hou je wel in de gaten dat de pilaren waar je die balk op gaat bevestigen ook nog aan behoorlijk wat eisen moeten voldoen al dan niet onder de vloer met elkaar verbonden moeten worden om de kracht goed te verdelen blah blah heb een keer een berekening gezien voor een ogenschijnlijk eenvoudige vervanging van een draagmuur maar dat viel niet mee niequote:Op vrijdag 16 februari 2024 20:52 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Jazeker feedback is goed, dat vroeg ik ookNja, er rennen hier wat kinderen rond
Maar we willen af van een gesloten keuken, dus dan moet het zoiets worden.
Ik heb wel gekeken of het zonder pilaar zou kunnen, maar volgens mijn eigen berekeningen kom je dan op een I-balk van minimaal 360mm voor zo'n overspanning. Dat is ook geen gezicht. Deze overspanningen zouden met een balk van 200mm kunnen
Vandaar die bogen, neem ik aan, die blijven nodig om het geheel te dragenquote:Op vrijdag 16 februari 2024 20:57 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Goede tip. Danku.
De huidige situatie is echter wel zo. De schuine wand die je op afbeelding 1 ziet zit er nu ook.
Dit is de huidige inrichting waarbij rood en geel dus verwijderd worden: (tussen geel en rood zit een provisiekast / rommelhok)
[ afbeelding ]
Hier kan je voor alles terechtquote:Op vrijdag 16 februari 2024 21:03 schreef Speklap3000 het volgende:
Vind het wel mooi dat je naar het DTS topic gaat voor interieuradvies
quote:Op vrijdag 16 februari 2024 21:05 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
stond "Nieuw" op de verpakking
jij hebt eeen vrouw en 3 kinderen en bent fulltime hier???quote:Op vrijdag 16 februari 2024 21:00 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
Vandaar die bogen, neem ik aan, die blijven nodig om het geheel te dragen
Maar ik zou krankjorem worden als vrouw en drie kinderen telkens langs me af lopen om naar de kraan of koelkast te moeten.
Nadeel aan mijn suggestie is natuurlijk dat je wat werkblad opoffert, maar als ik naar de huidige muren kijk, zal je er sowieso op vooruit gaan.
Nee, de persoon waar ik op reageerquote:Op vrijdag 16 februari 2024 21:05 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
jij hebt eeen vrouw en 3 kinderen en bent fulltime hier???
Het was Stoorzendert... ik denk dat er ruis op de lijn zatquote:Op vrijdag 16 februari 2024 21:06 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
Nee, de persoon waar ik op reageer
D'inTerieurStylistquote:Op vrijdag 16 februari 2024 21:03 schreef Speklap3000 het volgende:
Vind het wel mooi dat je naar het DTS topic gaat voor interieuradvies
Het verwijderen van de draagmuren ga ik niet zelf doen. Daarvoor moeten eerst berekeningen gemaakt worden (stempelplan, dikte balken, fundering, etc.) en is vergunningsplichtig. Hier gaan ze waarschijnlijk een soort raamwerk inzetten, dus stalen pilaren tot de vloer met fundering (mits deze niet sterk genoeg is) en dan stalen tussenbalken. De liggers zullen wel HEA of HEB200 balken worden. Ik heb 5cm verlaagd plafond, dus komen ze nog 15cm naar beneden (zoals getekend). De overige zaken wil ik zelf afhandelen.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 20:59 schreef Harrie het volgende:
[..]
hou je wel in de gaten dat de pilaren waar je die balk op gaat bevestigen ook nog aan behoorlijk wat eisen moeten voldoen al dan niet onder de vloer met elkaar verbonden moeten worden om de kracht goed te verdelen blah blah heb een keer een berekening gezien voor een ogenschijnlijk eenvoudige vervanging van een draagmuur maar dat viel niet mee nie
Jammer. Ik kom hier voor de goede gesprekken en de onorthodoxe meningenquote:
Ja, er is ook een optie om het gehele plafond te verlagen, maar dan wordt de hoogte van het plafond 230cm. Dat vind ik te laag... Eventueel zijn er in die liggers nog wel spotjes o.i.d. te verwerkenquote:Op vrijdag 16 februari 2024 21:00 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
Vandaar die bogen, neem ik aan, die blijven nodig om het geheel te dragen
Maar ik zou krankjorem worden als vrouw en drie kinderen telkens langs me af lopen om naar de kraan of koelkast te moeten.
Nadeel aan mijn suggestie is natuurlijk dat je wat werkblad opoffert, maar als ik naar de huidige muren kijk, zal je er sowieso op vooruit gaan.
Idemquote:Op vrijdag 16 februari 2024 21:09 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
Jammer. Ik kom hier voor de goede gesprekken en de onorthodoxe meningen
En toch heb je maar 0,24 punt per bolkquote:
Ja maar hamkas zijn hamkas tochquote:Op vrijdag 16 februari 2024 21:05 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
stond "Nieuw" op de verpakking
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |