Vulgaire beledigingen helaas niet.quote:Op maandag 19 februari 2024 13:40 schreef potjecreme het volgende:
Een grap of een grol is toegestaan volgens de pointer.
Is dit serieus een regel? Waarom? Als ik vragen mag?quote:Op maandag 19 februari 2024 13:23 schreef Tijger_m het volgende:
[modbreak]Dames en heren, het blijft niet toegestaan om namen van politici te verbasteren. Ook Milders is niet toegestaan. We trekken een lijn hierin, geen Milders, geen Greet, geen Timmerfrans etc.[/modbreak]
Deze discussie hoort niet in het topic maar, vooruit, Danny heeft dat in de policy opgenomen omdat er teveel klachten over kwamen. Wij handhaven dat en dan moeten we dat gewoon consequent doen.quote:Op maandag 19 februari 2024 14:11 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Is dit serieus een regel? Waarom? Als ik vragen mag?
Ja, niet dat ik er behoefte aan heb, maar het is toch gewoon een vorm van satire? Of is dat in het verleden enorm uit de hand gelopen of zo?
Dank! Ik wist niet dat de regels hier zo strikt waren.quote:Op maandag 19 februari 2024 14:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Deze discussie hoort niet in het topic maar, vooruit, Danny heeft dat in de policy opgenomen omdat er teveel klachten over kwamen. Wij handhaven dat en dan moeten we dat gewoon consequent doen.
Inderdaad, in de tijd van Kok alquote:Op maandag 19 februari 2024 14:11 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Is dit serieus een regel? Waarom? Als ik vragen mag?
Ja, niet dat ik er behoefte aan heb, maar het is toch gewoon een vorm van satire? Of is dat in het verleden enorm uit de hand gelopen of zo?
Ik blijf het een onzinnig fenomeen vinden, dwangsommen voor overheidsinstanties. Uiteindelijk is het gewoon een boete voor rekening van de belastingbetaler, al is het de gemeente Westerwolde verder wel gegund.quote:15.000 euro per dag moet het COA vanaf morgen aan de gemeente Westerwolde betalen, omdat er structureel meer dan tweeduizend asielzoekers in Ter Apel verblijven. Het lukt niet elders extra opvang te vinden, maar „we laten geen mensen buiten liggen”.
Een gotspe dat er überhaupt dwangsommen verbeurd worden door een overheidsorganisatie. Een dwangsom is geen keuze maar een prikkel tot nakoming.quote:Op maandag 19 februari 2024 15:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik blijf het een onzinnig fenomeen vinden, dwangsommen voor overheidsinstanties. Uiteindelijk is het gewoon een boete voor rekening van de belastingbetaler, al is het de gemeente Westerwolde verder wel gegund.
Roerend in een grote pan. Wat het was? 'Sterk en sociaal'.quote:Op maandag 19 februari 2024 14:53 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Inderdaad, in de tijd van Kok al
Dat is het makkelijke als iemand anders jouw dwangsommen betaalt hè. Geeft nou niet echt 'dwang' om je aan de regels te houden.quote:Op maandag 19 februari 2024 15:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een gotspe dat er überhaupt dwangsommen verbeurd worden door een overheidsorganisatie. Een dwangsom is geen keuze maar een prikkel tot nakoming.
Dit is nou onrechtstatelijk
Hier wel: NWS / [NWS] / [POL] Cartoons #4quote:Op maandag 19 februari 2024 15:07 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Roerend in een grote pan. Wat het was? 'Sterk en sociaal'.
Ik kan de spotprent niet vinden, maar ik vermoed dat die hier ook niet mag, omdat die een naamgrap bevat.
Probleem is dat het totaal niet werkt voor overheidsorganisaties. Het enige gevolg is dat de begroting wordt gekort en de dienstverlening voor de burger daarmee verslechtert. Die boete voor de Belastingdienst laatst was helemaal het toppunt van gekkigheid.quote:Op maandag 19 februari 2024 15:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een gotspe dat er überhaupt dwangsommen verbeurd worden door een overheidsorganisatie. Een dwangsom is geen keuze maar een prikkel tot nakoming.
Dit is nou onrechtstatelijk
Het zou überhaupt niet nodig moeten zijn. Het zou volkomen vanzelfsprekend moeten zijn dat de overheid zich aan de wet en al helemaal aan uitspraken van de rechter houdt.quote:Op maandag 19 februari 2024 15:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Probleem is dat het totaal niet werkt voor overheidsorganisaties. Het enige gevolg is dat de begroting wordt gekort en de dienstverlening voor de burger daarmee verslechtert. Die boete voor de Belastingdienst laatst was helemaal het toppunt van gekkigheid.
En hoe had het COA dat dan voor elkaar moeten krijgen?quote:Op maandag 19 februari 2024 15:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het zou überhaupt niet nodig moeten zijn. Het zou volkomen vanzelfsprekend moeten zijn dat de overheid zich aan de wet en al helemaal aan uitspraken van de rechter houdt.
Uiteraard. Maar ja. Wat als ze het gewoon weigeren? Of het wordt ze onmogelijk gemaakt hun taak fatsoenlijk uit te voeren?quote:Op maandag 19 februari 2024 15:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het zou überhaupt niet nodig moeten zijn. Het zou volkomen vanzelfsprekend moeten zijn dat de overheid zich aan de wet en al helemaal aan uitspraken van de rechter houdt.
Nou ja, hier heeft het nog enigszins nut omdat het van een centrale naar een decentrale overheid vloeit. Die met die centen daadwerkelijk iets kan (hoop ik). Als het echt dozenschuiven is, dan is het een lachertje, helemaal omdat het toch niemands centen zijn dus who the fuck cares.quote:Op maandag 19 februari 2024 15:03 schreef Janneke141 het volgende:
Ik blijf het een onzinnig fenomeen vinden, dwangsommen voor overheidsinstanties. Uiteindelijk is het gewoon een boete voor rekening van de belastingbetaler, al is het de gemeente Westerwolde verder wel gegund.
Ik ben het eens met deze tweetquote:Op maandag 19 februari 2024 17:24 schreef Perrin het volgende:
Yup. Treurig dat zoveel landgenoten voor deze rattenvangers vallen.
[x]https://twitter.com/woukevscherrenb/status/1759592202563375370[/x]
Vind ik heel ver gaan dit. Zou ik ook niet doen als ik de leider was van een Europese commissie die alle kikkers in de kruiwagen wil houdenquote:Op maandag 19 februari 2024 17:24 schreef Perrin het volgende:
Nou ja, een paar jaar geleden zou iedereen nog instemmend geknikt hebben. Want ja, logisch toch? Maar inmiddels is politiek Nederland wel hard een andere kant opgegaan. Dus wat mij betreft is Von der Leyen niet extreem hier, maar Nederland.quote:Op maandag 19 februari 2024 17:24 schreef Perrin het volgende:
Als de geschiedenis iets heeft geleerd is dat je populisten en fascisten niet met zijden handschoentjes moet aanpakken. Al helemaal niet als ze gesponsord worden door vijandige mogendheden.quote:Op maandag 19 februari 2024 17:40 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Vind ik heel ver gaan dit. Zou ik ook niet doen als ik de leider was van een Europese commissie die alle kikkers in de kruiwagen wil houden
Vriend van Poetin, vind ik te ver gaan. Waarom zou je dat stellen, omdat Wilders en wat pvv'ers een jaar of 8 geleden een keer langs zijn geweest?quote:Op maandag 19 februari 2024 17:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als de geschiedenis iets heeft geleerd is dat je populisten en fascisten niet met zijden handschoentjes moet aanpakken. Al helemaal niet als ze gesponsord worden door vijandige mogendheden.
Klopt, de belastingbetaler draait op voor de kosten. Die heeft dus reden te meer om geen debielen te kiezen. Het volk is de collectieve soeverein, daar hoort ook verantwoordlijkheid bij.quote:Op maandag 19 februari 2024 15:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Probleem is dat het totaal niet werkt voor overheidsorganisaties. Het enige gevolg is dat de begroting wordt gekort en de dienstverlening voor de burger daarmee verslechtert. Die boete voor de Belastingdienst laatst was helemaal het toppunt van gekkigheid.
Er stond een week geleden nog iemand namens de PVV Kremlin-propaganda het parlement in te toeteren, maar dat geheel terzijde.quote:Op maandag 19 februari 2024 17:54 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Vriend van Poetin, vind ik te ver gaan. Waarom zou je dat stellen, omdat Wilders en wat pvv'ers een jaar of 8 geleden een keer langs zijn geweest?
Dan ben je volgens Von der Leyen een vriendje van Poetin? Dat vind ik gewoon buitengewoon onverstandig. Je hebt het over de grootste partij in Nederland, dan vind ik het een buitengewoon onverstandig plan als je die als belangrijkste vrouw van Europa wegduwt en dus juist naar Poetin toe duwt.
Inderdaad maar je mag niet zeggen dat lui die het voor Poetin opnemen vrienden van Poetin zijn dat zorgt voor polarisatie ofzo.quote:Op maandag 19 februari 2024 18:06 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Er stond een week geleden nog iemand namens de PVV Kremlin-propaganda het parlement in te toeteren, maar dat geheel terzijde.
quote:Op maandag 19 februari 2024 17:54 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Vriend van Poetin, vind ik te ver gaan. Waarom zou je dat stellen, omdat Wilders en wat pvv'ers een jaar of 8 geleden een keer langs zijn geweest?
Dan ben je volgens Von der Leyen een vriendje van Poetin? Dat vind ik gewoon buitengewoon onverstandig. Je hebt het over de grootste partij in Nederland, dan vind ik het een buitengewoon onverstandig plan als je die als belangrijkste vrouw van Europa wegduwt en dus juist naar Poetin toe duwt.
En dat klinkt mooi, dat ze zich zogenaamd verzet tegen fascisten, ware het niet dat ze dit alleen doet voor eigen gewin, omdat ze toevallig voor nog een termijn op wil. Het is buitengewoon onverstandig om de stabiliteit van Europa daarvoor op het spel te zetten.
quote:„Vladimir Poetin is een leider, wat je verder ook van hem vindt. Ik bekritiseer veel van zijn beleid, maar ik juich hem samen met Trump toe voor het zijn van leiders, die er staan namens het Russische en Amerikaanse volk”, heeft Wilders gezegd tegen het einde van zijn bezoek aan Moskou waar hij een aantal Russische hoogwaardigheidsbekleders ontmoette.bron
In 2017 ofzoquote:
quote:Op maandag 19 februari 2024 18:31 schreef timmmmm het volgende:
[..]
In 2017 ofzo_! Vandeweek was het een barbaars regime. Maar jouw quote is vast actueler als het om hun innige vriendschap gaat
Ik vind Wilders een even grote debiel als de meesten, maar het moet wel eerlijk gaan hoor
Innige vriendschap niet, maar hij vond dictator Poetin, die iedereen die hem van weerwoord dient uitmoordt, een man die voor zijn volk staat. Dat is wel tekenend voor zijn autocratische mindset.quote:Op maandag 19 februari 2024 18:31 schreef timmmmm het volgende:
[..]
In 2017 ofzo_! Vandeweek was het een barbaars regime. Maar jouw quote is vast actueler als het om hun innige vriendschap gaat
Ik vind Wilders een even grote debiel als de meesten, maar het moet wel eerlijk gaan hoor
oMdAt NeGeRsquote:In november vorig jaar kondigde Wilders aan naar Moskou te willen gaan, in het kader van „Realpolitik”. Hij hekelde de „hysterische Russofobie” die volgens hem in Nederland heerst. Volgens Wilders is het in het Nederlandse belang om een vriendschappelijke relatie te onderhouden met de regering van president Poetin. Rusland is volgens hem „geen vijand” maar juist „een bondgenoot in de strijd tegen terrorisme en massa-immigratie vanuit Afrika”.bron
Ja typisch.quote:
Sterke leider met ballen. Dat is waar dat volk gevoelig voor is. Niet alleen in NL maar overal.quote:Op maandag 19 februari 2024 18:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Inderdaad maar je mag niet zeggen dat lui die het voor Poetin opnemen vrienden van Poetin zijn dat zorgt voor polarisatie ofzo.
PVV stemmers zijn gewoon dom volk dat waarschijnlijk best positief staan ten opzichte van Rusland want EU is kut ofzo.
Trump? 🤔quote:Op maandag 19 februari 2024 18:40 schreef Koffieplanter het volgende:
Dat was trouwens één dag voor het vermoorden van Navalny. Twee dagen daar weer voor stelde Raymond de Roon, inderdaad, ook van de PVV, dat Oekraïne niet onze bondgenoot genoot is. Hij was tegenstander op de vraag of Nederland door moet gaan met het leveren van wapens. Zijn uitleg? 'President Trump heeft nog steeds 4 miljard dollar tot zijn beschikking om wapens te leveren aan bondgenoten die in moeilijkheden zijn. Trump kan dat gewoon doen.'
Maar het moet wel eerlijk blijven hoor.
quote:Op maandag 19 februari 2024 19:05 schreef mcmlxiv het volgende:
Baudet is erger, maar ook de PVV zijn in woord en daad vrienden van Putin.
- na 2014 heeft hij er alles aan gedaan kritiek op Rusland te smoren
- na 2014 bezoekt hij Rusland en noemt Putin een bondgenoot
- de pvv is anti Oekraïne hulp sinds het begin van de oorlog tot nu toe
Baudet is inmiddels gewoon rijp voor het gesticht binnen de troepen van Geert zitten helaas even waanzinnige figuren
Dit is echt niet gezond.quote:“Westerse politici zeggen dat Poetin Navalny heeft vermoord, maar is dat wel zo? Misschien heeft Pfizer hem wel vermoord, want hij was net gevaccineerd tegen covid”, grapt Baudet
Dit had zomaar van De Speld kunnen zijn.quote:Op maandag 19 februari 2024 19:05 schreef mcmlxiv het volgende:
Baudet is inmiddels gewoon rijp voor het gesticht binnen de troepen van Geert zitten helaas even waanzinnige figuren
https://nos.nl/artikel/25(...)ijgt-nu-lagere-strafquote:Hugo de Jonge heeft zich tijdens de coronapandemie, toen hij minister van Volksgezondheid was, "actief bemoeid" met een zaak tegen een huisarts die tegen de regels in onbewezen middelen voorschreef aan zijn patiënten. Dat schrijft het Centraal Tuchtcollege voor de Gezondheidszorg. De bemoeienis van De Jonge is voor het college reden om de huisarts een lagere straf op te leggen.
Ja ja, Ursula.quote:Op maandag 19 februari 2024 17:24 schreef Perrin het volgende:
Hebben we hem weer hoor. Man man man, hij denkt echt dat een minister een soort koning, keizer, admiraal is hè!?quote:Op maandag 19 februari 2024 20:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)ijgt-nu-lagere-straf
Oeps, Hugo.
Aldus een lezer van de Telegraaf.quote:Op maandag 19 februari 2024 20:21 schreef Perrin het volgende:
Wilders wordt gedumpt.
[x]https://twitter.com/HZwartemeer/status/1759659024998346834[/x]
Soms krijgen zelfs zij gelijk.quote:Op maandag 19 februari 2024 20:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Aldus een lezer van de Telegraaf.
Funny if true.quote:Op maandag 19 februari 2024 20:21 schreef Perrin het volgende:
Wilders wordt gedumpt.
Aldus J.C.Rosmolen uit het altijd zo gezellige linksige Bleiswijk ofzoiets.quote:Op maandag 19 februari 2024 20:21 schreef Perrin het volgende:
Wilders wordt gedumpt.
Een spitsvondig politiek analist.quote:Op maandag 19 februari 2024 20:26 schreef Rnie het volgende:
[..]
Aldus J.C.Rosmolen uit het altijd zo gezellige linksige Bleiswijk ofzoiets.
De telegraaf is één grote columnquote:Op maandag 19 februari 2024 20:26 schreef Rnie het volgende:
[..]
Volgende keer even vermelden dat het om een column oid gaat. Neem aan dat hier ook regels voor zijn binnen het topic?
En de Volkskrant is links zeker?quote:Op maandag 19 februari 2024 20:31 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
De telegraaf is één grote column
Hoezo, schrok je?quote:Op maandag 19 februari 2024 20:26 schreef Rnie het volgende:
[..]
Volgende keer even vermelden dat het om een column oid gaat. Neem aan dat hier ook regels voor zijn binnen het topic?
Nee, daar zijn geen regels voor en die komen er ook niet.quote:Op maandag 19 februari 2024 20:26 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ingezonden brief..quote:Op maandag 19 februari 2024 20:26 schreef Rnie het volgende:
[..]
quote:Op maandag 19 februari 2024 20:21 schreef Perrin het volgende:
Wilders wordt gedumpt.
Dat kan inderdaad. Een VVD-PvdA/GL-D66-NSC regering zou een meerderheid hebben.quote:Op maandag 19 februari 2024 20:58 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
En dat allemaal zal "mogelijk worden zonder verkiezingen."
Helder licht wel, deze inzender.
Deze?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 06:27 schreef nostra het volgende:
Hé, vindt Sander zichzelf weer voldoende gerecupereerd om half Nederland de huid vol te schelden? Blijft toch een amusante vent. Walgelijke column, dat dan weer wel. VK dus geen linkje.
Behalve dan die betaalmuur.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 06:55 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Deze?
https://www.volkskrant.nl(...)eem-rechts~bdbd82e7/
Lijkt me niets mis mee.
Ja, dat is wel jammer maar hij zal straks wel ergens volledig op X opduiken, begeleid door een schuimend woest commentaar van de zuurrechtse X-er die hem post.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 06:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Behalve dan die betaalmuur.
Hij legt gewoon uit dat het bij de PVV past om zaken om te draaien. Wilders haalde Popper aan: ‘als we niet bereid zijn een tolerante samenleving te verdedigen tegen de intolerante medemens, zal de tolerante mens te gronde gaan’. Dat is natuurlijk gewoon een oproep om niet met partijen als de PVV in zee te gaan, want die zijn intolerant en daar moet je de samenleving dus tegen verdedigen. Maar Wilders doet alsof mensen die niet met hem samen willen werken intolerant zijn.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 06:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Behalve dan die betaalmuur.
Die ja.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 06:55 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Deze?
https://www.volkskrant.nl(...)eem-rechts~bdbd82e7/
Lijkt me niets mis mee.
Maar als je Wilders niet tolereert en daar de samenleving tegen moet verdedigen, is dat dan weer een aanklacht tegen jezelf. Van Wilders even plat en oppervlakkig als deze post.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 07:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij legt gewoon uit dat het bij de PVV past om zaken om te draaien. Wilders haalde Popper aan: ‘als we niet bereid zijn een tolerante samenleving te verdedigen tegen de intolerante medemens, zal de tolerante mens te gronde gaan’. Dat is natuurlijk gewoon een oproep om niet met partijen als de PVV in zee te gaan, want die zijn intolerant en daar moet je de samenleving dus tegen verdedigen. Maar Wilders doet alsof mensen die niet met hem samen willen werken intolerant zijn.
Volgens mij legt Sander hier de vinger precies op de zere plek.
Of zit er gewoon een forse kloof in de manier denken tussen de mensen die samenwerken met de PVV eigenlijk wel prima vinden en de mensen die er van walgen? Als jij het wel goed vindt als de VVD zo samen optrekt met de PVV, dan kan ikquote:Op dinsdag 20 februari 2024 07:06 schreef nostra het volgende:
[..]
Die ja.
Het is een beetje de standaard-MO van Schimmelpenninck natuurlijk, vooral het verbinden van allerlei op zichzelf staande feitjes door een zelfbedachte tussenvorm van causaliteit en correlatie, maar mensen wegzetten als neofascisten, idioten, kleinburgers enzovoorts is inderdaad walgelijk. Helemaal voor iemand die zo'n afkeer van laster en aanvallen op zijn integriteit meent te hebben. Het is wel leuk leesvoer verder hoor, een beetje als Ewald.
Als je zo gaat doen moet je kijken wie er eerder intolerant waren: de PVV of de mensen die de PVV vanwege hun intolerantie willen uitsluiten? Ik denk dat je het antwoord zelf wel weet. En Wilders ook wel, die vond het gewoon grappig om iets wat eigenlijk een oproep is om niet met hem te werken in de Kamer te gebruiken.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 07:22 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar als je Wilders niet tolereert en daar de samenleving tegen moet verdedigen, is dat dan weer een aanklacht tegen jezelf. Van Wilders even plat en oppervlakkig als deze post.
Schimmelpenninck heeft inderdaad wel een behoorlijke tegenstrijdigheid. Enerzijds pleiten voor fatsoen en redelijkheid, anderzijds constant alles en iedereen ervan beschuldigen domrechts en een domme lul te zijn. Online probeert hij dat nog recht te praten ook, in die tv-serie van 'm toonde hij meer zelfinzicht.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 07:06 schreef nostra het volgende:
[..]
Die ja.
Het is een beetje de standaard-MO van Schimmelpenninck natuurlijk, vooral het verbinden van allerlei op zichzelf staande feitjes door een zelfbedachte tussenvorm van causaliteit en correlatie, maar mensen wegzetten als neofascisten, idioten, kleinburgers enzovoorts is inderdaad walgelijk. Helemaal voor iemand die zo'n afkeer van laster en aanvallen op zijn integriteit meent te hebben. Het is wel leuk leesvoer verder hoor, een beetje als Ewald.
Er zit per definitie natuurlijk een grote kloof tussen mensen die iets wel prima vinden en mensen die van datzelfde iets walgen. Daartussen zit natuurlijk wel een groot grijs gebied.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 07:30 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Of zit er gewoon een forse kloof in de manier denken tussen de mensen die samenwerken met de PVV eigenlijk wel prima vinden en de mensen die er van walgen? Als jij het wel goed vindt als de VVD zo samen optrekt met de PVV, dan kan ik
Me goed voorstellen dat je wat flauw wordt van alle commentaar daarop.
Precies dat. In real life is Schimmelpenninck prima te pruimen en heeft hij ook meer dan voldoende zelfspot, maar zodra het op papier gezet moet worden, vooral in discussievorm in plaats van alleen maar zenden, verandert hij in een misplaatst narcistje. Wel jammer van de potentie, maar het is wat het is.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 07:53 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Schimmelpenninck heeft inderdaad wel een behoorlijke tegenstrijdigheid. Enerzijds pleiten voor fatsoen en redelijkheid, anderzijds constant alles en iedereen ervan beschuldigen domrechts en een domme lul te zijn. Online probeert hij dat nog recht te praten ook, in die tv-serie van 'm toonde hij meer zelfinzicht.
Voor de rest heeft hij inhoudelijk vaak wel gelijk, mijns inziens, en als columnist vind ik hem veel sterker dan als twitteraar. En dat is een understatement.
Hij vindt het gewoon lekker om te schelden.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 07:53 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Schimmelpenninck heeft inderdaad wel een behoorlijke tegenstrijdigheid. Enerzijds pleiten voor fatsoen en redelijkheid, anderzijds constant alles en iedereen ervan beschuldigen domrechts en een domme lul te zijn. Online probeert hij dat nog recht te praten ook, in die tv-serie van 'm toonde hij meer zelfinzicht.
Voor de rest heeft hij inhoudelijk vaak wel gelijk, mijns inziens, en als columnist vind ik hem veel sterker dan als twitteraar. En dat is een understatement.
Ja dat zou Wilders nooit doen. Hij en zeker zijn volgers behandelen altijd iedereen met alle respect.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 08:36 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Hij vindt het gewoon lekker om te schelden.
Afgezien van de jijbak, is dat natuurlijk geen argument om jezelf tot dat niveau te verlagen, helemaal niet als je predendeert daar ver boven te staan.quote:
Idd, alle extreem-rechtse lui compleet van de leg.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 09:20 schreef Koffieplanter het volgende:
Getuige de reacties een zoals gebruikelijk zeer rake column van Sander.
Een columnist kan (en moet) natuurlijk een polemischer toon aanslaan dan een politicus. Hij noemt PVV'ers (de politici, niet de stemmers overigens) neofascistisch naar aanleiding van bepaalde uitlatingen. Dat kan prima lijkt me, zoals het ook goed te rechtvaardigen was om als columnist DENK na bepaalde stapatsen in het verleden als Grijze Wolven aan te duiden.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 09:17 schreef nostra het volgende:
[..]
Afgezien van de jijbak, is dat natuurlijk geen argument om jezelf tot dat niveau te verlagen, helemaal niet als je predendeert daar ver boven te staan.
Moet je voor de grap eens kijken naar de Europese export cijfers naar Kyrgyzstan sinds de oorlog in Oekraïne. Denk maar niet dat de EU gestopt is met hun export naar Rusland.quote:
Alle 40 individuele Kamerleden? Dat is geen polemiek meer, maar gewoon laster.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 09:50 schreef -XOR- het volgende:
Een columnist kan (en moet) natuurlijk een polemischer toon aanslaan dan een politicus. Hij noemt PVV'ers (de politici, niet de stemmers overigens) neofascistisch naar aanleiding van bepaalde uitlatingen. Dat kan prima lijkt me
Het fascisme is een vrij complexe politieke ideologie. Die is er bij PVV'ers simpelweg niet. Wat maakt ze dan neofascistisch?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 09:50 schreef -XOR- het volgende:
Hij noemt PVV'ers (de politici, niet de stemmers overigens) neofascistisch naar aanleiding van bepaalde uitlatingen.
neofascist is natuurlijk een beetje een containerscheldwoord voor iedereen die anti-rechtstatelijkheid propageert.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 10:08 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Het fascisme is een vrij complexe politieke ideologie. Die is er bij PVV'ers simpelweg niet. Wat maakt ze dan neofascistisch?
Ik vind dat raar. Je kunt ze vanalles verwijten en dan valt de keuze op iets wat de lading gewoon echt niet dekt. En niet een keer per ongeluk, maar jarenlang en constant.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 10:16 schreef -XOR- het volgende:
[..]
neofascist is natuurlijk een beetje een containerscheldwoord voor iedereen die anti-rechtstatelijkheid propageert.
Inderdaad, ik vind het vreemd dat sommige mensen graag 'fascisme' roepen. Ik heb helemaal niks met de PVV en Wilders, maar het zijn geen fascisten. Noem ze gewoon wat ze zijn: een anti-rechtstatelijke partij van de haat. Dat dekt de lading en is ook duidelijk genoeg.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 10:24 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ik vind dat raar. Je kunt ze vanalles verwijten en dan valt de keuze op iets wat de lading gewoon echt niet dekt. En niet een keer per ongeluk, maar jarenlang en constant.
Ik had er "intolerante rechtse haatpredikers wél" van gemaakt, oid.quote:Welke filosoof Wilders ook citeert om zijn moslimhaat wit te wassen: intolerante moslims zitten niet in de Tweede Kamer. Intolerante neofascisten wél. Veertig stuks zelfs.
Kijk voor de grap dan ook eens naar de handel tijdens de tweede wereldoorlog. De richtapparatuur van Amerikaanse Tanks was van Zeiss. Bougies van Bosch. Tijdens de eerste wereldoorlog waren vrijwel alle granaten aan beide zijde voorzien van een ontsteker van Krupp. Had op de middelbare school een docent die tijdens de oorlog bij Johan Enschede (de drukkerij) gewerkt had, en die vertelde dat ie postzegels voor de halve wereld drukte.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 09:56 schreef probeer het volgende:
[..]
Moet je voor de grap eens kijken naar de Europese export cijfers naar Kyrgyzstan sinds de oorlog in Oekraïne. Denk maar niet dat de EU gestopt is met hun export naar Rusland.
Interessante materie, dank voor de bronquote:Op dinsdag 20 februari 2024 10:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Kijk voor de grap dan ook eens naar de handel tijdens de tweede wereldoorlog. De richtapparatuur van Amerikaanse Tanks was van Zeiss. Bougies van Bosch. Tijdens de eerste wereldoorlog waren vrijwel alle granaten aan beide zijde voorzien van een ontsteker van Krupp. Had op de middelbare school een docent die tijdens de oorlog bij Johan Enschede (de drukkerij) gewerkt had, en die vertelde dat ie postzegels voor de halve wereld drukte.
Het synthetische rubber dat in de VS geproduceerd werd was in licentie van IG Farben. Ford en GM hadden fabrieken in Duitsland die tijdens de oorlog het gros van de vrachtwagens produceerden voor de Wehrmacht.
Handel
Oh, en omdat richt apparatuur voor ieder tank kanon anders is wisten de Duitsers precies hoeveel tanks van welk type de Amerikanen produceerden.
Twee Nederlandse Historici schreven er dit boek over
[ afbeelding ]
Zo belanden er ook westerse onderdelen in tanks die noord Korea gebruikten, met dank aan Zweden die graag de man in the middle speelde
Het is een partij die rancuneus en onnozel is.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 10:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Inderdaad, ik vind het vreemd dat sommige mensen graag 'fascisme' roepen. Ik heb helemaal niks met de PVV en Wilders, maar het zijn geen fascisten. Noem ze gewoon wat ze zijn: een anti-rechtstatelijke partij van de haat. Dat dekt de lading en is ook duidelijk genoeg.
Dit stukje had dus anders gemoeten:
[..]
Ik had er "intolerante rechtse haatpredikers wél" van gemaakt, oid.
Ik kwam daar voor het eerst achter door het volgende;quote:Op dinsdag 20 februari 2024 10:54 schreef probeer het volgende:
[..]
Interessante materie, dank voor de bron
Goh, dat moeten interessante discussies bij IBM's marketing afdeling zijn geweest, zo net na de oorlog.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 11:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik kwam daar voor het eerst achter door het volgende;
Een vriend van mij had een Mauser karabijn als jachtgeweer, dat was ouwetje uit de oorlog, met hakenkruizen op het binnenwerk. Het mechaniek was in 43 door Colt gefabriceerd.
Buitgemaakt? Handel? Geen idee, maar sinds die tijd blijven dat soort dingen hangen.
De administratie van de Holocaust liep trouwens op IBM kantoorautomatisering (ponskaart systemen)
Wat betreft Wilders en PVV ben ik het met je eens. Bij Baudet zie ik toch wel sterke overeenkomsten met de ideeen van Oswald Mosley en Mussolini. Maar goed, het ging niet over FvD.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 10:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Inderdaad, ik vind het vreemd dat sommige mensen graag 'fascisme' roepen. Ik heb helemaal niks met de PVV en Wilders, maar het zijn geen fascisten. Noem ze gewoon wat ze zijn: een anti-rechtstatelijke partij van de haat. Dat dekt de lading en is ook duidelijk genoeg.
Dit stukje had dus anders gemoeten:
[..]
Ik had er "intolerante rechtse haatpredikers wél" van gemaakt, oid.
Het kartel van de hel is ook een aardige op dat vlak.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 10:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Kijk voor de grap dan ook eens naar de handel tijdens de tweede wereldoorlog. De richtapparatuur van Amerikaanse Tanks was van Zeiss. Bougies van Bosch. Tijdens de eerste wereldoorlog waren vrijwel alle granaten aan beide zijde voorzien van een ontsteker van Krupp. Had op de middelbare school een docent die tijdens de oorlog bij Johan Enschede (de drukkerij) gewerkt had, en die vertelde dat ie postzegels voor de halve wereld drukte.
Het synthetische rubber dat in de VS geproduceerd werd was in licentie van IG Farben. Ford en GM hadden fabrieken in Duitsland die tijdens de oorlog het gros van de vrachtwagens produceerden voor de Wehrmacht.
Handel
Oh, en omdat richt apparatuur voor ieder tank kanon anders is wisten de Duitsers precies hoeveel tanks van welk type de Amerikanen produceerden.
Twee Nederlandse Historici schreven er dit boek over
[ afbeelding ]
Zo belanden er ook westerse onderdelen in tanks die noord Korea gebruikten, met dank aan Zweden die graag de man in the middle speelde
Tja..quote:Op dinsdag 20 februari 2024 11:04 schreef probeer het volgende:
[..]
Goh, dat moeten interessante discussies bij IBM's marketing afdeling zijn geweest, zo net na de oorlog.
Wel of niet adverteren met je ervaring als administratieve ruggengraat achter de grootste georganiseerde genocide in recente geschiedenis.
Ja.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 11:05 schreef KaheemSaid het volgende:
Was er dan ook nog handel nadat Duitsland Amerika de oorlog verklaarde
Putters spreekt vandaag met Sybilla Dekker (VVD), voormalig minister van VROM in Balkenende II en III, minister van staat.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 11:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Anyhow, een interessante spin-off, maar nu weer on topic?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |