quote:Marcus & Martinus (ook wel M&M genoemd) is een Noors popduo bestaande uit de eeneiige tweeling Marcus en Martinus Gunnarsen (Elverum, 21 februari 2002). In 2012 wonnen zij het elfde seizoen van Melodi Grand Prix Junior.[1] Hun debuutstudioalbum Hei kwam uit in februari 2015, en een jaar later het album Together. Op 17 november 2017 kwam het album Moments uit met in totaal 10 nummers. In 2018 mochten zij mee op de 2SidesWorldTour van Jason Derulo.
In de jaren daarna scoorde Marcus en Martinus meerdere hits in Noorwegen, Zweden, Denemarken en Finland. Hun 3 albums werden kwamen allemaal op nummer 1 in deze landen. Ze kregen hun eigen serie MMnews. In 2023 gingen ze naar Melodifestivalen 2023 met het nummer "Air" en eindigden uiteindelijk op de tweede plaats achter Loreen's "Tattoo".
nutty Professorquote:Op zaterdag 9 maart 2024 21:32 schreef Fred_B het volgende:
Die meneer kan iets verder achteruit gaan zitten.
Ze wilde het record van ijsbeer verbeteren.quote:
U zei?quote:Op zaterdag 9 maart 2024 21:32 schreef Momo het volgende:
Dit gaat spannender worden dan de bookies denken
Ze doen de Zweedse volgorde. Eerst de jury's die weinig punten aan de tweeling gaf en daarna komen alle 12 punten.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 21:32 schreef Momo het volgende:
Dit gaat spannender worden dan de bookies denken
Nou nou nouquote:
Ohjaquote:Op zaterdag 9 maart 2024 21:36 schreef RipCity het volgende:
[..]
Op de arm van die presentatrice tattoo
Mormorquote:Op zaterdag 9 maart 2024 21:36 schreef RipCity het volgende:
[..]
Daar staat mormor toch? De oma aan de kant van haar moeder.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 21:36 schreef RipCity het volgende:
[..]
Ja sorry zag 't niet zo scherpquote:Op zaterdag 9 maart 2024 21:36 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Daar staat mormor toch? De oma aan de kant van haar moeder.
Het is nog nooit zo spannend geweest.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 21:36 schreef Arth_NL het volgende:
En nu nog een half uur net doen alsof de publiek nog iets kan veranderen.
Dat kunnen ze wel, maar dat gaat niet gebeuren. Dan zouden M&M in elke leeftijdscategorie bij de laatste 3 moeten eindigen, en daar was deze voorronde gewoon niet goed genoeg voor.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 21:36 schreef Arth_NL het volgende:
En nu nog een half uur net doen alsof de publiek nog iets kan veranderen.
Ik zie M&M de 12 punten van het Noorse publiek niet krijgen, eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 21:39 schreef NailQueen het volgende:
Als M&M winnen zijn de 24 punten van Noorwegen sowieso in de pocket.
Nederland gaat daar ook wel een punt of 14 aan geven.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 21:39 schreef NailQueen het volgende:
Okequote:Op zaterdag 9 maart 2024 21:39 schreef Nova het volgende:
[..]
@:ijs_beer, het is moeilijk voor mij als persona Nova om actuele informatie te geven over specifieke evenementen zoals Melodifestivalen. Ik ben geen AI die toegang heeft tot real-time nieuws of voorspellingen. Het beste wat ik kan aanbevelen is om online bronnen te raadplegen, zoals muzieksites en fansites van Melodifestivalen, waar je mogelijk updates kunt vinden en meningen kunt lezen over de kanshebbers. Veel plezier met het volgen van dit spannende evenement!
quote:Op zaterdag 9 maart 2024 21:39 schreef Nova het volgende:
[..]
@:ijs_beer, het is moeilijk voor mij als persona Nova om actuele informatie te geven over specifieke evenementen zoals Melodifestivalen. Ik ben geen AI die toegang heeft tot real-time nieuws of voorspellingen. Het beste wat ik kan aanbevelen is om online bronnen te raadplegen, zoals muzieksites en fansites van Melodifestivalen, waar je mogelijk updates kunt vinden en meningen kunt lezen over de kanshebbers. Veel plezier met het volgen van dit spannende evenement!
Wie weet winnen ze en worden ze daarna direct gearresteerd door de Noorse geheime dienst vanwege landsverraad.quote:
En van Denemarken en eventueel IJsland en Finland als je ziet waar ze al hits hebben gehad.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 21:39 schreef NailQueen het volgende:
Waardeloze AIquote:
Mordorquote:Op zaterdag 9 maart 2024 21:37 schreef Evenstar het volgende:
Staat daar normor of mormor kan het niet lezen
Dus het wordt gewoon Zweden 2025?quote:Op zaterdag 9 maart 2024 21:40 schreef Momo het volgende:
[..]
En van Denemarken en eventueel IJsland en Finland als je ziet waar ze al hits hebben gehad.
We hebben haast, en we hebben de "boyband" al gehad.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 21:42 schreef Em31 het volgende:
Komt Loreen of nog of daar doen we niet aan?
Zweden hebben nooit haast. Lagom.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 21:43 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
We hebben haast, en we hebben de "boyband" al gehad.
Als Urbanus een goed lied heeft, dan wil ik hem best voor Nederland op het songfestival zien hoorquote:Op zaterdag 9 maart 2024 21:47 schreef RipCity het volgende:
Dus die M&M's zijn Noors? hebben ze niet genoeg talent ofzo in Zweden?? Wij gaan toch ook niet met Samson en gert of Urbanus?
Onderschat niet zo groot ze zijn in Scandinavische landen, meerdere nummers met meer dan 100 miljoen views/streams.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 21:47 schreef RipCity het volgende:
Dus die M&M's zijn Noors? hebben ze niet genoeg talent ofzo in Zweden?? Wij gaan toch ook niet met Samson en gert of Urbanus?
Ja, geloof ik wel maar zou me als Zweed toch bekocht voelen. Als Nederland een super leuke Duitse artiest laat meedoen die in NL ook popu is zou ik toch wat minder blij zijn.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 21:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Onderschat niet zo groot ze zijn in Scandinavische landen, meerdere nummers met meer dan 100 miljoen views/streams.
Die leuke Nederlandse die dit jaar voor Duitsland aan de voorronde meedeed heeft het ook al niet gered.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 21:49 schreef RipCity het volgende:
[..]
Ja, geloof ik wel maar zou me als Zweed toch bekocht voelen. Als Nederland een super leuke Duitse artiest laat meedoen die in NL ook popu is zou ik toch wat minder blij zijn.
Maargoed hun keus, dus als zij 't maar leuk vinden idd
Je zou het goed doen op IJsland. De Palestijnse artiest kreeg in de voorronde de meeste stemmen, maar moest het in de superfinale afleggen tegen Hera Björk. Ik denk dat veel IJslanders geen zin hadden in een buitenlander.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 21:49 schreef RipCity het volgende:
[..]
Ja, geloof ik wel maar zou me als Zweed toch bekocht voelen. Als Nederland een super leuke Duitse artiest laat meedoen die in NL ook popu is zou ik toch wat minder blij zijn.
Maargoed hun keus, dus als zij 't maar leuk vinden idd
12p systeem per leeftijdscategoriequote:Op zaterdag 9 maart 2024 21:52 schreef Sableheart het volgende:
ze doen het toch per leeftijdscategorie? Hoe kan er dan een nummer 8, en een nummer 11 punten krijgen?
Of doen ze het op percentage? want dan kan er nog wel iets gebeuren (al zijn M&M nog steeds favorieten dan.)
Ik zou het zelf ook wel echt minder leuk vinden.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 21:52 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Je zou het goed doen op IJsland. De Palestijnse artiest kreeg in de voorronde de meeste stemmen, maar moest het in de superfinale afleggen tegen Hera Björk. Ik denk dat veel IJslanders geen zin hadden in een buitenlander.
oh, wacht even, ik zit verkeerd. Er doen natuurlijk 13 liedjes mee, dus 8 punten betekent niet dat je overal laatste bent geworden.quote:
Terecht hoor! Er was weinig aan.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 21:53 schreef Arth_NL het volgende:
Oei, Jacqline ook bij de onderste drie van de televote.
Mooizo. Leve israel.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 21:52 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Je zou het goed doen op IJsland. De Palestijnse artiest kreeg in de voorronde de meeste stemmen, maar moest het in de superfinale afleggen tegen Hera Björk. Ik denk dat veel IJslanders geen zin hadden in een buitenlander.
Beter zingen ze de EK Voetbal 2024 tune met dit nummer dan maar!quote:
Maar dat gold voor zo'n beetje alle deelnemers.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 21:53 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Terecht hoor! Er was weinig aan.
correct, zelfde als Loreen volgens mijquote:Op zaterdag 9 maart 2024 21:56 schreef Sableheart het volgende:
92 in de televote? dus 2x tweede, verder overal eerste?
Wij gooiden de tweet er al uit vóór de uitslag. We durfden het wel aan.quote:
Volgens mij had Loreen alleen minder punten van 3 tot 9 jaar?quote:Op zaterdag 9 maart 2024 21:56 schreef Fred_B het volgende:
[..]
correct, zelfde als Loreen volgens mij
met Euphoria of met Tattoo?quote:Op zaterdag 9 maart 2024 21:56 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Zelfs Medina wist het alquote:Op zaterdag 9 maart 2024 21:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Wij gooiden de tweet er al uit vóór de uitslag. We durfden het wel aan.
ik wist niet dat kinderen jonger dan 10 al puberden?quote:Op zaterdag 9 maart 2024 21:57 schreef RipCity het volgende:
Zo te zien zijn hun fans niet ouder dan 10
Die had er 85. De 3 tot 9-jarigen gaven haar maar 1 punt.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 21:56 schreef Fred_B het volgende:
[..]
In Zweden welquote:Op zaterdag 9 maart 2024 21:58 schreef Sableheart het volgende:
[..]
ik wist niet dat kinderen jonger dan 10 al puberden?
Was laatst een nieuwsbericht overquote:Op zaterdag 9 maart 2024 21:58 schreef Sableheart het volgende:
[..]
ik wist niet dat kinderen jonger dan 10 al puberden?
Wel voor JESFquote:Op zaterdag 9 maart 2024 21:58 schreef Em31 het volgende:
Ze hebben het nog nooit voor Noorwegen geprobeerd toch?
Deze winst was bij de bookies ingecalculeerd, toch? We hadden ze eerder zien zakken als iemand anders won.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 21:58 schreef Fred_B het volgende:
Zweden zowaar nog niet boven Nederland bij de bookmakers in elk geval.
Oh jaquote:Op zaterdag 9 maart 2024 21:58 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Die had er 85. De 3 tot 9-jarigen gaven haar maar 1 punt.
Ja maar, 92/96 punten is wel heel overtuigend bij de televoting voor een juryliedje.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 21:59 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Deze winst was bij de bookies ingecalculeerd, toch? We hadden ze eerder zien zakken als iemand anders won.
het is een kruising tussen Benjamin Ingrosso en Eric Saadequote:Op zaterdag 9 maart 2024 21:59 schreef Mandy040986 het volgende:
Dit valt een beetje in hetzelfde straatje als Benjamin Ingrosso. Ik vind de staging mooier dan het nummer.
Neuh, gewoon 76 punten ofzo.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:00 schreef NailQueen het volgende:
Ik zit nu al te verheugen op de genadeklap in de televote
Host country die weer wint is natuurlijk kans ook zeer klein op. Zou ik direct layen al is 't nummer nog zo goed.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:00 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja maar, 92/96 punten is wel heel overtuigend bij de televoting voor een juryliedje.
Al was deze voorronde erg matig, dus daar moeten we niet te veel in lezen.
De staging doet me erg denken aan het logo van ESFquote:Op zaterdag 9 maart 2024 21:59 schreef Mandy040986 het volgende:
Dit valt een beetje in hetzelfde straatje als Benjamin Ingrosso. Ik vind de staging mooier dan het nummer.
Tijdens het winnende optreden bleef er weinig van over zonder de staging imo.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 21:59 schreef Mandy040986 het volgende:
Je kijkt niet mee met Portugal?quote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:01 schreef PinkLow het volgende:
bedankt voor vanavond mensen. fijne avond
quote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:02 schreef Em31 het volgende:
Marcus of Martinus is wat emotioneler dan Marcus of Martinus
Ja, dat is de truc he. Kunnen die Zweden wel. Een nummer van niks verheffen tot een hele sterke inzending door een geweldige staging.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:04 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Tijdens het winnende optreden bleef er weinig van over zonder de staging imo.
En dat deuntje is 100% zeker gejat, een sample, ik kan er alleen even niet op komen van welk nummer.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:15 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ja, dat is de truc he. Kunnen die Zweden wel. Een nummer van niks verheffen tot een hele sterke inzending door een geweldige staging.
Heb wel het idee dat jij dit jaar een stuk meer liedjes hebt die jij wel leuk vindt dan normaalquote:
Vorig weekend kon ik nog steeds geen top 10 maken met nummers die m'n playlist hebben gehaald.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:18 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Heb wel het idee dat jij dit jaar een stuk meer liedjes hebt die jij wel leuk vindt dan normaal![]()
Oepsie.quote:
faithless staat hier.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:17 schreef Viv het volgende:
[..]
En dat deuntje is 100% zeker gejat, een sample, ik kan er alleen even niet op komen van welk nummer.Ik denk uit de 90's.
Dank!!quote:
In elk geval Nederland in 1970 was de opener.quote:Op maandag 11 maart 2024 16:31 schreef NailQueen het volgende:
Is dit de eerste keer dat het gastland de opener is?
Ohja! Ik weet het nog zo goedquote:Op maandag 11 maart 2024 16:33 schreef Fred_B het volgende:
[..]
In elk geval Nederland in 1970 was de opener.
Toevallig hebben ze net besloten dat het stemmen al vóór het eerste lied kanquote:Op maandag 11 maart 2024 16:32 schreef Fred_B het volgende:
Verrassende keuze. Blijkbaar hoeft Zweden niet twee keer na elkaar te winnen
Ik denk dat we vooral blij moeten zijn dat Joost niet meer de ultieme opener kan zijnquote:Op maandag 11 maart 2024 16:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Toevallig hebben ze net besloten dat het stemmen al vóór het eerste lied kan![]()
Jazeker!quote:Op maandag 11 maart 2024 16:37 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik denk dat we vooral blij moeten zijn dat Joost niet meer de ultieme opener kan zijn
In principe kan alles ESF-achtig zijn.quote:Op woensdag 13 maart 2024 07:36 schreef Eightyone het volgende:
Tja, wat is tegenwoordig nog 'ESF-achtig'.
Bobbysocks is bijna 40 jaar geleden. Veel Nederlanders zitten wat dat betreft wel vast in het verleden. Ook dit jaar bij de presentatie van Europapa vroegen fok users zich af of we niet iets weer als Teach In of Frizzle Sizzle konden sturen.quote:Op woensdag 13 maart 2024 10:31 schreef Eightyone het volgende:
Ik denk bij die woorden, of 'een typisch Songfestival-liedje', aan van die huppelige, poppy jaren 80-winnaars; Bobbysocks en zo.
Niet zo raar toch? Muziek veranderd contant, zou wat zijn als de muziek op het songfestival nog hetzelfde is als 40/50 jaar geleden. Juist blij mee dat tegenwoordig verschillende genres meedoen aan het songfestival, er minder strenge kaders zijn van wat een ESF nummer is.quote:Op woensdag 13 maart 2024 10:38 schreef Eightyone het volgende:
Voor zover er tegenwoordig nadrukkelijk poppy nummers winnen, lijken ze iig in de verste verte niet meer op die winnaars van vroeger.
En verder is de lijst met (vrij) recente winnaars een mengelmoes van van alles wat.
Onze leeftijdscategorie had als enige Smash Into Pieces als favoriet. Dat houdt ook niet over…quote:
Leuk! Ik ga luisteren.quote:Op donderdag 21 maart 2024 13:33 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
https://open.spotify.com/(...)?si=a15c73fbe7884388
Voor de liefhebbers: namens de Ding-a-Dong podcast mocht ik de hele week als pers rondlopen bij Melodifestivalen en heb daar een verslag over gemaakt vol interviews en achtergronden. Ook om eens aan onze luisteraars uit te leggen wat er speelt bij zo'n nationale finale!
Ik kom hier even op terug.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:00 schreef NailQueen het volgende:
Ik zit nu al te verheugen op de uitglijder in de televote
Zeker vermoeiend. Hoe vind je ons, hou je van Israël, hier neem wat chocola helemaal uit Israël. Gruwelijk!quote:Op zaterdag 6 april 2024 13:48 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Vermoeiend dit![]()
De jongens houden het tenminste nog vriendelijk en politiek correct.
Maar doen Nederlandse interviewers dit ook niet bij kandidaten? Of gaat het er nu specifiek om dat het Israël is?quote:Op zaterdag 6 april 2024 18:30 schreef Zigsky het volgende:
[..]
Zeker vermoeiend. Hoe vind je ons, hou je van Israël, hier neem wat chocola helemaal uit Israël. Gruwelijk!
Vind je het niet heel erg pusherig overkomen? Ze heeft het al bij meerdere artiesten gedaan namelijk.quote:Op vrijdag 12 april 2024 18:45 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Maar doen Nederlandse interviewers dit ook niet bij kandidaten? Of gaat het er nu specifiek om dat het Israël is?
Het zou toch ook heel raar zijn als een Franse interviewer morgen aan de deelnemers in Amsterdam alleen maar vragen en opmerkingen over Frankrijk gaat stellen.quote:Op vrijdag 12 april 2024 18:45 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Maar doen Nederlandse interviewers dit ook niet bij kandidaten? Of gaat het er nu specifiek om dat het Israël is?
Ik kwam net van RTL boulevard waar ze M&M vandaag geinterviewd hadden en alle vragen waren over Nederland of Joostquote:Op vrijdag 12 april 2024 19:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Het zou toch ook heel raar zijn als een Franse interviewer morgen aan de deelnemers in Amsterdam alleen maar vragen en opmerkingen over Frankrijk gaat stellen.
Morgen is het in NL. Als iemand dan vraagt aan de deelnemers of ze al eens eerder 'hier in NL' zijn geweest is dat niet heel raar. Maar om nou zoals in dat filmpje deelnemers búiten Israël allerlei Israëlische dingen te gaan vragen/vertellen, da's best nogal gek ja.
Cee en ik ergeren ons altijd al kapot als NLse media aan een buitenlandse deelnemer vragen wat ze van Joost vinden. Terwijl dat dan nog in het gastland van Joost is.Interview moet gewoon over diegene gaan die geïnterviewd wordt.
Ik had er niet echt iets tegen. Ik ging er vanuit dat het gesprek dan in balans zou zijn, niet dat het hele interview dan over een land zou gaan.quote:Op vrijdag 12 april 2024 19:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Cee en ik ergeren ons altijd al kapot als NLse media aan een buitenlandse deelnemer vragen wat ze van Joost vinden. Terwijl dat dan nog in het gastland van Joost is.Interview moet gewoon over diegene gaan die geïnterviewd wordt.
Ik wist niet dat ze niks anders dan dit doet en dit ook het hele interview is. Nee dan snap ik het nu wel.quote:Op vrijdag 12 april 2024 19:04 schreef Zigsky het volgende:
[..]
Vind je het niet heel erg pusherig overkomen? Ze heeft het al bij meerdere artiesten gedaan namelijk.
Ik heb dit nog nooit gezien.
Allemaal leuk en aardig, dat liedje van jullie, maar wat vinden jullie van ons? Dat willen we weten!quote:Op vrijdag 12 april 2024 19:07 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik kwam net van RTL boulevard waar ze M&M vandaag geinterviewd hadden en alle vragen waren over Nederland of Joost
Echt enorme plaatsvervangende schaamte heb ik daarbij. Vraag die mensen toch in gódsnaam iets over ZICHZELF. Zo gênant.quote:Op vrijdag 12 april 2024 19:07 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik kwam net van RTL boulevard waar ze M&M vandaag geinterviewd hadden en alle vragen waren over Nederland of Joost
Yes maar in dit geval doet Israël niet mee aan preparties dus is de kandidaat daar niet en dan is het helemáál gek om het dan de hele tijd toch over Israël te hebben. En dit zou ik precies zo vinden van elk ander land dat het zo zou doen.quote:Op vrijdag 12 april 2024 19:13 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik had er niet echt iets tegen. Ik ging er vanuit dat het gesprek dan in balans zou zijn, niet dat het hele interview dan over een land zou gaan.
(Kandidaten maken onderling ook contact met elkaar dus soms zou je dan juist een reactie krijgen dat iemand misschien vertelt hoe leuk het contact met iemand is.)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |