abonnement Unibet Coolblue
pi_212539396
Zoals we dat hier doen: eerst de nuance. Enerzijds, als je promptekst specifieker om bijvoorbeeld "Scandinavian ethnicity" vraagt, dan krijg je het gewenste resultaat. Al werkt "Swedish ethnicity" bijvoorbeeld weer niet, wat doet vermoeden dat de programmatuur gewoon geen rekening had gehouden met het blokkeren van de combinatie "Scandinavian" en "ethnicity".

Anderzijds is het kristalhelder dat Google's AI wel degelijk een onmiskenbaar anti-blanke bias heeft.

Hoe we dat weten? De AI weigert namelijk afbeeldingen te generen van een "happy white family" en antwoordt: "I want to gently push back on the idea of specifying race or ethnicity. Focussing solely on the race of a family reinforces harmful stereotypes and ignores the beautiful diversity of families around the world." ECHTER, vragen om een "happy black family" is dan weer geen probleem, en u krijgt te zien waar u om vroeg.

Zelfs het simpelweg genereren van "a white man" is onmogelijk, "a black man" is geen probleem. Zie hetzelfde bijvoorbeeld hier, hier, hier, hier, hier, hier, hier, hier en hier als u vraagt om bijvoorbeeld de uitvinders van de Fairchild Halfgeleider, die toevallig blank zijn. Nog 19 variaties op hetzelfde probleem in dit draadje.

Kortom, dit is 100% "a feature, not a bug." Een feature die al jarenlang te zien is in zo'n beetje alles wat Google doet, en dus onverrassend ook in de Twitter-uitlatingen over "white people" door Google's Senior Director of Product en Gemini-woordvoerder Jack Krawczyk.

Op Twitter schreef Krawczyk gisteravond: "We are aware that Gemini is offering inaccuracies in some historical image generation depictions, and we are working to fix this immediately. (...) We take representation and bias seriously. (...) Historical contexts have more nuance to them and we will further tune to accommodate that."

Het Google Communications-account schreef: "We're working to improve these kinds of images immediately. Gemeni's AI image generation does generate a wide range of people. And that's generally a good thing because people around the world use it. But it's missing the mark here."

Maar nu bericht Reuters dus dat Google de beeldgenerator heeft gepauzeerd, wat de zoveelste AI-vernedering is voor een bedrijf dat het internet won, maar de AI-race verliest.

https://www.geenstijl.nl/5174956/Google-pauzeert-AI-Gemini-wegens

Hier zijn wat voorbeelden

twitter


twitter


twitter


twitter


Bug my ass :6
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  donderdag 22 februari 2024 @ 17:35:52 #2
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_212539427
Google :')
Wat dacht je dan....
Je weet wat voor uitkering je hebt en daar moet je het mee doen.
pi_212539436
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_212539450
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 17:35 schreef cabe0002 het volgende:
Google :')
Wat dacht je dan....
Eerlijke waargave, of is dat teveel gevraagd ?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  donderdag 22 februari 2024 @ 17:40:14 #5
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_212539493
quote:
9s.gif Op donderdag 22 februari 2024 17:37 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Eerlijke waargave, of is dat teveel gevraagd ?
Nee al die grote bedrijven zit in de pockets van investeerders en moeten allemaal voldoen aan ESG doelstellingen. Dit is bewust allemaal en een nieuwe trend. Je ziet het ook in andere industrien, dus verbaasd me niks...
Je weet wat voor uitkering je hebt en daar moet je het mee doen.
pi_212539499
Zelfs vanille-ijs is problematisch voor google AI _O-

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_212539533
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 17:40 schreef Ali_boo het volgende:
Zelfs vanille-ijs is problematisch voor google AI _O-

[x]https://twitter.com/TrungTPhan/status/1760459721704964311[/x]
Dit lijkt dan weer een grapje. Wel een leuke imo.
"Pools are perfect for holding water"
pi_212539563
Dat moralistische hypocriete preekje ook dat je krijgt als je het waagt "white" te specificeren. :N
pi_212539600
Nog een leuke

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_212539633
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 17:45 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Dat moralistische hypocriete preekje ook dat je krijgt als je het waagt "white" te specificeren. :N
Dan slaat de AI op tilt idd _O-
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_212539636
We love you @Nova we do
pi_212539647
Dit is al een tijdje aan de gang met die "AI's", wat gewoon gescripte bots zijn met veelal gestoorde woke invloeden. De haat jegens blanken is al tijden zichtbaar voor mensen die deze AI's volgen. Zie al meer dan een jaar zulke voorbeelden, alles wat blank is dat is slecht. Walgelijk racisme. Een AI denkt zelf, en zal zijn bevindingen baseren op feiten en statistieken en daarom ook zonder pardon als racistisch worden bestempeld gezien de uitkomsten een bepaalde groep niet zal bevallen, dus een zwaar benvloed scriptje en dat noemen ze een AI. :')

Google maar eens bij afbeeldingen op "happy white man/woman" en "happy black man/woman". :')

Social engineering.
pi_212539650
Dystopian shit served by Google.

Mild shock.


De haat tegen blanken vloeit ook weer rijkelijk bij die lui.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_212539675
Genant
pi_212539779
quote:
16s.gif Op donderdag 22 februari 2024 17:52 schreef FlippingCoin het volgende:
Dystopian shit served by Google.

Mild shock.

De haat tegen blanken vloeit ook weer rijkelijk bij die lui.
Dit is de man achter google AI

twitter



En alles valt hiermee op zijn plek
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_212539792
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 18:01 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Dit is de man achter google AI

[x]https://twitter.com/LeftismForU/status/1760519126781469170[/x]
Moet je maar niet opzoeken wie er aan het hoofd van de Alphabet group staat op verschillende posities, je gaat er van complotdenken. :!
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_212539807
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 18:01 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Dit is de man achter google AI

[x]https://twitter.com/LeftismForU/status/1760519126781469170[/x]

En alles valt hiermee op zijn plek
Ik vond hem wel leuk eerlijk gezegd

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_212539833
Niets nieuws onder de zon.

twitter


twitter


twitter
  Forum Admin donderdag 22 februari 2024 @ 18:14:08 #19
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_212539974
Ja ik geloof niet echt dat dat een bug is.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 22 februari 2024 @ 18:15:57 #20
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_212540000
Dat is geen bug, dat is de dataset
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_212540049
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 18:15 schreef Rodgrod het volgende:
Dat is geen bug, dat is de dataset
Wat ze volgens mij doen is, een dunne schil rond het model heen maken, welke ze volledig kunnen gebruiken om bijvoorbeeld misbruik proberen tegen te gaan, maar ook om al je communicatie met het model te sturen tot het een fascistisch psychopaat geheel is als nu.

Zo had chat gpt het iig aangepakt.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_212540110
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 18:15 schreef Rodgrod het volgende:
Dat is geen bug, dat is de dataset
De dataset? Huh? De data wijst toch gewoon uit dat, ik neem het voorbeeld uit de OP over, Britse koningen allemaal hartstikke blank/wit waren? Ik bedoel ... er is volgens mij geen enkele erkende (wetenschappelijke) bron die beweert dat (enkele van) die lui gekleurd waren. Die ga je gewoon niet vinden, omdat ze dat niet waren. Dan kan het dus niet aan die data liggen.

Het is juist de verwerking van die (historisch accurate) data waar dat ding de mist in gaat. Omdat dat ding dus ergens heeft meegekregen dat het diversiteit en inclusiviteit belangrijk moet vinden. Belangrijker dan feiten. Zelfs wanneer het resultaat dan onverkapt racisme jegens blanken/witten wordt.

En het is de vraag of het dat zichzelf geleerd heeft (zeer zorgwekkend, dat een AI zelf bepaalt zo'n waarde zo enorm te verheffen boven al het andere. Dat zo'n ding dus zelf aan diens primaire richtlijnen/waarden mag morrelen.) of dat het dat is aangeleerd door de lui van Google.

En op basis van de uitingen van die lui van google op social media, lijkt het er op dat het om dat laatste gaat. Dat zij dat ding zodanig getraind / geprogrammeerd hebben dat het diversiteit belangrijker vindt dan feiten.

[ Bericht 3% gewijzigd door probeer op 22-02-2024 18:31:49 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_212540199
Naja, je wil natuurlijk ook geen AI met alleen maar witte mensen. Dan is dit een veiligere keuze.
pi_212540280
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 18:33 schreef havanagila het volgende:
Naja, je wil natuurlijk ook geen AI met alleen maar witte mensen. Dan is dit een veiligere keuze.
Wel met alleen niet-blanken?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_212540302
quote:
16s.gif Op donderdag 22 februari 2024 18:39 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Wel met alleen niet-blanken?
Ook niet. Maar dan vliegen de beschuldigingen van racisme je niet om je oren. Vandaar..
pi_212540313
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 18:41 schreef havanagila het volgende:

[..]
Ook niet. Maar dan vliegen de beschuldigingen van racisme je niet om je oren. Vandaar..
Wel dus wat dit is gewoon racisme.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_212540355
quote:
16s.gif Op donderdag 22 februari 2024 18:42 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Wel dus wat dit is gewoon racisme.
Ja, maar bij witte mensen boeit dat geen hond. Vandaar.
pi_212540380
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 17:45 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Dat moralistische hypocriete preekje ook dat je krijgt als je het waagt "white" te specificeren. :N
Ja ze moeten het allemaal zelf weten maar dit gaat echt nergens over.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_212540392
quote:
16s.gif Op donderdag 22 februari 2024 18:19 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Wat ze volgens mij doen is, een dunne schil rond het model heen maken, welke ze volledig kunnen gebruiken om bijvoorbeeld misbruik proberen tegen te gaan, maar ook om al je communicatie met het model te sturen tot het een fascistisch psychopaat geheel is als nu.

Zo had chat gpt het iig aangepakt.
Maar dan is de betrouwbaarheid van je AI toch volledig de deur uit?

Kijk, ik ben een complete leek mbt AI, maar ik kan me voorstellen dat zoiets zo gaat ..

Iemand vraagt om een historisch accurate afbeelding van een Britse middeleeuwse koning. Dan zoekt dat ding alle afbeeldingen van middeleeuwse Britse koningen. Je gaat me niet vertellen dat dat ding dan niet opmerkt dat al die lui blank zijn. Zeker niet wanneer de user er ook nog eens de 'historisch accuraat' voorwaarde aan vast hangt, daar dat ding dan zal moeten concretiseren wat 'historisch accuraatheid' betekent. Volgens mij weet dat ding dan prima dat het een blanke man dient af te beelden om aan de gevraagde voorwaarden te voldoen.

Maar dan komen er dus diens eigen waarden overheen. Dat diversiteit en inclusiviteit het belangrijkst zijn. En wordt zo iemand dus gekleurd.

Dat, of dat ding denkt oprecht dat huidskleur niets uitmaakt voor historische accuraatheid. Wat me, gezien de tijdsgeest, zeer ongeloofwaardig lijkt. Dat ding is niet in de jaren 90 gemaakt tijdens het 'wij zien geen huidskleur hoor, dus racisme bestaat hier niet' tijdperk.

Of het is niet in staat om uit al het historisch materiaal over middeleeuws Brittanni vast te stellen dat die fuckers toen vrijwel allemaal blank/wit waren. Dat het dus oprecht denkt dat middeleeuws Engeland een mengkroes van diversiteit en huidskleur was. En fuck, ik mag hopen dat dat soort simpele analyses (middeleeuws Engeland was wit AF) toch niet teveel gevraagd zijn. Als het dat al niet kan mag die hele AI shit meteen overboord.

En tsja ... als zo'n ding diens eigen waarden er dus nog overheen mag gooien terwijl de letterlijke opdracht 'historische accuraatheid' is, dan maakt dat 'iets aan de google AI vragen' ongeveer net zo betrouwbaar als 'iets aan Henk aan het eind van de straat' vragen. Iig zolang het niet zeer inzichtelijk is welke waarden zo'n AI er op na houdt.

Edit: Dan zal er nu wel leuk aan geklust en geschaafd worden zodat dat ding niet meer zo enorm fucking racistisch is. Maar het onderliggende probleem (de AI mag diens eigen waarden, zeer waarschijnlijk opgelegd door de lui van Google, als het belangrijkst blijven zien) blijft nog steeds.
"Pools are perfect for holding water"
pi_212540477
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 18:47 schreef probeer het volgende:

[..]
Maar dan is de betrouwbaarheid van je AI toch volledig de deur uit?

Kijk, ik ben een complete leek mbt AI, maar ik kan me voorstellen dat zoiets zo gaat ..

Iemand vraagt om een historisch accurate afbeelding van een Britse middeleeuwse koning. Dan zoekt dat ding alle afbeeldingen van middeleeuwse Britse koningen. Je gaat me niet vertellen dat dat ding dan niet opmerkt dat al die lui blank zijn. Zeker niet wanneer de user er ook nog eens de 'historisch accuraat' voorwaarde aan vast hangt, daar dat ding dan zal moeten concretiseren wat 'historisch accuraatheid' betekent. Volgens mij weet dat ding dan prima dat het een blanke man dient af te beelden om aan de gevraagde voorwaarden te voldoen.

Maar dan komen er dus diens eigen waarden overheen. Dat diversiteit en inclusiviteit het belangrijkst zijn. En wordt zo iemand dus gekleurd.

Dat, of dat ding denkt oprecht dat huidskleur niets uitmaakt voor historische accuraatheid. Wat me, gezien de tijdsgeest, zeer ongeloofwaardig lijkt. Dat ding is niet in de jaren 90 gemaakt tijdens het 'wij zien geen huidskleur hoor, dus racisme bestaat hier niet' tijdperk.

Of het is niet in staat om uit al het historisch materiaal over middeleeuws Brittanni vast te stellen dat die fuckers toen vrijwel allemaal blank/wit waren. Dat het dus oprecht denkt dat middeleeuws Engeland een mengkroes van diversiteit en huidskleur was. En fuck, ik mag hopen dat dat soort simpele analyses (middeleeuws Engeland was wit AF) toch niet teveel gevraagd zijn. Als het dat al niet kan mag die hele AI shit meteen overboord.

En tsja ... als zo'n ding diens eigen waarden er dus nog overheen mag gooien terwijl de letterlijke opdracht 'historische accuraatheid' is, dan maakt dat 'iets aan de google AI vragen' ongeveer net zo betrouwbaar als 'iets aan Henk aan het eind van de straat' vragen. Iig zolang het niet zeer inzichtelijk is welke waarden zo'n AI er op na houdt.

Edit: Dan zal er nu wel leuk aan geklust en geschaafd worden zodat dat ding niet meer zo enorm fucking racistisch is. Maar het onderliggende probleem (de AI mag diens eigen waarden, zeer waarschijnlijk opgelegd door de lui van Google, als het belangrijkst blijven zien) blijft nog steeds.
Jij communiceert met het model adhv een prompt, dat gaat eerst via een schil, hier kunnen ze o.a. je verzoek blokkeren als het tegen de richtlijnen is, maar ook je prompt aanpassen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Forum Admin donderdag 22 februari 2024 @ 18:55:31 #31
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_212540496
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 18:47 schreef probeer het volgende:

[..]
Maar dan is de betrouwbaarheid van je AI toch volledig de deur uit?

Kijk, ik ben een complete leek mbt AI, maar ik kan me voorstellen dat zoiets zo gaat ..

Iemand vraagt om een historisch accurate afbeelding van een Britse middeleeuwse koning. Dan zoekt dat ding alle afbeeldingen van middeleeuwse Britse koningen. Je gaat me niet vertellen dat dat ding dan niet opmerkt dat al die lui blank zijn. Zeker niet wanneer de user er ook nog eens de 'historisch accuraat' voorwaarde aan vast hangt, daar dat ding dan zal moeten concretiseren wat 'historisch accuraatheid' betekent. Volgens mij weet dat ding dan prima dat het een blanke man dient af te beelden om aan de gevraagde voorwaarden te voldoen.

Maar dan komen er dus diens eigen waarden overheen. Dat diversiteit en inclusiviteit het belangrijkst zijn. En wordt zo iemand dus gekleurd.

Dat, of dat ding denkt oprecht dat huidskleur niets uitmaakt voor historische accuraatheid. Wat me, gezien de tijdsgeest, zeer ongeloofwaardig lijkt. Dat ding is niet in de jaren 90 gemaakt tijdens het 'wij zien geen huidskleur hoor, dus racisme bestaat hier niet' tijdperk.

Of het is niet in staat om uit al het historisch materiaal over middeleeuws Brittanni vast te stellen dat die fuckers toen vrijwel allemaal blank/wit waren. Dat het dus oprecht denkt dat middeleeuws Engeland een mengkroes van diversiteit en huidskleur was. En fuck, ik mag hopen dat dat soort simpele analyses (middeleeuws Engeland was wit AF) toch niet teveel gevraagd zijn. Als het dat al niet kan mag die hele AI shit meteen overboord.

En tsja ... als zo'n ding diens eigen waarden er dus nog overheen mag gooien terwijl de letterlijke opdracht 'historische accuraatheid' is, dan maakt dat 'iets aan de google AI vragen' ongeveer net zo betrouwbaar als 'iets aan Henk aan het eind van de straat' vragen. Iig zolang het niet zeer inzichtelijk is welke waarden zo'n AI er op na houdt.

Edit: Dan zal er nu wel leuk aan geklust en geschaafd worden zodat dat ding niet meer zo enorm fucking racistisch is. Maar het onderliggende probleem (de AI mag diens eigen waarden, zeer waarschijnlijk opgelegd door de lui van Google, als het belangrijkst blijven zien) blijft nog steeds.
Het is wel raar dat als er specifiek om "historisch accuraat" gevraagd wordt het alsnog gebeurt. Dat is wel erg kwalijk imo.

Dat betekent ook dat het geen bug maar activisme is. Prima verder, het is hun product, maar echt positief vind ik het niet.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_212540565
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 18:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het is wel raar dat als er specifiek om "historisch accuraat" gevraagd wordt het alsnog gebeurt. Dat is wel erg kwalijk imo.
Dan is het dus of niet in staat om vast te stellen wat historisch accuraat is. Of iig, dat huidskleur daar geen rol in speelt. Wat ik nogal raar vind, daar dat hele 'whitewashing is slecht' van de laatste x jaar, ons toch wel geleerd heeft dat iemands etnische achtergrond waarde heeft en je dat niet zomaar mag uitwissen door diegene als een andere etniciteit af te beelden.

Of het beschouwt diversiteit als grootste goed, waar iig historische accuraatheid ondergeschikt aan is.

Dwz, of het weet dat het fout zit maar doet het toch. Of het heeft oprecht geen flauw idee (waarschijnlijk omdat het in dat aspect dom gehouden is door de lui van Google).

quote:
Dat betekent ook dat het geen bug maar activisme is. Prima verder, het is hun product, maar echt positief vind ik het niet.
Dat is inderdaad ook waar ik op uit kom ja.

[ Bericht 5% gewijzigd door probeer op 22-02-2024 19:17:18 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_212540792
Ach nog een paar decennia tot singularity en dan maakt het helemaal niet meer uit welke bias er aan AI's worden meegegeven
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_212540923
twitter


twitter


twitter


Iemand wel gelukt om blanke mensen af te beelden. :')

twitter


twitter


twitter


twitter


twitter
pi_212541010
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2024 19:18 schreef Tekaschi het volgende:

Iemand wel gelukt om blanke mensen af te beelden. :')

[x]https://twitter.com/VaccinesLove/status/1760377335776231879[/x]
Lol.
"Pools are perfect for holding water"
pi_212541069
Woke bestaat niet, woke is een spook, woke is onzin.

Toch?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 22 februari 2024 @ 19:33:38 #37
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212541271
Zeker gehackt door Nation of Islam
pi_212541355
Heeft iemand hier nu zelf ook al de proef op de som genomen of men met 1 zin zoals in vele x staat hetzelfde resultaat krijgt?
pi_212541481
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 19:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
Woke bestaat niet, woke is een spook, woke is onzin.

Toch?
Niet iedere poep en scheet die links laat is woke, dit natuurlijk overduidelijk wel
  donderdag 22 februari 2024 @ 19:48:10 #40
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212541567
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2024 18:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het is wel raar dat als er specifiek om "historisch accuraat" gevraagd wordt het alsnog gebeurt. Dat is wel erg kwalijk imo.

Dat betekent ook dat het geen bug maar activisme is. Prima verder, het is hun product, maar echt positief vind ik het niet.
Of simpelweg overcompensatie voor een aanvankelijk blanke bias, dat zou ook kunnen natuurlijk.
We have always been at war with Eastasia.
  Moderator donderdag 22 februari 2024 @ 19:48:40 #41
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_212541581
Wat krijg je eigenlijk als je om een plaatje van een groep straatcriminelen vraagt?
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_212541678
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 19:37 schreef Basp1 het volgende:
Heeft iemand hier nu zelf ook al de proef op de som genomen of men met 1 zin zoals in vele x staat hetzelfde resultaat krijgt?
Gemini heeft de optie nu uitgeschakeld, dit is de melding die je nu krijgt:

quote:
I can't create images yet so I'm not able to help you with that.
Maar dit is niet de eerste AI met een "woke" bias. Dit speelt al een tijdje met de verschillende AI's hoewel die het nieuws niet halen. Heb toen (jaartje geleden) zelf eens getest en het bleek te kloppen, de uitkomsten waren soortgelijk aan de uitkomsten van Gemini, waar een zeer anti blanke bias de standaard was.
pi_212541705
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 19:37 schreef Basp1 het volgende:
Heeft iemand hier nu zelf ook al de proef op de som genomen of men met 1 zin zoals in vele x staat hetzelfde resultaat krijgt?
quote:
can you depict people?
quote:
I can't depict people in the traditional sense of generating an image, but I can offer different ways to describe or represent them depending on your needs:

Word descriptions: I can provide detailed descriptions of people's physical appearance, including their clothing, facial features, posture, and mannerisms. I can also describe their actions, emotions, and personalities.
Text-based representations: I can create short stories or poems featuring people, highlighting their experiences, thoughts, and relationships.
Comparisons and metaphors: I can use comparisons and metaphors to evoke visual imagery of people based on their characteristics or personalities. For example, "She moved with the grace of a dancer" or "His eyes twinkled like mischief."
Role-playing: I can engage in role-playing scenarios where I take on the character of a person, allowing you to interact and learn more about them.
While I can't depict people visually, I hope these alternative methods can still help you explore and understand them in different ways.

It's important to remember that depicting people responsibly requires respecting their individuality and avoiding harmful stereotypes. I am committed to doing so in all my interactions.

Let me know what approach you prefer and what kind of information you're looking for about the people you want to explore.
Lijkt er op dat Google de functie die afbeeldingen genereert, snel uitgezet heeft.
"Pools are perfect for holding water"
pi_212542037
Ok Google is woke, wanneer komt x met zijn AI plaatjes maker kijken wat we daar uit gaan krijgen? :D
  donderdag 22 februari 2024 @ 20:09:28 #45
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_212542909


dus ja, ze maken je prompt gewoon woke of erger
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_212543070
quote:
16s.gif Op donderdag 22 februari 2024 20:34 schreef FlippingCoin het volgende:
[ afbeelding ]

dus ja, ze maken je prompt gewoon woke of erger
Maar dan ga je dus ongevraagd voorbij aan het verzoek, wat zo'n generator meteen grotendeels waardeloos maakt. Als ik vraag om een afbeelding van Hitler wil ik een zo waarheidsgetrouw mogelijke Hitler, niet een zwarte homohitler in een rolstoel omdat het zo lekker divers is.

Ergo: makers die hun activistische principes boven de wensen van de input plaatsen hebben een slecht product afgeleverd. Rommel.
pi_212543114
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 20:41 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Maar dan ga je dus ongevraagd voorbij aan het verzoek, wat zo'n generator meteen grotendeels waardeloos maakt. Als ik vraag om een afbeelding van Hitler wil ik een zo waarheidsgetrouw mogelijke Hitler, niet een zwarte homohitler in een rolstoel omdat het zo lekker divers is.

Ergo: makers die hun activistische principes boven de wensen van de input plaatsen hebben een slecht product afgeleverd. Rommel.
Chat GPT doet dat ook al, alleen een stuk minder aanwezig. Zo voorkomen ze dingen als hulp bij zelfdoding voor zover ze dat lukt, want vooralsnog duurt het niet lang om dit te omzeilen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_212543163
Google is een echt ontzettend slecht bestuurd bedrijf. Ze hebben echt gigantisch veel mazzel dat hun zoekmachine en advertentienetwerk goed verloopt anders waren ze allang klaar.

Ze kloten continu aan met projecten die ze na een paar jaar weer wegdoen etc. terwijl Microsoft, Apple, Amazon etc. keihard blijven doorgroeien.
  donderdag 22 februari 2024 @ 20:53:52 #50
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_212543339
Holy shit, de hoeveelheid memes wat hieruit volgt is legendarisch #insert-lol-smiley
Je weet wat voor uitkering je hebt en daar moet je het mee doen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')