissen komen in veel gevallen van buiten de politiek, maar kunnen wel lid zijn van een politieke partij.
Wens van Omtzigt
Een extraparlementair kabinet was vanaf het begin een wens van NSC-leider Pieter Omtzigt. De andere partijen waren er aanvankelijk veel minder enthousiast over. Maar in het debat na de vorige fase zei Yesilgöz al dat ze toch bereid was over zo'n vorm te onderhandelen, mits de NSC ook bewindslieden zou gaan leveren.
Morgen komt informateur Putters met zijn eindverslag. Daarin zal hij ook staan wat de vier partijen precies verstaan onder een extraparlementair kabinet. Gisteren zei Putters dat er "een volgende stap" gezet kan worden in de kabinetsformatie.
Typisch inderdaad. Premier Yesilgöz heb ik zo geen zin in.quote:Op woensdag 13 maart 2024 17:59 schreef Koffieplanter het volgende:
Wilders moet van de andere drie dus een stapje opzij doen, waarmee ze hem eigenlijk precies geven wat hij wil: geen verantwoordelijkheid. Dat wordt weer vanuit de kamer een kabinetsrondje tegen schenen schoppen zonder een constructieve bijdrage te leveren.
Worden alle vier geen premier, wie wel is de vraag.quote:Op woensdag 13 maart 2024 18:05 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Typisch inderdaad. Premier Yesilgöz heb ik zo geen zin in.
Is ook totaal niet capabel voor die functiequote:Op woensdag 13 maart 2024 18:05 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Typisch inderdaad. Premier Yesilgöz heb ik zo geen zin in.
Ja dat dus, alsof hij die rol ooit wilde. Maar ongetwijfeld heeft-ie nu wel weer z'n onderhandelingspositie verbeterd, want hij "heeft weer een stap gezet".quote:Op woensdag 13 maart 2024 17:59 schreef Koffieplanter het volgende:
Wilders moet van de andere drie dus een stapje opzij doen, waarmee ze hem eigenlijk precies geven wat hij wil: geen verantwoordelijkheid.
Vooralsnog heeft hij niets hoor.quote:Op woensdag 13 maart 2024 18:26 schreef nostra het volgende:
Je kan vinden van die man wat je wil, maar hij speelt het spelletje toch wel fenomenaal.
Dat wil hij ook niet.quote:
Mwah als je zo dichtbij het premierschap bent denk ik niet dat hij het vrijwillig laat schieten.quote:Op woensdag 13 maart 2024 18:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zou het eerder “Wilders doet zet in schaakspel” noemen.
Tja, als we eerlijk zijn dan is behalve Yesilgoz iedere partijleider uit die groep totaal ongeschikt als minister of MP. Zie jij Omtzigt al als minister acteren? Wilders? Van der Plas?quote:Op woensdag 13 maart 2024 17:59 schreef Koffieplanter het volgende:
Wilders moet van de andere drie dus een stapje opzij doen, waarmee ze hem eigenlijk precies geven wat hij wil: geen verantwoordelijkheid. Dat wordt weer vanuit de kamer een kabinetsrondje tegen schenen schoppen zonder een constructieve bijdrage te leveren.
Die kans acht ik vrij klein maar we zien wel wat het word, veel tripjes naar de koelkast voor een snack mischien?quote:Op woensdag 13 maart 2024 18:31 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Mwah als je zo dichtbij het premierschap bent denk ik niet dat hij het vrijwillig laat schieten.
Overigens wel benieuwd hoe die constructie gaat werken, een minister die telkens even ruggespraak moet gaan hebben met zijn partijleider in de kamer.
Diezelfde kamer die verliefd is op soundbites.
Maar wie weet misschien werkt het helemaal prima.
Is hij daar ooit dichtbij geweest dan? Ik waag dat toch wel te betwijfelen. Yezilgoz heeft het hardop gezegd, maar ook NSC was volgens mij nooit akkoord gegaan met premier Wilders.quote:Op woensdag 13 maart 2024 18:31 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Mwah als je zo dichtbij het premierschap bent denk ik niet dat hij het vrijwillig laat schieten.
Overigens wel benieuwd hoe die constructie gaat werken, een minister die telkens even ruggespraak moet gaan hebben met zijn partijleider in de kamer.
Diezelfde kamer die verliefd is op soundbites.
Maar wie weet misschien werkt het helemaal prima.
Ik maak mij het meeste zorgen over PVV hoor. Bij NSC en BBB zitten nog wel een groep mensen die wat kunnen. Types als Caspar Veldkamp of Mona Keijzer. Met ervaring op enig niveau. Maar bij de PVV heb je oud-AG De Roon die nog een beetje een functie op niveau gehad heeft. En dan houdt het wel opquote:Op woensdag 13 maart 2024 18:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, als we eerlijk zijn dan is behalve Yesilgoz iedere partijleider uit die groep totaal ongeschikt als minister of MP. Zie jij Omtzigt al als minister acteren? Wilders? Van der Plas?
Yesilgoz kan dat nog wel maar dat gaat dus niet als de andere drie niet meekunnen.
Wilders? Ja als zijn doel is zo lang mogelijk zonder enige verantwoordelijkheid te nemen belastinggeld te innen door af en toe wat onderbuikigs te roepen dan issie prima bezig.quote:Op woensdag 13 maart 2024 18:26 schreef nostra het volgende:
Je kan vinden van die man wat je wil, maar hij speelt het spelletje toch wel fenomenaal.
Populisme draait niet om zichtbare resultaten maar om de juiste retoriek. Dat maakt dus weinig uit en maakt het ook zo gevaarlijk om de PVV in het zadel te helpen…quote:Op woensdag 13 maart 2024 18:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Sowieso, wat wil hij nu coűte que coute wel binnenhalen dan? Ik ben er erg benieuwd naar. Eigen risico? Want hij zal toch iets zichtbaars moeten hebben om uit te venten.
Als Wilders die positie echt serieus ambieerde, had-ie z'n partij wel op zo'n manier ingericht dat dat ook mogelijk was.quote:Op woensdag 13 maart 2024 18:31 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als ze dat echt hadden gewild, hadden ze het op 24 januari jongstleden wel gedaan. Maar toen stemde de PVV-fractie tegen.quote:
Dit bedoelde ik dus.quote:Op woensdag 13 maart 2024 18:10 schreef Koffieplanter het volgende:
De migratiestroom is nog steeds torenhoog? Kijk niet naar mij, ik ben geen premier.
Ik zou niet uit willen sluiten dat een bosje symboolpolitiek over asielzoekers voor de vaste achterban al zichtbaar genoeg is. En de rest wat ze willen wordt geblokkeerd door GroenLinks.quote:Op woensdag 13 maart 2024 18:36 schreef trein2000 het volgende:
Sowieso, wat wil hij nu coűte que coute wel binnenhalen dan? Ik ben er erg benieuwd naar. Eigen risico? Want hij zal toch iets zichtbaars moeten hebben om uit te venten.
Je zult maar op zo'n wegduiker hebben gestemd die nooit van plan was om het land daadwerkelijk te besturen.quote:Op woensdag 13 maart 2024 18:56 schreef KingRoland het volgende:
toch wel een klap voor de oppositie. ze kunnen nu niet zeggen over een paar jaar dat 'onder leiding van' Wilders er helemaal niks is gebeurd de afgelopen X jaar. Bij Rutte zag je dat ook voorbij komen. Vooral bij wilders zou het interessant zijn, omdat hij vaak dingen roept vanaf de zijlijn.
Wilders is een gehaaide politicus, maar het probleem is dat hij geen endgame heeft. Alles wat hij doet is erop gericht om de opinie te bespelen en (virtuele) zetels te winnen. Hij kan er alleen niks mee op het moment dat hij ze heeft. Daar is zijn partij ook helemaal niet op ingericht.quote:Op woensdag 13 maart 2024 18:26 schreef nostra het volgende:
Lijkt me niet meer dan normaal als je nog aan het (in)formeren bentquote:Op woensdag 13 maart 2024 18:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als ze dat echt hadden gewild, hadden ze het op 24 januari jongstleden wel gedaan. Maar toen stemde de PVV-fractie tegen.
Je bent zijn frontale aanval op Timmermans tijdens de campagne alweer vergeten? Schreeuwen dat de mensen dat geld zo hard nodig hadden?quote:Op woensdag 13 maart 2024 19:05 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Lijkt me niet meer dan normaal als je nog aan het (in)formeren bent
Wilders voert stevig campagne ja. Maar het lijkt me niet meer dan normaal dat je de onderhandelingen niet saboteert door alvast voor zulke moties te stemmen. Dat is ook gewoon vast gebruik. Net zoals het een vast gebruik is om dan juist zulke moties in te dienen zodat je de onderhandelende partijen van hypocrisie kan beschuldigen.quote:Op woensdag 13 maart 2024 19:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je bent zijn frontale aanval op Timmermans tijdens de campagne alweer vergeten? Schreeuwen dat de mensen dat geld zo hard nodig hadden?
Maar bij de PVV loopt reëel gezien niemand rond daarvoor, bij NSC zie ik het ook niet en bij de VVD kom ik dan ook op namen als van der Burg, Harbers, Schippers en van Gennip waar ik nou niet warm van wordt.quote:Op woensdag 13 maart 2024 19:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De MP positie aan de kleinste partij geven? Lijkt mij onwaarschijnlijk.
Je was mij voor, heb dit ook al naar vrienden geappt!quote:Op woensdag 13 maart 2024 19:08 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Premier Graus weer een stuk dichterbij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |