quote:Joost Klein to represent the Netherlands at Eurovision 2024
On finding out he would represent the Netherlands in 2024, Joost remarked:
‘Taking part in the Eurovision Song Contest is a dream come true. I used to watch it together with my parents, glued to the screen, year after year. It's an honor to represent the Netherlands, and I'm committed to giving my all for the best possible outcome.’
The singer, who is known for his lively performances and has been winning over a growing national and international following with his catchy beats and creative wordplay, was chosen from over 600 potential participants.
The European hit potential of his song (which will be revealed at a later date) convinced the selection committee that Joost should compete for the Netherlands.
Twan van de Nieuwenhuijzen, chair of the Dutch selection committee, said:
‘Following a careful and multi-phase process, the selection committee ultimately opted for Joost Klein. There were a lot of entries from a wide range of genres, but in our view his had the most hit potential. In the song, you hear his familiar mix of party and nostalgia. With his enormous creativity, we think Joost can put on a great show in a totally original way, and that the Netherlands and Europe are in for a positive surprise. We’re really looking forward to working with him.’
Joost Klein is a 26-year-old musician, writer and artist. His energetic style combines elements from mainstream pop with happy hardcore and pop punk. In the Netherlands, Joost tours regularly with his band and has played festivals like Lowlands and Pinkpop.
Last November, he had two sold-out concerts at the AFAS Live. Joost's fan base abroad has been growing, too. In Belgium, he performed at the Sportpaleis in Antwerp and was a candidate on the popular TV show De Slimste Mens (The Smartest Person).
Last summer, Joost had a number 1 hit in Germany, Switzerland and Austria with Friesenjung. The song has had over 100 million streams worldwide and won Best Song in Germany's 1LIVE Krone radio awards. The song has also had a lot of airplay in Italy and Ukraine.
Vraag mij af of hij weer bij die beetje rauwe sfeer blijft of dat hij ook los gaat met dure en grote props en vuurwerk. Vuurwerk is trouwens echt duur op ESF. Sommige landen waren daar in verleden zo 50k aan kwijt.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:49 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Als je kijkt naar zijn clip Meeuw, en op bepaalde filmische aspecten let, heeft hij echt extreem getallenteerde mensen om zich heen. Elke shot lijkt vanuit een art-house scene opgebouwd, Er is extreem details voor kleur gebruik. voorbeeld;Joost draagt een rood jasje, gebouwen zijn blauw gekleurd, wat elke shot haast een foto momentje maakt. Het is duidelijk dat er met filters wordt gewerkt, maar je ziet duidelijk de details waar ze aandenken.
Dit zijn kleine details, en denk dat hier niet eens heel veel geld achter hoeft te zitten, maar wel hele getallenteerde personen.
Het grappige is dat ze altijd wel pyro bij het Junior Songfestival hebben.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Vraag mij af of hij weer bij die beetje rauwe sfeer blijft of dat hij ook los gaat met dure en grote props en vuurwerk. Vuurwerk is trouwens echt duur op ESF. Sommige landen waren daar in verleden zo 50k aan kwijt.
Zit in die 250k ook de videoclip?quote:Op zaterdag 9 maart 2024 23:00 schreef Em31 het volgende:
[..]
Het grappige is dat ze altijd wel pyro bij het Junior Songfestival hebben.Ik mag toch hopen dat dat wel mogelijk is. Maarja als ze 250.000 voor alles hebben. Israël bijvoorbeeld had vorig jaar alleen 800.000 voor de staging.
Ik mag hopen dat ze gewoon trouw aan zich zelf blijven. Want ik vindt elke show die vuurwerk inzet, is bijvoorbaat kut, omdat mooi vuurwerk zal afleiden van je show, en wat sproeiers op het podium nooit enig toegevoegde waarde heeft en extreem onorgineel zal zijn.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Vraag mij af of hij weer bij die beetje rauwe sfeer blijft of dat hij ook los gaat met dure en grote props en vuurwerk. Vuurwerk is trouwens echt duur op ESF. Sommige landen waren daar in verleden zo 50k aan kwijt.
Oh dat is best knap zeg als België daar niet bij zit!quote:Op zaterdag 9 maart 2024 23:42 schreef blackswangreen het volgende:
[ x ]
Van deze Europapa-streams zijn er 327.474 in het buitenland (België beschouw ik als binnenland)
Geen pyrofonteinen inderdaad maar ik zag bij de Zweedse finale bij Liamoo wel iets waarvan ik dacht 'oh hallo outro van Joost'quote:Op zaterdag 9 maart 2024 23:50 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat ze gewoon trouw aan zich zelf blijven. Want ik vindt elke show die vuurwerk inzet, is bijvoorbaat kut, omdat mooi vuurwerk zal afleiden van je show, en wat sproeiers op het podium nooit enig toegevoegde waarde heeft en extreem onorgineel zal zijn.
Wishful thinking van ome Frans. Ach vooruit dan maar.quote:
Heel mooiquote:Op zondag 10 maart 2024 00:11 schreef capuchon_jongen het volgende:
Europapa is ook in België heel populair onde de jongeren. Mijn neefjes hakken erop los
Dit word een loepzuivere 12 points van Belgium(televoting)
Het is illegaal te gokken op niet sport evementen vanuit Nederlandquote:Op zondag 10 maart 2024 10:54 schreef benhorse het volgende:
Is er ergens via dit makkelijk veel geld te verdienen? Dat hij het goed gaat doen is duidelijk, maar ik zou mijn geld op plek 2 of 3 zetten.
quote:Op zondag 10 maart 2024 10:54 schreef benhorse het volgende:
Is er ergens via dit makkelijk veel geld te verdienen?
Hebbie daar een linkje of screenshot van ofzo voor een twietje?quote:Op zondag 10 maart 2024 12:01 schreef Fred_B het volgende:
Joost is ook in de Vlaamse Ultratop 50 zojuist op 1 binnengekomen
Ik heb het net live op MNM radio gehoord, om 11.55 uurquote:Op zondag 10 maart 2024 12:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Hebbie daar een linkje of screenshot van ofzo voor een twietje?
Ik kan nog even zo snel geen bewijs vinden zeg maar want ik zie op hun website Pommelien nog op 1van vorige week.
Ja, een soort Burning Man einde zou wel erg tof zijn, maar dan ook gelijk hele podium afikken😀quote:Op zondag 10 maart 2024 00:00 schreef Greys het volgende:
[..]
Geen pyrofonteinen inderdaad maar ik zag bij de Zweedse finale bij Liamoo wel iets waarvan ik dacht 'oh hallo outro van Joost'(Liamoo gaat niet naar het ESF)
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 10 maart 2024 12:42 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ja, een soort Burning Man einde zou wel erg tof zijn, maar dan ook gelijk hele podium in de fik😀
Ik wil dat hij niet alleen een molen in de fik steekt, maar ook een tulp, een Rembrandt, een album van BZN, een stroopwafel en een Goudse kaas. Alles om ultrarechts nog verder uit de stekker te laten gaanquote:Op zondag 10 maart 2024 12:42 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ja, een soort Burning Man einde zou wel erg tof zijn, maar dan ook gelijk hele podium in de fik😀
alles in de hens.quote:Op zondag 10 maart 2024 12:44 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik wil dat hij niet alleen een molen in de fik steekt, maar ook een tulp, een Rembrandt, een album van BZN, een stroopwafel en een Goudse kaas. Alles om ultrarechts nog verder uit de stekker te laten gaan
Van de week zakte het ineens met zo’n 100.000 en toen dacht ik, ja ook wel logisch. Dit is zo extreem dat houdt dan ook al snel weer op. Dag later was het alweer veel meer.quote:Op zondag 10 maart 2024 12:34 schreef blackswangreen het volgende:
Het is ook echt niet normaal hoe vaak dat nummer nog steeds wordt gestreamd in Nederland. Beyoncé haalt aantallen die normaal zijn voor de nummer 1 op Spotify NL, zo rond de 250.000 streams per dag. Maar Joost haalt gewoon meer dan 3x zoveel, 800.000 streams.
Het heeft ook met verschillende weekdagen te maken. Op zondag wordt bv. over het geheel minder gestreamd.quote:Op zondag 10 maart 2024 13:01 schreef Em31 het volgende:
[..]
Van de week zakte het ineens met zo’n 100.000 en toen dacht ik, ja ook wel logisch. Dit is zo extreem dat houdt dan ook al snel weer op. Dag later was het alweer veel meer.Bizar, wat een hit.
Mustii komt uit Wallonië. Vlaanderen en Wallonië zijn twee aparte gebieden. Ik weet niet hoe populair Mustii in Vlaanderen is maar het zou best kunnen dat hij in Wallonië wel populair is.quote:
Ja klopt maar dit was donderdagquote:Op zondag 10 maart 2024 13:06 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het heeft ook met verschillende weekdagen te maken. Op zondag wordt bv. over het geheel minder gestreamd.
Jaaaaaquote:Op zondag 10 maart 2024 13:36 schreef Dave het volgende:
[..]
Nu ook hard bewijs: https://www.ultratop.be/nl/ultratop50
Ik denk dat die vooral meer met Eurovisie bezig zijn. Die lijst wordt opgemaakt over een week, dus ze checken waarschijnlijk bv. wat Melfest-inzendingen en dan komt deze ook voorbij.quote:Op zondag 10 maart 2024 16:19 schreef Cee het volgende:
We moeten het vooral van onze nordic vrienden hebben
Ik kom "vluchten van" in literatuur en poëzie tegen en mij klinkt het niet gek in de oren.quote:Op zondag 10 maart 2024 14:00 schreef heywoodu het volgende:
Ik begin het wel steeds vervelender om elke keer "ben aan het vluchten van mezelf" te horen, kom op, laat iemand eens naar een tekst kijken![]()
De dag die je wist dat ging komen enzo.
Ik mis Polen nog wel in deze lijstquote:Op zondag 10 maart 2024 16:09 schreef blackswangreen het volgende:
Gaat ook lekker op Youtube.
#1 Belgium
#1 Netherlands
#10 Iceland
#10 Norway
#14 Estonia
#15 Finland
#15 Sweden
#21 Luxembourg
#23 Austria
#26 Germany
#34 Denmark
#44 Switzerland
#94 Serbia
#96 Ireland
Je wilt waarschijnlijk graag "vluchten voor mezelf" horen, maar dat betekent iets wezenlijk anders.quote:Op zondag 10 maart 2024 14:00 schreef heywoodu het volgende:
Ik begin het wel steeds vervelender om elke keer "ben aan het vluchten van mezelf" te horen, kom op, laat iemand eens naar een tekst kijken![]()
Als we uitgaan van de top 50 dan wel een beetje de landen die je verwacht inderdaad. En misschien mist Polen hier wel een beetje inderdaad. Noord-Europa. Maar deze verdeling hebben we ook eerder gezien bij inzendingen zoals die van de Common Linnets.quote:Op zondag 10 maart 2024 14:20 schreef maresc het volgende:
Youtube video van Joost wordt ook internationaal goed bekeken!:
YouTube:
#1 Belgium
#1 Netherlands
#10 Iceland
#10 Norway
#14 Estonia
#15 Finland
#15 Sweden
#21 Luxembourg
#23 Austria
#26 Germany
#34 Denmark
#44 Switzerland
#94 Serbia
#96 Ireland
Als fan van Joost (sinds 3 dagen) moet ik hier even ingrijpen: de stuntelige rijmelarij van het koningslied mag niet vergeleken worden met de kunst van Joost! Je zegt bij het werk van Picasso toch ook niet: Die ogen staan niet op gelijke hoogte, kom op, laat iemand eens naar dat schilderij kijken.quote:Op zondag 10 maart 2024 14:00 schreef heywoodu het volgende:
Volgens mij is t ook prima in deze vorm.quote:Op zondag 10 maart 2024 16:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kom "vluchten van" in literatuur en poëzie tegen en mij klinkt het niet gek in de oren.
Jawel, van die vage abstracte schilderijen vind ik ook verschrikkelijk omdat er niks van kloptquote:Op zondag 10 maart 2024 17:06 schreef Bladergroen het volgende:
[..]
Als fan van Joost (sinds 3 dagen) moet ik hier even ingrijpen: de stuntelige rijmelarij van het koningslied mag niet vergeleken worden met de kunst van Joost! Je zegt bij het werk van Picasso toch ook niet: Die ogen staan niet op gelijke hoogte, kom op, laat iemand eens naar dat schilderij kijken.
Nee, daar vinden ze het toch al een muppet taal.quote:Op zondag 10 maart 2024 18:05 schreef NailQueen het volgende:
Ah joh in het buitenland letten ze echt niet op of het grammaticaal goed in elkaar zit. Dat deden wij bij Loreen en Käärijä ook niet.
Ik denk dat hij dat expres heeft gedaan, eerlijk gezegd. Het woord "help" verstaat iedereen, "hulp" niet.quote:Op zondag 10 maart 2024 18:02 schreef Dave het volgende:
En “roep de hele dag om help” dan?
Volgens mij moet dat “om hulp roepen zijn”, maar goed, kniesoor die daar op let.
Mwah, daar moest ik juist de lyrics er even voor bij pakken. Hulp is een woord dat je zou verwachten daar en dus makkelijk zou verstaan, help is een woord dat je daar eigenlijk niet verwacht.quote:Op zondag 10 maart 2024 18:26 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik denk dat hij dat expres heeft gedaan, eerlijk gezegd. Het woord "help" verstaat iedereen, "hulp" niet.
Ik heb het niet over Nederlanders he...quote:Op zondag 10 maart 2024 19:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mwah, daar moest ik juist de lyrics er even voor bij pakken. Hulp is een woord dat je zou verwachten daar en dus makkelijk zou verstaan, help is een woord dat je daar eigenlijk niet verwacht.
quote:Op zondag 10 maart 2024 15:18 schreef TheVulture het volgende:
Ik begin voorzichtig te geloven dat ie de televote gaat winnen
Normaal eerst de juryquote:Op zondag 10 maart 2024 20:40 schreef Arcee het volgende:
[..]
Komt die eigenlijk voor of na de jury in de finale?
Het allermooist is als een inzending amper jurypunten krijgt en dan een enorme shitlading televotes daarna van het publiek waardoor ze van één na laatste naar de 6e plaats schieten. Zoals bij Moldavië in 2022 die echt publiekslieveling waren. Spoel even vooruit naar rond de 25 seconden in onderstaande video en zie ze over het scorebord vliegen.quote:Op zondag 10 maart 2024 20:40 schreef Arcee het volgende:
[..]
Komt die eigenlijk voor of na de jury in de finale?
9,3 miljoen views op YouTube.quote:Op zondag 10 maart 2024 12:38 schreef Greys het volgende:
Met dank aan jullie oplettendheid!
Joost Klein op 1 is binnengekomen in de Top 40 NL was al geweldig, maar zojuist is Europapa óók in de Vlaamse Ultratop 50 op 1 binnengekomen!
[ x ]
Oepsquote:Op maandag 11 maart 2024 00:42 schreef BramVeen2002 het volgende:
[..]
Inderdaad, een zin zoals "meow cat, please meow back" is prachtig en authentiek kroatisch
Hij kan natuurlijk nog een verschrikkelijk slecht optreden geven, maar dat denk ik niet.quote:Op maandag 11 maart 2024 02:46 schreef Za het volgende:
[..]
9,3 miljoen views op YouTube.
Joost breekt alle records, het is ongekend.
Eigenlijk maakt het niet eens meer uit hoe hoog hij scoort bij het ESF, ookal zie ik er naar uit, maar dit kan nooit meer tegenvallen.
Nou ja, hij is geen zinger en moet het vooral hebben van de hele ervaring. Ik weet niet of hij dat redt in 3 minutenquote:Op maandag 11 maart 2024 07:35 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Hij kan natuurlijk nog een verschrikkelijk slecht optreden geven, maar dat denk ik niet.
zangerquote:Op maandag 11 maart 2024 07:41 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nou ja, hij is geen zinger en moet het vooral hebben van de hele ervaring. Ik weet niet of hij dat redt in 3 minuten
Ik denk het wel. Hij is wel een heel goede performer.quote:Op maandag 11 maart 2024 07:41 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nou ja, hij is geen zinger en moet het vooral hebben van de hele ervaring. Ik weet niet of hij dat redt in 3 minuten
Jawel, maar ik weet niet of het acceptabel is voor het songfestival om alleen het publiek op te jutten en ervan uit te gaan dat ze de teksten kennen, zodat je alleen af-en-toe met een bandje hoeft mee te schreeuwen (ik weet dat menig deelnemer het optreden vult dooor met een bandje mee te schreeuwen, maar laten we niet vooraf gaan katten over de concurrentie).quote:Op maandag 11 maart 2024 08:10 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Hij is wel een heel goede performer.
Ja dat vind ik ook wel lastig in te schatten hoor, het is toch anders dan op een festival. Behoorlijk onvoorspelbaar welke kant dit daar op het podium uit zal gaan.quote:Op maandag 11 maart 2024 08:34 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Jawel, maar ik weet niet of het acceptabel is voor het songfestival om alleen het publiek op te jutten en ervan uit te gaan dat ze de teksten kennen, zodat je alleen af-en-toe met een bandje hoeft mee te schreeuwen (ik weet dat menig deelnemer het optreden vult dooor met een bandje mee te schreeuwen, maar laten we niet vooraf gaan katten over de concurrentie).
De papapapapapa voor de drop kan 'ie prima overslaan, maar de coupletten moet hij natuurlijk gewoon zelf doen en ik zou denken dat hij ook de papa's in het refrein zelf moet zingen. Maar ik ben benieuwd. Het is zo'n grote hit, dat er wel veel moet gebeuren, wil hij zichzelf in de voet schieten.
Ik denk dat het wel goedkomt en het tof zal zijn. Ben benieuwd naar zijn troef, maar ik durf geen voorspellingen meer te doen over de staging eigenlijk.quote:Op maandag 11 maart 2024 08:39 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja dat vind ik ook wel lastig in te schatten hoor, het is toch anders dan op een festival. Behoorlijk onvoorspelbaar welke kant dit daar op het podium uit zal gaan.
Een moshpitquote:Op maandag 11 maart 2024 08:52 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel goedkomt en het tof zal zijn. Ben benieuwd naar zijn troef, maar ik durf geen voorspellingen meer te doen over de staging eigenlijk.
Ik probeer ook geen enkele verwachting te hebbenquote:Op maandag 11 maart 2024 08:52 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel goedkomt en het tof zal zijn. Ben benieuwd naar zijn troef, maar ik durf geen voorspellingen meer te doen over de staging eigenlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |