Meestal zijn de mensen die denken dat de PVV slecht is voor Nederland, niet dezelfden als die denken dat de VVD goed is voor Nederland.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:36 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik blijf het wel bijzonder vinden dat er hier een consensus bestaat dat Wilders het vooral niet worden omdat dit slecht is voor nederland zodat z.s.m. de partijen die direct betrokken zijn bij alle affiares en crisissen, gezorgd hebben voor het laagste vertrouwen in de politiek weer z.s.m. kunnen regeren.
De consensus hier onder de meeste users eigenlijk is: zeker geen PVV, maar liefst ook geen VVD. En die laatste is natuurlijk de partij die al 30 jaar aan de macht is, die de oorzaak is van de meeste crises en waarbij de meeste affaires hebben plaatsgevonden.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:36 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik blijf het wel bijzonder vinden dat er hier een consensus bestaat dat Wilders het vooral niet worden omdat dit slecht is voor nederland zodat z.s.m. de partijen die direct betrokken zijn bij alle affiares en crisissen, gezorgd hebben voor het laagste vertrouwen in de politiek weer z.s.m. kunnen regeren.
Die wil niet praten met iemand die door de PVV is uitgekozen.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:37 schreef Rnie het volgende:
Waarom is S. van Baarle weer niet van de partij?
Ultieme trollactie als Wilders een DENK stemmert naar voren had geschoven.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die wil niet praten met iemand die door de PVV is uitgekozen.
Die had of geweigerd, of was geroyeerd door Denk...quote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:43 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ultieme trollactie als Wilders een DENK stemmert naar voren had geschoven.
Oh het is de bekende "Doe wat wij willen, anders geweld!!" retoriek van extreemrechts.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Op termijn een echte burgeroorlog verwachten is natuurlijk wat absurd, zeker ook omdat het niet per gebied gaat. De PVVers wonen gewoon naast de PvdA stemmers en die gaan ze echt niet aanvallen.
Protesten, onrust: ja. Een burgeroorlog: dan mag jij inderdaad uitleggen wat je daarmee bedoelt en hoe je dat voor je ziet.
Toont wel weer aan hoe zo'n partij te werk gaat dan. Hou mijn hart vast voor Plasterk in de toekomstquote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die had of geweigerd, of was geroyeerd door Denk...
Die gaat echt niet geroyeerd worden.quote:
PVV en Denk zijn natuurlijk ook echt tegenstellingen. Een echte PvdDer gaat ook BBB niet aan een regering helpen of een SGPer D66.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:49 schreef Rnie het volgende:
[..]
Toont wel weer aan hoe zo'n partij te werk gaat dan. Hou mijn hart vast voor Plasterk in de toekomst![]()
De PVDA is een echte yuppen partij, die wonen toch niet in sociaal kansarme wijken?quote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Op termijn een echte burgeroorlog verwachten is natuurlijk wat absurd, zeker ook omdat het niet per gebied gaat. De PVVers wonen gewoon naast de PvdA stemmers en die gaan ze echt niet aanvallen.
Protesten, onrust: ja. Een burgeroorlog: dan mag jij inderdaad uitleggen wat je daarmee bedoelt en hoe je dat voor je ziet.
PvdAers wonen gewoon overal, niet voor niets de 2e partij van het land.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:55 schreef Origami94 het volgende:
[..]
De PVDA is een echte yuppen partij, die wonen toch niet in sociaal kansarme wijken?
Ook met messen niet. Leger is ook nergens voor nodig.quote:En burgeroorlog met wat? Messen. Een keer het leger ingezet en het is gesust.
Volgens mij wordt er slechts gezegd dat er naar de kiezer geluisterd moet worden en die heeft een duidelijk signaal afgegeven met de winst van Wilders. Die optie moet dus eerst grondig verkend worden en tot die optie echt van tafel is past slechts bescheidenheid.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 12:45 schreef trein2000 het volgende:
Ik blijf het een bizarre situatie vinden dat er partijen links van de VVD zijn die regeren met Wilders principieel afwijzen (terecht!) maar tegelijkertijd heel hard roepen dat anderen met Wilders moeten regeren. Alsof die principiële bezwaren er dan in eens niet meer toe doen.
Ach, ze stonden ook vol achter het maximaal met geld smijten van Rutte III en de EU de schuld geven van heel veel vinden ze ook wel prettig.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, de VVD wil qua financien zeker niet mee buigen. Financiële degelijkheid is hun unique sellingpoint. Niet voor niets dat Rutte I hier ook op klapte. Op EU kan de VVD eigenlijk ook helemaal niks aan de PVV geven.
Dit soort populistische uitspraken maken mij wel echt sad voor de toekomst van de democratie.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:58 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er slechts gezegd dat er naar de kiezer geluisterd moet worden en die heeft een duidelijk signaal afgegeven met de winst van Wilders. Die optie moet dus eerst grondig verkend worden en tot die optie echt van tafel is past slechts bescheidenheid.
Zou het vreemder vinden wanneer Timmermans nu al zou gaan pleiten voor een coalitie onder zijn leiding.
Die 17 miljard is denk ik echt de grootste kans om het op te laten breken.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 14:02 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ach, ze stonden ook vol achter het maximaal met geld smijten van Rutte III en de EU de schuld geven van heel veel vinden ze ook wel prettig.
Dat zijn echt geen onderwerpen waar ik het op zie knallen. Of Wilders moet echt vol voor een Nexut per direct gaan oid…
Die verbinding breken vraagt echt meer.
Nee, dat is wel logisch, die partijen hebben niet dezelfde principes.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 12:45 schreef trein2000 het volgende:
Ik blijf het een bizarre situatie vinden dat er partijen links van de VVD zijn die regeren met Wilders principieel afwijzen (terecht!) maar tegelijkertijd heel hard roepen dat anderen met Wilders moeten regeren. Alsof die principiële bezwaren er dan in eens niet meer toe doen.
Dacht hetzelfde, maar bij mijn stemkantoor stemden 31,7% GL/PvdA en 18,6% PVV. Samen hadden ze hier gewoon een meerderheid gehad.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:55 schreef Origami94 het volgende:
[..]
De PVDA is een echte yuppen partij, die wonen toch niet in sociaal kansarme wijken?
En burgeroorlog met wat? Messen. Een keer het leger ingezet en het is gesust.
Wilders en andere populisten rekenen erop dat kiezers het verschil tussen structurele uitgaven en incidentele uitgaven niet begrijpen of beseffen.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 14:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die 17 miljard is denk ik echt de grootste kans om het op te laten breken.
Want "geld smijten" van Rutte III is natuurlijk een ontzettend gek frame. Er is wat incidenteel geld uitgegeven. Dat is heel wat anders dan het structurele probleem van nu en heeft ook niks met elkaar te maken.
Ik zie dan eerder een staatsgreep gebeuren.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Op "termijn" een burgeroorlog natuurlijk, leuk al die loopholes en geniepige trucjes. Er komt een moment dat je het niet meer tegenhoudt en de boel tegen je keert.
Op een of andere manier denken sommige mensen dat heel Nederland vol staat met villawijken waar alle niet-PVV stemmers wonen.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 14:17 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dacht hetzelfde, maar bij mijn stemkantoor stemden 31,7% GL/PvdA en 18,6% PVV. Samen hadden ze hier gewoon een meerderheid gehad.
Joh, die lui vechten elkaar al de tent uit voor ze iets kunnen uitrichten.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 14:23 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik zie dan eerder een staatsgreep gebeuren.
Naar de barricades en in loopgraven zitten zie ik Nederlanders niet zo snel doen, welk ideaal ze ook moge aanhangen.
Dat Wilders dat doet, klopt. Van @KareldeStoute verwacht ik zo'n raar frame niet.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 14:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wilders en andere populisten rekenen erop dat kiezers het verschil tussen structurele uitgaven en incidentele uitgaven niet begrijpen of beseffen.
Nou ja, we hebben wel veel miljonairs tegenwoordig met de gestegen huizen prijzenquote:Op dinsdag 27 februari 2024 14:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Op een of andere manier denken sommige mensen dat heel Nederland vol staat met villawijken waar alle niet-PVV stemmers wonen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |