abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212415306
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 19:36 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ah, u wilt alleen citeren uit stukken en die in eigen opvatting hanteren. Ik snap je redenatie wat te meer duidelijk maakt dat er niet moet worden getornd aan een uniform.

BTW: Ik kan er ook prima mee leven dat iedereen in [u][b]uniform[/b][/u], een hoofddoekje gaat dragen.
Ik heb nergens een eigen opvatting gegeven. Ik heb aangegeven wat de feitelijke situatie is, aangezien die bij sommige users duidelijk niet bekend is.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 19:41:23 #82
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_212415384
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 19:37 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik heb nergens een eigen opvatting gegeven. Ik heb aangegeven wat de feitelijke situatie is, aangezien die bij sommige users duidelijk niet bekend is.
Ik snap dat je geen mening hebt en we dan op bestaande letters en komma's gaan hakken.

Nergens staat nu in die berg aan voorschriften dat een ambtenaar uitgang mag of moet geven aan zijn of haar uitingen. De vraag blijft dan waarom wel een hoofddoekje dat - zo we hier vaststellen - allerlei eigen opvattingen gaat aandragen of die van anderen uitdagen ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 13 februari 2024 @ 19:43:07 #83
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_212415415
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 19:37 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Jij maakt iets relevant wat anderen niet relevant achten.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_212415428
quote:
12s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 19:41 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik snap dat je geen mening hebt en we dan op bestaande letters en komma's gaan hakken.

Nergens staat nu in die berg aan voorschriften dat een ambtenaar uitgang mag of moet geven aan zijn of haar uitingen. De vraag blijft dan waarom wel een hoofddoekje dat - zo we hier vaststellen - allerlei eigen opvattingen gaat aandragen of die van anderen uitdagen ?
Omdat daartoe democratisch besloten is.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 19:56:06 #85
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_212415642
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 19:43 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Omdat daartoe democratisch besloten is.
Ah... ik snap de salami truc hier van stapsgewijs de normen en uitgangspunten verschuiven en een bruggehoofd vestigen. Is het niet vandaag, zal het morgen wel ergens lukken om daarmee als precedent te dienen voor de rest.

Door wie precies en vooral waar die democratie als opvatting wordt ingespeeld, is dan in de vage mist van een spelletje gehuld. Utrecht en Amsterdam zijn wmb juist geen bakens of bepalers van democratie.

Los daarvan is er daarom juist iets van grondrechten die mij verteld dat een ambtenaar in functie en uniform, de overheid vertegenwoordigt waar iemand - net als bij andere instituten - zich niet aan kan onttrekken.
Op het moment dat een persoon whatever eigen uitingen heeft aangebracht als duiding van een (kennelijke) eigen voorkeur of overtuiging, is die persoon ongeschikt voor die functie.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_212415731
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 19:56 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ah... ik snap de salami truc hier van stapsgewijs de normen en uitgangspunten verschuiven en een bruggehoofd vestigen. Is het niet vandaag, zal het morgen wel ergens om zo als precedent te dienen voor de rest.

Door wie precies en vooral waar die democratie als opvatting wordt ingespeeld, is dan in de vage mist van een spelletje gehuld. Utrecht en Amsterdam zijn wmb juist geen bakens of bepalers van democratie.

Los daarvan is er daarom juist iets van grondrechten die mij verteld dat een ambtenaar in functie en uniform, de overheid vertegenwoordigt waar iemand - net als bij andere instituten - zich niet aan kan onttrekken.
Op het moment dat een persoon whatever eigen uitingen heeft aangebracht als duiding van een (kennelijke) eigen voorkeur of overtuiging, is die persoon ongeschikt voor die functie.
Amsterdam en Utrecht zijn gemeenten, waarvan het bestuur democratisch tot stand komt. Arnhem was overigens de eerste gemeente die het toestond. In het geval van Arnhem heeft de gemeenteraad een motie aangenomen om hoofddoekjes toe te staan en heeft de burgemeester vervolgens uitvoering gegeven aan de motie. Dat lijkt me bij uitstek democratisch. Ook in Utrecht en Amsterdam is de gemeenteraad voorstander en is het dus geen kwestie van de persoonlijke grillen van de burgemeester of zo.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 20:04:01 #87
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_212415774
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 19:56 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ah... ik snap de salami truc hier van stapsgewijs de normen en uitgangspunten verschuiven en een bruggehoofd vestigen. Is het niet vandaag, zal het morgen wel ergens lukken om daarmee als precedent te dienen voor de rest.

Precies.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_212417863
Ook Amsterdam wil dat boa kruisje kan dragen, gaat daarmee tegen Yesilgöz in https://www.nu.nl/binnenl(...)gen-yesilgoz-in.html

Ja, het gaat inderdaad vooral om een kruisje nu.nl. Man man.
^ To je nesmysl ^
pi_212417900
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 22:21 schreef TyVole het volgende:
Ook Amsterdam wil dat boa kruisje kan dragen, gaat daarmee tegen Yesilgöz in https://www.nu.nl/binnenl(...)gen-yesilgoz-in.html

Ja, het gaat inderdaad vooral om een kruisje nu.nl. Man man.
DIT GAAT ECHT NIET OVER DE ISLAM HOOR!!1!!! 8)7 _O-
pi_212417917
Sowieso geen respect voor die boa's dan
pi_212418508
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 18:16 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nee, want bij de politie is het dus niet toegestaan. Als je een hoofddoekje wilt dragen, kun je geen agent worden.

Ik vermoed dat jij de term 'politie voor iedereen' verkeerd opvat. Dat gaat niet alleen over de rol van de politie in de samenleving, maar ook over inclusie bij de politie zelf.
[..]
Edoch...
[..]

Beste Sodemieters, ik neem aan dat je op de hoogte bent van wat er zoal is misgegaan de laatste tijd?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_212418681
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 18:17 schreef RealistAtheist het volgende:
Wat snappen mevrouw halsema en andere burgemeesters niet aan de term "UNIFORM". Lachwekkend dat het keppeltje en kruisje er nog even bij gehaald worden. Het gaat hier maar om 1 ding. Moslims. Walgelijk dit.
Nu doet precies hetzelfde. 'Kruisje' in de titel terwijl het daar helemaal niet om gaat inderdaad.

Anders voordoen dan het is en liegen. Linkse politici en media in een notendop
Gatverdamme.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_212418728
Is dit in de praktijk nu echt een probleem? Of speelt dit alleen in de hoofden van mensen die sowieso over iedere islamitische kiezelsteen struikelen?
  woensdag 14 februari 2024 @ 00:35:08 #94
65846 Bocaj
47th President.
pi_212418758
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 16:47 schreef tong80 het volgende:
in het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Nieuw-Zeeland, Australië, Canada en veel steden in de VS mogen agenten of boa’s al een hidjab, keppel of tulband dragen.
Daar noem je ook een zooi WOKE landen op zeg.... :r :r :r
  woensdag 14 februari 2024 @ 00:38:29 #95
65846 Bocaj
47th President.
pi_212418768
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 00:25 schreef stalybridge het volgende:
Is dit in de praktijk nu echt een probleem? Of speelt dit alleen in de hoofden van mensen die sowieso over iedere islamitische kiezelsteen struikelen?
Persoonlijk voel ik in mij weerstand en zal er ook wat van zeggen als ik met politie in aanraking kom.
Ik zou vragen om een neutrale agente...
Dilan moet maar snel met de wet komen. :Y
pi_212419266
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 00:25 schreef stalybridge het volgende:
Het punt is dat het wéér een islamitische kiezelsteen is. Weer een situatie waarin we een uitzondering maken voor een groep gelovigen die zelf maar zelden bereid zijn tot aanpassingen of rekening houden met andersdenkenden.

Je zou ook de vraag kunnen stellen: was het in de praktijk nu echt een probleem dat je als boa géén hoofddoek mocht dragen?

En ja, boa’s mogen nu ook een kruisje of keppeltje dragen. Zullen dit echter zelden doen omdat dat onherroepelijk tot problemen leidt met de o zo tolerante moslims in ons land.
pi_212419312
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 16:47 schreef tong80 het volgende:
Na jaren van politiek gesteggel durft burgemeester Femke Halsema het aan: Amsterdamse boa’s mogen een hoofddoek dragen of andere vormen van religie via hun kleding uiten.

[ afbeelding
Khan, die in Amsterdam politieke tegenstand krijgt vanuit de VVD, JA21 en Forum voor Democratie, gelooft ook niet dat het een landelijk verbod snel komt. Khan: “Nu Amsterdam het ook invoert is het hek echt van de dam.
Die stuitende arrogantie is wel amusant. Nee Khan, zo werkt het niet als je vrijstaatje weer eens balorig doet.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_212419335
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 16:53 schreef thedeedster het volgende:
Ik ben Amsterdammer, maar dit is niet mijn burgemeester. Ze snapt er echt geen ene fuck van.
Tja als echte Amsterdammer ben jij geen meerderheid tussen al die import provincialen.

De grootste groep echte Amsterdammers wonen inmiddels vooral rond Amsterdam.

Maargoed, leuk zo’n hoofddoek maar wat denk je dat er gebeurt als iemand een keppeltje opheeft en een vervelende Marokkaan aanspreekt. Dan is de wereld te klein.

[ Bericht 6% gewijzigd door 111210 op 14-02-2024 11:13:28 ]
pi_212419351
Ontzettend slecht plan. Dergelijk gedrag moet je ontmoedigen, niet promoten.
Conscience do cost.
pi_212419438
En over 5 jaar komen ze erachter dat er geen een boa met een hoofddoekje erbij is gekomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')