abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 februari 2024 @ 08:25:57 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212447132
quote:
Hengelsportvereniging Den Helder wil af van rondzwemmende zeehonden: "Ze eten onze vis"

Twee zeehonden kapen, volgens hengelsportvereniging (HSV), alle vis weg in de grachten van Den Helder. De moeder zeehond en haar zoon zouden ervoor zorgen dat de hengelwedstrijden in de sloten geen enkele vis meer opleveren: "Kinderen vangen al jaren niets".

In het binnenwater van Den Helder zwemt sinds 2019 een zeehond, die via een sluis in het binnenwater terechtkwam. Het vrouwtje bleek een zeehondpup te dragen, die in 2020 ter wereld kwam. Sindsdien zwemmen de twee door de woonwijk Boatex.

De sporthengelclub organiseert jaarlijks meerdere wedstrijden, waarbij vis uit het binnenwater wordt gehengeld. Daarvoor zet de club ieder jaar voor 3000 à 4000 euro aan vis in het water. Echter worden die vissen door zeehonden gedood en opgegeten.

"Wij hebben al jarenlang het probleem dat ze onze vis opsmikkelen", vertelt Hans Koopman, bestuurslid van HSV. "Kinderen die meedoen aan de wedstrijden vangen niets meer".

Koopman heeft zelf wel een oplossing voor het probleem: "Verplaats de zeehonden gewoon naar de zee", zegt hij. De club heeft al meerdere instanties benaderd om bezwaar te maken tegen de rondzwemmende zeehonden, maar ze kregen niet het antwoord waar ze op hoopten.

Ongewoon, maar niet onmogelijk
Als er iets misgaat met de zeehonden, die in het binnenwater zwemmen, wordt Zeehondencentrum Pieterburen ingeschakeld. "Als de beesten in nood zijn of wij krijgen een formele aanvraag vanuit de gemeente de om ze te verplaatsen, dan komen wij in actie", zegt Pieterburen-medewerker Sander van Dijk.

Dat laatste is nog niet gebeurd. Wel krijgt de organisatie af en toe een belletje met de vraag of de dieren daar wel thuishoren. "Zeehonden zwommen vroeger ook al in binnenwater. Zolang ze er gezond uitzien is er geen reden om ze te verplaatsen."

Van Dijk ziet de discussie vaker terugkomen en weet dat er voor- en tegenstanders zijn, maar benadrukt dat de meeste mensen geen last hebben van de zeehonden. "De verantwoordelijkheid voor het gehele gebied ligt bij de gemeente, die gaan erover. Als het echt nodig is dan zullen we in actie komen."

De gemeente Den Helder heeft nog niet op de klacht van de vereniging of op vragen van NH gereageerd.

https://www.nhnieuws.nl/n(...)den-ze-eten-onze-vis
------------------------------------------------

Goedzo lief zeehondje! Dankzij jou hebben de visjes geen pijn O+

Zeehonden moeten weg want we kunnen geen vissen mishandelen :') Manmanman.... Mensen :')

[ Bericht 4% gewijzigd door Starhopper op 16-02-2024 08:48:00 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_212447209
De ironie: "Wij hebben al jarenlang het probleem dat ze onze vissen opeten."
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 16 februari 2024 @ 08:33:28 #3
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_212447239
Stuur een duikboot de gracht in.
Dan leren die uitvreters het wel af.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_212447347
Wat is er precies "sport" aan hengelsport?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 16 februari 2024 @ 08:49:07 #5
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_212447364
quote:
5s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 08:46 schreef xpompompomx het volgende:
Fish'O'Mania natuurlijk!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_212447377
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 08:49 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Fish'O'Mania natuurlijk!

[ afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik keek vroegah, zeg 20 jaar geleden, naar Rex Hunt fishing adventures. :')
  vrijdag 16 februari 2024 @ 08:51:02 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212447386
quote:
Het bewegen :+ _O-

Hengelsport is een plezierige vorm van lichaamsbeweging. Het vergt geen grote inspanning, de kans op blessures is klein en je kunt er tot op hoge leeftijd mee doorgaan.
https://www.sportvisserij(...)n%20is%20gezond.html
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 16 februari 2024 @ 08:52:06 #8
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_212447398
Een heel zeebanket wordt uitgelegd, en dan zijn de mensen verbaasd dat die zeehonden niet weg gaan.

Gek hè?

Maar ja, dit zie je ook op andere niveaus, mensen zijn hardleers.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_212447399
quote:
84s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 08:51 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Het bewegen :+

Hengelsport is een plezierige vorm van lichaamsbeweging. Het vergt geen grote inspanning, de kans op blessures is klein en je kunt er tot op hoge leeftijd mee doorgaan.
Beetje zitten, beetje naar het water staren en nog maar een biertje opentrekken is wel een stevige vorm van bewegen ja. :D
  Moderator vrijdag 16 februari 2024 @ 08:52:58 #10
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212447414
quote:
Daarvoor zet de club ieder jaar voor 3000 à 4000 euro aan vis in het water. Echter worden die vissen door zeehonden gedood en opgegeten.

Stop dan gewoon een jaartje met die beesten te voeren oerdomme lul

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 16-02-2024 08:58:34 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 08:56:10 #11
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212447459
Ben benieuwd wat de voorzitter van de zeehondenvereniging er van te zeggen heeft
  Moderator vrijdag 16 februari 2024 @ 08:59:45 #12
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212447510
Of de baas van al die vissen die nu steeds levend verslonden worden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_212447532
quote:
84s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 08:51 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Het bewegen :+ _O-

Kans op blessures :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_212447541
Gewoon wat orca's uitzetten :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_212447562
Orca met uitjes :9~
A murky, forgotten land.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 09:04:34 #16
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212447563
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 09:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Kans op blessures :')
De kans op blessures bij vissen is groot.
  Moderator vrijdag 16 februari 2024 @ 09:05:38 #17
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_212447574
Typisch Nederlands gejankmuil.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_212447585
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 09:05 schreef ijs_beer het volgende:
Typisch Nederlands gejankmuil.
IJsbeer -> zeehond 😱🤔
A murky, forgotten land.
pi_212447617
Misschien moeten ze op de grote vis gaan vissen.
pi_212447677
Eg he, de natuur?
Zal me niks verbazen als 1 van die klagers houthakker van beroep is en woest tegen een eekhoorntje zit te roepen: "Donder op uit MIJN boom! Zo kan ik hem niet omzagen! En neem dat kutgezin van je mee naar een andere boom toe!"
pi_212447692
quote:
81s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 08:30 schreef miss_sly het volgende:
De ironie: "Wij hebben al jarenlang het probleem dat ze onze vissen opeten."
Ja het klopt wel een klein beetje aangezien ze die vissen echt kopen en uitzetten om door sportvissers gevangen te laten worden. Zij hebben de vis gekocht dus feitelijk zou het bezit zijn van die hengelvereniging.
Jammer genoeg kunnen zeehonden de kleine lettertjes van het contract niet lezen! _O-
pi_212447701
Iedere andere buurt zou het geweldig vinden als er zeehonden in de gracht zwemmen. Er zijn in de wereld zelfs dorpen die hun toeristische identiteit verbinden met de aanwezigheid van zeezoogdieren. En dan wil een clubje van luie mensen uit Den Helder die beesten wegjagen. Altijd al rare lui die Jutters.
pi_212447746
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 09:19 schreef qajariaq het volgende:
Iedere andere buurt zou het geweldig vinden als er zeehonden in de gracht zwemmen. Er zijn in de wereld zelfs dorpen die hun toeristische identiteit verbinden met de aanwezigheid van zeezoogdieren. En dan wil een clubje van luie mensen uit Den Helder die beesten wegjagen. Altijd al rare lui die Jutters.
Absoluut ook mijn gedachte, maar iedereen komt voor z'n eigenbelang op en als je een hengelsportvereniging bent die vis uitzet voor z'n leden en ziet dat die vis ter plekke gulzig door zo'n dom stuk natuur opgevroten wordt, baal je natuurlijk wel ff.
Je bent dan wel een kleine minderheid met je mening over die dieren; de meesten zullen het helemaal super vinden dat die beesten daar rond zwemmen en het zal ook wat extra toerisme opleveren wat weer goed is voor de lokale restaurantjes e.d., maar specifiek als hengelsportvereniging kan ik me wel voorstellen dat je het wat jammer vindt dat ze er zijn.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 09:23:10 #24
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212447747
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 09:18 schreef ToT het volgende:

[..]
Ja het klopt wel een klein beetje aangezien ze die vissen echt kopen en uitzetten om door sportvissers gevangen te laten worden. Zij hebben de vis gekocht dus feitelijk zou het bezit zijn van die hengelvereniging.
Jammer genoeg kunnen zeehonden de kleine lettertjes van het contract niet lezen! _O-
Heeft de vis een label of naamplaatje? Zo nee, dan weet je niet of de vis gekocht is door de hengelvereniging.
pi_212447763
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 09:19 schreef qajariaq het volgende:
Nou dat vraag ik mij af, ze zien er schattig uit maar volgens mij zijn het helemaal geen leuke dieren. Blijven wilde beesten natuurlijk.

En ze schijnen ontzetten te meuren naar rotte vis
pi_212447766
quote:
84s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 09:23 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Heeft de vis een label of naamplaatje? Zo nee, dan weet je niet of de vis gekocht is door de hengelvereniging.
Ze zeggen dat ze voor een paar mille per jaar aan vis kopen en uitzetten, en dat er nog geen sardientje van gevangen wordt door de hengelaars, en zeehonden houden op hun beurt wel van een paar harinkjes op ee dagm dus dan is de conclusie dat zij die vis opeten wel vrij redelijk.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 09:27:41 #27
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212447820
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 09:24 schreef 111210 het volgende:

[..]
Nou dat vraag ik mij af, ze zien er schattig uit maar volgens mij zijn het helemaal geen leuke dieren. Blijven wilde beesten natuurlijk.

Als je uit hun buurt blijft, dan doen ze je niets. Dan zijn het leuke en schattige dieren om naar te kijken O+

Ik zie er op het strand weleens eentje liggen. En dan staat altijd een groep mensen en snuffelende honden naast :') Gek he dat ze dan gaan grommen, blazen en bijten :')
pi_212447835
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 09:23 schreef ToT het volgende:

[..]
Absoluut ook mijn gedachte, maar iedereen komt voor z'n eigenbelang op en als je een hengelsportvereniging bent die vis uitzet voor z'n leden en ziet dat die vis ter plekke gulzig door zo'n dom stuk natuur opgevroten wordt, baal je natuurlijk wel ff.
Je bent dan wel een kleine minderheid met je mening over die dieren; de meesten zullen het helemaal super vinden dat die beesten daar rond zwemmen en het zal ook wat extra toerisme opleveren wat weer goed is voor de lokale restaurantjes e.d., maar specifiek als hengelsportvereniging kan ik me wel voorstellen dat je het wat jammer vindt dat ze er zijn.
Tja, dat is het risico van een sport in de natuur. Ze doen zelf aan natuurvervalsing en dan moet je ook niet klagen als het anders uitpakt dan je gepland hebt.

Zeehonden zijn dacht ik nog steeds beschermde beesten, je mag ze niet eens storen als je op het wad vaart. Dan kan ik ook wel klagen dat ik her en der niet mag komen omdat die beesten zo nu en dan ergens op een wadplaat liggen waar ik koffie wilde drinken.

Dat noem je dan pech en ga je een ander plan trekken. Bijvoorbeeld vissen in het kanaal in plaats van in een woonwijk.
pi_212447847
Sportvissers :')
pi_212447866
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 09:28 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Tja, dat is het risico van een sport in de natuur. Ze doen zelf aan natuurvervalsing en dan moet je ook niet klagen als het anders uitpakt dan je gepland hebt.

Zeehonden zijn dacht ik nog steeds beschermde beesten, je mag ze niet eens storen als je op het wad vaart. Dan kan ik ook wel klagen dat ik her en der niet mag komen omdat die beesten zo nu en dan ergens op een wadplaat liggen waar ik koffie wilde drinken.

Dat noem je dan pech en ga je een ander plan trekken. Bijvoorbeeld vissen in het kanaal in plaats van in een woonwijk.
Precies! Laat ze lekker een vijvertje graven ergens met een hek er omheen, en een overkapping er boven.
Of nog beter: laat ze lekker een overdekt zwembad opkopen en daar vis in uitzetten! :D
pi_212447871
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 09:29 schreef Farenji het volgende:
Sportvissers :')
Als kind heb ik dat vroeger met mijn vader gedaan. Een paar momenten als ik een grote vis aan de haak had geslagen waren wel leuk, verder was het tyfussaai.
Was wel fijn om zo met m'n vader te zijn, dat wel. :Y
  vrijdag 16 februari 2024 @ 09:33:10 #32
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_212447875
quote:
In het binnenwater van Den Helder zwemt sinds 2019 een zeehond, die via een sluis in het binnenwater terechtkwam.
Niet echt diervriendelijk om ze opgesloten te houden in dat binnenwater.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_212447879
quote:

[..]

Ja, ik geloof best dat ze kunnen bijten maar als je normaal gedraagt is er niets aan de hand. Ze duiken wel eens een meter naast je op, soms kijken ze je aan en soms willen intimideren, dan moet je dus weg wezen. Maar ook een aantal keren gehad dat ze gewoon om je heen zwemmen en soms zelfs met ons meespelen in de golven. Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van een kajakker die werkelijk gebeten is. Wel nat gespat en soms knagen ze aan de toggel (handvat aan de punt van je boot).
  vrijdag 16 februari 2024 @ 09:43:54 #34
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_212447979
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 09:02 schreef StateOfMind het volgende:
Gewoon wat orca's uitzetten :7
Moeilijk keren in die grachten.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_212447988
minimaal hetzelfde lot voor deze 2 belhamels als voor de mus bij domino D day in 2006

vrijdag 16 februari 2024 @ 09:45:06 #36
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_212448000
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 08:25 schreef Starhopper het volgende:
Goedzo lief zeehondje! Dankzij jou hebben de visjes geen pijn O+
Ik weet niet hoe jij het zou vinden om levend en bij bewustzijn kapotgekauwd en doorgeslikt te worden.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_212448040
quote:

[..]

De niet-wilde Homo Sapiens is zo'n fijne soort voor andere soorten wil je zeggen? :D
pi_212448042
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 09:45 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Ik weet niet hoe jij het zou vinden om levend en bij bewustzijn kapotgekauwd en doorgeslikt te worden.
in 1 beet dood

vs

een haak in je bek, open gescheurd worden, moeten vechten om niet uit het water getrokken te worden, die haak met weerhaak vervolgens uit je bek getrokken te worden met alle extra schade van dien en dan gewond teruggepleurt worden in de vijver waar de bacteriën nog even extra pijn veroorzaken?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2024 09:48:27 ]
  vrijdag 16 februari 2024 @ 09:48:11 #39
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_212448066
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 09:46 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
in 1 beet dood
Gewoonlijk niet.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_212448093
doodknuppelen dan maar.
pi_212448096
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 09:43 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Moeilijk keren in die grachten.
Dwerg orca's fokken :Y
A murky, forgotten land.
pi_212448137
Wat een hilarisch nieuwsbericht. :D

Ze kunnen ook hun stoeltjes openklappen, de koelboxen klaarzetten en met hun koters naar zeehonden kijken. Lijkt mij persoonlijk leuker dan vissen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_212448238
En ze hebben groot gelijk!

Laten we zsm al die zeehondjes afschieten en/of ruimen.

:')

Wat is er mis met die lui?
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 16 februari 2024 @ 10:09:31 #44
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_212448445
Eén april valt wel heel vroeg dit jaar :') .
Huilen dan.
pi_212448849
"onze" vis :')
droeftoeters :W
  vrijdag 16 februari 2024 @ 10:46:51 #46
481998 K21
Cappuccino
pi_212448857
Losers die slecht zijn in vissen boos op een zeehondje omdat die wel wat vangt. :')

Reactie toen NH Nieuws de andere partij om commentaar vroeg:
pi_212448872
quote:
88s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 08:52 schreef sp3c het volgende:

[..]
Stop dan gewoon een jaartje met die beesten te voeren oerdomme lul
Haha, supergoed dit.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_212448878
Ik vind vissen geen sport maar vissenkwellerij maar dat terzijde.
Gaan ze toch verkassen naar een ander stukje gracht/sloot/rviertje. (de hengelaars)
Ga aan het noordhollands kanaal zitten, scheelt weer 1000den euro,s aan vis uitzetten.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 10:52:27 #49
65846 Bocaj
47th President.
pi_212448917
Van mij mogen de hontjes blijven! :Y
pi_212449024
Die zeehonden maar eens zodanig trainen dat ze vissers gaan knuppelen })
A murky, forgotten land.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 februari 2024 @ 11:21:25 #51
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_212449284
quote:

[..]
Fish'O'Mania natuurlijk!

[ afbeelding ]

SPOILER
Ik krijg nu flashbacks naar dat ene verslag dat ik ooit geschreven heb hierover die het heel spannend probeerde te laten lijken _O-
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator vrijdag 16 februari 2024 @ 11:21:49 #52
375570 crew  Cyan9
pi_212449290
quote:

[..]
Fish'O'Mania natuurlijk!

[ afbeelding ]

SPOILER
Afgehaakt haha.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_212449358
quote:
Deze amigo levert anders toch een behoorlijke prestatie
pi_212449385
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 11:29 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Godver _O-
pi_212449388
_O-
A murky, forgotten land.
pi_212449441
Zou deze vereniging, als ze dan toch bezig zijn, zich niet beter kunnen richten op de aalscholvers, futen, ijsvogels etc die gezamenlijk ongetwijfeld veel meer vis eten uit datzelfde water.

Overigens is het leuk die twee zeehonden in het binnenwater, maar kunnen ze überhaupt terugkeren naar zee?
pi_212449454
Binnenwaterhonden _O_
Grachthonden _O_
A murky, forgotten land.
pi_212449539
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 11:37 schreef Hatseflats22 het volgende:
Zou deze vereniging, als ze dan toch bezig zijn, zich niet beter kunnen richten op de aalscholvers, futen, ijsvogels etc die gezamenlijk ongetwijfeld veel meer vis eten uit datzelfde water.

Overigens is het leuk die twee zeehonden in het binnenwater, maar kunnen ze überhaupt terugkeren naar zee?
Als ze er al vijf jaar rondjes zwemt mag je er rustig van uit gaan dat ze die sluisdeur wel weet te vinden hoor. Zo groot is DH nou ook weer niet. En als het nood had gegeven had ze wel over de dijk geklommen, heb ik ook wel eens gedaan.
pi_212449549
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 09:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:
doodknuppelen dan maar.
Het zijn geen schattige baby'tjes met een mooi wit vachtje!!! :o
  vrijdag 16 februari 2024 @ 11:54:32 #60
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212449566
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 11:37 schreef Hatseflats22 het volgende:

Allemaal doodvermoorden! Want ze eten hun vis :o
  vrijdag 16 februari 2024 @ 11:55:33 #61
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212449580
quote:

[..]
_O-
  vrijdag 16 februari 2024 @ 12:18:56 #62
3542 Gia
User under construction
pi_212449809
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 09:31 schreef ToT het volgende:

[..]
Precies! Laat ze lekker een vijvertje graven ergens met een hek er omheen, en een overkapping er boven.
Of nog beter: laat ze lekker een overdekt zwembad opkopen en daar vis in uitzetten! :D
Mijn vader ging vroeger altijd vissen in een forelkwekerij. Dat waren visvijvers waar forellen werden uitgezet om met een hengel gevangen te worden. Elke forel die je ving, moest je ook kopen. Emmers vol schoon zitten maken en dan op de BBQ.

Maar goed, als je vis uit gaat zetten in open water, kun je A. niet verwachten dat die vissen keurig daar blijven om gevangen te worden en B. niet verwachten dat er geen liefhebbers van die vissen rondzwemmen. Dat is nu eenmaal de natuur.
pi_212449818
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 11:51 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Als ze er al vijf jaar rondjes zwemt mag je er rustig van uit gaan dat ze die sluisdeur wel weet te vinden hoor. Zo groot is DH nou ook weer niet. En als het nood had gegeven had ze wel over de dijk geklommen, heb ik ook wel eens gedaan.
Geen idee, ik ken de toegang naar het binnenwater niet.

Wel heb ik daar wel eens zeehonden gezien in de haven en vanaf de pier. Goede plek om zeehonden te spotten.
pi_212449830
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 12:18 schreef Gia het volgende:

[..]
Mijn vader ging vroeger altijd vissen in een forelkwekerij. Dat waren visvijvers waar forellen werden uitgezet om met een hengel gevangen te worden. Elke forel die je ving, moest je ook kopen. Emmers vol schoon zitten maken en dan op de BBQ.

Maar goed, als je vis uit gaat zetten in open water, kun je A. niet verwachten dat die vissen keurig daar blijven om gevangen te worden en B. niet verwachten dat er geen liefhebbers van die vissen rondzwemmen. Dat is nu eenmaal de natuur.
Haha dat is wel tof dan! :D
En idd, mee eens! :Y
  vrijdag 16 februari 2024 @ 12:22:06 #65
3542 Gia
User under construction
pi_212449831
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 09:18 schreef ToT het volgende:

[..]
Als ze jaar in jaar uit rond dezelfde tijd die vissen uitzetten, zitten die zeehonden daar al klaar voor. Voedertijd!
pi_212449837
quote:

[..]
Hebben die anderen toch iets met een record-gewicht uit het water gevist! :D
Hebben ze thuis weer wat visserslatijn te vertellen aan de vrouw! :P
pi_212449929
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 12:20 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Geen idee, ik ken de toegang naar het binnenwater niet.

Wel heb ik daar wel eens zeehonden gezien in de haven en vanaf de pier. Goede plek om zeehonden te spotten.
Die trailerhelling kan ik even niet vinden op maps. Maar je hebt drie havens waarvan twee op een halve km van de Koopvaarderssluis en als ie al in Willemsoord (de oude marinehaven) zou zitten dan is dat nog geen anderhalve km. Dergelijke afstanden zijn voor een zeehond minder dan een puber die bij regen de hond moet uitlaten. Die sluis gaat tientallen keren per dag open en ze 'ruiken' het zoute water wel in die omgeving dus dat zal het probleem niet zijn.
pi_212449976
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 12:30 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Die trailerhelling kan ik even niet vinden op maps. Maar je hebt drie havens waarvan twee op een halve km van de Koopvaarderssluis en als ie al in Willemsoord (de oude marinehaven) zou zitten dan is dat nog geen anderhalve km. Dergelijke afstanden zijn voor een zeehond minder dan een puber die bij regen de hond moet uitlaten. Die sluis gaat tientallen keren per dag open en ze 'ruiken' het zoute water wel in die omgeving dus dat zal het probleem niet zijn.
Helder, geen gevangenis dus.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 12:36:35 #69
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212450008
Gewoon negeren.
Vissers zijn gewoon tokkies. Net zoals F1 fans.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 16 februari 2024 @ 13:47:02 #70
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_212450780
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 11:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik krijg nu flashbacks naar dat ene verslag dat ik ooit geschreven heb hierover die het heel spannend probeerde te laten lijken _O-
Nederland tweede op Fish'O'Mania

"Opvallend was het lage aantal gevangen karpers" :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_212450896
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 12:30 schreef qajariaq het volgende:
Die trailerhelling kan ik even niet vinden op maps
Naast de in het bericht genoemde Boatex

https://www.google.com/ma(...)312!8i6656?entry=ttu
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_212450982
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 09:46 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
De niet-wilde Homo Sapiens is zo'n fijne soort voor andere soorten wil je zeggen? :D
Wilde dieren, wij zijn idd over het algemeen de wilde beesten
  vrijdag 16 februari 2024 @ 17:35:25 #73
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212453586
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 08:25 schreef Starhopper het volgende:
Daarvoor zet de club ieder jaar voor 3000 à 4000 euro aan vis in het water.
dan ben je ook wel echt dom bezig

zeehonden hebben voorrang op vrijheid in water dan mensen
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')