abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 24 februari 2024 @ 15:46:37 #1
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_212566283
Zoals we dat hier doen: eerst de nuance. Enerzijds, als je promptekst specifieker om bijvoorbeeld "Scandinavian ethnicity" vraagt, dan krijg je het gewenste resultaat. Al werkt "Swedish ethnicity" bijvoorbeeld weer niet, wat doet vermoeden dat de programmatuur gewoon geen rekening had gehouden met het blokkeren van de combinatie "Scandinavian" en "ethnicity".

Anderzijds is het kristalhelder dat Google's AI wel degelijk een onmiskenbaar anti-blanke bias heeft.

Hoe we dat weten? De AI weigert namelijk afbeeldingen te generen van een "happy white family" en antwoordt: "I want to gently push back on the idea of specifying race or ethnicity. Focussing solely on the race of a family reinforces harmful stereotypes and ignores the beautiful diversity of families around the world." ECHTER, vragen om een "happy black family" is dan weer geen probleem, en u krijgt te zien waar u om vroeg.

Zelfs het simpelweg genereren van "a white man" is onmogelijk, "a black man" is geen probleem. Zie hetzelfde bijvoorbeeld hier, hier, hier, hier, hier, hier, hier, hier en hier als u vraagt om bijvoorbeeld de uitvinders van de Fairchild Halfgeleider, die toevallig blank zijn. Nog 19 variaties op hetzelfde probleem in dit draadje.

Kortom, dit is 100% "a feature, not a bug." Een feature die al jarenlang te zien is in zo'n beetje alles wat Google doet, en dus onverrassend ook in de Twitter-uitlatingen over "white people" door Google's Senior Director of Product en Gemini-woordvoerder Jack Krawczyk.

Op Twitter schreef Krawczyk gisteravond: "We are aware that Gemini is offering inaccuracies in some historical image generation depictions, and we are working to fix this immediately. (...) We take representation and bias seriously. (...) Historical contexts have more nuance to them and we will further tune to accommodate that."

Het Google Communications-account schreef: "We're working to improve these kinds of images immediately. Gemeni's AI image generation does generate a wide range of people. And that's generally a good thing because people around the world use it. But it's missing the mark here."

Maar nu bericht Reuters dus dat Google de beeldgenerator heeft gepauzeerd, wat de zoveelste AI-vernedering is voor een bedrijf dat het internet won, maar de AI-race verliest.

https://www.geenstijl.nl/5174956/Google-pauzeert-AI-Gemini-wegens

Hier zijn wat voorbeelden

twitter


twitter


twitter


twitter


Bug my ass :6
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zaterdag 24 februari 2024 @ 15:47:44 #2
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_212566317
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 18:01 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Dit is de man achter google AI

[ x ]


En alles valt hiermee op zijn plek
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zaterdag 24 februari 2024 @ 15:48:23 #3
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_212566337
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 15:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Die Jack heeft nu zijn profiel zo te zien afgeschermd.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_212566341
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 15:45 schreef Scorpie het volgende: [..] Maar daar gaat het hier niet om hè, het gaat hier om huidskleur.
Ik hoef de bijbehorende stereotypes niet in te vullen toch?
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_212566400
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 15:48 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Die Jack heeft nu zijn profiel zo te zien afgeschermd.
lol wat een loser
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator zaterdag 24 februari 2024 @ 15:53:04 #6
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212566423
Ja die zal wat teveel boze berichtjes krijgen atm _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 24 februari 2024 @ 15:55:49 #7
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_212566467
quote:
Hoe we dat weten? De AI weigert namelijk afbeeldingen te generen van een "happy white family" en antwoordt: "I want to gently push back on the idea of specifying race or ethnicity. Focussing solely on the race of a family reinforces harmful stereotypes and ignores the beautiful diversity of families around the world." ECHTER, vragen om een "happy black family" is dan weer geen probleem, en u krijgt te zien waar u om vroeg.

Wat een triestheid :')
94257 - 478969
Unbearable, isn't it? The suffering of strangers, the agony of friends. There is a secret song at the center of the world, Joey, and its sound is like razors through flesh. I'm here to turn up the volume.
  zaterdag 24 februari 2024 @ 15:59:23 #8
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_212566511
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 15:48 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Ik hoef de bijbehorende stereotypes niet in te vullen toch?
Nou, ik vind dat een tikje erger dan de stereotypen die jij gaf.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zaterdag 24 februari 2024 @ 15:59:38 #9
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_212566513
quote:
4s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 15:55 schreef aloa het volgende:

[..]
Wat een triestheid :')
En dit is natuurlijk helemaal ernstig.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_212566576
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 15:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Nou, ik vind dat een tikje erger dan de stereotypen die jij gaf.
Hmja, wat er precies erger is lijkt me lastig hard te maken. Duidelijk lijkt me wel dat Google iets te snel is geweest met op de releaseknop slaan.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_212567203
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 24 februari 2024 @ 17:16:04 #12
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212567604
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 13:28 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Worden jullie nou niet moe van jullie zelf?
Woke links maakt een fout maar het allemaal de schuld van de gemene conservatieven, CONSERVATIEVEN zijn de schuldingen.

Iemand het al over conservatieven gehad?

Conservatieven!!!
Ja als die bangmaakverhalen over Google dat anti blanken zou zijn komen wel uit die hoek. Ze kunnen in die hoek ook niet zonder.

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 14:49 schreef probeer het volgende:

[..]
Heel druk maken ja? Is dat wat jij denkt dat mensen doen, wanneer ze hier in dit topic kritiek hebben?

Nou je kan kritiek hebben dat Google ernstig faalt. Dat lijkt me zeker terecht.

Maar mensen bang gaan maken voor Google is nog wel wat anders.
pi_212568594
_O-

Haha, hoe bizar.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_212570325
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_212570407
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 13:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Want Google had verwacht dat rechtsconservatieven anders hadden gereageerd op hun doelbewust racistische product?
[..]
Dus eigenlijk veranderen wokeisten niets? Wat is er dan zo bedreigend aan?
Woke doet van alles: vooral geschiedvervalsing en het vergiftigen van de algemene sfeer, het censuren van vrije gedachten en ideeën en het a priori wegzetten van hele volksstammen als intolerant en discriminerend.

Wat het inderdaad niet doet is daad bij het woord voegen; zo happig als men is over 'privilege' te wauwelen, zo terughoudend is men om die ook 'in te leveren'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212570509
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 13:17 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Lijkt me inderdaad vooral een fout.

Het lijkt me namelijk vrij onwaarschijnlijk dat ze miljoenen investeren in een racistisch product, om dat vervolgens na wat kritiek uit voorspelbare hoek weer weg te doen.
Tuurlijk Hex... na de hier gewoon terug te vinden uitspraken van Jen Gennia, bedenker van al dat moois, is het echt allemaal een 'foutje'; het had zomaar gele mensen kunnen betreffen, maar heel toevallig zoomt deze AI, voorgezeten door een absolute aanhanger van de doctrines van white fragility, white innocence en white privilege, nu net in op blanken.

Ergens bewonder ik dergelijke vasthoudendheid. Tegen beter weten in, en gewone bewijzen, toch jezelf kunnen blijven wijsmaken dat het allemaal een vergissing betreft.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212570562
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 13:33 schreef Perrin het volgende:

[..]
Jij kan echt alleen maar in termen van hullie versus onsie denken hè?
Daar moet je nu net voor woke bij zijn.

Serieus: heb je uberhaupt ooit iets van Wekker gelezen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212570574
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 17:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja als die bangmaakverhalen over Google dat anti blanken zou zijn komen wel uit die hoek. Ze kunnen in die hoek ook niet zonder.
[..]
Nou je kan kritiek hebben dat Google ernstig faalt. Dat lijkt me zeker terecht.

Maar mensen bang gaan maken voor Google is nog wel wat anders.
Onverbetelijk...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212570720
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 13:38 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Ik zit niet in jouw wereldje en ik geloof niet in jouw overtuigingen. Ik weet niet waarom je het blijft proberen, maar om een discussie te kunnen voeren moeten beide partijen dezelfde feiten accepteren. Dat is bij jou en mij beslist niet het geval.
Je hebt daarentegen zelf ook nul onderbouwing voor wat dan ook.

Mijn bronnen heb ik gegeven. Meerdere keren. Dat je daarmee niet verder komt dan het standaard afserveren als 'rechts complotdenken' toont vooral de oppervlakkigheid van je inbreng aan, te meer daar herhaaldelijk is aangegeven en onderbouwd waarom er van een complot of complotdenken helemaal geen sprake is.

We hebben feiten, gewoon in dit topic.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212570980
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 15:03 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Wat voor mij? Het is toch gewoon zo dat er overdreven emotioneel op gereageerd wordt? Waarom zou je dat niet aan de orde mogen stellen?

Al jaren spelen dit soort dingen. Zoek naar een leider op Google of tegenwoordig: laat een plaatje maken door ChatGPT, en je krijgt een blanke man. Arme, boze mensen met veel kinderen? Een groep zwarte mensen. Ja, daar hoor je dan mensen weleens over, want ja, stereotypering, ja, hoort niet, maar ja, kinderziektes hè.

En nu zijn ze bij de AI-afdeling van Google uitgeschoten en zijn Vikingen en Duitse soldaten ineens zwart. Hop, de neoconservatieve wereld is woest vanwege deze ongekende aanval op de blanke mens die al zoveel te verduren heeft gehad.

Ja, ik vind dat triest gejank en ik neem het inderdaad niet serieus.
Je hebt het steeds maar weer over conservatieven die hier kritiek op hebben.

Ik ben niet conservatief, laat staan rechts.

Ik ben vooral consequent en wat woke betreft wellicht beter ingelezen. Dat hele hordes 'progressieven' dat niet hebben gedaan, automatisch meedeinen met alles wat het label 'diversiteit en inclusie' meevoert, inclusief in de kern racistische en intolerante denkbeelden, zolang deze maar van toepassing zijn op één bepaald soort volk, en uit gemakzucht dan wel de oncomfortabele notie dat ze zelf een door- en door intolerant systeem aanhangen maar weer met de standaardtermen 'radicaal rechts', 'conservatief' en 'complotdenkerij' strooien, is me al enkele tijd duidelijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212571675
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 20:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
Je hebt daarentegen zelf ook nul onderbouwing voor wat dan ook.
Het ging dan ook alleen maar over dat doembeeld van je. En ik geloof daar niet in.

Ik denk dat je er goed aan zou doen om mensen op te zoeken die in hetzelfde geloven als jij en daar dan dit gesprek mee aan te knopen. Ik kan daarin echt heel weinig voor je betekenen.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_212571827
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 21:16 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Het ging dan ook alleen maar over dat doembeeld van je. En ik geloof daar niet in.

Ik denk dat je er goed aan zou doen om mensen op te zoeken die in hetzelfde geloven als jij en daar dan dit gesprek mee aan te knopen. Ik kan daarin echt heel weinig voor je betekenen.
Welk doembeeld?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212571830
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 21:16 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Het ging dan ook alleen maar over dat doembeeld van je. En ik geloof daar niet in.

Ik denk dat je er goed aan zou doen om mensen op te zoeken die in hetzelfde geloven als jij en daar dan dit gesprek mee aan te knopen. Ik kan daarin echt heel weinig voor je betekenen.
Yaay nog meer echo chambers. *O*
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_212571987
quote:
16s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 21:21 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Yaay nog meer echo chambers. *O*
Wat? Je leest iets waar je het niet mee eens bent en juist dan ga je klagen over 'echo chambers'? Dat is wel een beetje tegenstrijdig hè?
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_212572037
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 21:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Welk doembeeld?
Ja, dat doembeeld dat jij 'woke' noemt. Jij gelooft daar nogal fanatiek in en ik totaal niet. Nou, klaar.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_212572085
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 21:27 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Ja, dat doembeeld dat jij 'woke' noemt. Jij gelooft daar nogal fanatiek in en ik totaal niet. Nou, klaar.
Je weet dan ook niet wat het is. En dat blijkt telkens weer.

An sich niet erg, maar bevuil de discussie dan ook niet met allerlei geneuzel over 'rechts-conservatief-complotdenken'. Het minste wat je zou kunnen doen, als je hier toch bent, is lezen wat men daadwerkelijk schrijft.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212572132
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 21:26 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Wat? Je leest iets waar je het niet mee eens bent en juist dan ga je klagen over 'echo chambers'? Dat is wel een beetje tegenstrijdig hè?
Nu veronderstel je dat ik dat schrijf omdat ik het niet met je eens ben, maar dit is niet zo, ik schrijf echo chambers omdat dat is waar het op uit draait met jouw segregatie van denkbeelden. ;)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_212572246
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 21:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
Je weet dan ook niet wat het is.
"Ja, het is echt en het zit onder mijn bed!"

Al zouden we hier elk werk zouden uitpluizen van Simons, Wekker en weet ik veel welke demonen je inmiddels hebt aangewezen, en we zouden niets van al jouw angstbeelden terugvinden, dan nog nog zou jij zeggen dat het er tóch is, maar elders.

Kom maar met concrete gevallen dan. Maar ja, dan gaan we je eventuele concrete gevallen stuk voor stuk na, en dan blijken die ook prima verklaarbaar.

Onderaan de streep ga jij nog steeds in je bed pissen om dat zogenaamde woke van je en ik ga dat triest blijven vinden. Dus zullen we dit gewoon overslaan?
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_212572306
quote:
16s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 21:31 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Nu veronderstel je dat ik dat schrijf omdat ik het niet met je eens ben, maar dit is niet zo, ik schrijf echo chambers omdat dat is waar het op uit draait met jouw segregatie van denkbeelden. ;)
Ik ben absoluut niet uit op segregatie. Maar ik weet wel dat je voor een normale discussie in ieder geval overeenstemming moet hebben over de realiteit. Forumlid Etto en ik hebben die overeenstemming absoluut niet.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_212572603
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 21:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat kom je eigenlijk in dit topic doen?
In eerste instantie hoopte ik op een discussie over de rol van AI binnen de maatschappij, nu en in de toekomst, stereotypes binnen AI en logaritmes, de maatschappijbrede nieuwe visie op beeld en film enzovoort.

Maar in plaats daarvan gaat het alweer over die domme complottheorie. Erg jammer.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_212573622
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 21:36 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
"Ja, het is echt en het zit onder mijn bed!"

Al zouden we hier elk werk zouden uitpluizen van Simons, Wekker en weet ik veel welke demonen je inmiddels hebt aangewezen, en we zouden niets van al jouw angstbeelden terugvinden, dan nog nog zou jij zeggen dat het er tóch is, maar elders.

Kom maar met concrete gevallen dan. Maar ja, dan gaan we je eventuele concrete gevallen stuk voor stuk na, en dan blijken die ook prima verklaarbaar.

Onderaan de streep ga jij nog steeds in je bed pissen om dat zogenaamde woke van je en ik ga dat triest blijven vinden. Dus zullen we dit gewoon overslaan?
De vraag is vrij helder: wat vind je van de door Wekker cum suis ontwikkelde ideologie?

Verder: welke angstbeelden?

Het is nogal goedkoop om zelf iets als feit te presenteren ("er is een geloof in een complot, er is angst, er is een spookbeeld") en mij daar vervolgens op aan te vallen. Dit, nog maar eens, zonder dat ik het ergens over complotten heb gehad.

Ik ontwaar, en heb reeds meerdere malen geïllustreerd, dat er thans een beweging gaande is die onder het mom van inclusie en diversiteit precies het tegenovergestelde faciliteert door juist in te zoomen op vaststaande eigenschappen van mensen (onder de noemer 'intersectionaliteit'); een beweging die tracht de Amerikaanse geschiedenis en politiek één op één te extrapoleren op de Nederlandse; een beweging die buitengewoon agressief staat tegenover andersdenkenden en een beweging die door DEI-managers en soortgenoten allerlei instanties is binnengekomen om dat gedachtegoed te verspreiden. Nog gesubsidieerd ook. En dat gebeurt niet in het geniep of geheim, dat is gewoon standaard en in broad daylight aanwezig. Nergens een complot voor nodig. Al was het alleen maar omdat de aanhangers ervan daadwerkelijk denken dat ze goed bezig zijn.

Dat is onderbouwd, dat is met bronnen aangetoond, en ik heb eveneens uitvoerig uitgelegd waarom ik dit een nadelige ontwikkeling vind.

Kijk, als je gewoon pertinent weigert op díe argumenten in te gaan om alles te reduceren tot de 'angstbeelden' van een 'neoconservatief', moet je me het niet kwalijk nemen dat ik je redenen voor je entree in dit topic met een korreltje zout tot mij neem.

Overigens pis ik niet in mijn bed voor woke, ik bestrijd het. Het laatste waar je angst voor moet hebben is de oppervlakkigheid van die ideologie. Waar je wel waakzaam voor mag zijn, is de implementatie en acceptatie ervan door hetzij onkritische volgelingen dan wel opportunisten dan wel zelfcensureerders.

[ Bericht 0% gewijzigd door EttovanBelgie op 24-02-2024 22:47:19 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212573635
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 22:00 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Ik wil best reageren op kritische opmerkingen en zo, maar dit heeft geen andere inhoud dan 'jij bent debiel'.

Oké, bedankt voor je mening.
Hoe is jouw attitude hier precies anders in?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212573756
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 22:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
De vraag is vrij helder: wat vind je van de door Wekker cum suis ontwikkelde ideologie?
Maak het concreet. Gewoon punt voor punt. Ik ga niet reageren op jouw fantasieën.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_212573784
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 22:40 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Maak het concreet. Gewoon punt voor punt. Ik ga niet reageren op jouw fantasieën.
Alweer?

En hoe kun je weten dat het fantasieën zijn als je zelf de bronnen niet hebt bestudeerd?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212573900
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 22:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Alweer?

En hoe kun je weten dat het fantasieën zijn als je zelf de bronnen niet hebt bestudeerd?
Concreet of niet. Discussiëren over die dingen die jij wel voor waar aanneemt en ik niet heeft geen zin. Noem eens wat. Gewoon een heel concreet geval dat volgens jou een onderscheid maakt tussen 'woke' en de rest van de wereld. En dan wel iets echts. Iets significants. Niets iets wat GeenStijl heeft opgedoken aan de randen van het internet.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_212574000
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 22:46 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Concreet of niet. Discussiëren over die dingen die jij wel voor waar aanneemt en ik niet heeft geen zin. Noem eens wat. Gewoon een heel concreet geval dat volgens jou een onderscheid maakt tussen 'woke' en de rest van de wereld. En dan wel iets echts. Iets significants. Niets iets wat GeenStijl heeft opgedoken aan de randen van het internet.
Het hele idee van 'wit privilege', bijvoorbeeld.

Of de 'diversiteitscirkel' c.q. 'intersectionaliteit'.

Of de 'wheel of power'.

Vertel mij eens hoe je inclusie en diversiteit promoot, en vooral dat idee dat 'iedereen welkom is en mag zijn wie hij is' door allereerst en vooral te kijken naar vaststaande zaken van een persoon, om daar vervolgens een pyramide van hetzij dader- dan wel slachtofferschap aan te koppelen.

Leg mij die logica eens uit.

Zou je daarnaast kunnen aangeven waarom en door en voor wie 'blank' ineens 'wit' moet heten? Heb jij ooit in je leven bij het horen van het woord 'blank' de connotatie 'zuiver' gelegd? En als jij dat niet doet en ik niet, en hele volksstammen niet, waarom is het dan nu alsnog noodzakelijk om 'wit' te zeggen i.p.v. blank? Wat is de reden daarvoor?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212574108
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 22:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het hele idee van 'wit privilege', bijvoorbeeld.
Ja, dat je dus minder last hebt van racisme en seksisme als je een blanke man bent dan wanneer je een zwarte vrouw bent. Dat is gewoon controleerbaar. Geen idee waarom je dat zou willen ontkennen.
quote:
Of de 'diversiteitscirkel' c.q. 'intersectionaliteit'.
Dat is niet concreet.
quote:
Of de 'wheel of power'.
Dit ook niet.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_212574135
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 22:54 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Ja, dat je dus minder last hebt van racisme en seksisme als je een blanke man bent dan wanneer je een zwarte vrouw bent. Dat is gewoon controleerbaar. Geen idee waarom je dat zou willen ontkennen.
[..]
Dat is is niet concreet.
[..]
Dit ook niet.
Maakt dat de blanke mens inherent racistisch? Onbewust of bewust?

En dan: wanneer die blanke mens bewust is gemaakt, wat dan? Wat is de vervolgstap? Wat gaat men precies bereiken door een blank persoon te bombarderen tot 'geprivilegeerd'? Dat zonder verder enige achting te slaan op de individualiteit van die persoon, diens ideeën, voorkeuren, voorgeschiedenis?

En waarom ga je niet op dat laatste stuk in?

Verder is intersectionaliteit en de wheel of power heel concreet; wat heet, het is waar woke op drijft.

https://www.thisishowyouc(...)_power_and_privilege
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212574175
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 22:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Maakt dat de blanke mens inherent racistisch? Onbewust of bewust?
Dit soort insinuaties ook weer... En je vraagt je nooit af waarom niemand je serieus neemt? Dit is toch geen manier van discussiëren?
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_212574202
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 22:59 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Dit soort insinuaties ook weer... En je vraagt je nooit af waarom niemand je serieus neemt? Dit is toch geen manier van discussiëren?
zucht...

Dat is niet wat ik insinueer, dat is wat de woke ideologie stelt.

De reden ook dat Google het maar beter vond om juist díe ene groep even weg te laten uit de zoekresultaten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212574244
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 23:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
zucht...

Dat is niet wat ik insinueer, dat is wat de woke ideologie stelt.
Nou ja, het cirkeltje is wel weer rond. Jij gelooft dat. Ik niet.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
  Forum Admin zaterdag 24 februari 2024 @ 23:04:38 #42
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_212574283
Denk dat jullie er niet uit gaan komen nee ;)
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_212574290
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 23:02 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Nou ja, het cirkeltje is wel weer rond. Jij gelooft dat. Ik niet.
Ik heb er alleen bronnen voor.

Jij komt niet verder dan "bedpiscomplotterij".

Overigens, ga je nog terugkomen op dat wit-blank dingetje?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212574308
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 23:04 schreef Straatcommando. het volgende:
Denk dat jullie er niet uit gaan komen nee ;)
Hoeft ook niet. Maar ik laat me niet wegzetten als 'rechtse conservatieve complotdenker' en al helemaal niet door lieden die weigeren te lezen wat ik daadwerkelijk schrijf.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Forum Admin zaterdag 24 februari 2024 @ 23:06:20 #45
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_212574320
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 23:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hoeft ook niet. Maar ik laat me niet wegzetten als 'rechtse conservatieve complotdenker' en al helemaal niet door lieden die weigeren te lezen wat ik daadwerkelijk schrijf.
Eens.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_212574433
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 23:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
Overigens, ga je nog terugkomen op dat wit-blank dingetje?
Een vriendin van mij is zwart. Zij hecht er wel waarde aan dat ik wit zeg in plaats van blank als we het over huidskleur hebben. Zwart en wit klinkt wat meer in balans dan zwart en blank.

Dat is toch niet problematisch?
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
  zaterdag 24 februari 2024 @ 23:13:10 #47
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_212574453

Vanaf 4:00

Alhoewel het eerste stuk over Vice is ook wel vermakelijk
Ik ben inmiddels overleden
pi_212574522
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 23:12 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Een vriendin van mij is zwart. Zij hecht er wel waarde aan dat ik wit zeg in plaats van blank als we het over huidskleur hebben. Zwart en wit klinkt wat meer in balans dan dan zwart en blank.

Dat is toch niet problematisch?
Die vrienden en vriendinnen (en familieleden) heb ik ook en het maakt ze geen bal uit.

Wat problematisch is, is dat er lieden zijn die menen dat 'blank' een term is die superioriteit of zuiverheid zou uitstralen en maar bepalen dat iedereen die blank is dat ook onderschrijft.

"De samenleving kiest steeds vaker voor de term 'wit' omdat 'blank' - indachtig het koloniale verleden - een superioriteit tegenover gekleurde mensen uitstraalt die er niet zou moeten of mogen zijn. Media dragen bij aan deze ontwikkeling. Ze kiezen vaker voor 'wit' omdat er een groeiend aantal redacteuren is dat blank naar racisme vindt neigen."

"We gebruiken bij voorkeur wit in berichten omdat blank in tegenstelling tot zwart een positieve connotatie heeft"

"Blank roept associaties op met rein en schoon en zwart is dat dan blijkbaar niet."

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-politieke-ondertoon

Wat ik verder als Brabander met het koloniale verleden van Holland van doen heb is me overigens nog door geen enkele D&I-manager uitgelegd. Kan ook niet, want die komen zelf 9 van de 10 keer uit de Randstad om opnieuw 'het licht te komen brengen in het donkere zuiden' en/of hebben het historisch besef van een doperwt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212574537
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 23:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hoeft ook niet. Maar ik laat me niet wegzetten als 'rechtse conservatieve complotdenker' en al helemaal niet door lieden die weigeren te lezen wat ik daadwerkelijk schrijf.
Weet in ieder geval dat ik je consequente schrijfsels altijd met veel plezier lees. :)

We zijn het niet helemaal eens over de oorlog maar hier in ieder geval wel over.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  VIVA zaterdag 24 februari 2024 @ 23:17:35 #50
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_212574548
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 23:12 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Een vriendin van mij is zwart. Zij hecht er wel waarde aan dat ik wit zeg in plaats van blank als we het over huidskleur hebben. Zwart en wit klinkt wat meer in balans dan dan zwart en blank.

Dat is toch niet problematisch?
Het is een niet bestaand probleem onder niet-racistische bevolkingsgroepen. Ik heb Zwarte, donkere, blanke, witte, gele vrienden in mn omgeving. Neverever hebben we het over zwart vs wit of dat het blank of donker zou moeten heten, omdat huidskleur geen reet boeit. Dat je daar mee bezig moet zijn en de benaming aanstootgevend is dat is al problematisch en de kern van het probleem, niet hoe je het noemt.
What lies behind makes no sense in my mind
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')