abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 februari 2024 @ 13:38:25 #276
8369 speknek
Another day another slay
pi_212607332
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 13:36 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik blijf het wel bijzonder vinden dat er hier een consensus bestaat dat Wilders het vooral niet worden omdat dit slecht is voor nederland zodat z.s.m. de partijen die direct betrokken zijn bij alle affiares en crisissen, gezorgd hebben voor het laagste vertrouwen in de politiek weer z.s.m. kunnen regeren.
Meestal zijn de mensen die denken dat de PVV slecht is voor Nederland, niet dezelfden als die denken dat de VVD goed is voor Nederland.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_212607349
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 13:36 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik blijf het wel bijzonder vinden dat er hier een consensus bestaat dat Wilders het vooral niet worden omdat dit slecht is voor nederland zodat z.s.m. de partijen die direct betrokken zijn bij alle affiares en crisissen, gezorgd hebben voor het laagste vertrouwen in de politiek weer z.s.m. kunnen regeren.
De consensus hier onder de meeste users eigenlijk is: zeker geen PVV, maar liefst ook geen VVD. En die laatste is natuurlijk de partij die al 30 jaar aan de macht is, die de oorzaak is van de meeste crises en waarbij de meeste affaires hebben plaatsgevonden.

Dat juist al die PVV stemmers plots fan zijn van de VVD is eigenlijk veel absurder. Als PVV stemmer zou je eigenlijk moeten zeggen: alles behalve de VVD.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_212607376
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 13:37 schreef Rnie het volgende:
Waarom is S. van Baarle weer niet van de partij?
Die wil niet praten met iemand die door de PVV is uitgekozen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_212607386
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 13:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die wil niet praten met iemand die door de PVV is uitgekozen.
Ultieme trollactie als Wilders een DENK stemmert naar voren had geschoven.
De enige echte.
pi_212607419
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 13:43 schreef Rnie het volgende:

[..]
Ultieme trollactie als Wilders een DENK stemmert naar voren had geschoven.
Die had of geweigerd, of was geroyeerd door Denk...
  dinsdag 27 februari 2024 @ 13:49:23 #281
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212607464
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 13:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Op termijn een echte burgeroorlog verwachten is natuurlijk wat absurd, zeker ook omdat het niet per gebied gaat. De PVVers wonen gewoon naast de PvdA stemmers en die gaan ze echt niet aanvallen.

Protesten, onrust: ja. Een burgeroorlog: dan mag jij inderdaad uitleggen wat je daarmee bedoelt en hoe je dat voor je ziet.
Oh het is de bekende "Doe wat wij willen, anders geweld!!" retoriek van extreemrechts.
pi_212607465
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 13:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die had of geweigerd, of was geroyeerd door Denk...
Toont wel weer aan hoe zo'n partij te werk gaat dan. Hou mijn hart vast voor Plasterk in de toekomst ;)
De enige echte.
  dinsdag 27 februari 2024 @ 13:51:47 #283
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212607492
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 13:49 schreef Rnie het volgende:

[..]
Hou mijn hart vast voor Plasterk.
Die gaat echt niet geroyeerd worden.

Daar heeft de PvdA niets mee te winnen en bovendien handelt hij volgens mij niet in strijd met de partijregels.
pi_212607500
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 13:49 schreef Rnie het volgende:

[..]
Toont wel weer aan hoe zo'n partij te werk gaat dan. Hou mijn hart vast voor Plasterk in de toekomst ;)
PVV en Denk zijn natuurlijk ook echt tegenstellingen. Een echte PvdDer gaat ook BBB niet aan een regering helpen of een SGPer D66.
  dinsdag 27 februari 2024 @ 13:55:03 #285
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_212607527
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 13:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Op termijn een echte burgeroorlog verwachten is natuurlijk wat absurd, zeker ook omdat het niet per gebied gaat. De PVVers wonen gewoon naast de PvdA stemmers en die gaan ze echt niet aanvallen.

Protesten, onrust: ja. Een burgeroorlog: dan mag jij inderdaad uitleggen wat je daarmee bedoelt en hoe je dat voor je ziet.
De PVDA is een echte yuppen partij, die wonen toch niet in sociaal kansarme wijken?

En burgeroorlog met wat? Messen. Een keer het leger ingezet en het is gesust.
pi_212607553
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 13:55 schreef Origami94 het volgende:

[..]
De PVDA is een echte yuppen partij, die wonen toch niet in sociaal kansarme wijken?
PvdAers wonen gewoon overal, niet voor niets de 2e partij van het land.

quote:
Ook met messen niet. Leger is ook nergens voor nodig.
pi_212607571
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 12:45 schreef trein2000 het volgende:
Ik blijf het een bizarre situatie vinden dat er partijen links van de VVD zijn die regeren met Wilders principieel afwijzen (terecht!) maar tegelijkertijd heel hard roepen dat anderen met Wilders moeten regeren. Alsof die principiële bezwaren er dan in eens niet meer toe doen.
Volgens mij wordt er slechts gezegd dat er naar de kiezer geluisterd moet worden en die heeft een duidelijk signaal afgegeven met de winst van Wilders. Die optie moet dus eerst grondig verkend worden en tot die optie echt van tafel is past slechts bescheidenheid.
Zou het vreemder vinden wanneer Timmermans nu al zou gaan pleiten voor een coalitie onder zijn leiding.
pi_212607609
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 13:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, de VVD wil qua financien zeker niet mee buigen. Financiële degelijkheid is hun unique sellingpoint. Niet voor niets dat Rutte I hier ook op klapte. Op EU kan de VVD eigenlijk ook helemaal niks aan de PVV geven.
Ach, ze stonden ook vol achter het maximaal met geld smijten van Rutte III en de EU de schuld geven van heel veel vinden ze ook wel prettig.
Dat zijn echt geen onderwerpen waar ik het op zie knallen. Of Wilders moet echt vol voor een Nexut per direct gaan oid…

Die verbinding breken vraagt echt meer.
  dinsdag 27 februari 2024 @ 14:08:08 #289
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_212607706
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 13:58 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Volgens mij wordt er slechts gezegd dat er naar de kiezer geluisterd moet worden en die heeft een duidelijk signaal afgegeven met de winst van Wilders. Die optie moet dus eerst grondig verkend worden en tot die optie echt van tafel is past slechts bescheidenheid.
Zou het vreemder vinden wanneer Timmermans nu al zou gaan pleiten voor een coalitie onder zijn leiding.
Dit soort populistische uitspraken maken mij wel echt sad voor de toekomst van de democratie.

Wilders heeft ongeveer twee miljoen stemmen gekregen op een bevolking van 18 miljoen. Vervolgens kwam er uit de "peilingen" de pvv als meest geschikte coalitiepartner. Als we de grote problemen willen oplossen door middel van peilingen in plaats van verkozen volksvertegenwoordigers, kunnen we net zo goed de Tweede Kamer opheffen en kan ik niet wachten tot de volgende Bulgaren fraude.
pi_212607731
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 14:02 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ach, ze stonden ook vol achter het maximaal met geld smijten van Rutte III en de EU de schuld geven van heel veel vinden ze ook wel prettig.
Dat zijn echt geen onderwerpen waar ik het op zie knallen. Of Wilders moet echt vol voor een Nexut per direct gaan oid…

Die verbinding breken vraagt echt meer.
Die 17 miljard is denk ik echt de grootste kans om het op te laten breken.

Want "geld smijten" van Rutte III is natuurlijk een ontzettend gek frame. Er is wat incidenteel geld uitgegeven. Dat is heel wat anders dan het structurele probleem van nu en heeft ook niks met elkaar te maken.
  dinsdag 27 februari 2024 @ 14:14:22 #291
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212607764
Overigens is die 17 miljoen ook betrekkelijk. Als de ECB de rente weer zou verlagen is het plaatje weer anders. Het is een beetje als het weerbericht.
pi_212607772
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 12:45 schreef trein2000 het volgende:
Ik blijf het een bizarre situatie vinden dat er partijen links van de VVD zijn die regeren met Wilders principieel afwijzen (terecht!) maar tegelijkertijd heel hard roepen dat anderen met Wilders moeten regeren. Alsof die principiële bezwaren er dan in eens niet meer toe doen.
Nee, dat is wel logisch, die partijen hebben niet dezelfde principes.
pi_212607795
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 13:55 schreef Origami94 het volgende:

[..]

Dacht hetzelfde, maar bij mijn stemkantoor stemden 31,7% GL/PvdA en 18,6% PVV. Samen hadden ze hier gewoon een meerderheid gehad.
pi_212607854
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 14:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die 17 miljard is denk ik echt de grootste kans om het op te laten breken.

Want "geld smijten" van Rutte III is natuurlijk een ontzettend gek frame. Er is wat incidenteel geld uitgegeven. Dat is heel wat anders dan het structurele probleem van nu en heeft ook niks met elkaar te maken.
Wilders en andere populisten rekenen erop dat kiezers het verschil tussen structurele uitgaven en incidentele uitgaven niet begrijpen of beseffen.
  dinsdag 27 februari 2024 @ 14:23:42 #295
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212607860
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 13:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Op "termijn" een burgeroorlog natuurlijk, leuk al die loopholes en geniepige trucjes. Er komt een moment dat je het niet meer tegenhoudt en de boel tegen je keert.
Ik zie dan eerder een staatsgreep gebeuren.
Naar de barricades en in loopgraven zitten zie ik Nederlanders niet zo snel doen, welk ideaal ze ook moge aanhangen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 27 februari 2024 @ 14:24:56 #296
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212607870
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 14:17 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Dacht hetzelfde, maar bij mijn stemkantoor stemden 31,7% GL/PvdA en 18,6% PVV. Samen hadden ze hier gewoon een meerderheid gehad.
Op een of andere manier denken sommige mensen dat heel Nederland vol staat met villawijken waar alle niet-PVV stemmers wonen.
  dinsdag 27 februari 2024 @ 14:25:49 #297
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212607877
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 14:23 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik zie dan eerder een staatsgreep gebeuren.
Naar de barricades en in loopgraven zitten zie ik Nederlanders niet zo snel doen, welk ideaal ze ook moge aanhangen.
Joh, die lui vechten elkaar al de tent uit voor ze iets kunnen uitrichten.
pi_212607892
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 14:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Wilders en andere populisten rekenen erop dat kiezers het verschil tussen structurele uitgaven en incidentele uitgaven niet begrijpen of beseffen.
Dat Wilders dat doet, klopt. Van @KareldeStoute verwacht ik zo'n raar frame niet.
pi_212607905
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 14:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Op een of andere manier denken sommige mensen dat heel Nederland vol staat met villawijken waar alle niet-PVV stemmers wonen.
Nou ja, we hebben wel veel miljonairs tegenwoordig met de gestegen huizen prijzen ;)
  dinsdag 27 februari 2024 @ 14:30:12 #300
12221 Tijn