abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212424064
quote:
2s.gif Op woensdag 14 februari 2024 14:09 schreef Tijn het volgende:

[..]
Het algoritme van Kieskompas is fundamenteel verkeerd. Elke vraag/antwoord-combinatie wordt vertaald naar een positie op het kompas. De uiteindelijke plaats die je op het kompas krijgt is het gemiddelde van de antwoorden op alle stellingen. Omdat NSC blijkbaar even vaak linkse als rechtse antwoorden geeft, komt deze partij in het midden te staan.

Maar als je als bezoeker bij elke stelling het tegenovergestelde antwoord van NSC geeft (en dus maximaal verwijderd bent van hun standpunten) dan kom je ook in het midden uit. En heb je volgens het Kieskompas een 100% match met NSC :')
Nee. Dit is echt heel dom wat je nu zegt. Je doet nu net alsof ieder antwoord een links/rechts sociaal/conservatief antwoord heeft dat altijd van elkaar verwijderd is.
pi_212424066
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 14:02 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
PVDA/GL heeft ook bepaalde extreemlinkse standpunten dat maakt PVDA/GL nog niet meteen een extreemlinkse partij. VVD heeft ook bepaalde extreemrechtse standpunten, dat maakt VVD nog niet extreemrechts.

Dus BBB en FDF die hand in hand gaan maakt BBB nog niet geen middenpartij.
PVDA en GL extreemlinkse standpunten?
pi_212424095
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 14:14 schreef Origami94 het volgende:

[..]
PVDA en GL extreemlinkse standpunten?
VPB-technisch waren ze bij de laatste verkiezingen extreemlinks, linkser dan de programma's van de SP en PvdD, om maar een voorbeeld te noemen.
  woensdag 14 februari 2024 @ 14:18:18 #54
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_212424116
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 14:14 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Nee. Dit is echt heel dom wat je nu zegt. Je doet nu net alsof ieder antwoord een links/rechts sociaal/conservatief antwoord heeft dat altijd van elkaar verwijderd is.
Dat is dus precies hoe het Kieskompas werkt. Dat dat niet met de realiteit overeenkomt ben ik met je eens. De Stemwijzer doet dit wel goed. Die berekent daadwerkelijk de afstand van je antwoorden tot de standpunten van de partijen. Het Kieskompas doet dat echter niet, die telt gewoon alles op en pakt het gemiddelde, waarbij ze elk antwoord mappen naar een links/rechts/conversatief/progressief-score.

Roel Griffioen heeft dit in oktober geprobeerd: letterlijk het tegenovergestelde van NSC invullen. En ja hoor, Kieskompas geeft je de beste match met NSC: https://mstdn.social/@roelgrif/111323270902057240

pi_212424169
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 14:16 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
VPB-technisch waren ze bij de laatste verkiezingen extreemlinks, linkser dan de programma's van de SP en PvdD, om maar een voorbeeld te noemen.
Ze willen de toeslagen afschaffen (en dat na hun rol in de toeslagenaffaire). Ze willen het minimumloon naar 16 euro per uur verhogen, in stappen, met de AOW en andere uitkeringen erbij (indexatie).

En dat is extreem links?
pi_212424204
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 14:16 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Extreemlinks is ook aan wat inflatie onderhevig merk ik.

Vroeger moest je daar tenminste nog wat voor nationaliseren en onteigenen, nu volstaat een belastingverhoging al.
pi_212424212
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 14:23 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Ze willen de toeslagen afschaffen (en dat na hun rol in de toeslagenaffaire). Ze willen het minimumloon naar 16 euro per uur verhogen, in stappen, met de AOW en andere uitkeringen erbij (indexatie).

En dat is extreem links?
Dat zeg ik niet, lees nog even terug wat mijn punt was. Ik zeg juist dat enkel omdat je op een bepaald standpunt een extreemlinks of extreemrechts standpunt hebt dat je als partij nog niet extreemlinks of extreemrechts maakt. Dus dan kan je met maatregelen komen die niet extreemlinks zijn, maar dat is juist mijn hele punt.

Misschien gewoon even lezen waar je op reageert voordat je reageert...
pi_212424234
Verhaal van Omtzigt blijft kut en nergens op slaan. Mogelijke miljardentegenvallers, dus hadden we er geen zin in meer. Wat een verantwoordelijkheidsgevoel :')
  woensdag 14 februari 2024 @ 14:33:05 #59
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212424258
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 13:21 schreef Raw85 het volgende:
Gemiste kans in de TT om er (kim)formeren van te maken :'(
Mannetjesputters benodigd.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_212424265
Maar waarom moet je uit de (in)formatie stappen als er miljardentegenvallers komen?
pi_212424282
De Kamer wordt ook over dit soort dingen geïnformeerd bij de voorjaarsnota. Zelfs BBB snapt dat
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_212424290
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 14:33 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Maar waarom moet je uit de (in)formatie stappen als er miljardentegenvallers komen?
Dat moet ook helemaal niet. Je past je aan aan de omstandigheden en getuigt van verantwoordelijkheid nemen. Omtzigt wil alleen voorkomen dat hij daarvoor de electorale rekening gepresenteerd krijgt als ie zijn handtekening zet. Het is makkelijker schoppen tegen bezuinigingen als je zelf niet verantwoordelijk bent.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_212424292
quote:
10s.gif Op woensdag 14 februari 2024 14:35 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
De Kamer wordt ook over dit soort dingen geïnformeerd bij de voorjaarsnota. Zelfs BBB snapt dat
Daarnaast worden ze ook in het geheim geïnformeerd over veel van de tegenvallers die nu in die brieven stonden (ook sommige van de weggelakte). Omtzigt doet zich onwetender door dan dat die daadwerkelijk is/had kunnen zijn over de tegenvallers en dat is kwalijk en ook waarom Jetten terecht boos is over het framen wat Omtzigt doet, juist ook omdat Omtzigt als een betrouwbare man wordt gezien door een deel van het volk (zeker op economisch gebied) en dat nu misbruikt.
pi_212424344
Beste nostra,

Op dit moment vindt in de Tweede Kamer het debat plaats over de formatie. Ik heb mijn bijdrage namens de VVD zojuist afgerond en mijn hoofdboodschap was ook vandaag weer: wij zullen op inhoud alles op alles zetten om dit land vooruit te helpen. De stabiliteit en de toekomst van Nederland zullen daarbij voor ons altijd doorslaggevend zijn.

We voeren het debat een week nadat een van de partijen besloot met de gesprekken te stoppen. Sindsdien zitten we in een politieke impasse. Daar moeten we uit, er moet een kabinet komen dat problemen op gaat lossen.

Informateur Plasterk schrijft in zijn verslag: “Het moge duidelijk zijn dat niet iedereen een kabinet slechts kan gedogen.” Dat begrijpen wij.

Om uit deze impasse te komen zetten wij daarom een stap naar voren. Wij vinden dat een nieuwe informateur met partijen gesprekken moet voeren over samenwerkingsvormen die nu nog zijn overgebleven. Daarbij is een extraparlementair kabinet nu de meest realistische van de overgebleven opties. Gezien de verkiezingsuitslag, met drie grote winnaars, en gezien de brede wens voor een nieuwe politieke en bestuurlijke cultuur.
Wij zijn bereid met de vier partijen aan tafel te gaan om te spreken over een extraparlementair kabinet. Om mee te praten en mee te doen. En wij vragen NSC hetzelfde te doen. Want van verantwoordelijke en professionele partijen mag Nederland meer verwachten dan herhalen wat je níet wilt. Mag Nederland verwachten dat je op zijn minst aan tafel komt om te praten hoe het verder zou kunnen.

Wij zijn dus bereid deze vorm van samenwerking te bespreken. Maar wel met een gelijke mate van commitment van alle vier de partijen. Want ja, met z’n drieën komen we misschien best een eind om afspraken te maken over migratie en veiligheid. Maar willen we dit land financieel degelijk achterlaten, zonder enorme lastenverzwaringen, willen we onze verantwoordelijkheid in de wereld blijven nemen, met de oorlog in Oekraïne en willen we het klimaat serieus blijven nemen, dan zijn alle vier de partijen aan tafel nodig. Voor een evenwichtig akkoord dat op brede steun in de samenleving kan rekenen.

Hoe een extraparlementair kabinet er precies uitziet? Daarvan heeft iedereen een andere definitie. Juist daarom moeten we aan tafel. Dat moet je daar bespreken.

Als we die vorm dan hebben, dan is dat het middel om onze doelen en ambities te realiseren. Daarbij zijn en blijven onze basisprincipes leidend: het beschermen van de waarden van de rechtstaat, het bewaken van degelijke overheidsfinanciën en het behouden en versterken van onze internationale economische en veiligheidspositie.

Ik hoop dat we na vandaag weer constructief verder kunnen.
Aan de VVD zal het niet liggen.

Dilan
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_212424348
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 14:36 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Daarnaast worden ze ook in het geheim geïnformeerd over veel van de tegenvallers die nu in die brieven stonden (ook sommige van de weggelakte). Omtzigt doet zich onwetender door dan dat die daadwerkelijk is/had kunnen zijn over de tegenvallers en dat is kwalijk en ook waarom Jetten terecht boos is over het framen wat Omtzigt doet, juist ook omdat Omtzigt als een betrouwbare man wordt gezien door een deel van het volk (zeker op economisch gebied) en dat nu misbruikt.
Misschien was Omtzigt toen aan het wandelen in het bos om tot rust te komen :+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_212424353
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 14:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Dat zeg ik niet, lees nog even terug wat mijn punt was. Ik zeg juist dat enkel omdat je op een bepaald standpunt een extreemlinks of extreemrechts standpunt hebt dat je als partij nog niet extreemlinks of extreemrechts maakt. Dus dan kan je met maatregelen komen die niet extreemlinks zijn, maar dat is juist mijn hele punt.

Misschien gewoon even lezen waar je op reageert voordat je reageert...
heb je een voorbeeld?
pi_212424357
quote:
7s.gif Op woensdag 14 februari 2024 14:40 schreef nostra het volgende:
Beste nostra,
nostra?
  woensdag 14 februari 2024 @ 14:42:46 #68
12221 Tijn