abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212615323
quote:
1s.gif Op woensdag 28 februari 2024 00:15 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Opstart restaurant is altijd een risico. Er kan veel geld in gaan zitten. Ze nemen het pand van een pizzeria/winebar over die in oktober 2023 failliet is gegaan. Met hypotheek had ik deze zeker meegenomen, nu niet. Er zijn genoeg betere projecten.

Wanneer ik de naam van het restaurant zoek, krijg ik de als zoeksuggestie Subway.
Iedereen maakt uiteindelijk zijn eigen keuzes. Er zit idd een risico in die opstart , anderzijds denk ik dat ze dit wel kunnen opvangen, zeker de eerste jaren.

Ik ga er vanuit dat de snackbar ook gewoon winst blijft maken en ze hebben ook nog die huurinkomsten van die twee verhuurde panden.

Er wordt lineair afgelost en na 17 maanden heb je ruim de helft van de inleg al terug ontvangen.

Hun vermogen is groot 461 K (331-198+38+68+565-343), dan maakt een lening van 50K me niet heel zenuwachtig ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 28-02-2024 00:45:08 ]
Pecunia non olet
pi_212616192
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 april 2023 11:16 schreef boriq het volgende:
Vanwege de nieuwe financiering van P*ter en P*ter V*s is de oude lening (42709) bij CCF nu afgelost.
Niet het einde waar dhr P*ter op hoopte toen hij zijn eigen wooncomplex ging bouwen. Door uitblijven van interesse voor de laatste twee appartementen (nr 6 en 7), staat sinds een week zijn eigen woning in de etalage.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_212616434
https://horecacrowdfundin(...)dam-geborgd-8lkj0e9o

Geborgde lening op HCN. Link.

Groot bedrag voor een geborgde lening, 250K. Rente is met 6% ook de hoogste tot dusver meen ik.

Borgsteller had in 2022 een geconsolideerde winst van 31 mio :P

EDIT: inmiddels vol.

[ Bericht 16% gewijzigd door obligataire op 28-02-2024 10:32:56 ]
Pecunia non olet
pi_212616476
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 23:18 schreef Bobby100 het volgende:

[..]
Daar hebben ze zich bij de eerste lening al flink op vergaloppeerd. Ze hadden gedacht dat de corona hype voor recreatie in eigen land wel aan zou houden. Maar ze hadden zoveel ingekocht dat ze na het seizoen het seizoenskrediet niet konden aflossen.
[..]
ja, proberen door te rollen en hopen dat de problemen vanzelf oplossen. Zat in de eerste lening van deze leningnemer welke aan het einde van de looptijd niet kon aflossen. Uiteindelijk is er een nieuwe lening gepubliceerd als herfinanciering. Heb hier toen geadviseerd er niet in te stappen, want je kon zien aankomen dat de problemen niet zouden verdwijnen.

Zelf wel blij dat de lening vol kwam natuurlijk.
Dat zal deze keer niet gebeuren vrees ik
pi_212618105
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 16:24 schreef obligataire het volgende:

[..]
Jammer, geen 2e hypotheek maar wel een aardig project. Mensen die duidelijk met geld kunnen omgaan. Twee beleggingsobjecten met overwaarde, 86K al afgelost op de hypotheek EW, flinke eigen inbreng in de Collin lening.
En dan de bedrijfsresultaten :P

Dat vind ik dan nog weer leuker om te doen dan die patserige Rus.
Patserige Rus is vol.
pi_212618404
Er schijnt iets bij KOM uitbetaald te gaan worden inz. Lodge Trading.
Ik kan het bedrag niet terugvinden op de site.
pi_212619147
WVJG

Vakantie appartementen in Collonella Italië (deel 5)

¤ 21.500
Geïnvesteerd
¤ 500.000
Totaal bedrag
6 maanden
Duur
8.5%
Bruto rente
Aflossingsvrij
Aflossingsvorm

U kunt investeren vanaf 4 maart 2024 om 19:00

Anderen mogen eerder :)
pi_212619358
Monumentale transformatie 2 => 9% 12maanden

Linkje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_212619471
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 14:00 schreef Bieselke het volgende:

Linkje:

SPOILER
Lekker, projectje van 1 jaar als mijn laatste in zilver. Vanaf nu zit ik in goud.
pi_212619514
quote:

Linkje:

SPOILER
Borgstelling in privé 1e en 2e rang. Hebben we dat eerder gezien?
pi_212620049
wat een onzin kraamt SIG weer uit.

"Omdat de kosten veel lager bleken te zijn, is schijf 3 vervroegd afgelost zodat de restant lening ook een betere LTV heeft."

Na aflossing schijf 2:
"De aflosvrije schijven 1A en 1B blijven gewoon doorlopen conform de looptijd van de hypotheek. Doordat er nu weer een deel is afgelost, heeft de restant lening een nog betere LTV."
pi_212620072
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 15:19 schreef jsuijker het volgende:
ing schijf 2:
"De aflosvrije schijven 1A en 1B blijven gewoon doorlopen confor
Vervroegd - deels - aflossen tussentijds kan/kon toch helemaal niet bij SIG?
pi_212620109
quote:

"Omdat de kosten veel lager bleken te zijn, is schijf 3 vervroegd afgelost zodat de restant lening ook een betere LTV heeft."

Na aflossing schijf 2:
"De aflosvrije schijven 1A en 1B blijven gewoon doorlopen conform de looptijd van de hypotheek. Doordat er nu weer een deel is afgelost, heeft de restant lening een nog betere LTV."
Hier zit ik inderdaad ook in (1A). Inderdaad zal de LTV voor de overgebleven 1A investeerders hierdoor niet verbeteren of verslechteren.
pi_212620114
quote:

Linkje:

SPOILER
Wat een wirwar.
In this present crisis, government is not the solution to our problem; government is the problem. From time to time we've been tempted to believe that society has become too complex to be managed by self-rule, that government by an elite group is superior to government for, by, and of the people.
To regret is to compromise
pi_212620181
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 15:21 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Op 28 december 2022 hebben ze hierover een update geplaatst (en een mail gestuurd). Naar ik begreep zelfs naar mensen die niet in het project zaten.
Helemaal nieuw is het in dit geval dus niet maar dit was voor mij in 2022 ook de eerste keer dat dit gebeurde.
pi_212620433
quote:
9s.gif Op woensdag 28 februari 2024 15:25 schreef nostra het volgende:

[..]
Wat een wirwar.
Inderdaad moeilijk te begrijpen hè, zou tekstueel of grafisch makkelijker moeten kunnen lijkt me.
pi_212620735
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 15:21 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Je mag een gehele schijf vervroegd aflossen
quote:
3. Een gedeeltelijke aflossing tijdens de looptijd van de Geldlening is slechts mogelijk bij een volledige aflossing van een van de Leningschijven. De boete is dan 6 maanden rente (rentetarief zoals vastgelegd in de Hypotheekakte), over de af te lossen Leningschijf. De boete is exclusief administratiekosten, die SamenInGeld in rekening brengt bij vervroegd aflossen. Deze aflossing mag alleen na schriftelijke goedkeuring van SamenInGeld.
pi_212621876
quote:

Na aflossing schijf 2:
Ze hebben helemaal gelijk, je hebt er alleen geen reet aan in de lagere schijven ;)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_212621980
quote:
9s.gif Op woensdag 28 februari 2024 15:25 schreef nostra het volgende:

[..]
Wat een wirwar.
Deze lening is om een andere lening bij een ander platform af te lossen, zodat de 2e hypotheek op het woonhuis gebruikt kan worden als zekerheid bij een later project bij Collin.
Zekerheid van dit project is de 1e hypotheek op de al deels verkochte maar nog onverbouwde villa, gedeeld met investeerders uit een eerder project.
Mochten nog twee appartementen verkocht worden dan worden de investeerders uit het eerdere project afgelost, de hypotheek voor dat deel doorgehaald en blijven de investeerders in dit project met een veel kleinere zekerheid achter.
Wordt ook het laatste appartement verkocht dan wordt de lening zonder vergoeding vervroegd afgelost.
Denk ik.
pi_212622957
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 17:54 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Zekerheid van dit project is de 1e hypotheek op de al deels verkochte maar nog onverbouwde villa, gedeeld met investeerders uit een eerder project.
Mochten nog twee appartementen verkocht worden dan worden de investeerders uit het eerdere project afgelost, de hypotheek voor dat deel doorgehaald en blijven de investeerders in dit project met een veel kleinere zekerheid achter.
Wordt ook het laatste appartement verkocht dan wordt de lening zonder vergoeding vervroegd afgelost.
Denk ik.
Klopt, zo staat het ook in de pitch.
pi_212623394
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 17:54 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Deze lening is om een andere lening bij een ander platform af te lossen, zodat de 2e hypotheek op het woonhuis gebruikt kan worden als zekerheid bij een later project bij Collin.
Denk ik.
Het is net een schaakspel. De volgende vraag is: 'waarom zou ik als pion in dit schaakspel meedoen'. Voor dat beetje rente. Ze zoeken zich maar een andere gek.
Pecunia non olet
pi_212624291
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 11:41 schreef obligataire het volgende:

[..]
Vandaag telefonisch contact gehad met Collin inzake P**roc**ede.
Samenvatting:
SPOILER
Vandaag mijn deel van de 30K ontvangen. Nu de rest nog ~O>

SPOILER

[ Bericht 17% gewijzigd door obligataire op 28-02-2024 20:23:42 ]
Pecunia non olet
pi_212624488
Ligt het aan mij of is het vreemd dat er bij een bluetouch lening op MCF (zonder stemming) een hypotheek wordt geroyeerd, het onderpand verkocht waarna er een restschuld open blijft staan?

Geen enkele info over hoe het restant betaald gaat worden.

SPOILER
pi_212624889
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 20:13 schreef obligataire het volgende:

[..]
Vandaag mijn deel van de 30K ontvangen. Nu de rest nog ~O>

Ik ben bang dat daar niet meer heel veel van te verwachten valt. Inmiddels zijn er andere schuldeisers die beslag hebben gelegd op het huis en ik moet nog maar zien of er iets voor ons overblijft. De 10K per maand kun je sowieso vergeten en dat meldt CCF zelf al min of meer. CCF had gewoon een paar jaar geleden moeten doorpakken in het belang van de investeerders. Dat hebben ze, voor mij, verwijtbaar nagelaten.
pi_212625054
Klopt bij jullie de totaal uitbetaalde rente bij Crowdrealestate op de site deze maand?
Ik heb de rente wel ontvangen maar er is bij de totale rente maar een heel klein gedeelte bij opgeteld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')