Op papier is gewoon de allerveiligste methode. Ik zou niet weten waarom je iets van veiligheid zou willen opofferen voor enkele uren eerder een voorlopige uitslag.quote:Op maandag 11 maart 2024 08:09 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat vind ik ook vreemd. Maar misschien willen ze geen enkel risico nemen met dat daar dingen fout in kunnen gaan.
Papieren stembiljetten zijn controleerbaar. Digitaal stemmen is dat niet, tenzij afstand wordt gedaan van het stemgeheim. En dan maakt het niet uit of dat systeem tijdens de verkiezingen aan het internet hangt of niet.quote:Op maandag 11 maart 2024 08:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik blijf het ook opmerkelijk vinden hoe papiertjes tellen als veiliger gezien wordt dan een niet op het internet aangesloten systeem bijvoorbeeld. Maar goed, dat blijft een eeuwige discussie natuurlijk, en ik heb ook gewoon vertrouwen in het huidige systeem, daar niet van
Onzin, er is gewoon geen politieke wil bij linkse partijen om het asielprobleem aan te pakken.quote:Op maandag 11 maart 2024 08:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Onzin, er zijn talloze onderzoeken geweest naar dit fenomeen en hoe we hier asielzoekers opvangen heeft geen enkele invloed op het aantal asielzoekers. Niet in de sprookjes van PVV, FvD, VVD trappen.
Jij met je links, terwijl de VVD al 30 jaar aan de macht is. Gewoon dom napraten van wat rechtse sellingpoints. Rechts wil er alles aan doen om de asielproblematiek in leven te houden. Anders verliezen ze domme kiezers.quote:Op maandag 11 maart 2024 08:19 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Onzin, er is gewoon geen politieke wil bij linkse partijen om het asielprobleem aan te pakken.
De EU gaat ook overstag want in bijna elk land eist het electoraat dat dit probleem wordt aangepakt. Rechts wint overal. Let maar op, herziening van de wetgeving van de EU en lidstaten en het opzeggen van internationale verdragen gaat gebeuren.
Links wil ons doen geloven dat asielimmigratie een natuurfenomeen is die onveranderlijk is, zoals bijvoorbeeld de zwaartekracht ("die is er nu eenmaal"). Jij snapt niet dat als wetten door politici worden aangenomen deze ook weer kunnen worden gewijzigd. Het is net als met religie en het geloven in God. Eeuwenlang stond het voor de mensen vast dat God voor alles verantwoordelijk was tot dat hun ogen werden geopend en God dood werd verklaard. Zo maar, pats boem. En dat gaat ook gebeuren met het geloof in een onveranderlijk asielbeleid.
Fijne dag verder.
Ja, daar kon je wel een beetje op wachten eigenlijk. De overheid laat zich weer eens van zijn meest betrouwbare kant zien.quote:Op maandag 11 maart 2024 07:59 schreef Hanca het volgende:
En het COA haalt intussen trucs uit waardoor er op papier minder dan 2000 asielzoekers in Ter Apel zijn, maar het zijn er overdag meer: https://dvhn.nl/groningen(...)houden-28940968.html
s' Avonds vlak voor de telling gaan asielzoekers met bussen naar 2e Exloërmond, om 's morgens weer terug te worden gebracht. Alsof de overlast er alleen 's nachts is.
De rechter sprak expliciet uit dat het er overdag ook niet meer dan 2000 mogen zijn. Nu is op elk moment kunnen tellen niet menswaardig (dan krijg je een soort concentratiekamp waar je elk moment op appel kan worden geroepen), maar het COA voldoet dus duidelijk niet aan de uitspraak van de rechter.quote:Op maandag 11 maart 2024 08:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, daar kon je wel een beetje op wachten eigenlijk. De overheid laat zich weer eens van zijn meest betrouwbare kant zien.
Ook daar zal op zeker een oplossing voor te bedenken zijn.quote:Op maandag 11 maart 2024 08:18 schreef freako het volgende:
[..]
Papieren stembiljetten zijn controleerbaar. Digitaal stemmen is dat niet, tenzij afstand wordt gedaan van het stemgeheim. En dan maakt het niet uit of dat systeem tijdens de verkiezingen aan het internet hangt of niet.
Ze voldoen sowieso niet aan de geest van de uitspraak, en dat weet het COA zelf ook wel. Die steken gewoon een middelvinger op naar de plaatselijke bevolking, en dat heen-en-weergedoe is voor de bewoners ook niet erg prettig.quote:Op maandag 11 maart 2024 08:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
De rechter sprak expliciet uit dat het er overdag ook niet meer dan 2000 mogen zijn. Nu is op elk moment kunnen tellen niet menswaardig (dan krijg je een soort concentratiekamp waar je elk moment op appel kan worden geroepen), maar het COA voldoet dus duidelijk niet aan de uitspraak van de rechter.
Nee, er valt geen echte oplossing te bedenken. Als ik op CU nummer 5 druk, kan er misschien zelfs een papier met CU nr 5 uit komen, maar ik kan op geen enkele wijze controleren of de computer ook CU nr 5 heeft opgeslagen.quote:Op maandag 11 maart 2024 08:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ook daar zal op zeker een oplossing voor te bedenken zijn.
Steekproefsgewijs de strookjes tellen en vergelijken met de digitale uitslag.quote:Op maandag 11 maart 2024 08:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, er valt geen echte oplossing te bedenken. Als ik op CU nummer 5 druk, kan er misschien zelfs een papier met CU nr 5 uit komen, maar ik kan op geen enkele wijze controleren of de computer ook CU nr 5 heeft opgeslagen.
En dat allemaal om een paar uur eerder een voorlopige uitslag te hebben.
Beperkte invloed =/= geen enkele.quote:Op maandag 11 maart 2024 08:05 schreef Hanca het volgende:
Onzin, er zijn talloze onderzoeken geweest naar dit fenomeen en hoe we hier asielzoekers opvangen heeft geen enkele invloed op het aantal asielzoekers.
Die hebben in het verleden al jaren met stemcomputers gestemd…quote:Op maandag 11 maart 2024 08:44 schreef MissButterflyy het volgende:
Misschien wordt digitaal stemmen ook lastig voor veel mensen, die het niet helemaal begrijpen. Zoals ouderen.
Dat systeem waarbij je op een apparaat je stem invoert en deze geprint wordt zodat je hem kunt controleren is wel een optie. Die stemmen kunnen dan alsnog geteld worden om de uitslag van de machines te controleren. De papiertjes hoeven niet groter dan een kassabon te zijn, dus het levert al minder gehannes op.quote:Op maandag 11 maart 2024 08:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Op papier is gewoon de allerveiligste methode. Ik zou niet weten waarom je iets van veiligheid zou willen opofferen voor enkele uren eerder een voorlopige uitslag.
Ook bij digitaal zullen er uiteindelijk vast een deel van de stemmen alsnog handmatig moeten worden geteld omdat er bezwaar wordt gemaakt, elke digitale manier van stemmen zou ook een papieren stroom moeten opleveren om dat te kunnen.
En qua vorming van een kabinet levert het precies 0 tijdswinst op.
Oprecht; wat kan COA hieraan doen? Het probleem van drukte in Ter Apel ligt niet aan teveel instroom, maar aan slechte verdeling. Ik heb het liever over de mensen die dus in dat kamp moeten leven terwijl de faciliteiten daar helemaal niet naar zijn.quote:Op maandag 11 maart 2024 08:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ze voldoen sowieso niet aan de geest van de uitspraak, en dat weet het COA zelf ook wel. Die steken gewoon een middelvinger op naar de plaatselijke bevolking, en dat heen-en-weergedoe is voor de bewoners ook niet erg prettig.
Klopt. Daarnaast is het bijzonder hoe men naar links wijst in alles, terwijl de VVD heel lang met de skepter zwaaide.quote:Op maandag 11 maart 2024 08:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Onzin, er zijn talloze onderzoeken geweest naar dit fenomeen en hoe we hier asielzoekers opvangen heeft geen enkele invloed op het aantal asielzoekers. Niet in de sprookjes van PVV, FvD, VVD trappen.
Je hebt migratie, migratie, migratie en migratie. Asielzoekers/oorlogsvluchtelingen, buitenlandse studenten, arbeidsmigranten die hier goedkoper dan wij in de kassen of de distributiecentra komen werken en kennismigranten voor ASML en dergelijke. Die kun je niet op één hoop vegen als je wil verzinnen of minder migratie een goed idee zou zijn.quote:Op maandag 11 maart 2024 09:12 schreef Blastbeat het volgende:
Ik weet dat het momenteel buitengewoon impopulair is om te zeggen, maar ik denk dat het wel verstandig zou zijn om eerst grondig na te gaan of het inperken van migratie wel zo'n goed idee is. En als je dat dan al doet: hoe dan? De laatste week bijvoorbeeld is ASML in het nieuws gekomen omdat ze twijfelen of ze wel toekomst hebben in Nederland. En dat is absoluut niet het enige bedrijf dat sterk afhankelijk is van arbeidsmigratie.
Daarnaast hebben we Europese afspraken over asielopvang en mensenrechten. Er moet nogal wat overboord als je immigratie echt tegen wilt gaan.
Ja, maar wees dan een vent, zeg dat je het niet op kan lossen en betaal de boete die de rechter je opgelegd heeft, in plaats van deze flauwekul.quote:Op maandag 11 maart 2024 09:20 schreef Japepk het volgende:
[..]
Oprecht; wat kan COA hieraan doen? Het probleem van drukte in Ter Apel ligt niet aan teveel instroom, maar aan slechte verdeling. Ik heb het liever over de mensen die dus in dat kamp moeten leven terwijl de faciliteiten daar helemaal niet naar zijn.
Asielzoekers/oorlogsvluchtelingen bestaan niet volgens PVVD, volgens die partijen zijn het allemaal vieze profiteurs.quote:Op maandag 11 maart 2024 09:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je hebt migratie, migratie, migratie en migratie. Asielzoekers/oorlogsvluchtelingen, buitenlandse studenten, arbeidsmigranten die hier goedkoper dan wij in de kassen of de distributiecentra komen werken en kennismigranten voor ASML en dergelijke. Die kun je niet op één hoop vegen als je wil verzinnen of minder migratie een goed idee zou zijn.
Dat doe ik dan ook niet.quote:Op maandag 11 maart 2024 09:21 schreef Janneke141 het volgende:
Die kun je niet op één hoop vegen als je wil verzinnen of minder migratie een goed idee zou zijn.
Het SDO-rapport omvat ook niet voor niets 350 pagina's. Waaruit dit stuk uit de inleiding denk ik het meest prangend is:quote:
quote:Grote transities lijken het bestuur te overvragen. Er is een gebrek aan langetermijndenken op veel terreinen. Maar ook wanneer de blik wél op de langere termijn is gericht, blijkt dat veel beleid in cycli van vier jaar wordt geperst; de termijn van het regeerakkoord is leidend, maar de termijn waarop maat schappelijke veranderingen tot stand kunnen komen, is meestal een veel langere. De grote opgaven die aan de orde zijn – en het vinden van draagvlak daarvoor – vragen om een langere en een andere benadering. Demografie kan daarbij helpen, want demografische ontwikkelingen, consequenties voor brede welvaart en mogelijkheden deze te bevorderen, dwingen als vanzelf om verder in de toekomst te kijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |