abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212813264
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2024 19:15 schreef Jason22 het volgende:
Voermans I _O_
1 staatsrechtidioot met macht is wel genoeg.
graag op anoniem
pi_212813267
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 19:14 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Maar bij de PVV loopt reëel gezien niemand rond daarvoor, bij NSC zie ik het ook niet en bij de VVD kom ik dan ook op namen als van der Burg, Harbers, Schippers en van Gennip waar ik nou niet warm van wordt.
Dat begrijpen we allemaal dus wat er nu uit gaat komen...het zal mij benieuwen.
pi_212813286
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 19:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat begrijpen we allemaal dus wat er nu uit gaat komen...het zal mij benieuwen.
Gewoon dan maar weer Rutte _O-
graag op anoniem
pi_212813297
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 19:18 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Leuk idee maar lijkt mij onhaalbaar
pi_212813316
Kunnen we de huidige voorzitter niet tot premier bestempelen? Die ene PVV'er die wel genuanceerd kan zijn.
pi_212813370
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 19:18 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
De ironie daarvan is dat je uitgerekend nu een Rutte keihard nodig hebt met die partijen en ik zie niet zo snel een kandidaat daarvoor die zich ook nog eens wil associereen met deze partijen.
pi_212813379
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 19:21 schreef zuchtje het volgende:
Kunnen we de huidige voorzitter niet tot premier bestempelen? Die ene PVV'er die wel genuanceerd kan zijn.
Die heeft zijn droombaan en ook wel zijn maximum behaald.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_212813388
quote:
6s.gif Op woensdag 13 maart 2024 18:56 schreef KingRoland het volgende:
toch wel een klap voor de oppositie. ze kunnen nu niet zeggen over een paar jaar dat 'onder leiding van' Wilders er helemaal niks is gebeurd de afgelopen X jaar. Bij Rutte zag je dat ook voorbij komen. Vooral bij wilders zou het interessant zijn, omdat hij vaak dingen roept vanaf de zijlijn.
Deze constructie is dan ook ideaal voor Wilders. Hij kan
A) fractieleider blijven wat prima uitkomt voor hem, want als hij premier zou worden dan had hij een andere fractievoorzitter moeten neerzetten en was hij toch een stukje macht in zn partij kwijt, wat nu gewoon een eenmanspartij is.
B) niet of minder aangesproken worden op beleid. Er kan bv geen motie van wantrouwen worden ingediend tegen hem. Wat toch aan je kleeft. Bij fouten is hij niet verantwoordelijk dus qua aftreden of voor een parlementaire enquete komen
C) mocht het op een mislukking te dreigen uitlopen en er veel gezeik in het kabinet zijn kan Wilders lekker weer in de oppositie rol kruipen en roepen en wijzen hoe kut het allemaal is. Ja ik geloof zelfs dat hij zijn “eigen” ministers voor de bus durft te gooien, dan heeft het allemaal niet aan hem gelegen, en kan hij weer lekker scoren de volgende verkiezingen
pi_212813400
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 19:03 schreef Janneke141 het volgende:
Wilders is een gehaaide politicus, maar het probleem is dat hij geen endgame heeft. Alles wat hij doet is erop gericht om de opinie te bespelen en (virtuele) zetels te winnen. Hij kan er alleen niks mee op het moment dat hij ze heeft. Daar is zijn partij ook helemaal niet op ingericht.
Exact en nu heeft hij precies wat hij wil: hij hoeft niet te leveren.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_212813414
De T. heeft wat namen voor een eventuele ministersploeg: Vijlbrief, Leijten, Van Rij, Bijleveld, Putters en Plasterk. https://www.telegraaf.nl/(...)binet-willen-stappen
zie email 27 oktober
  woensdag 13 maart 2024 @ 19:34:48 #261
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_212813527
quote:
7s.gif Op woensdag 13 maart 2024 19:28 schreef nostra het volgende:

[..]
Exact en nu heeft hij precies wat hij wil: hij hoeft niet te leveren.
Precies
graag op anoniem
pi_212813542
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 19:29 schreef trein2000 het volgende:
De T. heeft wat namen voor een eventuele ministersploeg: Vijlbrief, Leijten, Van Rij, Bijleveld, Putters en Plasterk. https://www.telegraaf.nl/(...)binet-willen-stappen
Wat doen Bijleveld en Plasterk in dit rijtje? en Leijten is ook wel een vraagteken qua bestuurlijke gravitas.
graag op anoniem
  woensdag 13 maart 2024 @ 19:37:02 #263
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212813566
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 19:35 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Wat doen Bijleveld en Plasterk in dit rijtje? en Leijten is ook wel een vraagteken qua bestuurlijke gravitas.
En waarom zouden Putters, Vijlbrief en Leijten PVV-beleid mogelijk willen maken?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_212813616
De 2 conclusies die je vlak na de verkiezingen al had kunnen trekken: geen Wilders 1 en een extraparlementaire kabinet, zijn nu eindelijk bereikt.

Wat is Den Haag soms super conservatief en vastgeroest.

Dit ook:

quote:
Wat een idiote reactie. Hoezo iemand royeren vanwege deelname aan een extraparlementaire kabinet.
pi_212813720
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 19:21 schreef zuchtje het volgende:
Hij is alleen genuanceerd als voorzitter, zijn denkbeelden zelf zijn dat allesbehalve.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_212813804
Ik ben wel benieuwd. In theorie kan het best een mooie ministersploeg worden: Premier Putters, Knot op financiën, Vijlbrief op Groningen houden... maar ik vrees dat het flink tegen gaat vallen.

Moet wel zeggen: het is wel een spannende periode voor politiek volgers.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_212813852
quote:
Royeren nog wel _O- Wat een waanzin.
De enige echte.
pi_212813911
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 19:50 schreef Hanca het volgende:
Ik ben wel benieuwd. In theorie kan het best een mooie ministersploeg worden: Premier Putters, Knot op financiën, Vijlbrief op Groningen houden... maar ik vrees dat het flink tegen gaat vallen.

Moet wel zeggen: het is wel een spannende periode voor politiek volgers.
En met die personele bezetting gaat het ook vallen of staan. Als men een stuk of tien mensen van kaliber Putters, Vijlbrief weet te vinden die daadwerkelijk hun sporen verdiend hebben en ook gezag hebben dan kan het relatief nog best wat worden. Als we eindigen met Fleur Agema en Gijs Tuinman hebben we een ander probleem.
zie email 27 oktober
pi_212813919
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 19:53 schreef Rnie het volgende:

[..]
Volkomen logisch
zie email 27 oktober
  woensdag 13 maart 2024 @ 19:55:54 #270
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212813931
Linkse politici gaan natuurlijk niet in een kneiterrechts kabinet zitten, anders zijn ze als links politicus natuurlijk geen knip voor de neus waard.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 13 maart 2024 @ 19:58:04 #271
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_212813978
Is Herman Heinsbroek nog beschikbaar?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_212813986
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 19:53 schreef Rnie het volgende:

[..]
Het GL lid dat in het extraparlementaire bestuur van Limburg is gestapt is ook geroyeerd. Dat vond ik wat overdreven omdat het een vrij brede coalitie was, maar hier zou ik het volkomen begrijpen. Je gaat als linkse politicus natuurlijk niet dit verrechtse kabinet van hun personele problemen af helpen. Laat rechts maar laten zien dat ze alleen idioten kunnen vinden.
pi_212814013
ik geef dit kabinet als die er komt 6 maanden max

logische dat wilders geen president wordt, dat zou internationaal zo een slechte reclame zijn voor Nederland
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  woensdag 13 maart 2024 @ 19:59:59 #274
12221 Tijn