abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212772393
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 15:58 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]

Gut ... zou hij bedoelen dat Nederland niet Oekraïne militair moet steunen?
Een typisch FvD-standpunt, aanhangers van poetins oorlogsgeweld
Dit gaat wel wat verder dan sympathieën. Dit is gewoon een echte believer.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
  zondag 10 maart 2024 @ 16:18:01 #202
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_212772703
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2024 16:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Gaat verder, blijkbaar is hij een complotidioot: "ons land wordt bewust de verkeerde kant op gestuurd" wijst natuurlijk op 1 of ander bovennationaal complot.

Edit: en blijkbaar denkt hij ook aan oversterfte door coronavaccinaties: https://deanderekrant.nl/(...)kemperman-2024-03-10

Advies aan VVD en NSC: loop hard weg nu het nog kan.
Deze krant deelt deze man dus uit in de Eerste Kamer: https://deanderekrant.nl/(...)praatclub-2022-02-09
Een buurvrouw gaf me eens deze 'krant' terwijl ik haar regelmatig kwaliteitsmedia geef zoals het FD. :D
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_212772898
Ik vind het altijd wonderlijk dat die complotdenkers nog zo enorm met corona bezig zijn, terwijl het voor de rest al diep in het archief is opgeborgen.

Verder is het opvallend dat het eigenlijk een uiterst conservatief lijstje opvattingen is dat ze in dat krantje presenteren.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_212772934
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 15:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hij zegt dat ze bereid zijn tot een akkoord. Als je ook maar 1% van het nieuws rondom die onderhandelingen had gevolgd, had je geweten dat het vrijlaten van de gijzelaars daarin altijd opgenomen was.
Er klopt helemaal niks van wat je zegt. Nou ja, 1% dan.

Je beweert veel maar zegt in feite niks.
Ik discrimineer niet, voor mij zijn alle mensen met een rare mening gelijk
pi_212773200
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 16:31 schreef Erik_Groen het volgende:

[..]
Er klopt helemaal niks van wat je zegt. Nou ja, 1% dan.

Je beweert veel maar zegt in feite niks.
https://nos.nl/collectie/(...)eggen-hamas-en-biden
quote:
Naim zegt dat het op dit moment niet mogelijk is om erachter te komen wie van de gijzelaars nog in leven zijn, omdat Gaza nog gebombardeerd wordt door Israël. Hij benoemt dat de gijzelaars, net zoals de inwoners van Gaza, lijden omdat er een tekort is aan voedsel en medicijnen. Volgens hem is Hamas bereid om de gijzelaars vrij te laten, maar lukt dat in de praktijk niet zolang er geen langdurig staakt-het-vuren is.
Israël blokkeert momenteel gewoon het vrijlaten van die gijzelaars, doordat ze een akkoord blokkeren.

Dit weten ze in Israël ook: https://www.vrt.be/vrtnws(...)ael-tegen-netanyahu/

Netanyahu geeft gewoon niks om die gijzelaars.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  zondag 10 maart 2024 @ 17:00:36 #206
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_212773313
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2024 16:52 schreef Hanca het volgende:

[..]

Israël blokkeert momenteel gewoon het vrijlaten van die gijzelaars, doordat ze een akkoord blokkeren.

En als ze straks vanwege het constante geweld allemaal dood zijn, zoals vele andere Gazanen die hier niks mee te maken hebben, dan is het natuurlijk de schuld van Hamas en heeft Israël een reden om verder te gaan met het platbombarderen van Gaza.
pi_212773470
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2024 16:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
https://nos.nl/collectie/(...)eggen-hamas-en-biden
[..]

Druk zetten op allebei lijkt me vrij verstandig.

Hamas dient zich over te geven, en zich te ontbinden. Israël moet zoveel mogelijk doen om de oorlog te stoppen.
Incelfrikandel
  zondag 10 maart 2024 @ 17:17:35 #208
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_212773519
-laat maar, niet de plek voor-

[ Bericht 93% gewijzigd door Janneke141 op 10-03-2024 17:27:07 ]
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_212773681
Zullen we het Israël Palestina debat in het bijbehorende topic voeren?
pi_212773708
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 17:38 schreef KaheemSaid het volgende:
Zullen we het Israël Palestina debat in het bijbehorende topic voeren?
Bijbehorend topic?
Incelfrikandel
  zondag 10 maart 2024 @ 17:46:36 #211
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_212773759
quote:
Oh NWS, ik dacht dat hij refereerde naar POL.
Incelfrikandel
  zondag 10 maart 2024 @ 19:06:24 #213
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212775004
Bij de herdenking van Nicky Verstappen laten we Benno L spreken.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_212781238
https://www.telegraaf.nl/(...)oochent-zijn-waarden

PvdA-GL heeft haar zin gekregen. Bij de opening van het museum werden de Holocaust-overlevers uitgejouwd.
Ondertussen blijft zij beweren dat de VVD schuldig is aan de verkiezingswinst van de PVV. _O-
pi_212781433
5 gemeenten gaan oefenen met het nieuwe stembiljet zoals ik dat ook graag zou zien: https://www.ad.nl/politie(...)ts-van-een~ae8ec454/

Geen moeilijke vouwpartijen, gewoon 2 hokjes kleuren. En dan is er ook geen reden om digitaal te gaan stemmen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  maandag 11 maart 2024 @ 07:32:32 #216
346939 Janneke141
pi_212781535
Ja, prima idee. Hopelijk werkt het leidt het niet tot bureaucratische problemen en wordt het bij de volgende TK-verkiezingen landelijk gebruikt.
pi_212781570
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 04:43 schreef Erik_Groen het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)oochent-zijn-waarden

PvdA-GL heeft haar zin gekregen. Bij de opening van het museum werden de Holocaust-overlevers uitgejouwd.
Ondertussen blijft zij beweren dat de VVD schuldig is aan de verkiezingswinst van de PVV. _O-
Dit heeft toch niks met PvdA-GL te maken wat een kortzichtig geklets weer zeg,
pi_212781707
En het COA haalt intussen trucs uit waardoor er op papier minder dan 2000 asielzoekers in Ter Apel zijn, maar het zijn er overdag meer: https://dvhn.nl/groningen(...)houden-28940968.html

s' Avonds vlak voor de telling gaan asielzoekers met bussen naar 2e Exloërmond, om 's morgens weer terug te worden gebracht. Alsof de overlast er alleen 's nachts is.
pi_212781759
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 07:59 schreef Hanca het volgende:
En het COA haalt intussen trucs uit waardoor er op papier minder dan 2000 asielzoekers in Ter Apel zijn, maar het zijn er overdag meer: https://dvhn.nl/groningen(...)houden-28940968.html
Ik vind het een inventieve methode om de asielinstroom die 80% van alle Nederlanders wil, te beperken.

https://eenvandaag.avrotr(...)en-rechtse-stemmers/

Uiteindelijk kiezen dan al die gelukszoekers eieren voor hun geld.
pi_212781779
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 08:03 schreef Erik_Groen het volgende:

[..]
Ik vind het een inventieve methode om de asielinstroom die 80% van alle Nederlanders wil, te beperken.

https://eenvandaag.avrotr(...)en-rechtse-stemmers/

Uiteindelijk kiezen dan al die gelukszoekers eieren voor hun geld.
Onzin, er zijn talloze onderzoeken geweest naar dit fenomeen en hoe we hier asielzoekers opvangen heeft geen enkele invloed op het aantal asielzoekers. Niet in de sprookjes van PVV, FvD, VVD trappen.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 11 maart 2024 @ 08:05:32 #221
284411 crew  heywoodu
pi_212781781
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 07:17 schreef Hanca het volgende:
5 gemeenten gaan oefenen met het nieuwe stembiljet zoals ik dat ook graag zou zien: https://www.ad.nl/politie(...)ts-van-een~ae8ec454/

Geen moeilijke vouwpartijen, gewoon 2 hokjes kleuren. En dan is er ook geen reden om digitaal te gaan stemmen.
Mwah, het blijft toch apart dat we voor de uitslagen nog steeds afhankelijk zijn van urenlang fysieke papiertjes op een stapeltje leggen en tellen, je moet inmiddels toch prima een systeem kunnen hebben waarmee je in een klein land als Nederland binnen een uur of twee de vrijwel volledige uitslag hebt (stemmen tot 20u ofzo, uitslagen rond om een uur of tien) :P
pi_212781800
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 07:36 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dit heeft toch niks met PvdA-GL te maken wat een kortzichtig geklets weer zeg,
Kati Piri van GL/PvdA heeft opgeroepen om te demonstreren.
Dit heeft dus alles te maken met deze partij.
  maandag 11 maart 2024 @ 08:09:50 #223
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_212781865
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 08:05 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Mwah, het blijft toch apart dat we voor de uitslagen nog steeds afhankelijk zijn van urenlang fysieke papiertjes op een stapeltje leggen en tellen, je moet inmiddels toch prima een systeem kunnen hebben waarmee je in een klein land als Nederland binnen een uur of twee de vrijwel volledige uitslag hebt (stemmen tot 20u ofzo, uitslagen rond om een uur of tien) :P
Dat vind ik ook vreemd. Maar misschien willen ze geen enkel risico nemen met dat daar dingen fout in kunnen gaan.
Wie dit leest is een lezer van dit
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 11 maart 2024 @ 08:11:37 #224
284411 crew  heywoodu
pi_212781881
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 08:09 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat vind ik ook vreemd. Maar misschien willen ze geen enkel risico nemen met dat daar dingen fout in kunnen gaan.
Ik blijf het ook opmerkelijk vinden hoe papiertjes tellen als veiliger gezien wordt dan een niet op het internet aangesloten systeem bijvoorbeeld. Maar goed, dat blijft een eeuwige discussie natuurlijk, en ik heb ook gewoon vertrouwen in het huidige systeem, daar niet van :+
pi_212781887
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 08:05 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Volgens het artikel kunnen deze biljetten ook door zogenaamde telmachines (volgens mij zijn dat gewoon scanners), maar wordt eerst getest of de biljetten meer ongeldige stemmen opleveren.
pi_212781915
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 08:09 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Op papier is gewoon de allerveiligste methode. Ik zou niet weten waarom je iets van veiligheid zou willen opofferen voor enkele uren eerder een voorlopige uitslag.

Ook bij digitaal zullen er uiteindelijk vast een deel van de stemmen alsnog handmatig moeten worden geteld omdat er bezwaar wordt gemaakt, elke digitale manier van stemmen zou ook een papieren stroom moeten opleveren om dat te kunnen.

En qua vorming van een kabinet levert het precies 0 tijdswinst op.
  maandag 11 maart 2024 @ 08:18:15 #227
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_212782020
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 08:11 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ik blijf het ook opmerkelijk vinden hoe papiertjes tellen als veiliger gezien wordt dan een niet op het internet aangesloten systeem bijvoorbeeld. Maar goed, dat blijft een eeuwige discussie natuurlijk, en ik heb ook gewoon vertrouwen in het huidige systeem, daar niet van :+
Papieren stembiljetten zijn controleerbaar. Digitaal stemmen is dat niet, tenzij afstand wordt gedaan van het stemgeheim. En dan maakt het niet uit of dat systeem tijdens de verkiezingen aan het internet hangt of niet.
pi_212782048
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 08:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Onzin, er zijn talloze onderzoeken geweest naar dit fenomeen en hoe we hier asielzoekers opvangen heeft geen enkele invloed op het aantal asielzoekers. Niet in de sprookjes van PVV, FvD, VVD trappen.
Onzin, er is gewoon geen politieke wil bij linkse partijen om het asielprobleem aan te pakken.
De EU gaat ook overstag want in bijna elk land eist het electoraat dat dit probleem wordt aangepakt. Rechts wint overal. Let maar op, herziening van de wetgeving van de EU en lidstaten en het opzeggen van internationale verdragen gaat gebeuren.

Links wil ons doen geloven dat asielimmigratie een natuurfenomeen is die onveranderlijk is, zoals bijvoorbeeld de zwaartekracht ("die is er nu eenmaal"). Jij snapt niet dat als wetten door politici worden aangenomen deze ook weer kunnen worden gewijzigd. Het is net als met religie en het geloven in God. Eeuwenlang stond het voor de mensen vast dat God voor alles verantwoordelijk was tot dat hun ogen werden geopend en God dood werd verklaard. Zo maar, pats boem. En dat gaat ook gebeuren met het geloof in een onveranderlijk asielbeleid.

Fijne dag verder.
pi_212782070
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 08:19 schreef Erik_Groen het volgende:

[..]
Onzin, er is gewoon geen politieke wil bij linkse partijen om het asielprobleem aan te pakken.
De EU gaat ook overstag want in bijna elk land eist het electoraat dat dit probleem wordt aangepakt. Rechts wint overal. Let maar op, herziening van de wetgeving van de EU en lidstaten en het opzeggen van internationale verdragen gaat gebeuren.

Links wil ons doen geloven dat asielimmigratie een natuurfenomeen is die onveranderlijk is, zoals bijvoorbeeld de zwaartekracht ("die is er nu eenmaal"). Jij snapt niet dat als wetten door politici worden aangenomen deze ook weer kunnen worden gewijzigd. Het is net als met religie en het geloven in God. Eeuwenlang stond het voor de mensen vast dat God voor alles verantwoordelijk was tot dat hun ogen werden geopend en God dood werd verklaard. Zo maar, pats boem. En dat gaat ook gebeuren met het geloof in een onveranderlijk asielbeleid.

Fijne dag verder.
Jij met je links, terwijl de VVD al 30 jaar aan de macht is. Gewoon dom napraten van wat rechtse sellingpoints. Rechts wil er alles aan doen om de asielproblematiek in leven te houden. Anders verliezen ze domme kiezers.
  maandag 11 maart 2024 @ 08:26:41 #230
346939 Janneke141
pi_212782119
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 07:59 schreef Hanca het volgende:

s' Avonds vlak voor de telling gaan asielzoekers met bussen naar 2e Exloërmond, om 's morgens weer terug te worden gebracht. Alsof de overlast er alleen 's nachts is.
Ja, daar kon je wel een beetje op wachten eigenlijk. De overheid laat zich weer eens van zijn meest betrouwbare kant zien.
pi_212782149
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 08:26 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, daar kon je wel een beetje op wachten eigenlijk. De overheid laat zich weer eens van zijn meest betrouwbare kant zien.
De rechter sprak expliciet uit dat het er overdag ook niet meer dan 2000 mogen zijn. Nu is op elk moment kunnen tellen niet menswaardig (dan krijg je een soort concentratiekamp waar je elk moment op appel kan worden geroepen), maar het COA voldoet dus duidelijk niet aan de uitspraak van de rechter.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 11 maart 2024 @ 08:36:12 #232
284411 crew  heywoodu
pi_212782190
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 08:18 schreef freako het volgende:

[..]
Papieren stembiljetten zijn controleerbaar. Digitaal stemmen is dat niet, tenzij afstand wordt gedaan van het stemgeheim. En dan maakt het niet uit of dat systeem tijdens de verkiezingen aan het internet hangt of niet.
Ook daar zal op zeker een oplossing voor te bedenken zijn.
  maandag 11 maart 2024 @ 08:36:33 #233
346939 Janneke141
pi_212782192
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 08:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
De rechter sprak expliciet uit dat het er overdag ook niet meer dan 2000 mogen zijn. Nu is op elk moment kunnen tellen niet menswaardig (dan krijg je een soort concentratiekamp waar je elk moment op appel kan worden geroepen), maar het COA voldoet dus duidelijk niet aan de uitspraak van de rechter.
Ze voldoen sowieso niet aan de geest van de uitspraak, en dat weet het COA zelf ook wel. Die steken gewoon een middelvinger op naar de plaatselijke bevolking, en dat heen-en-weergedoe is voor de bewoners ook niet erg prettig.
pi_212782221
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 08:36 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ook daar zal op zeker een oplossing voor te bedenken zijn.
Nee, er valt geen echte oplossing te bedenken. Als ik op CU nummer 5 druk, kan er misschien zelfs een papier met CU nr 5 uit komen, maar ik kan op geen enkele wijze controleren of de computer ook CU nr 5 heeft opgeslagen.

En dat allemaal om een paar uur eerder een voorlopige uitslag te hebben.
  maandag 11 maart 2024 @ 08:41:37 #235
346939 Janneke141
pi_212782236
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 08:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, er valt geen echte oplossing te bedenken. Als ik op CU nummer 5 druk, kan er misschien zelfs een papier met CU nr 5 uit komen, maar ik kan op geen enkele wijze controleren of de computer ook CU nr 5 heeft opgeslagen.

En dat allemaal om een paar uur eerder een voorlopige uitslag te hebben.
Steekproefsgewijs de strookjes tellen en vergelijken met de digitale uitslag.
  maandag 11 maart 2024 @ 08:44:21 #236
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_212782252
Misschien wordt digitaal stemmen ook lastig voor veel mensen, die het niet helemaal begrijpen. Zoals ouderen.
Wie dit leest is een lezer van dit
  maandag 11 maart 2024 @ 08:44:48 #237
346939 Janneke141
pi_212782256
Papier is, technisch gezien, inderdaad veiliger dan elektronisch stemmen, maar waar mensen werken worden fouten gemaakt en computers maken geen telfouten tenzij ze verkeerd zijn geprogrammeerd.

Het beïnvloeden van de software van ál die machines moet echt wel te voorkomen zijn. Het beïnvloeden van één stemlokaal blijft ongetwijfeld mogelijk - maar volkomen onzinnig als je de landelijke uitslag wil beïnvloeden.
pi_212782289
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 08:05 schreef Hanca het volgende:
Onzin, er zijn talloze onderzoeken geweest naar dit fenomeen en hoe we hier asielzoekers opvangen heeft geen enkele invloed op het aantal asielzoekers.
Beperkte invloed =/= geen enkele.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_212782386
Het laatste wodc onderzoek laat anders prima zien dat bv gezinshereniging of hoge toekenning van vergunningen weldegelijk redenen zijn om eenmaal in Europa een land als Zweden te verkiezen boven anderen.

Veiligheid en sociaal/culturele elementen zijn sterkere drijvers, maar dit soort zaken spelen ook mee. Maar er lopen er hier een paar te schermen met de kop van dat onderzoek, alsof er geen aanzuigende werking zou zijn. Ik ben voor een ruimhartig beleid maar laten we dit soort feiten niet wegmoffelen.

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2024 09:03:20 ]
pi_212782455
Ik weet dat het momenteel buitengewoon impopulair is om te zeggen, maar ik denk dat het wel verstandig zou zijn om eerst grondig na te gaan of het inperken van migratie wel zo'n goed idee is. En als je dat dan al doet: hoe dan? De laatste week bijvoorbeeld is ASML in het nieuws gekomen omdat ze twijfelen of ze wel toekomst hebben in Nederland. En dat is absoluut niet het enige bedrijf dat sterk afhankelijk is van arbeidsmigratie.

Daarnaast hebben we Europese afspraken over asielopvang en mensenrechten. Er moet nogal wat overboord als je immigratie echt tegen wilt gaan.
  maandag 11 maart 2024 @ 09:13:39 #241
12221 Tijn