link waar je dit zelf kan lezen?quote:
thx fanquote:Op donderdag 29 februari 2024 17:26 schreef Momo het volgende:
[..]
https://www.reddit.com/r/(...)ands_official_music/
Shameful niet zo´n probleem mee, maar boring is, ja, jammer. En dat is het ook wel een beetje.quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:41 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik zie bijna alleen maar negatieve reacties uit t buitenland tbh. Van boring tot shameful
Ja.quote:Op donderdag 29 februari 2024 19:00 schreef Quyxz_ het volgende:
Is er serieus iemand hier die 20 van deze 'reaction' videos van willekeurige nobuddy's gaat kijken?
Zekerquote:Op donderdag 29 februari 2024 19:00 schreef Quyxz_ het volgende:
Is er serieus iemand hier die 20 van deze 'reaction' videos van willekeurige nobuddy's gaat kijken?
Oh ja zooooo leuk!quote:Op donderdag 29 februari 2024 19:00 schreef Quyxz_ het volgende:
Is denk ik ook wel lastig te begrijpen straks voor een random kijker straks, die krijgen geen briefing he.quote:Op donderdag 29 februari 2024 22:44 schreef Rebel- het volgende:
Jan Bors gaat voorbij aan de diepere laag. Zou hij de briefing niet hebben doorgenomen?
Deze video is offline gehaald.quote:Op donderdag 29 februari 2024 22:04 schreef Momo het volgende:
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.JOOST KLEIN "EUROPAPA" REACTION | Eurovision 2024 Netherlands (video)
Reactie Jan Bors (Tsjechische Cornald Maas)
Ik had net de betekenis van het nummer als commentaar geplaatst (gewoon vriendelijk hoor). Misschien anderen ook?quote:
Externe inhoud
Deze inhoud is afkomstig van Twitter. Om deze inhoud te kunnen zien dien je toestemming te verlenen voor het gebruik van cookies en aanverwante vormen door social media partijen. Hieronder vind je linkjes naar de privacystatements van deze partijen. Je kunt als alternatief de inhoud op de site van de aanbieder zelf bekijken.
Twitter policyTiktok policyInstagram policyFacebook policy
accepteer en toon inhoud bekijk item op Twitter
(werkt de knop hierboven niet? gooi dan de cookies in je browser weg. Daarna werkt het wel)Leuke reactie!quote:Op donderdag 29 februari 2024 23:07 schreef Greys het volgende:
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.ITALIAN GUY REACTS TO JOOST KLEIN with " EUROPAPA " | Eurovision 2024, Netherlands (video)
quote:From the get go it delivered the familiar rattly pianos of late-eighties piano house lunacy, so just as we were riding the build and waiting for the drop… it kinda didn't. OK, let's roll with this. It's still giving us some beautifully silly techno pop bounce, with a smudge more gnarl to the keyboards. Yeah, it wasn't quite what we were hoping for, but we'll certainly take it against the rest of this field. So we were just settling in for the inevitable repetitive playout when BOOM! - it happened.
We're not going to spoil the gorgeous surprise if you've not heard it yet, but boy it was like a joyful punch in the teeth that you'd happily receive over and over again. And then out of the blue, something equally as beautiful happens, but in a totally different way. The last thirty seconds of this song are absolutely streets ahead of anything else in this contest - the issue is, are people going to judge the whole, or just the bit at the start that they vaguely enjoyed before they went back to fiddling with their phones. A difficult call this one, but one that we're very glad is here. https://eurovisionapocaly(...)024-joost-klein.html
Top recensie, ja juist omdat de eerste 80% zo standaard catchy is en je vervolgens twee keer op het verkeerde been wordt gezet blijft ie bij mij wel hangen.quote:
quote:
Sommigen hebben vaak pauzes erin of copyright door het videobeeldje enzo. Had hij misschien niet? Heb het niet op tijd kunnen zien.quote:Op donderdag 29 februari 2024 23:22 schreef Dave het volgende:
[..]
Raar dat de anderen daar geen last van hebben.
Weinig pauzes inderdaad, maar heel kritisch, dat dit soort liedjes het ESF om zeep helpen, en dat ie daar al bang voor was na het succes van Cha cha cha vorig jaar. (Of woorden van die strekking)quote:Op donderdag 29 februari 2024 23:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Sommigen hebben vaak pauzes erin of copyright door het videobeeldje enzo. Had hij misschien niet? Heb het niet op tijd kunnen zien.
Externe inhoud
Deze inhoud is afkomstig van Twitter. Om deze inhoud te kunnen zien dien je toestemming te verlenen voor het gebruik van cookies en aanverwante vormen door social media partijen. Hieronder vind je linkjes naar de privacystatements van deze partijen. Je kunt als alternatief de inhoud op de site van de aanbieder zelf bekijken.
(werkt de knop hierboven niet? gooi dan de cookies in je browser weg. Daarna werkt het wel)quote:Fun fact: This song has more german lyrics then Germany has ever sent out for the last 17 contests including this one.
Externe inhoud
(werkt de knop hierboven niet? gooi dan de cookies in je browser weg. Daarna werkt het wel)Deze persoon heeft duidelijk wansmaakquote:Op donderdag 29 februari 2024 23:33 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Mannen schijnen eurovisie dit jaar te verpesten (compilatie in video)
D'r vriendin heeft nu ook gepost:quote:Op donderdag 29 februari 2024 19:44 schreef Greys het volgende:
Noorse. Heel enthousiast.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.LET'S REACT to NETHERLANDS in EUROVISION 2024! ?? // Joost Klein - Europapa // REACTION (video)
Alleen al om deze reactie mag Joost een prijs krijgen.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 14:46 schreef Tijn het volgende:
Deze Italiaan kan niet blijven zittenom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.Italian Reacts To Joost Klein - Europapa | Netherlands ?? Eurovision 2024 (video)
Ik heb hem net getweet met wat geknipte stukjesquote:Op vrijdag 1 maart 2024 15:40 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Alleen al om deze reactie mag Joost een prijs krijgen.
Externe inhoud
(werkt de knop hierboven niet? gooi dan de cookies in je browser weg. Daarna werkt het wel)Ik begreep dat Matt momenteel ziek is, althans, dat reageerde Gabe op een tweet van GJ geloof ik.quote:
Ja, Greys zei het ook al. Daaromquote:Op vrijdag 1 maart 2024 17:04 schreef Dave het volgende:
[..]
Ik begreep dat Matt momenteel ziek is, althans, dat reageerde Gabe op een tweet van GJ geloof ik.
Hij is al maanden uit de running, hopelijk gaat het snel beter met Matt.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 17:04 schreef Dave het volgende:
[..]
Ik begreep dat Matt momenteel ziek is, althans, dat reageerde Gabe op een tweet van GJ geloof ik.
Kijk maar niet...quote:Op vrijdag 1 maart 2024 18:19 schreef Momo het volgende:
ik accepteer de cookies.NETHERLANDS EUROVISION 2024 REACTION - JOOST KLEIN - EUROPAPA (video)
Ohjee hier zijn Toy en Goy die normaal al lekker alles af kunnen kraken, wat zullen ze vinden? (zelf ga ik zo kijken)
Als je niet je frustratie en irritatie wil verhogen, geef ik je het advies om niet te kijken.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 18:19 schreef Momo het volgende:
ik accepteer de cookies.NETHERLANDS EUROVISION 2024 REACTION - JOOST KLEIN - EUROPAPA (video)
Ohjee hier zijn Toy en Goy die normaal al lekker alles af kunnen kraken, wat zullen ze vinden? (zelf ga ik zo kijken)
Ja het wel een volle bingoquote:Op vrijdag 1 maart 2024 18:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Kijk maar niet...
Het is één grote slachtpartij.
Zoals verwacht.
- enorm politieke song
- nul goede vocals
- boring
- duurt te lang
- joke entry
Etc etc etc.
Ah gelukkig, zij maken de video van Toy en Goy meer dan goed.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 18:42 schreef Dave het volgende:
ik accepteer de cookies.Netherlands | Eurovision 2024 Reaction | Joost Klein - Europapa | Eurovision Hub (video)
Ze begonnen al met dat ze eigenlijk nooit van de Nederlandse inzendingen houden dus ik had nog gehoopt dat ze het dan dit keer nu het anders is wél leuk zouden vinden maar nee, ze haten Nederland gewoon denk ik. Fuck 'em.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 18:31 schreef Zigsky het volgende:
Kijken ze de clip nou niet af? Teveel gepraat (gezeur) hier.
Zo mooi, het pakt iedereen en dan tranen bij de outro.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 18:42 schreef Dave het volgende:
ik accepteer de cookies.Netherlands | Eurovision 2024 Reaction | Joost Klein - Europapa | Eurovision Hub (video)
Klopt. Lekker laten haha.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 19:02 schreef Greys het volgende:
[..]
Ze begonnen al met dat ze eigenlijk nooit van de Nederlandse inzendingen houden dus ik had nog gehoopt dat ze het dan dit keer nu het anders is wél leuk zouden vinden maar nee, ze haten Nederland gewoon denk ik. Fuck 'em.
Heel leuk dezequote:Op vrijdag 1 maart 2024 18:42 schreef Dave het volgende:
Oh heerlijk.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 18:42 schreef Dave het volgende:
Ik zit nu die Italiaan te kijken en lees ook de ondertiteling bij het nummer. Echt goed gedaan. Zo snapt ook iedereen het meteen.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 19:28 schreef blackswangreen het volgende:
Wat ik wel geinig vind is dat je iets ongelooflijk Hollands stuurt en iedereen het eigenlijk begrijpt.
Externe inhoud
(werkt de knop hierboven niet? gooi dan de cookies in je browser weg. Daarna werkt het wel)Deze gast heeft een dagtaak aan het reageren op elk mogelijk filmpje dat er ooit in Nederland is gemaakt, ergens in Texas ofzoquote:Op vrijdag 1 maart 2024 21:32 schreef Zigsky het volgende:
ik accepteer de cookies.Joost Klein - Europapa | Netherlands ?? | Official Music Video | Eurovision 2024 REACTION! (video)
Ja dat is één van die react kanalen die slachtoffer is geworden van Nederlandse algoritmesquote:Op vrijdag 1 maart 2024 21:52 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Deze gast heeft een dagtaak aan het reageren op elk mogelijk filmpje dat er ooit in Nederland is gemaakt, ergens in Texas ofzo
Kebber stylequote:Op vrijdag 1 maart 2024 22:06 schreef Greys het volgende:
Oh wauw. Ierse Tom.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.?? Joost "Europapa" ANALYSIS & REACTION | Netherlands | Eurovision 2024 (video)
Echt knap hoe hij leipe partymuziek kan combineren met een gevoelige snaar raken.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 22:06 schreef Greys het volgende:
Oh wauw. Ierse Tom.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.?? Joost "Europapa" ANALYSIS & REACTION | Netherlands | Eurovision 2024 (video)
quote:Dont know if it was mentioned yet but trending heavily on YouTube, in Austria number 1 overall!
quote:Also entered Germany's Top 10 which is huge since a lot of new songs get released on Thursday (Joost is right there between all the bigger names in the German rap scene like Apache 207, Capital Bra and Farid Bang, loving the contrast haha). This will definitely get some points from the public in the German-speaking countries
van escunitedquote:Of all the.. let's say novelty entries this year (Croatia, Finland, Estonia, Switzerland etc) it's Europapa that feels the most lovingly crafted. What I especially like about it is how there's emotional weight here that you can actually feel. That little spoken word outro bit with the burning windmill hits me quite hard during each experience with the song. Imagine the staging potential. It's a unique aspect for a song of its kind and could lead to a real moment in Malmö.
Also, whereas the other whacky entries this year either annoy or repel me with cringe antics, Joost I think is charming actually in a very similar way to how Käärijä was. He's extra but carries it kinda cutely. Of course, he does tread a fine line but I think he manages it.. just about. We don't know the staging plans yet but this feels like a televote front runner if they get everything right.
En wederom begrijpen ze totaal niet waar het over gaatquote:Op vrijdag 1 maart 2024 23:39 schreef aERodynamIC1970 het volgende:
Oh ja deze twee hebben we ook nog
Iedereen die loopt te zeiken over de oppervlakkigheid en kinderachtigheid van Europapa, zou verplicht moeten worden om deze video van Tom te bekijken. Hij is so spot on in zijn analyse. Heerlijke man.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 22:06 schreef Greys het volgende:
Ik ben niet zo van reactievideos maar voor ESC Tom maak ik altijd een uitzondering. Zijn oprechte reactie door het hele nummer en vooral die switch naar het einde, ik kreeg er tranen van in m’n ogen. Als dit effect ook op het podium naar de kijker kan worden gebracht kan dit hét verschil maken.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 02:14 schreef Aadrianus het volgende:
K
[..]
Iedereen die loopt te zeiken over de oppervlakkigheid en kinderachtigheid van Europapa, zou verplicht moeten worden om deze video van Tom te bekijken. Hij is so spot on in zijn analyse. Heerlijke man.
Ik hoop ook dat er een ondertiteling bij geplaatst word in verschillende talen van Europa zo dat de boodschap ook echt overkomtquote:Op zaterdag 2 maart 2024 08:23 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik ben niet zo van reactievideos maar voor ESC Tom maak ik altijd een uitzondering. Zijn oprechte reactie door het hele nummer en vooral die switch naar het einde, ik kreeg er tranen van in m’n ogen. Als dit effect ook op het podium naar de kijker kan worden gebracht kan dit hét verschil maken.
Naast het leuke filmpje ben ik ook gefascineerd door alles op de achtergrond. Het servies, de kast, de schilderijen.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 22:06 schreef Greys het volgende:
Tomquote:Op vrijdag 1 maart 2024 22:06 schreef Greys het volgende:
Automatisch vertalen aanslingeren op youtube FTWquote:Op zaterdag 2 maart 2024 12:23 schreef Dave het volgende:
M'n DuoLingo kennis laat me wat in de steek, maar ik geloof dat ie het leuk vindt.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.REACCIÓN | PAÍSES BAJOS Eurovisión 2024 | Joost Klein - Europapa (video)
Je hebt best wat extra info nodig om de diepere laag van dit nummer te doorgronden:quote:Op zaterdag 2 maart 2024 08:33 schreef Aloria het volgende:
[..]
Ik hoop ook dat er een ondertiteling bij geplaatst word in verschillende talen van Europa zo dat de boodschap ook echt overkomt
Aldus een portugees op ESC united.quote:SirPeterGriffin
Active member
Today at 13:02
This is going viral even outside the esc circles. Already 3,7M views in less than two days and an abundance of reaction videos praising it. Public is eating it up. Deny Eurodaddy all you want - he's coming.
Er is wel een verschil vind ik tussen echte Eurovisie-fans en generieke reactiekanalen. Er is inderdaad een hoop drek, maar om eerlijk te zijn vind ik het ook wel erg leuk om mensen enthousiast te zien zijn.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:02 schreef Starhopper het volgende:
Aandacht geven aan reactiekanalen![]()
![]()
ik accepteer de cookies.Reactors: The Professional Parasites (Featuring Asmongold and xQc) (video)
Er komt hier ook veel langs van drekkanalen helaasquote:Op zaterdag 2 maart 2024 18:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is wel een verschil vind ik tussen echte Eurovisie-fans en generieke reactiekanalen. Er is inderdaad een hoop drek, maar om eerlijk te zijn vind ik het ook wel erg leuk om mensen enthousiast te zien zijn.
quote:another fan of The Netherlands here! It's fishing in the same pool of votes as Finland, but I think it blows them out of the water. Will be a big televote hit but can't see it coming top ten among the juries.
quote:Ooh Netherlands is pure camp nonsense, but unlike the mess that is Finland, it succeeds and is actually fun to listen to.
quote:Netherlands… Jesus it’s bad this is like trying to actively put us back to the dark ages of joke entries in the early 00’s keep it and bin it.
quote:The Netherlands’ song is terrible but I’m enjoying it at the same time…if that’s possible
quote:I'm surprised that I actually like the Netherlands song, it's a fun meme song, not to be taken too seriously. Could go either way, top 5 televote or NQ.
quote:I've heard the song and I still think it's going to qualify to the final. It's a throwback to the Dutch hyper-techno music that was really popular across Europe in the 90's (think Technohead 'I Wanna Be A Hippy' mixed with Masterboy. The juries will bury this in the final but the televote alone could put the Netherlands in the top 10.
quote:Joost is going to be this years televote winner - I'm calling it right now, even moreso than Baby Lasagna. Joost is popular in Germany, Austria, Switzerland and Estonia so 12 or 10 points are guaranteed from those countries alone. The fact Joost's music video has over 3 million YouTube views in 24 hours is monstrous. I don't think The Netherlands will win but they've got top 5 on lock imo.
quote:I hate myself for quite liking The Netherlands.
quote:If both the public and judges buy into the "Europe as one" message I could see it winning.
quote:Really, we're talking about the Netherlands winning? Not a chance. Top 5 is very, very optimistic. I don't see it being the televote winner at all. The emotional bit at the end will probably feel more jarring to those listening blind, it's in Dutch, so nobody will understand it after the dance break. I was thinking a NQ was more likely than top 5.
quote:Europapa is just as much of a hook that will get the drunks singing along. It's the equivalent of Mel & Kim's "ta-ta-ta-ta-t-t-t-t-t-ta-ta" or 2 Unlimited's "no no, no no no no, no no no no, no no, there's no limit".
quote:I see the The Netherlands top 5 with the televote but only around 15th-19th with the juries. Hopefully a bit higher though, as despite the fact it'll be be treated as novelty there's actually a decent song there too. Absolutely no way whatsoever it's a NQ.
quote:I actually prefer Netherlands to Croatia. I know that's probably an unpopular opinion here but hey ho (let's go!).
quote:I am totally with you on this! The huge popularity of Croatia is puzzling me as that chorus is rather aggressive and one note. I just don’t see it having broad appeal.
Ik baal dat ik in 2007 ofzo niet al een reaction video kanaal opzette. Vond het toen al leuk om vrienden youtube filmpjes te laten zien en dan hun reaktie te peilen. Een dikke 15 jaar later en reaction vids zijn big business. Had verdorie een van de allereersten kunnen zijnquote:Op zaterdag 2 maart 2024 18:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is wel een verschil vind ik tussen echte Eurovisie-fans en generieke reactiekanalen. Er is inderdaad een hoop drek, maar om eerlijk te zijn vind ik het ook wel erg leuk om mensen enthousiast te zien zijn.
quote:
Externe inhoud
Deze inhoud is afkomstig van TikTok. Om deze inhoud te kunnen zien dien je toestemming te verlenen voor het gebruik van cookies en aanverwante vormen door social media partijen. Hieronder vind je linkjes naar de privacystatements van deze partijen. Je kunt als alternatief de inhoud op de site van de aanbieder zelf bekijken.
accepteer en toon inhoud bekijk item op TikTok
(werkt de knop hierboven niet? gooi dan de cookies in je browser weg. Daarna werkt het wel)Deze gastquote:Op zaterdag 2 maart 2024 23:10 schreef aERodynamIC1970 het volgende:
ik accepteer de cookies.AMERICAN REACTS TO Joost Klein - Europapa | Netherlands ?? | Eurovision 2024 (video)
Hahaha hoe hij ineens heel fanatiek YESSSSS NETHERLANDSSS uitroept.quote:Op zondag 3 maart 2024 10:11 schreef Dave het volgende:
ik accepteer de cookies.Reaction ??: Joost Klein - Europapa / Eurovision 2024 Netherlands (video)
Die plotselinge emotie wisselingquote:Op zondag 3 maart 2024 10:11 schreef Dave het volgende:
ik accepteer de cookies.Reaction ??: Joost Klein - Europapa / Eurovision 2024 Netherlands (video)
Maar het einde snapt hij niet toch? 'I lost something at the end' zegt hij.quote:
Ja, dat geldt voor bijna iedereen die de backstory van Joost niet kent. Gelukkig zullen alle Cornald Maasen van de wereld tijdens de uitzending dat wel aan hun publiek gaan uitleggen.quote:Op zondag 3 maart 2024 13:00 schreef Japepk het volgende:
[..]
Maar het einde snapt hij niet toch? 'I lost something at the end' zegt hij.
Zeker meer dan vorig jaar, maar minder dan bij Arcade. Omdat ik daar persoonlijk veel meer weg van was denk ikquote:Op zondag 3 maart 2024 19:15 schreef aERodynamIC1970 het volgende:
Hebben jullie dat nou ook: meer reactievideo's kijken dan andere jaren omdat er zoveel reuring is rondom onze inzending?
Ik had het bij Arcade ook heel erg: ik wilde elke mening weten. De jaren daarna had ik dat veel minder. Nu weer net als bij Arcade.
Ja, ben net zo gehyped als in 2019 ook al staan we nu niet meteen bovenin in de oddsquote:Op zondag 3 maart 2024 19:15 schreef aERodynamIC1970 het volgende:
Hebben jullie dat nou ook: meer reactievideo's kijken dan andere jaren omdat er zoveel reuring is rondom onze inzending?
Ik had het bij Arcade ook heel erg: ik wilde elke mening weten. De jaren daarna had ik dat veel minder. Nu weer net als bij Arcade.
Ja, de aangeraden video's door YouTube zijn inmiddels bijna alleen nog maar reactievideo's van Europapa.quote:Op zondag 3 maart 2024 19:15 schreef aERodynamIC1970 het volgende:
5:15quote:Op zondag 3 maart 2024 22:28 schreef NeilZar het volgende:
ik accepteer de cookies.TeddyGrey Reacts to Eurovision! ?? Joost Klein - Europapa | UK ?? REACTION (video)
Het valt mij op dat er ontiegelijk veel van die self-kickers zijn, die constant de video stopzetten om hun eigen vooringenomenheid en kunstjes ten toon gaan spreiden.quote:Op maandag 4 maart 2024 01:44 schreef Za het volgende:
Dit zijn toffe filmpjes, al weten velen natuurlijk precies wat er van ze verwacht wordt.
Ik heb er een aantal bekeken, en elke keer weer staat er een post onder van een Nederlander die meent te moeten vertellen dat Joost dit lied heeft geschreven voor zijn ouders welke hij verloor op 12 jarige leeftijd etc.
Om gek van te worden, houd op met die emo chantage, onder elke review, ook met Duncan Laurence indertijd, exact hetzelfde.
Mensen zijn echt verzot op ellende mentions
En er is een deel van die kanalen die super enthousiast is bij elk nummer, dat is ook hun verdienmodel. Mensen die fan zijn van een artiest zien graag positieve reviews over hun artiest. Maar een ander deel van deze kanalen is wel gewoon authentiek.quote:Op maandag 4 maart 2024 09:26 schreef TheVulture het volgende:
Ik vraag me ook wel af in hoeverre die filmpjes echt authentiek zijn en het daadwerkelijk de eerste keer is dat ze het liedje horen, dat heb ik al jaren. Maar he, aandacht is aandacht
quote:Op maandag 4 maart 2024 09:26 schreef TheVulture het volgende:
Ik vraag me ook wel af in hoeverre die filmpjes echt authentiek zijn en het daadwerkelijk de eerste keer is dat ze het liedje horen, dat heb ik al jaren. Maar he, aandacht is aandacht
Bij de meesten kan je het wel zien of de reactie echt is. Zag gister die Belg met het blauwe haar en die zong bij de eerste zin al een woord mee op de goede plek haha. Dan weet je iig dat het niet de eerste keer is dat ze het horen. Al zal dat in België ook lastig te ontwijken zijn geweest..quote:Op maandag 4 maart 2024 09:26 schreef TheVulture het volgende:
En ook instant al die mensen in de video herkennen. Sorry hoor, maar ik denk niet dat je Rene Froger herkent tijdens je "first listen"quote:Op maandag 4 maart 2024 09:36 schreef Greys het volgende:
[..]
Bij de meesten kan je het wel zien of de reactie echt is. Zag gister die Belg met het blauwe haar en die zong bij de eerste zin al een woord mee op de goede plek haha. Dan weet je iig dat het niet de eerste keer is dat ze het horen. Al zal dat in België ook lastig te ontwijken zijn geweest..
Deze video is echt héél leuk.quote:Op maandag 4 maart 2024 01:38 schreef Fleischmeister het volgende:
ik accepteer de cookies.BRITISH GUY REACTS TO THE NETHERLAND?S ENTRY FOR EUROVISION 2024 | JOOST KLEIN - EUROPAPA (video)
Die televote gaan we gewoon winnen
Juiced Klein.quote:Op maandag 4 maart 2024 10:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Deze video is echt héél leuk.
En die hoort/ziet het duidelijk wel voor het eerst.
quote:
Ontzettend storend, genant.quote:Op maandag 4 maart 2024 14:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik voel me een beetje lullig maar ik vind het dus vrij storend dat iedereen over elkaar heen buitelt om bij verschillende reactievideos het verhaal over zijn ouders te vertellen. Sommige hebben ook gewoon copy en paste gedaan bij verschillende videos.
quote:Op maandag 4 maart 2024 14:59 schreef ETA het volgende:
bij de bookies stijgt hij ook hard, 5 dagen geleden stond hij nog 21e, maar inmiddels gestegen naar de 7e plek.
Same. Ze F5-en volgens mij constant tot er een nieuwe video is en hup plak.quote:Op maandag 4 maart 2024 14:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik voel me een beetje lullig maar ik vind het dus vrij storend dat iedereen over elkaar heen buitelt om bij verschillende reactievideos het verhaal over zijn ouders te vertellen. Sommige hebben ook gewoon copy en paste gedaan bij verschillende videos.
Reaction vids is big business met minimale effort, dus als er ineens een lief pianootje klinkt, dan moet het gezicht betrekken en moet er gezegd 'dat dit binnenkomt'. De helft van reaction vids kijkt het ook ongetwijfeld voor de tweede keer zodat men weet wat men moet zeggen e.d. en op welke momenten je moet stoppen.quote:Op maandag 4 maart 2024 01:44 schreef Za het volgende:
Dit zijn toffe filmpjes, al weten velen natuurlijk precies wat er van ze verwacht wordt.
Ik ben het ZO met haar analyse eens. En ik ben blij dat iemand vanuit het buitenland dit onder woorden brengt.quote:Op maandag 4 maart 2024 16:51 schreef Dave het volgende:
ik accepteer de cookies.WHY NETHERLANDS MIGHT WIN EUROVISION 2024!! Joost Klein - "Europapa" Prediction 2024 (video)
Misschien heb ik te veel horror gezien, maar ik verwachtte elk moment een geest de deur door komen o.i.d.quote:Op maandag 4 maart 2024 06:50 schreef Nashipeer het volgende:
ik accepteer de cookies.THE NETHERLANDS EUROVISION 2024: Joost Klein - Europapa (video)
Nee zie mijn post op de vorige pagina, ik heb daar vrijwel exact hetzelfde gepost als jij.quote:
Ik ben ook zeker dat ze het van tevoren bekijken, hun reactie plannen, overmatig enthousiast doen, alles voor de views van vnl de Nederlanders.quote:Op maandag 4 maart 2024 15:25 schreef Knipoogje het volgende:
Reaction vids is big business met minimale effort, dus als er ineens een lief pianootje klinkt, dan moet het gezicht betrekken en moet er gezegd 'dat dit binnenkomt'. De helft van reaction vids kijkt het ook ongetwijfeld voor de tweede keer zodat men weet wat men moet zeggen e.d. en op welke momenten je moet stoppen.
Gemiddelde was dacht ik 10.000-20.000 dollar voor 1 miljoen views op een video (het maakt ook uit welke leeftijden kijken en welke categorie de video is, hoelang de video is). 50.000 views kan dus zo 500-1000 dollar opleveren voor de maker.quote:Op maandag 4 maart 2024 17:49 schreef Za het volgende:
[..]
Ik ben ook zeker dat ze het van tevoren bekijken, hun reactie plannen, overmatig enthousiast doen, alles voor de views van vnl de Nederlanders.
Een revieuwtje over Joost geeft zomaar 50.000 views, dat is de moeite.
Sommigen zijn zelfs gewoon Nederlanders, je hoort het door hun Engels heen.
Wat een circus eigenlijk.
Oh, Daniela. Iemand houdt de camera vast en is ondertussen aan het appen. Verder leest ze “onopvallend” van een autocue (scherm) allerlei statistieken voor .quote:Op maandag 4 maart 2024 17:30 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Misschien heb ik te veel horror gezien, maar ik verwachtte elk moment een geest de deur door komen o.i.d.
Ze zucht ook zo lekker! En dan dat kuchje van degene die het opneemt. Het is elk jaar uitkijken naar haar videoquote:Op maandag 4 maart 2024 18:03 schreef Dave het volgende:
[..]
Oh, Daniela. Iemand houdt de camera vast en is ondertussen aan het appen. Verder leest ze “onopvallend” van een autocue (scherm) allerlei statistieken voor .
Ai, nu heb ik spijt dat ik geen 1000 euro op een top-5 notering heb gezetquote:Op maandag 4 maart 2024 14:59 schreef ETA het volgende:
bij de bookies stijgt hij ook hard, 5 dagen geleden stond hij nog 21e, maar inmiddels gestegen naar de 7e plek.
Groot fan van deze gastquote:Op vrijdag 1 maart 2024 21:32 schreef Zigsky het volgende:
ik accepteer de cookies.Joost Klein - Europapa | Netherlands ?? | Official Music Video | Eurovision 2024 REACTION! (video)
Deze Ier, (wie niet echt klinkt als een Ier, maar eerder als een Amerikaan of gewoon goed Engels spreekt als 2e taal)quote:Op maandag 4 maart 2024 19:26 schreef Dave het volgende:
ik accepteer de cookies.??Joost Klein - Europapa - Eurovision 2024 - IRISH REACTION (video)
“Manufactured by the EU”
“No fish and chips refers to Brexit”
En ander moois.
Dit vindt ik een van de betere comments, de beide dames zijn een van de weinige, wie al luisterd het nummer gewoon snappen.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 19:51 schreef Momo het volgende:
ik accepteer de cookies.Joost Klein - Europapa | Netherlands Official Music Video ?? | Eurovision 2024 REACTION (video)
quote:Op maandag 4 maart 2024 23:49 schreef grazz het volgende:
Finse reactieom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.Reagoidaan Europapa - ?? Alankomaat Euroviisut 2024 (video)
hardop gelachen bij het gabberdeel![]()
Externe inhoud
(werkt de knop hierboven niet? gooi dan de cookies in je browser weg. Daarna werkt het wel)Hahaha die kop van hem. Schitterend.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 11:39 schreef Dave het volgende:
ik accepteer de cookies.reageren op europapa van Joost klein (video)
Deze Belg kent maar één gezichtsuitdrukking en vindt 't maar niks, liedje niet, dansje niet, en volgens hem gaan we zeker en vast niet winnen.
Ik zie eigenlijk alleen Britten negatief reageren. Maar ik denk dat we wel mogen zeggen dat die een speciaal talent hebben voor er totaal naast te zitten over Europa in het algemeen en ESF in het bijzonder.quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:41 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik zie bijna alleen maar negatieve reacties uit t buitenland tbh. Van boring tot shameful
Ik ben wel benieuwd wat Graham Norton ervan vindtquote:Op dinsdag 5 maart 2024 20:22 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik zie eigenlijk alleen Britten negatief reageren. Maar ik denk dat we wel mogen zeggen dat die een speciaal talent hebben voor er totaal naast te zitten over Europa in het algemeen en ESF in het bijzonder.
Britten leven wel echt in hun eigen wereldje. Ik denk dat Australië nog meer "Europees" is dan de UK.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 20:22 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik zie eigenlijk alleen Britten negatief reageren. Maar ik denk dat we wel mogen zeggen dat die een speciaal talent hebben voor er totaal naast te zitten over Europa in het algemeen en ESF in het bijzonder.
Ik moet altijd denken aan wat mijn leraar Engels ooit vertelde over een krantenkop ooit in een krant: Thick Fog in the Channel, the continent is isolated.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 20:34 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Britten leven wel echt in hun eigen wereldje. Ik denk dat Australië nog meer "Europees" is dan de UK.
Die is deel van het probleem; Eurovisie is voor nagenoeg alle deelnemers doodserieus. Niet een soort circus waar winnen eigenlijk een ramp is omdat niemand zich kan veroorloven het te organiseren. Het soort reactie dat Norton geeft is alleen maar reageren met de buik en zonder te denken over wat dingen zijn.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 20:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd wat Graham Norton ervan vindt
Limburg is nog net geen buitenland, toch?quote:Op woensdag 6 maart 2024 09:22 schreef GeorgeM het volgende:
ik accepteer de cookies.GOTH REACTS to Joost Klein EUROPAPA (Eurovision Song Contest 2024) (video)
Ik had te laat door dat het een Nederlander is. Zijn accent klinkt niet Nederlands vind ik.quote:Op woensdag 6 maart 2024 09:40 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Limburg is nog net geen buitenland, toch?
Wel een leuke reactie, ik denk dat er meer metalheads zijn die dit stiekem een hele leuke inzending gaan vinden.
https://www.reddit.com/r/(...)irst_time_today_and/quote:Listened to Europapa for the first time today and somehow it hits something deep in me I didn't expected
Just want to write my thoughts down. My life is pretty messy recently. I'm stressed due to many problems. For years it feels like I lost my true self and I'm missing the feeling of having a true home. Especially the last days were hard. But this song touches something inside me. I don't know what it is, maybe hope or the feeling I'm not alone anymore because we europeans stick together although the whole world is burning down in chaos. That's also a reason I love watching Eurovision in general. It feels like we are a big family in which nobody has to be alone. All this sounds like a bad clichee but this song feels like my mind can heal step by step. I don't feel weak while listening to Europapa, I just feel free. It seems to me that I needed this song to find a will to keep going on.
Een Nederlander.quote:Op woensdag 6 maart 2024 11:06 schreef Nashipeer het volgende:
Ik vond dit wel een mooie post op Reddit:
[..]
https://www.reddit.com/r/(...)irst_time_today_and/
Ik maak op dat hij in de states verblijft, maar zinsopbouw is wel Nederlands: Now that i live alone me and my dad..... (vanaf moment ik op mijzelf ben gaan wonen).quote:Op woensdag 6 maart 2024 09:47 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Ik had te laat door dat het een Nederlander is. Zijn accent klinkt niet Nederlands vind ik.
Hij heeft een Limburgs accent in het Engels. Zijn Engels is verder wel goed hoor, maar ik hoorde meteen dat het een Nederlander was.quote:Op woensdag 6 maart 2024 15:19 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ik maak op dat hij in de states verblijft, maar zinsopbouw is wel Nederlands: Now that i live alone me and my dad..... (vanaf moment ik op mijzelf ben gaan wonen).
quote:Op woensdag 6 maart 2024 16:29 schreef egeltje1985 het volgende:
https://youtube.com/shorts/c4iPDX1VLNU?si=RgcW1jcmsxRcDZbL
Valt dit ook onder buitenlandse reactie?
quote:Op maandag 4 maart 2024 19:26 schreef Dave het volgende:
ik accepteer de cookies.??Joost Klein - Europapa - Eurovision 2024 - IRISH REACTION (video)
“Manufactured by the EU”
“No fish and chips refers to Brexit”
En ander moois.
Externe inhoud
(werkt de knop hierboven niet? gooi dan de cookies in je browser weg. Daarna werkt het wel)Hé! Heeft hij een video met de lange outro? Of speelt hij die die outro er na extra af? Wordt waarschijnlijk duidelijk als ik de reactie op YT ga kijken.quote:
Er is geen video met lang outro. Voor het ESF gebruikt hij het korte outro. Het lange outro is alleen beschikbaar via de streamingdiensten. Als aparte track.quote:Op donderdag 7 maart 2024 08:41 schreef Rebel- het volgende:
[..]
Hé! Heeft hij een video met de lange outro? Of speelt hij die die outro er na extra af? Wordt waarschijnlijk duidelijk als ik de reactie op YT ga kijken.
Ben ik ook benieuwd naar. Wat is dat voor versie?quote:Op donderdag 7 maart 2024 08:41 schreef Rebel- het volgende:
[..]
Hé! Heeft hij een video met de lange outro? Of speelt hij die die outro er na extra af? Wordt waarschijnlijk duidelijk als ik de reactie op YT ga kijken.
Hij heeft hem ook meteen los geupload naar YouTube:quote:Op donderdag 7 maart 2024 10:28 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Er is geen video met lang outro. Voor het ESF gebruikt hij het korte outro. Het lange outro is alleen beschikbaar via de streamingdiensten. Als aparte track.
Inderdaad, wauw!quote:Op donderdag 7 maart 2024 11:18 schreef Lt.Bookman het volgende:
Ik vind de laatste echt de overtreffende trap. Jammer dat het niet kan op het ESC.
Mooi dat hij de goede productie aanhaalt. Het klinkt echt inderdaad super goed.quote:Op donderdag 7 maart 2024 15:51 schreef Dave het volgende:
ik accepteer de cookies.REACTING TO JOOST KLEIN - EUROPAPA | NETHERLANDS EUROVISION 2024 (video)
SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat valt niet mee.quote:Op donderdag 7 maart 2024 18:14 schreef Momo het volgende:
Een andere manier van songfestival soort van simuleren. Aantal Eurovision YouTubers geven een score aan de nummers toe nu toe als een soort jury en de kijkers van die kanalen als de Televote op het songfestivalom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.Eurovision 2024: YOUR VOTING (TOP 30) [NEW??] (video)SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eurovisie fans zijn natuurlijk wel weer een ander publiek dan de gemiddelde kijker straks. Dit zijn de mensen die alle nummers aantal keren hebben gehoord, naar de nationale selectie shows hebben gekeken, verhaal rond de artiesten kennen etc. En Eurovisie fans hebben altijd wel een voorkeur voor pop inzendingen, uptempo en vrouwen. Oostenrijk en Italië voldoen daar beide aan.quote:
Ja ben daar wel benieuwd naar.quote:Op donderdag 7 maart 2024 18:32 schreef blackswangreen het volgende:
Oostenrijk is typisch het soort kitsch waar de Eurofans voor gaan maar het grote publiek iets minder. Ik zou aan die fanpolls inderdaad niet teveel waarde hechten, zeker niet voor een nummer als Europapa, waar volgens mij het tegenovergestelde voor geldt als voor Oostenrijk. Je leest veel reacties van Eurofans die het zelf niet zo'n goed nummer vinden, maar de mensen in hun omgeving wel.
De Eurojury wordt ook een drama, dat kan ik nu alvast voorspellen
Externe inhoud
(werkt de knop hierboven niet? gooi dan de cookies in je browser weg. Daarna werkt het wel)Prachtig, hoe dit vrolijke lied zoveel emotie losmaakt. Huilen kan ook fijn zijn soms.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 12:01 schreef GeorgeM het volgende:
ik accepteer de cookies.??Eurovision 2024 Reaction - Netherlands ??- Joost Klein - Europapa (video)
Externe inhoud
(werkt de knop hierboven niet? gooi dan de cookies in je browser weg. Daarna werkt het wel)Iek hou van jouquote:Op vrijdag 8 maart 2024 13:57 schreef Momo het volgende:
[ x ]om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.Melodifestivalen 2024 Finalists React to Eurovision 2024 (video)
Medina en Marcus&Martinus gaan los op Europapa (de kandidaten voor de Zweede nationale finale)
Heerlijk ditquote:Op vrijdag 8 maart 2024 15:35 schreef Dave het volgende:
ik accepteer de cookies.JOOST KLEIN - EUROPAPA REACTION ?? Netherlands Eurovision 2024 (video)
Hahah, ik herkende deze gasten meteen aan de thumbnail want ik kijk wel eens vaker reaction video’s van ze, dus dit vind ik best bijzonder,quote:Op donderdag 7 maart 2024 20:37 schreef GeorgeM het volgende:
ik accepteer de cookies.TRE-TV REACTS TO - Joost Klein - Europapa | Netherlands ?? | Official Music Video | Eurovision 2024 (video)
Prachtige reactie en spot on, wtt betreft dit Nummer en Nederland echt trouw blijft aanzich zelf.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 13:15 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Prachtig, hoe dit vrolijke lied zoveel emotie losmaakt. Huilen kan ook fijn zijn soms.
Wat een rustig jongen. Leuk om eens een ingetogen reactie te zien.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 20:26 schreef grazz het volgende:
ik accepteer de cookies.ESC 2024 REACTION: JOOST KLEIN- EUROPAPA /THE NETHERLANDS (video)
Blijft bijzonder hoe sommige mensen naar muziek luisteren. Met één oortje in en er doorheen lullen. Maar goed, ze vinden het leuk, dus no complaintsquote:Op vrijdag 8 maart 2024 15:35 schreef Dave het volgende:
ik accepteer de cookies.JOOST KLEIN - EUROPAPA REACTION ?? Netherlands Eurovision 2024 (video)
Volgens mij hebben ze er al een paar achter de kiezen.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 23:01 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Blijft bijzonder hoe sommige mensen naar muziek luisteren. Met één oortje in en er doorheen lullen. Maar goed, ze vinden het leuk, dus no complaints
En ook 'klinkt heel erg als die Dutch artist die ik zo leuk vind, Joost'.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 23:12 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze er al een paar achter de kiezen.
En ook steeds whyayayayaaay van Trijntje zingen
Erg leuk dezequote:Op maandag 11 maart 2024 12:25 schreef LaCatastrophe het volgende:
ik accepteer de cookies.NETHERLANDS EUROVISION 2024 - REACTING TO ?EUROPAPA? BY JOOST KLEIN (I?M IN LOVE) (video)
Deze vond ik leuk om te zien.
Deze vond ik ook erg leuk!quote:Op maandag 11 maart 2024 17:16 schreef Aadrianus het volgende:
ik accepteer de cookies.American Reacts to Joost Klein "Europapa" ?? Official Music Video | Netherlands EuroVision 2024! (video)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop