abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213333745
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 14:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dat hele capaciteitsverhaal is gewoon gelul om meer geld uit de zakken van de consument te kloppen.
Nou als de files op de weg toenemen dan kan de overheid dat ook zeggen dat het maar geluk van automobilisten is het n dit als reden om maar geen extra wegen aan te gaan leggen. _O-

Mensen die niet begrijpen dat olie en gas vervangen gaat worden door electriciteit en daarom we veel meer capaciteit op het netwerk nodig hebben. :')
pi_213334489
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 14:50 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat begrijp ik.

Maar energiemaatschappijen hebben het over "onbalanskosten", terwijl ze zelf weilanden en schuurdaken volgooien met panelen.

Wat jij noemt zijn de problemen van netbeheerders.
Omdat energiemaatschappij gewoon klant zijn van de netbeheerder.
Het zijn bedrijven en die krijgen gewoon voorrang op de burgers .

Daarom werkt zonnepanelen niet.
De investering die je doet gaat alleen maar oplopen en de tijd op terug verdienen gaat steeds verder op lopen.

Ga maar uit rekenen als je nu .
Zonnepanelen gaat plaatsen
Thuis accu plaatsen
Warmterpomp plaatsen .
Hoelang gaat dat duren voor je het terug heb.
En dan heb je het terug gaat je warmte pomp naar de klote omdat deze 10/15 jaar vol houd.
En kan je de boel gaan vervangen.
Zelfde met de zonnepanelen omvormer.
Dan niet vergeten me alles toekomstige aangepast regels omdat je overschot aan stroom heb waar je boetes voor gaat krijgen.

Het is onzin om al dat geld te investeren.
Kan je nog beter in goud steken.
Dat levert je meer op wegens alleen al de inflatie correctie in die 20jaar.

Wil je het doen omdat je gelooft dat het beter is voor de natuur .
Van mij mag je niet mijn geld en leef je uit.
pi_213334781
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 14:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dat hele capaciteitsverhaal is gewoon gelul om meer geld uit de zakken van de consument te kloppen.
Ik weet niet of het gelul is, maar ik vertrouw de energiemaatschappijen in ieder geval voor geen meter. Alsof ze het zo belangrijk vinden dat kosten 'eerlijk' worden verdeeld. Een paar jaar geleden was het nog belangrijk dat we allemaal ons steentje bijdragen aan de energietransitie. Toen waren zonnepanelenbezitters wereldverbeteraars, nu zijn ze aso's die zich verrijken ten koste van de have-nots. Als deze framing niet zo kwalijk was, had ik er hard om moeten lachen.

Maar goed, er zijn nog energiemaatschappijen die vaste contracten (zelfs voor 2 jaar) bieden zonder terugleverboete. De zekerheid die je krijgt is alleen verraderlijk, want ze kunnen op elk moment de voorwaarden wijzigen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_213335069
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 13:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hun probleem. Niet die van de zonnepaneleneigenaren. De nutsbedrijven blijven maar doorproduceren en op het net gooien, terwijl dus dat niet nodig is op dat moment. Ze zorgen er zelf voor, zij pushen immers gewoon door.

Eigen schuld, dikke bult. Niet gaan wijzen en afwimpelen, risico van de ondernemer. GTFO.
Zonnepaneel eigenaren zijn ook aan't ondernemen en lopen dus evenzeer dat risico en energiebedrijven zijn niet verplicht de zonnestroom af te nemen. Ik vind het wel prima die lage en regelmatig zelfs negatieve stroomprijzen, ga vooral zo door ^O^
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  vrijdag 26 april 2024 @ 19:16:35 #105
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213335627
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 17:57 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Zonnepaneel eigenaren zijn ook aan't ondernemen en lopen dus evenzeer dat risico en energiebedrijven zijn niet verplicht de zonnestroom af te nemen. Ik vind het wel prima die lage en regelmatig zelfs negatieve stroomprijzen, ga vooral zo door ^O^
Blijkbaar dus niet. Nutsbedrijven mogen lekker zelf minder ip het net smijten en niet maken om het maken. Het is immers niet nodig.

Ze zijn zelf de schuld van hun gemaakte 'probleem'
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_213335665
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 19:16 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ze zijn zelf de schuld van hun gemaakte 'probleem'
Dan wacht ik de rechtszaken wel af, als dat werkelijk zo zou zijn :)
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')