Kan je makkelijker een vaatdoekje of theedoek nemen. 100% katoen onderbroek is namelijk best lastig aan te komen. Voor heren kon ik ze uiteindelijk wel vinden, voor dames nog niet. Mocht ik die te pakken krijgen begraaf ik ze liever niet. Met mij de kist in misschienquote:Op maandag 18 maart 2024 09:22 schreef Vanyel het volgende:
Het ging hier laatst over de gezondheid van je bodemleven.
Iemand nog een katoenen onderbroekje over voor een test?
Klinkt ook interessant, dan is er meer variatie mogelijk natuurlijk.quote:Op maandag 18 maart 2024 13:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je hoeft niet zozeer bodembedekkers te nemen, maar je maakt het jezelf makkelijker met vaste planten die vrij fors worden en door daar omheen te mulchen. Ik zal eens een lijstje maken van planten uit mijn tuin die ik geschikt vind.
Klimop klinkt engquote:Op maandag 18 maart 2024 13:38 schreef Doedezemaar het volgende:
Is struikklimop niet iets voor die plek? Of struikkamperfoelie?
Zoiets vind ik wel heel tof, maar dit gaat denk ik wel helemaal weg in de winter?quote:Op maandag 18 maart 2024 13:40 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wilde hyacint?
Puur onkruid, maar dan leuk.
Wint het niet van gras, heb daar wat van staan maar gras komt er steeds doorheen en kan je dan bijna niet meer weghalen zonder de tijm ook te mollenquote:
is ook een optie, er staat al wat en die doen het goed zonder onderhoud. Geen idee wat het is ook.quote:
Zoals beloofd een lijstje vaste planten die in mijn tuin (vrij) fors worden en/of snel dichtgroeien. Rondom deze planten hoef ik nauwelijks onkruid te wieden; bij sommige planten moet het in het begin van het jaar omdat ze wat tijd nodig hebben om op gang te komen. Sommige planten vind je misschien minder geschikt omdat ze hoog zijn of omdat ze gedijen in de volle zon. Van dit lijstje zijn geranium, brunel, lievevrouwebedstro en goudaardbei bodembedekkers.quote:Op maandag 18 maart 2024 13:07 schreef gcjoel het volgende:
Ik zoek een Bijna woekerende bodembedekker/laagblijvend plantje.
Deze kuil wordt steeds opnieuw herwonnen door het gras. Alles wat we er plaatsen gaat uiteindelijk dood. (Behalve de vlinder en eucalyptus. Het siergras en de hortensia's stonden er al)
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
De verbouwing is klaar dus we hebben nu wel meer tijd voor het onkruid wieden. Dus wil hier nu een goede start maken met sterke planten die het wel kunnen winnen van gras.
Het ligt behoorlijk zonnig en er staat geen water in ondanks de rare kuil. (Was bedoeld als aankomend vijver door de vorige bewoners)
Ik kan alleen geraniums bedenken, die schijnen vrij hard te groeien.
Goudaardbeitjes.quote:Op maandag 18 maart 2024 13:07 schreef gcjoel het volgende:
Ik zoek een Bijna woekerende bodembedekker/laagblijvend plantje.
Deze kuil wordt steeds opnieuw herwonnen door het gras. Alles wat we er plaatsen gaat uiteindelijk dood. (Behalve de vlinder en eucalyptus. Het siergras en de hortensia's stonden er al)
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
De verbouwing is klaar dus we hebben nu wel meer tijd voor het onkruid wieden. Dus wil hier nu een goede start maken met sterke planten die het wel kunnen winnen van gras.
Het ligt behoorlijk zonnig en er staat geen water in ondanks de rare kuil. (Was bedoeld als aankomend vijver door de vorige bewoners)
Ik kan alleen geraniums bedenken, die schijnen vrij hard te groeien.
Druifjes.quote:Op maandag 18 maart 2024 16:25 schreef AnneX het volgende:
Berichtje uit de postzegel voor:
Bluesdale [ link | afbeelding ]
Plukken en opeten dan maar.quote:Op maandag 18 maart 2024 16:46 schreef Lonaa het volgende:
Ik zag het eerste zevenblad hier onder de schutting doorpiepen
Neeee, paardenstaartenquote:Op maandag 18 maart 2024 16:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Druifjes.
Zevenblad.![]()
Ik heb van de week de eerste paardenstaarten gespot.
Die lelijke dingen die wel op een paddestoel lijken? Ik kwam er ook weer veel tegen. Toch is het op bepaalde plekken heel behoorlijk teruggedrongen en een heel stuk minder.quote:Op maandag 18 maart 2024 16:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Druifjes.
Zevenblad.![]()
Ik heb van de week de eerste paardenstaarten gespot.
In onze vorige tuin hebben we het er nooit onder gekregen.quote:Op maandag 18 maart 2024 17:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die lelijke dingen die wel op een paddestoel lijken? Ik kwam er ook weer veel tegen. Toch is het op bepaalde plekken heel behoorlijk teruggedrongen en een heel stuk minder.
Ik verwacht ook niet het helemaal weg te krijgen, maar het is echt al een heel stuk minder hier. En in het voorjaar die rare sporendingen vroeg uit de grond halen, heeft daarin wel gewerkt.quote:Op maandag 18 maart 2024 17:42 schreef Symphonic het volgende:
[..]
In onze vorige tuin hebben we het er nooit onder gekregen.
Diana van Diana's mooie moestuin ook niet. Niets werkt perfect. En je zou niet alleen zelf alles moeten elimineren, maar je buren ook. Ik heb wel gemerkt dat dichte beplanting met mulch eronder heel aardig werkt. Paardenstaart blijft dan nog steeds opkomen, maar niet in bossen.quote:Op maandag 18 maart 2024 17:42 schreef Symphonic het volgende:
[..]
In onze vorige tuin hebben we het er nooit onder gekregen.
Intratuin heeft ze zeker, staan ook op hun website. Hier bij de lokale kweker en het hele grote regiotuincentrum hebben ze ze ook, wij hebben ze vorig jaar online besteld bij directplant omdat we een grote hoeveelheid nodig haddenquote:Op woensdag 20 maart 2024 15:45 schreef PzKpfw het volgende:
Ik zag de glamsmispel hier meermaals voorbij komen en zou die graag willen toevoegen aan mijn gemengde haag/bosschage. Is die doorgaans verkrijgbaar bij tuincentra? Want ik ben hem tot nu toe nog nergens tegen gekomen.
Daarnaast nog op zoek naar een plant die mooi staat naast een (zonrijk) perkje met hortensias, suggesties?
Zeker elk tuincentrum heeft ze, denk dat ze je misschien eerder niet zijn opgevallenquote:Op woensdag 20 maart 2024 15:45 schreef PzKpfw het volgende:
Ik zag de glamsmispel hier meermaals voorbij komen en zou die graag willen toevoegen aan mijn gemengde haag/bosschage. Is die doorgaans verkrijgbaar bij tuincentra? Want ik ben hem tot nu toe nog nergens tegen gekomen.
Daarnaast nog op zoek naar een plant die mooi staat naast een (zonrijk) perkje met hortensias, suggesties?
Ik heb echt heel bewust gezocht naar die plant maar ze hadden hem in ieder geval niet bij de twee tuincentra waar ik ben geweest. Van het weekend maar even naar de Intratuin kachelen..quote:Op woensdag 20 maart 2024 17:32 schreef Puala het volgende:
[..]
Zeker elk tuincentrum heeft ze, denk dat ze je misschien eerder niet zijn opgevallen![]()
Salvia's misschien?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |