Normaal eerst de juryquote:Op zondag 10 maart 2024 20:40 schreef Arcee het volgende:
[..]
Komt die eigenlijk voor of na de jury in de finale?
Het allermooist is als een inzending amper jurypunten krijgt en dan een enorme shitlading televotes daarna van het publiek waardoor ze van één na laatste naar de 6e plaats schieten. Zoals bij Moldavië in 2022 die echt publiekslieveling waren. Spoel even vooruit naar rond de 25 seconden in onderstaande video en zie ze over het scorebord vliegen.quote:Op zondag 10 maart 2024 20:40 schreef Arcee het volgende:
[..]
Komt die eigenlijk voor of na de jury in de finale?
9,3 miljoen views op YouTube.quote:Op zondag 10 maart 2024 12:38 schreef Greys het volgende:
Met dank aan jullie oplettendheid!
Joost Klein op 1 is binnengekomen in de Top 40 NL was al geweldig, maar zojuist is Europapa óók in de Vlaamse Ultratop 50 op 1 binnengekomen!
[ x ]
Oepsquote:Op maandag 11 maart 2024 00:42 schreef BramVeen2002 het volgende:
[..]
Inderdaad, een zin zoals "meow cat, please meow back" is prachtig en authentiek kroatisch
Hij kan natuurlijk nog een verschrikkelijk slecht optreden geven, maar dat denk ik niet.quote:Op maandag 11 maart 2024 02:46 schreef Za het volgende:
[..]
9,3 miljoen views op YouTube.
Joost breekt alle records, het is ongekend.
Eigenlijk maakt het niet eens meer uit hoe hoog hij scoort bij het ESF, ookal zie ik er naar uit, maar dit kan nooit meer tegenvallen.
Nou ja, hij is geen zinger en moet het vooral hebben van de hele ervaring. Ik weet niet of hij dat redt in 3 minutenquote:Op maandag 11 maart 2024 07:35 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Hij kan natuurlijk nog een verschrikkelijk slecht optreden geven, maar dat denk ik niet.
zangerquote:Op maandag 11 maart 2024 07:41 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nou ja, hij is geen zinger en moet het vooral hebben van de hele ervaring. Ik weet niet of hij dat redt in 3 minuten
Ik denk het wel. Hij is wel een heel goede performer.quote:Op maandag 11 maart 2024 07:41 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nou ja, hij is geen zinger en moet het vooral hebben van de hele ervaring. Ik weet niet of hij dat redt in 3 minuten
Jawel, maar ik weet niet of het acceptabel is voor het songfestival om alleen het publiek op te jutten en ervan uit te gaan dat ze de teksten kennen, zodat je alleen af-en-toe met een bandje hoeft mee te schreeuwen (ik weet dat menig deelnemer het optreden vult dooor met een bandje mee te schreeuwen, maar laten we niet vooraf gaan katten over de concurrentie).quote:Op maandag 11 maart 2024 08:10 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Hij is wel een heel goede performer.
Ja dat vind ik ook wel lastig in te schatten hoor, het is toch anders dan op een festival. Behoorlijk onvoorspelbaar welke kant dit daar op het podium uit zal gaan.quote:Op maandag 11 maart 2024 08:34 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Jawel, maar ik weet niet of het acceptabel is voor het songfestival om alleen het publiek op te jutten en ervan uit te gaan dat ze de teksten kennen, zodat je alleen af-en-toe met een bandje hoeft mee te schreeuwen (ik weet dat menig deelnemer het optreden vult dooor met een bandje mee te schreeuwen, maar laten we niet vooraf gaan katten over de concurrentie).
De papapapapapa voor de drop kan 'ie prima overslaan, maar de coupletten moet hij natuurlijk gewoon zelf doen en ik zou denken dat hij ook de papa's in het refrein zelf moet zingen. Maar ik ben benieuwd. Het is zo'n grote hit, dat er wel veel moet gebeuren, wil hij zichzelf in de voet schieten.
Ik denk dat het wel goedkomt en het tof zal zijn. Ben benieuwd naar zijn troef, maar ik durf geen voorspellingen meer te doen over de staging eigenlijk.quote:Op maandag 11 maart 2024 08:39 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja dat vind ik ook wel lastig in te schatten hoor, het is toch anders dan op een festival. Behoorlijk onvoorspelbaar welke kant dit daar op het podium uit zal gaan.
Een moshpitquote:Op maandag 11 maart 2024 08:52 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel goedkomt en het tof zal zijn. Ben benieuwd naar zijn troef, maar ik durf geen voorspellingen meer te doen over de staging eigenlijk.
Ik probeer ook geen enkele verwachting te hebbenquote:Op maandag 11 maart 2024 08:52 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel goedkomt en het tof zal zijn. Ben benieuwd naar zijn troef, maar ik durf geen voorspellingen meer te doen over de staging eigenlijk.
Er zijn ook winnaars geweest die absoluut niet konden zingen. Ik herinner me nog dat verschrikkelijke nummer van Dana International die je ineens overal op de radio hoorde. Soms lijkt de afwijkendheid, gunfactor of het statement wat te doen boven de muziek. Joost lijkt goed op de noten te zitten zonder autotune en heeft geen valse afglijders, Thema is meer dan dik in orde en zijn totaalconcept ook. Eindelijk weer eens een artiest ook die een typetje doet en zich daarachter kan verschuilen.Stuk kunst.quote:Op maandag 11 maart 2024 07:41 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Gelukkig is autotune ook nog niet toegestaan.quote:Op maandag 11 maart 2024 09:10 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Er zijn ook winnaars geweest die absoluut niet konden zingen. Ik herinner me nog dat verschrikkelijke nummer van Dana International die je ineens overal op de radio hoorde. Joost lijkt goed op de noten te zitten zonder autotune en heeft geen valse afglijders.
quote:Op maandag 11 maart 2024 09:10 schreef Greys het volgende:
NL terug van zes naar vijf procent winkans maar we staan nog steeds wel vijfde.
Ik probeer dat elk jaar, maar het lukt eigenlijk nooitquote:Op maandag 11 maart 2024 09:08 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik probeer ook geen enkele verwachting te hebben
Ik ben vooral benieuwd wat IJsland nog uit de hoge hoed gaat toverenquote:Op maandag 11 maart 2024 09:19 schreef Momo het volgende:
Head of Delegation overleg is vandaag met alle landen en alle nummers moeten worden ingeleverd bij de EBU. We wachten op nog 3 nummers. Georgië brengt het vandaag uit. Armenië en Azerbeidzjan doen weer een wedstrijd ver pissen, ze hoeven het ook niet perse vandaag commercieel uit te brengen. Voorgaande jaren deed Azerbeidzjan het een paar dagen later, om dan vervolgens nog lager dan Mia en Dion te eindigen lol.
Mag hopen dat die gewoon met Hera gaan.quote:Op maandag 11 maart 2024 09:36 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd wat IJsland nog uit de hoge hoed gaat toveren
Netta en die de winnaar van Azerbeidzjan van ruim een decennium terug zaten ook op het randje.quote:Op maandag 11 maart 2024 09:10 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Er zijn ook winnaars geweest die absoluut niet konden zingen. Ik herinner me nog dat verschrikkelijke nummer van Dana International die je ineens overal op de radio hoorde.
Netta kon prima zingen hoor.quote:Op maandag 11 maart 2024 09:55 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Netta en die de winnaar van Azerbeidzjan van ruim een decennium terug zaten ook op het randje.
Ik maak me dit jaar ook gewoon nergens zorgen over, voel ook geen spanning over classering of punten. 2e, 20e, het interesseert me nietsquote:Op maandag 11 maart 2024 10:07 schreef Greys het volgende:
Het kon vandaag nog weleens een rumoerige en lastige HoD meeting gaan worden. Heel benieuwd wat er gaat gebeuren.
En voor wat betreft Joost z'n staging maak ik me echt de minste zorgen in 20 jaar ofzo.Hij met z'n creatieve geest en al die mensen om zich heen. Kijk even naar hoe de video is geworden. Nul stress om de staging hier echt. Lekker, haha.
En het zingen komt ook goed hoor. De coupletten redt hij sowieso prima en de refreinen kunnen wat extra stemmetjes op de tape als het moet en wat effectjes op de stukjes waar nu ook het effectje zit bij de papapa.
Moldavië 2022 had ook niet de állerbeste zang en werd toch één groot feest waarmee ze een sloot aan televotes pakten.
Frans Timmermans om Europa beter in de spotlights te zettenquote:Op maandag 11 maart 2024 11:06 schreef Beathoven het volgende:
Na de positieve berichten heb ik ook wel wat kritiek.
Wat ik jammer vind aan Joost Klein is dat Europapa als totaal een enorm sterk dichtgetimmert concept is. Van de buitenkant denk je "simpel", maar het is echt een stuk gelaagde kunst door de vele easter eggs aan verbindingen. Je schept een soort "mysterie" door een persona te gebruiken. Beetje wat Bowie had met Ziggy Stardust en andere typetjes. Dat is mooi.
Maar zijn oudere werk is absoluut niet gelaagd. Ik weet dat hij heel populair is als gangmaker in Duitsland, maar het heeft geen inhoud en ook op productieniveau is het zwaar onder de maat.
Waar ik me dan weer van afvraag.. wie is het brein geweest achter het "concept" Europapa?
Welk oudere werk heb je het dan over? Hij heeft iets van 8 albums uit. Een oeuvre waar hij overigens onlangs nog de Popprijs voor ontving. Niet allemaal even goed, maar het is bijna altijd met een flinke knipoog, net als Europapa dus eigenlijk.quote:Op maandag 11 maart 2024 11:06 schreef Beathoven het volgende:
Na de positieve berichten heb ik ook wel wat kritiek.
Wat ik jammer vind aan Joost Klein is dat Europapa als totaal een enorm sterk dichtgetimmert concept is. Van de buitenkant denk je "simpel", maar het is echt een stuk gelaagde kunst door de vele easter eggs aan verbindingen. Je schept een soort "mysterie" door een persona te gebruiken. Beetje wat Bowie had met Ziggy Stardust en andere typetjes. Dat is mooi.
Maar zijn oudere werk is absoluut niet gelaagd. Ik weet dat hij heel populair is als gangmaker in Duitsland, maar het heeft geen inhoud en ook op productieniveau is het zwaar onder de maat.
Waar ik me dan weer van afvraag.. wie is het brein geweest achter het "concept" Europapa?
Ja, hij is populair in Duitsland, het is een goede kerel en ik heb respect voor wat hij bereikt heeft. Absoluut.quote:Op maandag 11 maart 2024 11:27 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Welk oudere werk heb je het dan over? Hij heeft iets van 8 albums uit. Een oeuvre waar hij overigens onlangs nog de Popprijs voor ontving. Niet allemaal even goed, maar het is bijna altijd met een flinke knipoog, net als Europapa dus eigenlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |