Klopt inderdaad.quote:Op woensdag 28 februari 2024 21:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zowel BBB als NSC hebben hun wortels in het CDA hè? Ik wijs er maar even op.
Ook Joost Eerdmans niet te vergetenquote:Op woensdag 28 februari 2024 21:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja en hebben zich de laatste jaren sterk afgezet tegen datzelfde CDA, dat ze in het afgelopen debat en deze week opnieuw liepen te smeken om dan alsjeblieft toch verantwoordelijkheid te nemen en samen met de SGP mee te doen in bv een breed extraparlementair kabinet (aldus Omtzigt) of een meerderheidskabinet (aldus Vd Plas). Gênant.quote:Op woensdag 28 februari 2024 21:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)t-herhaalt-niet-meerquote:NSC-leider Pieter Omtzigt herhaalt na zijn gesprek met informateur Kim Putters en BBB-leider Caroline van der Plas niet in een meer- of minderheidskabinet met de PVV te willen. Wel zegt hij opnieuw een kabinet te kunnen gedogen.
Dat gaat dus niet, je hebt altijd de VVD nodig. PVV, VVD, BBB, FvD, SGP, JA21 hebben namelijk al 75 zetels en dus is er altijd minstens 1 van hen nodig. En dan negeer ik CDA nog even, die zullen ook niet met PvdD en SP willen. Om nog niet te spreken over de onwaarschijnlijkheid dat Denk mee gaat regeren.quote:Op donderdag 29 februari 2024 07:58 schreef Pleun2011 het volgende:
Na veel omwegen en verlies van tijd zal er wel iets in elkaar worden geknutseld met NSC, D'66 en PvdA/ GL, en nog wat partijtjes. Een constructie over rechts zie ik niet gebeuren, in welke vorm dan ook. Nieuwe verkiezingen wil men niet dus dan houd je centrumlinks over als optie.
Ik zie de PVV echt geen 10 bewindspersonen leveren. Ik denk dat uiteindelijk minstens een deel van de bewindspersonen er op persoonlijke titel zitten en dan heb je dus een extraparlementaire variant. Wel met steun van de 4 partijen, waarbij NSC sowieso helemaal geen ministers levert.quote:Op donderdag 29 februari 2024 09:31 schreef Hexagon het volgende:
Het wordt denk ik gewoon het minderheidsgedoogkabinet wat Pieter wil.
Ik denk dat er wel tien bijna gepensioneerde avonturiers te vinden zijn die het "allemaal wel eens even anders gaan doen" om namens de PVV in vak K te gaan zitten.quote:Op donderdag 29 februari 2024 09:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zie de PVV echt geen 10 bewindspersonen leveren. Ik denk dat uiteindelijk minstens een deel van de bewindspersonen er op persoonlijke titel zitten en dan heb je dus een extraparlementaire variant. Wel met steun van de 4 partijen, waarbij NSC sowieso helemaal geen ministers levert.
Dat kost een jaar om te bouwen, en een week om het weer in te laten storten.quote:Op donderdag 29 februari 2024 09:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zie de PVV echt geen 10 bewindspersonen leveren. Ik denk dat uiteindelijk minstens een deel van de bewindspersonen er op persoonlijke titel zitten en dan heb je dus een extraparlementaire variant. Wel met steun van de 4 partijen, waarbij NSC sowieso helemaal geen ministers levert.
Als NSC niet mee doet is 10 nog te weinig, trouwens. Gemiddeld heeft een kabinet ongeveer 25 bewindspersonen. Met PVV-VVD-BBB zou je aan 11-9-5 of 12-9-4 komen oid.quote:Op donderdag 29 februari 2024 09:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat er wel tien bijna gepensioneerde avonturiers te vinden zijn die het "allemaal wel eens even anders gaan doen" om namens de PVV in vak K te gaan zitten.
Niet dat je dan kwaliteit hebt, maar dat is ook niet een kernwaarde van populisme.
Nouja dan is het aan de rest van de partijen de taak te stellen dat dat vooral het probleem van Geert zelf is en dan flink gaan drammen dat hij eens moet gaan leveren qua bewindspersonen.quote:Op donderdag 29 februari 2024 09:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als NSC niet mee doet is 10 nog te weinig, trouwens. Gemiddeld heeft een kabinet ongeveer 25 bewindspersonen. Met PVV-VVD-BBB zou je aan 11-9-5 of 12-9-4 komen oid.
Ik denk echt niet dat de PVV er zo veel kan vinden die volgens Wilders ook betrouwbaar zijn. Hij wil ook geen LPF toestanden. Als je PVV bewindspersonen hebt zijn die net zo veel het gezicht van de PVV als Wilders zelf. Als die mensen er dus een LPF achtige puinhoop van maken, weet Wilders ook dat het risico vrij groot is dat hij maar 6-8 zetels over gaat houden. Nu een jaar geleden haalde hij immers ook maar 4 zetels in de Eerste Kamer, groot is zijn basis aan kiezers dus niet.
Het is net zo veel het probleem van de andere partijen die dit kabinet willen, natuurlijk. Sterker: zonder dit probleem hadden ze denk ik al bijna een regeerakkoord gehad.quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja dan is het aan de rest van de partijen de taak te stellen dat dat vooral het probleem van Geert zelf is en dan flink gaan drammen dat hij eens moet gaan leveren qua bewindspersonen.
Pieter doet niet lastig. Omtzigt komt een verkiezingsbelofte (ik stap niet in een kabinet met de PVV, dat was een harde belofte) na.quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:54 schreef TAmaru het volgende:
Ik vind het echt dieptriest dat er nu al drie maanden wordt gesteggeld bij het formeren van een kabinet. Nederland heeft deze tijd gewoon niet. Er moet gewoon nú een kabinet komen en dat kan ook, als Pieter niet zo lastig zou doen. Pieter is gewoon een lastpak. Ze hadden al die tijd keihard gelijk over hem.
Het land valt niet om hoor. Die tijd ben je met deze uitslag toch wel kwijt, met of zonder kabinet. Met kabinet is de finish dan weer wel in zicht, maar of dat soelaas gaat bieden...quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:54 schreef TAmaru het volgende:
Ik vind het echt dieptriest dat er nu al drie maanden wordt gesteggeld bij het formeren van een kabinet. Nederland heeft deze tijd gewoon niet. Er moet gewoon nú een kabinet komen
En steeds maar blaten over zijn proefballon. Laat hem ballen krijgen en met Timmermans gaan praten. Het is niet alleen maar of PVV of experimenteel kabinet.quote:Op donderdag 29 februari 2024 11:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Pieter doet niet lastig. Omtzigt komt een verkiezingsbelofte (ik stap niet in een kabinet met de PVV, dat was een harde belofte) na.
Dat is blijkbaar wat het volk wil door op partijen te stemmen die allerlei onzin verkopen.quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:54 schreef TAmaru het volgende:
Ik vind het echt dieptriest dat er nu al drie maanden wordt gesteggeld bij het formeren van een kabinet. Nederland heeft deze tijd gewoon niet. Er moet gewoon nú een kabinet komen en dat kan ook, als Pieter niet zo lastig zou doen. Pieter is gewoon een lastpak. Ze hadden al die tijd keihard gelijk over hem.
Ik denk zelfs dat het demissionaire kabinet meer gaat leveren dan dat rechtse droomkabinet.quote:Op donderdag 29 februari 2024 11:05 schreef nostra het volgende:
[..]
Het land valt niet om hoor. Die tijd ben je met deze uitslag toch wel kwijt, met of zonder kabinet. Met kabinet is de finish dan weer wel in zicht, maar of dat soelaas gaat bieden...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |