Oh ja absoluut. Ik denk inderdaad dat je met een beetje kennis van zaken best veel leuke dingen kunt doen. Alleen uit eten gaan blijft een beetje ingewikkeld.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 21:46 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ja, zeker als je echt vlees (en de smaak en textuur ervan) gewend bent en daar ook van houdt, dan kan vegan eten best wel een uitdaging zijn. De meeste vegan vleesvervangers zullen dan ook niet echt voldoen, omdat ze het toch allemaal net niet zijn.
Zelf vind ik de meeste vervangers goed genoeg (daarbij is het wel fijn dat ze er steeds vaker vitamine b12 in stoppen, dat is wel iets om op te letten dat je geen tekort opbouwt als je volledig plantaardig gaat)
Ja, al komen er wel steeds meer restaurants die daar echt wat meer oog voor krijgen.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 21:49 schreef Strani het volgende:
[..]
Oh ja absoluut. Ik denk inderdaad dat je met een beetje kennis van zaken best veel leuke dingen kunt doen. Alleen uit eten gaan blijft een beetje ingewikkeld.
Ik vind het toch wel leuk om een keer of twee per maand buiten de deur te eten maar niks al te geks hoor. Maar inderdaad, mijn moeder neemt bijvoorbeeld haar eigen 'vegan kaas' mee als ze naar haar favoriete pizzarestaurant gaat.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 22:04 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ja, al komen er wel steeds meer restaurants die daar echt wat meer oog voor krijgen.
Veel keus is er alleen helaas vaak nog steeds niet, maar het is niet meer zo dat je bent aangewezen op de side salad als hoofdgerecht zeg maar.![]()
Daarbij ga ikzelf al niet zo heel vaak uit eten, dus hopelijk staat het er intussen nog beter voor.
Zo principieel ben ik dan weer niet. Als ik thuis pizza maak doe ik het ook wel vaak met vegan kaas, maar als ik met vrienden of zo ergens een pizza ga eten dan doe ik dat gewoon met een 'f*** it, vanavond even niet' gedachte en ga ik gewoon meteen lekker voor een vispizza of zo.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 22:11 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik vind het toch wel leuk om een keer of twee per maand buiten de deur te eten maar niks al te geks hoor. Maar inderdaad, mijn moeder neemt bijvoorbeeld haar eigen 'vegan kaas' mee als ze naar haar favoriete pizzarestaurant gaat.
Snap ikquote:Op zaterdag 24 februari 2024 22:28 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Zo principieel ben ik dan weer niet. Als ik thuis pizza maak doe ik het ook wel vaak met vegan kaas, maar als ik met vrienden of zo ergens een pizza ga eten dan doe ik dat gewoon met een 'f*** it, vanavond even niet' gedachte en ga ik gewoon meteen lekker voor een vispizza of zo.
Gelukkig maar, dat laatste.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 22:29 schreef Strani het volgende:
[..]
Snap ikNee zij is er echt heel strict in tegenwoordig. Alleen gelukkig geeft ze haar dieren wel normaal voedsel
quote:Op zaterdag 24 februari 2024 21:14 schreef Strani het volgende:
@:NailqueenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 24 februari 2024 23:44 schreef NailQueen het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn dat het leuk was!quote:Op zaterdag 24 februari 2024 23:50 schreef NailQueen het volgende:
Hier ben ik dus de hele week zenuwachtig voor geweest
Zoiets doe ik tegenwoordig ook (niet vegan dan maar vega). Thuis kook ik niet vaak iets met vlees, maar als ik ergens eet dan kies ik gewoon waar ik zin in heb. Bevalt prima en zo minder je toch wat.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 22:28 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Zo principieel ben ik dan weer niet. Als ik thuis pizza maak doe ik het ook wel vaak met vegan kaas, maar als ik met vrienden of zo ergens een pizza ga eten dan doe ik dat gewoon met een 'f*** it, vanavond even niet' gedachte en ga ik gewoon meteen lekker voor een vispizza of zo.
Ik vind vlees en vis beide wel echt lekker, dus dat was in het begin wel een lastige stap. Nu deed ik grotendeels vega al best wel lang, dus de stap naar grotendeels vegan was daardoor al niet zo groot meer (inb4 nee, is maar 1 letterquote:Op zondag 25 februari 2024 09:50 schreef Em31 het volgende:
[..]
Zoiets doe ik tegenwoordig ook (niet vegan dan maar vega). Thuis kook ik niet vaak iets met vlees, maar als ik ergens eet dan kies ik gewoon waar ik zin in heb. Bevalt prima en zo minder je toch wat.
(Moet wel eerlijk zeggen dat ik veel vlees niet zo lekker vind dus dan is het ook wel makkelijker)
Ik heb er respect voor als iemand dat doet. Ik zie het mezelf niet zo snel doen. Wel mínder vlees maar niet grotendeels uitsluiten want daarvoor vind ik het toch echt veel te lekker en ook wel essentiëel in de meeste maaltijdenquote:Op zondag 25 februari 2024 11:54 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik vind vlees en vis beide wel echt lekker, dus dat was in het begin wel een lastige stap. Nu deed ik grotendeels vega al best wel lang, dus de stap naar grotendeels vegan was daardoor al niet zo groot meer (inb4 nee, is maar 1 letter).
Nu is het eigenlijk alleen af en toe wat vis in het weekend en vlees is iets voor feestdagen en mijn verjaardag (waarbij het op die paar dagen dan ook wel meteen extra lekker is), De rest van de dagen zijn volledig plantaardig, waarbij ik eigenlijk alleen oude kaas wel een beetje mis. Vooral als iemand naast je een broodje kaas zit te eten, dan ruikt dat toch wel erg lekker.
Als je het echt heel lekker vindt ik meteen helemaal vegan wel knap ja.quote:Op zondag 25 februari 2024 11:54 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik vind vlees en vis beide wel echt lekker, dus dat was in het begin wel een lastige stap. Nu deed ik grotendeels vega al best wel lang, dus de stap naar grotendeels vegan was daardoor al niet zo groot meer (inb4 nee, is maar 1 letter).
Nu is het eigenlijk alleen af en toe wat vis in het weekend en vlees is iets voor feestdagen en mijn verjaardag (waarbij het op die paar dagen dan ook wel meteen extra lekker is), De rest van de dagen zijn volledig plantaardig, waarbij ik eigenlijk alleen oude kaas wel een beetje mis. Vooral als iemand naast je een broodje kaas zit te eten, dan ruikt dat toch wel erg lekker.
Ik zou vis nog minder kunnen missen dan vlees, ik moet er niet aan denken nooit meer een lekkere haring met uitjes te mogen of zo.quote:Op zondag 25 februari 2024 11:59 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik heb er respect voor als iemand dat doet. Ik zie het mezelf niet zo snel doen. Wel mínder vlees maar niet grotendeels uitsluiten want daarvoor vind ik het toch echt veel te lekker en ook wel essentiëel in de meeste maaltijdenVis eet ik dan weer bijna niet. Verdere zeevruchten ook niet.
Wat ik wel als regel heb dat als ik een vleesproduct per ongeluk laat bederven ik dat product dan een tijdje niet van mezelf mag kopen.
Geen kaas meer is wel echt nog een geestelijk ding voor mij, ik at het niet eens zo vaak maar nu ik het niet meer eet ga ik het ineens wel missen af en toe.quote:Op zondag 25 februari 2024 12:13 schreef Em31 het volgende:
[..]
Als je het echt heel lekker vindt ik meteen helemaal vegan wel knap ja.
Er zijn gelukkig toch best veel gerechten waar je vlees eigenlijk niet echt mist, zoals @:Agnesgru ook zegt. Het valt me in ieder geval mee. Al zou ik kaas, room, etc. wel snel missen.
Maar oude kaas (of brokkel kaas) is echt wel heel lekkerquote:Op zondag 25 februari 2024 11:54 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |