quote:Joost Klein to represent the Netherlands at Eurovision 2024
On finding out he would represent the Netherlands in 2024, Joost remarked:
‘Taking part in the Eurovision Song Contest is a dream come true. I used to watch it together with my parents, glued to the screen, year after year. It's an honor to represent the Netherlands, and I'm committed to giving my all for the best possible outcome.’
The singer, who is known for his lively performances and has been winning over a growing national and international following with his catchy beats and creative wordplay, was chosen from over 600 potential participants.
The European hit potential of his song (which will be revealed at a later date) convinced the selection committee that Joost should compete for the Netherlands.
Twan van de Nieuwenhuijzen, chair of the Dutch selection committee, said:
‘Following a careful and multi-phase process, the selection committee ultimately opted for Joost Klein. There were a lot of entries from a wide range of genres, but in our view his had the most hit potential. In the song, you hear his familiar mix of party and nostalgia. With his enormous creativity, we think Joost can put on a great show in a totally original way, and that the Netherlands and Europe are in for a positive surprise. We’re really looking forward to working with him.’
Joost Klein is a 26-year-old musician, writer and artist. His energetic style combines elements from mainstream pop with happy hardcore and pop punk. In the Netherlands, Joost tours regularly with his band and has played festivals like Lowlands and Pinkpop.
Last November, he had two sold-out concerts at the AFAS Live. Joost's fan base abroad has been growing, too. In Belgium, he performed at the Sportpaleis in Antwerp and was a candidate on the popular TV show De Slimste Mens (The Smartest Person).
Last summer, Joost had a number 1 hit in Germany, Switzerland and Austria with Friesenjung. The song has had over 100 million streams worldwide and won Best Song in Germany's 1LIVE Krone radio awards. The song has also had a lot of airplay in Italy and Ukraine.
Alles mag, maar je wordt wel direct als moppersmurf neergezet.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 11:21 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Ik snap dat ‘niet geliefd’ niet zo goed.
Je mag er toch gewoon niks aan vinden?
Wie zegt hier dat dat niet mag?
Ja maar niet met Oekraine dus want dat ligt tegenwoordig wat gevoelig en voor ik het weet word ik dan uitgesloten van deelname.quote:
Moppersmurf is wel een hele populaire smurf.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 12:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Alles mag, maar je wordt wel direct als moppersmurf neergezet.
Dat heb ik gemist dan.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 12:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Is hij nu al wakker?quote:
Het gaat vaak om de manier waarop zo’n mening geuit wordt.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 12:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 8 maart 2024 12:11 schreef PinkLow het volgende:
Top 5 bij de odds.. tijd voor de polonaise.. wie o wie
Die had Joost op Instagram geplaatst. Vrij vertaald (volgens mij) : er zitten twee clowns in hem (of in het lied Europapa), de ene clown lacht de andere huilt/is serieus. Maar wie er een andere betekenis in ziet dan hoor ik het graag.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 12:24 schreef Tinkepink het volgende:
Kan iemand mij het plaatje met de 2 europapa clowns uit het vorige topic uitleggen? Ik snap ‘m niet #blond
quote:Op vrijdag 8 maart 2024 12:11 schreef PinkLow het volgende:
Top 5 bij de odds.. tijd voor de polonaise.. wie o wie
In die intro bij Lubach zegt hij ook iets grappend "I am inside of you" zoiets.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 12:52 schreef summer52 het volgende:
[..]
Die had Joost op Instagram geplaatst. Vrij vertaald (volgens mij) : er zitten twee clowns in hem (of in het lied Europapa), de ene clown lacht de andere huilt.
[ afbeelding ]
De vorm van de schouders natuurlijk hahaquote:Op vrijdag 8 maart 2024 12:52 schreef summer52 het volgende:
[..]
Die had Joost op Instagram geplaatst. Vrij vertaald (volgens mij) : er zitten twee clowns in hem (of in het lied Europapa), de ene clown lacht de andere huilt/is serieus. Maar wie er een andere betekenis in ziet dan hoor ik het graag.![]()
[ afbeelding ]
Op het account van Eurovision zelf wel, inderdaad. Daarbuiten hebben Oekraïne en Italië (veel) meer views. Maar dat is eigenlijk altijd zo.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 13:00 schreef Strani het volgende:
Als ik het zo snel goed zie heeft Europapa op Youtube ook by far de hoogste aantallen in views, likes en comments. En het valt me op dat veel algemene video's over Eurovisie '24 Joost Klein in hun video thumbnail hebben staan.
Erg leukquote:
Vrolijk of verdrietig, het is allebei Europapa? Zoiets denk ik.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 12:52 schreef summer52 het volgende:
[..]
Die had Joost op Instagram geplaatst. Vrij vertaald (volgens mij) : er zitten twee clowns in hem (of in het lied Europapa), de ene clown lacht de andere huilt/is serieus. Maar wie er een andere betekenis in ziet dan hoor ik het graag.![]()
[ afbeelding ]
Zo leuk!quote:
En er achteraan: and I hope you come... eehhh... gelach.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 12:55 schreef engine het volgende:
[..]
In die intro bij Lubach zegt hij ook iets grappend "I am inside of you" zoiets.
Ja, die twee Noorse jongens volgen Joost al op Insta, die zijn duidelijk fanquote:Op vrijdag 8 maart 2024 13:23 schreef Em31 het volgende:
[..]
Erg leukpaar hadden 'm duidelijk al een paar keer gehoord, zongen al mee.
![]()
Moest te hard om "Welkom to Euruuuuuupa"quote:
Gaat ook zeker gebeuren!quote:Op vrijdag 8 maart 2024 13:44 schreef Nexum het volgende:
Net de videoclip bekeken en ik kreeg gewoon weer kippenvel ofzoik word intens vrolijk van dit lied. Ik zie dit echt de televote winnen hoor
Vast ergens een excelletje te vinden straks, je hoeft niet meer zoals in de 90s de top 40 af te luisteren om er achter te komen waar een bepaald nummer staat😂quote:Op vrijdag 8 maart 2024 14:49 schreef NailQueen het volgende:
Ik offer mezelf wel op voor jullie om de top 40 in de gaten te houden. Man wat een ellende staat erin
Ik check nu ook alleen de site. Luisteren is het niet meer waardquote:Op vrijdag 8 maart 2024 15:18 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Vast ergens een excelletje te vinden straks, je hoeft niet meer zoals in de 90s de top 40 af te luisteren om er achter te komen waar een bepaald nummer staat😂
Oké is dat weer wat anders dan de top 40 dus? Want ik kan het amper nog bijhoudenquote:Op vrijdag 8 maart 2024 15:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Gezien aantal streams kan dat bijna niet anders he
Je moet ook wel gedraaid worden op de radio. Je hebt van die artiesten als Boef die enorm veel streams halen maar geen airplay, en dan kom je niet op 1.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 15:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Gezien aantal streams kan dat bijna niet anders he
Ik weet niet waar de tweet precies over gaat maar volgens mij heb je de Top 40 en Top 100. Al is de Top 40 voor mij gevoel meer officieel.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 15:32 schreef Greys het volgende:
[..]
Oké is dat weer wat anders dan de top 40 dus? Want ik kan het amper nog bijhouden
De top-100 is alleen streams. Daar komt hij sowieso op 1.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 15:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik weet niet waar de tweet precies over gaat maar volgens mij heb je de Top 40 en Top 100. Al is de Top 40 voor mij gevoel meer officieel.
https://www.top40.nl/
https://dutchcharts.nl/weekchart.asp?cat=s (hier op 18 nu)
Oeps, ik ben van de odds vandaagquote:
Hoezo slechte zet?quote:Op vrijdag 8 maart 2024 15:59 schreef PinkLow het volgende:
En ik heb zojuist voor 100 euro een weddenschap afgesloten dat Joost binnenkomt op nr.1 in de top40..
Was dus een slechte zet als ik het hier zo lees...
Ah wat sneu voor haar. Ja dan is extra aandacht voor je dochter belangrijker dan Joost.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 15:55 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Oeps, ik ben van de odds vandaag![]()
Moest even met Sjorsjina emoshoppen. Ze heeft haar verkering uitgemaakt en is helemaal over de toeren.
#emotionalrollercoaster
Deze week is echt een emotionele achtbaanquote:Op vrijdag 8 maart 2024 16:23 schreef summer52 het volgende:
[..]
Ah wat sneu voor haar. Ja dan is extra aandacht voor je dochter belangrijker dan Joost.
Bloempottenquote:Op vrijdag 8 maart 2024 16:30 schreef GeorgeM het volgende:
Als ik Joost was, zou ik als de wiedeweerga t-shirts en andere merchandise met zijn hoofd of naam laten bedrukken en verkopen
Die is er allang. Bij de Bristolquote:Op vrijdag 8 maart 2024 16:30 schreef GeorgeM het volgende:
Als ik Joost was, zou ik als de wiedeweerga t-shirts en andere merchandise met zijn hoofd of naam laten bedrukken en verkopen
quote:Op vrijdag 8 maart 2024 16:36 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Die is er allang. Bij de Bristol
https://bristol.nl/nl-nl/(...)slippers-joost-klein
Ja, zag ik. Maar alleen hoodies, truien en zo’n singlet. Of zoiets.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 16:36 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Die is er allang. Bij de Bristol
https://bristol.nl/nl-nl/(...)slippers-joost-klein
Het zou ook een beetje raar zijn om de nummer 1 uit de top 40 ook als alarmschijf te betitelen.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 15:49 schreef NailQueen het volgende:
Geen alarmschijf voor Joost. Die gaat naar David Guetta, niet zo zeer vriendje van de radio maar wel erg radiovriendelijk.
Zei hij ook hoe laat het officieel bekend wordt?quote:Op vrijdag 8 maart 2024 16:56 schreef NailQueen het volgende:
Domien zegt net dat er een nieuwe nummer 1 is. Joost staat dus op nummer 1 in de top 40!
Ik Was heel zeker van mijn zaak.. nu iets minderquote:
Als commentator van het Songfestival maakt het echt weinig uit welke lippenstift je op hebt.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 17:01 schreef maily het volgende:
[..]
Met naturel wenkbrauwen en geen rode lippenstift graag![]()
quote:Op vrijdag 8 maart 2024 17:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Als commentator van het Songfestival maakt het echt weinig uit welke lippenstift je op hebt.
(Het is Internationale Vrouwendag, ga haar nou niet bekritiseren op haar uiterlijk.)
Dat is altijd om 18.00 uurquote:Op vrijdag 8 maart 2024 17:01 schreef Greys het volgende:
[..]
Zei hij ook hoe laat het officieel bekend wordt?
Rond kwart/10 voor 6 denk ikquote:Op vrijdag 8 maart 2024 17:01 schreef Greys het volgende:
[..]
Zei hij ook hoe laat het officieel bekend wordt?
Als het zo is lijkt het me best een leuke combi met Cornald. Liever zo dan een Joling of Sander die onderbroekenlol door de aankondigingen gaan zitten brullen. 😅quote:Op vrijdag 8 maart 2024 17:02 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ehh oké, nouja we gaan het zien.Wel wat serieuzer dan Sander lijkt me.
Ik kreeg al advertenties op Instagram van derden die shirts, hoodies en mokken verkocht met Europapa erop.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 16:30 schreef GeorgeM het volgende:
Slimquote:Op vrijdag 8 maart 2024 17:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik kreeg al advertenties op Instagram van derden die shirts, hoodies en mokken verkocht met Europapa erop.
quote:Maas verheugt zich op de samenwerking met Govaert. „Ze is heel muzikaal, heeft - weet ik dankzij de selectiecommissievergaderingen - een open vizier, kan goed analyseren, volgt het songfestival al jaren, en, ook mooi: voor het eerst sinds 1977 zit er eindelijk weer een vrouw in het Nederlandse commentatorhok.”
Zou hij AvroTros weer om commentaar gevraagd hebben? Zelfs toen Joost schor was belden ze naar AvroTrosquote:Op vrijdag 8 maart 2024 17:27 schreef Greys het volgende:
Zou Aran weleens ooit helemaal wél tevreden met iets zijn in het leven?
[ x ]
Met zichzelf.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 17:27 schreef Greys het volgende:
Zou Aran weleens ooit helemaal wél tevreden met iets zijn in het leven?
[ x ]
Ja ik doe 300 dingen tegelijkertijd.. haha werkt dus nietquote:Op vrijdag 8 maart 2024 17:42 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Die stond er twee weken geleden al in lieverd
Absoluut!!quote:
quote:Op vrijdag 8 maart 2024 17:48 schreef NailQueen het volgende:
JOOST STAAT OP NUMMER 1 IN DE TOP 40 TOETERTJESS!
Aran vindt het bijzonder jonguhquote:
Leuk, het is hem gegund.quote:
Dit moeten we vieren JONGUHquote:Op vrijdag 8 maart 2024 17:48 schreef NailQueen het volgende:
JOOST STAAT OP NUMMER 1 IN DE TOP 40 TOETERTJESS!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |