Je moet je tegenstanders aanmoedigen fouten te maken.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 12:45 schreef trein2000 het volgende:
Ik blijf het een bizarre situatie vinden dat er partijen links van de VVD zijn die regeren met Wilders principieel afwijzen (terecht!) maar tegelijkertijd heel hard roepen dat anderen met Wilders moeten regeren. Alsof die principiële bezwaren er dan in eens niet meer toe doen.
Ik denk dat het meer is dat in hun ogen die partijen op Wilders populisme hebben meegelift en dan nu ook maar met hem en zijn wassen vleugels de zon in moeten vliegen.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 12:45 schreef trein2000 het volgende:
Ik blijf het een bizarre situatie vinden dat er partijen links van de VVD zijn die regeren met Wilders principieel afwijzen (terecht!) maar tegelijkertijd heel hard roepen dat anderen met Wilders moeten regeren. Alsof die principiële bezwaren er dan in eens niet meer toe doen.
Tja die partijen hebben deze situatie veroorzaakt door te gaan flirten met Geert, dus lossen ze het ook maar op.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 12:45 schreef trein2000 het volgende:
Ik was vooraf wel tevreden met de keuze voor Y., maar ze is helaas volledig door de mand gevallen. Te zwak, te zwalkend, geen voelsprieten, te naïef. Kan gebeuren op zich natuurlijk, falen. Maar inmiddels wordt het dan wel tijd om die fout te herstellen. Brekelmans, Karremans, I dunno. Iets beters.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 12:43 schreef Beathoven het volgende:
Ik vind Yesilgöz een beetje te licht daarvoor. Te meegaand. Komt vanuit SP, wordt dan liberaal en nu knikt ze ‘ja’ met Wilders mee. Ik heb geen problemen met een type “fixer” zoals Rutte was, maar die nam zelf het heft in handen. Yesilgöz schuift aan en is niet echt iemand die zelf partijen bijelkaar brengt. In de formatie waren dat Omtzigt en Wilders die de regie hadden. Had zij ook gewoon mogen nemen.
Maar is dat dan het landsbelang? Ik vind het een hele rare vorm van schizofrenie. Enerzijds zeggen ze, en daar ben ik het mee eens, “die Wilders die heeft zo’n beladen geschiedenis. Heeft zulke gekke dingen gedaan en gezegd, daar kun je niet mee regeren in het belang van Nederland”. Maar anderzijds willen ze wel dat diezelfde Wilders gaat regeren. Terwijl ze hem dus ongeschikt (en zelfs erger) vinden.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 12:48 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer is dat in hun ogen die partijen op Wilders populisme hebben meegelift en dan nu ook maar met hem en zijn wassen vleugels de zon in moeten vliegen.
Dat willen ze niet. Ze willen dat hij het probeert en dan faliekant op z'n snufferd krijgt.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 12:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar is dat dan het landsbelang? Ik vind het een hele rare vorm van schizofrenie. Enerzijds zeggen ze, en daar ben ik het mee eens, “die Wilders die heeft zo’n beladen geschiedenis. Heeft zulke gekke dingen gedaan en gezegd, daar kun je niet mee regeren in het belang van Nederland”. Maar anderzijds willen ze wel dat diezelfde Wilders gaat regeren. Terwijl ze hem dus ongeschikt (en zelfs erger) vinden.
Ik snap het wel. Iedereen maakt eigen keuzes. Als bepaalde rechtse partijen Wilders niet willen uitsluiten is dat hun eigen keuze. Dan heeft het geen zin om te roepen dat ze dat wel moeten doen als de keuze al vaststaat en van a tot z gemotiveerd is. Dat ze hem uitsluiten is alleen om twijfel weg te nemen over wel / niet en staat los van dat Wilders wel of niet gaat regeren. Daar kunnen ze weinig over zeggen, behalve dat ze er oppositie tegen zouden kunnen voeren. Maar dan is het altijd van belang dat de boel niet in de onderhandelingen in een lange patstelling raken omdat die twijfel weer toeslaat.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 12:45 schreef trein2000 het volgende:
Misschien wel, na de LPF waren we ook tien jaar lang gezegend van het populisme af.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 12:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar is dat dan het landsbelang? Ik vind het een hele rare vorm van schizofrenie. Enerzijds zeggen ze, en daar ben ik het mee eens, “die Wilders die heeft zo’n beladen geschiedenis. Heeft zulke gekke dingen gedaan en gezegd, daar kun je niet mee regeren in het belang van Nederland”. Maar anderzijds willen ze wel dat diezelfde Wilders gaat regeren. Terwijl ze hem dus ongeschikt (en zelfs erger) vinden.
Het is ook geen landsbelang, maar eigenbelang. Op vorm kunnen "ze" het niet winnen van Wilders, op strategie al helemaal niet. Dan maar op inhoud en dan niet door dat zelf te tonen, maar door de ander te laten falen, want dat gaat Wilders sowieso. Dat je daarmee twee jaar wegpist is collateral damage.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 12:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is ook niet in het landsbelang om eerst te doen alsof je graag met de PVV regeert en het daarna niet eens te willen proberen.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 12:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja inderdaadquote:Op dinsdag 27 februari 2024 12:52 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik was vooraf wel tevreden met de keuze voor Y., maar ze is helaas volledig door de mand gevallen. Te zwak, te zwalkend, geen voelsprieten, te naïef. Kan gebeuren op zich natuurlijk, falen. Maar inmiddels wordt het dan wel tijd om die fout te herstellen. Brekelmans, Karremans, I dunno. Iets beters.
Hé ik ben niet meer van de VVD hè?quote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is ook niet in het landsbelang om eerst te doen alsof je graag met de PVV regeert en het daarna niet eens te willen proberen.
De vraag is het wat het gaat kosten als je het hem niet laat doen en laat verkloten. Dat een PVV-kabinet weinig goeds voor Nederland zal betekenen, lijkt vrij duidelijk. Maar wat betekent het voor Nederland als je de PVV als grootste partij in de kamer door laat etteren?quote:Op dinsdag 27 februari 2024 12:58 schreef nostra het volgende:
[..]
Het is ook geen landsbelang, maar eigenbelang. Op vorm kunnen "ze" het niet winnen van Wilders, op strategie al helemaal niet. Dan maar op inhoud en dan niet door dat zelf te tonen, maar door de ander te laten falen, want dat gaat Wilders sowieso. Dat je daarmee twee jaar wegpist is collateral damage.
Op "termijn" een burgeroorlog natuurlijk, leuk al die loopholes en geniepige trucjes. Er komt een moment dat je het niet meer tegenhoudt en de boel tegen je keert.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De vraag is het wat het gaat kosten als je het hem niet laat doen en laat verkloten. Dat een PVV-kabinet weinig goeds voor Nederland zal betekenen, lijkt vrij duidelijk. Maar wat betekent het voor Nederland als je de PVV als grootste partij in de kamer door laat etteren?
Klopt, ik bedoel meer te zeggen dat het echt wel in het landsbelang is om nu tegen de VVD te zeggen: probeer het maar met de PVV. En tegen NSC: maak nu eens een echte keus. Want nu de PVV zonder echte poging aan de kant gooien, dat geeft echt onrust in de samenleving.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hé ik ben niet meer van de VVD hè?
Wat bedoel je?quote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Op "termijn" een burgeroorlog natuurlijk, leuk al die loopholes en geniepige trucjes. Er komt een moment dat je het niet meer tegenhoudt en de boel tegen je keert.
Mijn antwoord op de vraag die jij stelde; "wat het op termijn gaat kosten".quote:
Neh, dat zijn allemaal dingen waarop de VVD in retoriek best wel aardig mee wil buigen met Wilders. Er moet echt een of andere achterlijke uitspraak oid komen waar ze echt hard op gaan botsen. Anders raak je de gedachte aan deze ideale coalitie voor de boze man echt niet kwijt.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 10:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er moet vooral een breuk komen tussen VVD en PVV.
Nou zie ik daar ook wel mogelijkheden, de VVD zal die 17 miljard als minimum willen hebben om te bezuinigen/om te buigen. De PVV heeft een bloedhekel aan bezuinigen. De VVD wil aan de klimaateisen voldoen, de PVV niet. De VVD kijkt heel anders aan tegen de EU dan de PVV. Genoeg onderwerpen om keihard op te botsen.
Op termijn een echte burgeroorlog verwachten is natuurlijk wat absurd, zeker ook omdat het niet per gebied gaat. De PVVers wonen gewoon naast de PvdA stemmers en die gaan ze echt niet aanvallen.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mijn antwoord op de vraag die jij stelde; "wat het op termijn gaat kosten".
Nee, de VVD wil qua financien zeker niet mee buigen. Financiële degelijkheid is hun unique sellingpoint. Niet voor niets dat Rutte I hier ook op klapte. Op EU kan de VVD eigenlijk ook helemaal niks aan de PVV geven.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:32 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Neh, dat zijn allemaal dingen waarop de VVD in retoriek best wel aardig mee wil buigen met Wilders. Er moet echt een of andere achterlijke uitspraak oid komen waar ze echt hard op gaan botsen. Anders raak je de gedachte aan deze ideale coalitie voor de boze man echt niet kwijt.
Een burgeroorlog, dat mag je dan alsnog uitleggen.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mijn antwoord op de vraag die jij stelde; "wat het op termijn gaat kosten".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |