Enkele sites waar weermodellen zijn te vinden:quote:Al duizenden jaren proberen mensen verwachtingen te maken over aankomende weersomstandigheden, door te kijken naar wolkenformaties, de zon of de reactie van dieren en planten. Maar anno 2007 kan iedereen via het world wide web aan digitale informatie komen over voorspellingen van internationale weermodellen. De belangrijkste zijn het Europese ECMWF en het Amerikaanse GFS (T850, T2M, Wetterzentrale kaarten). Maar ook op de sites van het KNMI en Meteo Consult zijn uiteraard voorspellingen te vinden.
WKN / Voorspellingstopic: Wie is hier de weerkundige? [kepler]
Dit topic wordt ook gebruikt voor de volgende vrijdag. Elke zondag om 23.59 uur is dan altijd de deadline om het weer van de volgende vrijdag te voorspellen.quote:1 Min. temp (graden C):
2 Max. temp (graden C):
3 Neerslag (mm):
4 Zon (uren):
5 Windsnelheid (m/s):
6 Windrichting (graden):
7 Luchtdruk (hPa):
Je hebt geluk, 1hpa minder en die plek was van mij geweestquote:Op zondag 25 februari 2024 16:43 schreef aloa het volgende:
1e plek![]()
Ik twijfelde ook nog over die luchtdruk
Nooit naar users kijken is ook een optie hequote:
Het was mijn tijdelijke schatting die permanent is geworden omdat ik in slaap gedonderd was na het avondeten vorige weekquote:Op zondag 25 februari 2024 17:28 schreef SpeedyGJ het volgende:
Nooit naar users kijken is ook een optie he
Maar omdat je dat hebt gedaan deed je toch mee!quote:Op zondag 25 februari 2024 17:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het was mijn tijdelijke schatting die permanent is geworden omdat ik in slaap gedonderd was na het avondeten vorige week
Reactie terugquote:
Je hebt de neerslag helemaal goed hequote:
YESSSSSSSSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! NA AL DIE SLECHTE SCORES HEB IK EINDELIJK DE EERSTE PLEKquote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:56 schreef SpeedyGJ het volgende:
Intro:
En we zijn weer aangekomen bij de 9de uitslag van dit jaar! Waar we dit keer een onverwachte winnaar hebben die tot 2x aan toe aan het juiste eind heeftWe zien ook dat de puntenaantal toch wel dicht bij elkaar liggen! Maar deze week komt er ook weer een kleine misser aan bod, wie dat zijn gaan we nu snel zien
![]()
Podiumplek:
Op de 1ste plek met 3.23 punten is geworden: @:Starhopper
Op de 2de plek met 3.50 punten is geworden: @:GarlandBriggs
Op de 3de plek met 3.78 punten is geworden: @:INViCTuS
Uitslag:
[ afbeelding ]
Gedeelde plek:
Deze week geen gedeelde plek.
Missers:
@:Aloa pakt deze kleine misser van de week, jij bent als enige net onder de 7 punten geëindigd!
Beste prestatie:
Temp max: @:SpeedyGJ
Temp min: @:Starhopper
Neerslag: @:Nattekat
Zon uren: @:GarlandBriggs / @:Nattekat
Gem wind: @:Starhopper
Windrichting: 5 users
Luchtdruk: @:INViCTuS
Omdat ik anders niet op de 1e plek zou staanquote:
quote:
Ik ben begonnen nadat ik de uitslag heb geplaatst, alles daarvoor telt helaas nietquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doe mee met het voorspellen van het weer!
Weekvoorspelling -- Week 1
Maandvoorspelling februari.
Jaarvoorspelling 2024 --- Jaarvoorspelling 2025!
Vast welquote:Op zaterdag 2 maart 2024 18:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Omdat ik anders niet op de 1e plek zou staan
OKe effe wachten nog! Ik ga eerst alles goed natrekken... wat een kut dag **prive omstandigheden**quote:
Ja effe ingewikkelde zooitje sorryquote:
quote:Op zondag 3 maart 2024 00:08 schreef SpeedyGJ het volgende:
Oke nu is het echt klaar.
Starhopper als nog op 1!
GarlandBriggs 2!
Frutsel 3!
INViCTuS zakt een plek en valt buiten de top 3, de rest zakt ook 1 plek en omdat Butz0rs met de luchtdruk compleet verkeerd zat, staat hij nu laatste en stijgt Aloa 1 plek.
Ik zal de uitslag post aanpassen maar hier als nog de definitieve uitslag:
[ afbeelding ]
@:aloa / @:butz0rs / @:dick_laurent / @:Elan / @:Frutsel / @:GarlandBriggs / @:grimselman / @:Houtenbeen / @:INViCTuS / @:MissHobje / @:Nattekat / @:SpeedyGJ / @:Starhopper / @:Stephan5 / @:Dven / @:core2duo / @:summer2bird / @:kwiwi
Je hebt m'n compliment nog.quote:Op zondag 3 maart 2024 01:01 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Als mod vind ik dat ik deze uitslag terug moet zetten![]()
Dacht ik even nietquote:Op zondag 3 maart 2024 01:01 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Als mod vind ik dat ik deze uitslag terug moet zetten![]()
Ik wacht nog even de nieuwe run ECMWF afquote:Op zondag 3 maart 2024 18:05 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dacht ik even niet![]()
Nog een paar uur te gaan jongens
@:aloa / @:butz0rs / @:dick_laurent / @:Elan / @:grimselman / @:Houtenbeen / @:MissHobje / @:SpeedyGJ / @:Starhopper / @:Stephan5 / @:Dven / @:core2duo / @:summer2bird / @:kwiwi
Als het nu een grijze regenachtige koude dag wordt welquote:Op zondag 3 maart 2024 21:59 schreef Nattekat het volgende:
Ik verwacht hele slechte scores deze week
Voor de gein mee doen is altijd leuk! Ligt het niet dan sta je altijd vrij om je af te melden dus bij deze heb ik je uit de lijst gehaaldquote:Op maandag 4 maart 2024 15:49 schreef Elan het volgende:
Kan iemand me uitschrijven uit deze rubriek? Ik heb een keertje voor de gein meegegaan maar geen zin om elke keer mentions te ontvangen laat staan mee te doen.
Alvast bedankt.
Het valt op zich wel mee, maar vergeleken met de vorige weken is het gemiddelde dit keer wel wat hoger ja.quote:Op zondag 3 maart 2024 21:59 schreef Nattekat het volgende:
Ik verwacht hele slechte scores deze week
Kutwindquote:Op zaterdag 9 maart 2024 13:57 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Het valt op zich wel mee, maar vergeleken met de vorige weken is het gemiddelde dit keer wel wat hoger ja.
Straks de uitslag waar het verschil tussen nummer 1 / 2, 0.5 punten scheelttot zo!
Ja je deed het inderdaad heel goedquote:Op zaterdag 9 maart 2024 13:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kutwind
Ik domineerde op elk vlak behalve die kutwind
Das niet zo handig hequote:Op zondag 10 maart 2024 22:02 schreef Nattekat het volgende:
Ik weet nu waarom ik de wind zo hopeloos fout had vorige week
Zat naar de pluim van een stad in fucking Duitsland te kijken.
Ik ga vast verklappen dat jij de misser van de week gaat krijgenquote:Op zaterdag 9 maart 2024 12:31 schreef Frutsel het volgende:
1 Min. temp (graden C): 7.2
2 Max. temp (graden C): 17
3 Neerslag (mm): 0
4 Zon (uren): 7
5 Windsnelheid (m/s): 3.2
6 Windrichting (graden): ZZW
7 Luchtdruk (hPa): 1012
En nog was je beter dan moi.. en ik keek De Biltquote:Op zondag 10 maart 2024 22:02 schreef Nattekat het volgende:
Ik weet nu waarom ik de wind zo hopeloos fout had vorige week
Zat naar de pluim van een stad in fucking Duitsland te kijken.
Ja, die is wel mooi. Naar de verkeerde pluim kijken en toch winnenquote:Op vrijdag 15 maart 2024 14:46 schreef MissHobje het volgende:
[..]
En nog was je beter dan moi.. en ik keek De Bilt
Dat verwacht ik eigenlijk elke weekquote:Op vrijdag 15 maart 2024 13:21 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik ga vast verklappen dat jij de misser van de week gaat krijgen
Haha nou ik niet hoorquote:
Ik had toch de Duitse pluim weer moeten pakkenquote:Op vrijdag 15 maart 2024 22:44 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Haha nou ik niet hoor![]()
Ik weet wel dat het met de week slechter begint te worden als je het gemiddeld gaat bekijken, ook deze week heeft niemand echt een goeie score neergezet aan de hand van de voorlopige gegevensdus uitblinkers blijven deze week uit
Foutjequote:Op zaterdag 16 maart 2024 21:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wrijf het er nog even in dat ik er kneiterhard naast zat
Lekker bezigquote:Op zaterdag 16 maart 2024 21:27 schreef Starhopper het volgende:
Wtf weer eersteHoe dan
![]()
![]()
GEFELI IEDEREEN
quote:
Gwoon de beste, hèquote:Op zaterdag 16 maart 2024 21:27 schreef Starhopper het volgende:
Wtf weer eersteHoe dan
![]()
![]()
GEFELI IEDEREEN
De vrijdag is steeds meer bagger gewordenquote:Op vrijdag 15 maart 2024 14:56 schreef MissHobje het volgende:
voor ik het vergeet...![]()
wellicht pas ik nog wat aan.
Vrijdag 22 maart:
1 Min. temp (graden C): 7
2 Max. temp (graden C): 13
3 Neerslag (mm): 1,2
4 Zon (uren): 1
5 Windsnelheid (m/s): 3,1
6 Windrichting (graden): WZW
7 Luchtdruk (hPa): 1017
Luchtdruk aangepast![]()
Lekker zo laten, als je het nu had aangepast koste je het 5 punten en geloof me dat is het niet waard, zelfs als zou je alles gelijk hebben zou je de top 3 niet eens halen tenzij iedereen een potje van maakt 🤣quote:Op maandag 18 maart 2024 09:21 schreef Nattekat het volgende:
Haha, toch vergeten
Gewoon even wat tijdelijks invullen is toch wel een goede strategie. Zo even kijken of een verandering het strafpunt waard is.
Die podium plek komt volgende keerquote:Op zaterdag 23 maart 2024 11:17 schreef Stephan5 het volgende:
Matig, zeer matig.
Een Primusch onwaardig, Gelukkig dat Speedy strafpunten had.![]()
Klopt! Volgende week al!quote:Op zaterdag 23 maart 2024 21:40 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Die podium plek komt volgende keer
quote:Op zondag 24 maart 2024 16:39 schreef GarlandBriggs het volgende:
Goede vrijdag...
1 Min. temp (graden C): 6.9
2 Max. temp (graden C): 14.6
3 Neerslag (mm): 1,2
4 Zon (uren): 0
5 Windsnelheid (m/s): 38
7 Luchtdruk (hPa): 1000
3.8quote:5 Windsnelheid (m/s): 38
quote:
quote:
Zolang het op tijd is komt er geen strafpuntenquote:
quote:Op zaterdag 23 maart 2024 11:17 schreef Stephan5 het volgende:
Matig, zeer matig.
Een Primusch onwaardig, Gelukkig dat Speedy strafpunten had.![]()
quote:Op zaterdag 23 maart 2024 21:40 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Die podium plek komt volgende keer
Zou dit waar zijn? Ik ga nu de gegevens invullenquote:Op zondag 24 maart 2024 08:08 schreef Stephan5 het volgende:
[..]
Klopt! Volgende week al!![]()
Eerst vanavond de laatste run even bekijken.... maar wisselvallig ziet het er wel uit voor de nieuwe vrijdag...
Oe...cliffhangerquote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:03 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
[..]
[..]
Zou dit waar zijn? Ik ga nu de gegevens invullen
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doe mee met het voorspellen van het weer!
Weekvoorspelling -- Week 1
Maandvoorspelling februari.
Jaarvoorspelling 2024 --- Jaarvoorspelling 2025!
Het weerbericht op tv wist nog niet eens waar de grens tussen warm en koud zou komen bij het journaal van woensdagavondquote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
Deze week hebben we echt een dieptepunt bereikt, scores beginnen bij de 4
Dat vind ik niet erg hoor... hoe minder concurrenten, hoe beter.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:36 schreef GarlandBriggs het volgende:
Felicitaties voor de winnaar en de vermeldingswaardige plekken...maar man man man, wat ben ik uit vorm
Ik typte het tochquote:Op zaterdag 30 maart 2024 17:22 schreef Stephan5 het volgende:
Mogge!
De neerslag had mij zeker kunnen nekken.... terwijl de zonuren mij juist weer gered hebben, hoewel de luchtdruk ook prima was.
Hoe gek wil je het hebben, woehahahhaha.![]()
![]()
![]()
We hebben nog even, dus morgfen maar eens rustig bekijken.
aloaquote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:21 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik typte het toch! (dat lukte wel met mijn voorspelling ) gefeliciteerd!
Ook @:Aloha en @:Houtenbeen
Yeps wij hebben nog gelukquote:
Nou dat viel mee hoor.. ik had niets op de zonurenquote:Op zaterdag 6 april 2024 23:25 schreef Nattekat het volgende:
Maar goed, ik ging ook echt voor alles of niets. Iedereen speelde het veilig, daar had ik geen zin in
Dat zijn 4 strafpunten.quote:Op maandag 8 april 2024 08:25 schreef dick_laurent het volgende:
1 Min. temp (graden C): 10.9
2 Max. temp (graden C): 18
4 Zon (uren): 4
5 Windsnelheid (m/s): 3.6
6 Windrichting (graden): ZW
7 Luchtdruk (hPa): 1025
Oeps vergeten gisterenNaja voor de sportiviteit dan nog, met strafpunten eindig ik ws toch wel onderaan
Aan de ene kant wil ik je heel graag door laten want je bent er elke week bij, maar aan de andere kant ben je wel 12min te laat met het doorsturen van je lijst, eind tijd is vastgesteld op 11:59.quote:Op maandag 15 april 2024 12:12 schreef Frutsel het volgende:
Ik zou toch zweren dat ik hem zaterdagnacht ten tijde van de drone-raketten regen had ingestuurd
Vermoedelijk bij alle open schermen niet op verzenden gedrukt
1.Min. temp (graden C): 4
2 Max. temp (graden C): 10
3 Neerslag (mm): 4.5
4 Zon (uren): 1
5 Windsnelheid (m/s): 4.0
6 Windrichting (graden): nw
7 Luchtdruk (hPa): 1010
edit: ik heb lui wel gefeliciteerd... ik heb hem daarna gemaakt![]()
Naja pech had![]()
Dan zijn jou spek en bonen voorspellingen soms wel heel goed gevallenquote:Op dinsdag 16 april 2024 18:04 schreef Frutsel het volgende:
Geeft niet. Dat zijn de regels en ik heb het niet gecheckt. Gewoon als te laat behandelen.
Zat zaterdagnacht tot 0400u op Fok maar heb dit gewoon niet goed doorgezet. My mistake
Ik deed trouwens altijd al voor spek en bonen mee 😃😀
Klopt, verbaas ik mezelf ook wel over..quote:Op donderdag 18 april 2024 13:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dan zijn jou spek en bonen voorspellingen soms wel heel goed gevallen
Ik ga winnenquote:Op donderdag 18 april 2024 13:10 schreef SpeedyGJ het volgende:
Morgen hele bak met regendie 3/4mm die we inschatten gaan we massaal naast zitten
Ik zet hem dan gewoon weer terugquote:Op donderdag 18 april 2024 15:58 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Voorspelling Nattekat als "sneeuw voor de zon verdwenen"
+1000
quote:Op donderdag 18 april 2024 13:10 schreef SpeedyGJ het volgende:
Morgen hele bak met regendie 3/4mm die we inschatten gaan we massaal naast zitten
Ben eerder voor locatie aanpassingquote:
Doe maar de locatie die het best overeen komt met mijn voorspellingenquote:
Nee ik pak een gemiddelde uit en die kiezen we dan uitquote:Op vrijdag 19 april 2024 13:01 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Doe maar de locatie die het best overeen komt met mijn voorspellingen![]()
Op 2 na allemaal missersquote:Op vrijdag 19 april 2024 16:57 schreef SpeedyGJ het volgende:
Heb de actuele gegevens even ingevuld om te kijken wat de score voor nu is, 1 ding...wat een treurig gezicht
[ afbeelding ]
Je hebt gewonnenquote:Op zaterdag 20 april 2024 10:41 schreef INViCTuS het volgende:
Haha, geen bron gebruikt en dan een keer hoog eindigen
Vertel wat snap je nietquote:Op zaterdag 20 april 2024 10:41 schreef Nattekat het volgende:
Tabel zegt wat anders, ik snap het niet meer
Moet je vaker doen, deze keer geeft het je een winstquote:Op zaterdag 20 april 2024 10:41 schreef INViCTuS het volgende:
Haha, geen bron gebruikt en dan een keer hoog eindigen
Kijk eens goed naar de top 3 in de tabel en wat je hebt gezegd in je postquote:Op zaterdag 20 april 2024 10:45 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Vertel wat snap je niet
[..]
Moet je vaker doen, deze keer geeft het je een winst
Deze scorequote:Op zaterdag 20 april 2024 10:36 schreef SpeedyGJ het volgende:
Intro:
Week 16 bijna weer voorbij en laten we deze week ook maar snel gaan vergeten, wat een dramatische uitslag om van te huilende vele neerslag heeft voor enorme punten gezorgd bij letterlijk iedereen! Van 2.8mm tot 4.8mm zaten we niet eens in de buurt van de ruim 16mm. En toch ondanks dit is er weer een top 3 uitgekomen....maar eerlijk he, eigenlijk kan maar 1 een beetje terechte winnaar zijn, de gene die ook nog eens weet te presteren om als enige onder de 10 punten uit te komen
laten we maar snel kijken naar een drama overzicht eerste klas
![]()
Podiumplek:
Op de 1ste plek met 9.92 punten is geworden: @:Nattekat
Op de 2de plek met 10.40 punten is geworden: @:INViCTuS
Op de 3de plek met 10.55 punten is geworden: @:Dick_laurentGefeliciteerd met deze (terechte?
) overwinning
Uitslag:
[ afbeelding ]
Gedeelde plek:
Geen gedeelde plek deze week.
Misser van de week
We hebben deze week wel weer een misser in ons midden en die gaat naar:
@:Aloa / @:Butz0rs / @:Dick_laurent / @:GarlandBriggs / @:Houtenbeen / @:MissHobje / @:Nattekat / @:SpeedyGJ / @:Starhopper / @:Stephan5
Speciale misser voor @:Frutsel voor het niet mogen mee doen deze weekhopelijk druk je deze week wel op de verzendknop
Beste prestatie:
Temp max: @:INViCTuS met 0.1 graden verschil.
Temp min: @:Nattekat met 0.2 graden verschil.
Neerslag: @:Houtenbeen met 11.8mm verschil.
Zon uren: @:Nattekat / Starhopper met 1,5 uren verschil.
Gem wind: @:Nattekat met 0,3km/h verschil.
Windrichting: 6 users met 0 verschil.
Luchtdruk: @:INViCTuS met 1.1hpa verschil.
Wel mooi hoe hij de beste score heeft zonder strafquote:Op zaterdag 20 april 2024 10:51 schreef aloa het volgende:
Er is maar 1 die de Windrichting goed heeft ipv 6![]()
Alleen Frutsel heeft NW..
Was meer als grap bedoeldquote:Op zaterdag 20 april 2024 10:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kijk eens goed naar de top 3 in de tabel en wat je hebt gezegd in je post
Verstandige keuze in het barre Hollandsche klimaatquote:Op zondag 21 april 2024 16:44 schreef SpeedyGJ het volgende:
Maar even iets aangepast, minder zon meer regen.
de helft hetzelfde als ik...zou bonuspunten voor mij moeten opleveren aangezien ik een dag eerder wasquote:Op zondag 21 april 2024 16:44 schreef SpeedyGJ het volgende:
Maar even iets aangepast, minder zon meer regen.
Jammer dan, grote kans dat ik het straks nog een keer aanpasquote:Op zondag 21 april 2024 18:09 schreef Frutsel het volgende:
[..]
de helft hetzelfde als ik...zou bonuspunten voor mij moeten opleveren aangezien ik een dag eerder was![]()
Dat zijn 3.5 strafpunten, het valt mee kon ergerquote:Op maandag 22 april 2024 07:21 schreef Starhopper het volgende:
ShitIk was met wat anders bezig gisteravond
1 Min. temp (graden C): 3.2
2 Max. temp (graden C): 11.7
3 Neerslag (mm): 1
4 Zon (uren): 4.5
5 Windsnelheid (m/s): 2.5
7 Luchtdruk (hPa): 1010
Ik sta er toch al slecht voor dus een paar meer of mindet maakt niet uitquote:Op maandag 22 april 2024 17:21 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dat zijn 3.5 strafpunten, het valt mee kon erger![]()
Voorspellingen voor nu lijkt wat minder te worden, het kan nog alle kanten op. Nu twijfel ik of ik het wel goed heb gedaan met mijn aanpassing
Lol ik dacht dat ik redelijk hoog zat met mijn 22.3. En dan kom jij met een 25-erquote:Op zondag 28 april 2024 11:31 schreef aloa het volgende:
1 Min. temp (graden C): 13.5
2 Max. temp (graden C): 25
4 Zon (uren): 8
5 Windsnelheid (m/s): 3.6
6 Windrichting (graden): O
7 Luchtdruk (hPa): 1009
Dit is puur de run van icon.quote:Op zondag 28 april 2024 11:33 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Lol ik dacht dat ik redelijk hoog zat met mijn 22.3. En dan kom jij met een 25-er![]()
Ja, ik zag hem ook alquote:Op zondag 28 april 2024 11:34 schreef aloa het volgende:
[..]
Dit is puur de run van icon.
Misschien pas ik het vanavond nog aan. Ligt eraan wat die run zegt..
Uitslag of stakingquote:Op zondag 28 april 2024 20:12 schreef aloa het volgende:
@:aloa / @:butz0rs / @:dick_laurent / @:Frutsel / @:GarlandBriggs / @:grimselman / @:Houtenbeen / @:INViCTuS / @:MissHobje / @:Nattekat / @:SpeedyGJ / @:Starhopper / @:Stephan5
Dat is niet mijn probleemquote:
Geen strafpunten als er nog geen uitslag isquote:Op zondag 28 april 2024 20:25 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dat is niet mijn probleem![]()
Uitslag is onderweg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |