Vroeger waren ze best kritisch, toen Lubbers wat hervormingen wilde doorvoeren of Europa veiliger wilde maken tegen de thans zo gehate Russen.quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:05 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, kan me die gedachte bij een fan van al die dubieuze rechtse clubjes wel voorstellen. In de praktijk is de NPO altijd kritisch geweest op alle soorten bestuurders.
quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja daar zou ik het ook mee eens zijn als dat zo uitpakte. Maar ben bang dat we dan nog meer een applausmachine krijgen voor de links-liberale macht.
quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nouja, hij is lid van de PvdA. Dus is een beetje ook een beetje zo.
Het gaat niet zo lekker met de argumenten vandaag hè?quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:04 schreef phpmystyle het volgende:
Ik heb het gevoel dat die Hijum de tassendrager van Omtzigt is
Avond aan avond.quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:07 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Hoe vaak zit er een linkse politicus bij OP1?
sinds 1 februari:quote:
links, links, rechts, rechts, rechts, rechts, rechts, rechts.quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:14 schreef Origami94 het volgende:
[..]
sinds 1 februari:
Aboutaleb, Dassen, Bontenbal, Dijkhoff, Hugo de Jonge, Ed Nijpels, Van der Plas, Mona Keijzer
Wie het snapt mag het zeggen…quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:26 schreef tizitl2 het volgende:
Een extraparlementair kabinet met gelijkwaardige deelname van 4 partijen.
Wat is hier precies het verschil met een normaal kabinet? Want op afstand staat het niet en alle partijen nemen gewoon deel.
quote:
Ik kom sinds 1 februari op deze lijst:quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:14 schreef Origami94 het volgende:
[..]
sinds 1 februari:
Aboutaleb, Dassen, Bontenbal, Dijkhoff, Hugo de Jonge, Ed Nijpels, Van der Plas, Mona Keijzer
Alternatieve feiten heet dat. Alles wat niet op zijn onvoorwaardelijke liefde kan regelen is links.quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:17 schreef Nielsch het volgende:
[..]
links, links, rechts, rechts, rechts, rechts, rechts, rechts.
@:phpmystyle liegt dus
BBB in het midden, een kieskompas met termen als "links" en "rechts" naast progressief en conservatief is mij iets te veelquote:Op woensdag 14 februari 2024 13:32 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
[..]
Ik kom sinds 1 februari op deze lijst:
13 februari Ahmed Aboutaleb
12 februari Laurens Dassen, Joost Eerdmans, Jimmy Dijk
9 februari Henri Bontenbal, Sybrand Buma, Jan Terlouw, Ed Nijpels
8 februari Klaas Dijkhof
7 februari Ed Nijpels, Jacques Wallage
6 februari Hugo de Jonge
5 februari Tekke Panman, Ferd Crone
2 februari Caroline van der Plas
1 februari Martin van Rijn
Links 5
Pvda 3
Volt 1
SP 1
Midden 3
BBB 2
D66 1
Rechts 7
Ja21 1
Vvd 3
Cda 3
[ afbeelding ]
Dit is waar de indeling van de kieskompas op gebaseerd is. Het voelt voor mij ook wat raar, maar vond het wel fijn om mijn indeling ergens op te baseren. Dus als jij een beter onderbouwde indeling hebt, ga u gang.quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:48 schreef Origami94 het volgende:
BBB en FDF gaan hand in hand maar de BBB is een middenpartij..
PVDA/GL heeft ook bepaalde extreemlinkse standpunten dat maakt PVDA/GL nog niet meteen een extreemlinkse partij. VVD heeft ook bepaalde extreemrechtse standpunten, dat maakt VVD nog niet extreemrechts.quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:48 schreef Origami94 het volgende:
BBB en FDF gaan hand in hand maar de BBB is een middenpartij..
Het is eigenlijk heel simpel.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:06 schreef tizitl2 het volgende:
Mijn hemel wat een bijdrage, het wordt steeds warriger. Weet Yesilgöz zelf nou eigenlijk wel wat ze voorstelt?
Het lijkt een vlucht naar voren om de NSC te blokkeren in hun eigen woorden, zonder dat werkelijk echt is nagedacht hoe zon kabinet er dan volgens de VVD uit moet zien.
Het algoritme van Kieskompas is fundamenteel verkeerd. Elke vraag/antwoord-combinatie wordt vertaald naar een positie op het kompas. De uiteindelijke plaats die je op het kompas krijgt is het gemiddelde van de antwoorden op alle stellingen. Omdat NSC blijkbaar even vaak linkse als rechtse antwoorden geeft, komt deze partij in het midden te staan.quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:32 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
[..]
Ik kom sinds 1 februari op deze lijst:
13 februari Ahmed Aboutaleb
12 februari Laurens Dassen, Joost Eerdmans, Jimmy Dijk
9 februari Henri Bontenbal, Sybrand Buma, Jan Terlouw, Ed Nijpels
8 februari Klaas Dijkhof
7 februari Ed Nijpels, Jacques Wallage
6 februari Hugo de Jonge
5 februari Tekke Panman, Ferd Crone
2 februari Caroline van der Plas
1 februari Martin van Rijn
Links 5
Pvda 3
Volt 1
SP 1
Midden 3
BBB 2
D66 1
Rechts 7
Ja21 1
Vvd 3
Cda 3
[ afbeelding ]
Goed argument en best prima, maar hebben we een betere indeling?quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het algoritme van Kieskompas is fundamenteel verkeerd. Elke vraag/antwoord-combinatie wordt vertaald naar een positie op het kompas. De uiteindelijke plaats die je op het kompas krijgt is het gemiddelde van de antwoorden op alle stellingen. Omdat NSC blijkbaar even vaak linkse als rechtse antwoorden geeft, komt deze partij in het midden te staan.
Maar als je als bezoeker bij elke stelling het tegenovergestelde antwoord van NSC geeft (en dus maximaal verwijderd bent van hun standpunten) dan kom je ook in het midden uit. En heb je volgens het Kieskompas een 100% match met NSC
Ja, maar dan heb je dus of gewoon een meerderheidskabinet met NSC en VVD erbij of een gedoogconstructie.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:08 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Het is eigenlijk heel simpel.
Eerst kaapte VVD de gedoogrol, toen kaapte Omtzigt die rol en nu probeert Yesilgoz die rol ofwel weer terug te kapen naast Omtzigt ofwel samen met Omtzigt beide die rol niet meer op zich te nemen en mee te doen in een extraparlementair kabinet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |