abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212742096
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 15:43 schreef nostra het volgende:

[..]
GroenLinks heeft alvast maar een boete bedacht voor het effect van hun beoogde beleid, dus je hoeft niet heel ver naar links te gaan daarvoor.
Maar die gaan niet over het beleid. Dan kan je ze lastig verwijten nu bedrijven weg te jagen.
pi_212742106
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 15:45 schreef Erik_Groen het volgende:

[..]
PVV, SP, GL, d66, PvdD en een beetje PvdA.
Aha, de alternatieve werkelijkheid. Had het kunnen weten.
  vrijdag 8 maart 2024 @ 16:25:44 #53
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_212742346
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 16:06 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Aha, de alternatieve werkelijkheid. Had het kunnen weten.
Ik krijg sterk de indruk dat er de afgelopen periode veel 14-jarigen politiek geïnteresseerd zijn geraakt, dat is dan toch een positief punt.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_212742450
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 15:45 schreef Erik_Groen het volgende:

[..]
PVV, SP, GL, d66, PvdD en een beetje PvdA.
Nou, vooruit, ik hap wel. Geef eens een bron voor deze partijen dat ze bewust bezig zijn bedrijven het land uit te jagen met haatcampagnes.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hanca op 08-03-2024 16:44:11 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_212742646
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 15:17 schreef Erik_Groen het volgende:
Ik ben er niet blij mee maar alles beter dan een links kabinet. Linkse partijen zijn bezig om grote bedrijven het land uit te jagen met hun haatcampagnes. Hoe moeten we dan straks onze zorg overeind houden, defensie, politie, de verzorgingsstaat? Wilders is in staat om Nederland helemaal kapot te maken maar links doet dat in overtreffende trap.
Ja jonge.

Net een links kabinet gehad en het volgende linkse kabinet staat alweer in de startblokken.
pi_212742757
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 16:32 schreef Hanca het volgende:
Nou, vooruit, ik hap wel. Geef eens een bron voor deze partijen dat ze bewust bezig zijn bedrijven het land uit aan het jagen zijn met haatcampagnes.
Voorpagina SP (en nee, dat ging niet over klimaat):

Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_212742856
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 16:06 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Maar die gaan niet over het beleid. Dan kan je ze lastig verwijten nu bedrijven weg te jagen.
Godzijdank en technisch niet nee, maar het beoogde VVD- en coalitiebeleid is er door het emotionele gebeuren in de Kamer en de CU die meloenen moest doorslikken natuurlijk niet gekomen.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_212742918
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 17:00 schreef nostra het volgende:

[..]
Godzijdank en technisch niet nee, maar het beoogde VVD- en coalitiebeleid is er door het emotionele gebeuren in de Kamer en de CU die meloenen moest doorslikken natuurlijk niet gekomen.
Briljant, zo'n klein partijtje heeft dus meer invloed dan de machtspartij die al jaren het grootste is?
En dan heeft de steeds marginalere oppositiepartij SP ook nog eens forse invloed?
pi_212742997
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 17:04 schreef KareldeStoute het volgende:
Briljant, zo'n klein partijtje heeft dus meer invloed dan de machtspartij die al jaren het grootste is?
Op dit gebied wel ja, al stonden ze natuurlijk niet alleen.

quote:
En dan heeft de steeds marginalere oppositiepartij SP ook nog eens forse invloed?
Nee, maar Hanca vroeg om een voorbeeld van een partij (de SP stond in dat lijstje) die haatcampagnes aan het voeren was tegen multinationals.

Nu zijn SP (en PVV) daar wat makkelijke voorbeelden in, omdat ze zo simpel zijn om dat letterlijk te doen - GL cum suis leven in la-la-land van een maakbare wereld waarin multinationals hun "eerlijke deel" zullen gaan bijdragen en we zodoende de verzorgingsstaat en van alles en nog wat liefs kunnen financieren. Dat zulk beleid bedrijven daadwerkelijk wegjaagt is dus geen doel voor ze, maar wel het logische gevolg. Dat kan niet heel veel duidelijker worden geconcretiseerd dan door wat Berdowski en Wennink en al hun vrindjes letterlijk hebben gezegd in de afgelopen tijd.
Do I wanna know?
  Moderator vrijdag 8 maart 2024 @ 17:17:24 #60
236264 crew  capricia
pi_212743081
Het was toch Pieter Omtzigt die ook de kennismigranten en buitenlandse studenten wil beperken?
Is NSC dan een linkse partij?
NSC lijkt me meer in de melk te brokkelen hebben op dit moment dan een SP of zo.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_212743154
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 17:17 schreef capricia het volgende:
Het was toch Pieter Omtzigt die ook de kennismigranten en buitenlandse studenten wil beperken?
NSC lijkt me meer in de melk te brokkelen hebben op dit moment dan een SP of zo.
Dat is Omtzigt ook, ja.
pi_212743288
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 17:17 schreef capricia het volgende:
Klopt, het zijn vooral NSC en PVV die nu het probleem (als je het een probleem vindt) vormen. Met dekking van links (op die vlakken).
Do I wanna know?
  vrijdag 8 maart 2024 @ 17:40:33 #63
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212743370
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 17:33 schreef nostra het volgende:

[..]
Klopt, het zijn vooral NSC en PVV die nu het probleem (als je het een probleem vindt) vormen. Met dekking van links (op die vlakken).
Je bedoelt VVD.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_212743960
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 17:40 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Je bedoelt VVD.
Die erkennen toch juist het grote, en enige, migratieprobleem? Daar moet alles voor wijken…

Wel interessant overigens hoe de VVD nu twee heren probeert te dienen en daarin compleet vastloopt. De belangen van de traditionele ondernemersachterban botsen flink met hun volkse aanhang die ze, met boos doen over buitenlanders, een aantal keer de grootste heeft gemaakt.
  vrijdag 8 maart 2024 @ 18:26:30 #65
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_212744014
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 18:23 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Die erkennen toch juist het grote, en enige, migratieprobleem? Daar moet alles voor wijken…
De VVD heeft al voor de formatie begon geroepen dat het absoluut niet de bedoeling is dat het moeilijker of duurder wordt om arbeidsmigranten binnen te halen, toch?
pi_212744035
quote:

[..]
Het is allemaal terug te voeren op rare bokkensprongen van de VVD.
zie email 27 oktober
  Moderator vrijdag 8 maart 2024 @ 18:29:19 #67
236264 crew  capricia
pi_212744053
quote:

[..]
Hoe staat onze tweede grootste partij, de PvdA, er eigenlijk in? Ik kan me weinig herinneren dat ze hier een strenge stellinginname over hadden.
Ieg niet zoals NSC.
- Goethe, “Faust”
pi_212744064
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 17:00 schreef nostra het volgende:

[..]
Wat ben ik trots dat ik lid ben van een partij die machtiger is dan de VVD, met maar een paar zetels... of besef je zelf dat je onzin verkoopt?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  vrijdag 8 maart 2024 @ 18:30:58 #69
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212744083
quote:

[..]

Wel interessant overigens hoe de VVD nu twee heren probeert te dienen en daarin compleet vastloopt. De belangen van de traditionele ondernemersachterban botsen flink met hun volkse aanhang die ze, met boos doen over buitenlanders, een aantal keer de grootste heeft gemaakt.
Zowel de PVV als VVD hebben het niet zo op migranten, die maken van Nederland het liefst een kneuterig jaren '50 landje.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator vrijdag 8 maart 2024 @ 18:32:57 #70
236264 crew  capricia
pi_212744116
quote:

[..]

Dit schuurt al veel langer. Al jaren.
De ondernemerspartij die zich de enige echte volkspartij noemt (woorden van Dilan).

Rutte was hier veel kleurlozer in. En nu mogen ze zelf opnieuw bedenken wat hun waarden zijn.
- Goethe, “Faust”
pi_212744131
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 18:30 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Zowel de PVV als VVD hebben het niet zo op migranten, die maken van Nederland het liefst een kneuterig jaren '50 landje.
Correct maar de PVV heeft geen ondernemersachterban waar ze ook voor moeten pretenderen iets te doen.
pi_212744174
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 18:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wat ben ik trots dat ik lid ben van een partij die machtiger is dan de VVD, met maar een paar zetels... of besef je zelf dat je onzin verkoopt?
Jouw partijleider vond zelfs dat ie het kabinet er door kon laten vallen, dus nee, ik denk niet dat ik onzin verkoop.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ng-dividendbelasting
Do I wanna know?
pi_212744383
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 18:36 schreef nostra het volgende:

[..]
Jouw partijleider vond zelfs dat ie het kabinet er door kon laten vallen, dus nee, ik denk niet dat ik onzin verkoop.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ng-dividendbelasting
Je leest niet goed, daar staat dat de VVD het kabinet laat vallen als de dividendbelasting niet wordt afgeschaft. Kortom: je zit er helemaal naast, de VVD had hier juist de macht. De CU was juist niet bereid het kabinet hiervoor te laten vallen, de VVD wel.

Maar de VVD trok zelf de maatregel in toen Unilever alsnog verdween: https://nos.nl/artikel/22(...)d-naar-bedrijfsleven
pi_212744592
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 18:34 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Correct maar de PVV heeft geen ondernemersachterban waar ze ook voor moeten pretenderen iets te doen.
Denk niet dat de VVD achterban veel moeite heeft met Indiërs die hier voor ASML komen werken. Ook niet als het er een hele hoop zijn.

Valt dus denk ik wel mee met die belangentegenstelling. Misschien zit er een beetje spanning op arbeidsmigranten die hier in de landbouw of logistiek gaan werken, maar die komen toch uit Schengenlanden en daar kan je niet veel tegen doen.
pi_212744728
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 18:47 schreef Hanca het volgende:
Je leest niet goed, daar staat dat de VVD het kabinet laat vallen als de dividendbelasting niet wordt afgeschaft. Kortom: je zit er helemaal naast, de VVD had hier juist de macht. De CU was juist niet bereid het kabinet hiervoor te laten vallen, de VVD wel.
Ja, die reactie had ik wel verwacht, maar je haalt hier dus twee dingen door elkaar: enerzijds de macht die de CU op dit punt dus wel degelijk had (tegenstemmen = kabinet valt) met haar paar zeteltjes, anderzijds een VVD die mede door de grondhouding van de CU (eigenlijk faliekant tegen, maar "het moet want we hebben het afgesproken") én de heisa die er in de Kamer en de media ontstond uiteindelijk is gedraaid. Niet alleen dóór het vertrek van UN, want niet veel later volgde RD en Rutte vindt het nog steeds zijn grootste fout: https://www.taxlive.nl/nl(...)ijn-grootste-fouten/
Do I wanna know?
pi_212744764
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 18:29 schreef capricia het volgende:
Hoe staat onze tweede grootste partij, de PvdA, er eigenlijk in? Ik kan me weinig herinneren dat ze hier een strenge stellinginname over hadden.
Ieg niet zoals NSC.
Ik durf het je niet te zeggen, vermoedelijk komt het neer op "de juiste balans zoeken", van de harde stellingnames is de PvdA van de afgelopen jaren sowieso niet - hence de decimering en het toch wat gefaalde fuseren.
Do I wanna know?
pi_212744796
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 19:03 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, die reactie had ik wel verwacht, maar je haalt hier dus twee dingen door elkaar: enerzijds de macht die de CU op dit punt dus wel degelijk had (tegenstemmen = kabinet valt) met haar paar zeteltjes, anderzijds een VVD die mede door de grondhouding van de CU (eigenlijk faliekant tegen, maar "het moet want we hebben het afgesproken") én de heisa die er in de Kamer en de media ontstond uiteindelijk is gedraaid. Niet alleen dóór het vertrek van UN, want niet veel later volgde RD en Rutte vindt het nog steeds zijn grootste fout: https://www.taxlive.nl/nl(...)ijn-grootste-fouten/
Je had de reactie al verwacht dat je totaal verkeerd leest en toch type je het?

Want nee, Segers heeft op dat congres (ik was er bij) heel duidelijk aangegeven dat hij helemaal niet bereid was het kabinet hierop te laten vallen. Totaal niet. Een aantal leden wilden dat, vandaar die opmerking. Maar de CU-fractie wilde dat dus helemaal niet.

Dat je dan uit die ontkenning haalt dat de CU het wel zou willen is echt zulke grote onzin, dat ik begin te denken dat je zelf denkt in ONZ te zitten. Voor de duidelijkheid, dit is POL.
pi_212744851
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 18:56 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Denk niet dat de VVD achterban veel moeite heeft met Indiërs die hier voor ASML komen werken. Ook niet als het er een hele hoop zijn.

Valt dus denk ik wel mee met die belangentegenstelling. Misschien zit er een beetje spanning op arbeidsmigranten die hier in de landbouw of logistiek gaan werken, maar die komen toch uit Schengenlanden en daar kan je niet veel tegen doen.
Dus is het doelwit de zwakste groep, asielzoekers en laten we het kabinet vallen om 70 nareizigers want dat is zooooooooooo'n groot probleem.
  vrijdag 8 maart 2024 @ 19:29:39 #79
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212745184
quote:

[..]

VVD == PVV op immigratie.

Misschien dat die nog wel blanke bedrijfseconomen of organisatiekundige migranten willen maar liever geen bruine ingenieurs.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_212745269
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 19:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dus is het doelwit de zwakste groep, asielzoekers en laten we het kabinet vallen om 70 nareizigers want dat is zooooooooooo'n groot probleem.
Het is inderdaad puur opportunisme geweest dat ze het kabinet hebben laten vallen, maar de totale groep asielzoekers en gezinsherenigingen is natuurlijk wel veel groter.

Jaar op jaar zijn dat forse aantallen mensen, die dan ook nog een huis, zorg en (vaak) een uitkering nodig hebben. Ik vind het niet raar dat VVD dit tot een groot thema maakt.
pi_212745271
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 12:41 schreef Hanca het volgende:
Maar from the river to the see is dus geen 2 staten, maar 1 Palestijnse staat. Vrij simpel.

En de zionisten laten misschien geen Palestijnse staat toe, maar net zo goed laten veel Palestijnen en hun supporters geen Israëlische staat toe. Aan beide zijde zijn het idioten.
Zoals ik het formuleer ( " from the Westbank near the river to Gaza at the sea, Palestina will be free")
kun je het prima als een 2-statenoplossing zien. Dat is ook de enige oplossing die kan werken, als de zionisten schuld bekennen enzo... over 50 jaar misschien
Nu willen ze 1 staat ...onder hun dictatuur
pi_212745285
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 19:06 schreef Hanca het volgende:
Dat je dan uit die ontkenning haalt dat de CU het wel zou willen is echt zulke grote onzin, dat ik begin te denken dat je zelf denkt in ONZ te zitten
Ik stel niet dat de CU het kabinet had willen laten vallen, ik stel dat de CU de macht had (of dat in ieder geval zelf vond) om het kabinet te kúnnen laten vallen - als reactie op jouw schijnbare verbazing dat een partijtje als de CU geen macht over de VVD zou kunnen hebben.

Die macht heeft ze vervolgens niet werkelijk uitgeoefend door tégen te stemmen op een voorstel dat er nooit is gekomen, maar door in het coalitieoverleg, toen het allemaal wel erg pijnlijk werd omdat Rutte één van de vijf beschikbare sms'jes op zijn Nokia ontving van Polman ("Mark, ben je wakker?") de knoop door te hakken en als coalitie als geheel het voorstel in te trekken. Zou er geen coalitie zijn, maar alleen de VVD, dan was het voorstel er alsnog, óók na het vertrek van Unilever, gewoon doorheen gekomen zijn. Sterker nog, ze zijn in 2020 wéér teruggegaan naar de Kamer om te polsen het er alsnog doorheen te krijgen.
Do I wanna know?
pi_212745298
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 19:29 schreef -XOR- het volgende:

[..]
VVD == PVV op immigratie.

Misschien dat die nog wel blanke bedrijfseconomen of organisatiekundige migranten willen maar liever geen bruine ingenieurs.
Mwah, daar geloof ik niet veel van.
  vrijdag 8 maart 2024 @ 19:36:55 #84
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212745337
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 19:35 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Mwah, daar geloof ik niet veel van.
Ik kan er helaas niets anders van maken. Ze vinden bij de VVD Wilders echt niet zo'n fijne vent omdat hij het eigen risico in de zorg wil afschaffen of de pensioenleeftijd omlaag wil.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_212745344
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 19:33 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Het is inderdaad puur opportunisme geweest dat ze het kabinet hebben laten vallen, maar de totale groep asielzoekers en gezinsherenigingen is natuurlijk wel veel groter.

Jaar op jaar zijn dat forse aantallen mensen, die dan ook nog een huis, zorg en (vaak) een uitkering nodig hebben. Ik vind het niet raar dat VVD dit tot een groot thema maakt.
De meeste asielzoekers hebben na 5 jaar een baan.

En volgens jouw eigen bron gaat het dus om 1200 mensen, mensen die bij iemand in huis komen die hier toch ook al een huis moet hebben en dus neemt het iig direct geen extra huizen in.
pi_212745446
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 19:34 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik stel niet dat de CU het kabinet had willen laten vallen, ik stel dat de CU de macht had (of dat in ieder geval zelf vond) om het kabinet te kúnnen laten vallen - als reactie op jouw schijnbare verbazing dat een partijtje als de CU geen macht over de VVD zou kunnen hebben.

Die macht heeft ze vervolgens niet werkelijk uitgeoefend door tégen te stemmen op een voorstel dat er nooit is gekomen, maar door in het coalitieoverleg, toen het allemaal wel erg pijnlijk werd omdat Rutte één van de vijf beschikbare sms'jes op zijn Nokia ontving van Polman ("Mark, ben je wakker?") de knoop door te hakken en als coalitie als geheel het voorstel in te trekken. Zou er geen coalitie zijn, maar alleen de VVD, dan was het voorstel er alsnog, óók na het vertrek van Unilever, gewoon doorheen gekomen zijn. Sterker nog, ze zijn in 2020 wéér teruggegaan naar de Kamer om te polsen het er alsnog doorheen te krijgen.
De VVD verloor zetels in de peilingen door dit standpunt, dat is de reden dat het de ijskast in ging. Heeft niks met de CU te maken.
pi_212745476
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 19:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Waarom blijf je dit soort onzin maar spammen? Is het een automatisme geworden ofzo?
pi_212745505
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 19:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik kan er helaas niets anders van maken. Ze vinden bij de VVD Wilders echt niet zo'n fijne vent omdat hij het eigen risico in de zorg wil afschaffen of de pensioenleeftijd omlaag wil.
Nog nooit van nuance gehoord zeker. Man man man :')
  vrijdag 8 maart 2024 @ 19:43:56 #89
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212745524
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 19:33 schreef Lichtloper het volgende:

[..]

Het aantal nareizigers is inderdaad wel groter, maar is desondanks ongeveer in te schatten. Het is niet zo, zoals ze bij de VVD suggereerden, dat de nareis op nareis op nareis ad infinitum een oneindige hoeveelheid nareizigers zou opleveren.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 8 maart 2024 @ 19:45:23 #90
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212745554
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 19:42 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nog nooit van nuance gehoord zeker. Man man man :')
O, ik denk zeker dat in een middenkabinet met PvdA en CDA/NSC/D66 de extreme kantjes van het immigratiediscours van de VVD wat bijgeslepen kunnen worden, in tegenstelling tot de PVV.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_212745564
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 19:43 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Het aantal nareizigers is inderdaad wel groter, maar is desondanks ongeveer in te schatten. Het is niet zo, zoals ze bij de VVD suggereerden, dat de nareis op nareis op nareis ad infinitum een oneindige hoeveelheid nareizigers zou opleveren.
Niet oneindig, dat is dan ook nooit gezegd. 'Duizenden' werd genoemd, dat bleek iets overdreven te zijn maar wel in dezelfde orde van grootte.
  Moderator vrijdag 8 maart 2024 @ 19:53:39 #92
236264 crew  capricia
pi_212745704
quote:

[..]

Die Indiërs drijven hier waar ik woon wel flink de woningprijzen op (zie ook het aantal Funda wat in het Engels aangeboden wordt, en ik zie het ook op de basisscholen). En dat is iets waar NSC zich dan weer druk om kan maken.

Lijkt me wel een puntje voor de VVD. Die zich daar wat minder om bekommert.

Een goede maatschappelijke discussie over welke migratie we wel en welke we niet zien zitten, kan geen kwaad.
- Goethe, “Faust”
pi_212745712
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 19:45 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Niet oneindig, dat is dan ook nooit gezegd. 'Duizenden' werd genoemd, dat bleek iets overdreven te zijn maar wel in dezelfde orde van grootte.
Nee, die nareizigers waren 1200 en dat wisten ze. Daar werden ze mee geconfronteerd en toen zeiden ze dat er duizenden nareizigers op nareizigers waren. Dat zijn er dus 70, niet echt dezelfde orde van grootte (of je moet bedoelen: allebei zeer weinig).
pi_212745806
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 19:53 schreef capricia het volgende:

[..]
Die Indiërs drijven hier waar ik woon wel flink de woningprijzen op (zie ook het aantal Funda wat in het Engels aangeboden wordt, en ik zie het ook op de basisscholen). En dat is iets waar NSC zich dan weer druk om kan maken.

Lijkt me wel een puntje voor de VVD. Die zich daar wat minder om bekommert.

Een goede maatschappelijke discussie over welke migratie we wel en welke we niet zien zitten, kan geen kwaad.
Ja eens. Ik zie bijvoorbeeld Timmermans (toch ook de voorman van voormalig GroenLinks) daar ook wel een beetje in schuiven. Uit zijn lezing van vorige maand:
quote:
Een nieuw gevoel van gemeenschap is ook sterk gebaat bij bij het sturen van migratie. Zodat de bevolkingsgroei geleidelijk plaatsvindt, nut en noodzaak van arbeids- en studiemigratie op basis van nationaal belang wordt geregisseerd, en mensen die vluchten voor oorlog en geweld in Europa en Nederland nog een veilige haven vinden.

In veel geïndustrialiseerde landen is de demografische ontwikkeling een punt van zorg. Nederland kampt met een specifieke uitdaging. Ons economische succes schept meer werk dan de bevolking aankan. En trekt daarom meer migranten aan dan kunnen worden ingepast. Op een manier die iedereen letterlijk en figuurlijk de ruimte geeft. Zoals het rapport van de staatscommissie aangeeft: onze demografische ontwikkeling behoeft politieke sturing.

Triest genoeg wordt de discussie in ons land vaak versmald tot de vraag of we alle asielverzoeken wel aankunnen. Het serieuze vraagstuk van onze demografische ontwikkeling behoeft een serieus antwoord. Voor versmalling of manipulatie van het debat zou geen politieke ruimte mogen zijn. Tenzij het natuurlijk politiek voordeliger is het probleem juist níet op te lossen. Zodat men het kan blijven gebruiken als politieke brandstof.

Van politieke partijen mag worden gevraagd dat zij het probleem in volle omvang onder ogen zien. Dat betekent dat links niet mag wegkijken van de vragen rondom asiel. En rechts niet mag wegkijken van de problemen rondom arbeidsmigratie.

Europees beleid is het meest effectieve antwoord om de opvang van vluchtelingen in goede banen te leiden. En de komst van mensen die geen recht hebben op asiel tegen te gaan. We delen tenslotte ook een buitengrens. Er wordt te vaak aangenomen dat als men maar harder, strenger, soberder, grover is dan de buurman, de vluchtelingen wel weg zullen blijven. Hiermee wordt de concurrentie op het inperken van medemenselijkheid tot onderdeel van het beleid. Het is moreel verwerpelijk en bovendien blijkt het niet te werken. Dat kan alleen worden doorbroken door Europese afspraken over de bewaking van de buitengrenzen. En onderlinge, afdwingbare afspraken tussen lidstaten over de opvang van asielzoekers.

vrijdag 8 maart 2024 @ 20:06:01 #95
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212745891
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 19:33 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Zoals ik het formuleer ( " from the Westbank near the river to Gaza at the sea, Palestina will be free")
kun je het prima als een 2-statenoplossing zien. Dat is ook de enige oplossing die kan werken, als de zionisten schuld bekennen enzo... over 50 jaar misschien
In Israël hebben vrouwen en homo's het nog altijd beter dan elders in het Midden Oosten.

Daar nog wat over te melden? Qua dictatuur?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212746137
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 19:33 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Nu moet je niet gaan doen alsof alleen de zionisten geen tweestatenoplossing willen. Daarbij worden er in Israël slechte politici gekozen, maar het is wel een democratie. Anders dan Gaza.
pi_212746608
https://www.volkskrant.nl(...)ts-kabinet~b3724c0c/

quote:
Omtzigt is al begonnen met het polsen van potentiële bewindspersonen. Bij het CDA is te horen dat hij al meerdere oud-partijgenoten heeft benaderd voor een eventueel ministerschap, tot afgrijzen van de christen-democraten. Hoe Omtzigt zich tot zijn eigen ministers wil gaan verhouden, is een van de grote vragen waar Putters nog antwoord op moet zoeken.
  Moderator vrijdag 8 maart 2024 @ 20:41:13 #98
375570 crew  Cyan9
pi_212746625
quote:
Recyclen is helemaal van deze tijd. |:)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_212746671
quote:
Dat ze daar niet blij mee zijn geloof ik wel ja. :D

Niet heel verrassend, het stikt al van de oud-cda'ers bij NSC.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_212746888
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 20:41 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Recyclen is helemaal van deze tijd. |:)
2024: the return of Henk Bleker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')