In Engeland hebben ze ook iets van een half miljoen Sikh's, los van de moslim populatie. Daar vind ik al iets meer voor te zeggen.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 18:02 schreef Hathor het volgende:
[..]
Want als de Engelsen en Canadezen in het kanaal springen moeten wij dat ook maar doen?
Want de politie was er nog niet voor iedereen?quote:Op dinsdag 13 februari 2024 17:57 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Daar zou je je nog wel eens flink in kunnen vergissen. De minister wil het niet, maar de politieleiding is ook sterk bezig met inclusiviteit en het zijn van een 'politie voor iedereen'.
Als je dat denkt, laat je niet merken dat je het doorziet, maar vooral dat je niet weet welke bevoegdheid waar belegd is.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 18:02 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Salamitactiek.
Het is allemaal zo doorzichtig.
Niet voor mensen die een hoofddoekje willen dragen dus.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 18:04 schreef Hathor het volgende:
[..]
Want de politie was er nog niet voor iedereen?
Een half miljoen op een bevolking van 67 miljoen is anders niet echt veel. Zeker niet als ze flink verspreid wonen, de kans dat je traditionele Sikhs tegen het lijft loopt lijkt me dan niet zo groot.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 18:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
In Engeland hebben ze ook iets van een half miljoen Sikh's, los van de moslim populatie. Daar vind ik al iets meer voor te zeggen.
De politie was/is er ook gewoon voor mensen die een hoofddoekje willen dragen. Als er mensen zijn die dat niet zo voelen lijkt me dat hun probleem, niet dat van de politie.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 18:06 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Niet voor mensen die een hoofddoekje willen dragen dus.
Sikh's zijn een geval apart, die hebben ook een hele andere band met hun hoofddoek dan een moslima. In ieder geval kan in me er in geval van UK iets meer voorstellen dan Nederland.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 18:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
Een half miljoen op een bevolking van 67 miljoen is anders niet echt veel. Zeker niet als ze flink verspreid wonen, de kans dat je traditionele Sikhs tegen het lijft loopt lijkt me dan niet zo groot.
Lulkoek. Alsof de mensen die een harde of een natte van die hoofddoekjes krijgen, zich daarom druk maken. Die hebben dan alleen maar een extra (schijn) argument.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 18:05 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Als je dat denkt, laat je niet merken dat je het doorziet, maar vooral dat je niet weet welke bevoegdheid waar belegd is.
Nee, want bij de politie is het dus niet toegestaan. Als je een hoofddoekje wilt dragen, kun je geen agent worden.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 18:08 schreef Hathor het volgende:
[..]
De politie was/is er ook gewoon voor mensen die een hoofddoekje willen dragen. Als er mensen zijn die dat niet zo voelen lijkt me dat hun probleem, niet dat van de politie.
Edoch...quote:Iedereen is welkom om bij ons te komen werken. Bij de politie werkt een brede variëteit aan politiemensen die
het vak verstaan en beschikken over de vaardigheid om verbinding te maken met verschillende collega’s en
burgers. Het maakt ons niet uit wat je achtergrond als je maar authentiek wilt bijdragen aan een veilige
samenleving en aan de beroepseisen voldoet.
Iedere collega doet er toe. Van de nieuwkomer tot en met de collega die binnenkort met pensioen gaat, alle
collega’s moeten zich binnen de politie veilig en gewaardeerd kunnen voelen. Tegelijkertijd moeten alle collega’s
zich kunnen onderscheiden in het vak met hun talent en hun unieke toegevoegde waarde. Een sociaal veilige
omgeving waarin iedereen - ongeacht welk persoonskenmerk dan ook - meedoet.
quote:Tegelijkertijd beginnen we stapsgewijs met de omslag van werving en selectie van zichtbare diversiteit naar
competenties, zoals je kunnen inleven in andere leefstijlen en culturen, beheersing van meerdere talen en over een netwerk beschikken binnen een bepaalde gemeenschap. Werving op zichtbare, culturele diversiteit – hoe belangrijk nu ook om te zorgen dat we de Politie voor iedereen zijn en blijven – doet onvoldoende recht aan het individuele talent en vakmanschap en de toegevoegde waarde aan het team: en dat is uiteindelijk wel waar het binnen onze organisatie om gaat. We hebben de overtuiging dat er op termijn geen kwantitatieve streefcijfers voor zichtbare, culturele diversiteit meer nodig zijn, omdat de focus op competenties vanzelf ook een betere mix van diversiteit oplevert
Waarom altijd dat "in andere landen" argument. Dat is gewoon ordinaire peer pressure.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 16:47 schreef tong80 het volgende:
Overigens loopt Nederland wat betreft hoofddoeken vergeleken met Angelsaksische landen vrij ver achter: in het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Nieuw-Zeeland, Australië, Canada en veel steden in de VS mogen agenten of boa’s al een hidjab, keppel of tulband dragen.
Het gaat er niet om of mensen zich wel of niet druk maken. Het gaat er om - zoals ik al zei - waar bevoegdheden belegd zijn. Als je denkt dat dit een opstapje is naar het toestaan van hoofddoekjes bij de Amsterdamse politie, dan heb je daar weinig van begrepen. De gemeente heeft daar immers niks over te zeggen en de minister - die er wel over gaat - is fel tegen. Het kan dus op geen enkele manier dat opstapje zijn.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 18:10 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Lulkoek. Alsof de mensen die een harde of een natte van die hoofddoekjes krijgen, zich daarom druk maken. Die hebben dan alleen maar een extra (schijn) argument.
Herkenbaarheid is de belangrijkste functie van het uniform. Dat wordt niet minder door een hoofddoekje, net zoals het niet minder wordt door tattoos (ook toegestaan).quote:Op dinsdag 13 februari 2024 18:17 schreef RealistAtheist het volgende:
Wat snappen mevrouw halsema en andere burgemeesters niet aan de term "UNIFORM". Lachwekkend dat het keppeltje en kruisje er nog even bij gehaald worden. Het gaat hier maar om 1 ding. Moslims. Walgelijk dit.
De gemeente heeft bevoegdheid over boaquote:Op dinsdag 13 februari 2024 17:59 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
De gemeente heeft de bevoegdheid over boa's. Zo simpel is het.
https://www.groenendijkbe(...)-vragen-boa-kleding/quote:Op dinsdag 13 februari 2024 17:53 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Er is echter geen enkele wet waarin staat dat BOA's geen hoofddoekje mogen dragen. Dit is iets wat de gemeente, als werkgever, zelf mag beslissen.
Wat Amsterdam (en die andere gemeenten) doen is juist wél democratisch. In Arnhem was het bijvoorbeeld de (democratisch gekozen) gemeenteraad die een motie hierover aannam. Het zou juist ondemocratisch zijn als de burgemeester een motie van de gemeenteraad naast zich neerlegt.
Nee dat is het niet. De minister heeft een oproep gedaan, wetende dat het buiten haar bevoegdheid ligt.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 18:37 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
De gemeente heeft bevoegdheid over boa
Maar de kleding en uitrusting is landelijk bepaalt.
Zo simpel is dat.
Je tweede linkje gaat specifiek over de gemeente Harderwijk. Dus daarmee illustreer je zelf ook dat dit iets is waarover gemeenten zelf mogen beslissen.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 18:41 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
https://www.groenendijkbe(...)-vragen-boa-kleding/
Dit komt omdat de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) richtlijnen heeft opgesteld voor één landelijk BOA-uniform, zodat de opsporingsambtenaren van alle Nederlandse gemeenten duidelijk herkenbaar zijn voor alle inwoners. Andere domeinen hebben hier (nog) geen strikte richtlijnen over opgesteld.
Dienst kleding wet en regels
https://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR296728/1
Zo moeilijk is het toch niet wat ik zeg?quote:Op dinsdag 13 februari 2024 18:20 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of mensen zich wel of niet druk maken. Het gaat er om - zoals ik al zei - waar bevoegdheden belegd zijn. Als je denkt dat dit een opstapje is naar het toestaan van hoofddoekjes bij de Amsterdamse politie, dan heb je daar weinig van begrepen. De gemeente heeft daar immers niks over te zeggen en de minister - die er wel over gaat - is fel tegen. Het kan dus op geen enkele manier dat opstapje zijn.
Dat is inderdaad niet zo moeilijk. Het ging om deze post:quote:Op dinsdag 13 februari 2024 18:55 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het toch niet wat ik zeg?
De zeurkousen gaan dit gewoon weer gebruiken om nog verder te zeuren. Ze krijgen weer een beetje hun zin en gaan dus gewoon weer verder. Of ze nu wel of geen formele macht hebben.
Waar jij middels deze post mee instemde:quote:Op dinsdag 13 februari 2024 17:54 schreef MadJackthePirate het volgende:
Dit is natuurlijk een opstapje naar de politiefuncties in Amsterdam
Terwijl het nergens op slaat. Het is geen opstapje, er is geen salamitactiek. Als je denkt van wel, heb je niet begrepen welke bevoegdheid waar belegd is.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 18:02 schreef thedeedster het volgende:
Salamitactiek.
Het is allemaal zo doorzichtig.
Man man manquote:Op dinsdag 13 februari 2024 18:06 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Niet voor mensen die een hoofddoekje willen dragen dus.
Met een hoofddoekje daar - soort dekt soort - is een boa wel veiliger.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 18:00 schreef Hathor het volgende:
Aleen voor de buhne wordt die erbij gehaald. Geen boa is zo gek om met een keppeltje op in Overvecht te gaan bekeuren.
Dat lijkt me inderdaad niet bevorderlijk voor je gezondheid.
Dat is jouw opvatting waarbij het uniform vooral dient uit te stralen dat de ambtenaar in functie geen onderscheid maakt op grond van o.a. iemands overtuiging.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 18:21 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Herkenbaarheid is de belangrijkste functie van het uniform. Dat wordt niet minder door een hoofddoekje, net zoals het niet minder wordt door tattoos (ook toegestaan).
Nee, dat is niet mijn persoonlijke opvatting. Dat is hoe het is. De politie geeft zelf ook aan dat 'zichtbaarheid en herkenbaarheid' de belangrijkste functies zijn van het uniform.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 19:21 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat is jouw opvatting waarbij het uniform vooral dient uit te stralen dat de ambtenaar in functie geen onderscheid maakt op grond van o.a. iemands overtuiging.
Ik mag aannemen dat je het ook geen goed idee vindt als een politieagent een hakenkruis gaat dragen of een tattoo heeft met op de knuisten "kill"
Arnhem, Den Haag, Tilburg en Utrecht ook?quote:Op dinsdag 13 februari 2024 19:11 schreef kurk_droog het volgende:
Van de zotte, tijd om Amsterdam onder curatele te plaatsen.
Die zelfde link zegt:quote:Op dinsdag 13 februari 2024 19:26 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, dat is niet mijn persoonlijke opvatting. Dat is hoe het is. De politie geeft zelf ook aan dat 'zichtbaarheid en herkenbaarheid' de belangrijkste functies zijn van het uniform.
Wanneer daar dus een (al of niet modieus) hoofddoekje aan wordt verbonden als keuze van en door het individu dat het uniform heet niet voor niets zo draagt, wordt die autoriteit per definitie ondermijnd. De uitstraling gaat nl ruimte bieden voor een andere zienswijze.quote:Het uniform ‘zegt’ ook dat de politieagent de autoriteit is op straat.
Dat is dan wel weer een persoonlijke opvatting.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 19:31 schreef Vallon het volgende:
[..]
Die zelfde link zegt:
[..]
Wanneer daar dus een (al of niet modieus) hoofddoekje ordt verbonden als keuze van en door het individu dat het uniform heet niet voor niets zo draagt, wordt die autoriteit ondermijnd.
Ah, u wilt alleen citeren uit stukken en die in eigen opvatting hanteren. Ik snap je redenatie wat te meer duidelijk maakt dat er niet moet worden getornd aan een uniform.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 19:32 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat is dan wel weer een persoonlijke opvatting.
Ik heb nergens een eigen opvatting gegeven. Ik heb aangegeven wat de feitelijke situatie is, aangezien die bij sommige users duidelijk niet bekend is.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 19:36 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ah, u wilt alleen citeren uit stukken en die in eigen opvatting hanteren. Ik snap je redenatie wat te meer duidelijk maakt dat er niet moet worden getornd aan een uniform.
BTW: Ik kan er ook prima mee leven dat iedereen in [u][b]uniform[/b][/u], een hoofddoekje gaat dragen.
Ik snap dat je geen mening hebt en we dan op bestaande letters en komma's gaan hakken.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 19:37 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik heb nergens een eigen opvatting gegeven. Ik heb aangegeven wat de feitelijke situatie is, aangezien die bij sommige users duidelijk niet bekend is.
Jij maakt iets relevant wat anderen niet relevant achten.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 19:37 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik heb nergens een eigen opvatting gegeven. Ik heb aangegeven wat de feitelijke situatie is, aangezien die bij sommige users duidelijk niet bekend is.
Omdat daartoe democratisch besloten is.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 19:41 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik snap dat je geen mening hebt en we dan op bestaande letters en komma's gaan hakken.
Nergens staat nu in die berg aan voorschriften dat een ambtenaar uitgang mag of moet geven aan zijn of haar uitingen. De vraag blijft dan waarom wel een hoofddoekje dat - zo we hier vaststellen - allerlei eigen opvattingen gaat aandragen of die van anderen uitdagen ?
Ah... ik snap de salami truc hier van stapsgewijs de normen en uitgangspunten verschuiven en een bruggehoofd vestigen. Is het niet vandaag, zal het morgen wel ergens lukken om daarmee als precedent te dienen voor de rest.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 19:43 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Omdat daartoe democratisch besloten is.
Amsterdam en Utrecht zijn gemeenten, waarvan het bestuur democratisch tot stand komt. Arnhem was overigens de eerste gemeente die het toestond. In het geval van Arnhem heeft de gemeenteraad een motie aangenomen om hoofddoekjes toe te staan en heeft de burgemeester vervolgens uitvoering gegeven aan de motie. Dat lijkt me bij uitstek democratisch. Ook in Utrecht en Amsterdam is de gemeenteraad voorstander en is het dus geen kwestie van de persoonlijke grillen van de burgemeester of zo.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 19:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ah... ik snap de salami truc hier van stapsgewijs de normen en uitgangspunten verschuiven en een bruggehoofd vestigen. Is het niet vandaag, zal het morgen wel ergens om zo als precedent te dienen voor de rest.
Door wie precies en vooral waar die democratie als opvatting wordt ingespeeld, is dan in de vage mist van een spelletje gehuld. Utrecht en Amsterdam zijn wmb juist geen bakens of bepalers van democratie.
Los daarvan is er daarom juist iets van grondrechten die mij verteld dat een ambtenaar in functie en uniform, de overheid vertegenwoordigt waar iemand - net als bij andere instituten - zich niet aan kan onttrekken.
Op het moment dat een persoon whatever eigen uitingen heeft aangebracht als duiding van een (kennelijke) eigen voorkeur of overtuiging, is die persoon ongeschikt voor die functie.
Precies.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 19:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ah... ik snap de salami truc hier van stapsgewijs de normen en uitgangspunten verschuiven en een bruggehoofd vestigen. Is het niet vandaag, zal het morgen wel ergens lukken om daarmee als precedent te dienen voor de rest.
Door wie precies en vooral waar die democratie als opvatting wordt ingespeeld, is dan in de vage mist van een spelletje gehuld. Utrecht en Amsterdam zijn wmb juist geen bakens of bepalers van democratie.
Los daarvan is er daarom juist iets van grondrechten die mij verteld dat een ambtenaar in functie en uniform, de overheid vertegenwoordigt waar iemand - net als bij andere instituten - zich niet aan kan onttrekken.
Op het moment dat een persoon whatever eigen uitingen heeft aangebracht als duiding van een (kennelijke) eigen voorkeur of overtuiging, is die persoon ongeschikt voor die functie.
DIT GAAT ECHT NIET OVER DE ISLAM HOOR!!1!!!quote:Op dinsdag 13 februari 2024 22:21 schreef TyVole het volgende:
Ook Amsterdam wil dat boa kruisje kan dragen, gaat daarmee tegen Yesilgöz in https://www.nu.nl/binnenl(...)gen-yesilgoz-in.html
Ja, het gaat inderdaad vooral om een kruisje nu.nl. Man man.
Beste Sodemieters, ik neem aan dat je op de hoogte bent van wat er zoal is misgegaan de laatste tijd?quote:Op dinsdag 13 februari 2024 18:16 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, want bij de politie is het dus niet toegestaan. Als je een hoofddoekje wilt dragen, kun je geen agent worden.
Ik vermoed dat jij de term 'politie voor iedereen' verkeerd opvat. Dat gaat niet alleen over de rol van de politie in de samenleving, maar ook over inclusie bij de politie zelf.
[..]
Edoch...
[..]
Nu doet precies hetzelfde. 'Kruisje' in de titel terwijl het daar helemaal niet om gaat inderdaad.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 18:17 schreef RealistAtheist het volgende:
Wat snappen mevrouw halsema en andere burgemeesters niet aan de term "UNIFORM". Lachwekkend dat het keppeltje en kruisje er nog even bij gehaald worden. Het gaat hier maar om 1 ding. Moslims. Walgelijk dit.
Daar noem je ook een zooi WOKE landen op zeg....quote:Op dinsdag 13 februari 2024 16:47 schreef tong80 het volgende:
in het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Nieuw-Zeeland, Australië, Canada en veel steden in de VS mogen agenten of boa’s al een hidjab, keppel of tulband dragen.
Persoonlijk voel ik in mij weerstand en zal er ook wat van zeggen als ik met politie in aanraking kom.quote:Op woensdag 14 februari 2024 00:25 schreef stalybridge het volgende:
Is dit in de praktijk nu echt een probleem? Of speelt dit alleen in de hoofden van mensen die sowieso over iedere islamitische kiezelsteen struikelen?
Het punt is dat het wéér een islamitische kiezelsteen is. Weer een situatie waarin we een uitzondering maken voor een groep gelovigen die zelf maar zelden bereid zijn tot aanpassingen of rekening houden met andersdenkenden.quote:Op woensdag 14 februari 2024 00:25 schreef stalybridge het volgende:
Is dit in de praktijk nu echt een probleem? Of speelt dit alleen in de hoofden van mensen die sowieso over iedere islamitische kiezelsteen struikelen?
Die stuitende arrogantie is wel amusant. Nee Khan, zo werkt het niet als je vrijstaatje weer eens balorig doet.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 16:47 schreef tong80 het volgende:
Na jaren van politiek gesteggel durft burgemeester Femke Halsema het aan: Amsterdamse boa’s mogen een hoofddoek dragen of andere vormen van religie via hun kleding uiten.
[ afbeelding
Khan, die in Amsterdam politieke tegenstand krijgt vanuit de VVD, JA21 en Forum voor Democratie, gelooft ook niet dat het een landelijk verbod snel komt. Khan: “Nu Amsterdam het ook invoert is het hek echt van de dam.
Tja als echte Amsterdammer ben jij geen meerderheid tussen al die import provincialen.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 16:53 schreef thedeedster het volgende:
Ik ben Amsterdammer, maar dit is niet mijn burgemeester. Ze snapt er echt geen ene fuck van.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |