abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212797554
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 12:57 schreef Zorro het volgende:
Ik heb het al eens in een ander topic gezegd, maar nog maar eens:

In het wetsvoorstel om de salderingsregeling af te schaffen was opgenomen dat de leveranciers een bepaald bedrag minimaal moesten betalen voor de teruggeleverde stroom. Opgelegd door de wet dus.
Waarom dan nu niet per wet vastleggen dat de salderingsregeling inhoudt dat er geen kosten voor terugleveren mogen worden gevraagd? Zo moeilijk lijkt dat niet als een minimaal bedrag ook kon.
Dan zal je ook moeten verbieden dat ze een klant met zonnepanelen mogen weigeren. Daarnaast accepteren dynamische gebruikers gewoon de flinke prijsfluctuaties ten gevolge van onbalans. Dat aantal gebruikers gaat dan vaste aanbieders vrijwel volledig verdringen vanwege de toenemende prijsverschillen met vaste aanbieders totdat men steeds vaker blackouts krijgt en er noodgedwongen ingegrepen moet worden.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
  dinsdag 12 maart 2024 @ 13:30:12 #202
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212797583
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 12:44 schreef capricia het volgende:
ACM neemt natuurlijk 1 op 1 de verhalen van de energiemaatschappijen over:
[ x ]
Tuurlijk. Die kijkt specifiek naar bedrijven en niet de uitwerking voor de consument. Zoals radar gisteravond wel deed.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 12 maart 2024 @ 13:33:39 #203
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212797621
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 12:40 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Dat worden regelmatige Blackouts dan ook. Gaat men niet laten gebeuren.
Ik heb volgens mij voldoende kosten ten gevolge van de saldering aannemelijk gemaakt en accepteer ook dat ik daarmee niet iedereen kan overtuigen, dat is het leven ;)
Je klinkt als een echte geindoctrineerde helpdeskafpoeieraar inmiddels.

Dat heb je dan ook absoluut niet. Je hebt het alleen over een onbalans en daarmee is het klaar voor je. Uit niks blijkt welke kosten dat zijn. Daarmee ligt het complete risico nu bij de consument mbt de nukken van de maatschappijen welke kunnen doorrekenen wat ze willen.

Dus nogmaals: wat zijn de exacte kosten dan? Graag in detail uitgewerkt.
1947-2016
pi_212797664
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 13:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Je klinkt als een echte geindoctrineerde helpdeskafpoeieraar inmiddels.

Dat heb je dan ook absoluut niet. Je hebt het alleen over een onbalans en daarmee is het klaar voor je. Uit niks blijkt welke kosten dat zijn. Daarmee ligt het complete risico nu bij de consument mbt de nukken van de maatschappijen welke kunnen doorrekenen wat ze willen.

Dus nogmaals: wat zijn de exacte kosten dan? Graag in detail uitgewerkt.
Ik heb die kosten herhaaldelijk benoemd en toegelicht. Dat er mensen zijn die het onvoldoende vinden, vind ik prima en accepteer ik. Ik besef dat overtuigingen groter vijanden van de werkelijkheid/waarheid zijn dan leugens(F. nietzsche)
  FOK!Fotograaf dinsdag 12 maart 2024 @ 13:40:20 #205
842 Zorro
Z
pi_212797709
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 13:37 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ik heb die kosten herhaaldelijk benoemd en toegelicht. Dat er mensen zijn die het onvoldoende vinden, vind ik prima en accepteer ik. Ik besef dat overtuigingen groter vijanden van de werkelijkheid/waarheid zijn dan leugens(F. nietzsche)
Dat wordt een beetje een welles/nietzsche verhaal dan
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  dinsdag 12 maart 2024 @ 13:41:19 #206
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_212797728
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 18:10 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Dat kunnen vermoedelijk nogal wat huishoudens zich niet permitteren, je moet flinke tegenvallers kunnen opvangen en als je weinig tot geen reserves hebt als spaargeld is het geen aanrader.
Het is wettelijk verplicht een modelcontract aan te bieden, maar leveranciers die zich richten op dynamische contracten vragen de hoofdprijs voor een dergelijk modelcontract waardoor je met een dynamisch contract altijd voordeliger bent. Als andere leveranciers concurrerend willen blijven moeten ze meegaan in die trend.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_212797732
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 13:40 schreef Zorro het volgende:

[..]
Dat wordt een beetje een welles/nietzsche verhaal dan
Soms is geen enkel bewijs of aannemelijk maken afdoende en dat accepteer ik.
pi_212797778
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 13:41 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Het is wettelijk verplicht een modelcontract aan te bieden, maar leveranciers die zich richten op dynamische contracten vragen de hoofdprijs voor een dergelijk modelcontract waardoor je met een dynamisch contract altijd voordeliger bent. Als andere leveranciers concurrerend willen blijven moeten ze meegaan in die trend.
Ik betaal nu gemiddeld 14 euro pm All in bij Frank. En dat gaat dit jaar vanwege de toename aan onbalans naar, ik schat 10 euro pm. Veel succes met de vaste aanbieders ^O^
  dinsdag 12 maart 2024 @ 13:48:25 #209
24533 ACT-F
pi_212797836
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 11:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik vind daarmee dat hele onbalans-verhaal, wat zich op wijkniveau afspeelt, grote kul.

Ze kunnen niet eens inzichtelijk maken bij welke wijken op welke momenten dit speelt.
Dat is het directe gevolg van decentrale opwekking in netwerken die er niet op ontworpen zijn. Bij eenrichtingsverkeer is het uit te rekenen welke spanning en stroom er op enig moment vloeit in een bepaald segment. Bij decentrale opwekking moet je veel meer meetpunten hebben om te weten waar het gaat knellen. Om die reden willen netwerkbeheerders de spanning en stroom van slimme meters te allen tijde kunnen uitlezen en eventueel uitschakelen als de spanning hoger wordt dan 253 volt wat eigenlijk niet zou mogen, maar helaas wel gebeurt omdat mensen hun omvormer hoger instellen of zelfs een transformator plaatsen om hun zonnestroom toch kwijt te raken.
  dinsdag 12 maart 2024 @ 13:51:51 #210
24533 ACT-F
pi_212797867
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 13:44 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ik betaal nu gemiddeld 14 euro pm All in bij Frank. En dat gaat dit jaar vanwege de toename aan onbalans naar, ik schat 10 euro pm. Veel succes met de vaste aanbieders ^O^
Ik betaal bij Tibber c.a. 20% minder dan bij een aanbieder die ook vaste contracten aanbiedt zonder dat ik mijn gedrag aanpas. Uiteraard maak ik nu dankbaar gebruik van de dalen overdag, met name in het weekend, om de was of vaat te doen. Zodra iedereen een dynamisch contract heeft zal er minder onbalans zijn omdat meer mensen gebruik gaan maken van de dalen waardoor het net zichzelf weer stabiliseert.
pi_212797957
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 18:45 schreef suijkerbuijk het volgende:
Zelf heb ik deze shit niet .

Gebruik zonnepanelen en accu's
Alleen de winter heb ik walstroom nodig .
Voor de koelkasten en kachel

Maar goed met 150ah accu kan ik maar 5 dagen een koelkast aansturen zonder zonlicht. (40watt koelkast)
En wat led verlichting.
Dat is dus ongeveer 1800kwh wat in zo accu zit. (+/-)
Natuurlijk trek je deze niet leeg en doe je het al bij laden.

De accu lader is ongeveer 96% effectief.
Houd in dat het ongeveer 100watt 230volt naar 96watt de accu in gaat als opslag .

Ik haal met de zonnepanelen ongeveer 1120kwh op 5 uur licht de rest is bonus.
Ehhhh, je wekt per uur 200kWh op? Hoeveel panelen heb je? :D
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_212798047
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 13:51 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Ik betaal bij Tibber c.a. 20% minder dan bij een aanbieder die ook vaste contracten aanbiedt zonder dat ik mijn gedrag aanpas. Uiteraard maak ik nu dankbaar gebruik van de dalen overdag, met name in het weekend, om de was of vaat te doen. Zodra iedereen een dynamisch contract heeft zal er minder onbalans zijn omdat meer mensen gebruik gaan maken van de dalen waardoor het net zichzelf weer stabiliseert.
Voorlopig verwacht ik dat de onbalans toeneemt, met name door de toename van renewables, EV's en het (nog)niet stimuleren van thuisbatterijen. Moderner EV's zouden kunnen gaan helpen het stroomnet te stabiliseren.
pi_212798061
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 19:03 schreef Klepper272 het volgende:

[..]
Je mag het ook opslaan in een accu.
Daar heeft de brandweer zijn twijfels bij.
de regelgeving is er nog niet voor consumenten maar ook daar heb je geen vrij spel.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_212798067
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 13:58 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]
Ehhhh, je wekt per uur 200kWh op? Hoeveel panelen heb je? :D
Ik heb geen panelen, gebruik circa 450 Kwh aan stroom per jaar en 12 kuub gas. daarnaast is mijn stroom en gasverbruik anticyclisch. In de zomer meer verbruik dan in de koude maanden.
pi_212798104
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 14:07 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ik heb geen panelen, gebruik circa 450 Kwh aan stroom per jaar en 12 kuub gas. daarnaast is mijn stroom en gasverbruik anticyclisch. In de zomer meer verbruik dan in de koude maanden.
Het was ook geen vraag aan jou, maar aan iemand die volgens die post in twee uur tijd opwekt wat jij per jaar verbruikt ;)
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  dinsdag 12 maart 2024 @ 14:11:37 #216
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_212798109
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 16:22 schreef capricia het volgende:

[..]
Eens.
Je zou juist op die zomerse dagen gratis stroom geleverd moeten krijgen. Want er is veel te veel.
Daar wordt het probleem alleen maar groter mee voor de energiebedrijven.
  dinsdag 12 maart 2024 @ 14:12:59 #217
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_212798120
quote:
[ x ]
Dat is ook hoe de ACM werkt en is opgericht. Die ontvangt vertrouwelijke de concurrentie gevoelige condities van bedrijven om vervolgens een grens te leggen zodat zij geen misbruik maken die de keuze van een consument beperken.

De ACM kijkt daarbij naar en of in welke mate dat (on)gunstig uitpakt voor de consumenten. Er wordt daarbij vanuit gegaan dat de onderlinge concurrentie "automatisch" de beste keuze schept voor consumenten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_212798128
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 14:11 schreef Zelva het volgende:

[..]
Daar wordt het probleem alleen maar groter mee voor de energiebedrijven.
Voor dynamische energiebedrijven is het een verdienmodel.
  dinsdag 12 maart 2024 @ 14:17:30 #219
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_212798168
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 17:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
We weten je motivatie, dit is jouw natte droom.
Geniet er van.

M'n energielasten zijn nog steeds minder dan ¤0 per maand.
En dan wel zeuren over zogenaamd hogere kosten... :')
  dinsdag 12 maart 2024 @ 14:21:18 #220
24533 ACT-F
pi_212798206
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 14:05 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Voorlopig verwacht ik dat de onbalans toeneemt, met name door de toename van renewables, EV's en het (nog)niet stimuleren van thuisbatterijen. Moderner EV's zouden kunnen gaan helpen het stroomnet te stabiliseren.
Die trend gaat sneller dan een dynamisch contract ooit stabiliseren kan. Sinds kort biedt Zonneplan ook contracten aan op de onbalansmarkt met de actuele prijs op kwartierbasis in combinatie met een thuisbatterij. Omdat de fluctuaties op de onbalansmarkt groter zijn dan de dagmarkt is de investering van een thuisbatterij wel terug te verdienen:

https://www.zonneplan.nl/(...)en-in-eerste-maanden

Dagmarkt:

https://www.epexspot.com/(...)ding_date=2024-03-12

Onbalansmarkt:

https://services.tenergy.nl/public.aspx/actualimbalanceprices
pi_212798215
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 11:20 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Zoals ik al stelde zijn die gemiddelde kosten over een jaar berekend en hebben de energiebedrijven die en zouden dat in ieder geval deels zoals een HRA gecompenseerd moeten krijgen. Saldering gaat over een jaargemiddelde, niet per dag.
Het kost de energiebedrijven niets. Dat is de hele grap.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 12 maart 2024 @ 14:22:14 #222
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_212798216
quote:
[ x ]
ACM is een wassen neus.
  dinsdag 12 maart 2024 @ 14:22:44 #223
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212798218
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 13:37 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Heel afwijkend verhaal zonder inhoud. Wel met een enorm gehalte aan verkopertjes training met je 'dat accepteer ik'. Ofwel: laat een ander het maar uitzoeken, dikke middelvinger. Wat dat betreft gedraag je je echt als een energiemaatschappij aan de helpdesk.

Dus: Kopieer het dan in je reactie als je het al geschreven hebt, of verwijs minimaal naar je post nummers waarin je het uitlegt.

Zodra het ondoorgrondelijk is gemaakt en je geen duidelijk antwoord krijgt, wordt je genaaid. Dus leg het (nog) eens uit.
1947-2016
  dinsdag 12 maart 2024 @ 14:24:59 #224
24533 ACT-F
pi_212798246
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 11:20 schreef Digi2 het volgende:
Saldering gaat over een jaargemiddelde, niet per dag.
Saldering gaat over factuurperiode. Dat kan een jaar zijn, maar ook een uur zoals bij een dynamisch contract.
  dinsdag 12 maart 2024 @ 14:25:11 #225
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212798248
quote:
12s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 14:12 schreef Vallon het volgende:

[..]
Dat is ook hoe de ACM werkt en is opgericht. Die ontvangt vertrouwelijke de concurrentie gevoelige condities van bedrijven om vervolgens een grens te leggen zodat zij geen misbruik maken die de keuze van een consument beperken.

De ACM kijkt daarbij naar en of in welke mate dat (on)gunstig uitpakt voor de consumenten. Er wordt daarbij vanuit gegaan dat de onderlinge concurrentie "automatisch" de beste keuze schept voor consumenten.
Wat er totaal niet is op het moment in die kartelmarkt.
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')