abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 februari 2024 @ 20:21:53 #2
6484 ExTec
<subtitle here>
  dinsdag 20 februari 2024 @ 20:21:58 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_212516192
Rusland en Putin willen oorlog. Ze dreigen met nukes en chanteren ons met energie. Ik stel voor dat we dat serieus nemen en Rusland de moeder bombarderen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 20 februari 2024 @ 20:22:11 #4
pi_212516196
quote:
13s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 20:21 schreef ExTec het volgende:

[..]
Hey concern troll, kun je het openen van een nieuw deel voortaan overlaten aan diegene die de LAPO had? Dat is wel de goede gewoonte alhier.
Ja! :( Mijn TT was beter.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_212516210
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 20:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Rusland en Putin willen oorlog. Ze dreigen met nukes en chanteren ons met energie. Ik stel voor dat we dat serieus nemen en Rusland de moeder bombarderen.
het is geen call of duty of saving private ryan

je hebt het hier over het uitroepen van een oorlog tussen verschillende kernmachten

ik denk dat vooral jij oorlog wil, terwijl putin en rusland juist net niet met 'ons' oorlog voeren maar net buiten de grenzen

maakt het niet goed of leuk, maar is wel wat anders :)

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2024 20:24:12 ]
  dinsdag 20 februari 2024 @ 20:24:55 #6
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_212516245
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 20:08 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Plus dat het vrij logisch dat eea er doorheen slipt. Westen is uiteindelijk ook niet corruptie vrij.
Ik vraag me sowieso af of algemene chips onder de sancties vallen. Het is wel waarschijnlijk dat zo'n bedrijf a'la NXP zelf liever niet zal willen verkopen aan rus.

Maar je kunt van bedrijven waar iedereen met een zakje geld aan de balie items kan kopen, zonder dat je echt verplicht bent je te identificeren, niet verwachten dat ze een loodzware administratie gaan draaien als ware ze een wapensfabrikant.

Maar praktisch voorbeeld is dat de T-90s die nu van de band rollen in rus, dezelfde thermal vision heeft als de T-72. Worden gemaakt in belarus. Want de thermals van Thales, die by design in de T-90 horen, kunnen ze gewoon niet meer aan komen. Thales is wel een wapenmaker, en heeft dus wel die loodzware administratie.

En voor semi-geavanceerder spul, FPGA's bv, geld dat ze er wel aan kunnen komen, maar mondjesmaat, dus niet per container tegelijk, en er zitten bv vaak rotte batches bij, want omdat iedereen weet dat rus toch geen kant uitkan, kun je prima rommel naar binnen schuiven, het is immers niet alsof ze om garantie zullen komen. Zijn ook wel berichten over geweest, dat via turkije vrachten binnenkwamen waar een belachelijk hoog percentage van de goederen niet goed waren.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 20 februari 2024 @ 20:25:26 #7
pi_212516255
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 20:22 schreef aTypisch het volgende:
terwijl putin en rusland juist net niet met 'ons' oorlog voeren
Ze gillen de hele tijd wat anders.
pi_212516269
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 20:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
gefeliciteerd, dan zeggen putin en jij hetzelfde

misschien kun je ergens solliciteren om oorlogje te spelen

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2024 20:26:39 ]
  dinsdag 20 februari 2024 @ 20:27:17 #9
pi_212516278
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 20:26 schreef aTypisch het volgende:

[..]
gefeliciteerd, dan zeggen putin en jij hetzelfde

misschien kun je ergens solliciteren om oorlogje te spelen
We vechten het gewoon uit in de harde werkelijkheid.
pi_212516285
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 20:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
We vechten het gewoon uit in de harde werkelijkheid.
heb niet de indruk dat jij bij die 'we' hoort die daadwerkelijk gaat vechten

dat maakt dat geschreeuw van je ook zo lachwekkend, triest en grappig tegelijk
  dinsdag 20 februari 2024 @ 20:30:17 #11
pi_212516306
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 20:28 schreef aTypisch het volgende:

[..]
heb niet de indruk dat jij bij die 'we' hoort die daadwerkelijk gaat vechten

dat maakt dat geschreeuw van je ook zo lachwekkend, triest en grappig tegelijk
Net zo grappig als het gegil van Putin en Medvedev.
pi_212516347
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 20:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Net zo grappig als het gegil van Putin en Medvedev.
mooi rijtje voor je dan

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2024 20:33:26 ]
pi_212516376
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 20:16 schreef aTypisch het volgende:

[..]
naast een mooie UI heb je waarschijnlijk nogal weinig tegen putin gedaan, behalve stoere taal als 'als hij het wil, moeten we WW3 maar uitroepen'

wel vermakelijk hoor, stoere taal

als het je echt om mensenlevens (waar oekraïners ook onder vallen, dacht ik) te doen is roep je dat niet

succes ermee
De gesprekken die ik gehad heb met onze collega die aan het begin tijdelijk gevlucht was uit Oekraïne, hebben me wel geleerd dat die lui vechten voor onze vrijheid.

Hij was hier om geld te verdienen voor zijn gezin en de strijd. Maar was het snel zat en wilde meer gaan doen dan geld verdienen. Is o.a. tussenpersoon voor materiaal zoals diesel generators. En dus terug naar de oorlog.

Zijn verhalen plus de verhalen van andere (ex) collega's uit voormalige Oostblok landen hebben mij wel geleerd dat Putin en de gemiddelde Rus een gevaarlijke ideologie nastreven en willen opdringen aan het Westen.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | &lt;a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;https://mdj-stek.nl&lt;/a&gt;
  dinsdag 20 februari 2024 @ 20:36:24 #14
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_212516384
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 20:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ow, enige wat ze niet doen... is openlijke metaal tegen metaal oorlog.

Ondertussen leggen ze in europa gevluchte russen om, beschieten ze auto's van europese politici, hebben ze geprobeerd een energie oorlog te voeren, de ze hebben verloren, voeren ze informatie oorlogen...
&lt;signature here&gt;.
  Moderator dinsdag 20 februari 2024 @ 20:39:00 #15
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212516424
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 20:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ja! :( Mijn TT was beter.
Fixed
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_212516428
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 20:24 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik vraag me sowieso af of algemene chips onder de sancties vallen. Het is wel waarschijnlijk dat zo'n bedrijf a'la NXP zelf liever niet zal willen verkopen aan rus.

Maar je kunt van bedrijven waar iedereen met een zakje geld aan de balie items kan kopen, zonder dat je echt verplicht bent je te identificeren, niet verwachten dat ze een loodzware administratie gaan draaien als ware ze een wapensfabrikant.

Maar praktisch voorbeeld is dat de T-90s die nu van de band rollen in rus, dezelfde thermal vision heeft als de T-72. Worden gemaakt in belarus. Want de thermals van Thales, die by design in de T-90 horen, kunnen ze gewoon niet meer aan komen. Thales is wel een wapenmaker, en heeft dus wel die loodzware administratie.

En voor semi-geavanceerder spul, FPGA's bv, geld dat ze er wel aan kunnen komen, maar mondjesmaat, dus niet per container tegelijk, en er zitten bv vaak rotte batches bij, want omdat iedereen weet dat rus toch geen kant uitkan, kun je prima rommel naar binnen schuiven, het is immers niet alsof ze om garantie zullen komen. Zijn ook wel berichten over geweest, dat via turkije vrachten binnenkwamen waar een belachelijk hoog percentage van de goederen niet goed waren.
Plus dat er bedrijven zijn die goed zijn in het doorvoeren van dit soort goederen. Simpel door het spoor zo complex te maken dat het niet meer te volgen is.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | &lt;a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;https://mdj-stek.nl&lt;/a&gt;
  dinsdag 20 februari 2024 @ 20:41:57 #17
pi_212516458
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 20:39 schreef sp3c het volgende:

[..]
Fixed
O+
  dinsdag 20 februari 2024 @ 20:44:30 #18
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_212516489
Goeden TT
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_212516565
Goeden TT inderdaad.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_212516626
pi_212516780
quote:
Zal om de afgebeelde drone gaan. Van de week al wel het bericht langs zien komen, maar dan met een reaper achtige drone bijgevoegd. Daar 800 van zal Oekraïne niet snel oplopen lijkt me.
pi_212517271
twitter

https://www.dailykos.com/(...)of-their-living-hell
quote:
A 'Christian' family moved to Russia to escape 'LGBTQ, trans,' but now they're 'ready' to 'get out'
The patriarch of a right-wing Canadian family of 11 had had just about enough of gay people in his country. “We didn't feel safe for our children there in the future anymore,” father Arend Feenstra told Russian media. “There's a lot of left-wing ideology, LGBTQ, trans, just a lot of things that we don't agree with that they teach there now, and we wanted to get away from that for our children.”

Yeah, if there’s one place that’s just not safe for kids, it’s Canada. Russia would be soooo much safer.

So Arend (and wife Anneesa) sold everything they had to move to sunny Russia and raise eight of their nine kids with “orthodox” values. They also gladly took donations on their social media platform from fellow right-wingers, all so they could live in Vladimir Putin’s wonderland. Russian officials assured them that they would work with them to get them established, and even help them get a farm. They did all of this just three weeks ago; long story short, they lived happily ever after.

Except they didn’t.

First, according to the family, the Russian bank where they moved the proceeds from selling their farm and belongings? It immediately froze their assets. The amount of money seemed suspicious, Arend states in a Feb. 9 video. I guess it would, since so many Russians outside of Putin’s circle are dirt poor. As a result, the family didn’t have money to live on—apparently those nice Russian officials offering to help them had disappeared.

Since no one in the family speaks Russian, they’ve also had a bear of a time trying to argue for their money—because Russia doesn’t require any bank, or any business, to hire English translators. In the meantime, they discovered that Russia is a pretty damn miserable place to be right now.

TikTok user Ukrainian.Networking translated a Russian Federation Reported Media story in a snarky post.
https://www.tiktok.com/@u(...)/7335412173105073413
The Russian reporter noted that Anneesa spoke her mind in a since-deleted video on the family’s “Countryside Acres” YouTube channel.

"I'm very disappointed in this country at this point. I'm ready to jump on a plane and get out of here. We've hit the first snag where you have to engage logic in this country and it's very, very frustrating."

Hoooo boy. They just arrived and already she’s insulted Russia. Now, I’m not saying Russia doesn’t have freedom of the press, but it’s really just freedom to praise Putin and the country he controls. Anything that resembles criticism in Russia is NOT taken as kindly as it is in our godless Western dystopias. I’m also not suggesting that Russian officials paid the family a visit to remind them of where they are, but I will point out that Arend quickly posted an apology video to the Countryside Acres channel, saying that his wife misspoke and they’d deleted the video.
In that video, he reiterated that no, Russia is really, really great (subtext: “Please don’t push me out of a window”) and he spoke of his hope to resolve the issue with the bank. Commenters weren’t so sure, or kind. They pointed out that the bank will likely never release their funds and it is more likely that he will be recognized as a foreign agent.

At this point, I’m not sure the Countryside Acres farming gig is going to work out. Patriarch Arend should have agreed to be used as a tool for Russian state media. I mean, if you are going to be a Russian Asset, might as well go all-in.

I’m willing to bet that living in a country that grants gay people basic civil rights might not be looking so bad now. I was wondering if the family is desperately trying to split, so I looked up how difficult it is to leave Russia. According to the BBC, you can leave “as long as you have money and have not been called up to the army.”

Even if only for his kids’ sakes, let’s hope Arend’s only lost his money.
Tja, wat verwacht je dan ook als je naar Rusland verhuist voor een beter leven met je vrouw and 9 kinderen. De bank houdt hun geld vast. Ze zijn hun eerste censuur al tegengekomen (vrouw sprak zich uit tegen Rusland, dus moest er een "sorry" video komen). Met een beetje pech geven ze hem een Russisch paspoort, zodat hij naar het front verscheept kan worden.

Ik denk dat ze snel genoeg uit hun droom geholpen gaan worden en er achter komen dat Rusland niet het paradijs is wat ze verwacht hadden.
pi_212517306
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 21:38 schreef Delenlill het volgende:
[x]https://twitter.com/JayinKyiv/status/1759855720252465602[/x]

https://www.dailykos.com/(...)of-their-living-hell
[..]
Tja, wat verwacht je dan ook als je naar Rusland verhuist voor een beter leven met je vrouw and 9 kinderen. De bank houdt hun geld vast. Ze zijn hun eerste censuur al tegengekomen (vrouw sprak zich uit tegen Rusland, dus moest er een "sorry" video komen). Met een beetje pech geven ze hem een Russisch paspoort, zodat hij naar het front verscheept kan worden.

Ik denk dat ze snel genoeg uit hun droom geholpen gaan worden en er achter komen dat Rusland niet het paradijs is wat ze verwacht hadden.
en weer toon je aan te genieten van menselijk leed

koekoek
pi_212517317
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 21:40 schreef aTypisch het volgende:

[..]
en weer toon je aan te genieten van menselijk leed

koekoek
Ik geniet van de menselijke domheid. Dat is heel iets anders.

Ik heb geen enkele meelij met die volwassenen. Die maken zelf domme keuzes en zullen met de consequenties moeten leven. Die kinderen daarentegen zijn aan de grillen van hun ouders overgeleverd, en van hun hoop ik dat ze goed terecht komen (En dan het liefst weer in het westen voor hun eigen goed).

[ Bericht 11% gewijzigd door Delenlill op 20-02-2024 21:48:13 ]
  dinsdag 20 februari 2024 @ 21:43:18 #25
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_212517349
Die gast heeft nog NL roots ook nog ;( .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')