Maar wel als Wouter Klootwijk -lookalike?quote:Op maandag 4 maart 2024 12:33 schreef golfer het volgende:
Stasse is niet toegevoegd aan het team als vervanger van Van de Keuken, meldt KRO-NCRV.
Je vraagt je af waarom ze zo geheimzinnig over het proces moeten doen.quote:
Ik denk dat het er heel vies uitziet, eerst al die in zuur ontbindende botten en huiden die echt niet gescheiden zijn van de hersenen en de ogen, je zag zelf hoe al dat ongesorteerde slachtafval vanuit afvalcontainers in die vrachtwagen werd ges tort. Dat ziet er in het productieproces met vier uur ontbinden en vier uur stukkoken echt niet fris uit. (Gelukkig ruik je het niet). Als je dat daarna over grote zeven uitgestort en geroerd ziet worden wil niemand dat eindproduct ooit nog in zijn voedsel terugzien. Als je bij elk snoepje en gebakje terugdenkt aan stukgekookte ogen, werkt dat beter dan het beste dieet.quote:Op maandag 4 maart 2024 22:01 schreef Felagund het volgende:
[..]
Je vraagt je af waarom ze zo geheimzinnig over het proces moeten doen.
Dit, en arabische gom is lekkerderquote:Op dinsdag 5 maart 2024 20:44 schreef koffiekoekjes het volgende:
Drop is altijd een ramp om te vinden zonder gelatine. Ik ben altijd opzoek naar harde dubbel zout drop, maar heb nog niet echt goede kunnen vinden helaas.
Lekkerder dan watquote:Op dinsdag 5 maart 2024 22:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dit, en arabische gom is lekkerder
Geen herhaling.quote:Op maandag 11 maart 2024 13:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Is dat de herhaling van die aflevering waar Italianen nederpasta naar het karton van de verpakking vonden smaken?
Daarbij, iedereen weet toch dat goede pasta in een blauwe verpakking zit …🤠
Of de Italiaanse pastasaus die in Polen werd geproduceerd?quote:Op maandag 11 maart 2024 13:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Is dat de herhaling van die aflevering waar Italianen nederpasta naar het karton van de verpakking vonden smaken?
Daarbij, iedereen weet toch dat goede pasta in een blauwe verpakking zit …🤠
2005!quote:Op maandag 11 maart 2024 14:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Seizoen 3
https://npo.nl/start/seri(...)-3/macaroni/afspelen
Macaroni
:-)
En elleboogjes macaroni is er nog steeds. Geliefd bij de boomers en hun oudersquote:Op maandag 11 maart 2024 15:42 schreef Piles het volgende:
[..]
2005!
Kinderen die toen nog niet geboren waren, mogen nu autorijden. Dus een nieuwe uitzending is zo gek niet![]()
Die antieke tractor.quote:Op maandag 11 maart 2024 21:40 schreef NoCigar het volgende:
Ah kijk, Marijn 'oh,hu' heeft het langste strootje weer getrokken.
De pasta van De Cecco en La Molisana zijn in ieder geval met bronzen mallen gemaakt.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 09:42 schreef Stansfield het volgende:
Leuke aflevering weer. En inderdaad zeker weer wat van opgestoken. Dan blijft nog de vraag kun je in een Nederlandse supermarkt dan een paste krijgen die van harde tarwe is, met een bronzen mal en langzaam gedroogd is?
Staat gewoon op de verpakking. Meestal de wat duurdere.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 09:42 schreef Stansfield het volgende:
Leuke aflevering weer. En inderdaad zeker weer wat van opgestoken. Dan blijft nog de vraag kun je in een Nederlandse supermarkt dan een paste krijgen die van harde tarwe is, met een bronzen mal en langzaam gedroogd is?
Die heb ik altijd.quote:
Die staat nog in mijn voorraadkast, net even gekeken maar ik zie dat de oppervlakte een stuk ruwer isquote:Op woensdag 13 maart 2024 14:09 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Die heb ik altijd.
Is die goed?. Ik heb programma niet gezien.
Ik denk dat het een teflon mal is, de buitenkant is best glad. Maar vind het verder best prima voor de prijs, ik heb van zowel Rummo als Combino de bio volkorenversiequote:Op woensdag 13 maart 2024 14:40 schreef Stansfield het volgende:
Even bij de Lidl gekeken en hun pasta van combino is ook van harde tarwe gemaakt. Alleen kon ik niks vinden op de verpakking over de gebruikte mal en droogtijd. Wel dat het in Italie gemaakt was.
Wel even lekker van zich afbijten, mag ook wel een keertjequote:Op maandag 18 maart 2024 21:52 schreef golfer het volgende:
Certificaten voor eigeel van een scharrelkip.
Ja,ja...
En Chinese!quote:
Net als Rambol en Geramont in Frankrijk.quote:Op maandag 1 april 2024 23:11 schreef golfer het volgende:
Zanetti alleen voor de export en niet voor Italiė.
Ja jongen, ik begrijp waar je naar vraagt. Maar is het doel dan een top40 te maken van stoffen/of levensstijlen waar je zo snel mogelijk kanker van krijgt?quote:Op maandag 1 april 2024 13:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Bij NPO start even de aflevering teruggekeken. De belangrijkste vraag "Hoe groot is het risico op kanker" werd dus niet gesteld.
Ja, PAK uit rook zijn kankerverwekkend. Maar hoe...
In bv kaneel, cassia (valse kaneel), tonkabonen, lievevrouwebedstro, zit Cumarin wat ook kankerverwekkend is.
In brood, koekjes, chips, cornflakes, friet etc Alles waar zetmeel krokant gemaakt wordt door hitte ontstaat acrylamide, ook dit is kankerverwekkend.
Koffie gold eerst als kankerverwekkend, toen weer als werkend tegen kanker en nu wordt weer gezegd dat warme dranken slokdarmkanker kunnen veroorzaken.
In de zon zitten is goed voor je vitamine D, maar slecht vanwege huidkanker....
Van niet masturberen schijn je zelfs kanker te krijgen.
Iedere jaar of zo is er weer een nieuwe hype in de pers over zaken die kankerverwekkend zijn, rook, kaneel, brood, koekjes, koffie, rood vlees, spek, worst, in de zon zitten, etc etc
Lekker voor de oplages een de reuring, maar HOE gevaarlijk is het en zet dat eens op een rijtje. Het voert er al jaren toe dat mensen er hun schouders over ophalen en zeggen, je krijgt van alles kanker tegenwoordig.
In plaats van de stompzinnige telefoontjes, graag wat meer diepgang, wat verder graven. Heb het eens over journalistiek en manier van berichtgeving?
Nee, het is om zaken in perspectief te stellen en er voor zorgen dat de hoogte van het risico duidelijk isquote:Op maandag 1 april 2024 23:48 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ja jongen, ik begrijp waar je naar vraagt. Maar is het doel dan een top40 te maken van stoffen/of levensstijlen waar je zo snel mogelijk kanker van krijgt?
Dat ben ik wel met je eens, dat je schadelijke producten met elkaar kunt vergelijken. Maar schadelijke levensstijlen is echt weer een ander verhaal.quote:Op dinsdag 2 april 2024 00:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nee, het is om zaken in perspectief te stellen en er voor zorgen dat de hoogte van het risico duidelijk is
Breek me de bek niet open over de moderne langer houdbare melkquote:Op woensdag 3 april 2024 01:08 schreef Jemoederniet het volgende:
Tja verse melk smaakt heel anders dan gepasteuriseerde melk en dus ook alle producten die ervan gemaakt zijn. Wat een scoop.
Stefan Stasse is een zeer ervaren presentator en radio-DJ.quote:Op dinsdag 2 april 2024 22:31 schreef NoCigar het volgende:
Die 'nieuwe' wat belegen presentator doet expres niet zijn best om dingen niet juist uit te spreken. Terwijl bij die anderen die lui er overduidelijk een persoonlijke vertaler aanwezig is die hem Italiaanse zinnetjes leert uitspreken zodat het net lijkt alsof ze Italiaans spreken
Journalistieke ervaring is NULquote:Op woensdag 3 april 2024 11:19 schreef golfer het volgende:
[..]
Stefan Stasse is een zeer ervaren presentator en radio-DJ.
Met al zijn kennis en ervaring denk ik niet dat hij expres niet zijn best doet.
Alsof al die andere allemaal enig journalistiek ervaring hebben, die hebben gewoon een hele redactie voor ze die alles uitzoekt en alle teksten schrijft.quote:Op woensdag 3 april 2024 12:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Journalistieke ervaring is NUL
Ja eens, blijf het trouw kijken, maar het niveau van de , zeg eerste 10/12 jaar halen ze al lang niet meer. Een uitzondering daar gelaten.quote:Op maandag 1 april 2024 13:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Bij NPO start even de aflevering teruggekeken. De belangrijkste vraag "Hoe groot is het risico op kanker" werd dus niet gesteld.
Ja, PAK uit rook zijn kankerverwekkend. Maar hoe...
In bv kaneel, cassia (valse kaneel), tonkabonen, lievevrouwebedstro, zit Cumarin wat ook kankerverwekkend is.
In brood, koekjes, chips, cornflakes, friet etc Alles waar zetmeel krokant gemaakt wordt door hitte ontstaat acrylamide, ook dit is kankerverwekkend.
Koffie gold eerst als kankerverwekkend, toen weer als werkend tegen kanker en nu wordt weer gezegd dat warme dranken slokdarmkanker kunnen veroorzaken.
In de zon zitten is goed voor je vitamine D, maar slecht vanwege huidkanker....
Van niet masturberen schijn je zelfs kanker te krijgen.
Iedere jaar of zo is er weer een nieuwe hype in de pers over zaken die kankerverwekkend zijn, rook, kaneel, brood, koekjes, koffie, rood vlees, spek, worst, in de zon zitten, etc etc
Lekker voor de oplages een de reuring, maar HOE gevaarlijk is het en zet dat eens op een rijtje. Het voert er al jaren toe dat mensen er hun schouders over ophalen en zeggen, je krijgt van alles kanker tegenwoordig.
In plaats van de stompzinnige telefoontjes, graag wat meer diepgang, wat verder graven. Heb het eens over journalistiek en manier van berichtgeving?
Van alle presentatoren is hij een van de vervelendste, Wouter Klootwijk vond ik het best.quote:Op zondag 7 april 2024 21:46 schreef hemarookworst het volgende:
Interview met Teun
https://www.ad.nl/mezza/t(...)e-het-over~a6a37aa9/
Ik zal voortaan erbij zetten dat je Teun het vervelendst vindt bij een link over Teun. Hebben we dat ook weer gehad.quote:Op zondag 7 april 2024 21:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Van alle presentatoren is hij een van de vervelendste, Wouter Klootwijk vond ik het best.
Nah, beter dat je verteld dat het artikel dat je post achter een paywall zitquote:Op zondag 7 april 2024 22:00 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Ik zal voortaan erbij zetten dat je Teun het vervelendst vindt bij een link over Teun. Hebben we dat ook weer gehad.
Je bent er als de kippen bij om te zeggen dat je Teun verveld vindt, nu weten we het wel hoor.quote:Op zondag 7 april 2024 22:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nah, beter dat je verteld dat het artikel dat je post achter een paywall zit
Dat wist ik wel. Bij de kaas- notenboer stond altijd wel een kleine frituur eenheid.quote:
Alle noten dus eigenlijk. Zijn er ook slechte of mindere noten?quote:Op maandag 15 april 2024 22:38 schreef Blues het volgende:
Dank voor je spreekbeurt!
Ik vond dit (en weet t nog van m'n opleiding) https://noten.nl/blogs/we(...)l6fj5vhoCTFwQAvD_BwE
Ik neem iedere ochtend een schaaltje met blauwe bessen, druiven, yoghurt en muesli en er zijn idd dagen dat de druiven kleiner zijn dan de blauwe bessen.quote:Op woensdag 17 april 2024 11:43 schreef Coppi het volgende:
Hoe komt het eigenlijk dat de blauwe bessen ieder jaar groter lijken te worden. Eerst waren de blauwe bessen ter grootte van aalbessen. Tegenwoordig lijken ze eerder op druiven. Echt elk jaar denk ik dat ze weer een stukje groter zijn, terwijl de kleinere exemplaren eigenlijk de lekkerste zijn.
Ik zou zeggen: stel die vraag aan de Keuringsdienst van Waarde.quote:Op woensdag 17 april 2024 11:43 schreef Coppi het volgende:
Hoe komt het eigenlijk dat de blauwe bessen ieder jaar groter lijken te worden. Eerst waren de blauwe bessen ter grootte van aalbessen. Tegenwoordig lijken ze eerder op druiven. Echt elk jaar denk ik dat ze weer een stukje groter zijn, terwijl de kleinere exemplaren eigenlijk de lekkerste zijn.
Volgens mij kenden ik als kind alleen meer donkere aalbessen (en noemde ik die onterecht bosbessen), die zie ik nergens meer overigens, alleen die rode. Van die blauwe bessen werd ik me pas later bewustquote:Op woensdag 17 april 2024 11:43 schreef Coppi het volgende:
Worden ze dan elk jaar voller "gepompt". Worden ze überhaupt in een kas gekweekt?quote:Op woensdag 17 april 2024 13:44 schreef Radegast het volgende:
Antwoord lijkt me vrij simpel. Volgepompt met water in de kas.
Nou dank je. Daar gaat mijn eetlust morgenochtend.quote:Op woensdag 17 april 2024 16:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Blauwe bessen zijn trouwens van alle fruit het zwaarst belast met landbouwchemie.
Welk fruit en groente niet? Zelfs oerhollandse appels worden met troep bespotenquote:Op woensdag 17 april 2024 16:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Blauwe bessen zijn trouwens van alle fruit het zwaarst belast met landbouwchemie.
quote:Op woensdag 17 april 2024 13:38 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: stel die vraag aan de Keuringsdienst van Waarde.
Zou fijn zijn als ze resistenter gekweekt worden zodat er minder pesticiden gebruikt hoeven te worden. Vraag me af hoeveel van deze soorten op basis van klassiek kweken of genmanipulatie verkregen worden.quote:Op woensdag 17 april 2024 22:29 schreef Coppi het volgende:
[..]
Worden ze dan elk jaar voller "gepompt". Worden ze überhaupt in een kas gekweekt?
Edit: Blijkbaar komen er ieder jaar nieuwe rassen op de markt die groter en groter worden.
https://www.agf.nl/articl(...)zwaarste-blauwe-bes/
Regulier...quote:Op maandag 22 april 2024 22:33 schreef DWMLion het volgende:
Veredelde plofkip, maar gaat wel voor het zelfde geld over de toonbank als de scharrelkip.
Volgens mij hebben ze hier al een aflevering over gemaakt, namelijk hoe al het kan dat er zoveel "prijs winnende" wijn is.quote:Op woensdag 24 april 2024 10:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
De Zwitserse publieke omroep had een idee wat de KVW zou moeten inspireren. Ze zochten de meest beroerde rode wijn in de supermarkt, en lieten wijn experts de aller smerigste er uit zoeken.
Verzonnen vervolgens een wijnmaker en drukten etiketten, maakten een website etc, legden een vals spoor.
Deze wijn werd vervolgens ingezonden naar “wedstrijden „ van medaille uitrijkers. Je kent de stickers wel, goud bij het concurce de Tourbe de chattes ą écailles of Medaille Argant Nuttensohn. Bij een aantal werd de wijn slecht beoordeeld, terecht, maar bij eentje won men goud!
Vervolgens konden ze dan van Gilbert et Gaillard stickers kopen om op de flessen te plakken.
Klaarblijkelijk is iedereen die bereid is te betalen een winnaar van de gouden medaille
https://www.srf.ch/sendun(...)ntieren-gute-tropfen
Ja ja, vegan cruises en zo, dan ben je sustainabelquote:Op maandag 29 april 2024 14:16 schreef golfer het volgende:
Vanavond:
Reisbureaus en touroperators lokken reizigers met allerhande ecovakanties. De experts van Keuringsdienst van Waarde willen weten wat die reizen milieuvriendelijker maakt dan andere vakanties en of de maatregelen wel zoden aan de dijk zetten.
Dat is 1 en dezelfde persoon. Dat typetje heette Tedje van Es.quote:Op maandag 29 april 2024 14:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ja ja, vegan cruises en zo, dan ben je sustainabel
Ik moet altijd aan Tedje en Van Es denken bij dat soort handel
Wat een leuk onderwerp. Wordt weer genietenquote:Op maandag 29 april 2024 14:16 schreef golfer het volgende:
Vanavond:
Reisbureaus en touroperators lokken reizigers met allerhande ecovakanties. De experts van Keuringsdienst van Waarde willen weten wat die reizen milieuvriendelijker maakt dan andere vakanties en of de maatregelen wel zoden aan de dijk zetten.
Je hebt gelijk, Jacobse en van Es was het. Pffff ook al weer 40 jaar geledenquote:Op maandag 29 april 2024 14:25 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat is 1 en dezelfde persoon. Dat typetje heette Tedje van Es.
Schuldgevoelafkopen, er trappen er vast genoeg in. Zelfde met plant een boom als je gaat vliegen.quote:Op maandag 29 april 2024 14:16 schreef golfer het volgende:
Vanavond:
Nee. Of toch wel bij nader inzien. Teun van der Keuken is namelijk al een tijdje gestopt met KvW.quote:
Tijdje in Aziė gewoond en het verschil is wel echt groot. Zoveel beter fruit (en groenten)..quote:Op woensdag 17 april 2024 23:35 schreef Firuze60 het volgende:
Vind elk fruit tegenwoordig vies, melig, waterig en smakeloos, jakkes. Neem wel een vitamine-C pil ter vervanging.
Maar als het uit vis gemaakt wordt, dan moet het toch gemeld worden omdat het onder de allergenen valt? (Ja, ik lees dit nu pas).quote:Op maandag 4 maart 2024 12:33 schreef golfer het volgende:
Vanavond:
Snoep, banket, pudding en drop bevatten meestal gelatine. Het is een bindmiddel en het kan een product glans geven. Gelatine komt uit dierlijk slachtafval zoals runder- en varkensbotten en soms ook gevogelte en snijresten van vis. Als er gelatine bij de ingrediėnten op de verpakking staat, is het dus altijd afkomstig van dieren.
Een fabrikant is niet verplicht om te definiėren van welk dier het afkomstig is. Voor bepaalde geloofsstromingen is het juist wel belangrijk om te weten wat de oorsprong is. Er is nog iets anders aan de hand, want er blijkt in veel meer etenswaren gelatine te zitten dan gedacht. Keuringsdienst van Waarde ziet het middel opduiken in bijvoorbeeld pesto en kokosbrood. Is dit eigenlijk wel nodig, vragen de verslaggevers zich af.
https://www.flandersfood.(...)atine-levensmiddelenquote:Op dinsdag 14 mei 2024 07:47 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar als het uit vis gemaakt wordt, dan moet het toch gemeld worden omdat het onder de allergenen valt? (Ja, ik lees dit nu pas).
Nouja, fijn om dat te weten, maar als ze visgelatine gebruiken, moeten ze toch nog steeds melden dat er vis in zit, want er zit vis in. Dus iemand met een vis-allergie moet daar wel op gewezen worden, ondanks dat er waarschijnlijk geen reactie zal zijn.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 11:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
https://www.flandersfood.(...)atine-levensmiddelen
Klinkt als pure herhalingquote:Op donderdag 19 september 2024 11:12 schreef golfer het volgende:
Keuringsdienst van Waarde keert terug met zijn 40e seizoen!
Wat je kunt verwachten? We onderzoeken mals vlees dat misschien niet zo mals is, Frans brood dat verre van Frans blijkt, schimmige schimmelkaas, mysterieuze theetrucjes, en saté waarvan niemand meer weet wat het écht is.
Een nieuw seizoen Keuringsdienst van Waarde:
🗓️ | Maandag 23 september
⏰ | 21.30 uur
📺 | bij KRO-NCRV op NPO 1
Is het niet.quote:
Wat Betty Koster is op het gebied van kaas, is Gertjan op het gebied van vlees.quote:Op maandag 23 september 2024 22:31 schreef golfer het volgende:
Gertjan met z'n tattoos is al vaker bij KvW geweest.
Ontzettend eens.quote:Op dinsdag 24 september 2024 21:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Wat die kale slager in zijn toonbank heeft liggen is graat en graat mager, dorre koeien. Nee dank je. Ik wil mijn steaks gemarmerd en met veel vet gemarmerd.
Verder moet het vlees goed besterven. Een ouwe melkkoe die nadat ie is afgemolken nog een zomer lang mag aanvetten op gras in de wei en dan een week of 12 droog gerijpt is geeft trouwens goddelijk lekker vlees.
Had vanavond sucade die mooi doorregen an lang gerijpt was, goddelijk en alles behalve taai
Daarom koop ik mijn vlees bij een horecaslager, die vlees verkoopt op smaakquote:Op donderdag 26 september 2024 20:01 schreef Nielojram75 het volgende:
[..]
Ontzettend eens.
Maar tegenwoordig is het woord 'vet' gelijk aan 'roken', en dat is slecht en mag niet..( Oke, roken is slecht..maar chargeer graag)
Snap dat zo'n slager naar de pijpen van zijn klanten danst..
Er zijn mensen die speklapjes met minder vet uitzoeken... ( Wat snap je niet aan het woord speklap)
Bij de meeste goede slagers is het helaas ook zoeken naar mooi gemarmerd vlees, consumenten willen het niet, want is slecht.
Gemarmerde koeien worden vaak vetgemest met soya, mais en weet ik wat ander krachtvoer.quote:Op dinsdag 24 september 2024 21:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Wat die kale slager in zijn toonbank heeft liggen is graat en graat mager, dorre koeien. Nee dank je. Ik wil mijn steaks gemarmerd en met veel vet gemarmerd.
Verder moet het vlees goed besterven. Een ouwe melkkoe die nadat ie is afgemolken nog een zomer lang mag aanvetten op gras in de wei en dan een week of 12 droog gerijpt is geeft trouwens goddelijk lekker vlees.
Had vanavond sucade die mooi doorregen an lang gerijpt was, goddelijk en alles behalve taai
Of gemasseerd, gevoerd met bier&alfalfa...quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:24 schreef 111210 het volgende:
[..]
Gemarmerde koeien worden vaak vetgemest met soya, mais en weet ik wat ander krachtvoer.
Tja ik eet nu al jaren minder vlees maar wel van goed herkomst, uiteraard op vertrouwen van de info die ik van de slager krijg natuurlijk. Want ook daarin wordt er van alles geroepen om maar een mooi marketing verhaaltje te hebbenquote:Op vrijdag 27 september 2024 20:07 schreef Nielojram75 het volgende:
[..]
Of gemasseerd, gevoerd met bier&alfalfa...
Maar je hebt gelijk, hoor.. Dat geklooi met die dieren, puur voor de poet, maakt het lastig voor de vlees-liefhebber om een mooi&eerlijk stukje vlees te vinden.
( Dan heb ik het niet over de 'vlees-is-in-de-aanbieding' kopers, die zouden voor straf vegetarisch moeten worden...)
Kaneel vs Casia, goed thema, zelfs kruiden en specerijen winkelpersoneel heeft vaak geen idee waar je het over hebt als je om kaneel vraagt en Cassia krijgtquote:Op maandag 7 oktober 2024 13:57 schreef golfer het volgende:
Vanavond:
Kaneel.
Het is heerlijk in de appeltaart en een van de smaakmakers in kruidnoten. Maar wat is kaneel eigenlijk en waarom is het ene stokje duurder dan het andere? Keuringsdienst van Waarde vroeg het zich af en pakte het vliegtuig naar Indonesiė. Op een kaneelplantage krijgt het programma antwoord op de meeste vragen.
Kaneel is schors van de kaneelboom. De stokjes zijn opgerolde stukken schors, voor poeder zijn die vermalen; dat is dus eigenlijk gewoon zaagsel. Nog zo’n mysterie: op sommige pakjes kaneel staat ‘Ceylon’. Dat is de oude naam van Sri Lanka, maar komt dit type kaneel dan ook daarvandaan? Een kruidige ontdekkingsreis over de plantages volgt.
KVW is meer dan alleen antwoorden geven natuurlijk.quote:Op maandag 7 oktober 2024 14:58 schreef AnneX het volgende:
De wereld is zó klein geworden met yt filmpjes.
Daarvoor hoeft men geen vervuilende vliegkm’s te maken..
https://www.culy.nl/inspiratie/video-zo-wordt-kaneel-gemaakt/
Het verschil in smaak is best groot, vind ik.quote:Op maandag 7 oktober 2024 15:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Kaneel vs Casia, goed thema, zelfs kruiden en specerijen winkelpersoneel heeft vaak geen idee waar je het over hebt als je om kaneel vraagt en Cassia krijgt
Vorige week vertelde Teun van de Keuken dat dit in het verleden meer dan eens op de redactie besproken is. Sommige presentatoren vonden het echter wel een leuk deel van hun baan, dus is het er niet van gekomen om die reisjes af te schaffen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 14:58 schreef AnneX het volgende:
Vind ik ook, maar als je in een kruidenwinkel werkt en bij hoog en laag blijft beweren dat het kaneel is dan moet je je echt schamen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 19:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het verschil in smaak is best groot, vind ik.
Ach, allemaal lijndiensten die de route vliegen met of zonder een bepaald persoon.quote:Op maandag 7 oktober 2024 14:58 schreef AnneX het volgende:
Toevallig eens binnen 2-3 weken of zo, dat ik een opmerking maakte bij een fabrikant: mail met foto’s en productie nummer.quote:Op maandag 7 oktober 2024 23:04 schreef golfer het volgende:
Verstegen mevrouw weet niet hoe oud de stokjes zijn.
Zo klopt iequote:Op woensdag 9 oktober 2024 18:04 schreef Hugo_Treger het volgende:
Met een tas kaneel cassia naar een bakker trekken. Wie is hier nu eigenlijk de dwaas?
Op een gegeven moment moeten ze gaan herhalen ja.quote:Op maandag 14 oktober 2024 21:37 schreef Isane het volgende:
Thee, is toch eerder bij de kvw geweest?
In 2020.quote:Op maandag 14 oktober 2024 21:37 schreef Isane het volgende:
Thee, is toch eerder bij de kvw geweest?
Komend weekend ga ik eens een thee-ei en goede thee kopenquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 19:13 schreef koffiekoekjes het volgende:
Als je een beetje lekkere thee wilt is het kopen van losse thee bladeren al een 10x betere ervaring. Gewoon lege zakjes kopen of een goede thee-ei, 1-2 lepeltjes thee er in en gaan
Ik ben zelf fan van Teapigs Earl Grey, helaas wel moeilijk te krijgen in Europa sinds de brexit
Zouden ze ook ingaan op:quote:Op maandag 21 oktober 2024 11:33 schreef golfer het volgende:
Vanavond:
Huidschimmel, voetschimmel, schimmel tussen de badkamertegels, in de koelkast of op de boterham. Het klinkt vies, ziet er niet smakelijk uit en is in sommige gevallen zelfs gevaarlijk. Maar hoe zit het dan met schimmelkaas, vragen de verslaggevers van de Keuringsdienst van Waarde zich af.
Nee dat snap ik ook wel, dagje filmen en daarna een weekje door vietnam of thailand reizen op kosten van de belastingbetaler.quote:Op maandag 7 oktober 2024 19:55 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Vorige week vertelde Teun van de Keuken dat dit in het verleden meer dan eens op de redactie besproken is. Sommige presentatoren vonden het echter wel een leuk deel van hun baan, dus is het er niet van gekomen om die reisjes af te schaffen.
Schimmel op salami is al eens geweest paar weken terug. Blijkt vaak gewoon meel te zijnquote:Op maandag 21 oktober 2024 11:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zouden ze ook ingaan op:
Schimmel op salami? Ham? Wijn/Most/Druiven? Rijst/Soja? (Koji, Tempeh)
Goed onderbouwd.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 19:37 schreef koffiekoekjes het volgende:
Beetje matige aflevering, weet niet waarom.
Ik zie wel eens een schimmel voorbij rijden zo rond Sinterklaas.quote:Ik koop soms roombrie van de AH om die in een Italiaanse bol te proppen. Dan even de oven in en dan wat honing en walnoten er op, heerlijk
Tot zover mijn bijdrage
En hoe sta jij daarin?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 18:21 schreef Hugo_Treger het volgende:
Liever een schimmelkaas dan een schimmelkut, zegt mijn vrouw altijd.
Oeh, glad ijs. Meestal komen op dit soort uitzendingen reacties van mensen die zweren bij vitamine B12 injecties, liefst wekelijks, omdat het anders 'niks' doet.quote:Op maandag 28 oktober 2024 11:19 schreef golfer het volgende:
Vanavond:
De mens kan niet zonder B12. Deze vitamine zorgt voor de aanmaak van rode bloedcellen en voor een goede werking van het zenuwstelsel. De vitamine zit alleen in dierlijke producten, zoals melk en melkproducten, vlees en vleeswaren, vis en eieren. Maar wat als je veganist bent en dit allemaal niet eet?
Dan moet je je toevlucht zoeken in supplementen of producten waaraan vitamine B12 kunstmatig is toegevoegd. Die zijn er genoeg, van nepgehakt tot havermelk en van quorn tot tofu. De Keuringsdienst van Waarde vraagt zich af wat die namaakvitamine eigenlijk inhoudt. Een simpele vraag, die toch niet zo eenvoudig te beantwoorden is
Volgens mij heb ik het in de baxter.quote:Op maandag 28 oktober 2024 15:45 schreef June. het volgende:
[..]
Oeh, glad ijs. Meestal komen op dit soort uitzendingen reacties van mensen die zweren bij vitamine B12 injecties, liefst wekelijks, omdat het anders 'niks' doet.
De hardcore believers hebben het over om de dag of zelfs dagelijks. Kijk maar eens op een B12 forum.quote:Op maandag 28 oktober 2024 15:45 schreef June. het volgende:
[..]
Oeh, glad ijs. Meestal komen op dit soort uitzendingen reacties van mensen die zweren bij vitamine B12 injecties, liefst wekelijks, omdat het anders 'niks' doet.
Nee dank je, ik ben zelf internist en heb genoeg uitgeprinte post gezien van dat forumquote:Op maandag 28 oktober 2024 18:31 schreef 215 het volgende:
[..]
De hardcore believers hebben het over om de dag of zelfs dagelijks. Kijk maar eens op een B12 forum.
Ik heb dus ooit een B12 probleem gehad, ontdekt door een internist. Aan mijn eetstijl kon het echt niet liggen dus lukte de opname van dat spul vanuit voedsel niet. Dus inderdaad spuiten, met veel beginnen en rustig aan afbouwen naar eens per drie maanden. Op een goed moment na drie maanden laten controleren en daarna heb al jaren niet meer gespoten. Bij de jaarlijkse controle is er niets meer aan de hand met B12.
Voordeel is dat een overmaat van B12 met je pis afgevoerd wordt. Dure urine is dat dan wel maar als iemand zich er gerust bij voelt zie ik het bezwaar niet echt. (afgezien het risico van injecteren e.d.)
Ga de uitzending zeker bekijken
Als je het niet op kan nemen, kom je al snel uit bij injectiesquote:Op maandag 28 oktober 2024 21:19 schreef June. het volgende:
[..]
Nee dank je, ik ben zelf internist en heb genoeg uitgeprinte post gezien van dat forum![]()
Helemaal ongevaarlijk is het ook niet, torenhoge B12 levels. Er is weinig over bekend, maar er zijn case reports van zwangeren die een hoger risico hebben op een kind met autisme bijvoorbeeld.
Bijna niemand heeft injecties nodig, pillen werken vaak net zo goed.
Nee hoor, er is vaak ook passieve opname. Die dosering in de pillen is zo hoog dat het kleine opname % vaak al voldoende is. Bij ernstig tekort is het advies om met injecties te beginnen, maar daarna kunnen de meesten prima over. Genoeg studies naar gedaan.quote:Op maandag 28 oktober 2024 21:57 schreef Adames het volgende:
[..]
Als je het niet op kan nemen, kom je al snel uit bij injecties
Is er een relatie tussen B12 en Lyme? Behalve dan de hysterie op de patiėntenforumsquote:Op maandag 28 oktober 2024 23:19 schreef June. het volgende:
[..]
Nee hoor, er is vaak ook passieve opname. Die dosering in de pillen is zo hoog dat het kleine opname % vaak al voldoende is. Bij ernstig tekort is het advies om met injecties te beginnen, maar daarna kunnen de meesten prima over. Genoeg studies naar gedaan.
Dat er met de injecties meer geld wordt verdiend en het een verdienmodel is geworden, maakt het niet per se beter
Niet dat ik weet - maar ik ben geen infectioloog. Antibioticagebruik (behandeling voor Lyme) kan wel voor verminderde opname zorgen door bijvoorbeeld bacteriėle overgroei in de darmen, maar voordat je echt merkbaar tekort krijgt aan B12 ben je 1-2 jaar verder. Het lichaam kan B12 vrij goed opslaan. Dan is de antibiotische behandeling al wel voorbij.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 11:00 schreef 215 het volgende:
[..]
Is er een relatie tussen B12 en Lyme? Behalve dan de hysterie op de patiėntenforums![]()
Ik had toen echt zo'n periode dat ik van alles gelijk mankeerde, ook nog chronische jicht die nu totaal onder controle is met medicijnen.
Dan worden er denk ik veel te vaak injecties voorgeschreven. Elke keer als ik bij de huisarts liet prikken, dan stond de hele koelkast vol met alle ampullen van alle patienten. Inmiddels heb ik een andere oplossing. Maar ik spuit dus wel (want helaas niet tot nauwelijks opname op andere manieren. Uiteraard wel geprobeerd).quote:Op maandag 28 oktober 2024 21:19 schreef June. het volgende:
[..]
Nee dank je, ik ben zelf internist en heb genoeg uitgeprinte post gezien van dat forum![]()
Helemaal ongevaarlijk is het ook niet, torenhoge B12 levels. Er is weinig over bekend, maar er zijn case reports van zwangeren die een hoger risico hebben op een kind met autisme bijvoorbeeld.
Bijna niemand heeft injecties nodig, pillen werken vaak net zo goed.
Ik drink dus onbehandelde Biologische Melkquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 13:35 schreef la_perle_rouge het volgende:
Als ik die hele medicijnkast zie die koeien aan hun voedsel toegevoegd krijgen, vind ik dat mensen die zeuren over « onnatuurlijk » en « chemische toegevoegde rommel » in veganistische producten zich wel eens achter de oren mogen krabben.
Er is aan de meeste melk weinig natuurlijks meer en arme koeien, de hele dag saai in een stinkende stal.
Dat mag ook niet. Daarom staat er ook haverdrink/ haverdrank op de pakkenquote:Op maandag 28 oktober 2024 21:41 schreef Kickinalfa het volgende:
Overigens ben ik het wel eens met de opmerking dat dit geen melk zou mogen heten.
Was erg smerigquote:Op maandag 14 oktober 2024 21:58 schreef Felagund het volgende:
Lol, Marijn die Bergamotkorrels proeft.
Ik kreeg laatst een hele doosch Pukka thee van schzus.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 21:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Was erg smerig
Goeie thee is zo lekker, zonder al die synthetische smaakjes.
Ben alleen de enig in mijn omgeving, iedereen, iederfuckingeen komt met hele kisten vol met die kutzakjes aromathee.
Wat is dat dan, rauwe biologische melk??quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 13:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik drink dus onbehandelde Biologische Melk
Ben ik ook wel benieuwd naar!quote:Op woensdag 30 oktober 2024 10:05 schreef June. het volgende:
[..]
Wat is dat dan, rauwe biologische melk??
Je mist één ding, die supplementen voor de koeien zijn volgens mij allemaal natuurlijke materialen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 13:35 schreef la_perle_rouge het volgende:
Als ik die hele medicijnkast zie die koeien aan hun voedsel toegevoegd krijgen, vind ik dat mensen die zeuren over « onnatuurlijk » en « chemische toegevoegde rommel » in veganistische producten zich wel eens achter de oren mogen krabben.
Er is aan de meeste melk weinig natuurlijks meer en arme koeien, de hele dag saai in een stinkende stal.
Jep, ken een leuke boerenzoon die mij regelmatig wat voorbij brengt, vers uit de koe. Wel heel koud wegzetten en snel opdrinken want blijft niet lang goed.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 10:05 schreef June. het volgende:
[..]
Wat is dat dan, rauwe biologische melk??
Bedoel je dat de room er bovenop ging drijven? Dat is normaal voor melk die niet gehomogeniseerd is. Bij homogeniseren wordt de melk onder hoge druk door heel kleine gaatjes geperst, dan worden de vet/room deeltjes in de melk zo klein dat ze niet meer sameklitten en naar boven drijven. Nadeel is dat de eiwitten in de melk beschadigd kunnen worden en het een beetje naar papier of karton smaakt. Doe maar eens melk in een goede blender en laat die ff een tijdje lopen. De vacuumbellen achter het mes beschadigen de eiwitten, kartonsmaak.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:03 schreef Nielojram75 het volgende:
[..]
in een glazen fles, ging brokken na 3 dagen)
Die koeien krijgen DIHYDROXGENIUMMONOXIDE om de melkproductie te verhogen. Dat is een industrieel koelmiddel, als je het inademt ga je dood, in gasvorm kan het ernstige verbrandingen veroorzaken en het is aangetoond in Kankercellen.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:07 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Je mist één ding, die supplementen voor de koeien zijn volgens mij allemaal natuurlijke materialen.
Overigens chemisch of "natuurlijk" boeit mij over het algemeen niet echt... Mensen hebben een iets te negatieve kijk op "chemisch"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij ons geen doen met 2 kleine kinderen. Er gaat 9 liter melk per week doorheen. Hier dus maar 'gewone' biologische melk. En daarnaast, met rauwe melk moet je oppassen met zoönosen. Dat risico loop ik liever niet, hoewek in NL die kansen een stuk minder groot zijn dan in bijvoorbeeld de VS of China (zie: https://www.medischcontac(...)-ons-zorgen-te-maken)quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Jep, ken een leuke boerenzoon die mij regelmatig wat voorbij brengt, vers uit de koe. Wel heel koud wegzetten en snel opdrinken want blijft niet lang goed.
Alleen gepasteuriseerd drink ik ook graag, maar bij langer houdbaar houd het echt opquote:Op donderdag 31 oktober 2024 08:42 schreef June. het volgende:
[..]
Bij ons geen doen met 2 kleine kinderen. Er gaat 9 liter melk per week doorheen. Hier dus maar 'gewone' biologische melk. En daarnaast, met rauwe melk moet je oppassen met zoönosen. Dat risico loop ik liever niet, hoewek in NL die kansen een stuk minder groot zijn dan in bijvoorbeeld de VS of China (zie: https://www.medischcontac(...)-ons-zorgen-te-maken)
Nee, ik bedoel dat je 25 jaar geleden melk kocht, wat je in 3 dagen moest opdrinken.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Bedoel je dat de room er bovenop ging drijven? Dat is normaal voor melk die niet gehomogeniseerd is. Bij homogeniseren wordt de melk onder hoge druk door heel kleine gaatjes geperst, dan worden de vet/room deeltjes in de melk zo klein dat ze niet meer sameklitten en naar boven drijven. Nadeel is dat de eiwitten in de melk beschadigd kunnen worden en het een beetje naar papier of karton smaakt. Doe maar eens melk in een goede blender en laat die ff een tijdje lopen. De vacuumbellen achter het mes beschadigen de eiwitten, kartonsmaak.
Van een meester ijsbereider geleerd.
Met zeer fijne filters kan je de melk uit elkaar halen, Het deel wat kleiner is dan bacteriėn en het deel wat groter is dan bacteriėn dan weer bij elkaar voegen. Heb je weinig bewerkte melk die goed houdbaar is.quote:Op vrijdag 1 november 2024 20:03 schreef Nielojram75 het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel dat je 25 jaar geleden melk kocht, wat je in 3 dagen moest opdrinken.
En nu heb je biologische melk wat je na een week 'overtijd' nog prima kan drinken.
Dat geeft bij mij vragen..
Die melk word door een microfilter geperst, wat er doorheen gaat wordt gepasteuriseerd , wat er niet doorheen gaat gesteriliseerd, en weer toegevoegd.quote:Op vrijdag 1 november 2024 20:03 schreef Nielojram75 het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel dat je 25 jaar geleden melk kocht, wat je in 3 dagen moest opdrinken.
En nu heb je biologische melk wat je na een week 'overtijd' nog prima kan drinken.
25 jaar geleden had je ook UHT verhitte melk die 2 weken na opening nog goed wasquote:Op vrijdag 1 november 2024 20:03 schreef Nielojram75 het volgende:
[..]
Dit.quote:
Padang is volgens mij ook nog eens vrij pitig.quote:
Yakitoriquote:Op maandag 4 november 2024 21:59 schreef MadMaster het volgende:
Ik krijg 'heimwee' naar Indonesiė, Japan, de USA, de Antillen en al die andere plekken waar ik heerlijke saté, zonder pindasaus, heb mogen eten…
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 4 november 2024 21:59 schreef MadMaster het volgende:
Ik krijg 'heimwee' naar Indonesiė, Japan, de USA, de Antillen en al die andere plekken waar ik heerlijke saté, zonder pindasaus, heb mogen eten…
Pindakaas (althans de normale of de 100%) bevat geen (toegevoegde) suiker.quote:Op maandag 4 november 2024 22:19 schreef 215 het volgende:
Mooie uitzending.
Als ik al eens een saté eet veeg ik de meeste van die bruine glabberblabber er af. Inderdaad te zoet en te glad. De combinatie van pinda en suiker vind ik dus echt fout, eet dus ook geen pindakaas maar wel (ongezouten) pinda's.
Het ging in de uitzending over een heel ander soort vleeskeuring…quote:Op maandag 4 november 2024 22:38 schreef golfer het volgende:
Leuk en beetje alto, dat Indonesische meisje die alles over saté wist.
Oh ja? Mijn ex Indische vrouw mocht er ook wezen.quote:Op maandag 4 november 2024 22:42 schreef MadMaster het volgende:
Het ging in de uitzending over een heel ander soort vleeskeuring…
Ze was niet meer Indisch?quote:Op maandag 4 november 2024 22:56 schreef golfer het volgende:
[..]
Oh ja? Mijn ex Indische vrouw mocht er ook wezen.
quote:
Of geen vrouw meer?quote:
quote:
Lees maar eens op het potje, OK, heb ik zelf ook al jaren niet meer gedaan maar indertijd was pindakaas zonder suiker vrijwel niet te vinden.quote:Op maandag 4 november 2024 22:27 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Pindakaas (althans de normale of de 100%) bevat geen (toegevoegde) suiker.
100 % pindas pindakaas bevat alleen pinda's:quote:Op dinsdag 5 november 2024 11:53 schreef 215 het volgende:
[..]
Lees maar eens op het potje, OK, heb ik zelf ook al jaren niet meer gedaan maar indertijd was pindakaas zonder suiker vrijwel niet te vinden.
Volgens mij zat en zit er in de (normale) AH huismerk dextrose, maar in die van Calve, Aldi, Lidl huismerken niet. Eerder dat er gehard vet of palmvet bij inzit is mijn issue ermeequote:Op dinsdag 5 november 2024 11:53 schreef 215 het volgende:
[..]
Lees maar eens op het potje, OK, heb ik zelf ook al jaren niet meer gedaan maar indertijd was pindakaas zonder suiker vrijwel niet te vinden.
quote:Op dinsdag 5 november 2024 11:53 schreef 215 het volgende:
[..]
AH Pindakaas naturelquote:Op dinsdag 5 november 2024 12:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Volgens mij zat en zit er in de (normale) AH huismerk dextrose, maar in die van Calve, Aldi, Lidl huismerken niet. Eerder dat er gehard vet of palmvet bij inzit is mijn issue ermee
IDD, erg leuke damequote:Op maandag 4 november 2024 22:38 schreef golfer het volgende:
Leuk en beetje alto, dat Indonesische meisje die alles over saté wist.
Stefan Stasse doet al vanaf maart mee.(zie post #2)quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Zie ik die ouwe kerel van KVW voor het eerst?
Erg voorspelbaar weer, maar vooruit.viel me op dat de chronisch verbaasde Marijn de hele tijd Holland zei, terwijl de Indonesische dame het had over the Netherlands.quote:Op maandag 4 november 2024 22:07 schreef Coppi het volgende: Daar hoef je niet voor naar Indonesiė te reizen om daar een dame koude Wijcko voor te schotelen.
Ik heb weer geweldig hard kunnen lachen om Ersin. Die andere man had er ook wel plezier in.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:35 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Erg voorspelbaar weer, maar vooruit.viel me op dat de chronisch verbaasde Marijn de hele tijd Holland zei, terwijl de Indonesische dame het had over the Netherlands.
En bij dat quasi verbaasde van Kiris heb je ookwel een punt: komen ze eindelijk eens in een fabriek, gaand E dat gebruiken om een infantiel toneelstukje op te voeren. Ik zou het nogal gźnant vinden om zo te moeten acteren.
Misschien niet meer reageren als je te veel op hebt?quote:Op maandag 18 november 2024 19:02 schreef DelanoMilano het volgende:
Fuck de Keuringsdienst ik koop het goekoopste dat er is we wrode toch grnaait door de roverheit en slles wat daar zit echt boefe zij. Het in de haag als ik genaait wort dsn door mezelf ok koop goekoop
On supermark alles huismerk niet anders leve is al duur genoeg tog
Dat wordt geen stempeltje van de juf, voor je opstel..quote:Op maandag 18 november 2024 19:02 schreef DelanoMilano het volgende:
Fuck de Keuringsdienst ik koop het goekoopste dat er is we wrode toch grnaait door de roverheit en slles wat daar zit echt boefe zij. Het in de haag als ik genaait wort dsn door mezelf ok koop goekoop
Niet zuipen of drugs gebruiken als je wilt gaan posten.quote:Op maandag 18 november 2024 19:02 schreef DelanoMilano het volgende:
Nee. Het werd Spanje.quote:Op maandag 18 november 2024 21:58 schreef NoCigar het volgende:
Ik neem aan dat ze nu met een doosje perziken naar China gaan?
Met een kleine correctie ben ik het met je eens. Dat wild in land en tuinbouw een relatieve term is was al bekend. Zelfs bij de poelier en slager betekend wild niet zondermeer dat iets uit de natuur 'geplukt' is.quote:Op dinsdag 19 november 2024 00:01 schreef Dutch_view het volgende:
Weer een mooie aflevering met weer een illusie armer
Correct, hert, patrijs, fazant, konijn en eend zijn in de allermeeste gevallen gekweekt. Wild het nieuwe ambachtelijk?quote:Op dinsdag 19 november 2024 08:57 schreef 215 het volgende:
[..]
Met een kleine correctie ben ik het met je eens. Dat wild in land en tuinbouw een relatieve term is was al bekend. Zelfs bij de poelier en slager betekend wild niet zondermeer dat iets uit de natuur 'geplukt' is.
Ik heb in de handel, ff afgezien van Frankrijk, nog nooit een rijpe perzik gevonden. Een Peche Blanche die rijp is, is goddelijk, maar helaas worden perziken onrijp en hard geplukt en worden langzaam zacht tijdens transport en in de winkel. En NEE dat is geen rijpen.quote:Op maandag 18 november 2024 22:09 schreef Felagund het volgende:
De platte ‘wilde’ perziken vind ik trouwens wel lekkerder dan de gewone perziken.
En heel snel rot in een warme kamer.quote:Op dinsdag 19 november 2024 09:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik heb in de handel, ff afgezien van Frankrijk, nog nooit een rijpe perzik gevonden. Een Peche Blanche die rijp is, is goddelijk, maar helaas worden perziken onrijp en hard geplukt en worden langzaam zacht tijdens transport en in de winkel. En NEE dat is geen rijpen.
Niffo zet jw verwarming lager beter voor milieu en natuur en perizkquote:Op dinsdag 19 november 2024 11:22 schreef Blues het volgende:
[..]
En heel snel rot in een warme kamer.
Ben je nou alweer bezopen?quote:Op dinsdag 19 november 2024 15:45 schreef DelanoMilano het volgende:
Niffo zet jw verwarming lager beter voor milieu en natuur en perizk
Dat zou ik inderdaad maar doen als ik jou was.En eerst maar weer proberen nuchter te worden.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |