abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212679149
Zie de edit nu, maar idd, wou net zeggen, je hebt de libertarische partij. Hoewel die wel heel erg in de hoek zit. D66 zie ik wel als gematigd rechts-progressief.

Meen overigens ook dat er weinig kiezers in dat kwadrant te vinden zijn.
pi_212679183
quote:
9s.gif Op zondag 3 maart 2024 17:57 schreef nostra het volgende:

[..]
Blijft treurig dat er in Nederland simpelweg geen partij is in het rechtsboven-kwadrant.

Nou ja, de LP dan wel natuurlijk.
Libertariėrs zijn zelden 100%. Maar ik mis daar inderdaad ook wat, kwam er bij het stemkompas ook uit. Niet al te ver naar rechts dus dan maar D66 met frisse tegenzin.
pi_212679185
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2024 18:06 schreef SnertMetChoco het volgende:
Zie de edit nu, maar idd, wou net zeggen, je hebt de libertarische partij. Hoewel die wel heel erg in de hoek zit. D66 zie ik wel als gematigd rechts-progressief.

Meen overigens ook dat er weinig kiezers in dat kwadrant te vinden zijn.
Toch heb ik redelijk wat mensen gesproken die ook in die hoek scoorden.
pi_212679227
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2024 17:54 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Extreem-rechts betekent niet economisch superliberaal. Het werkt op het oude 1-dimensionale spectrum, niet deze 2-dimensionale.
Toch zou een hoop verwarring schelen als je dit spectrum zou volgen. Zo hoor ik Sheila Sitalsingh regelmatig in haar podcast roepen dat het waanzin is dat Kaag en D66 tegenwoordig voor links worden versleten, terwijl ze gewoon aan de rechts van het midden zitten. Ja klopt, maar de reden dat ze gehaat worden is omdat ze progressief zijn.
pi_212679240
quote:
9s.gif Op zondag 3 maart 2024 17:57 schreef nostra het volgende:

[..]
Blijft treurig dat er in Nederland simpelweg geen partij is in het rechtsboven-kwadrant.

Nou ja, de LP dan wel natuurlijk.
Ik denk persoonlijk dat er best veel kiezers linksonder zitten. Dus links-conservatief. Daar zit nu ook een gapend gat.
pi_212679379
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2024 18:14 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Ik denk persoonlijk dat er best veel kiezers linksonder zitten. Dus links-conservatief. Daar zit nu ook een gapend gat.
SP is wel wat conservatief, in elk geval conservatiever dan de andere linkse partijen.
CU op bepaalde onderwerpen ook maar die heeft natuurlijk wel een heel specifieke doelgroep.
  zondag 3 maart 2024 @ 18:30:39 #182
13309 nostra
ask why
pi_212679401
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2024 18:06 schreef SnertMetChoco het volgende:
Zie de edit nu, maar idd, wou net zeggen, je hebt de libertarische partij. Hoewel die wel heel erg in de hoek zit
De LP is leuk, maar wel weer in overdrive. Dat hoeft nu ook weer net niet. Ik kom/kwam nog wel eens op de borrels van ze, dat is wel gezellig (collega's tegenkomen is wel wat cringe), maar goed - het voltallige bestuur bestaat uit ambtenaren, Raisjnfsuhfnfekwam komt altijd even zijn gal spuwen en men loopt er rond in Jordan Peterson jurken. Serieus kan je het niet nemen allemaal.
pi_212680270
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2024 11:33 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Timmermans wil niets liever dan premier worden. Ik denk dat dat een slechte zaak voor het land zal zijn, maar kan het de man niet kwalijk nemen.
Het is aan rechts te wijten dat er naast de VVD geen ‘normale’ partijen zijn om uit te kiezen.
Timmermans had alleen niets liever premier willen worden als hij de grootste was geworden en over links zou kunnen regeren. In deze chaos met deze uitslag? No way.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_212680305
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 12:53 schreef -XOR- het volgende:
Eerdmans ziet zichzelf vooral als competent bestuurder en zoekt altijd naar een partij waarbinnen hij zijn capaciteiten kan laten komen binnen de '(neo)-Fortuynistische' stromingen. Helaas voor hem blijken die organisaties vooral gekkies aan te trekken en moet hij het zinkende schip weer verlaten, daardoor komt hij nogal opportunistisch over.
Misschien moet Eerdmans eens heel goed naar zijn eigen idealen kijken en zich afvragen waarom mensen met dezelfde idealen toch altijd van die rare wappies blijken te zijn. Are we the baddies?
  Moderator zondag 3 maart 2024 @ 19:45:44 #185
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_212680447
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 19:36 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Misschien moet Eerdmans eens heel goed naar zijn eigen idealen kijken en zich afvragen waarom mensen met dezelfde idealen toch altijd van die rare wappies blijken te zijn. Are we the baddies wappies?
FTFY
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zondag 3 maart 2024 @ 19:53:24 #186
505887 Erik_Groen
Misantroop
pi_212680536
Er zijn momenteel teveel onbenullen in de Nederlandse politiek.
Ik discrimineer niet, voor mij zijn alle mensen met een rare mening gelijk
  zondag 3 maart 2024 @ 20:04:20 #187
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212680687
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 19:36 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Misschien moet Eerdmans eens heel goed naar zijn eigen idealen kijken en zich afvragen waarom mensen met dezelfde idealen toch altijd van die rare wappies blijken te zijn. Are we the baddies?
Eerdmans wil volgens mij vooral een niet-confessionele conservatieve partij zoals de N-VA in Belgie. Probleem voor hem is echter dat het hele spectrum in Nederland een stukje rechtser is dan in Belgie dus de VVD zit hem in de weg, die bedient voor een groot deel al die conservatieve achterban.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_212680761
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 20:04 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Eerdmans wil volgens mij vooral een niet-confessionele conservatieve partij zoals de N-VA in Belgie. Probleem voor hem is echter dat het hele spectrum in Nederland een stukje rechtser is dan in Belgie dus de VVD zit hem in de weg, die bedient voor een groot deel al die conservatieve achterban.
Tja, en dan moet je verder naar rechts, naar de wappiehoek van FVD, want PVV heeft natuurlijk wat links-populistische standpunten in hun kerstboom gehangen om hun intrinsieke racisme te verdoezelen.
  zondag 3 maart 2024 @ 21:41:10 #189
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212682547
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2024 18:14 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Valt volgens mij wel mee. Kijk naar de SP.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 3 maart 2024 @ 21:47:45 #190
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212682654
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 21:41 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
SP is natuurlijk ook links-progressief, al doen die incidenteel aan PVV-corvee.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 3 maart 2024 @ 21:51:34 #191
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_212682700
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 21:47 schreef -XOR- het volgende:

[..]
SP is natuurlijk ook links-progressief.
Nou, nee.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 3 maart 2024 @ 21:51:42 #192
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212682701
quote:

[..]
SP is natuurlijk ook links-progressief.
Je gebruikt het woord "natuurlijk", maar dat ligt sterk aan het thema in hun agenda.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 3 maart 2024 @ 21:53:09 #193
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212682721
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 21:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nou, nee.
Misschien iets minder sinds ze de progressieve tak eruit gebonjourd hebben maar per saldo zijn ze nog wel progressief.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_212682863
quote:

[..]
SP is natuurlijk ook links-progressief, al doen die incidenteel aan PVV-corvee.
SP is vooral wel heel erg links, misschien wel extreem-links. Ik vind ze oo de conservatief-progressief schaal redelijk in het midden, misschien wel net iets meer conservatief dan progressief. Maar voor de gemiddelde Nederlandse kiezer zijn ze gewoon te links.

Dan heeft NSC (centrum conservatief) denk ik meer potentie. Maar dan moeten ze nu niet met de PVV mee doen en dus hun complete linkervleugel er uit gooien, dan gaan ze hard naar rechts schuiven.
pi_212682883
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 22:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
SP is vooral wel heel erg links, misschien wel extreem-links. Ik vind ze oo de conservatief-progressief schaal redelijk in het midden, misschien wel net iets meer conservatief dan progressief. Maar voor de gemiddelde Nederlandse kiezer zijn ze gewoon te links.

Dan heeft NSC (centrum conservatief) denk ik meer potentie. Maar dan moeten ze nu niet met de PVV mee doen en dus hun complete linkervleugel er uit gooien, dan gaan ze hard naar rechts schuiven.
NSC heeft een type Henk Otten nodig. Iemand die vanuit de luwte de boel managet. Anders komt heel snel de vergetelheid in beeld.
zie email 27 oktober
pi_212682916
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 22:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]
NSC heeft een type Henk Otten nodig. Iemand die vanuit de luwte de boel managet. Anders komt heel snel de vergetelheid in beeld.
Ik denk dat die Eddy van Hijum dat wel kan zijn, toch? Is dan wel ook kamerlid, maar dat kan op zich prima.
pi_212682952
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 22:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik denk dat die Eddy van Hijum dat wel kan zijn, toch? Is dan wel ook kamerlid, maar dat kan op zich prima.
Dat kan op zich, zijn wel meer voorbeelden van. Maar ik heb geen idee van de interne dynamiek, een dergelijke rol moet je ook gegund worden.
zie email 27 oktober
  zondag 3 maart 2024 @ 22:08:29 #198
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212682966
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 22:00 schreef Hanca het volgende:

[..]

Zijn voor de gemiddelde Nederlander inderdaad te links maar een conservatisme (hoewel Kwint, Gesthuizen en van Bommel, de progressievere tak weg zijn) op af en toe een PVV-corvee opmerking van Marijnissen heb ik de afgelopen jaren niet zo waargenomen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_212683033
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 21:41 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
De SP zit nog het meeste daarbij in de buurt denk ik ja. Maar die zijn ook niet conservatief als in streng op law-and-order, nadruk op eigen Nederlandse identiteit of anti-woke.
  zondag 3 maart 2024 @ 22:16:03 #200
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_212683062
De SP heeft traditioneel veel stemmers gehad onder de groep die graag anderen de schuld geeft van hun eigen ellende, maar die zijn bijna allemaal overgelopen naar de PVV. Die zijn net iets succesvoller in dergelijke retoriek.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')