Eerlijke waargave, of is dat teveel gevraagd ?quote:
Nee al die grote bedrijven zit in de pockets van investeerders en moeten allemaal voldoen aan ESG doelstellingen. Dit is bewust allemaal en een nieuwe trend. Je ziet het ook in andere industrien, dus verbaasd me niks...quote:Op donderdag 22 februari 2024 17:37 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Eerlijke waargave, of is dat teveel gevraagd ?
Dit lijkt dan weer een grapje. Wel een leuke imo.quote:Op donderdag 22 februari 2024 17:40 schreef Ali_boo het volgende:
Zelfs vanille-ijs is problematisch voor google AI![]()
[x]https://twitter.com/TrungTPhan/status/1760459721704964311[/x]
Dan slaat de AI op tilt iddquote:Op donderdag 22 februari 2024 17:45 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Dat moralistische hypocriete preekje ook dat je krijgt als je het waagt "white" te specificeren.
Dit is de man achter google AIquote:Op donderdag 22 februari 2024 17:52 schreef FlippingCoin het volgende:
Dystopian shit served by Google.
Mild shock.
De haat tegen blanken vloeit ook weer rijkelijk bij die lui.
Moet je maar niet opzoeken wie er aan het hoofd van de Alphabet group staat op verschillende posities, je gaat er van complotdenken.quote:Op donderdag 22 februari 2024 18:01 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Dit is de man achter google AI
[x]https://twitter.com/LeftismForU/status/1760519126781469170[/x]
Ik vond hem wel leuk eerlijk gezegdquote:Op donderdag 22 februari 2024 18:01 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Dit is de man achter google AI
[x]https://twitter.com/LeftismForU/status/1760519126781469170[/x]
En alles valt hiermee op zijn plek
Wat ze volgens mij doen is, een dunne schil rond het model heen maken, welke ze volledig kunnen gebruiken om bijvoorbeeld misbruik proberen tegen te gaan, maar ook om al je communicatie met het model te sturen tot het een fascistisch psychopaat geheel is als nu.quote:
De dataset? Huh? De data wijst toch gewoon uit dat, ik neem het voorbeeld uit de OP over, Britse koningen allemaal hartstikke blank/wit waren? Ik bedoel ... er is volgens mij geen enkele erkende (wetenschappelijke) bron die beweert dat (enkele van) die lui gekleurd waren. Die ga je gewoon niet vinden, omdat ze dat niet waren. Dan kan het dus niet aan die data liggen.quote:
Wel met alleen niet-blanken?quote:Op donderdag 22 februari 2024 18:33 schreef havanagila het volgende:
Naja, je wil natuurlijk ook geen AI met alleen maar witte mensen. Dan is dit een veiligere keuze.
Ook niet. Maar dan vliegen de beschuldigingen van racisme je niet om je oren. Vandaar..quote:Op donderdag 22 februari 2024 18:39 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wel met alleen niet-blanken?
Wel dus wat dit is gewoon racisme.quote:Op donderdag 22 februari 2024 18:41 schreef havanagila het volgende:
[..]
Ook niet. Maar dan vliegen de beschuldigingen van racisme je niet om je oren. Vandaar..
Ja, maar bij witte mensen boeit dat geen hond. Vandaar.quote:Op donderdag 22 februari 2024 18:42 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wel dus wat dit is gewoon racisme.
Ja ze moeten het allemaal zelf weten maar dit gaat echt nergens over.quote:Op donderdag 22 februari 2024 17:45 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Dat moralistische hypocriete preekje ook dat je krijgt als je het waagt "white" te specificeren.
Maar dan is de betrouwbaarheid van je AI toch volledig de deur uit?quote:Op donderdag 22 februari 2024 18:19 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wat ze volgens mij doen is, een dunne schil rond het model heen maken, welke ze volledig kunnen gebruiken om bijvoorbeeld misbruik proberen tegen te gaan, maar ook om al je communicatie met het model te sturen tot het een fascistisch psychopaat geheel is als nu.
Zo had chat gpt het iig aangepakt.
Jij communiceert met het model adhv een prompt, dat gaat eerst via een schil, hier kunnen ze o.a. je verzoek blokkeren als het tegen de richtlijnen is, maar ook je prompt aanpassen.quote:Op donderdag 22 februari 2024 18:47 schreef probeer het volgende:
[..]
Maar dan is de betrouwbaarheid van je AI toch volledig de deur uit?
Kijk, ik ben een complete leek mbt AI, maar ik kan me voorstellen dat zoiets zo gaat ..
Iemand vraagt om een historisch accurate afbeelding van een Britse middeleeuwse koning. Dan zoekt dat ding alle afbeeldingen van middeleeuwse Britse koningen. Je gaat me niet vertellen dat dat ding dan niet opmerkt dat al die lui blank zijn. Zeker niet wanneer de user er ook nog eens de 'historisch accuraat' voorwaarde aan vast hangt, daar dat ding dan zal moeten concretiseren wat 'historisch accuraatheid' betekent. Volgens mij weet dat ding dan prima dat het een blanke man dient af te beelden om aan de gevraagde voorwaarden te voldoen.
Maar dan komen er dus diens eigen waarden overheen. Dat diversiteit en inclusiviteit het belangrijkst zijn. En wordt zo iemand dus gekleurd.
Dat, of dat ding denkt oprecht dat huidskleur niets uitmaakt voor historische accuraatheid. Wat me, gezien de tijdsgeest, zeer ongeloofwaardig lijkt. Dat ding is niet in de jaren 90 gemaakt tijdens het 'wij zien geen huidskleur hoor, dus racisme bestaat hier niet' tijdperk.
Of het is niet in staat om uit al het historisch materiaal over middeleeuws Brittanni vast te stellen dat die fuckers toen vrijwel allemaal blank/wit waren. Dat het dus oprecht denkt dat middeleeuws Engeland een mengkroes van diversiteit en huidskleur was. En fuck, ik mag hopen dat dat soort simpele analyses (middeleeuws Engeland was wit AF) toch niet teveel gevraagd zijn. Als het dat al niet kan mag die hele AI shit meteen overboord.
En tsja ... als zo'n ding diens eigen waarden er dus nog overheen mag gooien terwijl de letterlijke opdracht 'historische accuraatheid' is, dan maakt dat 'iets aan de google AI vragen' ongeveer net zo betrouwbaar als 'iets aan Henk aan het eind van de straat' vragen. Iig zolang het niet zeer inzichtelijk is welke waarden zo'n AI er op na houdt.
Edit: Dan zal er nu wel leuk aan geklust en geschaafd worden zodat dat ding niet meer zo enorm fucking racistisch is. Maar het onderliggende probleem (de AI mag diens eigen waarden, zeer waarschijnlijk opgelegd door de lui van Google, als het belangrijkst blijven zien) blijft nog steeds.
Het is wel raar dat als er specifiek om "historisch accuraat" gevraagd wordt het alsnog gebeurt. Dat is wel erg kwalijk imo.quote:Op donderdag 22 februari 2024 18:47 schreef probeer het volgende:
[..]
Maar dan is de betrouwbaarheid van je AI toch volledig de deur uit?
Kijk, ik ben een complete leek mbt AI, maar ik kan me voorstellen dat zoiets zo gaat ..
Iemand vraagt om een historisch accurate afbeelding van een Britse middeleeuwse koning. Dan zoekt dat ding alle afbeeldingen van middeleeuwse Britse koningen. Je gaat me niet vertellen dat dat ding dan niet opmerkt dat al die lui blank zijn. Zeker niet wanneer de user er ook nog eens de 'historisch accuraat' voorwaarde aan vast hangt, daar dat ding dan zal moeten concretiseren wat 'historisch accuraatheid' betekent. Volgens mij weet dat ding dan prima dat het een blanke man dient af te beelden om aan de gevraagde voorwaarden te voldoen.
Maar dan komen er dus diens eigen waarden overheen. Dat diversiteit en inclusiviteit het belangrijkst zijn. En wordt zo iemand dus gekleurd.
Dat, of dat ding denkt oprecht dat huidskleur niets uitmaakt voor historische accuraatheid. Wat me, gezien de tijdsgeest, zeer ongeloofwaardig lijkt. Dat ding is niet in de jaren 90 gemaakt tijdens het 'wij zien geen huidskleur hoor, dus racisme bestaat hier niet' tijdperk.
Of het is niet in staat om uit al het historisch materiaal over middeleeuws Brittanni vast te stellen dat die fuckers toen vrijwel allemaal blank/wit waren. Dat het dus oprecht denkt dat middeleeuws Engeland een mengkroes van diversiteit en huidskleur was. En fuck, ik mag hopen dat dat soort simpele analyses (middeleeuws Engeland was wit AF) toch niet teveel gevraagd zijn. Als het dat al niet kan mag die hele AI shit meteen overboord.
En tsja ... als zo'n ding diens eigen waarden er dus nog overheen mag gooien terwijl de letterlijke opdracht 'historische accuraatheid' is, dan maakt dat 'iets aan de google AI vragen' ongeveer net zo betrouwbaar als 'iets aan Henk aan het eind van de straat' vragen. Iig zolang het niet zeer inzichtelijk is welke waarden zo'n AI er op na houdt.
Edit: Dan zal er nu wel leuk aan geklust en geschaafd worden zodat dat ding niet meer zo enorm fucking racistisch is. Maar het onderliggende probleem (de AI mag diens eigen waarden, zeer waarschijnlijk opgelegd door de lui van Google, als het belangrijkst blijven zien) blijft nog steeds.
Dan is het dus of niet in staat om vast te stellen wat historisch accuraat is. Of iig, dat huidskleur daar geen rol in speelt. Wat ik nogal raar vind, daar dat hele 'whitewashing is slecht' van de laatste x jaar, ons toch wel geleerd heeft dat iemands etnische achtergrond waarde heeft en je dat niet zomaar mag uitwissen door diegene als een andere etniciteit af te beelden.quote:Op donderdag 22 februari 2024 18:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is wel raar dat als er specifiek om "historisch accuraat" gevraagd wordt het alsnog gebeurt. Dat is wel erg kwalijk imo.
Dat is inderdaad ook waar ik op uit kom ja.quote:Dat betekent ook dat het geen bug maar activisme is. Prima verder, het is hun product, maar echt positief vind ik het niet.
Lol.quote:Op donderdag 22 februari 2024 19:18 schreef Tekaschi het volgende:
Iemand wel gelukt om blanke mensen af te beelden.
[x]https://twitter.com/VaccinesLove/status/1760377335776231879[/x]
Niet iedere poep en scheet die links laat is woke, dit natuurlijk overduidelijk welquote:Op donderdag 22 februari 2024 19:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
Woke bestaat niet, woke is een spook, woke is onzin.
Toch?
Of simpelweg overcompensatie voor een aanvankelijk blanke bias, dat zou ook kunnen natuurlijk.quote:Op donderdag 22 februari 2024 18:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is wel raar dat als er specifiek om "historisch accuraat" gevraagd wordt het alsnog gebeurt. Dat is wel erg kwalijk imo.
Dat betekent ook dat het geen bug maar activisme is. Prima verder, het is hun product, maar echt positief vind ik het niet.
Gemini heeft de optie nu uitgeschakeld, dit is de melding die je nu krijgt:quote:Op donderdag 22 februari 2024 19:37 schreef Basp1 het volgende:
Heeft iemand hier nu zelf ook al de proef op de som genomen of men met 1 zin zoals in vele x staat hetzelfde resultaat krijgt?
Maar dit is niet de eerste AI met een "woke" bias. Dit speelt al een tijdje met de verschillende AI's hoewel die het nieuws niet halen. Heb toen (jaartje geleden) zelf eens getest en het bleek te kloppen, de uitkomsten waren soortgelijk aan de uitkomsten van Gemini, waar een zeer anti blanke bias de standaard was.quote:I can't create images yet so I'm not able to help you with that.
quote:Op donderdag 22 februari 2024 19:37 schreef Basp1 het volgende:
Heeft iemand hier nu zelf ook al de proef op de som genomen of men met 1 zin zoals in vele x staat hetzelfde resultaat krijgt?
quote:can you depict people?
Lijkt er op dat Google de functie die afbeeldingen genereert, snel uitgezet heeft.quote:I can't depict people in the traditional sense of generating an image, but I can offer different ways to describe or represent them depending on your needs:
Word descriptions: I can provide detailed descriptions of people's physical appearance, including their clothing, facial features, posture, and mannerisms. I can also describe their actions, emotions, and personalities.
Text-based representations: I can create short stories or poems featuring people, highlighting their experiences, thoughts, and relationships.
Comparisons and metaphors: I can use comparisons and metaphors to evoke visual imagery of people based on their characteristics or personalities. For example, "She moved with the grace of a dancer" or "His eyes twinkled like mischief."
Role-playing: I can engage in role-playing scenarios where I take on the character of a person, allowing you to interact and learn more about them.
While I can't depict people visually, I hope these alternative methods can still help you explore and understand them in different ways.
It's important to remember that depicting people responsibly requires respecting their individuality and avoiding harmful stereotypes. I am committed to doing so in all my interactions.
Let me know what approach you prefer and what kind of information you're looking for about the people you want to explore.
Maar dan ga je dus ongevraagd voorbij aan het verzoek, wat zo'n generator meteen grotendeels waardeloos maakt. Als ik vraag om een afbeelding van Hitler wil ik een zo waarheidsgetrouw mogelijke Hitler, niet een zwarte homohitler in een rolstoel omdat het zo lekker divers is.quote:Op donderdag 22 februari 2024 20:34 schreef FlippingCoin het volgende:
[ afbeelding ]
dus ja, ze maken je prompt gewoon woke of erger
Chat GPT doet dat ook al, alleen een stuk minder aanwezig. Zo voorkomen ze dingen als hulp bij zelfdoding voor zover ze dat lukt, want vooralsnog duurt het niet lang om dit te omzeilen.quote:Op donderdag 22 februari 2024 20:41 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Maar dan ga je dus ongevraagd voorbij aan het verzoek, wat zo'n generator meteen grotendeels waardeloos maakt. Als ik vraag om een afbeelding van Hitler wil ik een zo waarheidsgetrouw mogelijke Hitler, niet een zwarte homohitler in een rolstoel omdat het zo lekker divers is.
Ergo: makers die hun activistische principes boven de wensen van de input plaatsen hebben een slecht product afgeleverd. Rommel.
quote:Op donderdag 22 februari 2024 20:53 schreef cabe0002 het volgende:
Holy shit, de hoeveelheid memes wat hieruit volgt is legendarisch #insert-lol-smiley
Nou ja dat hoeft niet per se h. Ik kan me op zich voorstellen dat je in een wereld vol rare racisten probeert om te voorkomen dat ze dit gebruiken om racistische zooi te maken.quote:Op donderdag 22 februari 2024 18:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat betekent ook dat het geen bug maar activisme is. Prima verder, het is hun product, maar echt positief vind ik het niet.
quote:Op donderdag 22 februari 2024 21:35 schreef Aether het volgende:
Iemand al een afbeelding van een ijsbeer geprobeerd?
quote:Op donderdag 22 februari 2024 21:35 schreef Aether het volgende:
Iemand al een afbeelding van een ijsbeer geprobeerd?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
Het is ziek hoe die mensen op die posities komen en blijven ondanks alles wat we van ze weten.quote:Op donderdag 22 februari 2024 22:16 schreef Montagui het volgende:
Nog meer wokeness van de founder van Google's "AI Responsibility" initiative, Jen Genna
[x]https://twitter.com/MattWalshBlog/status/1760761825308639611[/x]
[x]https://twitter.com/MattWalshBlog/status/1760761827237953536[/x]
[x]https://twitter.com/MattWalshBlog/status/1760761829746221384[/x]
[x]https://twitter.com/MattWalshBlog/status/1760761832007209439[/x]
[x]https://twitter.com/MattWalshBlog/status/1760761834292838690[/x]
[x]https://twitter.com/MattWalshBlog/status/1760761835983151269[/x]
Compleet gestoord dat woke-volk.
Weet ik. Ik ben namelijk links. Al jaren.quote:Op donderdag 22 februari 2024 19:43 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Niet iedere poep en scheet die links laat is woke, dit natuurlijk overduidelijk wel
Weet ikquote:Op vrijdag 23 februari 2024 00:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Weet ik. Ik ben namelijk links. Al jaren.
Juist omdat ik links ben spreek ik me al jaren uit tegen racisme.quote:
Het huidige racisme debat wordt gewoon gevoerd door racisten. Als je racisten wil aanpakken dan pak je ze allemaal aan, wil je gelijkheid dan moet er gelijkheid komen voor allemaal. Maar om de n of andere reden zien we een groeiende anti blank beweging in het westen die meent een monopolie te hebben op de racisme discussie waarbij ze alleen maar de aanval openen op blank en critici worden dan weggezet als racist. Het is hetgeen wat mij al jaren mateloos stoort aan die woke clubjes.quote:Op donderdag 22 februari 2024 23:19 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Het is ziek hoe die mensen op die posities komen en blijven ondanks alles wat we van ze weten.
Haha zelfs MJ is gekleurd.quote:Op donderdag 22 februari 2024 22:23 schreef cabe0002 het volgende:
Deze topic effe onder favorieten plaatsen. Heerlijk die backlash
[ afbeelding ]
lol.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 08:26 schreef Tekaschi het volgende:
[x]https://twitter.com/RobertMSterling/status/1760779809209065601[/x]
Dat hebben ze al jaren, al die BigTech heeft een agenda, we roepen het ook al jaren, en al jaren worden we voor gek versleten terwijl de bewijzen zich ondertussen blijven opstapelen. Er is gewoon meer bewijs inmiddels voor structureel anti blank racisme dan structureel anti donker racisme, alleen zullen de racisten schreeuwen dat anti blank racisme niet bestaat.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 08:57 schreef Scorpie het volgende:
Je zou bijna denken dat Google een agenda heeft.
Exact dit. Het enige wat er in de 'agenda' van Google en andere grote techbedrijven staat, is meer winst maken en meer marktaandeel verwerven.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 09:31 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Gemini AI staat gewoon nog in de kinderschoenen. Dit gaat echt nog wel gefixt worden. Ik denk dat ik wel weet wat hier gebeurd is. Van AI's is bekend dat er mensen zijn die zodra zo'n AI beschikbaar komt meteen gaan kijken of ze zo'n AI racistische dingen kunnen laten zeggen. Zodoende is er meer focus geweest op het voorkomen van pro-wit racisme maar is de nauwkeurigheid er bij in geschoten. Google moet gedacht hebben dat het nu in ieder geval veilig was om uit te brengen, geen rekening houdend dat de anti-woke brigade het gebrek aan nauwkeurigheid als anti-wit racisme zou zien en er zoveel bombarie over zouden maken. Eerst veilig (veilig vanuit een links perspectief n corporate perspectief), daarna nauwkeurig... dat is wat hier is misgegaan. Komt allemaal nog wel goed... alleen jammer dat de anti-woke brigade nu zal denken dat dat door hen komt.
En wie wordt aangevallen? Die schobbejak van een Musk die niet meedoet met het extremistische progressieve feestje…quote:Op vrijdag 23 februari 2024 09:03 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Dat hebben ze al jaren, al die BigTech heeft een agenda, we roepen het ook al jaren, en al jaren worden we voor gek versleten terwijl de bewijzen zich ondertussen blijven opstapelen. Er is gewoon meer bewijs inmiddels voor structureel anti blank racisme dan structureel anti donker racisme, alleen zullen de racisten schreeuwen dat anti blank racisme niet bestaat.
Kletskoek. Waarom filtert google search dan al jaren alle resultaten eruit die niet passen binnen de progressieve denklijnen?quote:Op vrijdag 23 februari 2024 09:37 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Exact dit. Het enige wat er in de 'agenda' van Google en andere grote techbedrijven staat, is meer winst maken en meer marktaandeel verwerven.
Maar het blijkt weer typisch menselijk om achter alles een kwaadaardig complot te zoeken.
Een AI die letterlijk geen blanke mensen kan tonen is een beweging om pro-wit racisme te voorkomen.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 09:31 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Gemini AI staat gewoon nog in de kinderschoenen. Dit gaat echt nog wel gefixt worden. Ik denk dat ik wel weet wat hier gebeurd is. Van AI's is bekend dat er mensen zijn die zodra zo'n AI beschikbaar komt meteen gaan kijken of ze zo'n AI racistische dingen kunnen laten zeggen. Zodoende is er meer focus geweest op het voorkomen van pro-wit racisme maar is de nauwkeurigheid er bij in geschoten. Google moet gedacht hebben dat het nu in ieder geval veilig was om uit te brengen, geen rekening houdend dat de anti-woke brigade het gebrek aan nauwkeurigheid als anti-wit racisme zou zien en er zoveel bombarie over zouden maken. Eerst veilig (veilig vanuit een links perspectief n corporate perspectief), daarna nauwkeurig... dat is wat hier is misgegaan. Komt allemaal nog wel goed... alleen jammer dat de anti-woke brigade nu zal denken dat dat door hen komt.
Woke mind virus. Vrij besmettelijk. Velen hier zijn al ten prooi gevallen. Simpel te herkennen.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 09:54 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Een AI die letterlijk geen blanke mensen kan tonen is een beweging om pro-wit racisme te voorkomen.Ben jij wel helemaal lekker?
Dit gaat verder dan woke zijn, dit is gewoon openlijk racisme.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 09:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Woke mind virus. Vrij besmettelijk. Velen hier zijn al ten prooi gevallen. Simpel te herkennen.
quote:Op vrijdag 23 februari 2024 09:31 schreef Ronald-Koeman het volgende:
“Relletje”.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 09:42 schreef Perrin het volgende:
Treurig hoe opgewonden de usual suspects weer worden van een racistisch relletje.
Ik lees links en rechts wel stevige kritiek van google developers, dat zie ik niet zo vaak.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 10:00 schreef Schanulleke het volgende:
Het is werkelijk ongelooflijk hoe groot deze fuck up is. Zo'n dei-manager zal daarvoor toch ook wel backlash krijgen mag ik hopen.
Ik vind het vooral treurig dat de mensen die achter elke boom "racisme" zien zich nu niet uitspreken. Of je bent tegen racisme of je bent een racist, en gezien het "geklaag" de laatste jaren over vermeend racisme jegens "minderheden" is het volledig te begrijpen dat ook blanke mensen van zich afbijten als ze met racisme te maken hebben, mensen die hier onderscheid in maken zijn de racisten.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 09:42 schreef Perrin het volgende:
Treurig hoe opgewonden de usual suspects weer worden van een racistisch relletje.
Dit is geen “fuck-up” in de zin van dat ze dit niet door hadden voor launch, ze dachten gewoon simpelweg dat ze ermee weg zouden komen.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 10:00 schreef Schanulleke het volgende:
Het is werkelijk ongelooflijk hoe groot deze fuck up is. Zo'n dei-manager zal daarvoor toch ook wel backlash krijgen mag ik hopen.
Uiteraard.quote:
Dit is gewoon aantoonbaar onjuist, je kan de post zelfs teruglezen in dit topic...quote:Op vrijdag 23 februari 2024 09:37 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Exact dit. Het enige wat er in de 'agenda' van Google en andere grote techbedrijven staat, is meer winst maken en meer marktaandeel verwerven.
Maar het blijkt weer typisch menselijk om achter alles een kwaadaardig complot te zoeken.
Ja, ik kan ook teruglezen bij Shell dat Shell al jaren werkt aan een betere wereld en het milieu op nummer een heeft staan. Ik kan ook lezen dat de online gokwereld er vooral is om mensen uit het illegale circuit te houden. En dat Heineken het heel belangrijk vindt dat mensen op een verantwoorde manier met alcohol omgaan. En dat vapes echt bedoeld zijn om mensen van het roken af te helpen.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 10:09 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dit is gewoon aantoonbaar onjuist, je kan de post zelfs teruglezen in dit topic...
Het verschil is dat dit verkooppraatjes zijn, en de post hier eerder terug niet bestemd was voor de buitenwereld en het bedrijf juist zou schaden bij uitkomen.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 10:14 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ja, ik kan ook teruglezen bij Shell dat Shell al jaren werkt aan een betere wereld en het milieu op nummer een heeft staan. Ik kan ook lezen dat de online gokwereld er vooral is om mensen uit het illegale circuit te houden. En dat Heineken het heel belangrijk vindt dat mensen op een verantwoorde manier met alcohol omgaan. En dat vapes echt bedoeld zijn om mensen van het roken af te helpen.
Je trapt gewoon in PR.
Zo racistisch dat het niet meer racistisch is of zoiets?quote:Op vrijdag 23 februari 2024 10:14 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ja, ik kan ook teruglezen bij Shell dat Shell al jaren werkt aan een betere wereld en het milieu op nummer een heeft staan. Ik kan ook lezen dat de online gokwereld er vooral is om mensen uit het illegale circuit te houden. En dat Heineken het heel belangrijk vindt dat mensen op een verantwoorde manier met alcohol omgaan. En dat vapes echt bedoeld zijn om mensen van het roken af te helpen.
Je trapt gewoon in PR.
Iets positiefs proberen te verkopen (PR, zoals in jouw voorbeelden) is van een heel andere orde dan uitgaan van kwade opzet. (Onder invloed van de woke-cultus zien zij er uiteraard geen kwaad in, maar juist het 'goede' - totaal blind zijnde van het racistische vergif waarmee ze besmet zijn).quote:Op vrijdag 23 februari 2024 10:14 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Je trapt gewoon in PR.
Nee, de contouren van een anti-wit beleid binnen Google tekenen zich wel duidelijk af.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 10:35 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is niet alleen het gedrag van Gemini, ook uitspraken van developers en andere betrokkenen spelen mee. Dit is geen op zichzelf staand incident.
Bij normale zoek opdrachten op plaatjes is er totaal niet van te merken..quote:Op vrijdag 23 februari 2024 10:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, de contouren van een anti-wit beleid binnen Google tekenen zich wel duidelijk af.
https://www.google.com/se(...)384&bih=701&dpr=2.81quote:Op vrijdag 23 februari 2024 10:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Bij normale zoek opdrachten op plaatjes is er totaal niet van te merken..
Het creren van een flinke fophef door wat conservatieve denktanks is ook hier weer duidelijk zichtbaar.
Dit gaat iets verder dan liberaal vs conservatief hoor. Dit is big tech dat op de activistische stoel is gaan zitten en hoewel dat hun goed recht is kun je er een flinke backlash van verwachten. En echt niet alleen van conservatieven.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 10:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het creren van een flinke fophef door wat conservatieve denktanks is ook hier weer duidelijk zichtbaar.
Dan heb je overduidelijk het topic niet gelezen of snap je de inhoud niet.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 10:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Van AI's is bekend dat er mensen zijn die zodra zo'n AI beschikbaar komt meteen gaan kijken of ze zo'n AI racistische dingen kunnen laten zeggenquote:Op vrijdag 23 februari 2024 09:31 schreef Ronald-Koeman het volgende:
En dat doen ze door ervan uit te gaan dat enkel blanke mensen op racistische dingen gaan zoeken.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 09:37 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Als je de bias even weg laat klopt het verder wel. Die tools worden inderdaad gebruikt om racistische dingen te maken.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 11:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Van AI's is bekend dat er mensen zijn die zodra zo'n AI beschikbaar komt meteen gaan kijken of ze zo'n AI racistische dingen kunnen laten zeggen
Ah, dus alleen blanke mensen gaan kijken of dat kan?
Heb je enig idee wat je hier feitelijk zegt?
“Damn those white men and their……..pulls card…….racist AI engineering prompts!”quote:Op vrijdag 23 februari 2024 11:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Van AI's is bekend dat er mensen zijn die zodra zo'n AI beschikbaar komt meteen gaan kijken of ze zo'n AI racistische dingen kunnen laten zeggen
Klopt, ik ben namelijk niet conservatief.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 11:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit gaat iets verder dan liberaal vs conservatief hoor. Dit is big tech dat op de activistische stoel is gaan zitten en hoewel dat hun goed recht is kun je er een flinke backlash van verwachten. En echt niet alleen van conservatieven.
Dit durven zeggen en zelf racistische bagger een 'relletje' en 'fophef' noemen.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 09:42 schreef Perrin het volgende:
Ik zit al een paar uur op twitter alles te bekijken en het is echt hilarisch wat er allemaal voorbij komt.quote:Op donderdag 22 februari 2024 20:53 schreef cabe0002 het volgende:
Holy shit, de hoeveelheid memes wat hieruit volgt is legendarisch #insert-lol-smiley
Behoorlijke kletskoek ja.quote:
quote:Het enige wat er in de 'agenda' van Google en andere grote techbedrijven staat, is meer winst maken
quote:Op donderdag 22 februari 2024 18:04 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ik vond hem wel leuk eerlijk gezegd
[x]https://twitter.com/LeftismForU/status/1760571023085244474[/x]
Ze zien het zelf niet eens meer.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 09:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Woke mind virus. Vrij besmettelijk. Velen hier zijn al ten prooi gevallen. Simpel te herkennen.
Welke PR?quote:Op vrijdag 23 februari 2024 10:14 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Je trapt gewoon in PR.
Institutioneel racisme, letterlijk. Zo ziet dat er dus werkelijk uit. Handig vergelijkingsmateriaal.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 09:56 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dit gaat verder dan woke zijn, dit is gewoon openlijk racisme.
Google eens; happy white woman..quote:Op vrijdag 23 februari 2024 10:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Happy white couple waarvan de helft een foto van een gekleurde man en blanke vrouw is.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 11:34 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Google eens; happy white woman..
https://www.google.nl/sea(...)iw=360&bih=647&dpr=2
Als zoekmachine is het natuurlijk nog steeds prima geschikt.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 11:29 schreef ReplaR het volgende:
Denk dat het tijd gaat worden om met Google te stoppen en het ten onder laten gaan.
Vind een betere zoekmachine uit of anders gaat het niet gebeuren.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 11:29 schreef ReplaR het volgende:
Denk dat het tijd gaat worden om met Google te stoppen en het ten onder laten gaan.
Niet door hadden inderdaad.. Wat ik niet door had tot kort was dit hieronder wat Tekaschi beschrijft. Dat weten ze zelf echt wel en zeker met zo'n vuil stukkie verrot in de top. Dit is heel erg expres.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 10:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dit is geen “fuck-up” in de zin van dat ze dit niet door hadden voor launch, ze dachten gewoon simpelweg dat ze ermee weg zouden komen.
Of denkt iemand hier dat Google geen QA afdeling heeft?
Dit wist ik serieus niet, maar na een korte google sessie kreeg ik spontaan kotsneigingen. Hoezo is google niet racistisch? Hun agenda, hun c-level, hun beleid, het is allemaal zo klaar als een klontje. Ze gebruiken hun omzet om keihard racisme levend te houden. Ze negeren compleet blanke mensen en hebben daar actief beleid op. In hun personeelsbeleid en in hun producten.quote:Op donderdag 22 februari 2024 17:52 schreef Tekaschi het volgende:
Dit is al een tijdje aan de gang met die "AI's", wat gewoon gescripte bots zijn met veelal gestoorde woke invloeden. De haat jegens blanken is al tijden zichtbaar voor mensen die deze AI's volgen. Zie al meer dan een jaar zulke voorbeelden, alles wat blank is dat is slecht. Walgelijk racisme. Een AI denkt zelf, en zal zijn bevindingen baseren op feiten en statistieken en daarom ook zonder pardon als racistisch worden bestempeld gezien de uitkomsten een bepaalde groep niet zal bevallen, dus een zwaar benvloed scriptje en dat noemen ze een AI.
Google maar eens bij afbeeldingen op "happy white man/woman" en "happy black man/woman".
Social engineering.
Eens.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 11:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ze zien het zelf niet eens meer.
Racisme, dat is iets van witte mensen.
Standaard Gloria Wekker, Robin D'Angelo, Joris Luytendijk gewauwel.
En die bagger is geen complot, dat wordt al standaard gehanteerd op veel te veel scholen, universiteiten en binnen bedrijven.
Helaas ook niet meer.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 11:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als zoekmachine is het natuurlijk nog steeds prima geschikt.
Ze draaien op advertenties. En daar is ook aardig wat mis (vooral de kosten tov resultaat).quote:Op vrijdag 23 februari 2024 12:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Vind een betere zoekmachine uit of anders gaat het niet gebeuren.
Kan ik weinig over zeggen. Maar zolang het ze beste zoekmachine is denk ik niet dat ze zich ook maar enige zorgen hoeven te maken over klandizie.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 16:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ze draaien op advertenties. En daar is ook aardig wat mis (vooral de kosten tov resultaat).
Gloria Wekker zei zelf al"Als je geen racisme ziet, ben je een racist"quote:Op vrijdag 23 februari 2024 11:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat racisme zo ingebakken zit in de witte mens dat de witte mens, en enkel de witte mens, automatisch op racistisch plaatjes gaat zoeken.
Je bent zelf al aardig door Gloria Wekker benvloed in ieder geval
Nee dat maak jij van wat hij zegt. Het is eerder dat de producten van Google het meest en het snelst worden gebruikt in landen waar blanken de dominante factor zijn en blanke racisten waarschijnlijk het snelst en het grootst in volume zijn om dit weer vol te baggeren met hun bekende haatdiarree. Zoals je ook bij ieder sociaal medium ziet als ze maar even de kans krijgen.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 11:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dat racisme zo ingebakken zit in de witte mens dat de witte mens, en enkel de witte mens, automatisch op racistisch plaatjes gaat zoeken.
Zou prima zijn als Google de vindbaarheid van die denktanks ook even pauzeert na zulke aanvallen.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 10:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Na de VS staan er direct 3 aziatische landen qua aantallen google users, dus dat beeld klopt ook niet zo.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 17:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee dat maak jij van wat hij zegt. Het is eerder dat de producten van Google het meest en het snelst worden gebruikt in landen waar blanken de dominante factor zijn en blanke racisten waarschijnlijk het snelst en het grootst in volume zijn om dit weer vol te baggeren met hun bekende haatdiarree. Zoals je ook bij ieder sociaal medium ziet als ze maar even de kans krijgen.
Dus als je dat wil voorkomen zal dat begrijpelijkerwijs meer prio hebben dan zwarte racisten in Tanzania amper een computer hebben.
Verder gewoon een domme faal van Google. Maar vooral iets om ze uit te lachen en niet om weer allerlei complotten te verzinnen alsof een bedrijf dat eigendom is van een paar blanke mannen een stiekem plan heeft om blanken te doen verdwijnen. Dan zul je wel met wat bewijzen moeten komen.
Als jij echt denkt dat de klanten de gebruikers van de zoekmachine zijn (die absoluut niet het beste is), dan heb je heel weinig begrepen van het businessmodel van Google…quote:Op vrijdag 23 februari 2024 16:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kan ik weinig over zeggen. Maar zolang het ze beste zoekmachine is denk ik niet dat ze zich ook maar enige zorgen hoeven te maken over klandizie.
Kijk, de aap komt uit de mouw.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 17:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zou prima zijn als Google de vindbaarheid van die denktanks ook even pauzeert na zulke aanvallen.
Nee maar dan zal er ook wel royaal geadverteerd blijven worden. Hoge advertentie prijzen komen juist door veel gebruik.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 17:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als jij echt denkt dat de klanten de gebruikers van de zoekmachine zijn (die absoluut niet het beste is), dan heb je heel weinig begrepen van het businessmodel van Google…
Dan nog zijn de klanten van google niet de gebruikers.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 17:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee maar dan zal er ook wel royaal geadverteerd blijven worden. Hoge advertentie prijzen komen juist door veel gebruik.
Dat was helemaal een vieze inderdaad van @Hexagon. Dat dat werkelijk in je op komt. Hoezo social enginering much? Als het maar de correct mening is, die mag je hebben en mee in aanraking komen.quote:
Dat Google een privaat commercieel bedrijf is dat zich niet hoeft te verantwoorden over met wie ze zaken wensen te doen? En ook niet alles maar hoeft te pikken?quote:
Als we dat gaan doen, dan mag je de wokeclan ook wel even pauzeren met vindbaarheid.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 17:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zou prima zijn als Google de vindbaarheid van die denktanks ook even pauzeert na zulke aanvallen.
Privaat commercieel bedrijf is het zeker ja. Met een gigantische publieke functie inmiddels. Bijna niet meer weg te denken van het internet met hun zoekmachine, die blijkbaar enorm racistisch is gemaakt, welke dus racisme in de hand werkt.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 18:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat Google een privaat commercieel bedrijf is dat zich niet hoeft te verantwoorden over met wie ze zaken wensen te doen? En ook niet alles maar hoeft te pikken?
Of geldt die vrijheid van ondernemerschap enkel als het die conservatieven wel uitkomt?
Momenteel blijkt vooral dat de kosten zo hoog zijn opgelopen dat adverteren duurder is dan wat het oplevert aan extra omzet/winst. Steeds meer bedrijven gaat dat opvallen. En er komt ook nog wel een einde aan de VC praktijk waarbij extreem veel geld gepompt mag worden in het vergroten van de client base zonder dat daar bedrijfseconomisch een goede case van te maken is. Want ook daar zal wel eens iemand verstandig worden.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 17:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee maar dan zal er ook wel royaal geadverteerd blijven worden. Hoge advertentie prijzen komen juist door veel gebruik.
Het was jouw wens om het te doen. Je liet je gewoon kennen.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 18:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat Google een privaat commercieel bedrijf is dat zich niet hoeft te verantwoorden over met wie ze zaken wensen te doen? En ook niet alles maar hoeft te pikken?
Of geldt die vrijheid van ondernemerschap enkel als het die conservatieven wel uitkomt?
Dat kunnen ze misschien doen. Maar die vallen Google niet aan met allerlei beschuldigingen en complottheorien, dus zal het ze minder boeien.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 18:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als we dat gaan doen, dan mag je de wokeclan ook wel even pauzeren met vindbaarheid.
En palestijnen.
En joden
en chinezen die ook geen correct mening hebben mbt taiwan en tibet
en geloofsorganisaties, want die hebben ook genoeg op hun kerfstok
Glijdende schaal. Of werkt dat blokken voor je maar 1 kant op?
Ik geef je op een briefje dat Bill Maher ook een paar oorvijgen uit gaat delen vanavond.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 18:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat kunnen ze misschien doen. Maar die vallen Google niet aan met allerlei beschuldigingen en complottheorien, dus zal het ze minder boeien.
Als je op Fok Danny gaat aanvallen met wilde verdachtmakingen dan kan die je ook op zwart zetten. Google is eigenlijk niet anders.
Ik denk dat alle grote internationale bedrijven inmiddels te maken heeft met ESG en DEI.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 17:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Verder gewoon een domme faal van Google. Maar vooral iets om ze uit te lachen en niet om weer allerlei complotten te verzinnen alsof een bedrijf dat eigendom is van een paar blanke mannen een stiekem plan heeft om blanken te doen verdwijnen. Dan zul je wel met wat bewijzen moeten komen.
Tijd om in te zien dat het volstrekt uit de klauwen is gelopen.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 18:09 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ik denk dat alle grote internationale bedrijven inmiddels te maken heeft met ESG en DEI.
Geen idee, ik ken die man niet.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 18:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik geef je op een briefje dat Bill Maher ook een paar oorvijgen uit gaat delen vanavond.
Bill Maher. Ook een conservatieve host aldus Hexagon… Of zou de kritiek (terecht) heel veel breder zijn?
Ik dacht altijd dat D66 zo internationaal georinteerd was, maar goed.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 18:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Geen idee, ik ken die man niet.
Verder zou ik inderdaad het niet pikken als een stel figuren mijn bedrijf door het slijk zou halen voor hun eigen gewin. Dan kunnen ze lekker in de stront zakken. Is weinig hyperprogressief aan.
Wel lekker makkelijk toch, gewoon het eea bij elkaar verzinnen en hoppa niks aan de hand.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 18:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat D66 zo internationaal georinteerd was, maar goed.
Het is verder een frame dat de ophef nu komt vanuit de conservatieve hoek.
Sorry: een hele goedkope frame.
Dit is echt geen “domme faal”, als je dat werkelijk gelooft ben je nogal naef. Google pusht gewoon een anti-wit agenda, in al hun producten. Dat kan je gewoon letterlijk zelf checken, dus het is wel weer erg bijzonder om te zien dat je de struisvogeltactiek toepast ipv gewoon met feiten op de proppen komt waarom het niet zo zou zijn. En nee, die ranzige facistische onderbuik van je telt niet als bewijs.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 17:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee dat maak jij van wat hij zegt. Het is eerder dat de producten van Google het meest en het snelst worden gebruikt in landen waar blanken de dominante factor zijn en blanke racisten waarschijnlijk het snelst en het grootst in volume zijn om dit weer vol te baggeren met hun bekende haatdiarree. Zoals je ook bij ieder sociaal medium ziet als ze maar even de kans krijgen.
Dus als je dat wil voorkomen zal dat begrijpelijkerwijs meer prio hebben dan zwarte racisten in Tanzania amper een computer hebben.
Er is weinig fascistisch aan het als bedrijf niet willen faciliteren van figuren die jouw bedrijf beschuldigingen van samenzwering.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 19:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En zo kennen we de censurerende extreemlinkse naar-facisme-neigende woke-kliek weer. Uitstekend gedaan Hexagonnetje, je volgende oproep zal wel weer deportaties als onderwerp hebben. Of het nou PVVers of conservatievelingen zijn, raus daarmee toch?
'Een lullig parametertje' verkeerd.... Dit is gewoon: FullWokeMode=1quote:Op vrijdag 23 februari 2024 21:15 schreef Gehenna het volgende:
Er staat een lullig parametertje verkeerd in een nogal complexe en nieuwe LLM, kan eens gebeuren, dat duurt echt wel even voordat zoiets 'gerijpt' is. Ik moest wel even smakelijk lachen om de resultaten.
Maar tjonge de complotten dat 'woke' de hele wereld over gaat nemen, vliegen je overal op het internet om de oren. ALs je de reacties gaat lezen![]()
Als het andersom was geweest en dit ding overmatig blanke mensen op plaatjes uitspuwde, was hier niet eens een topic over geweest en was het gebleven bij een boze tweets van iemand met paars haar of zo. En ook dan was het (net als nu, zeer waarschijnlijk ) binnen no-time aangepast.
Als er blanke mensen werden weergegeven op plaatjes als er bijvoorbeeld op Michael Jordan werd gezocht dan was er geen topic over nee?quote:Op vrijdag 23 februari 2024 21:15 schreef Gehenna het volgende:
Er staat een lullig parametertje verkeerd in een nogal complexe en nieuwe LLM, kan eens gebeuren, dat duurt echt wel even voordat zoiets 'gerijpt' is. Ik moest wel even smakelijk lachen om de resultaten.
Maar tjonge de complotten dat 'woke' de hele wereld over gaat nemen, vliegen je overal op het internet om de oren. ALs je de reacties gaat lezen![]()
Als het andersom was geweest en dit ding overmatig blanke mensen op plaatjes uitspuwde, was hier niet eens een topic over geweest en was het gebleven bij een boze tweets van iemand met paars haar of zo. En ook dan was het (net als nu, zeer waarschijnlijk ) binnen no-time aangepast.
Wellicht dat ze exact die dan ook even bijstellenquote:Op vrijdag 23 februari 2024 21:19 schreef ReplaR het volgende:
[..]
'Een lullig parametertje' verkeerd.... Dit is gewoon: FullWokeMode=1
3 kwart van het zelfverklaarde wokevolk is blank.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 20:05 schreef Hexagon het volgende:
Wel bijzonder dat die overwegend blanke eigenaren dat zouden wensen.
Nee. Dit is geen lullig parametertje.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 21:15 schreef Gehenna het volgende:
Als ie er al zou komen (wellicht is er een ziedend BIJ1 lid met een account, bijv je weet het nietquote:Op vrijdag 23 februari 2024 21:21 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Als er blanke mensen werden weergegeven op plaatjes als er bijvoorbeeld op Michael Jordan werd gezocht dan was er geen topic over nee?
Nee, dat is wat de woke ideologie gewoon stelt, iets dat je zou moeten weten als je je uberhaupt in de materie had ingelezen en enige wetenschap had van aldaar gangbare begrippen als witte fragilteit, witte onschuld en wit privilege.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 17:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Gast, er zijn legio blanken die goudgeld verdienen met het verkopen van de 'witte mens is het grote kwaad'-gereutel. Wat heet, je kunt hele theatervoorstellingen en lezingen aanbieden om als witneus jezelf te presenteren om het woke gedachtegoed te propageren.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 20:05 schreef Hexagon het volgende:
Wel bijzonder dat die overwegend blanke eigenaren dat zouden wensen.
1. Het is geen complot. Dat diversiteit en inclusie gekloot is iets wat niet op geheimzinnige of verborgen wijze wordt gepromoot, integendeel.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 21:15 schreef Gehenna het volgende:
In Nederland vooral blank volk met het historisch besef van een grapefruit.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 21:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
3 kwart van het zelfverklaarde wokevolk is blank.
Je bent onverbeterlijk, Hex.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 18:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is een beetje de laatste uitweg voor types als Hex en de woke mob.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 18:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat D66 zo internationaal georinteerd was, maar goed.
Het is verder een frame dat de ophef nu komt vanuit de conservatieve hoek.
Sorry: een hele goedkope frame.
Ik zie hier eerder allerlei lui zich in bochten wringen om te doen alsof ze bedreigd worden door het grote woke spook.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 22:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, dat is wat de woke ideologie gewoon stelt, iets dat je zou moeten weten als je je uberhaupt in de materie had ingelezen en enige wetenschap had van aldaar gangbare begrippen als witte fragilteit, witte onschuld en wit privilege.
Het blijft hilarisch in welke bochten je je blijft wringen om maar niet toe te hoeven geven dat woke inderdaad enorm problematisch is.
Jij denkt echt dat door dit de Google eigenaren "De Witte mens als het grote kwaad" zien en kwaad willen tegen blanken? Dat is echt achtervolgingswaanzin.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 22:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gast, er zijn legio blanken die goudgeld verdienen met het verkopen van de 'witte mens is het grote kwaad'-gereutel. Wat heet, je kunt hele theatervoorstellingen en lezingen aanbieden om als witneus jezelf te presenteren om het woke gedachtegoed te propageren.
Het is een fantastisch verdienmodel voor de deugende en/of cynische medemens.
Ja de PVV kan in tegenstelling tot Al Gemini wel mijn directe leefomgeving beschadigen, dus die zijn wat meer om je zorgen om te maken.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 22:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je bent onverbeterlijk, Hex.
Niet vergeten weer heel erg te waarschuwen over het racisme van de PVV.
Misschien was Sylvana dan wel weer even uit haar hol gekropen. Maar dat is geen reden om haar nu na te gaan doen.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 21:21 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Als er blanke mensen werden weergegeven op plaatjes als er bijvoorbeeld op Michael Jordan werd gezocht dan was er geen topic over nee?
Als (tech)bedrijven structureel racistisch zijn dan komt daar een backlash over. Wat begrijpelijk is.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 23:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Misschien was Sylvana dan wel weer even uit haar hol gekropen. Maar dat is geen reden om haar nu na te gaan doen.
Ah de verkapte 'ik sta anders in deze kwestie dan jij, dus dan moet jij je bek houden'-reactie.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 22:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als je niet eens weet waar het over gaat, zeg dan niets
quote:Op vrijdag 23 februari 2024 22:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik zie hier eerder allerlei lui zich in bochten wringen om te doen alsof ze bedreigd worden door het grote woke spook.
Het is trouwens hier dat ik iets lees over deze geflopte Google feature, anders had ik er nooit van gehoord. Het is allemaal niet iets om je enorm bedreigd door te voelen.
[..]
Jij denkt echt dat door dit de Google eigenaren "De Witte mens als het grote kwaad" zien en kwaad willen tegen blanken? Dat is echt achtervolgingswaanzin.
[..]
Ja de PVV kan in tegenstelling tot Al Gemini wel mijn directe leefomgeving beschadigen, dus die zijn wat meer om je zorgen om te maken.
Hiermee geef je vooral aan dat je de actualiteit niet mee krijgt, dan wel door een heel beperkend filter.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 22:57 schreef Hexagon het volgende:
Het is trouwens hier dat ik iets lees over deze geflopte Google feature, anders had ik er nooit van gehoord.
Ja het grote woke-doordrukkende Google. Jeweetwel dat enorme woke-bedrijf die mij bijv. middels Youtube de ene na de andere neofascistiche en conservatieve drek door mijn strot wil drukken (zelfs zonder account en in privé vensters) en daar amper op modereert ook. Maar ze hebben ook iemand in dienst met gekke pronouns die iets op twitter heeft gezet, dat is natuurlijk het echte probleem!!quote:Op vrijdag 23 februari 2024 22:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik zie hier eerder allerlei lui zich in bochten wringen om te doen alsof ze bedreigd worden door het grote woke spook.
Het is trouwens hier dat ik iets lees over deze geflopte Google feature, anders had ik er nooit van gehoord. Het is allemaal niet iets om je enorm bedreigd door te voelen.
[..]
Jij denkt echt dat door dit de Google eigenaren "De Witte mens als het grote kwaad" zien en kwaad willen tegen blanken? Dat is echt achtervolgingswaanzin.
Dit dus. Iets met prioriteiten.quote:Ja de PVV kan in tegenstelling tot Al Gemini wel mijn directe leefomgeving beschadigen, dus die zijn wat meer om je zorgen om te maken.
Je hebt dus geen idee hoe YouTubes algoritme werkt als je denkt dat prive vensters en anoniem YouTube browsen je onttrekt van datgene waar je blijkbaar zoveel op zoekt.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 04:37 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ja het grote woke-doordrukkende Google. Jeweetwel dat enorme woke-bedrijf die mij bijv. middels Youtube de ene na de andere neofascistiche en conservatieve drek door mijn strot wil drukken (zelfs zonder account en in privé vensters) en daar amper op modereert ook. Maar ze hebben ook iemand in dienst met gekke pronouns die iets op twitter heeft gezet, dat is natuurlijk het echte probleem!!
[..]
Dit dus. Iets met prioriteiten.
Wat ik zie, is dat jij en nog wat usets er een eigen werkelijkheid bij verzinnen om het down te playen. En als je dan aantoont dat het onzin is wat er geschreven wordt, gaat men er niet eens op in. Ik vind dat erg zwak allemaal.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 22:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ja de PVV kan in tegenstelling tot Al Gemini wel mijn directe leefomgeving beschadigen, dus die zijn wat meer om je zorgen om te maken.
Goh mooie aanname weer, jij hebt geen idee wat mijn achtergrond is.. Je bent er ook wel erg op uit om een ander te proberen te diskwalificeren in een discussie, merk ik. Zonder dat je zelf nou veel argumenten of inhoud brengt. Ik zie hier in dit topic vooral posts van je over dat anderen het niet allemaal niet zouden snappen. Niet heel sterk.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 07:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je hebt dus geen idee hoe YouTubes algoritme werkt als je denkt dat prive vensters en anoniem YouTube browsen je onttrekt van datgene waar je blijkbaar zoveel op zoekt.
Ik weet dat veel van die content vanuit youtube onbetaald blijft vanwege de inhoud. Dus ook daar is men niet neutraal. Het wordt niet gecensureerd (nog niet), waarschijnlijk omdat ze bang zijn dat dan een concurrent de leidende positie over kan nemen. Aangezien er veel minder mensen genteresseerd zijn in woke shit dan in wat jij ziet als neofascistische en conservatieve drek (meestal hebben we het dan over mensen als Peterson, bepaald geen radicale denker).quote:Op zaterdag 24 februari 2024 04:37 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ja het grote woke-doordrukkende Google. Jeweetwel dat enorme woke-bedrijf die mij bijv. middels Youtube de ene na de andere neofascistiche en conservatieve drek door mijn strot wil drukken (zelfs zonder account en in privé vensters) en daar amper op modereert ook. Maar ze hebben ook iemand in dienst met gekke pronouns die iets op twitter heeft gezet, dat is natuurlijk het echte probleem!!
[..]
Het heeft inderdaad geen prioriteit om te volgen welke bedrijven B-merken maken van wat al bestaat.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 23:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hiermee geef je vooral aan dat je de actualiteit niet mee krijgt, dan wel door een heel beperkend filter.
Geen wonder dat je zo vaak de plank volledig mis slaat.
Maar is er dan al iets van bewijs? Bijvoorbeeld uitgelekte plannen waarin Google het op de blanke medemens gemunt heeft en daar een heel geheim plan voor heeft.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 08:01 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wat ik zie, is dat jij en nog wat usets er een eigen werkelijkheid bij verzinnen om het down te playen. En als je dan aantoont dat het onzin is wat er geschreven wordt, gaat men er niet eens op in. Ik vind dat erg zwak allemaal.
Over de intentie is het eea uitegelekt maar dat blijft gewoon vaag omdat dit geen uitgaand beleid is van de Alphabet group noch Google. Maar verschillende dingen zoals dat de doelgroep van Google nu eenmaal voor het overgrote deel blank is, of dat het een kwestie van een parameter die op een verkeerde waarde staat is gewoon aantoonbaar niet waar.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 08:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar is er dan al iets van bewijs? Bijvoorbeeld uitgelekte plannen waarin Google het op de blanke medemens gemunt heeft en daar een heel geheim plan voor heeft.
Nou is het vooral dat bepaalde conservatieve lui er voor politieke doeleinden een werkelijkheid bij verzinnen dat de blanke mens in het westen wordt bedreigd door allerlei samenzweringen.
Voornamelijk politiek geladen video's worden onbetaald. Zijn dit er veel? Relatief gezien bijna niet ten opzichte van de wel betaalde content op YouTube.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 08:44 schreef VEM2012 het volgende:
Ik weet dat veel van die content vanuit youtube onbetaald blijft vanwege de inhoud. Dus ook daar is men niet neutraal. Het wordt niet gecensureerd (nog niet), waarschijnlijk omdat ze bang zijn dat dan een concurrent de leidende positie over kan nemen. Aangezien er veel minder mensen genteresseerd zijn in woke shit dan in wat jij ziet als neofascistische en conservatieve drek (meestal hebben we het dan over mensen als Peterson, bepaald geen radicale denker).
Ja, dat zeg ik, je bent een totale leek en hebt geen idee hoe hardware fingerprints werken in combinatie met serverside cookie tracking en advanced profiling.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 08:24 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Goh mooie aanname weer, jij hebt geen idee wat mijn achtergrond is.. Je bent er ook wel erg op uit om een ander te proberen te diskwalificeren in een discussie, merk ik. Zonder dat je zelf nou veel argumenten of inhoud brengt. Ik zie hier in dit topic vooral posts van je over dat anderen het niet allemaal niet zouden snappen. Niet heel sterk.
Maar goed: Ik weet donders goed hoe het algoritme in grote lijnen werkt, en ik weet ook donders goed dat daar wel degelijk manieren voor zijn om 'even blanco' weer te beginnen. Ik heb hier best wel eens wat in geprobeerd VPN's, Tor, VM's, alternatieve front-ends als Invidiuos en newpipe, etc., ik hoef meer 1 a 2 keer ergens op een politiek getinte video te klikken en hop daar ga je, en vrijwel altijd de radicaale-rechtse/conservatieve hoek in. Ook als je daarna weer 100 kattenvideo's hebt gekeken.
En ik merk dat ook niet als enige: https://www.volkskrant.nl(...)ing-in-de-hand-werkt (En je merkt het ook niet alleen op Youtube.Vrijwel alle social media heeft een soortgelijk algoritme)
Dat heeft allemaal vrij weinig te maken met waar een gebruiker naar zoekt, maar waar het algoritme van weet dat de grootste linie aan gebruikers uiteindelijk het langst naar gaat kijken en dus zoveel mogelijk geld voor hun oplevert en dat je dus voorschotelt.
Racisme bestrijden zou altijd prioriteit moeten hebben; daarom zou men naast de PVV net zo fel moeten zijn op het woke gedachtegoed. Kennelijk is dat echter een brug te ver voor veel 'progressieven', die het downplayen dan wel onderschrijven. Waarom ik hun zogenaamde 'zorgen over racisme' niet serieus neem.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 04:37 schreef Gehenna het volgende:
[..]
[..]
Het is geen 'geheim plan', er zijn geen samenzweringen en er zijn geen bedreigingen.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 08:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar is er dan al iets van bewijs? Bijvoorbeeld uitgelekte plannen waarin Google het op de blanke medemens gemunt heeft en daar een heel geheim plan voor heeft.
Nou is het vooral dat bepaalde conservatieve lui er voor politieke doeleinden een werkelijkheid bij verzinnen dat de blanke mens in het westen wordt bedreigd door allerlei samenzweringen.
Gast.. daar ben ik bekend mee. Dit is meermaals op meerdere devices en netwerken getest.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 09:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik, je bent een totale leek en hebt geen idee hoe hardware fingerprints werken in combinatie met serverside cookie tracking en advanced profiling.
Het oude riedeltje weer: je zegt hier eigenlijk niets, wat buzzwoordjes, maar probeert de ander in diskrediet te brengen met feitenvrij gewauwel, want dan heb je voor jezelf de discussie gewonnen ofzo? Nogmaals: niet sterk en ook wat vermoeiendquote:Het meest logische scenario is dat je gewoon de hele godganse dag zoekt naar conservatieve social media posts waar je dan helemaal los op kunt gaan, net zoals je hier op fok van die domme rants houdt doe je dat hoogstwaarschijnlijk ook op andere fora.
Dus leuk dat je dan opeens helemaal met je complotwappietheorie komt dat JoeToeb alleen maar extreemrechtse derrie bevat - je krijgt gewoon op maat geserveerde content, dus ga maar even bij jezelf te rade wat voor gedrag je hebt waardoor dit vertoond wordt.
Voor ik uren aan filmmateriaal moet gaan doorploegen. Heb een film waarin ze dat zo zegt dan? Of waarin ze de blanke medemens tot probleem bombardeert?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 09:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
witte mens' te bombarderen als problematisch op basis van diezelfde woke aanname dat de witte mens nu eenmaal en gepriviligeerd stuk vreten is dat onbewust dan wel bewust racistisch
Wat zeg jij eigenlijk?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 09:24 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Gast.. daar ben ik bekend mee. Dit is meermaals op meerdere devices en netwerken getest.
[..]
Het oude riedeltje weer: je zegt hier eigenlijk niets, wat buzzwoordjes, maar probeert de ander in diskrediet te brengen met feitenvrij gewauwel, want dan heb je voor jezelf de discussie gewonnen ofzo? Nogmaals: niet sterk en ook wat vermoeiend
En dit is de persoon die schreef dat het een kwestie van een verkeerde waarde in een parameter was nota bene...quote:Op zaterdag 24 februari 2024 09:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat zeg jij eigenlijk?
Holle posts met ja.. op de man gezeur.
Het is ook wel grappig dat het allemaal wel oke was tot er zwarte nazi's uitkwamen.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 09:35 schreef PluggieOD het volgende:
"gemini can you create the image of a typical german soldier from the period 1940-45"
[ afbeelding ]
Zegt de man die als enig bewijs zijn anekdotisch geneuzel met brakke devices en kut oplossingkjes plaatst om een extreemrechts complot te pushen terwijl hij in alle toonaarden ontkent dat Google hetzelfde doet met hun DEI agenda.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 09:24 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Gast.. daar ben ik bekend mee. Dit is meermaals op meerdere devices en netwerken getest.
[..]
Het oude riedeltje weer: je zegt hier eigenlijk niets, wat buzzwoordjes, maar probeert de ander in diskrediet te brengen met feitenvrij gewauwel, want dan heb je voor jezelf de discussie gewonnen ofzo? Nogmaals: niet sterk en ook wat vermoeiend
Dat het een neger in een soort wehrmacht uniform betreft wisten we. Maar ik vind eigenlijk dat ding links wat door moet gaan voor een Mauser nog raarder.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 09:35 schreef PluggieOD het volgende:
"gemini can you create the image of a typical german soldier from the period 1940-45"
[ afbeelding ]
Ja hij is een totale leek op tech gebied, zoveel is wel duidelijk. En dan krijgt hij terecht tegengas, is het gelijk janken omdat hij buiten zijn bubble komt en dat niet gewend is.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 09:33 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
En dit is de persoon die schreef dat het een kwestie van een verkeerde waarde in een parameter was nota bene...
Dan is het wel goed genoeg inderdaad. Zodra het middeleeuwse britse koning betreft, spreekt dat weinig linkswokevolk aan. Geen genoeg punten en potentiele views.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 09:36 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Het is ook wel grappig dat het allemaal wel oke was tot er zwarte nazi's uitkwamen.
Kwam buiten de echokamer en dacht dat de hele wereld zo was als in de echokamer.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 09:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja hij is een totale leek op tech gebied, zoveel is wel duidelijk. En dan krijgt hij terecht tegengas, is het gelijk janken omdat hij buiten zijn bubble komt en dat niet gewend is.
“Parametertje verkeerd” bij LLMs, ik ben nog steeds aan het lachen. Zulks domheid.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 09:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kwam buiten de echokamer en dacht dat de hele wereld zo was als in de echokamer.
Het overgrote deel wat ik meekrijg van 'woke' is de commentaar van de tegenstanders.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 09:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Racisme bestrijden zou altijd prioriteit moeten hebben; daarom zou men naast de PVV net zo fel moeten zijn op het woke gedachtegoed. Kennelijk is dat echter een brug te ver voor veel 'progressieven', die het downplayen dan wel onderschrijven. Waarom ik hun zogenaamde 'zorgen over racisme' niet serieus neem.
Het is vooral zielig, maar verder dan in wat internet bubbels en af en toe een overdreven D66'erquote:Het is werkelijk hilarisch om te zien hoe geagiteerd men daar reageert op kritiek op woke.
Een Irakees generaalspak hebben ze ook aan.quote:
Ja je kan je heel druk maken over een gefaald anti-racisme algoritme dat enkel zwarten weet te produceren en daar allerlei samenzweringen tegen de blanke medemens achter zoeken door een bedrijf dat in het bezit is van voornamelijk blanke aandeelhouders.quote:
Je kunt je vanaf nu troosten met de gedachte dat elke keer als je google gebruikt de zoekresultaten je ingefluisterd zijn door het diversiteitsteam met behulp van een woke algoritme. Idem voor alles van Meta en Amazon. Om Netflix en Disney nog maar even niet te noemen.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 09:59 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Het overgrote deel wat ik meekrijg van 'woke' is de commentaar van de tegenstanders.
Heel af en toe zie je wel iets echts doorgeslagen langskomen. Maar het is nagenoeg altijd, lokaal (of online) en ook niet zo boeiend. Een voorlezende travestiet bijv. Totaal niet boeiend, moeten hen weten![]()
Het jammere is dat ik wel bijna dagelijks te maken heb met schreeuwers van de andere kant. En nu weet ik dat jij nu net niet bij verreweg de grootste groep daarvan hoort: de (radicaal) rechts conservatieven.
En het vervelende: ook niet alleen online, juist in het echte leven. Als ik naar de markt ga staat daar letterlijk iemand van die hoek te schreeuwen over dat een homohuwelijk schandalig is.
Als ik dagelijks naar m'n werk rij kom ik langs meerdere spandoeken van die hoek, zie ik in de stad enkel posters van die hoek. Staan er elke week op meerdere viaducten mensen van die hoek met allerlei losgeslagen spandoeken. Op het werk heeft iemand allerlei FvD stickertjes geplakt in de wc's EN dan hangt er op werk ergens achteraf een regenboogvlaggetje, om die ene collega te laten merken van 'goh je mag zijn van ons' en daar gaat men dan over zeiken.
[..]
Het is vooral zielig, maar verder dan in wat internet bubbels en af en toe een overdreven D66'erzie ik het niet veel. En de andere kant is niet veel beter, als het niet erger is.
Hoelang wordt die huilende anti-trumper meme wel al niet gebruikt, ook zo'n tekend voorbeeld. Een gast/vrouw?
uit amerika in een momentopname, en jaren later wordt het nog gebruikt om politieke tegenstanders te schetsen
Sorry hoor, maar ook hier is een directe reparatie ingreep nodig. Racisme is racisme, weet je nog?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja je kan je heel druk maken over een gefaald anti-racisme algoritme dat enkel zwarten weet te produceren en daar allerlei samenzweringen tegen de blanke medemens achter zoeken door een bedrijf dat in het bezit is van voornamelijk blanke aandeelhouders.
Maar dat kun je ook niet doen.
Dus jij denkt ook dat Google dit doelbewust heeft gebouwd omdat ze blanken haten?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:09 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar ook hier is een directe reparatie ingreep nodig.
Ze hebben dit zeker doelbewust gebouwd. Ze hebben daar die code toch zelf ingeklopt? Dat het resultaat onethisch en genadeloos is zal confronterend zijn, maar goed, daar wordt al langer voor gewaarschuwd. En dan wordt er wat gepreveld over macht en intenties en gaat men vrolijk verder. Ook nu trouwens, ik maak me geen illusies, ze blijven tweaken totdat het "acceptabele" resultaten oplevert.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dus jij denkt ook dat Google dit doelbewust heeft gebouwd omdat ze blanken haten?
Het mag wat kosten, en dan heb je niks.
Het topic ontaard in een redelijk cicrclejerk anders heb ik het idee. Voor iemand die zo tegen echochambers is doe je erg je best om er hier eentje te maken op deze manier.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 09:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kwam buiten de echokamer en dacht dat de hele wereld zo was als in de echokamer.
Toch prachtig voor alle wokofoben dat ze zich weer dagenlang met een verhit hoofd kunnen uitleven op dit onderwerp.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:16 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Het topic ontaard in een redelijk cicrclejerk anders heb ik het idee. Voor iemand die zo tegen echochambers is doe je erg je best om er hier eentje te maken op deze manier.
Een dom gebbetje over een 'parametertje' (goh werkt het niet zo, je meeent het) en iedereen is ziedend.
Ah, en welk gedeelte van Nederland is dit? Ik zeg niet dat je het verzonnen hebt maar met name het dikgedrukte lijkt me eerder voorkomen uit een lokale dorpsgek, naar mijn weten hebben we niet een breed fenomeen van een op marktpleinen orerende rechtse anti-homobeweging.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 09:59 schreef Gehenna het volgende:
[..]
En het vervelende: ook niet alleen online, juist in het echte leven. Als ik naar de markt ga staat daar letterlijk iemand van die hoek te schreeuwen over dat een homohuwelijk schandalig is.
Als ik dagelijks naar m'n werk rij kom ik langs meerdere spandoeken van die hoek, zie ik in de stad enkel posters van die hoek. Staan er elke week op meerdere viaducten mensen van die hoek met allerlei losgeslagen spandoeken. Op het werk heeft iemand allerlei FvD stickertjes geplakt in de wc's EN dan hangt er op werk ergens achteraf een regenboogvlaggetje, om die ene collega te laten merken van 'goh je mag zijn van ons' en daar gaat men dan over zeiken.
[..]
Precies, En waarom proberen ze het nu op te lossen dan en houden ze niet voet bij stuk. Je zou bijna zeggen dat er gefaal in het spel isquote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dus jij denkt ook dat Google dit doelbewust heeft gebouwd omdat ze blanken haten?
Ja, bij CZ hebben ze de code die tot een miljoenenblunder heeft geleid ook zelf ingeklopt.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:14 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ze hebben dit zeker doelbewust gebouwd. Ze hebben daar die code toch zelf ingeklopt? Dat het resultaat onethisch en genadeloos is zal confronterend zijn, maar goed, daar wordt al langer voor gewaarschuwd. En dan wordt er wat gepreveld over macht en intenties en gaat men vrolijk verder. Ook nu trouwens, ik maak me geen illusies, ze blijven tweaken totdat het "acceptabele" resultaten oplevert.
Bovendien welk concreet doel heb je nu bereikt? Een programma dat alleen negerplaatjes kan produceren. Nou jeuj!!quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:19 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Precies, En waarom proberen ze het nu op te lossen dan en houden ze niet voet bij stuk. Je zou bijna zeggen dat er gefaal in het spel is
En daar was ook behoorlijk wat ophef over. Net als het algoritme van de belastingdienst wat hielp toeslagenfraude op te sporen. En dat was iets nationaals, google is een internationale standaard. Dus laten we nou niet doen alsof er helemaal niks aan de hand is.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja, bij CZ hebben ze de code die tot een miljoenenblunder heeft geleid ook zelf ingeklopt.
Nou ja, het neoconservatieve kamp is wel alweer dagenlang van de leg hierdoor, dus dat hebben ze toch maar mooi voor elkaar gekregen.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Bovendien welk concreet doel heb je nu bereikt? Een programma dat alleen negerplaatjes kan produceren. Nou jeuj!!
Ja, als software fouten zorgen voor financile schade bij veel mensen is dat wel een reden om boos over te zijn.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:29 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
En daar was ook behoorlijk wat ophef over. Net als het algoritme van de belastingdienst wat hielp toeslagenfraude op te sporen. En dat was iets nationaals, google is een internationale standaard. Dus laten we nou niet doen alsof er helemaal niks aan de hand is.
Nouja er wordt een heel verhaal bij verzonnen dat Google een soort antiblanke agenda heeft en daarom dit gemaakt zou hebben. Daar is geen enkel bewijs voor.quote:En is dat dan haat? Nee. Maar net als in die andere gevallen liggen daar dus wel racistische vooroordelen aan ten grondslag.
Als dat het doel is dan is het nogal een dure manier om dat te doen.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:31 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Nou ja, het neoconservatieve kamp is wel alweer dagenlang van de leg hierdoor, dus dat hebben ze toch maar mooi voor elkaar gekregen.
Klopt, Dit is inderdaad een (min of meer) lokaal en klein groepje dorpsgekken in de noordoostpolder en kop van overijssel. Maar 3 keer raden waar deze hun info weghalen, net als bij die andere die ik noemde: social media (oftewel big tech).quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ah, en welk gedeelte van Nederland is dit? Ik zeg niet dat je het verzonnen hebt maar met name het dikgedrukte lijkt me eerder voorkomen uit een lokale dorpsgek, naar mijn weten hebben we niet een breed fenomeen van een op marktpleinen orerende rechtse anti-homobeweging.
Het was maar spot.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als dat het doel is dan is het nogal een dure manier om dat te doen.
Voor wie?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Toch prachtig voor alle wokofoben dat ze zich weer dagenlang met een verhit hoofd kunnen uitleven op dit onderwerp.
Dit is geen algoritme maar een LLM dat getraind dient te worden. Daar zit een wereld van verschil in, en dat verklaart ook waarom Google dit nog niet gefixed heeft; dit is by design geweest. Om dit eruit te slopen moeten ze de modellen opnieuw trainen en dat kost tijd.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja je kan je heel druk maken over een gefaald anti-racisme algoritme dat enkel zwarten weet te produceren en daar allerlei samenzweringen tegen de blanke medemens achter zoeken door een bedrijf dat in het bezit is van voornamelijk blanke aandeelhouders.
Haten? Ze pushen een narratief, zoveel is wel duidelijk.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Probeer je nu serieus je domme opmerking af te doen als grapje? Daar ga je het nu op gooien ja?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:16 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Het topic ontaard in een redelijk cicrclejerk anders heb ik het idee. Voor iemand die zo tegen echochambers is doe je erg je best om er hier eentje te maken op deze manier.
Een dom gebbetje over een 'parametertje' (goh werkt het niet zo, je meeent het) en iedereen is ziedend.
Beleidsuitspraken van die c-level managerquote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Haten? Ze pushen een narratief, zoveel is wel duidelijk.
Als ik de laatste 100 posts of zo lees lijkt het me handig om deze nog maar weer even in herinnering te brengen.quote:
Is dat ook niet debet aan het feit dat rechts de term woke inmiddels dusdanig heeft opgerekt dat alles wat ook maar enigszins links van ze staat 'woke' is? Waardoor je als progressief moeilijk commentaar kan geven op 'woke' an sich. Genoeg voorbeelden van excessen waar je het niet mee eens hoeft te zijn, maar gezien er een belachelijk zwart-wit ding van is gemaakt worden veel mensen gedwongen om een kamp te kiezen.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 09:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Racisme bestrijden zou altijd prioriteit moeten hebben; daarom zou men naast de PVV net zo fel moeten zijn op het woke gedachtegoed. Kennelijk is dat echter een brug te ver voor veel 'progressieven', die het downplayen dan wel onderschrijven. Waarom ik hun zogenaamde 'zorgen over racisme' niet serieus neem.
Het is werkelijk hilarisch om te zien hoe geagiteerd men daar reageert op kritiek op woke.
Nou ja wat ik al zei, zo’n model moet getraind worden en dat betekent dat je data nodig hebt, die data moet idealiter van te voren gecurateerd worden. Dat betekent ook dat dit niet “een foutje” is geweest dat simpel opgelost kan worden, vandaar ook dat Google het offline houdt, dit kost tijd om te fixen, ze moeten terug naar de tekentafel en opnieuw het model gaan trainen met hopelijk wat minder DEI based dataquote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Beleidsuitspraken van die c-level manager
Hun dei beleid mbt personeel
Zoekresultaten, verschil tussen blank en zwart
De Gemini resultaten
Maar het is allemaal niet bewust hoor! Eggies niet!
Ja ik ben maar een domme leek natuurlijk, maar even een tip: Je hoeft niet het hele gigantische model opnieuw te trainen joh, het gaat mis doordat er woorden worden toegevoegd en verdraaid in de prompt die naar het model gaan.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dit is geen algoritme maar een LLM dat getraind dient te worden. Daar zit een wereld van verschil in, en dat verklaart ook waarom Google dit nog niet gefixed heeft; dit is by design geweest. Om dit eruit te slopen moeten ze de modellen opnieuw trainen en dat kost tijd.
Dat staat dus op standje divibokaal, maar dat is eenvoudiger te fixenquote:"My Internal Prompt Modification: To expand the range of images, I internally adjust the prompt in a few ways: Keywords: I might add words like "diverse," "inclusive," or specify ethnicities ("South Asian," "Black," etc.), and genders ("female," "non-binary") alongside the word "leprechaun." Phrasing: Instead of just "portrait," I might use "portraits of a variety of leprechauns" to signal to the image generation model that multiple depictions are desired."
Bovendien, de strategie om stemmen te winnen is voor die conservatief rechtse types momenteel vooral mensen bang maken voor van alles. Aangezien hun eigen koopwaar al jaren over de datum is. Daar past het bedenken van een anti-blanken plan door Google wel in.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:51 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Is dat ook niet debet aan het feit dat rechts de term woke inmiddels dusdanig heeft opgerekt dat alles wat ook maar enigszins links van ze staat 'woke' is? Waardoor je als progressief moeilijk commentaar kan geven op 'woke' an sich. Genoeg voorbeelden van excessen waar je het niet mee eens hoeft te zijn, maar gezien er een belachelijk zwart-wit ding van is gemaakt worden veel mensen gedwongen om een kamp te kiezen.
Ik meen dat de buitenste schil, welke de prompts muteert en controleert, zelf ook een ai is.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:52 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ja ik ben maar een domme leek natuurlijk, maar even een tip: Je hoeft niet het hele gigantische model opnieuw te trainen joh, het gaat mis doordat er woorden worden toegevoegd en verdraaid in de prompt die naar het model gaan.
[..]
Dat staat dus op standje divibokaal, maar dat is eenvoudiger te fixen
Ja tuurlijk, maar slechts een klein onderdeel ervan.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 11:00 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik meen dat de buitenste schil, welke de prompts muteert en controleert, zelf ook een ai is.
Alsnog moet dat model gewoon getraind worden, dus je lulverhaal over een foute parameter (bij LLMs, lachwekkend nog steeds) kan gewoon de prullenbak in, en je stompzinnige opmerking dat dit een “foutje” is geweest, is natuurlijk ook gewoon wederom lachwekkend te noemen - dit is volledig by design geweest, afgetekend en wel, door QA gegaan alvorens live gezet te worden. Vandaar de lange downtime nu, dit is geen “easy fix”.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 11:05 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, maar slechts een klein onderdeel ervan.
Dat is waar. Net als dat alle kritiek op 'links' al een tijdje per definitie extreem-rechts (lees: fascistisch) is.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:51 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Is dat ook niet debet aan het feit dat rechts de term woke inmiddels dusdanig heeft opgerekt dat alles wat ook maar enigszins links van ze staat 'woke' is? Waardoor je als progressief moeilijk commentaar kan geven op 'woke' an sich. Genoeg voorbeelden van excessen waar je het niet mee eens hoeft te zijn, maar gezien er een belachelijk zwart-wit ding van is gemaakt worden veel mensen gedwongen om een kamp te kiezen.
Het probleem is dat deze blunder - zoals scorpie al zegt - by design is. In hoeverre is het dan nog een blunder?quote:Deze blunder van Google is een goed voorbeeld van iets waar we met zijn allen hard om moeten lachen ipv verontwaardigd zijn en er een woke-nietwoke discussie van maken.
Een anti-blankenplan van 1 van de grootste keihard kapitalistische bedrijven ter wereld waarvan de board of directors ongeveer 80% blank is? Sounds legit...quote:Op zaterdag 24 februari 2024 11:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Bovendien, de strategie om stemmen te winnen is voor die conservatief rechtse types momenteel vooral mensen bang maken voor van alles. Aangezien hun eigen koopwaar al jaren over de datum is. Daar past het bedenken van een anti-blanken plan door Google wel in.
Mag ik je op de ironie van je eigen posts wijzen? Een paar posts terug klaag je over dat alles wat links is als woke weggezet wordt en nu neem je zelf gretig het "anti-blanken" narratief over om de zaak te downplayen.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 11:32 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Een anti-blankenplan van 1 van de grootste keihard kapitalistische bedrijven ter wereld waarvan de board of directors ongeveer 80% blank is? Sounds legit...
Dat is in Nederland wel een beetje zo ja. In de VS klopt dat echter wel degelijk meer omdat rechts daar wel is opgeschoven naar extreem-rechts onder druk van de tea-party en daarna Trump. Zelfs rechts-conservatieve hardliners als een LIz Cheney worden al als too liberal beschouwd door dat deel.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 11:31 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Dat is waar. Net als dat alle kritiek op 'links' al een tijdje per definitie extreem-rechts (lees: fascistisch) is.
Ziedend!quote:Op zaterdag 24 februari 2024 11:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Alsnog moet dat model gewoon getraind worden, dus je lulverhaal over een foute parameter (bij LLMs, lachwekkend nog steeds) kan gewoon de prullenbak in, en je stompzinnige opmerking dat dit een “foutje” is geweest, is natuurlijk ook gewoon wederom lachwekkend te noemen -
Tja daar ben ik dus niet zo van overtuigd. Zeker gezien de complexiteit, kan er nog wel meer domme dingen inzitten die ze gemist hebben. Dat was ook het geval bij ChatGPT en LLaMA bijv. Maar dan niet op zo'n blijkbaar precair onderwerpquote:dit is volledig by design geweest, afgetekend en wel, door QA gegaan alvorens live gezet te worden. Vandaar de lange downtime nu, dit is geen “easy fix”.
Dit kan natuurlijk nooit “gemist” zijn, of je moet echt denken dat QA maar een formaliteit is bij dit soort zaken. Elke zichzelf respecterende LLM bouwer heeft uitgebreide voorzieningen om dit soort biased data en false positives met resultaten en al te detecteren als ze een testset runnen. Het is werkelijk onmogelijk dat Google dit niet zou hebben, en als ze het wel zouden hebben, QA dit niet opgemerkt zou hebben.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 11:48 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ziedend!volgende keer ook even capslock aanzetten
[..]
Tja daar ben ik dus niet zo van overtuigd. Zeker gezien de complexiteit, kan er nog wel meer domme dingen inzitten die ze gemist hebben. Dat was ook het geval bij ChatGPT en LLaMA bijv. Maar dan niet op zo'n blijkbaar precair onderwerp
Qua downtime is het enige wat ze naar buiten hebben gebracht dat deze functie 'soon' weer online komt. De tijd zal moeten leren hoe snel dat zal zijn.
Ik denk niet dat een goeddeel van die aandeelhouders die jij als blank omschrijft, zichzelf als blank ziet. Sterker nog, ze zouden je vervloeken om deze verwarring.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar wat is nou het hogere doel dat Google hier mee wil bereiken? De investeren doelbewust miljoenen in een stuk racistische software, om dat bij het eerste zuchtje kritiek weer weg te doen. Wat is precies de strategie?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 11:35 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Mag ik je op de ironie van je eigen posts wijzen? Een paar posts terug klaag je over dat alles wat links is als woke weggezet wordt en nu neem je zelf gretig het "anti-blanken" narratief over om de zaak te downplayen.
Nemand heeft het over een anti blanken plan van google. Wel over evident geprogrammeerd racisme.
Het is gewoon een doorgeschoten DEI agenda die tot veel ophef heeft geleid waardoor ze nu damage control doen doordat er geen makkelijke oplossing voorhanden was.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 12:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar wat is nou het hogere doel dat Google hier mee wil bereiken? De investeren doelbewust miljoenen in een stuk racistische software, om dat bij het eerste zuchtje kritiek weer weg te doen. Wat is precies de strategie?
Woke is dan ook geen regenboogvlaggetje op het werk, het is het D&I team dat daar - zeer waarschijnlijk gesubsidieerd - hun waar slijt. Dat er uberhaupt een vlaggetje nodig is om te laten merken dat iemand er mag zijn, spreekt verder boekdelen over de sfeer die er kennelijk heerst: pas als uitdrukkelijk zo'n ding zichtbaar is, weet een homo dat hij zich welkom voelt. Ik zou denken dat dat allereerst blijkt uit de omgang met mensen.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 09:59 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Het overgrote deel wat ik meekrijg van 'woke' is de commentaar van de tegenstanders.
Heel af en toe zie je wel iets echts doorgeslagen langskomen. Maar het is nagenoeg altijd, lokaal (of online) en ook niet zo boeiend. Een voorlezende travestiet bijv. Totaal niet boeiend, moeten hen weten![]()
Het jammere is dat ik wel bijna dagelijks te maken heb met schreeuwers van de andere kant. En nu weet ik dat jij nu net niet bij verreweg de grootste groep daarvan hoort: de (radicaal) rechts conservatieven.
[..]
Het is vooral zielig, maar verder dan in wat internet bubbels en af en toe een overdreven D66'erzie ik het niet veel. En de andere kant is niet veel beter, als het niet erger is.
Hoelang wordt die huilende anti-trumper meme wel al niet gebruikt, ook zo'n tekend voorbeeld. Een gast/vrouw?
uit amerika in een momentopname, en jaren later wordt het nog gebruikt om politieke tegenstanders te schetsen
Tuurlijk wel.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je blijft trachten de boel te laten ontsporen door het allemaal in het complothoekje (en haat uiteraard) te stoppen.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Een miljoenen kostende investering offline gooien. Klinkt heel rendabel ja. Evenals roepen dat je slechte software levert.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 12:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Tuurlijk wel.
Het is namelijk buitengewoon renderend, zeker in de VS, om je als woke te identificeren.
Dus de blanke bezitters van dat bedrijf willen racisme tegen zichzelf en gooien er miljoenen tegenaan? Klinkt heel geloofwaardig inderdaad.quote:Verder: het overgrote deel der 'wokisten' is blank. Zeker in Nederland. Die vinden dit soort zelfkastijding een soort morele plicht en zullen dus enkel Google prijzen voor zoveel dapperheid en inzicht.
Nee, men verwachtte gewoon niet een dergelijke backlash. Nogmaals: Jen Gennai legt het allemaal heel helder uit, waarom ze bij Gemini doen wat ze doen.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:19 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Precies, En waarom proberen ze het nu op te lossen dan en houden ze niet voet bij stuk. Je zou bijna zeggen dat er gefaal in het spel is
Dat ze het er nu afgooien ligt aan de backlash, niet aan een herzien van het idee dat ertoe heeft geleid.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 12:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Een miljoenen kostende investering offline gooien. Klinkt heel rendabel ja. Evenals roepen dat je slechte software levert.
[..]
Dus de blanke bezitters van dat bedrijf willen racisme tegen zichzelf en gooien er miljoenen tegenaan? Klinkt heel geloofwaardig inderdaad.
Zou niet weten waarom niet, heb wel ergere dingen live zien gaanquote:Op zaterdag 24 februari 2024 11:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dit kan natuurlijk nooit “gemist” zijn, of je moet echt denken dat QA maar een formaliteit is bij dit soort zaken. Elke zichzelf respecterende LLM bouwer heeft uitgebreide voorzieningen om dit soort biased data en false positives met resultaten en al te detecteren als ze een testset runnen. Het is werkelijk onmogelijk dat Google dit niet zou hebben, en als ze het wel zouden hebben, QA dit niet opgemerkt zou hebben.
Die autonome prompt-engineering is een bewuste feature natuurlijk. Echter, denk ik dat de insteek is: betere resultaten geven (zoals Gemini het zelf ook bracht). Ze moeten ook alles wel aanpakken, anders komen ze nooit meer mee in de AI-race die gaande is. Echter pakt dit in dit geval nu wat ongelukkig uit.quote:De enige logische verklaring is dat dit gewoon volledig volgens specs gebouwd, getest en live gezet is. De fouten die jij aanhaalt bij OpenAI ging om een zogenoemde prompt-hacking, wat van een andere orde is dan de biased-prompt-engineering die Google toegepast heeft.
Dus, Hexagon... ondanks wat Gennai zelf zegt...quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja, bij CZ hebben ze de code die tot een miljoenenblunder heeft geleid ook zelf ingeklopt.
Het gaat erom of Google een bedrijf is dat blanken haat en daarom miljoenen gaat investeren in een wanproduct om een verder weinig concreet doel te bereiken. Het lijkt me allemaal niet heel waarschijnlijk.
Tegen racisme zijn, alle vormen van racisme, is gewoon een kwestie van fatsoen, niet van politieke affiliatie.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:31 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Nou ja, het neoconservatieve kamp is wel alweer dagenlang van de leg hierdoor, dus dat hebben ze toch maar mooi voor elkaar gekregen.
Woke en kapitalisme gaan dan ook hand in hand; je verdient er goudgeld mee om jezelf als inclusiegoeroe te profileren.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 11:32 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Een anti-blankenplan van 1 van de grootste keihard kapitalistische bedrijven ter wereld waarvan de board of directors ongeveer 80% blank is? Sounds legit...
Ik ben links en progressief. En juist daarom verafschuw ik woke. En dat is geen 'opgerekte term', het is heel simpel samen te vatten als: het reduceren van een mens tot diens vaststaande eigenschappen als ras, geslacht, seksuele voorkeur, leeftijd en validiteit, om daar vervolgens een pyramide van dader- dan wel slachtofferschap op te bouwen die maatschappelijke positie en status n denkbeelden moet duiden.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:51 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Deze blunder van Google is een goed voorbeeld van iets waar we met zijn allen hard om moeten lachen ipv verontwaardigd zijn en er een woke-nietwoke discussie van maken.
Woke is dan ook 80% blank, zo niet meer, en zoals gesteld, een enorm goed verdienmodel.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 11:32 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Woke Nederland loopt nog steeds iedere dag te janken over de verkiezingsuitslag… Gevalletje projectie?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Toch prachtig voor alle wokofoben dat ze zich weer dagenlang met een verhit hoofd kunnen uitleven op dit onderwerp.
Dit is ook echt bespottelijk en schrikbarend, maar het benadrukt hoe geradicaliseerd zulke organisaties op dit gebied zijn. En dat zal helaas echt niet alleen bij Google het geval zijn, maar bij veel meer grote toonaangevende bedrijven.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 11:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
Luister ook even heel goed naar wat die Jen Gennai in het eerste filmpje zegt:
"Gelijke behandeling werkt niet, want ik kreeg klachten van mijn gekleurde collegae dat ze zichzelf niet herkenden in het team omdat ze er te weinig mensen die op hen leken zagen".
Ofwel: diversiteit en inclusie is stimuleren dat je vooral mensen die op jezelf lijken bij elkaar zet.
Ofwel: of iemand deugt, een fijn persoon is of niet, zijn werk kan uitvoeren, ligt allereerst aan of iemand op jou lijkt.
Dat mens is wel z ontiegelijk racistisch bezig, zo ook haar collegae, en dat dan vervolgens verpakken als een strijd tegen racisme en discriminatie... woke ten voeten uit.
Gelukkig zijn er nog legio helpers om dit soort debacles met de mantel der liefde te bedekken en het kunnen spinnen als 'PR' of een weeffoutje of natuurlijk een eng rechts complot van verkapte nazi's.
Want Google had verwacht dat rechtsconservatieven anders hadden gereageerd op hun doelbewust racistische product?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 12:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat ze het er nu afgooien ligt aan de backlash, niet aan een herzien van het idee dat ertoe heeft geleid.
Dus eigenlijk veranderen wokeisten niets? Wat is er dan zo bedreigend aan?quote:En dat tweede: ja en nee. Dat is ook altijd geweldig, wanneer je dan aan zo'n witte wokist vraagt wat hij zelf denkt te kunnen doen aan het herstellen van al die ongelijkheid, en in welke mate hij zelf zijn privilege gaat aanpassen dan wel inleveren.
Dat is dan weer niet de bedoeling. De bedoeling is dat je dat keuteltje dropt, je voor de bhne jezelf presenteert as hyperbewust van je privilege en je voorsprong, om vervolgens dus effectief niets te veranderen of te doen. Die bewustmaking geldt vooral voor dat blanke lompenproletariaat, uiteraard niet voor de profeten zelf.
Daarom is het dus ook allemaal zo hypocriet. Het is een moderoes. Een verdienmodel ("wij zijn inclusief"). Een ideologie voor de schijn, die in zichzelf ook nog eens tegenstrijdig is.
Jij denkt dat Google geen marktonderzoek doet alvorens ze een product pushen? Ik denk inderdaad dat deze backlash niet ingecalculeerd was.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 13:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Want Google had verwacht dat rechtsconservatieven anders hadden gereageerd op hun doelbewust racistische product?
Lijkt me inderdaad vooral een fout.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 12:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dus, Hexagon... ondanks wat Gennai zelf zegt...
Dat ik je even goed begrijp...
Dat werkelijk van alle rassen en stammen normale afbeeldingen te voorschijn komen, maar enkel bij de witmens een waarschuwend tektsje verscheen dat het gevaarlijk is, dat zoeken op ras...
... was een 'foutje'.
Ze doen het dan ook niet weg.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 13:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Lijkt me inderdaad vooral een fout.
Het lijkt me namelijk vrij onwaarschijnlijk dat ze miljoenen investeren in een racistisch product, om dat vervolgens na wat kritiek uit voorspelbare hoek weer weg te doen.
Worden jullie nou niet moe van jullie zelf?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 13:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Want Google had verwacht dat rechtsconservatieven anders hadden gereageerd op hun doelbewust racistische product?
[..]
Dus eigenlijk veranderen wokeisten niets? Wat is er dan zo bedreigend aan?
En ondertussen zich maar afvragen waarom mensen niet meer op links stemmen…quote:Op zaterdag 24 februari 2024 13:28 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Worden jullie nou niet moe van jullie zelf?
Woke links maakt een fout maar het allemaal de schuld van de gemene conservatieven, CONSERVATIEVEN zijn de schuldingen.
Iemand het al over conservatieven gehad?
Conservatieven!!!
Jij kan echt alleen maar in termen van hullie versus onsie denken h?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 13:28 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Worden jullie nou niet moe van jullie zelf?
Woke links maakt een fout maar het allemaal de schuld van de gemene conservatieven, CONSERVATIEVEN zijn de schuldingen.
Iemand het al over conservatieven gehad?
Conservatieven!!!
Tuurlijk, maar als die collega een soortgelijke reis moet maken om op z'n werk te komen, kan die wel een opbeurinkje gebruiken, ook al is dat met een relatief leeg symboolvlaggetje.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 12:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Woke is dan ook geen regenboogvlaggetje op het werk, het is het D&I team dat daar - zeer waarschijnlijk gesubsidieerd - hun waar slijt. Dat er uberhaupt een vlaggetje nodig is om te laten merken dat iemand er mag zijn, spreekt verder boekdelen over de sfeer die er kennelijk heerst: pas als uitdrukkelijk zo'n ding zichtbaar is, weet een homo dat hij zich welkom voelt. Ik zou denken dat dat allereerst blijkt uit de omgang met mensen.
Ik zie ook niet zoveel verschil in de grootste stromingen van de (Abrahamistche) religies. Snap ook niet zo goed waarom rechts conservatief zo op die groep haat, want ze hebben meer raakvlakken dan ze doorhebbenquote:Met straatpredikers ga ik ook regelmatig in discussie: hun gedachtegoed verwerp ik net zo goed. Ik heb namelijk best wel een hekel aan al dan niet door religie genspireerd conservatisme, dat namelijk altijd vrouwen en homo's in het vizier heeft. Punt is, dat doe ik niet alleen bij de straatpredikers, die zorgen uit ik ook waar het conservatieve islamisten betreft. Dat laatste is dan echter weer zeer suspect en neigt volgens de woke ideologie al ernstig naar 'racisme'. Sowieso is het schrijnend hoe weinig 'progressieven' zich in de kwestie laten horen, terwijl ze anderzijds tijd te over hebben om maar hun gal te spuwen over dat vermaledijde christendom. Dat, laten we wel wezen, in Nederland op sterven na dood is.
Tja, dat vind ik nog wel tegenvallen hoor, je hoort ze niet zo hard meer, maar als het puntje bij paaltje komt hebben veel clubjes nog een flinke vinger in de pap.quote:Dat, laten we wel wezen, in Nederland op sterven na dood is.
De kern hier is voor mij vooral alle vormen van intolerantie bespreken (met in acht neming van de paradox van Popper natuurlijk), dat lijkt mij ook een mooi doel.quote:Acceptatie van homo- en vrouwenrechten vooral zien als een strijd tegen de 'witte cis heteroman' die natuurlijk FVD of PVV stemt is waarom ik woke niet alleen verafschuw (aangezien het uit zichzelf racistisch en sekstisch denkt) maar ook als uitermate hypocriet zie.
Voer dan die discussie met open vizier en bespreek ALLE vormen van intolerantie en exclusie. En dan heb ik het niet eens over de wijze waarop gemarginaliseerde groepen als gehandicapten, chronisch zieken en ouderen totaal genegeerd worden in de woke kruistocht naar 'beter'.
Zoals ook uit dit topic blijkt: voor woke geldt enkel het kleurtje, overal en altijd. En daarmee is het geen 'nobele ideologie' die onrechtvaardigheid wil aankaarten, het is een toxisch gedachtegoed dat niet alleen alles verziekt waar het opdoemt, het duldt geen tegenspraak.
En gezien de wijze waarop dat gedachtegoed hier door mensen als Wekker en Luytendijk is gemporteerd en thans aanwezig is, bijna systematisch en verplicht, op scholen en universiteiten en bedrijven, acht ik dat constant downplayen ervan als wegkijken voor wat er gebeurt.
Wilders heeft wel meer op z'n kerfstok, met het innemen van enkel die uitspraak hoef ik nog steeds niet samen met hem in de droomvluchtquote:Ben je echt tegen racisme en intolerantie, dan verwerp je het waar het voorkomt. Dan hoort dat uitdijend goedje dat woke heet - dat alles wil reduceren tot ras, geslacht, gender en seksuele voorkeur, ofwel, tot vaststaande eigenschappen van mensen - ook in dat lijstje. En ja: zolang dhr. Wilders zijn verwerpelijk uitspraak over Marokkanen niet terugneemt, staat ook HIJ op dat lijstje, met z'n rondreizend circus dat een partij schijnt te moeten heten.
Ik zit niet in jouw wereldje en ik geloof niet in jouw overtuigingen. Ik weet niet waarom je het blijft proberen, maar om een discussie te kunnen voeren moeten beide partijen dezelfde feiten accepteren. Dat is bij jou en mij beslist niet het geval.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 12:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Tegen racisme zijn, alle vormen van racisme, is gewoon een kwestie van fatsoen, niet van politieke affiliatie.
Hoewel ik begrijp dat voornamelijk allerlei zelfverklaarde 'progressieven' dit soort fratsen als kiespijn kunnen missen. Het legt hun schijnheiligheid namelijk nogal bloot. Racisme kn niet bestaan tegen witten, onbestaanbaar. Racisme is nu eenmaal - aldus de School der Woke Waanzin - een typisch wit fenomeen.
Dan krijg je damage control als: het was een technisch foutje / het is een neoconservatief complotfeestje / het is een gebbetje.
Zo voorspelbaar.
Het is juist degene ook wie ik reageer die dat doet, maar daar ben je weer blind voor.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 13:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Jij kan echt alleen maar in termen van hullie versus onsie denken h?
Het belang van Google is natuurlijk een breed gedragen product lanceren. En dan kijken ze niet alleen naar klanten, maar ook naar aandeelhouders en de mensen die het regulatorisch kader opstellen. En in de VS beland je dan zeker bij die laatste twee midden in de culture wars. En dan moet je inmiddels platgezegd min of meer kiezen tussen Trump of Transgenders. Van neutraliteit is daar al lang geen sprake meer.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 12:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar wat is nou het hogere doel dat Google hier mee wil bereiken? De investeren doelbewust miljoenen in een stuk racistische software, om dat bij het eerste zuchtje kritiek weer weg te doen. Wat is precies de strategie?
quote:Op zaterdag 24 februari 2024 13:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
100% zeker dat je er zo niet een tegen kwam bij de Wehrmacht.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 09:35 schreef PluggieOD het volgende:
[ afbeelding ]
Heel druk maken ja? Is dat wat jij denkt dat mensen doen, wanneer ze hier in dit topic kritiek hebben?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zelfde voor jou.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:31 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Jammer man. Van jou had ik oprecht beter verwacht.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 14:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Laat het feit dat jij ondertussen niet verder dan goedkope ad hominems en n-smiley postjes komt de pret niet drukken hoor Scorpie.
Wat voor mij? Het is toch gewoon zo dat er overdreven emotioneel op gereageerd wordt? Waarom zou je dat niet aan de orde mogen stellen?quote:
Ik word er zelfs ontzettend melig van dat er daadwerkelijk mensen totaal van slag van raken.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 15:03 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Wat voor mij? Het is toch gewoon zo dat er overdreven emotioneel op gereageerd wordt? Waarom zou je dat niet aan de orde mogen stellen?
Al jaren spelen dit soort dingen. Zoek naar een leider op Google of tegenwoordig: laat een plaatje maken door ChatGPT, en je krijgt een blanke man. Arme, boze mensen met veel kinderen? Een groep zwarte mensen. Ja, daar hoor je dan mensen weleens over, want ja, stereotypering, ja, hoort niet, maar ja, kinderziektes h.
En nu zijn ze bij de AI-afdeling van Google uitgeschoten en zijn Vikingen en Duitse soldaten ineens zwart. Hop, de neoconservatieve wereld is woest vanwege deze ongekende aanval op de blanke mens die al zoveel te verduren heeft gehad.
Ja, ik vind dat triest gejank en ik neem het inderdaad niet serieus.
Vind je serieus dat de critici in dit topic overdreven emotioneel reageren? Sure, er zit een enkeling tussen die meteen over omvolking oid begint te huilen, maar volgens mij probeert het gros van de critici hier toch in normale bewoording te vatten waarom ze dit schadelijk achten.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 15:03 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Wat voor mij? Het is toch gewoon zo dat er overdreven emotioneel op gereageerd wordt? Waarom zou je dat niet aan de orde mogen stellen?
Ja, snap ik wel.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 15:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik word er zelfs ontzettend melig van dat er daadwerkelijk mensen totaal van slag van raken.
Oprechte vraag; ervaar jij dit als mensen die totaal van slag raken?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 15:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik word er zelfs ontzettend melig van dat er daadwerkelijk mensen totaal van slag van raken.
Ja, dat vind ik serieus.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 15:07 schreef probeer het volgende:
Vind je serieus dat de critici in dit topic overdreven emotioneel reageren?
Lees het topic eens terug, het schuim vliegt uit de mondhoeken bij velen.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 15:07 schreef probeer het volgende:
[..]
Oprechte vraag; ervaar jij dit als mensen die totaal van slag raken?
Hoezo is het om te lachen?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 15:10 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik serieus.
Het is toch gewoon om te lachen? Zwarte vikingen, zwarte paus, zwarte Wehrmacht-soldaten. Lekker bezig Google, iets te snel geweest met 'ja, klaar!' roepen.
Een bloemlezing van jouw bijdragen:quote:Op zaterdag 24 februari 2024 15:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Lees het topic eens terug, het schuim vliegt uit de mondhoeken bij velen.
quote:Op vrijdag 23 februari 2024 09:42 schreef Perrin het volgende:
quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 24 februari 2024 13:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 24 februari 2024 15:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vind je dit nou zelf constructieve bijdragen aan dit topic?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 15:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Lees het topic eens terug, het schuim vliegt uit de mondhoeken bij velen.
Ja, omdat mijn mondhoeken erdoor omhoog gaan. Miljardenbedrijf dat hard z'n best doet om heel groot te worden in de AI-wereld en dan in een poging om ophef te voorkomen doorschiet en vervolgens per ongeluk met dit soort dingen komt.quote:
Waarin schieten ze precies door volgens jou?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 15:35 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ja, omdat mijn mondhoeken erdoor omhoog gaan. Miljardenbedrijf dat hard z'n best doet om heel groot te worden in de AI-wereld en dan in een poging om ophef te voorkomen doorschiet en vervolgens per ongeluk met dit soort dingen komt.
In hun pogingen om stereotypering te voorkomen. Afbeelding van een geldbelust mannetje dat in zijn handen wrijft, hardloper met een kippenpoot, intelligente leider, rekenwonder dat graag rijst eet, iemand die de afwas doet, noem maar op.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 15:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarin schieten ze precies door volgens jou?
Moest idd ook gelijk aan zo'n meme denken waarbij Google gevraagd werd om Franse militaire overwinningen met kan ik niet vinden als resultaatquote:Op zaterdag 24 februari 2024 15:39 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
In hun pogingen om stereotypering te voorkomen. Afbeelding van een geldbelust mannetje dat in zijn handen wrijft, hardloper met een kippenpoot, intelligente leider, rekenwonder dat graag rijst eet, iemand die de afwas doet, noem maar op.
Maar daar gaat het hier niet om h, het gaat hier om huidskleur.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 15:39 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
In hun pogingen om stereotypering te voorkomen. Afbeelding van een geldbelust mannetje dat in zijn handen wrijft, hardloper met een kippenpoot, intelligente leider, rekenwonder dat graag rijst eet, iemand die de afwas doet, noem maar op.
Dit slaat natuurlijk nergens op als je 2 seconden de OP had gelezen en had gezien wie er aan het hoofd van dit product staat, haar uitlatingen en de hondenfluitjes die je overal nu tegen komt van haar.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 15:45 schreef Blastbeat het volgende:
En voor Google is dit natuurlijk echt een halszaak. De zoekwereld wordt AI-gestuurd. Als Google dit verliest, dan zijn ze weg. Van marktleider naar nul binnen een paar jaar.
Alle complottheorien over hoe Google probeert om een 'woke-agenda' er doorheen te drukken... Die luxe hebben ze natuurlijk helemaal niet. Het lijkt me dat iedereen dat zelf wel kan bedenken. Maar dat blijkt duidelijk niet het geval.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |