Heel gek jaquote:Op woensdag 6 maart 2024 09:56 schreef Em31 het volgende:
[..]
Klopt ik sla meteen de hele supermarkt kort en klein, maar gek genoeg wordt dat niet gewaardeerd.
Als jij daar blij van wordt, hou ik je niet tegen.quote:Op woensdag 6 maart 2024 00:46 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik bied nog steeds weerstand tegen jouw regel en heb dus nog geen avondeten gehad
Maar waaróm eigenlijk dat je dan woest wordt?quote:Op woensdag 6 maart 2024 09:21 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik word van binnen al woest als iemand steeds aan het fluiten is in de supermarkt, laat staan dat zoiets gebeurd.
Ook aan jou de vraag, waaróm?quote:Op woensdag 6 maart 2024 12:27 schreef Fred_B het volgende:
Terechte klachten over mensen die fluiten hier.
Tenzij iemand gewoon een liedje op een zijn fluit speelt, kan ik me daar ook aan storen.
Maar gaat het wat jou betreft dan om álle fluitende mensen ongeacht de situatie, of alleen om mensen die in verder volledige stilte hun eigen ding fluiten? Dus niet zo zeer mensen die gewoon meefluiten met muziek?quote:Op woensdag 6 maart 2024 12:43 schreef Momo het volgende:
Eens dat fluitende mensen een irritant geluid is, als ze het nou wel of niet goed kunnen.
Mijn vader fluit vaak mee met de radio maar dat is ook irritant, ik wil het nummer horen, niet de out of tune piep geluiden van mijn vader.quote:Op woensdag 6 maart 2024 12:44 schreef Strani het volgende:
[..]
Maar gaat het wat jou betreft dan om álle fluitende mensen ongeacht de situatie, of alleen om mensen die in verder volledige stilte hun eigen ding fluiten? Dus niet zo zeer mensen die gewoon meefluiten met muziek?
Voor mij wel echt de fluit geluidenquote:Op woensdag 6 maart 2024 12:46 schreef Strani het volgende:
En nog een vraag: Irriteert het jullie net zo als iemand neuriet? Of is het echt het geluid van het fluiten?
Ah oké.quote:
Het geluid irriteert me en vind het iets pretentieus hebben om geluid te maken waar andere mensen ook zijnquote:Op woensdag 6 maart 2024 12:41 schreef Strani het volgende:
[..]
Maar waaróm eigenlijk dat je dan woest wordt?
Oké. Vanuit het perspectief van een fluiter kan ik in elk geval zeggen dat het waarschijnlijk niet pretentieus bedoeld is. Sterker nog, de fluiter is waarschijnlijk gewoon in zijn of haar eigen wereldje.quote:Op woensdag 6 maart 2024 12:57 schreef Em31 het volgende:
[..]
Het geluid irriteert me en vind het iets pretentieus hebben om geluid te maken waar andere mensen ook zijnhelemaal als het gewoon niet stopt en dat mensen je fluitend staan op te dringen.
Dat is toch heel wat anders dan binnenkomen en beginnen te fluiten, zingen, schreeuwen of wat ook maar.quote:Op woensdag 6 maart 2024 13:11 schreef Strani het volgende:
[..]
Oké. Vanuit het perspectief van een fluiter kan ik in elk geval zeggen dat het waarschijnlijk niet pretentieus bedoeld is. Sterker nog, de fluiter is waarschijnlijk gewoon in zijn of haar eigen wereldje.
Maar geldt het wat jou betreft ook als er ook andere geluiden zijn? Ik bedoel een supermarkt is sowieso toch zelden stil, zou ik denken? Er speelt vaak muziek en er is in het algemeen best veel herrie?
Schreeuwen of heel hardop bellen vind ik ook irritant ja. Maar daarbij heb ik dan ook het gevoel dat die mensen echt willen dat de hele winkel er in moet meedelen. Met fluiten of zachtjes neuriën voel ik dat totaal niet zo. Dan ga ik er van uit dat die mensen gewoon vrolijk zijn en daar word ik dan zelf ook weer vrolijker van.quote:Op woensdag 6 maart 2024 13:15 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat is toch heel wat anders dan binnenkomen en beginnen te fluiten, zingen, schreeuwen of wat ook maar.Iemand die hardop door de hele winkel gaat zitten te bellen vind ik bijvoorbeeld hetzelfde.
Misofonie?quote:Op woensdag 6 maart 2024 13:21 schreef NailQueen het volgende:
Om het nog een tikkeltje erger te maken. Fluitende mensen vind ik bijna net zo erg als gillende kinderen
(Ik overdrijf niet als ik zeg dat het een beetje pijn doet aan mijn oren)
Dit zouden jullie echt héél vervelend hebben gevondenquote:Vroeger werd gezongen en gefloten in de straat
Had de slagersjongen nog een opera paraat
De metselaar kon zingend op de steiger staan
De melkboer lengde fluitend zijn melk een beetje aan
Hilversum III bestond nog niet
Maar ieder had zijn eigen stem
Op elke steiger klonk een lied
Van Paljas of Jeruzalem
Alle venters hadden eigen aria's
Voor sprot en haring voor begonia's
Zelfs in fabrieken kwam van overal
Toch weer een liedje door de grote hal
Deze is niet veel beterquote:Op woensdag 6 maart 2024 13:26 schreef Strani het volgende:
[..]
Dit zouden jullie echt héél vervelend hebben gevonden
quote:Hij vliegt, hij waggelt en hij zwemt
Hij kwekt voor jou en hij kwakt voor haar
Hij snatert heel wat bij elkaar
En als jij een liedje voor hem zingt
Dan plonst, dan duikt ie en dan zwemt
Hij wat voor hem
Op kantoor kan ik dat volledig begrijpen. Maar daarbuiten wordt het toch wat lastiger, denk ik. Zolang mensen leven zullen ze geluid maken.quote:Op woensdag 6 maart 2024 13:51 schreef Arizona het volgende:
Ik heb aan fluiten en neuriën een even grote hekel. Een iets minder grote hekel dan aan het geluid van appel- en wortelgeknaag, dat wel. Die geluiden halen me uit mijn "zone" , komen door mijn prikkel-barrière heen.
O ongetwijfeldquote:Op woensdag 6 maart 2024 13:53 schreef Strani het volgende:
[..]
Op kantoor kan ik dat volledig begrijpen. Maar daarbuiten wordt het toch wat lastiger, denk ik. Zolang mensen leven zullen ze geluid maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |