abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 dinsdag 13 februari 2024 @ 16:47:36 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_212412699
Na jaren van politiek gesteggel durft burgemeester Femke Halsema het aan: Amsterdamse boa’s mogen een hoofddoek dragen of andere vormen van religie via hun kleding uiten.

Burgemeester Femke Halsema is overstag: buitengewoon opsporingsambtenaren (boa’s) mogen binnenkort een hoofddeksel dragen. In een brief aan de Amsterdamse gemeenteraad schrijft ze dat ze ervan overtuigd is dat alle ambtenaren ongeacht hun religieuze achtergrond dit werk professioneel en onpartijdig kunnen doen. ‘Daarom stelt het college dat het dragen van religieuze uitingen voor alle gemeentelijke werknemers mogelijk zou moeten zijn.’

De brief is ook ondertekend door wethouder Hester van Buren (Personeel en Organisatie). De wethouder en de burgemeester zeggen dat religieuze uitingen voor veel ambtenaren al jaren ‘gemeengoed’ is en dat dit geen conflicten oplevert. Ze wijzen ook op personeelstekorten: het toestaan van een hoofddoek zou het beroep toegankelijker moeten maken.

College voor de Rechten van de Mens
Het Amsterdamse besluit zou zomaar van korte duur kunnen zijn, aangezien de politieke wind in Den Haag een hele andere kant op staat. Dilan Yesilgöz, VVD-partijleider en tevens demissionair minister van Justitie en Veiligheid, wil dat uniformen van boa’s aan dezelfde neutraliteitseisen voldoen als die van de politie. Zij hoopt door verdere uitwerking van de wet ervoor te zorgen dat het Rijk mag bepalen wat boa’s wel en niet mogen dragen.

Dat gaat in tegen het advies van het College voor de Rechten van de Mens, die stelt dat een verbod niet effectief is en stigmatiserend werkt. Yesilgöz lijkt zich van dit advies niets aan te trekken. Nog geen vier weken geleden zei de VVD-leider namelijk dat ze bekijkt hoe ze een hoofddoekbesluit voor Arnhemse boa’s kan terugdraaien, terwijl ze ook een motie van PVV eerder uitvoerde waarin staat dat agenten het verboden wordt om hoofddoeken te dragen.

Utrecht als voorloper
Eind 2021 werd een motie ingediend door Denk die door een groot deel van de Amsterdamse gemeenteraad werd gesteund. Daarin stond dat de gemeente moet onderzoeken of het mogelijk is om uniformen van boa’s ‘inclusiever’ te maken. Een jaar later zei Halsema dat ze dit alleen wil doen in samenwerking met de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG), omdat ze een uniforme ‘herkenbaarheid’ van boa’s wilde hebben.

De burgemeester wees naar Utrecht, die de juridische hobbels onderzocht. In de tussentijd namen Almere, Tilburg en Arnhem al een vlucht naar voren om religieuze uitingen toe te staan. Utrecht ging twee weken geleden ook overstag, waarbij ze verwijzen naar een advocatenbureau dat oordeelt dat het aan de werkgever is – in dit geval de gemeente – om te bepalen hoe werknemers mogen omgaan met religieuze uitingen.

Halsema schrijft dat hoofddoeken ook bij de brandweerdienst op den duur mogelijk moeten worden. Wanneer het wordt ingevoerd, blijft nog onduidelijk. Halsema zegt de ontwikkelingen in Arnhem, Den Haag, Tilburg en Utrecht ‘met belangstelling’ te volgen en in gesprek te gaan met de VNG. ‘Het college zal de raad hierna meedelen hoe en wanneer we religieuze uitingen voor medewerkers in een uniform mogelijk maken.’

In andere landen al heel normaal
Sheher Khan, de Amsterdamse voorman van Denk, is vooral blij met deze stap. “Momenteel worden mensen die hun religie zichtbaar uitdragen uitgesloten van de arbeidsmarkt. Dit is extra problematisch gezien het feit dat het hier om de uitvoerders van de overheid gaat. Met het toestaan van zichtbare religieuze uitingen aan de uniformen maken we de boa en in het verlengde de gemeente representatiever.”

Khan, die in Amsterdam politieke tegenstand krijgt vanuit de VVD, JA21 en Forum voor Democratie, gelooft ook niet dat het een landelijk verbod snel komt. Khan: “Nu Amsterdam het ook invoert is het hek echt van de dam. En ik verwacht dat er meer gemeenten bijkomen. Gaat de minister dan in tegen gemeenten of gaat ze in gesprek over een oplossing? Laatstgenoemde lijkt me verstandiger gezien de staat van het land.”

Overigens loopt Nederland wat betreft hoofddoeken vergeleken met Angelsaksische landen vrij ver achter: in het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Nieuw-Zeeland, Australië, Canada en veel steden in de VS mogen agenten of boa’s al een hidjab, keppel of tulband dragen. Het is niet dat daar ineens het halve korpsen een hoofddoek draagt, maar het gaat vermoedelijk vaak om enkele gevallen.

https://www.ad.nl/amsterd(...)oek-dragen~a338b69a/

You go Femke. Redt Nederland van totale extreem-rechtse debilisering t.o.v. het buitenland. _O_

Laat Greet en Yezilgöz maar een poepie ruiken, die hebben toch schijt aan de wet.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 13 februari 2024 @ 16:48:20 #2
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_212412712
Zeer slechte zaak.
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
  Trouwste user 2022 dinsdag 13 februari 2024 @ 16:48:46 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_212412723
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 16:48 schreef Rostrup het volgende:
Zeer slechte zaak.
Waarom :?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 13 februari 2024 @ 16:53:45 #4
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_212412780
Ik ben Amsterdammer, maar dit is niet mijn burgemeester. Ze snapt er echt geen ene fuck van.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 16:53:50 #5
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_212412783
Prevaleert voor een hoofddoek-boa de sharia boven de Nederlandse wet of niet?

In het eerste geval ben je een slecht moslim, in het tweede geval ongeschikt voor de functie van boa.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 16:55:11 #6
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_212412805
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 16:48 schreef tong80 het volgende:

[..]
Waarom :?

Heeft op zijn minst de schijn tegen van onafhankelijkheid. Daarnaast zal het in geen tijd om veel meer dan enkele gevallen gaan.
pi_212412823
Meer boetes voor openbare dronkenschap en minder voor Ahmed met zijn RS6 die fout geparkeerd staat?
pi_212412840
quote:
Overigens loopt Nederland wat betreft hoofddoeken vergeleken met Angelsaksische landen vrij ver achter: in het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Nieuw-Zeeland, Australië, Canada en veel steden in de VS mogen agenten of boa’s al een hidjab, keppel of tulband dragen.
En in het merendeel van de niet-Angelsaksische landen dus niet. Beetje selectief shoppen in de situatie in het buitenland he?
  dinsdag 13 februari 2024 @ 16:58:01 #9
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_212412843
Amsterdam moet je sowieso mijden.
pi_212412859
Ach. Femke. :')
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_212412861
En maar blijven drammen. Rot op met je islamitische heerszucht.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Trouwste user 2022 dinsdag 13 februari 2024 @ 17:00:29 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_212412876
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 16:53 schreef thedeedster het volgende:
Ik ben Amsterdammer, maar dit is niet mijn burgemeester. Ze snapt er echt geen ene fuck van.
Wat snapt ze niet wat de rest van de wereld dan ook niet snapt in dit geval :

pi_212412887
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 17:00 schreef tong80 het volgende:

[..]
Wat snapt ze niet wat de rest van de wereld dan ook niet snapt in dit geval :

De zin van een 'uniform'.
  Trouwste user 2022 dinsdag 13 februari 2024 @ 17:01:17 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_212412890
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 16:59 schreef Weltschmerz het volgende:
Het gaat ook over keppeltje e.d.

pi_212412905
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 16:59 schreef Weltschmerz het volgende:
En dat Joodse keppeltje dan? :D
Gewoon wieberen met dit gedoe. Als je niet neutraal kunt zijn, moet je deze functies niet bekleden.
pi_212412937
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 17:01 schreef tong80 het volgende:

[..]
Het gaat ook over keppeltje e.d.

Aleen voor de buhne wordt die erbij gehaald. Geen boa is zo gek om met een keppeltje op in Overvecht te gaan bekeuren.
pi_212412950
quote:
Daar hebben ze bij groenlinks allemaal last van.
  Trouwste user 2022 dinsdag 13 februari 2024 @ 17:06:02 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_212412961
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 17:04 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Daar hebben ze bij groenlinks allemaal last van.
Leg eens uit.

pi_212412970
Zij en elke anderen burgermeester die tegen de overheid in gaat .
Die democratie is gekozen om het land te regelen
Zijn niks anders dan landverraders.
Ja je lees het goed ja.

Er is een reden dat de overheid boven aan staat als regelen van het land kwa regel en wetten op te stellen.

Burgermeester die tegen in gaan direct uit functie zetten wegens nationale landsbelang.
Dit is ondermijnen van de politiek sector.

Wettelijke regels

https://www.uwwet.nl/wett(...)meester-gemeente.htm

Ik woon niet in een moslim land .
Moet ik eens proberen in hun land onze regeld door te drukken.
Lig mijn kop er af.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 17:11:44 #20
182233 thedeedster
pi_212413039
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 17:01 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
De zin van een 'uniform'.
Het schijnt om de een of andere reden heel erg moeilijk om te begrijpen zijn.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 17:12:54 #21
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_212413058
Halsema moet zich eens druk maken om al die drugscriminelen, bomaanslagen en schiet- en steekpartijen in haar stad.
pi_212413081
Werd tijd. In landen als Engeland en Canada is het al lang gemeengoed. Een land als Nederland kan daarmee niet achterlopen.
pi_212413089
Het is een herhaling van wat we in Arnhem en Utrecht hebben gezien. En we weten ook allemaal wel, als dit soort verzoeken alleen uit christelijke of Joodse hoek kwamen om een kruisje of keppeltje te dragen, had men er nooit mee ingestemd. Maar moslims zijn nu eenmaal de absolute troetelminderheid van Links, dus vindt men het ineens wél een goed idee.

Het blijft wat dat betreft een bijzonder fenomeen, de zogenaamd meest seculiere en progressieve mensen, die altijd staan te springen om de meest oerconservatieve en onderdrukkende religie in het Westen te faciliteren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 13 februari 2024 @ 17:17:48 #24
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_212413123
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 16:56 schreef MadJackthePirate het volgende:
Meer boetes voor openbare dronkenschap en minder voor Ahmed met zijn gehuurde RS6 die fout geparkeerd staat?
Correctie.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 17:18:01 #25
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_212413124
Tja, daar kon je op wachten. Dat Halsema dit ook zou goedkeuren, kon iedere blinde van mijlenver aan zien komen.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  dinsdag 13 februari 2024 @ 17:18:34 #26
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_212413132
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 17:15 schreef Aadil het volgende:
Werd tijd. In landen als Engeland en Canada is het al lang gemeengoed. Een land als Nederland kan daarmee niet achterlopen.
Dus moeten wij mee in de Angelsakische eenheidsworst?
pi_212413149
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 17:18 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Tja, daar kon je op wachten. Dat Halsema dit ook zou goedkeuren, kon iedere blinde van mijlenver aan zien komen.
Heeft zij soms de opleiding diversiteitsmanager gevolgd bij de Uni Groningen :?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 13 februari 2024 @ 17:23:23 #28
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_212413182
Ja en volgende week is het een burka. Te doorzichtig allemaal.
Doe maar een bom op Amsterdam en dan goed schoonvege die viezigheid
Je bent een waardeloze agent.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 17:44:00 #29
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_212413487
Het is onder valse voorwendselen continu opschuiven van onafhankelijkheden.

Iemand in overheidsdienst is allereerst ambtenaar en daar past op geen enkele wijze tot uitdrukking brengen van een persoonlijk overuiging. Ik hoef en wil bij o.a. handhavers ook geen keppetjes of kruizen zien.

Juist daarom een uniform zodat daarin geen eigen uitleg wordt gegeven (of geboden). En nee, een hoofdoekje heeft niets te maken met mode, onderscheid of recht om te bepalen hoe iemand gekleed wil gaan.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 13 februari 2024 @ 17:45:31 #30
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_212413515
quote:
Dat men elders wel iets ook doet, maakt het hier nog geen goede zaak.
pi_212413556
Politici die voortdurend de islam willen pleasen, wat kan er misgaan.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_212413576
quote:
Nee, we lopen hier juist mee voor.
Religie/ideologie hoort niet bij een autoriteit, die is neutraal.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_212413583
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 17:47 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Politici die voortdurend de islam willen pleasen, wat kan er misgaan.
Dit ja.
1947-2016
  dinsdag 13 februari 2024 @ 17:51:48 #34
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_212413612
Snap niet dat hier zoveel gedoe over is. Met of zonder hoofddoek neemt toch niemand die mensen serieus. Het is geen politie hè. Mensen aan het werk helpen met afstand tot de arbeidsmarkt (zoals slecht Nederlands sprekende hoofddoekvrouwtjes) was ooit het doel van deze functie.
  Forum Admin dinsdag 13 februari 2024 @ 17:52:48 #35
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_212413626
Halsema snapt het woord uniform niet.

Nu in er over nadenk, Halsema snapt wel meer niet, dit past wel in dat patroon. Ik weet dat de politie leiding er niet op zit te wachten, maar dat gaat het natuurlijk het volgende station zijn
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_212413631
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 17:06 schreef suijkerbuijk het volgende:
Ja je lees het goed ja.

Er is een reden dat de overheid boven aan staat als regelen van het land kwa regel en wetten op te stellen.
Er is echter geen enkele wet waarin staat dat BOA's geen hoofddoekje mogen dragen. Dit is iets wat de gemeente, als werkgever, zelf mag beslissen.

Wat Amsterdam (en die andere gemeenten) doen is juist wél democratisch. In Arnhem was het bijvoorbeeld de (democratisch gekozen) gemeenteraad die een motie hierover aannam. Het zou juist ondemocratisch zijn als de burgemeester een motie van de gemeenteraad naast zich neerlegt.
pi_212413647
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 17:51 schreef PiyeReloaded het volgende:
Snap niet dat hier zoveel gedoe over is. Met of zonder hoofddoek neemt toch niemand die mensen serieus. Het is geen politie hè. Mensen aan het werk helpen met afstand tot de arbeidsmarkt (zoals slecht Nederlands sprekende hoofddoekvrouwtjes) was ooit het doel van deze functie.
Dit is natuurlijk een opstapje naar de politiefuncties in Amsterdam
pi_212413678
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 17:51 schreef PiyeReloaded het volgende:
Ooit wel ja. Inmiddels al lang niet meer.
pi_212413705
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 17:52 schreef Straatcommando. het volgende:
Halsema snapt het woord uniform niet.

Nu in er over nadenk, Halsema snapt wel meer niet, dit past wel in dat patroon. Ik weet dat de politie leiding er niet op zit te wachten, maar dat gaat het natuurlijk het volgende station zijn
Daar zou je je nog wel eens flink in kunnen vergissen. De minister wil het niet, maar de politieleiding is ook sterk bezig met inclusiviteit en het zijn van een 'politie voor iedereen'.
pi_212413721
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 17:54 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
Nee, want voor de politie is het landelijk bepaald. Daar heeft de gemeente niks over te zeggen.
  Forum Admin dinsdag 13 februari 2024 @ 17:59:25 #41
pi_212413726
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 17:57 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Daar zou je je nog wel eens flink in kunnen vergissen. De minister wil het niet, maar de politieleiding is ook sterk bezig met inclusiviteit en het zijn van een 'politie voor iedereen'.
Klopt, maar deze discussie speelt al even en ik meen me te herinneren dat de huidige top er niet op zit te wachten.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 13 februari 2024 @ 17:59:29 #42
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_212413727
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 17:06 schreef suijkerbuijk het volgende:
Ja je lees het goed ja.

Burgermeester die tegen in gaan direct uit functie zetten wegens nationale landsbelang.
Dit is ondermijnen van de politiek sector.

Wettelijke regels

https://www.uwwet.nl/wett(...)meester-gemeente.htm

Ik woon niet in een moslim land .
Moet ik eens proberen in hun land onze regeld door te drukken.
Lig mijn kop er af.
De gemeente heeft de bevoegdheid over boa's. Zo simpel is het.
pi_212413749
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 17:04 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Aleen voor de buhne wordt die erbij gehaald. Geen boa is zo gek om met een keppeltje op in Overvecht te gaan bekeuren.
Dat lijkt me inderdaad niet bevorderlijk voor je gezondheid.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_212413751
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 17:59 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Klopt, maar deze discussie speelt al even en ik meen me te herinneren dat de huidige top er niet op zit te wachten.
De laatste tijd is de politietop vrijwel volledig veranderd van samenstelling. Binnenkort treedt bovendien de nieuwe korpschef aan.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 18:01:04 #45
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_212413760
quote:

[..]
Dan moeten ze hun hoofddoek wel eerst afdoen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 17:55 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ooit wel ja. Inmiddels al lang niet meer.
Nee, inmiddels willen ze die mensen wapens geven en doen alsof ze echt heel serieus werk verrichten. En ons dus allemaal landelijk héél druk maken over wat ze in Arnhem, Utrecht en Amsterdam mogen dragen.
  Forum Admin dinsdag 13 februari 2024 @ 18:01:25 #46
pi_212413765
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 18:00 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
De laatste tijd is de politietop vrijwel volledig veranderd van samenstelling. Binnenkort treedt bovendien de nieuwe korpschef aan.
We zullen het zien. Verwacht niet dat de top tegen haar minister in zal gaan, maar je weet het niet.
pi_212413772
quote:
Want als de Engelsen en Canadezen in het kanaal springen moeten wij dat ook maar doen?
  dinsdag 13 februari 2024 @ 18:02:52 #48
182233 thedeedster
pi_212413794
quote:

[..]
Salamitactiek.

Het is allemaal zo doorzichtig.
pi_212413795
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 18:01 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
We zullen het zien. Verwacht niet dat de top tegen haar minister in zal gaan, maar je weet het niet.
Denk ik ook niet, althans niet publiekelijk. Uiteindelijk ligt de bevoegdheid bij de minister.
pi_212413820
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 18:01 schreef PiyeReloaded het volgende:
Nee, inmiddels willen ze die mensen wapens geven en doen alsof ze echt heel serieus werk verrichten. En ons dus allemaal landelijk héél druk maken over wat ze in Arnhem, Utrecht en Amsterdam mogen dragen.
Dat doen ze al. BOA's kunnen wapendragend zijn.
  Forum Admin dinsdag 13 februari 2024 @ 18:04:21 #51
pi_212413832
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 18:02 schreef Hathor het volgende:

[..]
Want als de Engelsen en Canadezen in het kanaal springen moeten wij dat ook maar doen?
In Engeland hebben ze ook iets van een half miljoen Sikh's, los van de moslim populatie. Daar vind ik al iets meer voor te zeggen.
pi_212413837
quote:

[..]
Want de politie was er nog niet voor iedereen?
pi_212413856
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 18:02 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Salamitactiek.

Als je dat denkt, laat je niet merken dat je het doorziet, maar vooral dat je niet weet welke bevoegdheid waar belegd is.
pi_212413865
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 18:04 schreef Hathor het volgende:

[..]
Want de politie was er nog niet voor iedereen?
Niet voor mensen die een hoofddoekje willen dragen dus.
pi_212413880
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 18:04 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
In Engeland hebben ze ook iets van een half miljoen Sikh's, los van de moslim populatie. Daar vind ik al iets meer voor te zeggen.
Een half miljoen op een bevolking van 67 miljoen is anders niet echt veel. Zeker niet als ze flink verspreid wonen, de kans dat je traditionele Sikhs tegen het lijft loopt lijkt me dan niet zo groot.
pi_212413906
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 18:06 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
De politie was/is er ook gewoon voor mensen die een hoofddoekje willen dragen. Als er mensen zijn die dat niet zo voelen lijkt me dat hun probleem, niet dat van de politie.
  Forum Admin dinsdag 13 februari 2024 @ 18:09:00 #57
pi_212413912
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 18:07 schreef Hathor het volgende:

[..]
Een half miljoen op een bevolking van 67 miljoen is anders niet echt veel. Zeker niet als ze flink verspreid wonen, de kans dat je traditionele Sikhs tegen het lijft loopt lijkt me dan niet zo groot.
Sikh's zijn een geval apart, die hebben ook een hele andere band met hun hoofddoek dan een moslima. In ieder geval kan in me er in geval van UK iets meer voorstellen dan Nederland.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 18:10:24 #58
182233 thedeedster
pi_212413932
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 18:05 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Als je dat denkt, laat je niet merken dat je het doorziet, maar vooral dat je niet weet welke bevoegdheid waar belegd is.
Lulkoek. Alsof de mensen die een harde of een natte van die hoofddoekjes krijgen, zich daarom druk maken. Die hebben dan alleen maar een extra (schijn) argument.
pi_212414035
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 18:08 schreef Hathor het volgende:

[..]
De politie was/is er ook gewoon voor mensen die een hoofddoekje willen dragen. Als er mensen zijn die dat niet zo voelen lijkt me dat hun probleem, niet dat van de politie.
Nee, want bij de politie is het dus niet toegestaan. Als je een hoofddoekje wilt dragen, kun je geen agent worden.

Ik vermoed dat jij de term 'politie voor iedereen' verkeerd opvat. Dat gaat niet alleen over de rol van de politie in de samenleving, maar ook over inclusie bij de politie zelf.

quote:
Iedereen is welkom om bij ons te komen werken. Bij de politie werkt een brede variëteit aan politiemensen die
het vak verstaan en beschikken over de vaardigheid om verbinding te maken met verschillende collega’s en
burgers. Het maakt ons niet uit wat je achtergrond als je maar authentiek wilt bijdragen aan een veilige
samenleving en aan de beroepseisen voldoet.

Iedere collega doet er toe. Van de nieuwkomer tot en met de collega die binnenkort met pensioen gaat, alle
collega’s moeten zich binnen de politie veilig en gewaardeerd kunnen voelen. Tegelijkertijd moeten alle collega’s
zich kunnen onderscheiden in het vak met hun talent en hun unieke toegevoegde waarde. Een sociaal veilige
omgeving waarin iedereen - ongeacht welk persoonskenmerk dan ook - meedoet.
Edoch...

quote:
Tegelijkertijd beginnen we stapsgewijs met de omslag van werving en selectie van zichtbare diversiteit naar
competenties, zoals je kunnen inleven in andere leefstijlen en culturen, beheersing van meerdere talen en over een netwerk beschikken binnen een bepaalde gemeenschap. Werving op zichtbare, culturele diversiteit – hoe belangrijk nu ook om te zorgen dat we de Politie voor iedereen zijn en blijven – doet onvoldoende recht aan het individuele talent en vakmanschap en de toegevoegde waarde aan het team: en dat is uiteindelijk wel waar het binnen onze organisatie om gaat. We hebben de overtuiging dat er op termijn geen kwantitatieve streefcijfers voor zichtbare, culturele diversiteit meer nodig zijn, omdat de focus op competenties vanzelf ook een betere mix van diversiteit oplevert
  dinsdag 13 februari 2024 @ 18:17:03 #60
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_212414038
Wat snappen mevrouw halsema en andere burgemeesters niet aan de term "UNIFORM". Lachwekkend dat het keppeltje en kruisje er nog even bij gehaald worden. Het gaat hier maar om 1 ding. Moslims. Walgelijk dit.
pi_212414084
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 16:47 schreef tong80 het volgende:
Overigens loopt Nederland wat betreft hoofddoeken vergeleken met Angelsaksische landen vrij ver achter: in het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Nieuw-Zeeland, Australië, Canada en veel steden in de VS mogen agenten of boa’s al een hidjab, keppel of tulband dragen.
Waarom altijd dat "in andere landen" argument. Dat is gewoon ordinaire peer pressure.
pi_212414093
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 18:10 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Lulkoek. Alsof de mensen die een harde of een natte van die hoofddoekjes krijgen, zich daarom druk maken. Die hebben dan alleen maar een extra (schijn) argument.
Het gaat er niet om of mensen zich wel of niet druk maken. Het gaat er om - zoals ik al zei - waar bevoegdheden belegd zijn. Als je denkt dat dit een opstapje is naar het toestaan van hoofddoekjes bij de Amsterdamse politie, dan heb je daar weinig van begrepen. De gemeente heeft daar immers niks over te zeggen en de minister - die er wel over gaat - is fel tegen. Het kan dus op geen enkele manier dat opstapje zijn.
pi_212414120
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 18:17 schreef RealistAtheist het volgende:
Wat snappen mevrouw halsema en andere burgemeesters niet aan de term "UNIFORM". Lachwekkend dat het keppeltje en kruisje er nog even bij gehaald worden. Het gaat hier maar om 1 ding. Moslims. Walgelijk dit.
Herkenbaarheid is de belangrijkste functie van het uniform. Dat wordt niet minder door een hoofddoekje, net zoals het niet minder wordt door tattoos (ook toegestaan).
pi_212414351
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 17:59 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
De gemeente heeft de bevoegdheid over boa's. Zo simpel is het.
De gemeente heeft bevoegdheid over boa
Maar de kleding en uitrusting is landelijk bepaalt.

Zo simpel is dat.
pi_212414407
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 17:53 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Er is echter geen enkele wet waarin staat dat BOA's geen hoofddoekje mogen dragen. Dit is iets wat de gemeente, als werkgever, zelf mag beslissen.

Wat Amsterdam (en die andere gemeenten) doen is juist wél democratisch. In Arnhem was het bijvoorbeeld de (democratisch gekozen) gemeenteraad die een motie hierover aannam. Het zou juist ondemocratisch zijn als de burgemeester een motie van de gemeenteraad naast zich neerlegt.
https://www.groenendijkbe(...)-vragen-boa-kleding/

Dit komt omdat de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) richtlijnen heeft opgesteld voor één landelijk BOA-uniform, zodat de opsporingsambtenaren van alle Nederlandse gemeenten duidelijk herkenbaar zijn voor alle inwoners. Andere domeinen hebben hier (nog) geen strikte richtlijnen over opgesteld.

Dienst kleding wet en regels

https://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR296728/1
  dinsdag 13 februari 2024 @ 18:42:38 #66
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_212414420
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 18:37 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
De gemeente heeft bevoegdheid over boa
Maar de kleding en uitrusting is landelijk bepaalt.

Zo simpel is dat.
Nee dat is het niet. De minister heeft een oproep gedaan, wetende dat het buiten haar bevoegdheid ligt.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 13 februari 2024 @ 18:45:08 #67
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_212414472
Het is wachten tot een boa met een vergiet op zijn/haar hoofd gaat lopen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_212414485
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 18:41 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
https://www.groenendijkbe(...)-vragen-boa-kleding/

Dit komt omdat de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) richtlijnen heeft opgesteld voor één landelijk BOA-uniform, zodat de opsporingsambtenaren van alle Nederlandse gemeenten duidelijk herkenbaar zijn voor alle inwoners. Andere domeinen hebben hier (nog) geen strikte richtlijnen over opgesteld.

Dienst kleding wet en regels

https://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR296728/1
Je tweede linkje gaat specifiek over de gemeente Harderwijk. Dus daarmee illustreer je zelf ook dat dit iets is waarover gemeenten zelf mogen beslissen.

Je eerste linkje betreft een leverancier van bedrijfskleding. Bovendien staat op die hele pagina niets over wel of niet mogen dragen van een hoofddoekje.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 18:55:56 #69
182233 thedeedster
pi_212414641
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 18:20 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Het gaat er niet om of mensen zich wel of niet druk maken. Het gaat er om - zoals ik al zei - waar bevoegdheden belegd zijn. Als je denkt dat dit een opstapje is naar het toestaan van hoofddoekjes bij de Amsterdamse politie, dan heb je daar weinig van begrepen. De gemeente heeft daar immers niks over te zeggen en de minister - die er wel over gaat - is fel tegen. Het kan dus op geen enkele manier dat opstapje zijn.
Zo moeilijk is het toch niet wat ik zeg?

De zeurkousen gaan dit gewoon weer gebruiken om nog verder te zeuren. Ze krijgen weer een beetje hun zin en gaan dus gewoon weer verder. Of ze nu wel of geen formele macht hebben.
pi_212414692
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 18:55 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Zo moeilijk is het toch niet wat ik zeg?

De zeurkousen gaan dit gewoon weer gebruiken om nog verder te zeuren. Ze krijgen weer een beetje hun zin en gaan dus gewoon weer verder. Of ze nu wel of geen formele macht hebben.
Dat is inderdaad niet zo moeilijk. Het ging om deze post:
quote:
Waar jij middels deze post mee instemde:
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 18:02 schreef thedeedster het volgende:
Salamitactiek.

Terwijl het nergens op slaat. Het is geen opstapje, er is geen salamitactiek. Als je denkt van wel, heb je niet begrepen welke bevoegdheid waar belegd is.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2024 19:00:28 ]
pi_212414910
Van de zotte, tijd om Amsterdam onder curatele te plaatsen.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 19:16:02 #72
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_212414973
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 18:06 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Man man man :')
pi_212414988
Tegenwoordig zijn tatoeages ook zichtbaar bij de politie, dat was het begin van het einde.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 19:17:00 #74
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_212414991
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 18:00 schreef Hathor het volgende:

Dat lijkt me inderdaad niet bevorderlijk voor je gezondheid.
Met een hoofddoekje daar - soort dekt soort - is een boa wel veiliger.
Kan mij ook meer dan voorstellen dat je duidelijk maakt dat je een broeder bent.

De doos van Pandora is inmiddels wel open en de geest terugduwen in de fles, zal niet meer gaan lukken wanneer overheden het zinnig vinden dat de religie het overneemt van de universele wet.
Ik blijf mij verwonderen om de naïviteit van bestuurders die kennelijk geloven in een inclusief brave wereld waar zij strijden om universele (grond)rechten te verkwanselen. De term die het beste past is die van: Usefull Idiots.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 19:21:06 #75
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_212415066
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 18:21 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Herkenbaarheid is de belangrijkste functie van het uniform. Dat wordt niet minder door een hoofddoekje, net zoals het niet minder wordt door tattoos (ook toegestaan).
Dat is jouw opvatting waarbij het uniform vooral dient uit te stralen dat de ambtenaar in functie geen onderscheid maakt op grond van o.a. iemands overtuiging.
Ik mag aannemen dat je het ook geen goed idee vindt als een politieagent een hakenkruis gaat dragen of een tattoo heeft met op de knuisten "kill"
pi_212415131
quote:
18s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 19:21 schreef Vallon het volgende:

[..]
Dat is jouw opvatting waarbij het uniform vooral dient uit te stralen dat de ambtenaar in functie geen onderscheid maakt op grond van o.a. iemands overtuiging.
Ik mag aannemen dat je het ook geen goed idee vindt als een politieagent een hakenkruis gaat dragen of een tattoo heeft met op de knuisten "kill"
Nee, dat is niet mijn persoonlijke opvatting. Dat is hoe het is. De politie geeft zelf ook aan dat 'zichtbaarheid en herkenbaarheid' de belangrijkste functies zijn van het uniform.
pi_212415148
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 19:11 schreef kurk_droog het volgende:
Van de zotte, tijd om Amsterdam onder curatele te plaatsen.
Arnhem, Den Haag, Tilburg en Utrecht ook?
  dinsdag 13 februari 2024 @ 19:31:14 #78
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_212415206
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 19:26 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nee, dat is niet mijn persoonlijke opvatting. Dat is hoe het is. De politie geeft zelf ook aan dat 'zichtbaarheid en herkenbaarheid' de belangrijkste functies zijn van het uniform.
Die zelfde link zegt:
quote:
Het uniform ‘zegt’ ook dat de politieagent de autoriteit is op straat.
Wanneer daar dus een (al of niet modieus) hoofddoekje aan wordt verbonden als keuze van en door het individu dat het uniform heet niet voor niets zo draagt, wordt die autoriteit per definitie ondermijnd. De uitstraling gaat nl ruimte bieden voor een andere zienswijze.

Maar goed laten we niet gaan spitsen wat een hoofddoekje precies hierin zou voorstellen dat het nodig is om dat te gaan uit nassen. Hierbij is het onderliggende doel dat men uiting kan geven aan een "eigen' overtuiging, of dat nu mode of Allah's onderrok is.
pi_212415228
quote:
12s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 19:31 schreef Vallon het volgende:

[..]
Die zelfde link zegt:
[..]
Wanneer daar dus een (al of niet modieus) hoofddoekje ordt verbonden als keuze van en door het individu dat het uniform heet niet voor niets zo draagt, wordt die autoriteit ondermijnd.
Dat is dan wel weer een persoonlijke opvatting.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 19:36:17 #80
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_212415280
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 19:32 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dat is dan wel weer een persoonlijke opvatting.
Ah, u wilt alleen citeren uit stukken en die in eigen opvatting hanteren. Ik snap je redenatie wat te meer duidelijk maakt dat er niet moet worden getornd aan een uniform.

BTW: Ik kan er ook prima mee leven dat iedereen in uniform, een hoofddoekje gaat dragen.
pi_212415306
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 19:36 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ah, u wilt alleen citeren uit stukken en die in eigen opvatting hanteren. Ik snap je redenatie wat te meer duidelijk maakt dat er niet moet worden getornd aan een uniform.

BTW: Ik kan er ook prima mee leven dat iedereen in [u][b]uniform[/b][/u], een hoofddoekje gaat dragen.
Ik heb nergens een eigen opvatting gegeven. Ik heb aangegeven wat de feitelijke situatie is, aangezien die bij sommige users duidelijk niet bekend is.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 19:41:23 #82
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_212415384
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 19:37 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik heb nergens een eigen opvatting gegeven. Ik heb aangegeven wat de feitelijke situatie is, aangezien die bij sommige users duidelijk niet bekend is.
Ik snap dat je geen mening hebt en we dan op bestaande letters en komma's gaan hakken.

Nergens staat nu in die berg aan voorschriften dat een ambtenaar uitgang mag of moet geven aan zijn of haar uitingen. De vraag blijft dan waarom wel een hoofddoekje dat - zo we hier vaststellen - allerlei eigen opvattingen gaat aandragen of die van anderen uitdagen ?
  dinsdag 13 februari 2024 @ 19:43:07 #83
182233 thedeedster
pi_212415415
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 19:37 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Jij maakt iets relevant wat anderen niet relevant achten.
pi_212415428
quote:
12s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 19:41 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik snap dat je geen mening hebt en we dan op bestaande letters en komma's gaan hakken.

Nergens staat nu in die berg aan voorschriften dat een ambtenaar uitgang mag of moet geven aan zijn of haar uitingen. De vraag blijft dan waarom wel een hoofddoekje dat - zo we hier vaststellen - allerlei eigen opvattingen gaat aandragen of die van anderen uitdagen ?
Omdat daartoe democratisch besloten is.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 19:56:06 #85
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_212415642
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 19:43 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Omdat daartoe democratisch besloten is.
Ah... ik snap de salami truc hier van stapsgewijs de normen en uitgangspunten verschuiven en een bruggehoofd vestigen. Is het niet vandaag, zal het morgen wel ergens lukken om daarmee als precedent te dienen voor de rest.

Door wie precies en vooral waar die democratie als opvatting wordt ingespeeld, is dan in de vage mist van een spelletje gehuld. Utrecht en Amsterdam zijn wmb juist geen bakens of bepalers van democratie.

Los daarvan is er daarom juist iets van grondrechten die mij verteld dat een ambtenaar in functie en uniform, de overheid vertegenwoordigt waar iemand - net als bij andere instituten - zich niet aan kan onttrekken.
Op het moment dat een persoon whatever eigen uitingen heeft aangebracht als duiding van een (kennelijke) eigen voorkeur of overtuiging, is die persoon ongeschikt voor die functie.
pi_212415731
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 19:56 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ah... ik snap de salami truc hier van stapsgewijs de normen en uitgangspunten verschuiven en een bruggehoofd vestigen. Is het niet vandaag, zal het morgen wel ergens om zo als precedent te dienen voor de rest.

Door wie precies en vooral waar die democratie als opvatting wordt ingespeeld, is dan in de vage mist van een spelletje gehuld. Utrecht en Amsterdam zijn wmb juist geen bakens of bepalers van democratie.

Los daarvan is er daarom juist iets van grondrechten die mij verteld dat een ambtenaar in functie en uniform, de overheid vertegenwoordigt waar iemand - net als bij andere instituten - zich niet aan kan onttrekken.
Op het moment dat een persoon whatever eigen uitingen heeft aangebracht als duiding van een (kennelijke) eigen voorkeur of overtuiging, is die persoon ongeschikt voor die functie.
Amsterdam en Utrecht zijn gemeenten, waarvan het bestuur democratisch tot stand komt. Arnhem was overigens de eerste gemeente die het toestond. In het geval van Arnhem heeft de gemeenteraad een motie aangenomen om hoofddoekjes toe te staan en heeft de burgemeester vervolgens uitvoering gegeven aan de motie. Dat lijkt me bij uitstek democratisch. Ook in Utrecht en Amsterdam is de gemeenteraad voorstander en is het dus geen kwestie van de persoonlijke grillen van de burgemeester of zo.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 20:04:01 #87
182233 thedeedster
pi_212415774
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 19:56 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ah... ik snap de salami truc hier van stapsgewijs de normen en uitgangspunten verschuiven en een bruggehoofd vestigen. Is het niet vandaag, zal het morgen wel ergens lukken om daarmee als precedent te dienen voor de rest.

Precies.
pi_212417863
Ook Amsterdam wil dat boa kruisje kan dragen, gaat daarmee tegen Yesilgöz in https://www.nu.nl/binnenl(...)gen-yesilgoz-in.html

Ja, het gaat inderdaad vooral om een kruisje nu.nl. Man man.
^ To je nesmysl ^
pi_212417900
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 22:21 schreef TyVole het volgende:
Ook Amsterdam wil dat boa kruisje kan dragen, gaat daarmee tegen Yesilgöz in https://www.nu.nl/binnenl(...)gen-yesilgoz-in.html

Ja, het gaat inderdaad vooral om een kruisje nu.nl. Man man.
DIT GAAT ECHT NIET OVER DE ISLAM HOOR!!1!!! 8)7 _O-
pi_212417917
Sowieso geen respect voor die boa's dan
pi_212418508
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 18:16 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nee, want bij de politie is het dus niet toegestaan. Als je een hoofddoekje wilt dragen, kun je geen agent worden.

Ik vermoed dat jij de term 'politie voor iedereen' verkeerd opvat. Dat gaat niet alleen over de rol van de politie in de samenleving, maar ook over inclusie bij de politie zelf.
[..]
Edoch...
[..]

Beste Sodemieters, ik neem aan dat je op de hoogte bent van wat er zoal is misgegaan de laatste tijd?
pi_212418681
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 18:17 schreef RealistAtheist het volgende:
Nu doet precies hetzelfde. 'Kruisje' in de titel terwijl het daar helemaal niet om gaat inderdaad.

Anders voordoen dan het is en liegen. Linkse politici en media in een notendop
Gatverdamme.
1947-2016
pi_212418728
Is dit in de praktijk nu echt een probleem? Of speelt dit alleen in de hoofden van mensen die sowieso over iedere islamitische kiezelsteen struikelen?
  woensdag 14 februari 2024 @ 00:35:08 #94
65846 Bocaj
47th President.
pi_212418758
quote:
in het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Nieuw-Zeeland, Australië, Canada en veel steden in de VS mogen agenten of boa’s al een hidjab, keppel of tulband dragen.
Daar noem je ook een zooi WOKE landen op zeg.... :r :r :r
  woensdag 14 februari 2024 @ 00:38:29 #95
65846 Bocaj
47th President.
pi_212418768
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 00:25 schreef stalybridge het volgende:
Is dit in de praktijk nu echt een probleem? Of speelt dit alleen in de hoofden van mensen die sowieso over iedere islamitische kiezelsteen struikelen?
Persoonlijk voel ik in mij weerstand en zal er ook wat van zeggen als ik met politie in aanraking kom.
Ik zou vragen om een neutrale agente...
Dilan moet maar snel met de wet komen. :Y
pi_212419266
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 00:25 schreef stalybridge het volgende:
Het punt is dat het wéér een islamitische kiezelsteen is. Weer een situatie waarin we een uitzondering maken voor een groep gelovigen die zelf maar zelden bereid zijn tot aanpassingen of rekening houden met andersdenkenden.

Je zou ook de vraag kunnen stellen: was het in de praktijk nu echt een probleem dat je als boa géén hoofddoek mocht dragen?

En ja, boa’s mogen nu ook een kruisje of keppeltje dragen. Zullen dit echter zelden doen omdat dat onherroepelijk tot problemen leidt met de o zo tolerante moslims in ons land.
pi_212419312
quote:
Na jaren van politiek gesteggel durft burgemeester Femke Halsema het aan: Amsterdamse boa’s mogen een hoofddoek dragen of andere vormen van religie via hun kleding uiten.

[ afbeelding
Khan, die in Amsterdam politieke tegenstand krijgt vanuit de VVD, JA21 en Forum voor Democratie, gelooft ook niet dat het een landelijk verbod snel komt. Khan: “Nu Amsterdam het ook invoert is het hek echt van de dam.
Die stuitende arrogantie is wel amusant. Nee Khan, zo werkt het niet als je vrijstaatje weer eens balorig doet.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_212419335
quote:
Tja als echte Amsterdammer ben jij geen meerderheid tussen al die import provincialen.

De grootste groep echte Amsterdammers wonen inmiddels vooral rond Amsterdam.

Maargoed, leuk zo’n hoofddoek maar wat denk je dat er gebeurt als iemand een keppeltje opheeft en een vervelende Marokkaan aanspreekt. Dan is de wereld te klein.

[ Bericht 6% gewijzigd door 111210 op 14-02-2024 11:13:28 ]
pi_212419351
Ontzettend slecht plan. Dergelijk gedrag moet je ontmoedigen, niet promoten.
Conscience do cost.
pi_212419438
En over 5 jaar komen ze erachter dat er geen een boa met een hoofddoekje erbij is gekomen.
  Trouwste user 2022 woensdag 14 februari 2024 @ 08:58:20 #101
7889 tong80
Spleenheup
pi_212419844
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 00:35 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Daar noem je ook een zooi WOKE landen op zeg.... :r :r :r
Wat zijn woke landen :? :D

pi_212419875
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2024 07:52 schreef 111210 het volgende:

[..]
Tja als echte Amsterdammer ben jij een meerderheid tussen al die import provincialen.

De grootste groep echte Amsterdammers wonen inmiddels vooral rond Amsterdam.

Maargoed, leuk zo’n hoofddoek maar wat denk je dat er gebeurt als iemand een keppeltje opheeft en een vervelende Marokkaan aanspreekt. Dan is de wereld te klein.
Daarom: neutraal
1947-2016
  woensdag 14 februari 2024 @ 09:09:49 #103
65846 Bocaj
47th President.
pi_212419933
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 08:10 schreef ReplaR het volgende:
En over 5 jaar komen ze erachter dat er geen een boa met een hoofddoekje erbij is gekomen.
Dat zou kunnen omdat die mensen echt niet hun eigen volk gaat aanspreken op slecht gedrag.
Ook zijn moslimvrouwen minder (achtergesteld) als moslimmannen volgens hun geloof.
Mind blowing van achterlijkheid! :')
pi_212419953
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 09:09 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Dat zou kunnen omdat die mensen echt niet hun eigen volk gaat aanspreken op slecht gedrag.

Ook zijn moslimvrouwen minder (achtergesteld) als moslimmannen volgens hun geloof.
Mind blowing van achterlijkheid! :')
Wat een mindblowing onzin joh.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 14 februari 2024 @ 09:16:40 #105
65846 Bocaj
47th President.
pi_212420024
quote:
2s.gif Op woensdag 14 februari 2024 09:11 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wat een mindblowing onzin joh.
Geloof je het zelf pom?
Het kliekt allemaal aan elkaar en houdt allemaal de hand boven het hoofd... :Y
pi_212420069
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 09:16 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Geloof je het zelf pom?
Het kliekt allemaal aan elkaar en houdt allemaal de hand boven het hoofd... :Y
Huurde vroeger scheef in een slechte wijk en heb daar vaak zat buurtvaders en agenten die allesbehalve roomblank zijn in actie gezien.

Dus ja, je praat gewoon poep.
  woensdag 14 februari 2024 @ 09:37:22 #107
65846 Bocaj
47th President.
pi_212420252
quote:
2s.gif Op woensdag 14 februari 2024 09:19 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Huurde vroeger scheef in een slechte wijk en heb daar vaak zat buurtvaders en agenten die allesbehalve roomblank zijn in actie gezien.

Buurtvaders is een goede zaak en ook heel wat anders.
pi_212420465
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 23:33 schreef Hathor het volgende:

[..]
Beste Sodemieters, ik neem aan dat je op de hoogte bent van wat er zoal is misgegaan de laatste tijd?
Met racisme binnen het korps bedoel je?
pi_212420548
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 09:09 schreef Bocaj het volgende:
Hoe doet de politie in islamitische landen dat dan?
  woensdag 14 februari 2024 @ 10:26:14 #110
65846 Bocaj
47th President.
pi_212420845
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 10:05 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Hoe doet de politie in islamitische landen dat dan?
Haha, daar laat je het wel om niet te luisteren... Je wil daar niet het gevang in hoor... Zweepslagen etc. ;)
  woensdag 14 februari 2024 @ 10:37:11 #111
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212420962
Alsof de boete kutter is als de boa een hoofddoekje draagt :') Wat een volk hier in dit topic :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_212420982
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 09:37 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Buurtvaders is een goede zaak en ook heel wat anders.
Hahaha nee. Je hebt het immers over:
quote:
Het kliekt allemaal aan elkaar en houdt allemaal de hand boven het hoofd.
  woensdag 14 februari 2024 @ 10:39:52 #113
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212420985
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 10:26 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Haha, daar laat je het wel om niet te luisteren... Je wil daar niet het gevang in hoor... Zweepslagen etc. ;)
Misdraag je eens in Rusland ;)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_212421475
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 10:26 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Dus optreden 'tegen hun eigen volk' zou geen enkel probleem moeten zijn.
pi_212422657
quote:
Raad Amersfoort debatteert over hoofddoekverbod boa's dat niet bestaat

De Amersfoortse gemeenteraad heeft zich gisteravond verslikt in een debat over het dragen van een hoofddoek of keppel door handhavers en andere buitengewone opsporingsambtenaren (boa's).

Een aantal politieke partijen, waaronder Denk, diende een motie in om religieuze uitingen onder werktijd toe te staan. Maar die motie was onnodig, want Amersfoort kent helemaal geen verbod op het dragen van religieuze hoofdbedekking. "Wij stellen geen beperkingen aan een uniform", aldus burgemeester Lucas Bolsius.

Denk-gemeenteraadslid Tahsin Bülbül stelde de kwestie aan de orde op een commissievergadering, meldt RTV Utrecht. "Voor alle medewerkers van de gemeente is het toegestaan om je religieus te uiten, behalve bij boa's", aldus Bülbül.

"Het verbod is niet meer van deze tijd", aldus Ida Bromberg (GroenLinks), mede-indiener van de motie. De twee betoogden dat religieuze uitingen de neutraliteit bij het werk van de handhavers niet in de weg zou staan.

Verschillende raadsleden wilden reageren, maar toen greep de burgemeester in. Handhavers die dat willen mogen religieuze uitingen toevoegen aan het uniform, stelde hij. In 2020, dus vier jaar geleden al, liep een vrouw met een hoofddoek al stage bij de boa's.

Plottwist
"Dit is een plottwist die ik niet aan zag komen", reageerde GroenLinks-raadslid Bromberg nog. Waarna er een ander onderwerp op de agenda stond.

Steeds meer steden kiezen voor het toestaan van hoofddoeken of keppeltjes. In Utrecht zijn religieuze uitingen bij boa's sinds deze maand toegestaan, in Arnhem en Tilburg is dat al langer zo. De Amsterdamse burgemeester Halsema maakte gisteren bekend dat ook boa's in de hoofdstad binnenkort een hoofddoek of keppeltje mogen dragen.

Demissionair minister Yesilgöz van Justitie vindt juist dat handhavers aan dezelfde 'neutraliteitseisen' moeten voldoen als de politie en onderzoekt of er een landelijk verbod op hoofdbedekking voor hen kan komen.
Arnhem was dus helemaal niet de eerste stad waar het werd toegestaan. Amersfoort heeft het vier jaar geleden al geruisloos ingevoerd.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2024 12:43:39 ]
pi_212422877
quote:
84s.gif Op woensdag 14 februari 2024 10:37 schreef Starhopper het volgende:
Alsof de boete kutter is als de boa een hoofddoekje draagt :') Wat een volk hier in dit topic :')
Het gaat hier natuurlijk om het principe. Mensen in zulke functies zouden altijd neutraliteit moeten uitstralen. Tien of twintig jaar geleden was eigenlijk iedereen het daar ook nog over eens.

En dan heb ik het hier nog niet eens over het feit dat de Islam en het Westen cultureel gezien onverenigbaar zijn. Je moet dus de Islam niet verder willen faciliteren, maar een bepaalde groep (voornamelijk) de progressief linkse beleidsmakers, willen dit juist wél doen onder het smoesje van 'inclusiviteit' en 'diversiteit'. Dat roept bij mensen weerstand en vragen op.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 14 februari 2024 @ 12:55:38 #117
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_212422902
Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat er nu ineens een enorme groep praktiserend moslima's boa gaat worden.

Boa is toch sowieso een enorm kutbaantje?
pi_212422939
Op het moment dat jij strafvorderlijke bevoegdheden uitoefent ben je bezig met een van de zwaarste vormen van overheidsmacht. Dan moet neutraliteit boven elke twijfel verheven zijn. Geen religieuze symbolen dus. En ook geen racisme/discriminatie binnen het opsporingsapparaat.
zie email 27 oktober
  woensdag 14 februari 2024 @ 12:58:20 #119
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212422945
quote:

[..]
Inclusiviteit is een nietszeggend modewoordje dat precies het tegenovergestelde behelst.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 14 februari 2024 @ 12:58:22 #120
182233 thedeedster
pi_212422946
quote:
"Het verbod is niet meer van deze tijd", aldus Ida Bromberg (GroenLinks)
En een religie uit de 7e eeuw wel? _O-
pi_212422994
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 12:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat er nu ineens een enorme groep praktiserend moslima's boa gaat worden.

Boa is toch sowieso een enorm kutbaantje?
Het zal inderdaad voornamelijk symboolpolitiek zijn, maar het toont weer aan hoe graag sommigen buigen voor de Islam. Men had ook kunnen zeggen dat dit nu eenmaal een neutrale functie is en als mensen per se in hun functie een hoofddoekje willen dragen dan zoeken ze maar ander werk.

Maar ja, dat kan niet, want oh jee, men zou de Islamtische gemeenschap maar tegen het zere been schoppen. Meteen alles aanpassen om die tevreden te houden. Dat kan helaas een precedent scheppen.
pi_212423163
quote:
14s.gif Op woensdag 14 februari 2024 13:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het zal inderdaad voornamelijk symboolpolitiek zijn, maar het toont weer aan hoe graag sommigen buigen voor de Islam. Men had ook kunnen zeggen dat dit nu eenmaal een neutrale functie is en als mensen per se in hun functie een hoofddoekje willen dragen dan zoeken ze maar ander werk.

Maar ja, dat kan niet, want oh jee, men zou de Islamtische gemeenschap maar tegen het zere been schoppen. Meteen alles aanpassen om die tevreden te houden. Dat kan helaas een precedent scheppen.
Ah, qua beleid is die er helaas al lang joh. Hier worden bijvoorbeeld foutparkeerders bekeurd, tenzij het moskeegangers zijn. Ik zie dit eerder als een van de gevolgen van veel te toeschietelijk jegens conservatieve gelovigen zijn, in plaats van een eerste aanzet daarvan.
  woensdag 14 februari 2024 @ 13:16:47 #123
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212423255
"Progressief" Nederland lijdt al decennia aan de ijzeren consequenties van de wetten van Croughs.

Toch wel aandoenlijk hoe ze enerzijds hun gal spuwen over primitieve gereformeerden en enge katholieken (en de laatste tijd uiteraard ook Joden), en blèren over acceptatie en tolerantie voor homo's en vrouwen, en anderzijds net die ene religie steevast met fluwelen handschoentjes blijven benaderen. Wat heet, in ongeveer alles faciliteren zelfs.

Dat de zgn. 'weigerambtenaar' door D66 - summum van nietszeggende 'inclusie' - in een sterfhuisconstructie is geplaatst, wordt dan weer toegejuicht. Progressie! Tolerantie! Vooruitgang!

Het is een gegeven, binnen die club, die schijnheiligheid.

Ken je de wetten van Croughs, weet je ook waarom.

Dat hele inclusie- en diversiteitsgezeik is eenrichtingsverkeer in gang gezet door een hoop permanent in spagaat verkerende wannabe-Mandela's met een even zo fatale vorm van cognitieve dissonantie. Daarom moeten er bij dit soort onderwerpen ook altijd heel geforceerd keppeltjes en kruisjes bijgesleept worden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212423344
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 13:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
"Progressief" Nederland lijdt al decennia aan de ijzeren consequenties van de wetten van Croughs.

Toch wel aandoenlijk hoe ze enerzijds hun gal spuwen over primitieve gereformeerden en enge katholieken (en de laatste tijd uiteraard ook Joden), en blèren over acceptatie en tolerantie voor homo's en vrouwen, en anderzijds net die ene religie steevast met fluwelen handschoentjes blijven benaderen. Wat heet, in ongeveer alles faciliteren zelfs.
Kun je eens een onderwerp noemen waarin christenen niet gefaciliteerd worden, maar moslims wel?
  woensdag 14 februari 2024 @ 13:24:32 #125
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212423376
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 13:22 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Kun je eens een onderwerp noemen waarin christenen niet gefaciliteerd worden, maar moslims wel?
Ja, staat in dat bericht.

Geloof is absoluut uit den boze in bepaalde overheidsfuncties. Ligt er alleen aan welke.

En:

https://www.nporadio1.nl/(...)hool-geen-gebedshuis
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212423410
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 13:22 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Want het covid verhaal is natuurlijk al eventjes geleden. :P
Heel veel sambal
pi_212424163
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 13:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Geloof is absoluut uit den boze in bepaalde overheidsfuncties. Ligt er alleen aan welke.

En:

Er zijn voorbeelden van christelijke kinderen die een gebedsruimte op school wilden, maar niet kregen?
pi_212424171
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 13:26 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Want het covid verhaal is natuurlijk al eventjes geleden. :P
Geen idee wat dat er mee te maken heeft.
pi_212424349
quote:
2s.gif Op woensdag 14 februari 2024 09:19 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Je zeg het zelf: buurtvaders. Maar geen buurtmoeders dus.
pi_212429900
Hoofddoek of kruisje tast neutrale uitstraling boa aan, vreest vakbond
https://nos.nl/l/2508886

De BOA Bond is kritisch op de beslissing van de gemeente Amsterdam om religieuze uitingen, zoals een keppeltje of tulband, bij boa's toe te staan. De vakbond voor buitengewoon opsporingsambtenaren, zoals handhavers, vreest voor verwarring en het verlies van neutraliteit.

BOA Bond-voorzitter Ruud Kuin pleit voor landelijke afspraken. Gemeenten mogen nu zelf de kledingvoorschriften voor boa's bepalen. "Het wordt een ratjetoe als er in verschillende steden een ander uniform, een andere uitstraling bestaat."

Maar de gemeente Amsterdam hecht een groter belang aan de vrijheid van medewerkers om hun godsdienst te uiten. Het college van B en W zegt ervan overtuigd te zijn dat alle ambtenaren professioneel en onpartijdig zijn, ongeacht hun religieuze achtergrond.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 15 februari 2024 @ 00:13:45 #131
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_212430907
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 13:11 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ah, qua beleid is die er helaas al lang joh. Hier worden bijvoorbeeld foutparkeerders bekeurd, tenzij het moskeegangers zijn. Ik zie dit eerder als een van de gevolgen van veel te toeschietelijk jegens conservatieve gelovigen zijn, in plaats van een eerste aanzet daarvan.
Herkenbaar, zie ik in mijn omgeving ook waar trouwens ook kerkgangers op zondag ipv vrijdag worden ontzien.

Dat er dan op vrijdag nog wat andere drukte is die op zondag naast vrijpakeren er niet was, is dan hooguit een puntkomma in het tweeslachtige controlebeleid.
Sws moet je als gemeente natuurlijk bekeuringen uitdelen aan mensen die niet voor andere issues gaan zorgen. Voor je het weet krijg je als inclusieve gemeente anders rechtzaken op grond van ras, geloof of andere overtuigingen.
  zondag 18 februari 2024 @ 12:33:21 #132
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_212480950
Het is wachten op ON of GS die een undercover BOA met keppeltje de Schilderswijk of Overvecht instuurt en dan de camerabeelden breed uitmeet.
pi_212481305
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 12:33 schreef Rostrup het volgende:
Het is wachten op ON of GS die een undercover BOA met keppeltje de Schilderswijk of Overvecht instuurt en dan de camerabeelden breed uitmeet.
Wat zou dat volgens jou dan aantonen?
  zondag 18 februari 2024 @ 13:30:50 #134
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_212481865
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 12:57 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Niets, maar het kan voor sommigen een aanleiding zijn om te provoceren.
pi_212482142
quote:

[..]
Dat het dragen van dat soort shit een slecht idee is.
Conscience do cost.
pi_212482214
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 13:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

En:

Die Nourdeen Wildeman is er ook 1tje hoor , wat een figuur.
pi_212482234
quote:

[..]
Dat de mensen uit de schilderswijk heel behulpzaam zijn. Ze zullen namelijk met een mannetje of 25 - 30 naar je toe komen om te vragen wat je probleem is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2024 13:57:56 ]
pi_212482258
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 12:33 schreef Rostrup het volgende:
Daar zijn al filmpjes van gemaakt.
pi_212482266
quote:
8s.gif Op zondag 18 februari 2024 13:51 schreef ems. het volgende:

[..]
Dat het dragen van dat soort shit een slecht idee is.
Voor BOA's of sowieso?
pi_212482292
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 14:00 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Voor BOA's of sowieso?
Voor BOA's. Voor de rest hebben mensen natuurlijk gewoon de vrijheid om hun hobby's te uiten.
Conscience do cost.
pi_212482294
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 14:00 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Voor BOA's of sowieso?
Sowieso, daar is al een filmpje over gemaakt in Utrecht. Daar ging een jongen met een keppeltje over straat.

Dan testen ze dat in verschillende wijken van Utrecht.

In de ene wijk wordt hij dan meer uitgescholden en bedreigd dan in de andere.
pi_212482414
quote:
8s.gif Op zondag 18 februari 2024 14:02 schreef ems. het volgende:

[..]
Voor BOA's. Voor de rest hebben mensen natuurlijk gewoon de vrijheid om hun hobby's te uiten.
Dus je vindt dat BOA's geen keppeltje zouden moeten dragen, omdat het mogelijk geweld uitlokt. Dan hebben de agressievelingen gewonnen, toch? Als je hieraan toegeeft.

Vind je dan dat het om deze reden ook echt verboden zou moeten zijn om als BOA een keppeltje te dragen? Of dat het aan de individuele BOA is om te besluiten of-ie dat aandurft?
pi_212482425
quote:

[..]
Dat dit een slecht idee is.
pi_212482435
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 14:13 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat dit een slecht idee is.
Want? En voor BOA's of sowieso?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2024 14:14:12 ]
pi_212482466
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 14:02 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
Sowieso, daar is al een filmpje over gemaakt in Utrecht. Daar ging een jongen met een keppeltje over straat.

Dan testen ze dat in verschillende wijken van Utrecht.

In de ene wijk wordt hij dan meer uitgescholden en bedreigd dan in de andere.
Dat zal best. In de ene wijk zullen mensen ook vriendelijker zijn tegen iemand in een politie-uniform dan in de andere wijk. De vraag is of, hoe, waarom dat van invloed zou moeten zijn op de vraag of een BOA een keppeltje mag dragen als-ie dat wil.
pi_212482479
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 14:12 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dus je vindt dat BOA's geen keppeltje zouden moeten dragen, omdat het mogelijk geweld uitlokt. Dan hebben de agressievelingen gewonnen, toch? Als je hieraan toegeeft.
Nee, ik vind dat BOA's geen religieuze dingen moeten dragen omdat ze neutraal in hun uiterlijk moeten zijn. Dat het geweld/irritatie uitlokt is vervelend, maar dat is ook nou eenmaal een beetje hoe het is met gelovigen onderling.
quote:
Vind je dan dat het om deze reden ook echt verboden zou moeten zijn om als BOA een keppeltje te dragen? Of dat het aan de individuele BOA is om te besluiten of-ie dat aandurft?
Tijdens hun functie lijkt het mij beter om dat niet te doen en om daar een lijn in te trekken en het inderdaad te verbieden. Net zoals dat het mij ook niet handig lijkt om petjes te dragen met voetbalclubs tijdens het BOA'en.

In hun vrije tijd moeten ze het voor de rest zelf weten, nogmaals.
Conscience do cost.
pi_212482534
quote:
8s.gif Op zondag 18 februari 2024 14:16 schreef ems. het volgende:
Nee, ik vind dat BOA's geen religieuze dingen moeten dragen omdat ze neutraal in hun uiterlijk moeten zijn. Dat het geweld/irritatie uitlokt is vervelend, maar dat is ook nou eenmaal een beetje hoe het is met gelovigen onderling.
OK, maar dan is het hele verhaal van 'ga maar eens met een keppeltje op door Overvecht lopen' dus geen argument voor of tegen een verbod op religieuze uitingen. Dat refereert immers alleen aan het idee van mogelijke agressie.
pi_212482547
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 14:15 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dat zal best. In de ene wijk zullen mensen ook vriendelijker zijn tegen iemand in een politie-uniform dan in de andere wijk. De vraag is of, hoe, waarom dat van invloed zou moeten zijn op de vraag of een BOA een keppeltje mag dragen als-ie dat wil.
Nou mijn antwoord zou zijn dat ik het dringend zou afraden.

Waarom zou je meer gevaar willen lopen dan noodzakelijk is?

(voor de baan die je hebt)
pi_212482586
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 14:21 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
Nou mijn antwoord zou zijn dat ik het dringend zou afraden.

Waarom zou je meer gevaar willen lopen dan noodzakelijk is?
Vind je dan ook dat homo's maar beter niet hand in hand kunnen lopen? Of überhaupt iets doen waaruit blijkt dat ze homo zjn?
pi_212482842
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 14:13 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Want? En voor BOA's of sowieso?
Kan me vergissen maar volgens mij gaat dit topic over BOA's.
pi_212483791
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 14:24 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Vind je dan ook dat homo's maar beter niet hand in hand kunnen lopen? Of überhaupt iets doen waaruit blijkt dat ze homo zjn?
Ja, ik denk wel dat ik dat vind.

Mensen kunnen in deze tijd erg agressief en gewelddadig zijn.

Ik vind het wel erg dat het niet kan. Maar je moet realistisch blijven.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jacy-Jacy op 18-02-2024 16:04:25 ]
pi_212483947
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 14:20 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
OK, maar dan is het hele verhaal van 'ga maar eens met een keppeltje op door Overvecht lopen' dus geen argument voor of tegen een verbod op religieuze uitingen. Dat refereert immers alleen aan het idee van mogelijke agressie.
Het schetst een situatie wat mogelijk voor moeilijkheden kan zorgen door het gebrek aan neutraliteit. Op zichzelf is het misschien geen argument, maar het illustreert wel waarom het o.a. een slecht idee kan zijn.

"Maar die mensen mogen toch niet agressief doen" is misschien waar maar tegelijkertijd ook niet heel realistisch. Je moet pragmatisch met dit soort dingen zijn.
Conscience do cost.
pi_212484923
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 14:39 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Kan me vergissen maar volgens mij gaat dit topic over BOA's.

pi_212484975
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 16:39 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Niet alleen daarom, maar dat is een reden. Bovendien gaat het niet alleen om geweld, maar je gespeelde naiviteit daarover is vrij saai aan het worden.
pi_212484999
quote:
8s.gif Op zondag 18 februari 2024 15:52 schreef ems. het volgende:

[..]
Het schetst een situatie wat mogelijk voor moeilijkheden kan zorgen door het gebrek aan neutraliteit. Op zichzelf is het misschien geen argument, maar het illustreert wel waarom het o.a. een slecht idee kan zijn.

"Maar die mensen mogen toch niet agressief doen" is misschien waar maar tegelijkertijd ook niet heel realistisch. Je moet pragmatisch met dit soort dingen zijn.
Interessant. Dus 'neutraliteit' gaat voor jou niet alleen over het functioneren van de BOA zelf, maar ook over de vraag hoe mensen van een andere religie de neutraliteit percipiëren?

Ik vind het wel opvallend hoe makkelijk diverse users hier toegeven aan dreiging. Hoe makkelijk je je kennelijk schikt naar de mening van een ander, uit angst dat die ander mogelijk agressief wordt. Vaak zie ik hier kritiek over de overheid die één bepaalde religie steeds tegemoet zou komen. Nu zie ik users daar zelf voor pleiten. De mogelijke agressie wordt aangevoerd als argument om af te zien van onze verworven vrijheden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2024 16:47:30 ]
pi_212485043
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 16:42 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Niet alleen daarom, maar dat is een reden. Bovendien gaat het niet alleen om geweld, maar je gespeelde naiviteit daarover is vrij saai aan het worden.
De discussie waar je je in mengde, begon met de opmerking van een user die het had over wandelen door de Schilderswijk of Overvecht, met een keppeltje op. Dat gaat volgens mij inderdaad om de angst voor geweld, maar als jij vindt dat daarbij ook nog andere dingen een rol spelen, hoor ik graag welke.
pi_212485100
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 16:44 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Interessant. Dus 'neutraliteit' gaat voor jou niet alleen over het functioneren van de BOA zelf, maar ook over de vraag hoe mensen van een andere religie de neutraliteit percipiëren?
Het gaat mij er vooral om dat mensen in een dergelijke functie neutraliteit moeten uitstralen. Dat doe je niet op het moment dat je aan de hele wereld verkondigt welke levensbeschouwing je aanhangt.

Dat het andere moeilijkheden met zich meebrengt is een tweede.
quote:
Ik vind het wel opvallend hoe makkelijk diverse users hier toegeven aan dreiging. Hoe makkelijk je je kennelijk schikt naar de mening van een ander, uit angst dat die ander mogelijk agressief wordt. Vaak zie ik hier altijd kritiek over de overheid die één bepaalde religie steeds tegemoet zou komen. Nu zie ik users daar zelf voor pleiten. De mogelijke agressie wordt aangevoerd als argument om af te zien van onze verworven vrijheden.
Zoals ik al eerder zei is het vooral pragmatisme. Niet hoe het 'zou moeten zijn' maar hoe het is. Op eenzelfde manier dat het voor sommige dames in bepaalde buurten niet altijd even handig is om alleen rond te lopen of bepaalde kleding te dragen.

Natuurlijk, ik zie het liever anders. Maar het is wat het is. En inderdaad. De overheid zou geen enkele religie op geen enkele manier tegemoet moeten komen.
Conscience do cost.
pi_212487153
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 16:47 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
De discussie waar je je in mengde, begon met de opmerking van een user die het had over wandelen door de Schilderswijk of Overvecht, met een keppeltje op. Dat gaat volgens mij inderdaad om de angst voor geweld, maar als jij vindt dat daarbij ook nog andere dingen een rol spelen, hoor ik graag welke.
Je vraagt naar de bekende weg, misschien moet je eens googlen wat een neutraliteitsbeginsel is. Dat heeft niet alleen maar met geweld of de dreiging daarvan te maken.
pi_212489061
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 19:25 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Je vraagt naar de bekende weg, misschien moet je eens googlen wat een neutraliteitsbeginsel is. Dat heeft niet alleen maar met geweld of de dreiging daarvan te maken.
Misschien moet je even teruglezen waar deze discussie begon (#132). Je komt er nu halverwege invallen met opmerkingen die niet relevant zijn voor het gegeven voorbeeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2024 21:25:31 ]
pi_212490057
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2024 21:24 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Misschien moet je even teruglezen waar deze discussie begon (#132). Je komt er nu halverwege invallen met opmerkingen die niet relevant zijn voor het gegeven voorbeeld.
Leuk geprobeerd. Als je een vraag stelt in een openbaar topic kan iedereen daar gewoon op reageren. Nogmaals, dat voorbeeld zou aantonen waarom het een slecht idee is en dat heeft niet alleen met geweld of de dreiging daarvan te maken. Dat maak jij er van.
pi_212490705
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 22:16 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Leuk geprobeerd. Als je een vraag stelt in een openbaar topic kan iedereen daar gewoon op reageren. Nogmaals, dat voorbeeld zou aantonen waarom het een slecht idee is en dat heeft niet alleen met geweld of de dreiging daarvan te maken. Dat maak jij er van.
Ik heb je al eerder uitgenodigd om jouw kijk op dat voorbeeld te geven, maar daar maak je geen gebruik van. Je vindt het kennelijk belangrijker om mij terecht te wijzen dan om iets inhoudelijks bij te dragen.

Dus stel dat GS inderdaad een BOA met een keppeltje door de Schilderswijk zou laten lopen, hoe zou dat dan volgens jou aantonen dat dat een slecht idee is?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2024 22:46:50 ]
pi_212498638
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2024 22:44 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik heb je al eerder uitgenodigd om jouw kijk op dat voorbeeld te geven, maar daar maak je geen gebruik van. Je vindt het kennelijk belangrijker om mij terecht te wijzen dan om iets inhoudelijks bij te dragen.

Dus stel dat GS inderdaad een BOA met een keppeltje door de Schilderswijk zou laten lopen, hoe zou dat dan volgens jou aantonen dat dat een slecht idee is?
Dat is nogal logisch, zo iemand wordt niet serieus genomen. De dreiging van geweld is er natuurlijk ook.
pi_212718240
twitter
pi_212718332
quote:
Marcouch vindt dat Yesilgöz hiermee een verkeerd signaal afgeeft. "Het is zo ontzettend belangrijk dat mensen niet worden uitgesloten. Als de overheid dit niet toestaat, wat zeg je dan tegen al die andere werkgevers? Je geeft hiermee echt het verkeerde voorbeeld."
Sluiten zichzelf buiten door hun geloofsregels boven de vereisten van deze functie te stellen.
pi_212718411
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 17:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Sluiten zichzelf buiten door hun geloofsregels boven de vereisten van deze functie te stellen.
En willen de vrijheid om overal beschut op de wereld te mogen bidden en zingen en om te mogen doen en laten wat zij willen met de doden.
  woensdag 6 maart 2024 @ 17:27:05 #166
3542 Gia
User under construction
pi_212718427
quote:
Vrijheid van godsdienst

Burgemeester Ahmed Marcouch van Arnhem begrijpt weinig van het besluit van de demissionair minister. Arnhem was een van de eerste gemeenten waar besloten werd om boa's toe te staan om een hoofddoek of keppeltje te laten dragen. De burgemeester staat nog steeds volledig achter dit besluit.

"Ik wens de minister veel succes hier mee", zegt Marcouch. "Ik moet echt nog zien of dit besluit stand gaat houden. Juist van een minister van Justitie zou je toch mogen verwachten dat zij achting heeft voor de vrijheid van godsdienst. Die wordt deze vrouwen nu ontnomen."
Het heeft niks te maken met vrijheid van godsdienst. Godsdienst staat los van de wet. Je belijdt niet je godsdienst tijdens het handhaven van de wet. Want dan straal je geen neutraliteit uit.

Geloven doe je maar in je eigen tijd.

Deze discussie liep een jaar of 5 geleden ook al over het verpleegsters uniform.
Islamitische verpleegkundigen wilden lange mouwen mogen dragen en dat is vanuit hygienisch oogpunt niet toegestaan.

https://www.nursing.nl/pr(...)-zwaarder-dangeloof/

Geen idee hoe het daar nu mee staat.
  woensdag 6 maart 2024 @ 17:27:41 #167
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212718439
quote:
14s.gif Op woensdag 6 maart 2024 17:07 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]
1947-2016
  woensdag 6 maart 2024 @ 18:49:41 #168
16715 Mylene
*schatje*
pi_212719214
Yesilgöz wil met wettelijke regeling religieuze uitingen bij boa’s verbieden
pi_212719220
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 18:49 schreef Mylene het volgende:
Yesilgöz wil met wettelijke regeling religieuze uitingen bij boa’s verbieden
Heel mooi. Als je niet neutraal kunt zijn, kies je maar een ander beroep.
  woensdag 6 maart 2024 @ 19:02:29 #170
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_212719360
Yesilgöz heeft helemaal gelijk. Geloof doe je maar lekker thuis, niet op het werk.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_212734434
BOA-bond en minister tegen hoofddoek, maar kleine groep activisten liet gemeenten overstag gaan: wie gaan er schuil achter deze lobby?

quote:
Auteur en historicus Coen de Jong (54) ontrafelt in zijn boek Wokeland de hoofddoek-lobby. „Die bestaat uit een netwerk van racismebestrijders, diversiteitsdenkers, linkse, veelal lokale politici en hoge functionarissen in de politietop, met op de achtergrond moslimclubs als DENK en Nida. Onder het mom van diversiteit zijn zij bezig om de symbolen van de islam de instituties binnen te loodsen.”
Het giftige verbond tussen progressief links en de islamisten hebben die hoofddoeken lopen pushen.
pi_212735877
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 16:53 schreef Rostrup het volgende:
Prevaleert voor een hoofddoek-boa de sharia boven de Nederlandse wet of niet?

In het eerste geval ben je een slecht moslim, in het tweede geval ongeschikt voor de functie van boa.
De steden die waarin openlijk dit soort sabotage gepleegd wordt hebben bijna allemaal een pvda/gl burgemeester.
Politieke sabotage die gericht is op een vvd minister.

Ik zou graag zien dat ze allemaal uit hun goed betaalde ambt worden geflikkerd. Brengt ook meteen de verhoudingen weer wat in balans
-
pi_212754657
twitter
  zaterdag 9 maart 2024 @ 20:39:21 #174
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212760405
Het feit is...

'Progressief' Nederland denkt alleen nog in kleur. Waar ze heel erg van leer trekken tegen discriminatie tegen vrouwen, trans- en homoseksuelen, eindigt die strijdlust en verontwaardiging wanneer het de islam betreft.

Waarom?

De meeste islamieten hebben nu eenmaal een kleurtje. En in de slachtofferpiramyde van 'progressief' Nederland staat kleur helemaal bovenaan. Hebben mensen een kleurtje, dan zijn het automatisch slachtoffers van wit, kolonialistisch en racistisch denken, eeuwige slachtoffers die vanwege hun huidskleur, ongeacht de achterlijk conservatie denkbeelden die ze kunnen hebben over vrouwen, homo's, abortus, euthanasie, huwelijk en seksualiteit, nooit, maar dan ook nooit aangesproken mogen worden op voornoemde denkbeelden.

En zo presteert 'progressief' Nederland het om zich enerzijds enorm druk te maken over de enorme intolerantie in dit land, zeker sinds de PVV gewonnen heeft, zal het geen moment onbenut laten om te waarschuwen tegen de 'ondemocratische en conservatieve' ideeën van bepaalde partijen, en gaat het anderzijds zonder enige schroom met Palestina-vlag meemarcheren met salafisten.

'Progressief' Nederland: de doodgraver van vrouwen, homo-, transrechten en de rechten van andersdenkenden in het Westen. Wees er trots op woke warriors
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212760729
Mwa, ik vind de term misschien ook gewoon maar te vaag. Echt progressief lijkt mij dan ook juist dat je een broertje dood hebt aan islam, wat zo ongeveer de belichaming is van conservatief.
Conscience do cost.
  zaterdag 9 maart 2024 @ 20:50:33 #176
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212760742
quote:
8s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 20:50 schreef ems. het volgende:
Mwa, ik vind de term misschien ook gewoon maar te vaag. Echt progressief lijkt mij dan ook juist dat je een broertje dood hebt aan islam, wat zo ongeveer de belichaming is van conservatief.
Ja vandaar de " "
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213250919
Halsema: discussie over verbod hoofddoek voor boa ’seksistisch’
https://www.telegraaf.nl/(...)voor-boa-seksistisch

De discussie over hoofddoeken voor boa’s heeft een seksistisch element. Dat vindt burgemeester Femke Halsema, die religieuze uitingen bij handhavers wil toestaan. Zij vergelijkt de hoofddoek met een baard.
  donderdag 18 april 2024 @ 18:50:41 #178
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_213250937
Geloof en recht/staat moet niet met elkaar verbonden zijn, op geen enkele manier.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  donderdag 18 april 2024 @ 18:51:42 #179
182233 thedeedster
pi_213250952
quote:
88s.gif Op donderdag 18 april 2024 18:49 schreef Aether het volgende:
Halsema: discussie over verbod hoofddoek voor boa ’seksistisch’
https://www.telegraaf.nl/(...)voor-boa-seksistisch

De discussie over hoofddoeken voor boa’s heeft een seksistisch element. Dat vindt burgemeester Femke Halsema, die religieuze uitingen bij handhavers wil toestaan. Zij vergelijkt de hoofddoek met een baard.
Dus als die vrouwen zich niet scheren, dan groeit die hoofddoek vanzelf aan?

Laat mevrouw Halsema zich beperken tot haar kerntaken. Daar heeft ze het al moeilijk genoeg mee.
  donderdag 18 april 2024 @ 18:52:03 #180
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_213250958
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 20:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het feit is...

'Progressief' Nederland denkt alleen nog in kleur. Waar ze heel erg van leer trekken tegen discriminatie tegen vrouwen, trans- en homoseksuelen, eindigt die strijdlust en verontwaardiging wanneer het de islam betreft.

Waarom?

De meeste islamieten hebben nu eenmaal een kleurtje. En in de slachtofferpiramyde van 'progressief' Nederland staat kleur helemaal bovenaan. Hebben mensen een kleurtje, dan zijn het automatisch slachtoffers van wit, kolonialistisch en racistisch denken, eeuwige slachtoffers die vanwege hun huidskleur, ongeacht de achterlijk conservatie denkbeelden die ze kunnen hebben over vrouwen, homo's, abortus, euthanasie, huwelijk en seksualiteit, nooit, maar dan ook nooit aangesproken mogen worden op voornoemde denkbeelden.

En zo presteert 'progressief' Nederland het om zich enerzijds enorm druk te maken over de enorme intolerantie in dit land, zeker sinds de PVV gewonnen heeft, zal het geen moment onbenut laten om te waarschuwen tegen de 'ondemocratische en conservatieve' ideeën van bepaalde partijen, en gaat het anderzijds zonder enige schroom met Palestina-vlag meemarcheren met salafisten.

'Progressief' Nederland: de doodgraver van vrouwen, homo-, transrechten en de rechten van andersdenkenden in het Westen. Wees er trots op woke warriors
Ik weet niet of je denkt dat deze woke warriors het overgrote deel van Nederland bevatten, ik denk dat dit helemaal niet het geval is en dat deze minderheid zich vooral uit in het westen van het land.

Maar verder zijn het mooie aannames die je overal doet.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_213254270
quote:
Ideologische kaarten op tafel in debat religieuze uitingen bij boa's: "Niemand is neutraal"
https://www.at5.nl/artike(...)-niemand-is-neutraal

Mogen boa's wel of geen religieuze uitingen dragen tijdens het werk? In de commissie Algemene Zaken werd vanmiddag flink gedebatteerd over deze vraag. Raadsleden voerden een ideologische discussie met elkaar. "Het is een rechtvaardige vorm van discriminatie", zei Daan Wijnants van de VVD. Hij is geen voorstander van het plan van burgemeester Halsema.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')