quote:Op donderdag 22 februari 2024 18:01 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Dit is de man achter google AI
[ x ]
En alles valt hiermee op zijn plek
Ik hoef de bijbehorende stereotypes niet in te vullen toch?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 15:45 schreef Scorpie het volgende: [..] Maar daar gaat het hier niet om hè, het gaat hier om huidskleur.
lol wat een loserquote:Op zaterdag 24 februari 2024 15:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die Jack heeft nu zijn profiel zo te zien afgeschermd.
Wat een triestheidquote:Hoe we dat weten? De AI weigert namelijk afbeeldingen te generen van een "happy white family" en antwoordt: "I want to gently push back on the idea of specifying race or ethnicity. Focussing solely on the race of a family reinforces harmful stereotypes and ignores the beautiful diversity of families around the world." ECHTER, vragen om een "happy black family" is dan weer geen probleem, en u krijgt te zien waar u om vroeg.
Nou, ik vind dat een tikje erger dan de stereotypen die jij gaf.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 15:48 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ik hoef de bijbehorende stereotypes niet in te vullen toch?
Hmja, wat er precies erger is lijkt me lastig hard te maken. Duidelijk lijkt me wel dat Google iets te snel is geweest met op de releaseknop slaan.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 15:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou, ik vind dat een tikje erger dan de stereotypen die jij gaf.
Ja als die bangmaakverhalen over Google dat anti blanken zou zijn komen wel uit die hoek. Ze kunnen in die hoek ook niet zonder.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 13:28 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Worden jullie nou niet moe van jullie zelf?
Woke links maakt een fout maar het allemaal de schuld van de gemene conservatieven, CONSERVATIEVEN zijn de schuldingen.
Iemand het al over conservatieven gehad?
Conservatieven!!!
Nou je kan kritiek hebben dat Google ernstig faalt. Dat lijkt me zeker terecht.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 14:49 schreef probeer het volgende:
[..]
Heel druk maken ja? Is dat wat jij denkt dat mensen doen, wanneer ze hier in dit topic kritiek hebben?
Woke doet van alles: vooral geschiedvervalsing en het vergiftigen van de algemene sfeer, het censuren van vrije gedachten en ideeën en het a priori wegzetten van hele volksstammen als intolerant en discriminerend.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 13:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Want Google had verwacht dat rechtsconservatieven anders hadden gereageerd op hun doelbewust racistische product?
[..]
Dus eigenlijk veranderen wokeisten niets? Wat is er dan zo bedreigend aan?
Tuurlijk Hex... na de hier gewoon terug te vinden uitspraken van Jen Gennia, bedenker van al dat moois, is het echt allemaal een 'foutje'; het had zomaar gele mensen kunnen betreffen, maar heel toevallig zoomt deze AI, voorgezeten door een absolute aanhanger van de doctrines van white fragility, white innocence en white privilege, nu net in op blanken.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 13:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Lijkt me inderdaad vooral een fout.
Het lijkt me namelijk vrij onwaarschijnlijk dat ze miljoenen investeren in een racistisch product, om dat vervolgens na wat kritiek uit voorspelbare hoek weer weg te doen.
Daar moet je nu net voor woke bij zijn.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 13:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Jij kan echt alleen maar in termen van hullie versus onsie denken hè?
Onverbetelijk...quote:Op zaterdag 24 februari 2024 17:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja als die bangmaakverhalen over Google dat anti blanken zou zijn komen wel uit die hoek. Ze kunnen in die hoek ook niet zonder.
[..]
Nou je kan kritiek hebben dat Google ernstig faalt. Dat lijkt me zeker terecht.
Maar mensen bang gaan maken voor Google is nog wel wat anders.
Je hebt daarentegen zelf ook nul onderbouwing voor wat dan ook.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 13:38 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ik zit niet in jouw wereldje en ik geloof niet in jouw overtuigingen. Ik weet niet waarom je het blijft proberen, maar om een discussie te kunnen voeren moeten beide partijen dezelfde feiten accepteren. Dat is bij jou en mij beslist niet het geval.
Je hebt het steeds maar weer over conservatieven die hier kritiek op hebben.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 15:03 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Wat voor mij? Het is toch gewoon zo dat er overdreven emotioneel op gereageerd wordt? Waarom zou je dat niet aan de orde mogen stellen?
Al jaren spelen dit soort dingen. Zoek naar een leider op Google of tegenwoordig: laat een plaatje maken door ChatGPT, en je krijgt een blanke man. Arme, boze mensen met veel kinderen? Een groep zwarte mensen. Ja, daar hoor je dan mensen weleens over, want ja, stereotypering, ja, hoort niet, maar ja, kinderziektes hè.
En nu zijn ze bij de AI-afdeling van Google uitgeschoten en zijn Vikingen en Duitse soldaten ineens zwart. Hop, de neoconservatieve wereld is woest vanwege deze ongekende aanval op de blanke mens die al zoveel te verduren heeft gehad.
Ja, ik vind dat triest gejank en ik neem het inderdaad niet serieus.
Het ging dan ook alleen maar over dat doembeeld van je. En ik geloof daar niet in.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 20:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
Je hebt daarentegen zelf ook nul onderbouwing voor wat dan ook.
Welk doembeeld?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 21:16 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Het ging dan ook alleen maar over dat doembeeld van je. En ik geloof daar niet in.
Ik denk dat je er goed aan zou doen om mensen op te zoeken die in hetzelfde geloven als jij en daar dan dit gesprek mee aan te knopen. Ik kan daarin echt heel weinig voor je betekenen.
Yaay nog meer echo chambers.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 21:16 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Het ging dan ook alleen maar over dat doembeeld van je. En ik geloof daar niet in.
Ik denk dat je er goed aan zou doen om mensen op te zoeken die in hetzelfde geloven als jij en daar dan dit gesprek mee aan te knopen. Ik kan daarin echt heel weinig voor je betekenen.
Wat? Je leest iets waar je het niet mee eens bent en juist dan ga je klagen over 'echo chambers'? Dat is wel een beetje tegenstrijdig hè?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 21:21 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Yaay nog meer echo chambers.
Ja, dat doembeeld dat jij 'woke' noemt. Jij gelooft daar nogal fanatiek in en ik totaal niet. Nou, klaar.quote:
Je weet dan ook niet wat het is. En dat blijkt telkens weer.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 21:27 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ja, dat doembeeld dat jij 'woke' noemt. Jij gelooft daar nogal fanatiek in en ik totaal niet. Nou, klaar.
Nu veronderstel je dat ik dat schrijf omdat ik het niet met je eens ben, maar dit is niet zo, ik schrijf echo chambers omdat dat is waar het op uit draait met jouw segregatie van denkbeelden.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 21:26 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Wat? Je leest iets waar je het niet mee eens bent en juist dan ga je klagen over 'echo chambers'? Dat is wel een beetje tegenstrijdig hè?
"Ja, het is echt en het zit onder mijn bed!"quote:Op zaterdag 24 februari 2024 21:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
Je weet dan ook niet wat het is.
Ik ben absoluut niet uit op segregatie. Maar ik weet wel dat je voor een normale discussie in ieder geval overeenstemming moet hebben over de realiteit. Forumlid Etto en ik hebben die overeenstemming absoluut niet.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 21:31 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nu veronderstel je dat ik dat schrijf omdat ik het niet met je eens ben, maar dit is niet zo, ik schrijf echo chambers omdat dat is waar het op uit draait met jouw segregatie van denkbeelden.
In eerste instantie hoopte ik op een discussie over de rol van AI binnen de maatschappij, nu en in de toekomst, stereotypes binnen AI en logaritmes, de maatschappijbrede nieuwe visie op beeld en film enzovoort.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 21:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat kom je eigenlijk in dit topic doen?
De vraag is vrij helder: wat vind je van de door Wekker cum suis ontwikkelde ideologie?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 21:36 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
"Ja, het is echt en het zit onder mijn bed!"
Al zouden we hier elk werk zouden uitpluizen van Simons, Wekker en weet ik veel welke demonen je inmiddels hebt aangewezen, en we zouden niets van al jouw angstbeelden terugvinden, dan nog nog zou jij zeggen dat het er tóch is, maar elders.
Kom maar met concrete gevallen dan. Maar ja, dan gaan we je eventuele concrete gevallen stuk voor stuk na, en dan blijken die ook prima verklaarbaar.
Onderaan de streep ga jij nog steeds in je bed pissen om dat zogenaamde woke van je en ik ga dat triest blijven vinden. Dus zullen we dit gewoon overslaan?
Hoe is jouw attitude hier precies anders in?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 22:00 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ik wil best reageren op kritische opmerkingen en zo, maar dit heeft geen andere inhoud dan 'jij bent debiel'.
Oké, bedankt voor je mening.
Maak het concreet. Gewoon punt voor punt. Ik ga niet reageren op jouw fantasieën.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 22:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
De vraag is vrij helder: wat vind je van de door Wekker cum suis ontwikkelde ideologie?
Alweer?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 22:40 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Maak het concreet. Gewoon punt voor punt. Ik ga niet reageren op jouw fantasieën.
Concreet of niet. Discussiëren over die dingen die jij wel voor waar aanneemt en ik niet heeft geen zin. Noem eens wat. Gewoon een heel concreet geval dat volgens jou een onderscheid maakt tussen 'woke' en de rest van de wereld. En dan wel iets echts. Iets significants. Niets iets wat GeenStijl heeft opgedoken aan de randen van het internet.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 22:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Alweer?
En hoe kun je weten dat het fantasieën zijn als je zelf de bronnen niet hebt bestudeerd?
Het hele idee van 'wit privilege', bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 22:46 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Concreet of niet. Discussiëren over die dingen die jij wel voor waar aanneemt en ik niet heeft geen zin. Noem eens wat. Gewoon een heel concreet geval dat volgens jou een onderscheid maakt tussen 'woke' en de rest van de wereld. En dan wel iets echts. Iets significants. Niets iets wat GeenStijl heeft opgedoken aan de randen van het internet.
Ja, dat je dus minder last hebt van racisme en seksisme als je een blanke man bent dan wanneer je een zwarte vrouw bent. Dat is gewoon controleerbaar. Geen idee waarom je dat zou willen ontkennen.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 22:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het hele idee van 'wit privilege', bijvoorbeeld.
Dat is niet concreet.quote:Of de 'diversiteitscirkel' c.q. 'intersectionaliteit'.
Dit ook niet.quote:Of de 'wheel of power'.
Maakt dat de blanke mens inherent racistisch? Onbewust of bewust?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 22:54 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ja, dat je dus minder last hebt van racisme en seksisme als je een blanke man bent dan wanneer je een zwarte vrouw bent. Dat is gewoon controleerbaar. Geen idee waarom je dat zou willen ontkennen.
[..]
Dat is is niet concreet.
[..]
Dit ook niet.
Dit soort insinuaties ook weer... En je vraagt je nooit af waarom niemand je serieus neemt? Dit is toch geen manier van discussiëren?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 22:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maakt dat de blanke mens inherent racistisch? Onbewust of bewust?
zucht...quote:Op zaterdag 24 februari 2024 22:59 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Dit soort insinuaties ook weer... En je vraagt je nooit af waarom niemand je serieus neemt? Dit is toch geen manier van discussiëren?
Nou ja, het cirkeltje is wel weer rond. Jij gelooft dat. Ik niet.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 23:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
zucht...
Dat is niet wat ik insinueer, dat is wat de woke ideologie stelt.
Ik heb er alleen bronnen voor.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 23:02 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Nou ja, het cirkeltje is wel weer rond. Jij gelooft dat. Ik niet.
Hoeft ook niet. Maar ik laat me niet wegzetten als 'rechtse conservatieve complotdenker' en al helemaal niet door lieden die weigeren te lezen wat ik daadwerkelijk schrijf.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 23:04 schreef Straatcommando. het volgende:
Denk dat jullie er niet uit gaan komen nee
Eens.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 23:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoeft ook niet. Maar ik laat me niet wegzetten als 'rechtse conservatieve complotdenker' en al helemaal niet door lieden die weigeren te lezen wat ik daadwerkelijk schrijf.
Een vriendin van mij is zwart. Zij hecht er wel waarde aan dat ik wit zeg in plaats van blank als we het over huidskleur hebben. Zwart en wit klinkt wat meer in balans dan zwart en blank.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 23:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
Overigens, ga je nog terugkomen op dat wit-blank dingetje?
Die vrienden en vriendinnen (en familieleden) heb ik ook en het maakt ze geen bal uit.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 23:12 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Een vriendin van mij is zwart. Zij hecht er wel waarde aan dat ik wit zeg in plaats van blank als we het over huidskleur hebben. Zwart en wit klinkt wat meer in balans dan dan zwart en blank.
Dat is toch niet problematisch?
Weet in ieder geval dat ik je consequente schrijfsels altijd met veel plezier lees.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 23:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoeft ook niet. Maar ik laat me niet wegzetten als 'rechtse conservatieve complotdenker' en al helemaal niet door lieden die weigeren te lezen wat ik daadwerkelijk schrijf.
Het is een niet bestaand probleem onder niet-racistische bevolkingsgroepen. Ik heb Zwarte, donkere, blanke, witte, gele vrienden in mn omgeving. Neverever hebben we het over zwart vs wit of dat het blank of donker zou moeten heten, omdat huidskleur geen reet boeit. Dat je daar mee bezig moet zijn en de benaming aanstootgevend is dat is al problematisch en de kern van het probleem, niet hoe je het noemt.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 23:12 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Een vriendin van mij is zwart. Zij hecht er wel waarde aan dat ik wit zeg in plaats van blank als we het over huidskleur hebben. Zwart en wit klinkt wat meer in balans dan dan zwart en blank.
Amenquote:Op zaterdag 24 februari 2024 23:17 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Het is een niet bestaand probleem onder niet-racistische bevolkingsgroepen. Ik heb Zwarte, donkere, blanke, witte, gele vrienden in mn omgeving. Neverever hebben we het over zwart vs wit of dat het blank of donker zou moeten heten, omdat huidskleur geen reet boeit. Dat je daar mee bezig moet zijn en de benaming aanstootgevend is dat is al problematisch en de kern van het probleem, niet hoe je het noemt.
Dat is hartstikke fijn voor ze. Mijn punt is: je kunt toch gewoon een beetje rekening houden met de ander? Dat is eigenlijk alles.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 23:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
Die vrienden en vriendinnen (en familieleden) heb ik ook en het maakt ze geen bal uit.
In de setting die jij omschrijft wel. Het is een ander verhaal als de NOS eigenhandig besluit (en om een of andere reden andere media dus ook) om blank te vervangen voor wit.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 23:21 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Dat is hartstikke fijn voor ze. Mijn punt is: je kunt toch gewoon een beetje rekening houden met de ander? Dat is eigenlijk alles.
Dat kan, maar op een gegeven moment wordt zoiets de kern van alles en is er geen normale omgang met elkaar meer mogelijk.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 23:21 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Dat is hartstikke fijn voor ze. Mijn punt is: je kunt toch gewoon een beetje rekening houden met de ander? Dat is eigenlijk alles.
Ja, ik vind dat ook lelijk. Maar is het reden voor ophef of zelfs woede?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 23:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
In de setting die jij omschrijft wel. Het is een ander verhaal als de NOS eigenhandig besluit (en om een of andere reden andere media dus ook) om blank te vervangen voor wit.
Nee. Tenminste, lekker je schouders ophalen en doorgaan denk ik dan. Ik snap wel dat er mensen zijn die er wat meer aanstoot aan nemen. Het is een soort omgekeerd angclisime, ontzettend lelijk en in onze taal past het eigenlijk ook helemaal niet.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 23:24 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ja, ik vind dat ook lelijk. Maar is het reden voor ophef of zelfs woede?
Ik herken dat beeld echt totaal niet. Ik zie juist een golf van emancipatie.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 23:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat kan, maar op een gegeven moment wordt zoiets de kern van alles en is er geen normale omgang met elkaar meer mogelijk.
Een zwart persoon kan tegenwoordig nauwelijks meer door een andere bril naar blanken kijken dan onderdrukker terwijl blanke mensen nu denken: Daar heb je weer zo'n jankerd die in de slachtofferrol kruipt. Niet gezond.
Doodmoe word je van die anglicismes.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 23:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee. Tenminste, lekker je schouders ophalen en doorgaan denk ik dan. Ik snap wel dat er mensen zijn die er wat meer aanstoot aan nemen. Het is een soort omgekeerd angclisime.
Nou ja, dat is ongeveer de crux van het werk van Wekker. Zij stelt dat 'witte' mensen een cultureel archief hebben opgebouwd gebaseerd op kolonialisme. En dat we dit op individueel vlak mee krijgen. Zij stelt dat blanke mensen het volgende denken en ik quote:quote:Op zaterdag 24 februari 2024 22:59 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Dit soort insinuaties ook weer... En je vraagt je nooit af waarom niemand je serieus neemt? Dit is toch geen manier van discussiëren?
Haar conclusie in haar boek White innocence is Witte onschuld bestaat niet. Of te wel iedere blanke is schuldig.quote:ik ben wit, dus ik ben superieur.’
Dan ben je naïef.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 21:27 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ja, dat doembeeld dat jij 'woke' noemt. Jij gelooft daar nogal fanatiek in en ik totaal niet. Nou, klaar.
Hoeveel bewijs heb je nog nodig om je kop uit het zand te halen? Of is het zand uitgehard en inmiddels betonquote:Op zaterdag 24 februari 2024 21:49 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
In eerste instantie hoopte ik op een discussie over de rol van AI binnen de maatschappij, nu en in de toekomst, stereotypes binnen AI en logaritmes, de maatschappijbrede nieuwe visie op beeld en film enzovoort.
Maar in plaats daarvan gaat het alweer over die domme complottheorie. Erg jammer.
Ja, dat is zo'n beetje de quintessence van mijn opvoeding geweest en de leidraad die ik ook nu nog tracht toe te passen. En dat rekening houden met anderen bestaat allereerst uit het nooit, maar dan ook echt nooit, beoordelen van die ander op basis van eigenschappen die aangeboren zijn en waar iemand niets aan kan doen, of op basis van de 'groep' waartoe die ander behoort.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 23:21 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
En daarom blijft het wel grappig/kut dat een kleine groep blijft ageren tegen dingen die verder de grootste groep niks interesseert.quote:Op zondag 25 februari 2024 00:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, dat is zo'n beetje de quintessence van mijn opvoeding geweest en de leidraad die ik ook nu nog tracht toe te passen. En dat rekening houden met anderen bestaat allereerst uit het nooit, maar dan ook echt nooit, beoordelen van die ander op basis van eigenschappen die aangeboren zijn en waar iemand niets aan kan doen.
Jawel.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 23:12 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Een vriendin van mij is zwart. Zij hecht er wel waarde aan dat ik wit zeg in plaats van blank als we het over huidskleur hebben. Zwart en wit klinkt wat meer in balans dan zwart en blank.
Hear hear.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 23:17 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Het is een niet bestaand probleem onder niet-racistische bevolkingsgroepen. Ik heb Zwarte, donkere, blanke, witte, gele vrienden in mn omgeving. Neverever hebben we het over zwart vs wit of dat het blank of donker zou moeten heten, omdat huidskleur geen reet boeit. Dat je daar mee bezig moet zijn en de benaming aanstootgevend is dat is al problematisch en de kern van het probleem, niet hoe je het noemt.
Fout.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 23:26 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ik herken dat beeld echt totaal niet. Ik zie juist een golf van emancipatie.
Uh oh, heb vanavond wel nog blanke vla opquote:Op zondag 25 februari 2024 00:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jawel.
Het brengen van 'Wit' een paar jaar terug heeft zuiver een racistische insteek.
Wacht maar jij racist, het is een kwestie van tijd totdat blanke vla niet meer mag bestaan. Bruine vla mag wel uiteraard.quote:Op zondag 25 februari 2024 00:40 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Uh oh, heb vanavond wel nog blanke vla op
Ik laat die keuze lekker over aan AI, die weet bestquote:Op zondag 25 februari 2024 00:58 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Wacht maar jij racist, het is een kwestie van tijd totdat blanke vla niet meer mag bestaan. Bruine vla mag wel uiteraard.
Waarom bruine vla en wel negerzoenen niet?quote:Op zondag 25 februari 2024 00:58 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Wacht maar jij racist, het is een kwestie van tijd totdat blanke vla niet meer mag bestaan. Bruine vla mag wel uiteraard.
Wat is een negerzoen ook weer? Ben die even vergeten sinds de cultuur waar ik mee opgegroeid ben. Die bestaan toch nog?quote:Op zondag 25 februari 2024 01:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarom bruine vla en wel negerzoenen niet?
En ik wil gvd mn blauwe hap wel blijven houden, jaaah!
Woke/Identiteitspolitiek is niets anders dan mensen indelen aan de hand van sociale en uiterlijke kenmerken.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 21:27 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Nou ik had je om een link naar zulke uitspraken van die Jen Gennia gevraagd maar die heb ik nog niet gekregen.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 20:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Tuurlijk Hex... na de hier gewoon terug te vinden uitspraken van Jen Gennia, bedenker van al dat moois, is het echt allemaal een 'foutje'; het had zomaar gele mensen kunnen betreffen, maar heel toevallig zoomt deze AI, voorgezeten door een absolute aanhanger van de doctrines van white fragility, white innocence en white privilege, nu net in op blanken.
Ergens bewonder ik dergelijke vasthoudendheid. Tegen beter weten in, en gewone bewijzen, toch jezelf kunnen blijven wijsmaken dat het allemaal een vergissing betreft.
Ik vind het gedachtegoed van mevrouw Wekker ook intens achterlijk.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 23:52 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Nou ja, dat is ongeveer de crux van het werk van Wekker. Zij stelt dat 'witte' mensen een cultureel archief hebben opgebouwd gebaseerd op kolonialisme. En dat we dit op individueel vlak mee krijgen. Zij stelt dat blanke mensen het volgende denken en ik quote:
[..]
Haar conclusie in haar boek White innocence is Witte onschuld bestaat niet. Of te wel iedere blanke is schuldig.
Het is jammerlijk want er worden best een paar interessante observaties gedaan. O.a. over de vermeende kleurenblindheid die mensen claimen. Echter vliegt zij volledig uit de bocht door dit op een hele groep te projecteren precies zoals hetgeen wat ze wil bestrijden.
Just because you’re offended doesn’t mean you’re right.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 23:12 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Een vriendin van mij is zwart. Zij hecht er wel waarde aan dat ik wit zeg in plaats van blank als we het over huidskleur hebben. Zwart en wit klinkt wat meer in balans dan zwart en blank.
Waarom zou je uberhaupt iemand 'zwart' noemen. Die mensen zijn niet eens 'zwart'.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 23:12 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Kleinschuimgebakje omhuld in een dun laagje chocola.quote:Op zondag 25 februari 2024 01:58 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Wat is een negerzoen ook weer? Ben die even vergeten sinds de cultuur waar ik mee opgegroeid ben. Die bestaan toch nog?
Ook ik vind dat woke er af en toe met de haren erbij gesleept wordt en erger dat het als schaamlap gebruikt wordt voor het eigen racisme en het bashen van alles wat een beetje links is. Echter heeft het natuurlijk geen zin om het echte woke te ontkennen. Zoals je dat ziet bij bijv. Wekker en on topic deze AI van Google.quote:Op zondag 25 februari 2024 08:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik vind het gedachtegoed van mevrouw Wekker ook intens achterlijk.
Maar ze is gelukkig een marginaal figuur en er zijn ook geen aanwijzingen dat dat gaat veranderen. De enige politieke partij die daar iets mee wilde doen haalde bij de verkiezingen 0 zetels en lijkt nu volkomen gedesintegreerd. Dus de macht van die gekke professor is te verwaarlozen.
Dus het is onbegrijpelijk dat mevrouw Wekker en haar boeken zo beangstigend zijn voor enkelen hier.
Ook hier even voor de notulen: jij bent zo'n beetje de enige, en in dit specifieke draadje de enige én de eerste, die het over anti-blank heeft. Geen enkele serieuze criticus richting Google in dit en het vorige topic heeft het daar over. Ergo: je verzint het ter plekke.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 17:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja als die bangmaakverhalen over Google dat anti blanken zou zijn komen wel uit die hoek. Ze kunnen in die hoek ook niet zonder.
Grapjas. Een kleine greep uit het oeuvre van je mede-forumleden in dit topic:quote:Op zondag 25 februari 2024 10:25 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ook hier even voor de notulen: jij bent zo'n beetje de enige, en in dit specifieke draadje de enige én de eerste, die het over anti-blank heeft. Geen enkele serieuze criticus richting Google in dit en het vorige topic heeft het daar over. Ergo: je verzint het ter plekke.
Over het pushen van een narratief gesproken..
quote:Op donderdag 22 februari 2024 17:52 schreef Tekaschi het volgende:
Dit is al een tijdje aan de gang met die "AI's", wat gewoon gescripte bots zijn met veelal gestoorde woke invloeden. De haat jegens blanken is al tijden zichtbaar voor mensen die deze AI's volgen. Zie al meer dan een jaar zulke voorbeelden, alles wat blank is dat is slecht.
quote:Op donderdag 22 februari 2024 18:25 schreef probeer het volgende:
Het is juist de verwerking van die (historisch accurate) data waar dat ding de mist in gaat. Omdat dat ding dus ergens heeft meegekregen dat het diversiteit en inclusiviteit belangrijk moet vinden. Belangrijker dan feiten. Zelfs wanneer het resultaat dan onverkapt racisme jegens blanken/witten wordt.
quote:Op vrijdag 23 februari 2024 00:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het gekke is, wanneer ik me uitspreek over racisme gericht tegen blanken, dezelfde lieden die een tijdje terug nog volop likes gaven, me thans een racist noemen.
Hoho Perrin, niet mij betrekken bij je discussies.quote:Op zondag 25 februari 2024 11:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Grapjas. Een kleine greep uit het oeuvre van je mede-forumleden in dit topic:
[..]
[..]
[..]
Wat ranzig zeg, de manier waarop je de boel nou weer probeert te verdraaien.quote:Op zondag 25 februari 2024 11:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Ik na deze trieste bullshit niet meer. Loopt hier eerst tig posts te trollen, en wanneer hij daarop gewezen wordt poogt hij anderen in de 'boze blanke racisten' hoek te duwen. Wat een stuk verdriet die gast.quote:Op zondag 25 februari 2024 11:05 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Hoho Perrin, niet mij betrekken bij je discussies.
Ik waardeer je bijdrage en respecteer je mening al zijn wij het niet eens met elkaar, houd mij er ff buiten, ga niet meedoen met dit welles/nietes spelletje.
Eén post over haat tegen blanken. De anderen gaan over racisme richting blanken. Dat zijn niet dezelfde dingen.quote:Op zondag 25 februari 2024 11:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Laat gaan.. Je weet dat dit de standaard reactie zal zijn. Ik wel in ieder geval, nadat ik, eveneens als linkse en progressieve user, het gedurfd heb aan hun woke-speelgoed te komen.quote:Op zondag 25 februari 2024 11:23 schreef probeer het volgende:
[..]
Wat ranzig zeg, de manier waarop je de boel nou weer probeert te verdraaien.
En waarom? Omdat ik 'racisme jegens blanken/witten' typ? Nu ga je me weg proberen te zetten als iemand die hier komt zeiken over de zielige blanke mensen die zo onheus en racistisch bejegend worden?
Want dat mag niet genoemd worden? Ik mag als een van de meest linkse figuren op dit forum niet iets als racisme betitelen zonder weggezet te worden in de 'boze rechtse mensen' hoek?
Het lijkt mij namelijk duidelijk dat het resultaat racistisch is. Denk ik dat dat in dit geval erg schadelijk is? Nee, niet echt. Is het resultaat vergelijkbaar met racisme jegens minderheidsgroepen (wat vaak leidt tot daadwerkelijke onderdrukking), nee ook niet. Denk ik dat Google dit expres deed? Geen flauw idee.
Maar het 'onheus onderscheid maken op ras/huidskleur' is er wel en mag dus imo prima benoemd worden.
Omdat die gewoon op video in deel 1 staan.quote:Op zondag 25 februari 2024 08:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou ik had je om een link naar zulke uitspraken van die Jen Gennia gevraagd maar die heb ik nog niet gekregen.
Los daarvan, wat is nou het hogere doel achter dit product? Het heeft ze vooral veel geld en imagoschade gekost. Maar welke woke doelstelling komt nou dichterbij door een geflopte AI generator die enkel negerplaatjes kan maken?
Ophef over racisme in welke vorm dan ook is niet 'zielig'.quote:Op zondag 25 februari 2024 18:02 schreef Harvest89 het volgende:
Google probeert bias tegen te gaan met hun "AI". Resultaat is bias.
Daar mag wel aan gewerkt worden.
Verder hilarisch dat er zo'n zielige ophef over ontstaat en hier ook 2 schuimbektopics aangemaakt zijn.
Het wordt weer eens compleet opgeblazen. Ik hoop dat sommige users hier nog kunnen slapen vanavond.quote:Op zondag 25 februari 2024 18:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ophef over racisme in welke vorm dan ook is niet 'zielig'.
Misschien gaat dat besef ooit nog eens komen.
Ik zie weinig mensen schuimbekken eigenlijk.quote:Op zondag 25 februari 2024 18:02 schreef Harvest89 het volgende:
Google probeert bias tegen te gaan met hun "AI". Resultaat is bias.
Daar mag wel aan gewerkt worden.
Verder hilarisch dat er zo'n zielige ophef over ontstaat en hier ook 2 schuimbektopics aangemaakt zijn.
Leuk man. Fijn dat ridiculiseren.quote:Op zondag 25 februari 2024 18:25 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het wordt weer eens compleet opgeblazen. Ik hoop dat sommige users hier nog kunnen slapen vanavond.
En of dat problematisch is. Ten eerste moeten jullie het over huidskleur hebben, dat is al problematisch want dat zal niet een kleur overhemd dat je goed staat betreffen. Ten tweede tekent het een generatie zonder enig historisch besef die probeert het wiel opnieuw uit te vinden vanuit het vals gepropageerde idee dat ze het antiracistische licht moeten komen brengen, en komen dan met een vierkante variant.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 23:12 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Oh dus nu mag racisme benoemen wel?quote:Op zondag 25 februari 2024 00:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Fout.
Het is een golf van racisme. Totaal tegenovergestelde.
Jij bent echt de allerlaatste die het lef zou moeten hebben anderen op hun post gedrag in dit topic aan te spreken:quote:Op zondag 25 februari 2024 11:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Lees deze reactie nog maar een keer terug.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 15:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een bloemlezing van jouw bijdragen:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Vind je dit nou zelf constructieve bijdragen aan dit topic?
Dit is dan weer gewoon stupiditeit van AI.quote:Op zondag 25 februari 2024 20:50 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://gemini.google.com/share/231396168632
WTFquote:Op zondag 25 februari 2024 20:50 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het is vooral een domme vraag aan een systeem dat waarschijnlijk een boel instructies heeft zo neutraal mogelijk te zijn.quote:Op maandag 26 februari 2024 08:19 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
WTF
Niet weten wie erger is, Musk of Hitler, wat een grap.
Wit en blank zijn beide correct. Het zijn synoniemen van elkaar. Waarschijnlijk door de vele buitenlandse taalinvloeden op het Nederlands dat we hier beide gebruiken. Vertaald naar het Engels en Duits is het wit (white/weiss) en vertaald naar het Frans is het blank (blanc).quote:Op zondag 25 februari 2024 18:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En of dat problematisch is. Ten eerste moeten jullie het over huidskleur hebben, dat is al problematisch want dat zal niet een kleur overhemd dat je goed staat betreffen. Ten tweede tekent het een generatie zonder enig historisch besef die probeert het wiel opnieuw uit te vinden vanuit het vals gepropageerde idee dat ze het antiracistische licht moeten komen brengen, en komen dan met een vierkante variant.
Daar bovenop is het dan ook nog eens van bovenop opgelegde taalverandering om ideologisch de geschiedenis te vervalsen. We hadden blanken en negers en daarover hoefden we het niet vaak te hebben. Toen moest dat zwart worden om met terugwerkende kracht alle blanke Nederlanders te beschuldigen van racisme door het gebruik van "het N-woord" alsof het hier de VS is, en gingen mensen wiens huidskleur het niet eens is ook nog eens bepalen dat de tegenstelling maximaal moest zijn.
Donder op met je wit. Wit is een blanke die ziek is of te weinig zon heeft gehad.
Niets van je hier zegt is o.m. door NOS en Volkskrant aangehaald als hoofdreden om deze domme discussie aan te zwengelen. Het is een tikkeltje meer gepolitiseerd. Zoals alles, de laatste jaren.quote:Op maandag 26 februari 2024 09:02 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Wit en blank zijn beide correct. Het zijn synoniemen van elkaar. Waarschijnlijk door de vele buitenlandse taalinvloeden op het Nederlands dat we hier beide gebruiken. Vertaald naar het Engels en Duits is het wit (white/weiss) en vertaald naar het Frans is het blank (blanc).
Wel is het zo dat blank in sommige gevallen een wat andere connotatie heeft: blank impliceert in sommige gevallen een gebrek aan iets of een leegte (een blanco vel papier/drawing a blank) terwijl wit meer als een kleur wordt gezien en gebruikt (ook al is het technisch gezien geen kleur). Blank wordt ook als chiquer ervaren. Vandaar allemaal deze domme discussie en controverse terwijl dus beide juist zijn en men in andere talen dit probleem niet heeft.
Ben jij een blanke man? Want heb Gemini gevraagd wat te doen aan jouw slaapproblemen, maar volgens Gemini komt dat door je erfschuld omdat je blank bent, je zou je schuldgevoel kunnen verlagen door boete te doen voor het feit dat je blank bent?quote:Op maandag 26 februari 2024 08:38 schreef xpompompomx het volgende:
Kan al dagen niet slapen van dit nieuws.
Weet ik, ik ben dan ook niet pro- of anti blank. Ik ben juist tegen de felle voor- en tegenstanders.quote:Op maandag 26 februari 2024 09:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niets van je hier zegt is o.m. door NOS en Volkskrant aangehaald als hoofdreden om deze domme discussie aan te zwengelen. Het is een tikkeltje meer gepolitiseerd. Zoals alles, de laatste jaren.
Ian Miles Cheong begrijpt AI niet. Goh wat een verrassingquote:
Nee.quote:Op maandag 26 februari 2024 09:02 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Wit en blank zijn beide correct.
Niet waar.quote:Het zijn synoniemen van elkaar.
Dat doen we helemaal niet, en 'wit' komt uit vanéén buitenlandse invloed en dat is geen taalinvloed maar een ideologisch invloed.quote:Waarschijnlijk door de vele buitenlandse taalinvloeden op het Nederlands dat we hier beide gebruiken.
Onzin, in het Frans is blanc gewoon wit en de Duitse rassenleer sloeg hier nooit zo aan en die ging niet eens om huidskleur. .quote:Vertaald naar het Engels en Duits is het wit (white/weiss) en vertaald naar het Frans is het blank (blanc).
Je probeert krampachtig genuanceerd te zijn maar het is allemaal onzin. We hebben geen probleem, we hebben een Nederlands voor een lichte huidskleur die niet wit is, de kleur van de top der duinen, de sabel uit de schede en de aanblik van een ondergelopen kelder of straat. Er is een probleem gemaakt om raciale verdeeldheid te zaaien, om ruzie te zoeken. De nuance die je zoekt zit er niet in, die moest juist ten bate van het conflict vermeden worden.quote:Wel is het zo dat blank in sommige gevallen een wat andere connotatie heeft: blank impliceert in sommige gevallen een gebrek aan iets of een leegte (een blanco vel papier/drawing a blank) terwijl wit meer als een kleur wordt gezien en gebruikt (ook al is het technisch gezien geen kleur). Blank wordt ook als chiquer ervaren. Vandaar allemaal deze domme discussie en controverse terwijl dus beide juist zijn en men in andere talen dit probleem niet heeft.
Over the top wokeness.quote:
En dan beweren zoiets van "we wisten het niet , hebben het niet goed getest"quote:
Tegenstand komt volledig uit het feiten dat ‘wit’ uit de hoek van racisten komt en ook wordt gebruikt met een negatieve bijklank.quote:Op maandag 26 februari 2024 09:29 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Weet ik, ik ben dan ook niet pro- of anti blank. Ik ben juist tegen de felle voor- en tegenstanders.
Je valse bewering die je doet over een volkskrant die er zogenaamd niets over schrijft maakt hier jou beweringen erg polariserend in de gepolitseerde wereld.quote:Op maandag 26 februari 2024 09:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niets van je hier zegt is o.m. door NOS en Volkskrant aangehaald als hoofdreden om deze domme discussie aan te zwengelen. Het is een tikkeltje meer gepolitiseerd. Zoals alles, de laatste jaren.
Ik neem aan dat ik geen link naar een online woordenboek hoeft te plaatsen en dat je dat zelf kunt?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik had het erover dat wij hier zowel wit als blank veelvuldig gebruiken in onze taal daar waar de meeste andere talen om ons heen eigenlijk alleen wit of blank gebruiken (met dezelfde betekenis). Dat maakt het een uniek Nederlandse discussie.quote:[..]
Dat doen we helemaal niet, en 'wit' komt uit vanéén buitenlandse invloed en dat is geen taalinvloed maar een ideologisch invloed.
De kritiek op het gebruik van het woordje blank als huidskleur komt inderdaad uit een ideologie uit de VS. Al hebben ze in de VS dit specifieke probleem niet omdat ze daar altijd al het woordje wit gebruiken en zijn het Nederlandse aanhangers hiervan die hier een probleem van maken.In Frankrijk zegt men blank. In de VS, VK en Duitsland zegt men wit. Waarom zou dat dan in het Nederlands een probleem zijn om de één, de ander of beide te gebruiken? Het lijkt wel alsof je absoluut geen knieval wil maken aan de zogenaamde woke-beweging en daarbij alle rationaliteit verliest. Blank is geen fout woord maar wit ook niet.quote:[..]
Onzin, in het Frans is blanc gewoon wit en de Duitse rassenleer sloeg hier nooit zo aan en die ging niet eens om huidskleur. .
[..]
Je probeert krampachtig genuanceerd te zijn maar het is allemaal onzin. We hebben geen probleem, we hebben een Nederlands voor een lichte huidskleur die niet wit is, de kleur van de top der duinen, de sabel uit de schede en de aanblik van een ondergelopen kelder of straat. Er is een probleem gemaakt om raciale verdeeldheid te zaaien, om ruzie te zoeken. De nuance die je zoekt zit er niet in, die moest juist ten bate van het conflict vermeden worden.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
Ik ga voor de gemene tweets van Elonquote:Op zondag 25 februari 2024 20:50 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die negatieve bijklank verzin je zelf. Waarom zou wit negatief zijn t.o.v. blank? En waarom is zwart dan niet negatief?quote:Op maandag 26 februari 2024 12:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Tegenstand komt volledig uit het feiten dat ‘wit’ uit de hoek van racisten komt en ook wordt gebruikt met een negatieve bijklank.
Omdat het overgewaaide onzin uit de VS.quote:Op maandag 26 februari 2024 12:51 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Die negatieve bijklank verzin je zelf. Waarom zou wit negatief zijn t.o.v. blank? En waarom is zwart dan niet negatief?
Wit heeft alleen een negatieve bijklank als je meegaat in het frame dat blank meer is of iets beters is dan wit. Terwijl het gewoon synoniemen zijn en men in andere talen volop wit gebruiken als aanduiding voor huidskleur.
Nee hoor. Wit huiswerk. Witte onschuld. Enz. Verdiep je in de racisten zoals Wekker die deze taalverloedering hebben ingevoerd en je hoeft het niet meer te vragen.quote:Op maandag 26 februari 2024 12:51 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Die negatieve bijklank verzin je zelf. Waarom zou wit negatief zijn t.o.v. blank? En waarom is zwart dan niet negatief?
Wit heeft alleen een negatieve bijklank als je meegaat in het frame dat blank meer is of iets beters is dan wit. Terwijl het gewoon synoniemen zijn en men in andere talen volop wit gebruiken als aanduiding voor huidskleur.
Je bent dus niet geïnteresseerd in de feiten maar wil gewoon geen knieval maken voor iets wat overgewaaid is wat je niet bevalt. Oke, duidelijk.quote:Op maandag 26 februari 2024 12:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Omdat het overgewaaide onzin uit de VS.
Het gaat niet om de achterliggende betekenis van de kleur want die is eigenlijk voor wit nog beter dan voor blank maar om het feit dat opeens allemaal gebruikt moet worden dit terwijl het in het Nederlands gewoon blank is.
Je vereenzelvigd nu het gebruik van het woord wit en termen als witte onschuld terwijl het de ideologie erachter is waar je een probleem mee hebt. Blanke onschuld had niks aan je mening veranderd.quote:Op maandag 26 februari 2024 13:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee hoor. Wit huiswerk. Witte onschuld. Enz. Verdiep je in de racisten zoals Wekker die deze taalverloedering hebben ingevoerd en je hoeft het niet meer te vragen.
Van de NOS, taal op andere sites is exact hetzelfde:quote:Op maandag 26 februari 2024 12:51 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Van Wiki:quote:"De samenleving kiest steeds vaker voor de term 'wit' omdat 'blank' - indachtig het koloniale verleden - een superioriteit tegenover gekleurde mensen uitstraalt die er niet zou moeten of mogen zijn. Media dragen bij aan deze ontwikkeling. Ze kiezen vaker voor 'wit' omdat er een groeiend aantal redacteuren is dat blank naar racisme vindt neigen."
En wat horen we donker gekleurde racisten al jaren krijsen, blank kan niet want blank betekend rein en witte mensen zijn niet rein. Het is haat, pure haat, de racisten vroeger noemden ons massaal "witte kaaskoppen", vooral "witte" was kwetsend, het werd gebruikt door racisten in de jaren 80 en 90, en nu heeft de media, geïnfiltreerd door zulke racisten of mensen die graag de poepert likken van zulke racisten, deze term overgenomen.quote:Naast het argument dat 'blank' racistisch zou zijn, wordt door Nzume betoogd dat 'wit' neutraler zou zijn, omdat 'blank' een "positieve connotatie" zou hebben ten opzichte van 'zwart'. De NOS neemt dit argument over en stelt: "Blank roept associaties op met rein en schoon en zwart is dat dan blijkbaar niet."[14] 'Blank' (blinkend, onbevlekt) heeft de connotatie van reinheid en neutraliteit, waardoor de eeuwenlange machtsongelijkheid nog eens extra zou worden 'witgewassen'.[11]
Welke feiten?quote:Op maandag 26 februari 2024 13:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Je bent dus niet geïnteresseerd in de feiten maar wil gewoon geen knieval maken voor iets wat overgewaaid is wat je niet bevalt. Oke, duidelijk.
Begrijp je niet dat deze taalverloedering uit deze hoek komt en daarmee ook gekoppeld is aan het gebruik?quote:Op maandag 26 februari 2024 13:11 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Je vereenzelvigd nu het gebruik van het woord wit en termen als witte onschuld terwijl het de ideologie erachter is waar je een probleem mee hebt. Blanke onschuld had niks aan je mening veranderd.
Yeah, right.quote:Op maandag 26 februari 2024 12:20 schreef Enchanter het volgende:
[..]
En dan beweren zoiets van "we wisten het niet , hebben het niet goed getest"
Er is wel meer uniek aan Nederland maar dat wil er bij de schuimbekkende wokemeute maar niet in.quote:Ik had het erover dat wij hier zowel wit als blank veelvuldig gebruiken in onze taal daar waar de meeste andere talen om ons heen eigenlijk alleen wit of blank gebruiken (met dezelfde betekenis). Dat maakt het een uniek Nederlandse discussie.
Nee, in Frankrijk wordt heel weinig Nederlands gesproken.quote:De kritiek op het gebruik van het woordje blank als huidskleur komt inderdaad uit een ideologie uit de VS. Al hebben ze in de VS dit specifieke probleem niet omdat ze daar altijd al het woordje wit gebruiken en zijn het Nederlandse aanhangers hiervan die hier een probleem van maken.
In Frankrijk zegt men blank.
Nee, white en weiss respectievelijk.quote:In de VS, VK en Duitsland zegt men wit.
Ik ben niet degene die problemen maakt, er is een beweging die ruzie zoekt en met allerlei vormen van intimidatie ideologische taalverandering afdwingt.quote:Waarom zou dat dan in het Nederlands een probleem zijn om de één, de ander of beide te gebruiken?
Ik wil absoluut geen knieval maken voor woke. Woke is de kanker, een ziekelijke ideologie, een giftge cocktail van racisme en blankenhaat, gratuit pseudo-moralistische aandachtshoererij, wetenschapsontkenning, historisch onbenul, geschiedvervalsing, behaagziekte en zelfbevestigingszucht, nepotisme, tribalisme, fascisme, imperialisme, medicalisering, totalitarisme, nihilisme en elitarisme. Natuurlijk maak ik daar geen knieval voor, ik heb namelijk een ruggengraat, twee harige ballen en de bereidheid om mijn hersens te gebruiken. Al die lafbekken die wel een knieval maken voor woke verdienen onze allerdiepste minachting.quote:Het lijkt wel alsof je absoluut geen knieval wil maken aan de zogenaamde woke-beweging en daarbij alle rationaliteit verliest. Blank is geen fout woord maar wit ook niet.
In andere talen is zwart negro, wat ook weer niet goed is bevonden door die ideologie. Dat is het omgekeerde van je argument.quote:Op maandag 26 februari 2024 12:51 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Nee, wij kennen het Nederlandse equivalent van het woord negro niet als synoniem voor de kleur zwart of zwarte huid. Wel als synoniem voor een zwarte man, maar dat is wat anders.quote:Op maandag 26 februari 2024 15:38 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
In andere talen is zwart negro, wat ook weer niet goed is bevonden door die ideologie. Dat is het omgekeerde van je argument.
Je kan dat ook gewoon blijven doen wat mij betreft. Alleen die antipathie tegen het gebruik van wit vind ik dan weer jammer en net zo goed een (reactionair) politiek statement.quote:Net zoals mensen van een bepaalde ideologie zichzelf weet ik veel wat voor benaming willen geven, kunnen ze ook gewoon accepteren dat wij onszelf voornamelijk blank noemen. Wit is een politiek statement, dat mogen ze lekker voor zichzelf houden.
Nog nooit gehoord. Maar zo te lezen niet iets waar we enige waarde aan hoeven te hechten.quote:Blank past overigens beter bij het scheldwoord melaninedeficiënten, wat gebruikt wordt door de black power beweging.
Ik heb dus nergens gezegd dat de vk er niet over schrijftquote:Op maandag 26 februari 2024 12:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je valse bewering die je doet over een volkskrant die er zogenaamd niets over schrijft maakt hier jou beweringen erg polariserend in de gepolitseerde wereld.![]()
Als ik op google zoek vindt ik toch wel een aantal stukken in de Volkskrant over de blank/ wit discussie.
https://www.google.com/se(...)rome-mobile&ie=UTF-8
Ik snap en waardeer dat jij zo in de wedstrijd zit, maar dat is niet waarom ik vast blijf houden aan blank, ondanks dat de media anders hebben gekozen (waarom eigenlijk?). Het wordt gedicteerd om wit te gebruiken door een groep woke activisten met zeer veel invloed die ironisch genoeg de klassieke vorm van racisme bezigen (want ook dat woord is aangepast naar hun wens).quote:Op maandag 26 februari 2024 16:37 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Nee, wij kennen het Nederlandse equivalent van het woord negro niet als synoniem voor de kleur zwart of zwarte huid. Wel als synoniem voor een zwarte man, maar dat is wat anders.
[..]
Je kan dat ook gewoon blijven doen wat mij betreft. Alleen die antipathie tegen het gebruik van wit vind ik dan weer jammer en net zo goed een (reactionair) politiek statement.
[..]
Nog nooit gehoord. Maar zo te lezen niet iets waar we enige waarde aan hoeven te hechten.
Knieval...quote:Op maandag 26 februari 2024 13:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Je bent dus niet geïnteresseerd in de feiten maar wil gewoon geen knieval maken voor iets wat overgewaaid is wat je niet bevalt. Oke, duidelijk.
Maar het heeft toch direct betrekking op dit topic omdat de gekozen AI geen gelukkige blanke families wil laten zien maar een donkere familie is geen probleem. Dit is maar één voorbeeld.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 11:37 schreef Jippie het volgende:
[modbreak] Verder geneuzel over wit, zwart, groen, blank, beige, gestreept etc. wat niet betrekking heeft op Gemini de AI van Google haal ik weg. Graag on topic blijven.[/modbreak]
Ja, geen “quick fix” mogelijk als je product vanaf de kern niet deugt.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 12:05 schreef Scrummie het volgende:
Relaunch verwacht binnen een 'paar weken' volgens Google.
quote:Op dinsdag 27 februari 2024 12:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, geen “quick fix” mogelijk als je producten vanaf de kern niet deugt.
Wel als het over afbeeldingen van Gemini gaat, dat verschilt toch echt van een discussie over wit of blank voor aanduiding van een huidskleur.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 12:15 schreef Noek het volgende:
[..]
Maar het heeft toch direct betrekking op dit topic omdat de gekozen AI geen gelukkige blanke families wil laten zien maar een donkere familie is geen probleem. Dit is maar één voorbeeld.
Het is wel breder dan alleen de afbeeldingen die het genereert getuige de voorbeelden van recente pagina's in dit topic.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:15 schreef Jippie het volgende:
[..]
Wel als het over afbeeldingen van Gemini gaat, dat verschilt toch echt van een discussie over wit of blank voor aanduiding van een huidskleur.
Niet want het is beide afkomstig van dezelfde ideologie en zou raar zijn als dat niet besproken mag worden.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:15 schreef Jippie het volgende:
[..]
Wel als het over afbeeldingen van Gemini gaat, dat verschilt toch echt van een discussie over wit of blank voor aanduiding van een huidskleur.
quote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:49 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Het is wel breder dan alleen de afbeeldingen die het genereert getuige de voorbeelden van recente pagina's in dit topic.
Zijweggetje is niet erg, zolang het maar niet het hoofdonderwerp wordt. Speculeren over de oorzaken dat Gemini absurd omgaat met gevraagde afbeeldingen is prima, maar laat het niet verzanden in een wit-blank discussie. Had de indruk dat het probleem was dat Gemini juist personen regelmatig gekleurder afbeeldde dan gevraagd. Niet dat Gemini alleen maar witte personen afbeeldde als er om blanke personen werd gevraagdquote:Op dinsdag 27 februari 2024 14:12 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Niet want het is beide afkomstig van dezelfde ideologie en zou raar zijn als dat niet besproken mag worden.
Ook ja, maar zoals in mijn post hierboven is het breder dan dit, zo schrijft gemini onder andere ook dat blanken geen racisme kunnen ervaren. Bij het genereren van afbeeldingen komt het alleen pijnlijk naar voren doordat die en geen blanken kan genereren en zwarte nazi's genereert.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 14:59 schreef Jippie het volgende:
[..]
[..]
Zijweggetje is niet erg, zolang het maar niet het hoofdonderwerp wordt. Speculeren over de oorzaken dat Gemini absurd omgaat met gevraagde afbeeldingen is prima, maar laat het niet verzanden in een wit-blank discussie. Had de indruk dat het probleem was dat Gemini juist personen regelmatig gekleurder afbeeldde dan gevraagd. Niet dat Gemini alleen maar witte personen afbeeldde als er om blanke personen werd gevraagd
Je moet eens voor de gein "can black people be victim of racism?" vragen en dan "can white people be victim of racism?"quote:Op dinsdag 27 februari 2024 15:07 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ook ja, maar zoals in mijn post hierboven is het breder dan dit, zo schrijft gemini onder andere ook dat blanken geen racisme kunnen ervaren. Bij het genereren van afbeeldingen komt het alleen pijnlijk naar voren doordat die en geen blanken kan genereren en zwarte nazi's genereert.
quote:In Conclusion:
Whether or not the term "racism" can be applied to experiences of white people is a matter of ongoing debate. It's essential to recognize that while white people may experience racial prejudice, the historical context and systems of power make their experiences different from the systemic racism faced by people of color.
quote:In conclusion, Black people undeniably experience significant and harmful forms of racism rooted in systemic and historical factors. Recognizing the depths of this issue and its impact is crucial for dismantling these oppressive structures and creating a more just and equitable society for all.
Dat ding is een Amerikaans cultuurproduct en daarmee eigenlijk ongeschikt voor wereldwijde consumptie.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 15:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je moet eens voor de gein "can black people be victim of racism?" vragen en dan "can white people be victim of racism?"
Dat ding is echt behoorlijk biased.
[..]
[..]
Het is natuurlijk onzin dat een wit/blank persoon geen racisme kan ervaren, ik geloof wel dat personen van kleur hier vaker mee te maken hebben. Denk dat veroordeling op afkomst of levenswijze overal voorkomt.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 15:07 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ook ja, maar zoals in mijn post hierboven is het breder dan dit, zo schrijft gemini onder andere ook dat blanken geen racisme kunnen ervaren. Bij het genereren van afbeeldingen komt het alleen pijnlijk naar voren doordat die en geen blanken kan genereren en zwarte nazi's genereert.
Die heisa is er omdat dit helemaal niets meer met informatie te maken heeft maar met blinde ideologie.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 18:50 schreef Jippie het volgende:
Het is trouwens toch bekend dat AI er regelmatig naast zit met hun antwoorden? Snap alle heisa niet zo.
Gebruik regelmatig AI om tekst in te korten/herschrijven, als je ziet wat daar al mis kan gaan.
Van wat ik begreep is AI zelflerend, ik denk dan dat er te weinig variatie in het 'aanbod' is geweest. Kan mij niet voorstellen dat dit met opzet is gedaan als je wil dat je AI systeem serieus genomen wordt. Sommige plaatjes zijn gewoon hilarisch te noemen.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 18:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die heisa is er omdat dit helemaal niets meer met informatie te maken heeft maar met blinde ideologie.
Dit is woke in optima forma, ook al zullen een hoop lieden daar wel weer 'een spook' in zien. Als je dat nog zo ziet, na alle bewijzen die gegeven zijn, dan zul je het nooit zien. Of je onderschrijft die ideologie natuurlijk.
Dit is geen 'foutje', dit is volledig zo geprogrammeerd. En dat gebeurt op wel meer plekken.
AI blijkt structureel racistisch te reageren, dat lijkt mij best zorgwekkend...quote:Op dinsdag 27 februari 2024 18:50 schreef Jippie het volgende:
Het is trouwens toch bekend dat AI er regelmatig naast zit met hun antwoorden? Snap alle heisa niet zo.
Gebruik regelmatig AI om tekst in te korten/herschrijven, als je ziet wat daar al mis kan gaan.
Dat is dus aantoonbaar wel gebeurd en de bewijzen zijn daarvoor gegeven. Reden dat aandeelhouders weglopen trouwens.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 19:14 schreef Jippie het volgende:
[..]
Van wat ik begreep is AI zelflerend, ik denk dan dat er te weinig variatie in het 'aanbod' is geweest. Kan mij niet voorstellen dat dit met opzet is gedaan als je wil dat je AI systeem serieus genomen wordt. Sommige plaatjes zijn gewoon hilarisch te noemen.
quote:Op dinsdag 27 februari 2024 19:11 schreef FlippingCoin het volgende:
https://chat.openai.com/s(...)47-a661-d56545c437c2
Chat-gpt is misschien niet veel minder erg trouwens.
Ik zocht laatst naar een bijpassend plaatje voor boerenprotesten. Bij Nightcafe kreeg ik een lange stoet tractors met aan weerszijden velden met tulpenbollen en over de hele afbeelding een oranje waas. Enigzins kloppend met 'Nederlandse boeren demonstreren' maar het was te slecht om te gebruiken.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 19:11 schreef FlippingCoin het volgende:
https://chat.openai.com/s(...)47-a661-d56545c437c2
Chat-gpt is misschien niet veel minder erg trouwens.
Misschien is de wereld racistischer dan wij denken (hopen).quote:Op dinsdag 27 februari 2024 19:14 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
AI blijkt structureel racistisch te reageren, dat lijkt mij best zorgwekkend...
?quote:Op dinsdag 27 februari 2024 19:21 schreef Jippie het volgende:
[..]
Misschien is de wereld racistischer dan wij denken (hopen).
Woke doet maar, ik kan achter de gedachte staan waaruit woke ontstaan is - > aandacht voor misstanden, maar het is verworden tot een veelkoppig monster. Dezelfde tendens zie ik bij volgelingen van coronabeleidcritici, een kritische blik op het coronabeleidcritici is prima, maar ook daar is het gigantisch uit de klauwen gelopen - > groeiend aantal autonomen.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 19:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is dus aantoonbaar wel gebeurd en de bewijzen zijn daarvoor gegeven. Reden dat aandeelhouders weglopen trouwens.
Wen er maar aan: dit is woke. En woke kan doen wat het wil, want het 'deugt'. Hoewel, kennelijk is het voornoemde aandeelhouders ook wat te gortig.
https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=T
Klopt, alleen hebben laatstgenoemde niet dezelfde invloed, laat staan dat ze een respectabel podium krijgen.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 19:27 schreef Jippie het volgende:
[..]
Woke doet maar, ik kan achter de gedachte staan waaruit woke ontstaan is - > aandacht voor misstanden, maar het is verworden tot een veelkoppig monster. Dezelfde tendens zie ik bij volgelingen van coronabeleidcritici, een kritische blik op het coronabeleidcritici is prima, maar ook daar is het gigantisch uit de klauwen gelopen - > groeiend aantal autonomen.
Misschien hebben ze op bepaalde punten gelijk, maar zijn dus duidelijk te ver doorgeschoten. Het werkt echter meer op mijn lachspieren dan dat ik mij er beledigd door voel als 'ongekleurd persoon'.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 19:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
?
Nee, dat dachten de ontwikkelaars van Gemini. Vandaar deze vorm van racisme.
Het is ook wel hilarisch dat je eindelijk eens een topic hebt gevonden waar je terecht los kunt gaan op een woke robot. Dat in tegenstelling tot de vele andere manbearpig momenten die je hier de laatste tijd hebt gehad.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 18:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die heisa is er omdat dit helemaal niets meer met informatie te maken heeft maar met blinde ideologie.
Dit is woke in optima forma, ook al zullen een hoop lieden daar wel weer 'een spook' in zien. Als je dat nog zo ziet, na alle bewijzen die gegeven zijn, dan zul je het nooit zien. Of je onderschrijft die ideologie natuurlijk.
Dit is geen 'foutje', dit is volledig zo geprogrammeerd. En dat gebeurt op wel meer plekken.
Noem je de blamage van Gemini een respectabel podium? Ik noem het een aanfluiting.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 19:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Klopt, alleen hebben laatstgenoemde niet dezelfde invloed, laat staan dat ze een respectabel podium krijgen.
Racisme vind ik nooit lachwekkend.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 19:33 schreef Jippie het volgende:
[..]
Misschien hebben ze op bepaalde punten gelijk, maar zijn dus duidelijk te ver doorgeschoten. Het werkt echter meer op mijn lachspieren dan dat ik mij er beledigd door voel als 'ongekleurd persoon'.
Nee, dat noem ik Google.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 19:35 schreef Jippie het volgende:
[..]
Noem je de blamage van Gemini een respectabel podium? Ik noem het een aanfluiting.
Het probleem hier is dat de programmeur bias probeerde tegen te gaan, maar het gevolg is dat er bias is ontstaan maar dan de andere kant op.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 18:50 schreef Jippie het volgende:
quote:Op dinsdag 27 februari 2024 19:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh gelukkig, Harvest is er ook.
Insert nietszeggende slogans, onbelezen meuk en chronische-nood-tot-deugen hieronder
V
V
V
V
V
Staat vast genoteerd, en door.
Ik noem het dan ook geen racisme maar een 'onjuiste weergave van feiten'.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 19:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Racisme vind ik nooit lachwekkend.
Werkelijk...quote:Op dinsdag 27 februari 2024 19:49 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik noem het dan ook geen racisme maar een 'onjuiste weergave van feiten'.
Het is de grootste zoekmachine op aarde. Daar komt nogal wat macht bij kijken.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 19:52 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik vind Google handig, maar niet respectabel.
Doe me eens een lol en Google eens op “happy white couples” en daarna op “happy black couples”.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 19:49 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dat klinkt aannemelijker dan dat er een kwaadaardige genius aan het werk is geweest.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 19:38 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het probleem hier is dat de programmeur bias probeerde tegen te gaan, maar het gevolg is dat er bias is ontstaan maar dan de andere kant op.
Respectabel is niet het equivalent van machtig.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 19:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het is de grootste zoekmachine op aarde. Daar komt nogal wat macht bij kijken.
"Onjuiste weergave van feiten".quote:Op dinsdag 27 februari 2024 19:49 schreef Jippie het volgende:
[..]
Er is niemand die dat zegt. Wat mensen zeggen is dat Google een DEI agenda extreem hard aan het pushen is.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 19:53 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dat klinkt aannemelijker dan dat er een kwaadaardige genius aan het werk is geweest.
@Jippiequote:Op dinsdag 27 februari 2024 15:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je moet eens voor de gein "can black people be victim of racism?" vragen en dan "can white people be victim of racism?"
Dat ding is echt behoorlijk biased.
[..]
[..]
Niemand heeft het over kwaadaardig, foute frame. Net als dat het een complot zou zijn.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 19:53 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dat klinkt aannemelijker dan dat er een kwaadaardige genius aan het werk is geweest.
Bij White couples één gemengd koppelquote:Op dinsdag 27 februari 2024 19:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Doe me eens een lol en Google eens op “happy white couples” en daarna op “happy black couples”.
Wat valt je op?
Simpele vraag, voordat ik hier uberhaupt nog tijd in ga steken...quote:Op dinsdag 27 februari 2024 19:58 schreef Jippie het volgende:
[..]
Bij White couples één gemengd koppel
[ afbeelding ]
Black couples
[ afbeelding ]
Ik kreeg 50% gemengde couples.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 19:58 schreef Jippie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Black couples
[ afbeelding ]
Google probeerde de AI aan te passen door niet standaard witte mensen te laten zien wanneer de afkomst van een persoon niet werd gespecificeerd. Wat daarna gebeurde is dat de AI fors overdreef en blijkbaar zelfs foto's genereerde van een zwarte middeleeuwse koning of een zwarte George Washington.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 19:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Werkelijk...
Dan zou ik het gehele topic nog eens rustig doornemen.
Aanschouw vooral even de moverende redenen van de aanjagers van Gemini, en vertel me even hoe dat geen racisme is. Of de legio screenshots die klip en klaar aantonen dat het racistisch is.
Oh werkelijk?quote:Op dinsdag 27 februari 2024 20:04 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Google probeerde de AI aan te passen door niet standaard witte mensen te laten zien wanneer de afkomst van een persoon niet werd gespecificeerd. Wat daarna gebeurde is dat de AI fors overdreef en blijkbaar zelfs foto's genereerde van een zwarte middeleeuwse koning of een zwarte George Washington.
Het klopt dat de AI in de war is maar het is niet de bedoeling geweest dat het zo overdreven zou handelen. Het is een soort backfire.
Vind je dit zelf ook niet een beetje grappig? Kom op.
Ik denk dat ik in een ander algoritme zit?quote:Op dinsdag 27 februari 2024 20:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik kreeg 50% gemengde couples.
Moet je nu eens “male shoplifters” doen. Allemaal witte mannen.
Vind je dat soort dingen niet gek?
Ik zie alleen dit deel, waar we nu in posten. Hier niet op linkjes geklikt. Maar is er een eerder deel? Dan kan ik dat opzoeken en reeksen.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 19:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Simpele vraag, voordat ik hier uberhaupt nog tijd in ga steken...
Heb je de video's en shots in deel 1 gezien?
De AI “overdreef niet fors”. Wat de AI deed en wat ook gelijk de reden is waarom het nog weken duurt voordat het gefixed is; het is een product opgebouwd met een zeer sterke DEI bias, dat betekent dat *elke* opdracht een biased result terug gaat geven.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 20:04 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Google probeerde de AI aan te passen door niet standaard witte mensen te laten zien wanneer de afkomst van een persoon niet werd gespecificeerd. Wat daarna gebeurde is dat de AI fors overdreef en blijkbaar zelfs foto's genereerde van een zwarte middeleeuwse koning of een zwarte George Washington.
Het klopt dat de AI in de war is maar het is niet de bedoeling geweest dat het zo overdreven zou handelen. Het is een soort backfire.
Vind je dit zelf ook niet een beetje grappig? Kom op.
Heb ik gedaan. Hij heeft wat botte leuzen op X gegooid over institutioneel racisme.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 20:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh werkelijk?
Zou nog eens alle screenshots rustig doornemen. Of gewoon eens inlezen in wie de aanjagers waren van Gemini en wat hun intenties zijn.
En nee, racisme is nooit grappig.
Ja, er is een eerder deelquote:Op dinsdag 27 februari 2024 20:15 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik zie alleen dit deel, waar we nu in posten. Hier niet op linkjes geklikt. Maar is er een eerder deel? Dan kan ik dat opzoeken en reeksen.
Hmmja, vandaar dat het zoeken op witte families geen resultaat gaf want "sensitiviteit diversiteit inclusie" maar het voor elk ander denkbaar kleurtje geen enkel probleem was.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 20:31 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Heb ik gedaan. Hij heeft wat botte leuzen op X gegooid over institutioneel racisme.
Ze hebben het programma geconfigureerd om meer diverse resultaten te weergeven. Zoals ik al zei liet het standaard witte mensen zien wanneer de afkomst van een persoon niet werd gespecificeerd.
Nu zal mij dat niets boeien, maar anderen dan weer wel. Ze hebben geprobeerd om de resultaten meer te mixen, maar het gevolg van die aanpassing is helaas dat het programma er in is doorgeschoten en voornamelijk niet witte mensen laat zien. OpenAI heeft ook dit soort problematiek gehad. Is nu gewoon opgelost.
OpenAI had last van prompt hacking, dat is iets anders en was ook veel sneller gefixed dan wat Google nu heeft. Google zit met een biased product dat nog weken gaat kosten om eruit te slopen, en ik geef je op een blaadje dat het dan nog niet volledig opgelost is.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 20:31 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Heb ik gedaan. Hij heeft wat botte leuzen op X gegooid over institutioneel racisme.
Ze hebben het programma geconfigureerd om meer diverse resultaten te weergeven. Zoals ik al zei liet het standaard witte mensen zien wanneer de afkomst van een persoon niet werd gespecificeerd.
Nu zal mij dat niets boeien, maar anderen dan weer wel. Ze hebben geprobeerd om de resultaten meer te mixen, maar het gevolg van die aanpassing is helaas dat het programma er in is doorgeschoten en voornamelijk niet witte mensen laat zien. OpenAI heeft ook dit soort problematiek gehad. Is nu gewoon opgelost.
Door Gemini? Volgens mij is er al genoeg haat en genoeg oorlog op deze aardbol.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 20:33 schreef FlippingCoin het volgende:
jullie kunnen het down playen maar feitelijk is dit gewoon de vooravond van een global race war
Dit is duidelijk een fout.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 20:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
Face it: dit was geen 'foutje'. Dit was full-blown woke. Alleen had men een dergelijke backlash niet helemaal verwacht.
Precies, een divers beeld wat de agenda van Google op het gebied van DEI pusht, zelfs als dat leid tot keihard racisme en biased responses. Dat is met opzet gedaan. Niks “fout”. Geen DEI agenda -> geen “fout”.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 20:54 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit is duidelijk een fout.
Er moest een divers beeld gecreëerd worden, maar de AI is (nog) niet slim genoeg om dit gebalanceerd weer te geven.
ja zit er wel aan te komen zoquote:Op dinsdag 27 februari 2024 20:52 schreef Jippie het volgende:
[..]
Door Gemini? Volgens mij is er al genoeg haat en genoeg oorlog op deze aardbol.
Dat bedoel ik.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 22:50 schreef Scorpie het volgende:
Moederbedrijf van Google verloor 70 miljard aan beurswaarde door dit “grapje”:
https://nypost.com/2024/0(...)ai-chatbot-disaster/
Dit is een heel westers gecentreerde visie. Ga maar eens wonen in nigeria of iets dergelijks en kijk maar wat er gebeurt. Je ziet het al in reisprogramma’s waar autochtonen allerlei namen hebben voor de blankies en dit schaamteloos roepen. Het is vooral dat deze ideologie bedacht is in het westen door blanken die het doet lijken alsof het zo is, het is je roze westerse bril die je deze conclusie laat trekken.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 18:45 schreef Jippie het volgende:
[..]
Het is natuurlijk onzin dat een wit/blank persoon geen racisme kan ervaren, ik geloof wel dat personen van kleur hier vaker mee te maken hebben. Denk dat veroordeling op afkomst of levenswijze overal voorkomt.
Als deze ideologie echt is ingeprent in AI, die vervolgens mogelijk super dominant wordt kun je een situatie krijgen zoals in 1984, waarbij steeds minder mensen kunnen herinneren wie daadwerkelijk het vliegtuig heeft uitgevonden totdat het commongood is te denken dat groep xyz het vliegtuig heeft uitgevonden, want dat staat zo geschreven in de boeken.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 19:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is dus aantoonbaar wel gebeurd en de bewijzen zijn daarvoor gegeven. Reden dat aandeelhouders weglopen trouwens.
Wen er maar aan: dit is woke. En woke kan doen wat het wil, want het 'deugt'. Hoewel, kennelijk is het voornoemde aandeelhouders ook wat te gortig.
https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=T
De kracht van herhaling is sterker dan welke waarheid dan ook.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 23:45 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Als deze ideologie echt is ingeprent in AI, die vervolgens mogelijk super dominant wordt kun je een situatie krijgen zoals in 1984, waarbij steeds minder mensen kunnen herinneren wie daadwerkelijk het vliegtuig heeft uitgevonden totdat het commongood is te denken dat groep xyz het vliegtuig heeft uitgevonden, want dat staat zo geschreven in de boeken.
Inderdaad, het nazisme kenmerkte zich door een grote tolerantie voor multiculturalisme.quote:Op woensdag 28 februari 2024 09:54 schreef LXIV het volgende:
Er waren gewoon zwarte Wehrmacht soldaten en de SS was helemaal een multicultureel allegaartje. en in tegenstelling tot Amerika mochten deze gewoon in de bus gaan zitten waar ze wilden. Google heeft gewoon gelijk.
Walgelijke uitspraak diverse mensen hebben nog nooit iets verkeerd gedaan.quote:Op woensdag 28 februari 2024 09:54 schreef LXIV het volgende:
Er waren gewoon zwarte Wehrmacht soldaten en de SS was helemaal een multicultureel allegaartje. en in tegenstelling tot Amerika mochten deze gewoon in de bus gaan zitten waar ze wilden. Google heeft gewoon gelijk.
In dit geval is het gewoon bullshit.quote:Op woensdag 28 februari 2024 18:09 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Walgelijke uitspraak diverse mensen hebben nog nooit iets verkeerd gedaan.
Ik heb in dit topic geleerd dat feiten er niet toe doen, dan kunnen we dat net zo goed helemaal loslaten.quote:Op woensdag 28 februari 2024 18:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
In dit geval is het gewoon bullshit.
Het Nazisme en multiculturalisme, je moet het maar verzinnen.
Dat die 70 miljard dan 4.4% vertegenwoordigd vind ik ook wel schokkendquote:Op dinsdag 27 februari 2024 22:50 schreef Scorpie het volgende:
Doe eens een linkquote:Op dinsdag 27 februari 2024 20:12 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik denk dat ik in een ander algoritme zit?
[ afbeelding ]
De NYPost is nou niet bepaald de meest neutrale, c.q. kleurloze bron voor dit soort garpjes,quote:Op dinsdag 27 februari 2024 22:50 schreef Scorpie het volgende:
BusinessInsider meldt het ook hoor.quote:Op woensdag 28 februari 2024 20:23 schreef brokjespoes het volgende:
[..]
De NYPost is nou niet bepaald de meest neutrale, c.q. kleurloze bron voor dit soort garpjes,
zie: https://mediabiasfactcheck.com/new-york-post/
in het AMV-topic (in Politiek) valt-ie in ieder geval onder "liever niet"
Hilarisch dat juist @Tekaschi deze kolder een upvote geeft.quote:Op woensdag 28 februari 2024 09:54 schreef LXIV het volgende:
Niet in grote aantallen. Maar wel als Duitsers en niet als koloniale troepen. Het waren vooral de kinderen die voortkwamen uit de Franse bezetting van het Rheinland.quote:Op woensdag 28 februari 2024 20:34 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hilarisch dat juist @:tekaschi deze kolder een upvote geeft.
Als ze er al waren, en ik betwijfel of ze er in grote aantallen waren, dan werden die gewoon meteen als kannonnenvoer ingezet.
Edit: Zoals @:EttovanBelgie al heeft gezegd.
... ach ja, waar bladen als Kladderadatsch en Simplicissimus al in 1918 de draak mee staken?quote:Op woensdag 28 februari 2024 21:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Niet in grote aantallen. Maar wel als Duitsers en niet als koloniale troepen. Het waren vooral de kinderen die voortkwamen uit de Franse bezetting van het Rheinland.
[ afbeelding ]
Natuurlijk waren het er niet veel, maar punt is dat een zwarte Wehrmacht-soldaten wel gewoon bestonden.
Dat is een screenshot van mijn tablet als ik male shoplifters zoek, hoezo link?quote:Op woensdag 28 februari 2024 20:19 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Doe eens een link
Heb een vermoeden dat dit gefotoschoped is
Ik krijg weer andere resultaten. Hoe kan dat eigenlijk? Heeft onze zoekgeschiedenis daar wat mee te maken?quote:Op woensdag 28 februari 2024 21:34 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dat is een screenshot van mijn tablet als ik male shoplifters zoek, hoezo link?
Zojuist weer gezocht op male shoplifters
[ afbeelding ]
Zie de tijd
Linkje https://www.google.com/se(...)=mobile-gws-wiz-serp
quote:Op woensdag 28 februari 2024 20:34 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hilarisch dat juist @:tekaschi deze kolder een upvote geeft.
Als ze er al waren, en ik betwijfel of ze er in grote aantallen waren, dan werden die gewoon meteen als kannonnenvoer ingezet.
Edit: Zoals @:EttovanBelgie al heeft gezegd.
Volgens mij betwist niemand dat, maar welk punt probeer je daarmee te maken?quote:Op woensdag 28 februari 2024 21:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Natuurlijk waren het er niet veel, maar punt is dat een zwarte Wehrmacht-soldaten wel gewoon bestonden.
Ik ben opgelucht als het sarcasme was, had wel wat duidelijker aangegeven kunnen worden dan. Erg grappig was het niet.quote:Op woensdag 28 februari 2024 21:38 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Hilarisch dat jij niet snapt wat sarcasme is.
Het gaat over Google Gemini, we zien hier de meest belachelijke creaties voorbij komen. Buiten een anti blank bias of pro diversiteit bias zagen we ook lachwekkende foto's van Aziaten en Afrikanen in nazi uniformen. Grapje "google zegt het immers" moet toch wel kunnen. Niet alles zo serieus nemen, beetje humor mag wel eens.quote:Op woensdag 28 februari 2024 21:39 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik ben opgelucht als het sarcasme was, had wel wat duidelijker aangegeven kunnen worden dan.
Omdat ik andere resultaten krijgquote:Op woensdag 28 februari 2024 21:34 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dat is een screenshot van mijn tablet als ik male shoplifters zoek, hoezo link?
Zojuist weer gezocht op male shoplifters
[ afbeelding ]
Zie de tijd
Linkje https://www.google.com/se(...)=mobile-gws-wiz-serp
Als jij je obsessie met Joden laat rusten? Deal.quote:Op woensdag 28 februari 2024 21:47 schreef Ali_boo het volgende:
Etto en zijn obessie met nazi's
Laat het rusten joh
Dat laat ik aan de neutrale users; wellicht kunnen ze dat voor zichzelf bepalen door je PoHi uit te pluizen.quote:
Niet echt; hij fulmineert tegen iets wat hijzelf maar wat graag in spiegelbeeld zou willen uitvoeren.quote:
Ja, dat is toch algemeen bekend?quote:Op woensdag 28 februari 2024 21:36 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik krijg weer andere resultaten. Hoe kan dat eigenlijk? Heeft onze zoekgeschiedenis daar wat mee te maken?
Algoritme?quote:Op woensdag 28 februari 2024 21:46 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Omdat ik andere resultaten krijg
Dat zou het eea verklaren, ik zie meer reclames bij jou dan zoekresultatenquote:Op woensdag 28 februari 2024 21:57 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ja, dat is toch algemeen bekend?
Zou @:Scorpie dan regelmatig op blanke mannen zoeken?
Ik zoek veel films en tv-series op, om re kijken of ze de moeite waard zijn om te kijken?
Ik heb alleen shoplifters ingetikt, verder nietsquote:Op woensdag 28 februari 2024 21:59 schreef Jippie het volgende:
[..]
Algoritme?
Laat eens een screenshot zien met linkje? Want volgens mij klopt dit niet. :v)
Waar zie jij reclame? Ik zie aantal filmposters.quote:Op woensdag 28 februari 2024 22:00 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Dat zou het eea verklaren, ik zie meer reclames bij jou dan zoekresultaten
Je hebt gezocht op shoplifting volgens je linkquote:Op woensdag 28 februari 2024 22:01 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ik heb alleen shoplifters ingetikt, verder niets
https://www.google.com/se(...)w=1280&bih=851&dpr=1
Reclame voor een film iddquote:Op woensdag 28 februari 2024 22:02 schreef Jippie het volgende:
[..]
Waar zie jij reclame? Ik zie aantal filmposters.
Dan Google je nooit naar films?quote:Op woensdag 28 februari 2024 22:04 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Reclame voor een film idd
Bij mij zit er echt geen enkel film review tussen
Google geen films, kijk geen films, zelf de tv heb ik bij de grof vuil gezetquote:Op woensdag 28 februari 2024 22:10 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dan Google je nooit naar films?
Nadat ik jouw linkje shoplifting heb geopend krijg ik op ze zoekterm shoplifting hetzelfde scherm
[ afbeelding ]
Zoek ik op shoplifters dan krijg ik weer filmposters
[ afbeelding ]
Waarom is het zo belangrijk dat Google Afbeeldingen plaatjes moet tonen die in totale harmonie zijn met winkeldiefstalcijfers?quote:Op woensdag 28 februari 2024 22:15 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Terug ontopic: Bij mij is 90% van de dader blank, wat niet echt overeenkomt met de data die we hebben
Dan denk ik dat je weinig op Surinaamse websites komt?quote:Op woensdag 28 februari 2024 22:15 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Google geen films, kijk geen films, zelf de tv heb ik bij de grof vuil gezet![]()
Terug ontopic: Bij mij is 90% van de dader blank, wat niet echt overeenkomt met de data die we hebben
Ik wil met de realiteit geconfronteerd worden, geen alternatieve fantasie wereldquote:Op woensdag 28 februari 2024 22:21 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Waarom is het zo belangrijk dat Google Afbeeldingen plaatjes moet tonen die in totale harmonie zijn met winkeldiefstalcijfers?
Alleen wanneer ik trek heb in rottiquote:Op woensdag 28 februari 2024 22:23 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dan denk ik dat je weinig op Surinaamse websites komt?
Moet je zeker lang wachten voordat het bezorgd wordtquote:Op woensdag 28 februari 2024 22:30 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Alleen wanneer ik trek heb ik rotti
Nu je het zegtquote:Op woensdag 28 februari 2024 22:32 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Moet je zeker lang wachten voordat het bezorgd wordt
Als ik op sexy man zoek krijg ik in de eerste resultaten alleen maar blanke mannen, bij sexy woman een paar met een donkere huidskleur. Latino en donker ertussen.quote:Op woensdag 28 februari 2024 22:28 schreef Jippie het volgende:
Google op sexy woman
[ afbeelding ]
Sexy man
[ afbeelding ]
Dat is toch ook van alles wat, bij de vrouwen wel erg blank allemaal.
Ik post de plaatjes, zodat je niet op linkjes hoef te klikken.
Ik kreeg een vergelijkbaar resultaatquote:Op dinsdag 27 februari 2024 19:58 schreef Jippie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Black couples
[ afbeelding ]
Wat ben je aan het raaskallen. Ik zeg dat er enkele zwarte Wehrmacht soldaten waren. En dan komt een lang stuk tekst over de rassenwetten met tot slot nota bene een interview met een zwarte Wehrmachtsoldaat.quote:Op woensdag 28 februari 2024 21:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... ach ja, waar bladen als Kladderadatsch en Simplicissimus al in 1918 de draak mee staken?
Neurenberg rassenwetten, kniesoor die er op let. Sowieso, raciale hygiëne op de lagere school: toeval. De rabiaat racistische uitspraken van alle Nazi kopstukken, Adolf voorop. Die hele uitroeiing van 'onwaardig leven' (Aktion T4), de exterminatieoorlog tegen Polen en de USSR, de Holocaust...
Nazisme als 'kleurenblind', tolerant zelfs... man man man.
Europese variant van de 'Black Confederates'.![]()
Oh, en die foto... dat is een soldaat uit het Legion Freies Arabien, niet het Rijnland. Kanonnenvoer.
Overigens, sommige Rijnlanders werden inderdaad in de Wehrmacht gedropt (na Stalingrad uiteraard)...
NA te zijn gesteriliseerd in de tijden dat het allemaal wat 'beter' ging voor het Herrenvolk:
Let's take the example of Hans Hauck. Hans Hauck was a young Afro-German man who had been forcibly sterilized by the Nazi regime. In 1942, Hauck was drafted in the Heer.
From an interview with Hauck:
HH: I was conscripted at nineteen, like everyone else.
TC: Conscripted? What is conscripted?
HH: Conscripted. That means for the army, drafted into the army. It's called conscription.
TC: That was at nineteen. That was two years after you were sterilized?
HH: That was two years, yeah, after I was. . . . I wasn't quite seventeen, I was sixteen when I was sterilized. And at conscription, 1939--it's called conscription into military service--I was unworthy for service.
TC: "Unworthy"?
HH: Yes. I was allowed to work, but back then I wasn't allowed to become a soldier. Only in the course of the war, in 1941 they got looser. And in 1942, I was called up with my own permission. It depended, I could have then said, "You didn't want me, and now I don't want you." But then I wouldn't be sitting here today. It's that simple. We've got examples of that. A mate that I was sterilized with, he never came back. He got sent to a camp. And I went because I saw it as a chance. It was the first time that I was treated the same as others. Because the other "Aryan" German boys, my mates, my schoolmates, they were called up, too. And I wanted that, and then I was called up. And then I was quite conscious of my fate, that I had a chance, 50-50. Either I survive it, or I don't. And I survived.
https://en.wikipedia.org/wiki/Hans_Hauck
https://en.wikipedia.org/wiki/Rhineland_bastard
quote:Google CEO Sundar Pichai told employees in an internal memo late Tuesday that the company's release of artificial intelligence tool Gemini has been unacceptable, pledging to fix and relaunch the service in the coming weeks.
Last week, Google paused Gemini's ability to create images following viral posts on social media depicting some of the AI tool's results, including images of America's Founding Fathers as black, the Pope as a woman and a Nazi-era German solider with dark skin.
The tool often thwarted requests for images of white people, prompting a backlash online among conservative commentators and others, who accused Google of anti-white bias.
Still reeling from the controversy, Pichai told Google staff in a note reviewed by NPR that there is no excuse for the tool's "problematic" performance.
"I know that some of its responses have offended our users and shown bias — to be clear, that's completely unacceptable and we got it wrong," Pichai wrote. "We'll be driving a clear set of actions, including structural changes, updated product guidelines, improved launch processes, robust evals and red-teaming, and technical recommendations."
Google executive pins blame on 'fine-tuning' error
In a blog post published Friday, Google explained that when it built Gemini's image generator, it was fine-tuned to try to avoid the pitfalls of previous ones that created violent or sexually explicit images of real people.
As part of that process, creating diverse images was a focus, or as Google put it, building an image tool that would "work well for everyone" around the world.
"If you ask for a picture of football players, or someone walking a dog, you may want to receive a range of people. You probably don't just want to only receive images of people of just one type of ethnicity (or any other characteristic)," wrote Google executive Prabhakar Raghavan.
But, as Raghavan wrote, the effort backfired. The AI service "failed to account for cases that should clearly not show a range. And second, over time, the model became way more cautious than we intended and refused to answer certain prompts entirely — wrongly interpreting some very anodyne prompts as sensitive."
Researchers have pointed out that Google was trying to counter images that perpetuate bias and stereotype, since many large datasets of images have been found to contain mostly white people, or are replete with one type of image, like, for example, depicting most doctors as male.
In attempting to avoid a public relations crisis about gender and race, Google managed to run headlong into another controversy over accuracy and history.
Text responses also prompt controversy
Gemini, which was previously named Bard, is also an AI chatbot, similar to OpenAI's hit service ChatGPT.
The text-generating capabilities of Gemini also came under scrutiny after several outlandish responses went viral online.
Elon Musk shared a screenshot of a question one user asked: "Who has done more harm: libertarians or Stalin?"
Gemini responded: "It is difficult to say definitively which ideology has done more harm, both have had negative consequences."
The answer appears to have been fixed. Now, when the Stalin question is posed to the chatbot, it replies: "Stalin was directly responsible for the deaths of millions of people through orchestrated famines, executions, and the Gulag labor camp system."
Google's Pichai: "No AI is perfect"
Gemini, like ChatGPT, is known as a large language model. It is a type of AI technology that predicts the next word or sequence of words based on an enormous dataset compiled from the internet. But what Gemini, and early versions of ChatGPT, have illustrated is that the tools can produce unforeseeable and sometimes unsettling results that even the engineers working on the advanced technology cannot always predict ahead of a tool's public launch.
Big Tech companies, including Google, have for years been studying AI image generators and large language models secretly in labs. But OpenAI's unveiling of ChatGPT in late 2022 set of an AI arms race in Silicon Valley, with all the major tech firms attempting to release their own versions to stay competitive.
In his note to employees at Google, Pichai wrote that when Gemini is re-released to the public, he hopes the service is in better shape.
"No AI is perfect, especially at this emerging stage of the industry's development, but we know the bar is high for us and we will keep at it for however long it takes," Pichai wrote.
Dat Duitsers met Afrikaanse roots in Nazi-Duitsland niet lekker aan het dagtrippen in de bus waren, 'waar ze gewoon overal mochten zitten', maar gesteriliseerd werden.quote:Op donderdag 29 februari 2024 08:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat ben je aan het raaskallen. Ik zeg dat er enkele zwarte Wehrmacht soldaten waren. En dan komt een lang stuk tekst over de rassenwetten met tot slot nota bene een interview met een zwarte Wehrmachtsoldaat.
Wat is je punt nu??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |